Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
R
ruud01
Sony Esprit TAV-L1, tv geluid naar HCset
Mar 09, 2011

Ik heb een Sony TAv-L1 Esprit. Heb de optische uitgang gebruikt op de Esprit om deze aan te sluiten op mijn Samsung HC set HT-TXQ120 (optisch IN), ik krijg geluid over de HCset als ik dvd's speel op de esprit, maar kijk ik tv (digitenne, via interne CAM) dan krijg ik geen geluid over de HC set. HDMI IN (Esprit) is in gebruik voor beeld. Moet ik evt scart/tulp gebruiken (scart uit tv naar HC subwoofer tulp in)? En ja....het klinkt dubbelop omdat de de Esprit ook een dvd/cd speler heeft.... maar wilde met de Samsung nog wat meer power (en design) ernaast hebben..... Alvast bedankt voor reactie Ruud

D
DVDProfilersFilmgek
Mar 10, 2011

ruud01;1779589 wrote: Ik heb een Sony TAv-L1 Esprit. Heb de optische uitgang gebruikt op de Esprit om deze aan te sluiten op mijn Samsung HC set HT-TXQ120 (optisch IN), ik krijg geluid over de HCset als ik dvd's speel op de esprit, maar kijk ik tv (digitenne, via interne CAM) dan krijg ik geen geluid over de HC set. HDMI IN (Esprit) is in gebruik voor beeld.

Moet ik evt scart/tulp gebruiken (scart uit tv naar HC subwoofer tulp in)?

En ja....het klinkt dubbelop omdat de de Esprit ook een dvd/cd speler heeft.... maar wilde met de Samsung nog wat meer power (en design) ernaast hebben.....

Alvast bedankt voor reactie

Ruud

Volgende keer wat minder op design letten en wat meer op mogelijkheden en aansluitingen, daar ontbreekt het bij beiden wel een beetje aan:-( (over design...ben er voor mezelf nog niet helemaal uit welke ik het meest ..... :shock: vind, ach ze zijn zwart) (Ben bovendien geen voorstander van die alles in 1x weggooihokken, dus vergeef me dat ik niet je enthousiasme deel)

Je zou kunnen kijken of je met een scartbreakout een analoog signaal aan de TV kunt ontlokken en dat aansluiten op de samsung sub bij aux in, geef je geen garantie, maar het is geen duur testje, een scartbreakout kost maar een paar euro en je zal waarschijnlijk nog wel ergens een paar tulpkabeltjes hebben liggen.

reply
0
R
ruud01
Mar 11, 2011

Dank voor de reactie, ik zal de scart-optie snel gaan proberen. De handleiding van beide geeft niet echt uitkomst, voor het aansluiten van een externe bron geeft de TVhandleiding aan optisch aan te sluiten..... dit heb ik dus braaf gedaan en dvd geluid van de esprit gaat prima naar HC, alleen niet als ik gewoon tv kijk.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Mar 11, 2011

Het lijkt er op dat dit het eerste "hok" is waar Samsung mee is gekomen. De voorloper van deze set is volgens mij de HT-P1200. Dit is ook een alles-in-één, maar deze kostte wat meer en had kwa weergave ook wat meer te bieden dan de sets die ze nu uitbrengen. :roll:

Geluid kan bij de set die je nu hebt, kan via HDMI in één richting en dat is (net als bij beeld) van de HC naar de TV. Je zal daarvoor dus en ander soort verbinding moeten gebruiken zoals die DVDPF jouw aanraadt of een andere digitale verbinding zoals een optische of coaxiale.

Het lijkt me daarom handig als je eens de gebruiksaanwijzingen gaat lezen. ;)

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Mar 12, 2011

De DVD speel je dan dus af met de TV? In dat geval lijkt er dan op dat er een instelling verkeerd staat. Dit kan bvb de signaal-ingang van de HC zijn. Als deze bvb niet op 'auto' staat, kan het bvb zijn dat deze alleen DTS kan herkennen als de DVD heirover beschikt. Daarvoor zul je dus even in de gebruiksaanwijzingen moeten kijken.

Komt er wel geluid uit de luidsprekers van de TV als je dat door de TV laat weergeven? Anders ben ik bang dat er een defekt is. :?

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 12, 2011

Gerco Stuivenberg;1780151 wrote: De DVD speel je dan dus af met de TV? In dat geval lijkt er dan op dat er een instelling verkeerd staat. Dit kan bvb de signaal-ingang van de HC zijn. Als deze bvb niet op 'auto' staat, kan het bvb zijn dat deze alleen DTS kan herkennen als de DVD heirover beschikt. Daarvoor zul je dus even in de gebruiksaanwijzingen moeten kijken.

Komt er wel geluid uit de luidsprekers van de TV als je dat door de TV laat weergeven? Anders ben ik bang dat er een defekt is. :?

Pas op..... hij heeft 2 DVD spelers! 1 in zijn TV en 1 van de set.....

reply
0
R
ruud01
Mar 12, 2011

precies, ik kan ook DVD afspelen vanaf de Esprit (TV-combi) via de HC, en dan krijg ik wel geluid (aangesloten via optisch uit Esprit en optisch in Samsung HC). Dus, als ik dvd afspeel van de Sony Esprit via de Samsung hc werkt geluid prima, kijk ik tv op de Esprit, krijg ik geen geluid via de Samsung HC.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Mar 13, 2011

ruud01;1780194 wrote: precies, ik kan ook DVD afspelen vanaf de Esprit (TV-combi) via de HC, en dan krijg ik wel geluid (aangesloten via optisch uit Esprit en optisch in Samsung HC). Dus, als ik dvd afspeel van de Sony Esprit via de Samsung hc werkt geluid prima, kijk ik tv op de Esprit, krijg ik geen geluid via de Samsung HC.

Heb je nu al nagedacht over een scartbreakout?

[IMG]http://www.videofrank.nl/images/0670.jpg[/IMG]

reply
0
R
ruud01
Mar 13, 2011

jzeker, ga de scartbreakout morgen of overmorgen zeker proberen. Van scart naar tulp, je hoort het nog, en sowieso bedankt.

reply
0