Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
P
P.melenhorst
Aansluit problemen home cinema set op televisie
Jul 23, 2010

Beste Mensen, ik heb problemen om mijn home cinema set aan te sluiten op de televisie. Ik heb de volgende televisie: Panasonic: TX-32LZD85F Ik heb de volgende Home cinema Set: Panasonic: SC-PT480 Ik heb de volgende decoder: Tele2 (samsung) Versatel. Ik heb de Decoder via een scart kabel aangesloten op de televisie. Ik heb de home cinema set aangesloten via een HDMI kabel op de televisie. Wanneer ik televisie aan het kijken ben en de geluidsbron (Home Cinema) kies, hoor ik helemaal niets). Waar kijk ik over heen en wat doe ik fout?

P
P.melenhorst
Type decoder
Jul 23, 2010

Het type decoder:

Samsung: SMT 6010E

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jul 23, 2010

Welkom op dit forum P.

Je mist de verbinding die het geluid van de TV of de decoder naar de Home-Cinema moet voeren. De HDMI-verbinding die jij gebruikt is nl. alleen geschikt om beeld en evt. geluid van de Home-Cinema naar de TV te voeren.

Je kunt deze maken door een optische of een stereo audiokabel te gebruiken en de 'audio out' van de TV of de decoder met de íngang van de Home-Cinema te verbinden.

reply
0
P
P.melenhorst
Het Werkt
Jul 23, 2010

Probleem is opgelost. Ik dacht dat alleen de Home Cinema set ARC moest hebben, blijkbaar ook de TV, en die heeft hij niet, met een optische kabel geen probleem.

Bedankt,

Peter

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jul 23, 2010

Welkom op dit forum P.

Waarschijnlijk mis je nog een audio-verbinding tussen de Home-Cinema en de TV of tussen de decoder en de TV. De HDMI-verbinding kan die jij gebruikt kan alleen beeld en evt. geluid van de Home-Cinema naar de TV gevoerd worden.

Je kunt daarvoor een optische of een stereo audio-kabel(rode en witte/zwarte tulp) gebruiken. ;)

reply
0