Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
R
RFP_Onkyo
op zoek naar een speciale RCA component/audio kabel
Sep 10, 2010

Ik heb gezocht op internet naar een kabel van 3 x RCA (Component) en 2 RCA (audio) naar 3 x RCA (Component) en 2 RCA (audio). Ik kom uit in de VS. Daar hebben ze merken als JDI Technologies. Vele site (kabel en electronica site) in NL bezocht maar totaal niets te vinden. Kan iemand vertellen waar ze in de Nederland of België te koop zijn? Heb het nodig voor DVD naar naar mijn HD TV t.v.v. huidige scart aansluiting. Bedankt

PP
Peter Porrio
Sep 10, 2010

Je kunt toch volstaan met een aparte componentkabel en een aparte stereo interlink? www.allekabels.nl
www.kabeltje.com

reply
0
R
RFP_Onkyo
Sep 10, 2010

Peter Porrio;1735490 wrote: Je kunt toch volstaan met een aparte componentkabel en een aparte stereo interlink? www.allekabels.nl
www.kabeltje.com

Dat heeft niet mijn voorkeur, omdat die 5 aansluitingen gebundeld zijn in een mantel. Dan heb ik maar 1 kabel ahw en da's voor mij een stuk prettiger als je weet hoeveel ik nu alleen al aan speaker kabels e.d., etc. in mijn huis heb liggen. Ik heb straks dan nog maar 1 (vele betere dan nu) kabel voor audio/video naar mijn tv lopen. Ook de scart die van mijn HUMAX naar mijn TV gaat op dit moment verdwijnt omdat ik de CI+ CAM van Ziggo binnenkort ga installeren. Ik had jouw meegezonden url's ook bezocht zonder resultaat. Bedankt

reply
0
M
Marcellow
Sep 10, 2010

Dan tape je ze toch aan elkaar met geffer of ducktape.

Je zou ook een tiewrap of een kabelwokkel kunnen gebruiken.

reply
0
M
Marcellow
Sep 10, 2010

Je zou eigenlijk iets moeten hebben waarmee audio en video in HD kwaliteit naar een TV kan gaan...

En je zou het dan HDMI moeten noemen!

reply
0
R
RFP_Onkyo
Sep 10, 2010

Ik heb gezien dat er converters te krijgen zijn van 5 x RCA component/audio naar HDMI. Dan heb je inderdaad in feite HDMI (met een bijna onzichtbare afwijking t.o.v. werkelijk HDMI) vanuit een normale DVD speler. Tie wrap zou ook kunnen, maar wat ik gelezen heb over die van JDI Technologies is toch een apart verhaal en van mindere kwaliteit dan losse kabels. Ik zal gestaag verder zoeken. Wellicht dat ze ook in Nederland uitkomen.

reply
0
M
Marcellow
Sep 10, 2010

RFP_Onkyo;1735500 wrote: Ik heb gezien dat er converters te krijgen zijn van 5 x RCA component/audio naar HDMI. Dan heb je inderdaad in feite HDMI (met een bijna onzichtbare afwijking t.o.v. werkelijk HDMI) vanuit een normale DVD speler.

Dat lijkt mij nogal onmogelijk; HDMI is een digitaal signaal, die andere is analoog. Dat gaat echt niet lukken.

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 10, 2010

Marcellow;1735521 wrote: Dat lijkt mij nogal onmogelijk; HDMI is een digitaal signaal, die andere is analoog. Dat gaat echt niet lukken.
RCA en component kunnen beide HD beeld signalen aan alleen is er nagenoeg geen apparatuur die dat ondersteund.
Je moet wel rekening houden of je aansluiting YCbCr is of YPbPr is.
YCbCr is namelijk digitaal, YPbPr is analoog. Als je aansluiting dus YPbPr is, wat het meest voor de hand ligt, kun je dit volgens mijn zonder omzetting niet naar een HDMI overzetten.

reply
0
R
RFP_Onkyo
Sep 13, 2010

Marcellow;1735521 wrote: Dat lijkt mij nogal onmogelijk; HDMI is een digitaal signaal, die andere is analoog. Dat gaat echt niet lukken.

Ik bedoelde 3 x RCA (component) en 1 x optisch ingang naar HDMI uitgang. Is een apparaatje van König.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Sep 13, 2010

Hier wel te koop:

http://www.showmecables.com/viewItem.asp?idproduct=2884

tikkie verder, maar met een creditcard zal het wel lukken;)

[IMG]http://www.showmecables.com/catalog/large/Python-5-RG59-RCA-Component.jpg[/IMG]

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Sep 10, 2010

Een component-video kabel is zo samengesteld, omdat dit er voor zorgt dat alle signalen voldoende van elkaar gescheiden zijn en dus geen invloed op elkaar kunnen hebben. Wil je maar één kabel zien, dan kun je beter voor scart of HDMI kiezen. Daarnaast gaat audio vaak via een ander soort verbinding naar een receiver, zodat deze het op de juiste manier kan decoderen. ;)

reply
0