Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
A
archangel0712
5.1 systeem advies
Jul 23, 2010

Hallo allemaal Ik heb toch besloten om voor een 5.1 setje te gaan. Alleen ivm het gebrek aan ruimte om luidsprekers te plaatsen ben ik genoodzaakt om voor kleine frontluidsprekers te kiezen. Deze mogen maximaal 25 - 26 hoog zijn. Eventueel zijn smalle zuilluidsprekers ook een optie als deze maar niet te breed zijn. Budget is ongeveer tot 600 euro voor het hele setje op dit moment. het setje wordt ongeveer voor 60% voor films en voor 40% voor muziek gebruikt. Wat ik tot nu toe heb gevonden en me wel aanspreekt zijn: - Mordaunt Short Alumni - Q Acoustics 2000 (alleen met een andere sub omdat deze nogal vaak kapot schijnt te gaan) - Klipsch HD Theater 500 - andere optie is om nu te beginnen met een 2.1 systeem en dit later uit te bouwen, zodra ik meer geld over heb. Wie heeft er nog ideeen voor een setje wat zowel goed is voor muziek als ook voor films. BVD

M
Marcellow
Jul 23, 2010

Ik ben al ruim een half jaar erg tevreden over mijn KEF 2005.3 set. Misschien iets voor jou?

reply
0
A
archangel0712
Jul 23, 2010

Ja alleen valt deze een beetje buiten t budget om in een keer aan te schaffen. Maar hoe bevalt deze met het afspelen van muziek?? Of gebruik je deze daar niet voor??

reply
0
M
Marcellow
Jul 23, 2010

archangel0712;1722652 wrote: Ja alleen valt deze een beetje buiten t budget om in een keer aan te schaffen. Maar hoe bevalt deze met het afspelen van muziek?? Of gebruik je deze daar niet voor??

Ik heb 649 betaald voor de set.

Nogmaals, ik ben er erg over te spreken, ook bij muziek staat deze zijn mannetje. Uiteraard zijn het geen fullrange zuilen of monitoren, maar het klinkt prima!

reply
0
A
archangel0712
Jul 23, 2010

Ok dan valt de prijs nog mee. Waar heb je deze gehaald als ik vragen mag, want in de pricewatch(kieskeurig.nl) zie ik ze alleen vanaf 775 euro.

reply
0
M
Marcellow
Jul 23, 2010

Was destijds bij Stassen. Maar was nog een heel gedoe, want ik had een KUBE2 model en nu zijn de KUBE1 modellen weer te koop, die zijn duurder. Misschien dat ze bij stassen nog aan een KUBE2 model kunnen komen (betreft trouwens sub-woofer).

reply
0
ES
Edgar Smit
Jul 23, 2010

Bij Correct in de koopjes kelder staan momenteel een flink aantal hele leuke starterssetjes voor mooie prijzen.

reply
0
M
Marcellow
Jul 23, 2010

En Edgar kan het weten, die was er pas geleden nog!

reply
0
A
archangel0712
Jul 23, 2010

Ja ik zien net ook de Yamaha NS-F210 staan. Zien er ook wel interessant uit. Alleen zijn ze 23.6 x 23.6 cm breed. Dat is helaas net te breed en zouden dus niet passen. Of is dat de maat van het voetje??

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jul 26, 2010

archangel0712;1722678 wrote: Ja ik zien net ook de Yamaha NS-F210 staan. Zien er ook wel interessant uit. Alleen zijn ze 23.6 x 23.6 cm breed. Dat is helaas net te breed en zouden dus niet passen. Of is dat de maat van het voetje??

Dat zijn de maten van het voetje. De luidspreker zelf heeft twee woofers van 9 cm. Ook kun je het aan de verhouding tussen de hoogte en breedte zien. ;)

Wat ga jij als surround en centre gebruiken als het de NS-F210's worden?

reply
0
ES
Edgar Smit
Jul 23, 2010

Je kunt het beste even langsgaan, er staan veel dingen in de kelder die niet op de site staan.
was er vandaag nog namelijk.

reply
0
A
archangel0712
Jul 23, 2010

Ja maar ik denk niet dat ik binnen afzienbare tijd naar rotterdam ga. Het is toch even 170 hier vandaan. Dus vandaar dat ik alvast wat ideeen op wil doen of advies wil hebben wat een verstandige keus is.
Omdat ik nogal beperkt ben door mijn afmetingen komen dus alleen kleinere boekenplanspeakers of smalle zuilen in aanmerking. Dus wat is dan het beste??? en welke luidsprekers springen er dan uit.

reply
0