Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: Met welke apparatuur kijk jij films?
May 25, 2010

Met welke apparatuur kijk jij films?

MH
Michael Hamers
May 26, 2010

Ik gebruik uiteraard een standalone. Maar we hebben het hier m.i. niet over een medium, maar over een weergave apparaat. Het medium is de disc zelf toch? Of is dat weer 1 van de mooie NL spraakverwarringen...

reply
0
G
GlennD
May 26, 2010

PS3 ;) Ooit koop ik eens een blu ray speler. :)

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 26, 2010

PS3. Voorlopig zeer tevreden mee.

reply
0
S
StefaanD
May 26, 2010

Eigenlijk zou 'k graag 2 zaken aanduiden, maar aangezien blu-ray momenteel
de bovenhand heeft bij mij dan maar blu-ray stand-alone gekozen.

Al mijn DVD's zijn geript en op een mediaspeler gezet, DVD's zitten netjes in
dozen en zijn opgeborgen. Als 'k snel een DVD wil kijken dan hoef 'k maar de
mediaspeler aan te leggen en heb 'k keuze zat :-)

reply
0
EL
Ed Lewis
Jun 01, 2010

Overgestapt van PS3 naar stand-alone, al was het alleen al omdat ik nu wel de audio HD master door krijg zoals hij hoort te zijn, iets wat op de PS3 niet lukte, tevens maakt de standalone nagenoeg geen herrie en de fan van de PS3 is toch duidelijk aanwezig.

reply
0
A
alpha1
Jun 01, 2010

Ed Lewis;1709406 wrote: Overgestapt van PS3 naar stand-alone, al was het alleen al omdat ik nu wel de audio HD master door krijg zoals hij hoort te zijn, iets wat op de PS3 niet lukte, tevens maakt de standalone nagenoeg geen herrie en de fan van de PS3 is toch duidelijk aanwezig.

ik gebruik als versterker:marantz av 8003/mm 8003 als bluray speler gebruiik ik de pioneer lx 91 en de plasma pioneer lx5090 kuro

echt een geweldige combinatie vooral de geweld wat betreft geluid:dts master audio/dts high resolution geweldig

reply
0
SK
Sir. K
Jun 04, 2010

Ik gebruik momenteel nog een ps3.
Voor de moment woon ik nog bij mijn ouders, dus heb ik het niet voor het zeggen. Als ik alleen ga wonen, ga ik mij eens een deftige set aanschaffen. De hele rimram :).
Momenteel is het dus een Panasonic viera 42inch met ps3. Niets mis mee, al vind ik het jammer dat mijn ouders het nut niet inzien van een deftige versterker en boxenset. Nuja, binnenkort heb ik het zelf voor het zeggen en doe ik wat ik wil. Als het budget (en de vriendin :p) dat toelaat natuurlijk.

reply
0
L
littleduck
Jun 05, 2010

Meestal met de standalone lg bd370,op het grote scherm (lg 60ps8000) ziet dat er geweldig uit; enige nadeel momenteel is dat de versterker; welke we nu een paar jaar hebben het dts true hd/ master hd niet doorgeeft maar omzet naar 'gewoon' dts. (pioneer VSX-AX4AVi-S)
Veel dvd's voor de kids (maar ook voor onszelf) kijken we via de Xtreamer, waar we nog een externe grote hd aan hebben gehangen.

reply
0
R
raymen
Jun 16, 2010

Film materiaal kijk ik via een dune prime op een pioneer krp 600m.
En de sound(dts-hd en treu hd via een denon avca11 xv,

Geweldig beeld en geluid.

Mvrg,
Raymen

reply
0
X
xRiica
Jun 22, 2010

Op de comp gedownload of met een DVDspeler. Ik heb (nog) geen bluray speler.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 05, 2010

Met een stand-alone BD-P1400 van Samsung.
xRiica;1715723 wrote: Op de comp gedownload of met een DVDspeler. Ik heb (nog) geen bluray speler.

Als je ze met de comp download, heb je er ook geen kaas er van gegeten. :twisted:

reply
0
PR
Pieter R.
Oct 05, 2010

Ik met een standalone dvd speler + aparte versterker (geen all in one troep)
Ik wil wel graag een blu ray speler, maar dat heeft nog geen zin qua beeld.
Ik heb nl nog een 'oude' breedbeeld tv met zo'n toeter achterop en met alleen een scartaansluiting. Bovendien is het een 50 mhz beeldbuis.
Bovendien kan mijn versterker geen HDformaat audio aan. Wel gewoon DTS.

Vraagje: is het voor een audiofiel als ik raadzaam om toch een blu ray op de bovengenoemde set aan te sluiten? Ik bedoel: krijg ik dan ipv HDaudio gewoon de best mogelijke DTS output die mijn receiver aankan? Ik baal nl. altijd van de dvd's die vol worden gepropt met tig talen audio in DD 5.1 maar die dan geen engelse DTS 5.1 (of 6.1 ES) hebben.

De meesten zullen zeggen: vervang die boel gewoon, maar alles functioneert nog prima en ik ben niet in de financiele omstandigheden dat ik zomaar een nieuwe tv, nieuwe receiver en bluray kan kopen (doe dat dan liever in etappes: elk jaar 1 item ofzo)

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 06, 2010

Pieter Rijkers;1741464 wrote: Vraagje: is het voor een audiofiel als ik raadzaam om toch een blu ray op de bovengenoemde set aan te sluiten? Ik bedoel: krijg ik dan ipv HDaudio gewoon de best mogelijke DTS output die mijn receiver aankan? Ik baal nl. altijd van de dvd's die vol worden gepropt met tig talen audio in DD 5.1 maar die dan geen engelse DTS 5.1 (of 6.1 ES) hebben.

De meesten zullen zeggen: vervang die boel gewoon, maar alles functioneert nog prima en ik ben niet in de financiele omstandigheden dat ik zomaar een nieuwe tv, nieuwe receiver en bluray kan kopen (doe dat dan liever in etappes: elk jaar 1 item ofzo)

Zoals je als het goed is weet, kan een DTS-track (of 'core' van een -HD MA) in twee verschillende bitrates uitgevoerd zijn nl. de 768(754) en de 1536(1509). De 1536 is beter omdat deze meer informatie bevat en dus ook meer detailles en dynamiek. Bij BD's met een DTS-HD MA track is de 'core' -het gedeelte wat door een standaard DTS decoder gebruikt kan worden- vaak 1536 terwijl bij DVD meestal 768(754) wordt gebruikt. Sommige DVD's hebben een 1536(1509) track, maar dit zijn er weinig en meestal alleen muziek-DVD's. De verbetering waar BD in ieder geval wel voor zorgt is het ontbreken van de 4% versnelling bij films ( 'PAL speed-up'). Hierdoor worden bitrates dus niet veranderd naar de getallen tussen de haakjes. Bij muziek-DVD's speelt dit meestal geen rol en heb je daar dus meestal geen last van, tenzij het beeld net als bij films als 24p opgenomen is.

Of BD in jouw geval voor verbetering zorgt is dus grotendeels afhankelijk van de disc. :|

reply
0
B
Bettina
Oct 06, 2010

Ik heb voor optie een gekeken, want we hebben voor zowel blu ray als dvd een standalone speler.
Maar ik kijk de laatste tijd ook heel graag dvd's via mijn mac book.

reply
0
E
Enigma147
Nov 09, 2010

Ik heb 1 + 3 :)

Standalone Blu-Ray speler, en een HTPC om spul wat op mijn nas staat af te spelen :)

reply
0
O
O.v.Dijk
Nov 09, 2010

PS3+Plasma(pioneer 46inc)+HD-ma audio = (y).
Volgens mij is er nog geen echte overtuigende reden om een blu-ray speler te kopen voor me ps3 want denk niet dat het beeld en geluid veel beter zullen worden.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Nov 10, 2010

Tja, heb meerdere keuzes (dvd standalone, hd dvd standalone, PS3 en mediaplayer) dus deze poll niet ingevuld...

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 10, 2010

Ik gebruik een standalone dvd speler voor regiogebonden (anders dan 2) DVD's. En de rest gebruik ik mijn DMP-BD65 van Panasonic voor.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Nov 10, 2010

Ik kijk op twee manieren:

Meestal in de woonkamer op een HD-Ready 37-inch Panasonic plasma i.c.m. met een Oppo Blu-ray-speler (BDP-83) of een Denon DVD-speler (DVD-3930). Hierop is ook een 5.1 surroundset (Yamaha RX-V3900 i.c.m. KEF KHT 3005SE) aangesloten.

Daarnaast heb ik elders in huis nog een Dell PC (XPS420) die voorzien is van een Blu-ray speler i.c.m een Dell Full-HD 24-inch LCD-scherm (Dell 2408). Ik gebruik dan WinDVD Plus 9 om af en toe Blu-rays en DVD's te kijken wanneer dat op de andere installatie niet mogelijk is. Ik heb dan alleen geen 5.1 surround geluid.

Mijn voorkeur gaat uit naar de woonkamersituatie omdat, afgezien van het geluid, de Panasonic plasma - hoewel "maar" HD-Ready - gewoon een veel mooier beeld geeft dan de 24-inch Dell Full-HD LCD.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Nov 10, 2010

Naast mn PS3 heb ik nu een regiovrije Panasonic BD80 erbij voor de regiolocked BR schijven.

reply
0
J
JulesTMNT
Nov 15, 2010

Ps3 ;)

reply
0
R
rene81
Dec 31, 2010

Omdat er al een xbox360 in de kast staat; toch maar voor de standalone Bluray speler (Sony BDP S370) gegaan.
Zeer tevreden. Mooi slank, simpel apparaat :lol:

reply
0
E
evangeline
Dec 17, 2010

Weet iemand of deze site : http://www.shoes-trader.com betrouwbaar is?
Heeft iemand ervaring met bestellen van deze site?

Moncler Jacket

[URL="http://www.shoes-trader.com/ugg-ugg-classic-kid-boots-c-53_892_992/ugg-classic-5202-baby-boots-003-p-136243"]UGG Classic 5202 Baby Boots [/url]

UGG boots

Nike Air Max 90 Men Shoes

bedankt voor je hulp

reply
0
S
soeperman87
Jan 06, 2011

Good old PS3. :) Werkt prima. Dit uiteraard wel in combinatie met een Full HD televisiescherm en externe boxen. Geen bioscoopervaring, maar luxe genoeg om 'de honger' naar meer en beter te stillen.

reply
0
H
HTip
Mar 04, 2011

Voorheen een aparte DVD-speler (Marantz DV9600) en BD-speler (Panasonic BDP-35), waarbij ik de Panasonic uitsluitend voor BD's gebruikte. De Marantz was gewoon beter in de rest ;) Sinds een maand een UD-speler (Oppo BDP-83SE TUC) en die speelt gewoon alles super! (y)

reply
0
R
RDV
Mar 04, 2011

Home Cinema set

reply
0
D
dinandus
Apr 02, 2017

Panasonic UB 900 sporadisch op de XBOX One S

reply
0
D
Denonfreaker
Jun 19, 2018

Standalone Samsung BD-P1500

reply
0
B
Biker
Jan 18, 2017

Vorig jaar is mijn dvd-speler kapot gegaan, en sinds kort kijk ik nu alles op een Blu-ray speler.

reply
0
P
pretorian22
Jun 14, 2017

LG OLED65C6
Oppo UDP-203 regiovrij
Marantz SR7010
Nvidia Shield

reply
0