Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
S
StefaanD
base.com
Jun 17, 2010

Niet meteen een draadje gevonden over deze online winkel, dus bij deze. Heeft iemand ervaringen met base.com, goeie en slechte laat maar horen. Ponyo is daar momenteel het goedkoopst te vinden, voor zover mijn berekeningen correct zijn.

P
peptalk
Jun 18, 2010

IK heb erg goede ervaringen met base. Snelle levering, meestal uit Zwitserland, maar wel de UK versies.
Verzenden is daar ook voordeliger dan bij play of amazon.co.uk

reply
0
PS
Peter van santbrink
Jun 18, 2010

peptalk;1714407 wrote: IK heb erg goede ervaringen met base. Snelle levering, meestal uit Zwitserland, maar wel de UK versies.
Verzenden is daar ook voordeliger dan bij play of amazon.co.uk

zijn prima, zelfde "bedrijf" als blah; let wel dat verzendkosten bij zware items hoog is en boven de €22 kans op douane kosten

reply
0
S
StefaanD
Jun 23, 2010

OK Ponyo vandaag binnengekregen van Base.com

Besteld op zaterdag en nu binnen, wat mij betreft zat snel genoeg. Zelfs sneller
dan wat bol of FRS me kan bieden van tijd tot tijd. En zeker sneller dan play.com
maar dat laatste is geen nieuws ;)

reply
0
P
peptalk
Oct 04, 2010

Vandaag een bestelling met als afzender Schiedam binnen en zonder douane verklaring.
Als dat bij de volgende bestelling die waarschijnlijk in de loop van deze week binnenkomt ook is, dan heb je niet meer met extra BTW/invoerkosten te maken...

reply
0
S
StefaanD
Oct 04, 2010

Moet er ook nog eentje binnenkrijgen van base.com, zit wel netjes onder de 22€
maar zal er eens op letten vanwaar het verzonden is.
Hoewel als 'k me niet vergis er bitter weinig op die verpakkingdoosjes staat van base.com

reply
0
P
peptalk
Oct 04, 2010

StefaanD;1741385 wrote: Moet er ook nog eentje binnenkrijgen van base.com, zit wel netjes onder de 22€
maar zal er eens op letten vanwaar het verzonden is.
Hoewel als 'k me niet vergis er bitter weinig op die verpakkingdoosjes staat van base.com

Normaal komt het uit Zwitserland en zit er echt een douane verklaring op met de waarde. Nu zat het er niet op maar dus als afzender een adres in Schiedam en met een TPG post betaald logo.
Ik zit daar ook altijd onder de 22 euro, maakt qua verzendkosten toch niets uit.

reply
0
B
BigLebowski
Nov 01, 2010

Is de 22,- euro grens een bedrag incl. de verzendkosten of niet? Ik sta namelijk op het punt hier een bestelling te doen (box van 3 dvd's + 1 losse dvd) van ruim 21 euro excl. verzendkosten. Inclusief verzendkosten komt het op 25,- Ben benieuwd of ik dan op douanekosten kan rekenen of dat ik veilig zit. Iemand die het weet? Ik dacht namelijk dat die 22,- euro grens alleen gold voor landen buiten de EU.

reply
0
Q
Qzyn
Nov 02, 2010

BigLebowski;1748705 wrote: Is de 22,- euro grens een bedrag incl. de verzendkosten of niet? Ik sta namelijk op het punt hier een bestelling te doen (box van 3 dvd's + 1 losse dvd) van ruim 21 euro excl. verzendkosten. Inclusief verzendkosten komt het op 25,- Ben benieuwd of ik dan op douanekosten kan rekenen of dat ik veilig zit. Iemand die het weet? Ik dacht namelijk dat die 22,- euro grens alleen gold voor landen buiten de EU.

De €22-grens voor invoerbelasting geldt inderdaad alleen voor niet-EU-landen. Bij de €22-grens zijn verzendkosten niet inbegrepen. Dus als de waarde van de bestelde artikelen onder de €22 blijft, komen er geen extra invoerkosten bij. Zie: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P66_5282

Base.com verzendt overigens artikelen met een waarde die boven de €22-grens ligt vanuit de UK, zo staat in de Alg. Voorwaarden, waardoor je sowieso geen extra douanekosten zou hoeven betalen.

Custom Charges

• On European shipments -

• [LIST]
  • Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
  • Some items under £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
  • Some items under £18 are shipped from Switzerland and, in some countries, may be subject to additional charges for import duties and taxes. Customs requirements vary from country to country and it is your responsibility to contact your local customs office for accurate information. base.com is not responsible for these additional charges.

[/LIST]
http://www.base.com/help-and-advice/terms/dp11/terms-and-conditions.htm

reply
0
B
BigLebowski
Nov 02, 2010

Dank voor je hulp ;)

reply
0