Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Settop boxen
V
villahoumont
Blikseminslag Panasonic dmr-eh57
Jul 16, 2010

Via de kabel van Ziggo ,als gevolg van noodweer, heeft mijn Panasonic dmr-57 harddisk recorder de geest gegeven. Volgens de winkel is de voeding kapot en is repareren niet meer zinvol. Op de harddisk staan films die mij dierbaar zijn en zou deze harddisk te demonteren zijn en dan op een of andere manier te bekijken of de bestanden er nog opstaan en over te zetten zijn op b.v. de computer. Hoor het graag van jullie

FK
Frank K.
Jul 16, 2010

Wat je kunt proberen is:
De harddisk uit de speler halen en in een nieuwe behuizing steken en dan kijken op de pc of je er zelf iets mee kunt.
Mocht dat niet lukken dan kun je er altijd nog mee naar een bedrijf die dan de gegevens uitlezen voor je. Meestal lukt dit wel. Bedrijven zoals mycom en computerland kunnen dit voor je doen.

Ik heb een tijdje terug zelf ook een kapotte harddisk recorder gehad waarvan ook die voeding kapot was. Ik heb de harddisk er ook uitgehaald om uit te lezen. mijn eigen pc herkende de schijf wel maar kon er niets mee. Ik had er niets belangrijks opstaan dus daarom heb ik niet meer moeite gedaan om hem werkend te krijgen. Maar misschien dat dit bij een schijf uit een panasonic speler wel prima lukt.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Aug 24, 2011

Frank K.;1721092 wrote: Mocht dat niet lukken dan kun je er altijd nog mee naar een bedrijf die dan de gegevens uitlezen voor je. Meestal lukt dit wel. Bedrijven zoals mycom en computerland kunnen dit voor je doen.

Die zijn onzinnelijk duur, ik kan je daar wel bij helpen (PM).

reply
0
FK
Frank K.
Jul 28, 2010

inmiddels een oplossing? ben benieuwd.

reply
0
E
EricThePeric
Repareren!
Aug 24, 2011

Defect na blikseminslag is naar alle waarschijnlijkheid de wijten aan de IC op de voeding. (HR4020, code IC1150 op de printplaat). Deze is bij diverse nederlandse webshops te koop, o.a. op onderdelenonline.nl. Prijs 11,52 excl. 6,50 verzendkosten.

reply
0
E
EricThePeric
Aug 24, 2011

Ook na een jaar kun je als googelaar (zoals ik) nog interessante informaties uit topics halen, daarom heb ik nog een reactie gestuurd. :lol:

reply
0
PV
Pieter V
Aug 24, 2011

Topic is wel een jaar oud. ;)

reply
0