Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
A
Alberto
Onkyo TX-SR608+Jamo S606HCS 5 5.1 en SUB 200 = JBL E Series geworden.
Jan 31, 2011

Goedendag, Ben hier voor het eerst op het forum en heb een vraag over de combi Onkyo TX-SR608 receiver en Jamo S606HCS 5 5.1 luidsprekers plus de Jamo SUB 200 subwoofer. Mijn vraag is dus zal mijn Onkyo deze luidsprekers wel kunnen aansturen. Ik heb er namelijk even alleen Jamo's S 506 Front luidsprekers op gehad waardoor mijn versterker eruit knalde. Was namelijk even te gretig met uitproberen.:oops: Mijn bedoeling is wel om de combi straks bi-amp aan te gaan sluiten. Jamo S606HCS 5 5.1 en SUB 200 http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-5-description/ Heb nu nog aan mijn Onkyo receiver Denon SYS-A3L Luidsprekers zitten. [IMG]http://img53.imageshack.us/img53/2671/sysa3l5sg.jpg[/IMG]

GS
Gerco Stuivenberg
Jan 31, 2011

Welkom op dit forum Alberto.

Ik denk dat dit wel gaat lukken, maar dan zal je wel wat voorzichtiger moeten zijn. De S506 en S606 HCS 5 (of 6) zijn nl. een ander soort luidsprekers dan die je nu gebruikt. Wil je er lang plezier van hebben, dan zal je dus wat minder "gretig" moeten zijn. ;)

Over het verhaal van 'bi-amping' zijn de meningen verdeeld. Of het zinvol is om dit te gebruiken zul je daarom zelf moeten beoordelen. :|

reply
0
A
Alberto
Jan 31, 2011

Dank je gerco.;)

Gelukkig kan ik mijn Onkyo ook instellen op een vast maximum volume. Wel makkelijk voor als mijn vrouwtje muziek gaat luisteren.:-P

Mijn oog is naar enige twijfel toch weer op de Jamo's S506 set gevallen, omdat ik mijn luidsprekers toch dicht in de hoeken moet plaatsen en dan lijkt mij zo'n S606 serie toch niet ideaal. Deze 606 heeft woofers aan de zijkant.

Morgen krijg ik mijn S506 serie binnen en ga ik nieuw luidspreker kabels halen (Dikkere) en met Audysee experimenteren, of handmatig doen als alles netjes aangesloten is.

De sub van Denon houd ik nog even bij deze combi en ga later nog even een Jamo sub beluisteren.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 01, 2011

Wat ook misschien zal helpen om het volume niet te ver open te draaien is de volumeregeling als 'relatief' te laten weergeven. Het bereik gaat dan van -81 tot +18. Kom je dan in de buurt van de 0 dB, dan weet je in ieder geval dat je op moet passen. Na de 0 dB wordt de kans op vervorming en evt. schade veel groter. :|

Het belangrijkste van de sub is dat deze technisch moet passen bij de akoestische mogelijkheden en beperkingen van de ruimte en de inrichting. Je hoeft dus geen rekening te houden met de klankeigenschappen van de luidsprekers. Wanneer deze niet past, zal deze voor het gehoor meer opvallen of moeilijk te plaatsen zijn.

Die van Jamo hebben vaak een diepe kast waarbij de woofer aan de onderkant en de poort ook aan de onderkant of aan de achterkant is geplaatst. Zit de poort aan de achterkant, dan is het verstandig om deze vrij van de achterwand plaatsen en wanneer deze aan de onderkant zit, vrij van de zijkanten en evt. naar een bepaalde plaats richten. Dit is dus iets om rekening mee te houden bij het maken van een keuze. :cool:

reply
0
A
Alberto
Feb 05, 2011

Jamo's zijn van de baan en retour na ik geluisterd heb in de winkel naar JBL E80 Zuil luidsprekers voor front en de JBL E20 boekenplank luidsprekers voor rear surround met daarbij de JBL EC25 center luidspreker. Denon SUB hou ik er nog even bij totdat mijn budget weer iets toereikender is om er een JBL actieve SUB bij te kopen.

De hele JBL serie zonder SUB heb ik zelf samengesteld in verschillende winkels met een bedrag van 529 euries.

Na dat ik deze JBL's geluisterd heb was ik snel klaar met jamo.:-P

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 06, 2011

Dat is een mooie luidsprekerset, maar met een verdacht lage prijs. :|

In de meeste webwinkel zal je daar ongeveer 700 euries voor neer moeten tellen. Voor een E80 wordt volgens KK minstens 199 per stuk, voor de E20 199 per stel en voor de EC 25 ongeveer 90 euro gevraagd. :?

[spoiler]KK staat voor kieskeurig.nl[/spoiler]

reply
0