Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: Gebruik jij een universele afstandsbediening?
Sep 30, 2010

Gebruik jij een universele afstandsbediening?

MC
Mike Cinerama
Oct 02, 2010

Philips Pronto 960

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 02, 2010

Ik gebruik een Logitech Harmony One. Ondanks dat ik daardoor maar één afstandsbediening, is het soms lastig om de daarmee probleemloos de apparatuur mee te bedienen. Zo lukt het bvb niet om de BD speler als eerste uit te laten schakelen, zodat deze de bij de handshake behorende instellingen onthoudt.

Een ander probleem wordt wordt veroorzaakt door de wijze van bediening van de apparatuur zelf. Doordat veel toestellen bvb een bepaalde code gebruiken om een toestel in- en uit te schakelen is het moeilijker om er voor te zorgen dat een toestel op de juiste manier in- of uitgeschakeld wordt. Een voorbeeld hiervan is dat ik bij het luisteren naar digitale radio eerst de TV aan moet hebben om een zender te kunnen kiezien, de TV daarna uitzet en weer aan moet zetten voordat ik de aktiviteit beëindig.

Ik zou er daarom voor willen pleiten om verschillende (IR-)codes voor het in- en uitschakelen van de toestellen te gebruiken en bij de Harmony een mogelijkheid voor het veranderen van de volgorde van het verzenden van de opdrachten bij het starten en beëindigen van een aktiviteit. :cool:

reply
0
C
Cat
Oct 02, 2010

Logitech Harmony 525.
Volgens mij nog vrij 'basic', maar voldoet voor mij prima.
Wanneer ik een film wil kijken dan hoef ik maar op 1 knop te drukken, vervolgens wordt mijn media-player ingeschakeld, de TV op de juiste uitgang gezet, mijn reciever springt aan en gaat naar de juiste uitgang. Daarna ook gewoon alles bedienen met dit apparaatje. Prima hoor.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Oct 02, 2010

De ab die bij de Humax Decoder 5050c zat. Geen displays ofzo, maar ik kan alle apparaten muv PS3 mee aansturen.

reply
0
RT
Rolf Tijnagel
Oct 02, 2010

Logitech Harmony 1000, al een jaar of 2.
Voldoet tot nu toe prima, moet hem alleen nog al eens resetten door de batterij eruit te halen.

Ben benieuwd of ie straks ook wil praten met me Lacie Cinema box.

reply
0
O
Oakey
Oct 02, 2010

Ik heb er geen, omdat mijn ervaring bij deze universele AB's is dat er dan toch altijd functies zijn op je tv, mediabox of blurayspeler die niet ondersteund worden (bijv. een andere audiotaal kiezen, info in beeld over bitrate of het kiezen van soundfield op de versterker, laat staan navigeren door de mappen op een mediaspeler). Als iemand een tip heeft voor een apparaat dat dit wel kan, houd ik me zeer aanbevolen, want ik heb nu 6 AB's nodig voor audio/video :(

reply
0
P
peptalk
Oct 02, 2010

Oakey;1740804 wrote: Ik heb er geen, omdat mijn ervaring bij deze universele AB's is dat er dan toch altijd functies zijn op je tv, mediabox of blurayspeler die niet ondersteund worden (bijv. een andere audiotaal kiezen, info in beeld over bitrate of het kiezen van soundfield op de versterker, laat staan navigeren door de mappen op een mediaspeler). Als iemand een tip heeft voor een apparaat dat dit wel kan, houd ik me zeer aanbevolen, want ik heb nu 6 AB's nodig voor audio/video :(

Elke Pronto.

reply
0
H
Hombre
Oct 03, 2010

peptalk;1740805 wrote: Elke Pronto.

Absoluut Pront (sinds 1994 :lol: , en nog geen AB gevonden die er niet inpast)

reply
0
PO
Peter O
Oct 03, 2010

Een Marantz RC9001 met de RX9001 extender. Veel werk om naar je eigen wensen te programmeren, maar als je dat geen probleem vindt, is het een top apparaat.

reply
0
O
Oakey
Oct 03, 2010

Weer wat geleerd, wist niet dat je ze helemaal naar eigen zin kunt programmeren. Maar als ik even google dan vind je ze tot €300-400, dat vind ik echt te duur.

Cat;1740745 wrote: Logitech Harmony 525.
Volgens mij nog vrij 'basic', maar voldoet voor mij prima.
Wanneer ik een film wil kijken dan hoef ik maar op 1 knop te drukken, vervolgens wordt mijn media-player ingeschakeld, de TV op de juiste uitgang gezet, mijn reciever springt aan en gaat naar de juiste uitgang. Daarna ook gewoon alles bedienen met dit apparaatje. Prima hoor.

Dat klinkt als iets dat ook wel wat voor mij zou zijn. Is deze Harmony 700 dan aan te raden, die kan met 6 apparaten overweg (ik heb nu losse ab's voor tv, cd-speler, receiver, upc-mediabox, EM7080 mediaspeler en bluray-speler)? Kan die dan om het even wat voor apparaat bedienen, of moet hij echt in het rijtje ondersteunde apparaten staan (op kieskeurig zie ik bijv geen mediabox en mediaspeler erbij genoemd worden)?

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 03, 2010

Oakey;1741056 wrote: Is deze Harmony 700 dan aan te raden, die kan met 6 apparaten overweg (ik heb nu losse ab's voor tv, cd-speler, receiver, upc-mediabox, EM7080 mediaspeler en bluray-speler)? Kan die dan om het even wat voor apparaat bedienen, of moet hij echt in het rijtje ondersteunde apparaten staan (op kieskeurig zie ik bijv geen mediabox en mediaspeler erbij genoemd worden)?

Als je de One te duur vindt, is de 700 zeker aan te raden. :)

reply
0
O
Oakey
Oct 03, 2010

peptalk;1740805 wrote: Elke Pronto.

O kijk, dat wist ik niet.

Hm...vanaf €400 zie ik na even googlen, dat is een beetje te gek. Afstandsbedieningen onder de €100 kunnen dit niet?

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 03, 2010

Oakey;1740804 wrote: Ik heb er geen, omdat mijn ervaring bij deze universele AB's is dat er dan toch altijd functies zijn op je tv, mediabox of blurayspeler die niet ondersteund worden (bijv. een andere audiotaal kiezen, info in beeld over bitrate of het kiezen van soundfield op de versterker, laat staan navigeren door de mappen op een mediaspeler). Als iemand een tip heeft voor een apparaat dat dit wel kan, houd ik me zeer aanbevolen, want ik heb nu 6 AB's nodig voor audio/video :(

Bij iedere Harmony met een display kun je de toetsen die je niet onder een 'standaard knop' kunt plaatsen als 'extra knop' programmeren. Je kunt ze dan in het display vinden.

Je kunt een met een Harmony met een display dus complete afstandsbedining(en) overnemen. ;)

reply
0
MT
Marc T.
Jan 19, 2011

Anders; nee, wil ik wel maar twijfel ;)

reply
0
HR
Hugo R
Jan 20, 2011

Heb een Harmony One, maar sinds de aanschaf van nieuwe BD speler en receiver nog geen tijd en zin gehad om hem opnieuw te programmeren en ligt hij al weer een paar maanden ongebruikt in de la en gebruik ik weer alle losse AB's.

reply
0
O
Oakey
Jan 22, 2011

Hugo v.d. W.;1769132 wrote: Heb een Harmony One, maar sinds de aanschaf van nieuwe BD speler en receiver nog geen tijd en zin gehad om hem opnieuw te programmeren en ligt hij al weer een paar maanden ongebruikt in de la en gebruik ik weer alle losse AB's.

Hm, dat is ook wel goed om te horen, want dit is waar ik ook bang voor ben. Heb nu 7 ab's en wil dit graag reduceren tot 1, maar vrees dat het programmeren, gebruik etc. tot nieuwe ergernissen leidt waardoor het ding ongebruikt in een hoek blijft liggen, omdat het toch in de praktijk gemakkelijker blijkt om "even" de andere ab te pakken.

Ervaren meer gebruikers dit, of is een universele ab echt handig in het gebruik?

reply
0
P
peptalk
Jan 22, 2011

Oakey;1769515 wrote:

Ervaren meer gebruikers dit, of is een universele ab echt handig in het gebruik?

Het hangt er zo vanaf wat je er mee wil doen, welke functies je gebruikt en hoe je zelf in elkaar zit.

Ik vind het echt handig, maar pas na 4 universele AB's te hebben gehad kwam ik op de juiste uit.
Ik vind een touchscreen helemaal niks, die kun je niet echt op je gevoel bedienen, ik wil dus 'hard buttons' en dan ook verlichte. Ik wil ook een grote vrijheid in het programmeren en dan kom je toch echt bij de duurdere uit die je via je PC kunt instellen.
Het even veranderen daar heb ik ook niet altijd zin in, want dat kan je zo weer 1 uur kosten.

reply
0
O
Oakey
Jan 22, 2011

peptalk;1769520 wrote: Het hangt er zo vanaf wat je er mee wil doen, welke functies je gebruikt en hoe je zelf in elkaar zit.

Ik vind het echt handig, maar pas na 4 universele AB's te hebben gehad kwam ik op de juiste uit.
Ik vind een touchscreen helemaal niks, die kun je niet echt op je gevoel bedienen, ik wil dus 'hard buttons' en dan ook verlichte. Ik wil ook een grote vrijheid in het programmeren en dan kom je toch echt bij de duurdere uit die je via je PC kunt instellen.
Het even veranderen daar heb ik ook niet altijd zin in, want dat kan je zo weer 1 uur kosten.

Maar zo'n Harmony 700 kan dat toch wel? Ik wil ook hard buttons (zo'n touchscreen vreet ook baterijen toch?) en alle (ook de 'kleine') functies moeten bereikbaar zijn, dus niet dat ik dan voor het veranderen van de grootte van de ondertitels of het bladeren door mappen op mijn mediaspeler, of omschakelen naar Dolby Digital op een UPC-zender dan toch weer niet de universele ab kan gebruiken. Makro's in de zin dat met 1 druk alles opstart in de juiste settings zou aardig zijn, maar dat is voor mij niet essentieel.

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 21, 2011

Ik gebruik een Harmony 525 zonder macro's. Want macro's werken 9 van de 10 keer niet goed...

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 23, 2011

Een 700 werkt met een accu en vreet dus geen batterijen.

De Harmony's met een display kunnen de afstandsbedienigen helemaal overnemen, dus ook de "kleine functies". De "kleine functies" die je niet onder een 'standaard toets' kunt programmeren, zet je dan als 'extra toets' in het display. Daarnaast kun je bij de aktiviteiten (macro's) aangeven hoe je de toetsen wilt gebruiken. Zo kun je bvb de ene toets gebruiken voor het kiezen van een geluidsspoor van de speler en de ander voor het kiezen van een DSP-programma van de AV receiver.

Het programmeren zal wat meer tijd kosten, maar als je goed voorbereid bent zal dit een stuk korter zijn en kun je daardoor ook langer plezier daarvan hebben. ;)

reply
0
O
Oakey
Jan 23, 2011

Gerco Stuivenberg;1769829 wrote: Een 700 werkt met een accu en vreet dus geen batterijen.

Maar de 700 heeft toch geen touchscreen?
Gerco Stuivenberg;1769829 wrote: De Harmony's met een display kunnen de afstandsbedienigen helemaal overnemen, dus ook de "kleine functies". De "kleine functies" die je niet onder een 'standaard toets' kunt programmeren, zet je dan als 'extra toets' in het display. Daarnaast kun je bij de aktiviteiten (macro's) aangeven hoe je de toetsen wilt gebruiken. Zo kun je bvb de ene toets gebruiken voor het kiezen van een geluidsspoor van de speler en de ander voor het kiezen van een DSP-programma van de AV receiver.

Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik wil die 'kleine functies' toe kunnen wijzen aan een toets, dus niet dat ik dan door een menu moet gaan scrollen op het beeldschermpje om bijv. de lettergrootte van de ondertiteling aan te moeten passen. Wat ik wil voor alle kleine functies: drukken op 1 toets om het apparaat te kiezen (bijv de blurayspeler) en dan een andere toets om bijv. de switchen van audiospoor. Werkt de 700 op deze manier?
Als ik voor een functie meer dan 2 toetsdrukken nodig heb is voor mij het gebruik van losse ab's toch handiger.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 24, 2011

De 700 heeft idd geen touchscreen.

Een bepaalde toets gebruiken om een apparaat te kiezen is niet mogelijk. De Harmony maakt nl. een lijsten van alle toestellen en opdrachten en geeft ieder toestel en opdracht een eigen toets. Wil je bvb een ander toestel bedienen, dan moet je dus de lijst van de toestellen oproepen en het toestel kiezen wat je wilt bedienen. Voor de rest bedien je de toestellen op dezelfde manier als met de originele afstandsbediening.

Of je op (meer dan) 2 verschillende toetsen moet drukken is afhankelijk van hoe je de afstandsbediening geprogrammeerd hebt. Wanneer je een Harmony logisch geprogrammeerd hebt, zal je voor de meest gebruikte functie op niet meer dan 1 toets hoeven te drukken. ;)

reply
0
O
Oakey
Jan 26, 2011

Gerco Stuivenberg;1770133 wrote: Of je op (meer dan) 2 verschillende toetsen moet drukken is afhankelijk van hoe je de afstandsbediening geprogrammeerd hebt. Wanneer je een Harmony logisch geprogrammeerd hebt, zal je voor de meest gebruikte functie op niet meer dan 1 toets hoeven te drukken.

Ik was overtuigd na maanden nadenken en zoeken. Heb zondag de Harmony 700 besteld. Bij modern.nl...................................
Zou vandaag geleverd worden, maar het moederbedrijf heeft gisteren surseance van betaling aangevraagd :(

Voorlopig dus nog geen universeel zapgenot :)

reply
0
Y
Yvonne
Jan 26, 2011

ik vind mijn gehannes met 4 zappers veel overzichtelijker

reply
0
H
HTip
Jan 27, 2011

Ik gebruik een Marantz RC5400. Is ook een Pronto (volgens mij gelijk aan RU950). Is best veel werk als je iets speciaals wil met veel macro's, maar dan is het ook wel erg handig.

reply
0
H
HTip
Dec 19, 2011

HTip;1770920 wrote: Ik gebruik een Marantz RC5400. Is ook een Pronto (volgens mij gelijk aan RU950). Is best veel werk als je iets speciaals wil met veel macro's, maar dan is het ook wel erg handig.

Sinds de zomer naast de RC5400 (kan nu in de woonkamer blijven) de Marantz RC9001. Door de volledig nieuwe opzet duurt het wel even om alles weer werkend te krijgen, maar het gaat de goede kant op. Zelfs met ProntoScript aan de gang om bijv. regio/zoneverandering onder 1 knop te hebben.

Ik wil in ieder geval niet meer anders (y)

reply
0
R
raymonddeniet
Jan 28, 2011

Ik gebruik de Harmony 525, de simpelste uit de Logitech stal denk ik maar voor mij is ie prima.
Wel een kanttekening: de afstandbediening van mijn Marantz Receiver zit er in, maar de originele heb ik vanwege de vele functies er nog wel steeds naast liggen.

reply
0
F
Frenkel
Jan 28, 2011

De Pronto TSU9400.
Het is al weer mijn derde Pronto, fijne apparaten maar helaas was de bouwkwaliteit van de eerste generatie's niet erg goed.
De eerste gekocht in 2000 en die begon al na een paar jaar slijtagevorming te vertonen. Hardbuttons raakte defect, problemen met laden, spontaan uitvallen, enz , enz
De tweede (SBC RU960) gekocht in 2006 was wel wat degelijker maar daarbij is na een jaar of twee het scherm gescheurd nadat er per ongeluk iemand op is gaan staan .
Nu inmiddels weer twee en een half jaar dus de TSU9400 en eindelijk een perfect apparaat, aleen wil hij weleens problemen geven met het laden (lijkt wel of pronto daar patent op heeft).
Jammer genoeg is Philips gestopt met de Pronto lijn dus ik hoop dat hij, net als mijn Pioneer Kuro Plasma, nog lang mee zal gaan.

Een groot voordeel van een universele afstandsbediening is ook dat ze een veel sterkere IR zender hebben dan de afstandsbedieningen die bij de Apparatuur worden geleverd.
Ik kan mijn Pronto richting het plafond en zelf naar de andere kant van de kamer richten en toch worden de IR signalen door mijn aparatuur ontvangen, met de orginele afstandsbedieningen is het altijd weer richten

reply
0
Z
Zeagle
Feb 08, 2011

Op dit moment gebruik is 5 verschillende AB's. In april jarig en reeds een Logitech gevraagd, en tja, die gaat er zeker komen!

Groeten,
Zeagle

reply
0
O
Oakey
Harmoby 700 programmeerprobleem
Feb 26, 2011

Ik heb hier een topic geopend over de Harmony 700 want ik heb al meteen hulp nodig :p

(het goede nieuws is wel dat Scheer & Foppen de verplichtingen van modern.nl heeft overgenomen)

reply
0
O
Oakey
Harmony 700 programmeerprobleem
Feb 26, 2011

Ik heb hier een topic geopend over de Harmony 700 want ik heb al meteen hulp nodig :p

(het goede nieuws is wel dat Scheer & Foppen de verplichtingen van modern.nl heeft overgenomen)

reply
0
H
Hombre
Jul 19, 2011

Frenkel;1771036 wrote: De Pronto TSU9400.
Het is al weer mijn derde Pronto, fijne apparaten maar helaas was de bouwkwaliteit van de eerste generatie's niet erg goed.
De eerste gekocht in 2000 en die begon al na een paar jaar slijtagevorming te vertonen. Hardbuttons raakte defect, problemen met laden, spontaan uitvallen, enz , enz
De tweede (SBC RU960) gekocht in 2006 was wel wat degelijker maar daarbij is na een jaar of twee het scherm gescheurd nadat er per ongeluk iemand op is gaan staan .
Nu inmiddels weer twee en een half jaar dus de TSU9400 en eindelijk een perfect apparaat, aleen wil hij weleens problemen geven met het laden (lijkt wel of pronto daar patent op heeft).
Jammer genoeg is Philips gestopt met de Pronto lijn dus ik hoop dat hij, net als mijn Pioneer Kuro Plasma, nog lang mee zal gaan.

Een groot voordeel van een universele afstandsbediening is ook dat ze een veel sterkere IR zender hebben dan de afstandsbedieningen die bij de Apparatuur worden geleverd.
Ik kan mijn Pronto richting het plafond en zelf naar de andere kant van de kamer richten en toch worden de IR signalen door mijn aparatuur ontvangen, met de orginele afstandsbedieningen is het altijd weer richten

Ik sluit me hier grotendeels bij aan. Ook een 3e Pronto waarin alles van AV zit + een weerstation en zonnescherm (y)

Kan niet meer zonder, en jammer dat Philis geen Philips meer is...

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jul 20, 2011

Frenkel;1771036 wrote: De Pronto TSU9400.

+1 Kuro
+1 TSU 9400
Alleen is het mijn 4de
+1 Je betoog :mrgreen:

reply
0
S
starbuck
Feb 26, 2011

Logitech Harmony Remote One

ik zou niet meer zonder kunnen, hij kan zelfs mijn apple tv 2 bedienen.

reply
0
T
Tienenaar
Jul 06, 2011

Ik gebruik mijn iPad2 met de RedEye-app en hun wifi-infrared bakske, reuze tevreden van. Kan zelfs mijn tv en zo bedienen terwijl ik op wc zit (y)

reply
0
S
StefaanD
Jul 06, 2011

Iets teveel detail :mrgreen:

Je hebt toevallig geen Telenet digi-dinges ? En hoe werkt dat samen met de redeye app.

reply
0
T
Tienenaar
Jul 06, 2011

StefaanD, nee sorry ik geen digitaal kijker. Ouders hebben dat wel maar ik kijk nog op oude tv en zolang ze bij telenet zelfs nog niet weten welke versie hun HDMI is mogen ze het houden.
Is toch leuk he als ze bellen voor dat voor te stellen en zo langs nues weg vragen en wleke versie is die HDMI. Die verkoper :roll: wist even niet meer maar hij het hoorde donderen. Ikke stoutweg, ist nen 1.2 of nen 1.4 :lol:

reply
0
W
Werner
Jul 06, 2011

Tienenaar;1807062 wrote: StefaanD, nee sorry ik geen digitaal kijker. Ouders hebben dat wel maar ik kijk nog op oude tv en zolang ze bij telenet zelfs nog niet weten welke versie hun HDMI is mogen ze het houden.

Telenet = absoluut onbekwaam.

Om on topic te blijven: ik kan absoluut niet meer zonder mijn Harmony One. Ik heb hier ergens diep in een kast verborgen een doos staan met tien aparte afstandsbedieningen. Zo kan die wel weer natuurlijk...

reply
0
SN
Stephan Nobelen
Sep 14, 2011

Harmony 300

reply
0
MH
Mr. Humphries
Sep 15, 2011

De harmonies van logitech vind ik erg lelijk, komen goedkoper voor dan de originele afstandbediening

vertraging bespeur ik bij die goedkoopste en tegenwoordig kun je met iedere originele afstandbediening switchen tussen apparaten

reply
0
R
raymonddeniet
Sep 15, 2011

deTuinman;1823118 wrote: De harmonies van logitech vind ik erg lelijk, komen goedkoper voor dan de originele afstandbediening

vertraging bespeur ik bij die goedkoopste en tegenwoordig kun je met iedere originele afstandbediening switchen tussen apparaten

Uiterlijk totaal mee eens, maar het gaat mij niet om de looks maar om de werking en die is perfect voor mij.

Maar kun je mij uitleggen hoe ik mijn tv, receiver, humax en bd speler kan aansturen met 1 bijgeleverde afstandsbediening van 1 van die apparaten?
Enkele misschien wel maar niet allemaal... of wel?

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Sep 15, 2011

raymonddeniet;1823120 wrote: Uiterlijk totaal mee eens, maar het gaat mij niet om de looks maar om de werking en die is perfect voor mij.

Maar kun je mij uitleggen hoe ik mijn tv, receiver, humax en bd speler kan aansturen met 1 bijgeleverde afstandsbediening van 1 van die apparaten?
Enkele misschien wel maar niet allemaal... of wel?

De Humax is universeel, althans degene die bij mijn 5050C zat. Kan er alles mee aansturen behalve de PS3.

reply
0
R
raymonddeniet
Sep 15, 2011

deTuinman;1823180 wrote: bij onze philips ambilight heeft de afstandbedieding dus voor alle devices een schakelknop

http://productimages.superwarehouse.com/userfiles/image/Phillips_63PF9631D37_remote.jpg

het uiterlijk vind ik belangrijk omdat ik net als een dvd uitgave er iets bij wil voelen en het moet praktisch en usability hebben van heb ik jou daar

de afstandbedieninkjes komen goedkoop over, plastic knoppen en interactie net als die prul voor een euro bij de sovjet shop

en daarom gebruik ik nog liever 2 strakke exemplaren dan zo'n speelgoedding

ps.
er was laasts zo'n quasi gadgetboy, ja ik heb een harmony! je kunt je televisie er zo meer uit en aan zetten! zie de knop Watch TV joh...... , en wat is er mis met de standby knop? *stilte

Tja ik ben het wel met je eens. Alleen mij maakt het niet zo heel veel uit. Hoe minder appies er liggen des te beter.
Brak is mijn 525 wel, maar werkt uitstekend. Interactie is bij mij gewoon drukken en klaar!

Mijn apparaten staan altijd uit. Ik gebruik de activity knop dus ook nooit. Loop naar mijn meubel, pak het appie en doe de apparaten aan die aan moeten en klaar. Zodra receiver en tv aan staan kan ik de rest aanzetten met het appie.

Maargoed ideëen en smaken verschillen gelukkig.

Lex v/d Moolen;1823181 wrote: De Humax is universeel, althans degene die bij mijn 5050C zat. Kan er alles mee aansturen behalve de PS3.

Hmmm, dat wist ik niet. eens testen. Moet je dan codes invoeren zodat ie weet welke andere hardware je hebt?

PS3 is bluetooth dus pakt ie inderdaad niet.

Weet jij toevallig of je met Humax5050c ook interactieve tv kan krijgen (ik zit bij Ziggo)?

reply
0
MH
Mr. Humphries
Sep 15, 2011

bij onze philips ambilight heeft de afstandbedieding dus voor alle devices een schakelknop

http://productimages.superwarehouse.com/userfiles/image/Phillips_63PF9631D37_remote.jpg

het uiterlijk vind ik belangrijk omdat ik net als een dvd uitgave er iets bij wil voelen en het moet praktisch en usability hebben van heb ik jou daar

de afstandbedieninkjes komen goedkoop over, plastic knoppen en interactie net als die prul voor een euro bij de sovjet shop

en daarom gebruik ik nog liever 2 strakke exemplaren dan zo'n speelgoedding

ps.
er was laasts zo'n quasi gadgetboy, ja ik heb een harmony! je kunt je televisie er zo meer uit en aan zetten! zie de knop Watch TV joh...... , en wat is er mis met de standby knop? *stilte

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Sep 15, 2011

Ja, codes staan in de handleiding. Ik moest per merk wel een aantal keer uitproberen welke de goede was maar uiteindelijk wel allemaal gepakt. Interactieve tv kan ie volgens mij niet aan maar ik weet het niet zeker. Al kan hij natuurlijk wel functies zoals timeshift, terugspoelen e.d.

reply
0
R
raymonddeniet
Sep 15, 2011

Ok ga ik evengoed eens proberen. Moct ie uit elkaar vallen kan ik de humax app nog pakken.

Klopt het toch. Had Ziggo gebeld en ze vertelden dit en probeerden gelijk de Cisco aan me te slijten. Mooi niet.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Sep 15, 2011

Nee, heb dus een half dozijn afstandsbedieningen op m'n salontafel liggen... :p

reply
0
S
StefaanD
Sep 15, 2011

Helpt in ieder geval om van een chips verslaving af te komen, want met zoveel
bakskes heb je geen plaats meer voor zakskes :grin:

reply
0
R
raymonddeniet
Sep 15, 2011

StefaanD;1823277 wrote: Helpt in ieder geval om van een chips verslaving af te komen, want met zoveel
bakskes heb je geen plaats meer voor zakskes :grin:

:veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny:

reply
0
T
Tienenaar
Sep 16, 2011

Ik gebruik momenteel de Sony RM-AV2100T. Heb deze al bijna 8 jaar en nog steeds perfect werkend. Wel wat slijtsporen bij de knopjes die ik veel gebruik maar voor de rest geen problemen mee. Zelfs al paar keer op grond gevallen uit de zetel :rolleyes: wat blutsen en schrammen maar verder blijft hij werken.

Heb recent de redeye aangekocht om voortaan alles te gaan bedienen met mijn iPad maar geraak er niet echt uit wijs hoe ik deze moet opstellen en instellen :???: Maar van wat ik gelezen heb zou deze ook goed werken en zelfs al je apparaten via WIFI kunnen aansturen.

reply
0
J
jurgen42u
Sep 30, 2011

ik gebruik de HarmonyOne van Logitech. Leuk ding maar niet optimaal.
Als je bv tv wilt kijken vanuit standby geen probleem, hij schakelt alle nodige toestellen in.
Maar als je bv van TV kijken naar DVD kijken wilt omschakelen of omgekeerd, dan durft het eens mis gaan. Bv de receiver die op verkeerd kanaal blijft staan, of niet alle toestellen worden ingeschakeld. Dan moet je het zelf via de toetsen of schermpje in mijn geval van de UB selecteren en activeren.

Heb deze gekocht omdat dit het enige bakje is die compatibel is met de Telenet Digicorder.

reply
0
J
johnsmeets
Dec 20, 2011

jurgen42u;1826691 wrote: ik gebruik de HarmonyOne van Logitech. Leuk ding maar niet optimaal.
Als je bv tv wilt kijken vanuit standby geen probleem, hij schakelt alle nodige toestellen in.
Maar als je bv van TV kijken naar DVD kijken wilt omschakelen of omgekeerd, dan durft het eens mis gaan. Bv de receiver die op verkeerd kanaal blijft staan, of niet alle toestellen worden ingeschakeld. Dan moet je het zelf via de toetsen of schermpje in mijn geval van de UB selecteren en activeren.

Heb deze gekocht omdat dit het enige bakje is die compatibel is met de Telenet Digicorder.

Mhh Ik heb der geen problemen mee schakelt goed alles uit en aan. Wellicht verkeerde instelling?
Perfect is ie niet maar voor normaal huis tuin en keuken gebruik prima, wil je alle opties van je orginele afstandbediening gebruiken dan is het een ander verhaal

reply
0
S
Sterrezaat
Dec 17, 2011

De Harmony 700 werkt prima voor mij!

reply
0
M
MarcelS1
Dec 18, 2011

Nee ik houd het lekker apart! :-P

reply
0
O
Oakey
Jan 24, 2015

Heb al sinds enkele jaren de Harmony 700; tot volle tevredenheid tot aan de update naar de MyHarmony software. Sindsdien schakelt hij slecht, lijken de knoppen slechter te reageren, is de batterij steeds sneller leeg en erger ik me steeds vaker. Ik denk er daarom om om te upgraden naar de Logitech Harmony Ultimate One. Ik heb op aan het aantal te bedienen apparaten van de 700 genoeg, dus daarvoor hoeft het niet (ik bedien er 5 apparaten mee, het gaat me vooral om de activiteiten). Maar de interface ziet er beter uit en de automatische oplader lijkt me wel handig.

Zijn er gebruikers van de One die wat meer info kunnen geven en evt de vergelijking met de 700 kunnen maken?

reply
0
P
peptalk
Jan 24, 2015

Als je een iPad hebt kijk dan eens naar Roomie Remote, komt waarschijnlijk ook naar Android dit jaar. Aanrader voor Android is myAV, maar die vind ik eigenlijk alleen geschikt tot een schermdiagonaal van een inch of 7.

reply
0
P
peptalk
Jan 28, 2015

Volgens mij wordt deze ook erg prettig: http://www.neeo.com/ kickstarter link https://www.kickstarter.com/projects/1227115988/neeo-the-thinking-remote

reply
0
R
rogue
Jan 28, 2015

peptalk;1995620 wrote: Volgens mij wordt deze ook erg prettig: http://www.neeo.com/ kickstarter link https://www.kickstarter.com/projects/1227115988/neeo-the-thinking-remote

Dat ziet er toch wel redelijk uit moet ik zeggen. Jammer dat er nog geen support is voor de PS3.

reply
0
WS
Wim S.
May 10, 2015

Ik gebruik vooral mijn Bose afstandsbediening, deze is redelijk universeel.
Behalve met mijn mediaspeler niet echt, daar kan ik bv geen ondertiteling of audio mee selecteren.
Voor bepaalde extra functies moet ik toch nog al mijn andere afstandsbedieningen bij de hand hebben.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
May 10, 2015

Wim S.;2001512 wrote: Ik gebruik vooral mijn Bose afstandsbediening, deze is redelijk universeel.
Behalve met mijn mediaspeler niet echt, daar kan ik bv geen ondertiteling of audio mee selecteren.
Voor bepaalde extra functies moet ik toch nog al mijn andere afstandsbedieningen bij de hand hebben.

Dat soort afstandsbedieningen zijn eigenlijk niet universeel, omdat ze niet alle functies van de originele over kunnen nemen. Met een echte universele kun je alle functies zelf aan de knoppen toewijzen en extra knoppen aanmaken om de overige te kunnen bedienen. :cool:

reply
0
WS
Wim S.
May 10, 2015

Klopt, nu heb ik nog steeds 4 afstandbedieningen nodig om bepaalde functies te activeren.(y)

reply
0