Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Babbelbox
PH
Patrick van den Hul
Universele afstandsbediening
Sep 20, 2010

Ik ben op zoek naar een universele ab die er een beetje strak uitziet, goed werkt met de grote merken en ook met bluetooth (i.v.m de PS3) en niet te duur is (rond de 50 euro maximaal als het kan). Mijn oog is gevallen op de Logitech Harmony 525. Een al wat ouder model uit 2008 en daarom nu zeer betaalbaar. Zijn er nog alternatieven die aan mijn (prijs)wensen voldoen of is de beste optie? Of is goedkoop in dit geval duurkoop en biedt een ab uit de 80-100 euro prijsklasse echt veel meer?

MH
Michael Hamers
Sep 20, 2010

de 525 zal geen BT ondersteunen. Geen enkele universele ab zal dat doen. Logitech verkoopt wel speciale USB adaptertjes voor de PS3. Ik heb zelf de 525 en ben er nogsteeds tevreden over. Enige nadeel is het gebruik van batterijen. Ik zou graag de Harmony One willen ivm de accu/laadstation en het mooie kleurendisplay.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 20, 2010

Betekent dit concreet dat ik dus niet de playstation 3 kan bedienen met een universele AB, ongeachte welke het is? Het wordt dan dus toch nog 2 stuks (PS3 en universeel) of de USB adapter?

Is het enige verschil tussen de 525 en de harmony one de accu en het display? Ben je van plan om een deze weken te upgraden? Dan kunnen we misschien een prijsje afspreken voor jouw 525, dat helpt jou dan alvast op weg voor je harmony one.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 20, 2010

Ik heb meerder universele AB's mogen testen een tijdje terug. Ga alsjeblieft niet voor een AB uit de Prestigo serie van Philips, dit zijn ondingen en bijna niet goed in te stellen. Dan blijft Logitech eigenlijk als enige over.

Mijn advies, ga meteen voor de Harmony One. Deze biedt vele instelmogelijkheden waarbij het touchscreen erg duidelijk en eenvoudig is en naar eigen voorkeur is in te stellen. De 525 is daarin ietwat beperkter.

Voor wat betreft het BT verhaal heeft Michael helemaal gelijk. Je hebt hier een aparte IR-adapter bij nodig voor in de PS3. Er komen weleens AB's voorbij met BT ondersteuning maar deze zijn verhoudingsgewijs veel te duur.

Wat je wel kunt doen is deze bestellen. Lees dan ook even de 2e reactie (deze dus). De meegeleverde IR-adapter is ook te gebruiken met een Harmony AB! (Volgens de reactie tenminste). Ik heb hier vaker dingen over gehoord en gelezen maar spreek niet uit eigen ervaring.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 20, 2010

Ik heb al een PS3 blu-ray remote, de officiële zelfs. Deze bevalt prima maar het zou fijn zijn om naar 1 AB te gaan. Ik denk er nog maar even over na.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 21, 2010

Wat ik bedoelde is dat je de meegeleverde ir-adapter in je ps3 stopt en de meegeleverde ab in een hoekje gooit. Zo.kun je een harmony ook op je ps gebruiken.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 21, 2010

Ok bedankt. Ik ga bekijken of ik voor de oudere Harmony ga of nog even doorspaar en voor de Harmony One + Adapter ga. Al moet ik zeggen dat ik dat wel erg veel geld vindt voor een AB.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 21, 2010

Ik gebruik nu de harmonie 785 al dik 3 jaar en wil niet anders meer. En aan Michael z'n reactie te lezen wil hij ook.niet anders meer :).

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 21, 2010

Roy de Jong;1738083 wrote: Ik gebruik nu de harmonie 785 al dik 3 jaar en wil niet anders meer. En aan Michael z'n reactie te lezen wil hij ook.niet anders meer :).

Klopt. Ik gebruik de 525 nu ook zo'n jaar of 3/4 en ik ben er echt super tevreden over. Hij begint nu wel een beetje te verslijten. 1 knop reageert bijna niet meer en moet ik loeihard indrukken. Maar dat is het enige. Dus met de kwaliteit en duurzaamheid van de Logitech's zit het ook wel goed. Als hij er helemaal mee ophoudt ga ik pas over naar een One. Het geld groeit niet op mijn rug...(y)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 21, 2010

Niet dat ik tegendraads wil doen, maar ik vind 3-4 jaar niet heel ruim voor een elektronisch apparaat. Maar wellicht is die gewoon heel erg veel gebruikt ;)

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 21, 2010

Patrick van den Hul;1738110 wrote: Niet dat ik tegendraads wil doen, maar ik vind 3-4 jaar niet heel ruim voor een elektronisch apparaat. Maar wellicht is die gewoon heel erg veel gebruikt ;)

Dat ding is al ontelbare keren gevallen en wordt idd elke dag gebruikt. Hij vervangt immers (op dit moment) 4 apparaten. Ook is er al een keer koffie overheen gegaan. Kortom, hij is gewoon mishandeld. En toch doet ie het nog, behalve dan die ene knop die ik wat harder in moet drukken. Maar dat is het enige.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 21, 2010

Patrick van den Hul;1737912 wrote: Ben je van plan om een deze weken te upgraden? Dan kunnen we misschien een prijsje afspreken voor jouw 525, dat helpt jou dan alvast op weg voor je harmony one.

Michael Hamers;1738139 wrote: Dat ding is al ontelbare keren gevallen en wordt idd elke dag gebruikt. Hij vervangt immers (op dit moment) 4 apparaten. Ook is er al een keer koffie overheen gegaan. Kortom, hij is gewoon mishandeld. En toch doet ie het nog, behalve dan die ene knop die ik wat harder in moet drukken. Maar dat is het enige.

Nou Patrick, KOPEN ;)! Die van Michael is wel wat gewend en is zo goed als onbreekbaar :twisted:.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 21, 2010

Haha, ik hou de mijne iig tot ie het begeeft...

reply
0
SH
Sander Haarmans
Sep 22, 2010

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Harmony One en de Harmony One Advanced behalve de prijs (118 of 179 euro)

EDIT: ik denk dat het dezelfde zijn maar wel erg verwarrend.

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 28, 2010

Op de site van Logitech zelf staat alleen de One Advanced, misschien een iets verbeterde versie van de One?

reply
0
SH
Sander Haarmans
Oct 01, 2010

Heb van de week de One gekocht en het is een leuk apparaatje, hij voldoet aan al m'n eisen. In eerste instantie heb ik hem gekocht zodat ik de andere 5 afstandsbedieningen die ik had weg kan bergen. Maar wat ik echt makkkelijk vind is dat je alles naar eigen wens kan instellen. Als je bijv film wil kijken gaan alleen maar de apparaten aan die je wil en de tv + receiver gaan naar het juiste kanaal, ook de eventuele apparaten die nog aan stonden gaan dan ook uit die je niet nodig hebt met film kijken. Zo kan je diversen activiteiten instellen.

reply
0