Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Blu-ray Disc Recensies
LK
Ludo Keeris
Femme Nikita, La [Blu-ray Disc]
Aug 01, 2010

Femme Nikita, La Wisselvallige HD-release van een vrij vroege film van Luc Besson. Lees dit artikel

J
jeanreno
Aug 02, 2010

Victor the Cleaner 8-)

Voor mij reden genoeg om deze Blu-Ray aan te schaffen...

reply
0
N
Nyarlathotep
Aug 02, 2010

Koop dan een importversie van deze schijf... Wij krijgen hier gewoon weer een halfbakken release.
De UK versie heeft slechts 2 kanaals LPCM geluid overigens. De US release heeft een TrueHD track. Beiden hebben overigens geen NL subs.

reply
0
H
Hombre
Aug 02, 2010

Gezen de review dit niet duidelijk aangeeft, de volgende vraag:

is de audiotrack Frans als in het kopje of Engels als op de verpakking?
(mijn DVD met NL subs heeft namelijk beide)

Er word geen vermelding van dit in de recensie gemaakt... (de omschrijving kan van elke willekeurige track zijn).

Graag uitsluitsel.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 02, 2010

Er staat dit in de review:
Geluidssporen: Dolby Digital 5.1 - Frans

Dus het lijkt me een Franse DD 5.1 track.... Ga trouwens voor de US release, mocht ik deze ooit gaan aanschaffen. Deze NL is echt weer es bagger van DFW....

reply
0
A
Andrew-Kenneth
Aug 03, 2010

TylerDurden;1725577 wrote: Er staat dit in de review:

Dus het lijkt me een Franse DD 5.1 track.... Ga trouwens voor de US release, mocht ik deze ooit gaan aanschaffen. Deze NL is echt weer es bagger van DFW....

De US- blu-ray lijkt me ook de beste uitgave van deze film.
omwille van het True HD 5.1 geluidspoor (zowel frans- als engelstalig) en de betere beeldkwaliteit tov. de UK-release en de DFW-release.

Enkel op de UK-release zouden echter extra's staan. (dezelfde echter als op een eerdere Nikita-dvd) Deze UK-editie heeft overigens slechts Frans 2.0 LPCM - geluid.

bespreking van de US-blu-ray =>
http://www.blu-ray.com/movies/La-Femme-Nikita-Blu-ray/1798/#Review

bespreking van de UK-release (met vergelijking van de beeldkwaliteit tov. de US-release) =>
http://homecinema.thedigitalfix.co.uk/CapsuleReviews/Luc%20Besson%20Collection/2009/09#71433

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 02, 2010

Het is een Franstalige geluidstrack, zoals bovenin bij de specificaties is vermeld.
Dus zoals TylerDurden aangeeft.

reply
0
H
Hombre
Aug 03, 2010

Klopt dat het bovenin staat aan geduid, en nu ook bij de audio.

Toch nergens de vermelding dat op de inlay Engels staat vermeld en dat deze wel op de DVD's aanwezig is en nu ontbreekt...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 03, 2010

Hombre;1725615 wrote:
Toch nergens de vermelding dat op de inlay Engels staat vermeld en dat deze
wel op de DVD's aanwezig is en nu ontbreekt...

Dat is wel een zinvolle opmerkingen, dat heb ik zojuist alsnog toegevoegd.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 03, 2010

Op zich is het natuurlijk geen vergelijkende review met de DVD, maar het verschil in aanduiding op de hoes (inlay heeft deze volgens mij niet maar een harde cover met de hoes erop gedrukt) had wellicht vermeld kunnen worden om verwarring tegen te gaan.

reply
0