Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
B
bovada
Hoe hard kan ik mijn speakers zetten?
Aug 02, 2010

Hallo, Ik wil graag weten hoe hard ik mijn receiver kan zetten zonder dat ik de speakers opblaas. Dus hoeveel dB? Ik heb de volgende speakers: Q- acoustics 1000i series en de volgende receiver: Onkyo TX sr707. Als ik het volume van deze receiver vol uit zet, blaas ik mijn speakers op zeker op. Ik ben heel erg tevreden over deze combinatie. Wereld geluidje. Kun je dat uitrekenen of zo? Bedankt. Bob

C
chev
Aug 02, 2010

Ik denk dat je m niet harder moet zetten als ie al gaat vervormen.

reply
0
ES
Edgar Smit
Aug 02, 2010

Gewoon gezond verstand gebruiken, als je de receiver flink hard zet en de speakers geven een vervormd geluid moet je hem meteen zachter zetten, kwestie van testen maar ik raad het je niet aan.

Waarom zou je het uberhaupt willen weten?

reply
0
M
Marcellow
Aug 03, 2010

Edgar Smit;1725497 wrote:

Waarom zou je het uberhaupt willen weten?

Dat vooral.

Mocht je het hele gebeuren nu wel te hard zetten en het opblazen, heb ik nog een mooie website voor je.

www.watbenjedan.com

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Aug 04, 2010

Of als er een vreemde geur bij de luidsprekers of receiver vandaan komt, kun je de receiver ook beter zachter zetten. ;)

reply
0