Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
W
wideko
home theatre + upc mediabox + tv + ps3?
Jun 11, 2010

Ik zie dat op dit forum al veel oplossingen zijn gegeven, dus ik hoop dat 1 van jullie mij kan uitleggen hoe ik het volgende allemaal op elkaar kan aansluiten: - sony home theatre system HT-SF 1100 met dvd recorder RDR-HX750 - LG plasma tv - upc mediabox pace (we kregen een nieuwe met maar 1 scart aansluiting, en nu snap ik het dus allemaal niet meer) en een PS 3. Een hoop snoeren, een hoop apparaten, hoe sluit ik alles op elkaar aan, zodat ik en digitale tv kan kijken, en kan opnemen via mijn sony set, en dolby geluid heb en kan playstationen met dolby geluid? Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven en heeft iemand een antwoord voor mij.:oops:

GS
Gerco Stuivenberg
Jun 12, 2010

Welkom op dit forum wideko.

De mediabox en de recorder kun je op twee manieren aansluiten op de TV. De eerste is scart van de medibox naar de recorder en vanf de recorder weer naar de TV. De recorder wanneer de standby staat de scart-aasluitingen met elkaar doorverbinden. Deze kun je gebruiken om uitzendingen te pauzeren en op te nemen van dezelfde digitale zender als waar je naar zit te kijken. De tweede is door beide rechtreeks met de TV te verbinden. De mediabox dan middels scart en de recorder middels HDMI i.c.m. digitaal geluid via een optische kabel als dit niet via HDMI kan. Met de recorder kun je dan van een andere zender opnemen dan waar je naar zit te kijken. Deze zender waarvan je opneemt is dan wel analoog.

Geluid kun je het beste via een optische switch aansluiten als je gebruik wilt maken van de meer-kanaals mogelijkheden van een DVD die je met de recorder afspeelt en de BD die je met de PS3 afspeelt. Ik ga er nl. van uit dat de optische uitgang van de TV alleen als 2.0 uit kan sturen. Kan de TV het geluid via HDMI als 5.1 ontvangen en ook als 5.1 uitsturen, dan kun je de TV gebruiken als switch voor digitaal geluid tussen de recorder en de PS3(HDMI). Heeft de mediabox een coaxiale audio uit, dan kun je die het beste op de coaxiale ingang van de Home Cinema Set aansluiten.

Het is dus afhankelijk van de mogelijkheden die de apparatuur heeft en de wijze waarop je die wilt gebruiken. ;)

reply
0
W
wideko
Jun 14, 2010

Yes, alles doet het! was eigenlijk best makkelijk... :oops: Dank je wel!

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jun 15, 2010

Dat is mooi. Kun je in ieder geval TV en films kijken of gamen. ;)

Veel kijkplezier.:twisted:

reply
0