Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
R
rdl
samsung UE32C6700 aansluiten op denon S-301
Jan 30, 2011

Goedendag allemaal, Ik wil bij TV films het geluid via de Denon laten lopen en niet via de TV. Daarom heb ik recentelijk een optische kabel gekocht. Deze heb ik inmiddels heb ik ook aangesloten. Echter zonder succes. Geen geluid. De kabel heb ik gecontroleerd. Als ik de kabel uit de Denon haal zie ik een rood licht. Uit de handleidingen van zowel de Samsung als de Denon kan ik niet herleiden of ik ergens iets moet instellen. Mijn vragen zijn: Is het mogelijk om geluid middels een optische kabel weer te geven via de boxen van de Denon. Zo ja moeten er dan nog instellingen van de Samsung en/of Denon worden gewijzigd. Alvast bedankt voor de reactie

PV
Pieter V
Jan 30, 2011

Bij geluidsinstellingen op je TV, moet je instellen wat je bron is. Geen TV-speaker maar extern.

reply
0
R
rdl
Jan 30, 2011

Bedankt voor reactie. Dat had ik al geprobeerd. Zonder resultaat

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 30, 2011

Het kiezen van de juiste signaal-ingang bij de Denon ook? Vaak kun je instellen of het geluid van de bron via een digitale of analoge verbinding ontvangen moet worden en moet een digitale ingang vaak toegewezen worden aan de ingang (bronkeuze) die je daarvoor wilt gebruiken.

Staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing. ;)

reply
0
R
rdl
Jan 31, 2011

bij audio set up heb ik niet veel opties.
input mode. alleen keuze analog is te kiezen (auto, dts, pcm) kan ik niet kiezen)

digital out: staat normal en pcm. de keuze die ik heb gemaakt is normal.

voor het overige lijken me opties bij audio niet relevant.
speaker setup (afstand speakers tov elkaar etc)
sacd layer
compression
auto delay

bagger zooi

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Jan 31, 2011

Wanneer je geen PCM, DTS of Auto kunt kiezen, is er geen digitale (optische of coaxiale) audio-ingang gekoppeld aan de gekozen ingang. Vaak staat de naam van de ingang bij de aansluiting aan de achterkant. Het kan dus zijn dat de ingang die jij voor het geluid van TV wilt gebruiken daardoor een andere naam heeft. :cool:

reply
0
R
rdl
Feb 03, 2011

boven de ingang op de denon waar de optische kabel ingaat staat:

aux 3 aux 2 aux 1
optical coaxical
digital in

moet ik de hoop opgeven:???:

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 03, 2011

Dat is heel apart verhaal. :?

Zelfs in de gebruiksaanwijzing wordt niet duidelijk beschreven welke aansluitingen er met welke ingang is verbonden. Je zal het daarom zelf moeten proberen. Als het goed is zal het bij een paar aux-ingangen mogelijk zijn om een digitale signaal-ingang te kiezen.

Wat ik wel heb gevonden is dat je in het help-menu kunt kiezen voor het kijken naar aux 1 en aux 2. Ik denk daarom dat de optische verbonden is met de aux 3 en de coaxiale met aux 1 of 2. :|

reply
0
R
rdl
Feb 03, 2011

enorm bedankt voor de tips(y)
helaas nog zonder resultaat

met de hulp funtie kan ik inderdaad kiezen

watch tv
watch aux 1
watch aux 2
listen to aux 3

in alle gevallen krijg ik melding op tv :
geen signaal
controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie.

de bron is hdmi4, daar is de hdmi kabel van tv naar denon op aangesloten

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 03, 2011

Die melding betekent dat er geen beeld bij de Denon vandaan komt.

Wanneer je de audio-uitgang van de TV met de set hebt verbonden, moet je bij de TV de ingang van de ontvanger kiezen en er voor zorgen dat je het beeld van de ontvanger kunt zien en dan gaan proberen. :cool:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 04, 2011

Snap dat niet, je wilt het geluid van de TV op de Denon.....

Zet dan de TV aan op een een TV zender.

Zet de Denon aan en kies de bron waarop de optische kabel zit, geluid is digitaal als het van de optische kabel komt. Mocht je niet precies weten waarop de optische kabel zit aangesloten, zap dan rustig van de ene naar de andere bron.

Kijk eventuele settings in de TV na.

Kijk of je in je receiver de optische ingang ergens aan is toegewezen.

BTW, als je een link hebt waar de gebruiksaanwijzing van die Denon is te vinden...... Denon zelf lijkt hem kwijt te zijn:rolleyes:

reply
0
R
rdl
Feb 04, 2011

gebruiksaanwijzing http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/DENON/S-301-_E

tv aan en

vervolgens tv of aux t/m aux 3 selecteren op denon werkt niet.

:cry:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 04, 2011

rdl;1772719 wrote: gebruiksaanwijzing http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/DENON/S-301-_E

tv aan en

vervolgens tv of aux t/m aux 3 selecteren op denon werkt niet.

:cry:

Via die link is het mij ook niet gelukt om de gebruiksaanwijzing tevoorschijn te krijgen:cry:

Heb je met aux 1 2 3 nog wel de optie digital gekozen?

reply
0
R
rdl
Feb 05, 2011

http://www.gebruikershandleiding.com/Denon-S301/handleiding-5-18668.html

ik kan ook geen optie digital kiezen. tenminste, ik zie die keuze nergens.

overigens ontzettend bedankt voor het meedenken!!!

reply
0
R
rdl
Feb 05, 2011

Naar aanleiding van jullie opmerkingen ben ik nog even aan het knutselen geweest.
Ik begrijp nu in ieder geval dat het geluid via aux 3 moet lopen. Bij de instellingen kan ik dan kiezen voor wel kiezen voor analog auto, dts, pcm.
(Ik begreep niet dat je via help per ingang de instellingen kan wijzigen):oops:
Als ik pcm selecteer en dan vervolgens kies voor TV als bron op de TV. Krijg ik nog steeds geen geluid (externe speakers heb ik geselecteerd)
Zijn er nog andere opties?
Denk dat ik nog andere kabels ga proberen.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 05, 2011

rdl;1772778 wrote: Naar aanleiding van jullie opmerkingen ben ik nog even aan het knutselen geweest.
Ik begrijp nu in ieder geval dat het geluid via aux 3 moet lopen. Bij de instellingen kan ik dan kiezen voor wel kiezen voor analog auto, dts, pcm.
(Ik begreep niet dat je via help per ingang de instellingen kan wijzigen):oops:
Als ik pcm selecteer en dan vervolgens kies voor TV als bron op de TV. Krijg ik nog steeds geen geluid (externe speakers heb ik geselecteerd)

MMMmmmm, heb beide gebruiksaanwijzingen even doorgenomen, die Denon.....ik heb zelf een Denon receiver gehad, deze was zeer prettig in de omgang, die van jou lijkt mij een draak:evil:
Op je apparaat function kiezen en dan met het aux knopje net zolang drukken totdat je bij aux3 bent.....:???: komt zeer goedkoop over.
Op de TV hoef je niets in te stellen, het optische signaal staat er altijd op en als je een lichtpuntje aan het einde van je kabeltje ziet, dan zou het kabeltje goed moeten zijn, optische kabels zijn wel erg kwetsbaar vergeleken met andere kabels, het puntje wil wel eens beschadigd raken en ze kunnen ook niet tegen scherpe bochten, dubbel vouwen betekent in de meeste gevallen dat je toe bent aan een nieuwe.

Je zou eens kunnen controleren of je wel de juiste optische aansluiting hebt gebruikt van je Denon, je hebt er 2, maar de ene is een uitgang en dat gaat nooit werken, dus controleer of je wel de ingang te pakken hebt, die zit naast die digitale coax ingangen.

Zou gaan voor de auto optie van de Denon, het signaal dat uit de optische uitgang komt kan wisselen van 2.0 tot 5.1 al naargelang wat de TV krijgt aangeboden.

Moet lukken zo(y)

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 06, 2011

rdl;1772778 wrote:

De juiste stand is "auto" De S301 kan dan Dolby Digital, DTS en PCM herkennen en verwerken. :cool:

Blijkbaar is dat de coaxiale of de verkeerde optische ingang. Heb je -zoals DVDPF ook vraagt- de optische kabel gecontroleerd?. Heb je de optische kabel niet op de uitgang voor een MD speler aangesloten?

Het lijkt mij sterk dat je met de S301 geen optische ingang kan kiezen. :roll:

reply
0