Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
E
edwinvb
geen dts hd geluid(SLOTJE)
Aug 26, 2010

help ik heb een sony str dn1000 en een sony bdp s470 heb het volgende gedaan: hdmi kabel van blu ray naar receiver, hdmi kabel van reciever naar tv nu het probleem: ik krijg geen dts hd geluid op de blu ray geeft hij het wel aan op receiver geeft hij aan: linear pcm.... ben al uren bezig geweest, kom er niet uit wie kent het probleem en/of weet een oplossing... edwin

J
jeroenvrijnsen
Aug 26, 2010

Ik had eenzelfde probleem met uitvoer van geluid. Bij mij is het opgelost door in de instellingen te kijken van de blu-ray-speler. Al staat de blu-ray ingesteld op dts-hd, toch kan de speler zijn ingesteld om het als pcm-geluid uit te voeren. Bij de instellingen zou je dit moeten kunnen veranderen. Hopelijk heb je iets aan deze oplossing...

reply
0
B
BlackQueen
Aug 26, 2010

Ik had in het begin hetzelfde probleem.

Heb toen de audio instellingen in de Blu Ray speler aangepast en toen speelde hij wel alle HD formaten af.
Hopelijk lukt het met deze instellingen.

HDMI-Audio: Bitstream
Digit. Audio: Bitstream
PCM downsampling: Uit

reply
0
E
edwinvb
Aug 26, 2010

bedankt allemaal(y)
het is gelukt

de bd audiomix instelli8ng moest uitgeschakeld worden
pfff
eindelijk hd geluid

klinkt toch wel mooi:-P

nogmaals bedankt

kan genieten

grt

edwin

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 27, 2010

edwinvb;1732279 wrote: bedankt allemaal(y)
het is gelukt

de bd audiomix instelli8ng moest uitgeschakeld worden
pfff
eindelijk hd geluid

klinkt toch wel mooi:-P

nogmaals bedankt

kan genieten

grt

edwin

Dat PCM is ook HD geluid, alleen wordt nu het geluid door de receiver gedecodeerd ipv door de speler zelf. Een receiver is hier over het algemeen beter toe in staat dan een speler.

reply
0
P
peptalk
Aug 26, 2010

Uitvoer dient dus op 'bitstream' te staan.

reply
0