Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
T
timofp
Proxis neemt Azur over in België
Nov 23, 2010

Proxis heeft Azur overgenomen in België Azur, onderdeel van de groep Medio, heeft de webwinkel Proxis.be overgenomen van boekenketen Club. Samen vormen ze nu naar eigen zeggen de grootste onlineverkoper van cd's, boeken, dvd's en games. Gisteravond bereikten Club, de vorige eigenaar van Proxis.be, en Azur een overeenkomst over de overname van de website Proxis.be. De nieuwe naam van de webwinkel is een hele mondvol: Proxis.be&azur.be. "Met deze fusie willen we nationaal nog groeien, maar kunnen we ons ook meer op de Nederlandse markt richten", klinkt het in een mededeling. Klanten kunnen nog steeds op beide sites terecht voor hun aankopen. Ze hebben al een gezamenlijke website http://proxis.be/ Bron http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/101123_AzurProxis Zelf heb ik enkel nog maar bij Proxis een keertje besteld, koop tegenwoordig meer in het buitenland, maar het is in ieder geval niet goed voor de concurrentie die er al zo weinig is op de Belgische online (multimedia) markt

P
peptalk
Nov 23, 2010

Volgens mij heb je de bedrijven in de titel omgedraaid, althans als het bericht juist is;-)

reply
0
W
Werner
Nov 23, 2010

Heeft Proxis nu Azur overgenomen of omgekeerd? Hoe dan ook, mij zullen die oplichters van Proxis alvast niet snel meer in hun webwinkel zien.

reply
0
.
.:Quadran:.
Nov 23, 2010

Mij hebben ze ook paar keer serieus aan het lijntje gehouden.

En over de prijzen gaan we al helemaal zwijgen.

reply
0
L
lucifaere
Dec 08, 2010

zelfde reactie hier; proxis kon je idd. wel heel lang aan het lijntje houden.
Het is idd Azur die Proxis overgenomen heeft. De interessantere aanbiedingen en prijzen van Proxis zijn er netjes uit gefilterd en gratis verzending > 25EUR is ook weggevallen. Duur duurder duurst... :???:

reply
0
K
kristofke
Dec 08, 2010

Azur verkoopt heel veel media aan bibliotheken etc, dat is een goed winstgevende zaak en daardoor hoeven ze niet gek te doen met hun aanbiedingen.

Elke gek die bij hen een DVD koopt is mooi meegenomen, maar ze hebben de koopjeszoekers dus niet echt nodig. Hun redenering is eerder: liever een paar dure DVD's verkopen, dan vele DVD's tegen heel lage prijs om hetzelfde winstbedrag te krijgen. Want in dat laatste geval stijgen je kosten ook nog eens op vlak van personeel etc.

Ik heb lang geleden een probleem gehad met Azur. Ik bestelde een TV serie van Michael Moore , volgens de site de twee seizoenen. Ik kreeg echter enkel seizoen één. Na mailen gaven ze toe dat er een fout op de site stond, maar dat de prijs ongeloofwaardig was voor beide seizoenen, en daarmee moest ik het maar doen.

Heb toen klacht ingediend bij die BeCommerce vereniging of zo, en kreeg toen redelijk snel een geïrriteerde mail van de grote directeur van Azur wat nu eigenlijk mijn probleem was en waarom ik niet gewoon content kon zijn met de echte reden: zijnde een websitefoutje. Ik heb de man toen een halve les in klantvriendelijkheid gegeven en uiteindelijk is het gebrek vergoed geweest.

reply
0
L
lucifaere
Dec 09, 2010

kristofke;1758177 wrote: Azur verkoopt heel veel media aan bibliotheken etc, dat is een goed winstgevende zaak en daardoor hoeven ze niet gek te doen met hun aanbiedingen.

Elke gek die bij hen een DVD koopt is mooi meegenomen, maar ze hebben de koopjeszoekers dus niet echt nodig. Hun redenering is eerder: liever een paar dure DVD's verkopen, dan vele DVD's tegen heel lage prijs om hetzelfde winstbedrag te krijgen. Want in dat laatste geval stijgen je kosten ook nog eens op vlak van personeel etc.

dan vraag ik me toch af waarom ze dan in godsnaam Proxis hebben overgenomen... ;)
d'er zal natuurlijk wel iets van waar zijn want hun boekenbestand bv. is vrij goed/uitgebreid (vooral anderstalige literatuur), maar op lange termijn kan je met zo'n beperke klantenniche niet overleven.

reply
0