Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
VV
Vincent Vernel
DVD.nl Awards 2011
Apr 08, 2011

DVD.nl Awards nominaties. Beste DVD - Film (Actueel) Gooische Vrouwen - Video Film Express Alle Tijd - Warner Home Entertainment Rundskop - Bridge Entertainment Beste DVD - Film (Klassieker) The Louis Malle Collection - Lumière Home Entertainment Beste DVD - Muziek Beste DVD - TV Serie Beste DVD - Documentaire Forget the Film, Watch the Titles! - Filmfreak Distributie Four Beats to the Bar and No Cheating - Homescreen Pina - Twin Pics Beste DVD - Beeldkwaliteit (Live Action) Limitless - A-Film In A Better World - Twin Pics Pirates of the Caribbean 4 - Disney Gooische Vrouwen - Video Film Express Fast & Furious 5 - Universal Thor - Paramount Beste DVD - Beeldkwaliteit (Animatie) Rio - FoxRango - Paramount Beste DVD - Geluidskwaliteit Rio - Fox Limitless - A-Film Red Riding Hood - Warner Rango - Paramount Pirates of the Caribbean 4 - Disney Gooische Vrouwen - Video Film Express Fast & Furious 5 - Universal Thor - Paramount Beste DVD - Extra's Gooische Vrouwen - Video Film Express Beste DVD - Artwork Rundskop - Bridge Entertainment Beste BD - Film (Actueel) Thor - ParamountFast & Furious 5 - Universal Pina - Twin Pics Beste BD - Film (Klassieker) LOTR - EE box - A Film Once upon a time in the West- Paramount Star Wars Complete Saga - Fox Jurassic Park Trilogy - Universal Pulp Fiction - E One Beste BD - Muziek Beste BD - TV Serie Beste BD - Documentaire Pina - Twin Pics Beste BD - Beeldkwaliteit (Live Action) Sucker Punch - WarnerFast & Furious 5 - Universal Thor - Paramount Pina - Twin Pics Beste BD - Beeldkwaliteit (Animatie) Rio - Fox Rango - Paramount Arrietty - Paradiso Home Beste BD - Geluidskwaliteit LOTR - EE box - A-Film Pirates of the Caribbean 4 - Disney Sucker Punch - Warner Fast & Furious 5 - Universal Thor - Paramount Beste BD - Extra's LOTR - EE box - A-Film Star Wars - Complete Saga - FOX Jurassic Park Trilogy - Universal Pina - Twin Pics Beste BD - Artwork LOTR - EE box - A-Film Scarface - Cigar Box - Universal Jurassic Park Trilogy - Universal Transformers 3 SE - Paramount Ben benieuw naar jullie mening!:lol:

LK
Ludo Keeris
Apr 08, 2011

Op zich erg leuk en het zou goed zijn als het er weer zou zijn.
Maar is april niet een beetje laat voor de beste titels van 2010?
Dan zijn we toch een beetje mosterd na de maaltijd, is mijn gedachten.
Van mij mag je, maar we moeten er alleen energie in steken als het echt nog zinvol is.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 08, 2011

Ik had het al opgegeven dat dit door mij gekoesterde project er weer zou komen. Op de meeting nog wel besproken dat we het weer zouden doen, daarna is er niks van gekomen.
2010 lijkt me ook niet echt relevant meer, daar komen alleen maar negatieve reacties op. Ik vind het best als er een 2011 editie komt, maar als weer bijna niemand titels toevoegt gedurende het jaar, zie ik het ook dan somber in.

reply
0
VV
Vincent Vernel
Apr 09, 2011

Voor een editie 2011 wil ik me wel inzetten, maar alleen als er genoeg mensen uit het team het ook graag willen. Marcel, hoe ging het toevoegen van titels de afgelopen jaren? We kunnen elke maand een bericht sturen met de vraag of alle recensenten nog nieuwe nominaties hebben. Een invullijst voor elk forum-lid zou ik pas rond oktober laten invullen, hebben ze wat tijd om erover na te denken. Zijn er naast Marcel en Ludo meer die een DVD.nl Awards 2011 zouden willen zien? Heb vooral ook steun nodig uit het BD-kamp, weet daar namelijk weinig van af.

Hiebrij mijn eerste nominaties:

Beste DVD - Film (Actueel)
Beste DVD - Film (Klassieker)
the Louis Malle Collection
Beste DVD - Muziek
Beste DVD - TV Serie
Beste DVD - Documentaire
Forget the Film, Watch the Titles!
Beste DVD - Beeldkwaliteit (Live Action)
Beste DVD - Beeldkwaliteit (Animatie)
Beste DVD - Geluidskwaliteit
Beste DVD - Extra's
Beste DVD - Artwork

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 09, 2011

Ik maakte aan het begin van elk jaar een nieuw topic aan met de categorieën. Vervolgens voegde de recensenten zelf titels toe aan de beginpost van titels die zij de moeite waard vonden. Dit werd echter maar spaarzaam gedaan of het verwaterde na een tijdje. Ik vergat het zelf ook regelmatig.

reply
0
VV
Vincent Vernel
May 02, 2011

Sorry voor mijn verlate reactie. Een scriptie schrijven zuigt meer tijd weg dan je lief is.
Wat als we (ik) alle recensenten een PM stuur met de vraag of ze willen reageren en dit over 2 maanden, 4 maanden en 6 maanden weer doe?

Hoe ging het afgelopen keer met het krijgen van stemmen van forum-leden? Konden deze ook nomineren of echt enkel stemmen aan het eind van het jaar? We kunnen een topic maken waarin zij films nomineren en deze vergelijken met de nominaties van de recensenten en er een selectie uit maken.

Wie ziet er nu iets in de DVD.nl Awards 2011? Alleen Marcel, Ludo en ik? Hopelijk zijn er meer!! :)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Nov 07, 2011

Uuuh Ludo, ik wou hier wat meer aandacht aangeven, maar kan dus niet de openingspost wijzigen. Blijkbaar heb ik geen rechten meer in het crewgedeelte!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 07, 2011

Ik zal daar even naar kijken als ik weer thuis ben.
Post hier anders even datgene wat je erbij wilt hebben, dan voeg ik het alvast in bij de openingstopic.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 07, 2011

Beste BD - Film (Actueel)
Thor - Paramount
Fast & Furious 5 - Universal
Transformers 3 - Dark of the Moon
Unstoppable

Beste BD - Film (Klassieker)

LOTR - EE box - A Film
Once upon a time in the West- Paramount
Star Wars Complete Saga - Fox
Jurassic Park Trilogy - Universal

Beste BD - Muziek

Pink - Funhouse Tour

Beste BD - TV Serie

Beste BD - Documentaire

Great Migrations

Beste BD - Beeldkwaliteit (Live Action)

Sucker Punch - Warner
Thor - Paramount
Tron -

Beste BD - Beeldkwaliteit (Animatie)

Rio - Fox
Rango - Paramount
Rapunzel - Disney

Beste BD - Beeldkwaliteit (3D)
Rapunzel - Disney
Pirates of the Caribbean 4 - Disney
Transformers 3 - Dark of the Moon
Tron
Toy Story 3 (Komt nog op BD!)

Beste BD - Geluidskwaliteit

LOTR - EE box - A-Film
Pirates of the Caribbean 4 - Disney
Sucker Punch - Warner
Thor - Paramount
U571 -
Tron -

Beste BD - Extra's
LOTR - EE box - A-Film
Star Wars - Complete Saga - FOX

Beste BD - Artwork
LOTR - EE box - A-Film
Scarface - Cigar Box - Universal

reply
0
MH
Marcel den Haan
Nov 07, 2011

Ik zat trouwens te denken of het misschien een leuk idee is om te starten met de DVD.nl Hall of Fame. Elk jaar met de Awards kiezen we een aantal uitgaven die zo goed zijn dat je die gewoon moet hebben. De gebruikers kunnen dan tijdens het stemmen, kiezen uit één van die titels.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 20, 2011

Is het misschien een idee om dit topic te verplaatsen naar een plek waar de overige crewleden dit ook kunnen lezen? Volgens mij kunnen Jordy en Michael hier bijvoorbeeld al niet mee lezen en hun input geven, wat zij misschien wel goed zouden kunnen doen.

reply
0
VV
Vincent Vernel
Nov 26, 2011

Prima, hoe moet je een topic verplaatsen? Kan ik dat zelf doen? Of gewoon een nieuwe starten?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 02, 2012

Ik wil vandaag of morgen een topic op het forum openen voor de bezoekers om titels voor de DVD.nl Awards te nomineren.
Zijn jullie het daar mee eens? Of denken jullie dat het geen zin heeft?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jan 02, 2012

Doen Ludo! Dit zijn dingen die weer terug moeten komen op het forum :)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 02, 2012

Meteen doen ;).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 02, 2012

De nominatieronde staat online: http://www.allesoverfilm.nl/nieuws.php?id=4183

Voor onze Facebookvrienden: misschien is het leuk om het Facebookbericht van de Awards te delen, zodat meer mensen het te zien krijgen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 08, 2012

Even een update:
Het animo voor de nominaties is bedroevend laag.
Op dit moment hebben 16(!) mensen een lijstje ingestuurd...
Ik hoop dat het bij de verkiezing zelf wat meer animo komt. Misschien als we er ook een prijs aan verbinden.
En ik heb nog niemand van de crewleden de link zien delen op Facebook! Waarom niet?
EDIT: Top Roy! (y)
Morgen éen van de anderen?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 08, 2012

Ik dacht dat ik hem al had gedeeld, blijkbaar niet dus.

Kunnen we er geen prijsvraag aanhangen: Vul je lijstje in, heb je de meeste goed aan het einde van de Awards dan maak je kans op een Blu-ray pakket van....!
(of zoiets...)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 08, 2012

Ik ben het eens met een prijs, maar niet met "meeste goed".
Want dan loop je het risico dat mensen titels gaan invullen waarvan ze verwachten dat ze in de prijzen vallen en niet de titels invullen die ze zélf goed vinden.
Dus iets in de trent van "Vul in/Stem nu en maak kans op"

reply
0
BH
Ben H.
Jan 09, 2012

Heb de link inmiddels ook gedeeld. Zal zelf het lijstje ook proberen in te vullen, alhoewel ik bijna nooit meer NL titels koop.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jan 17, 2012

Vul dus hieronder jou nominaties in. Het is niet verplicht om in elke categorie iets in te vullen! De uiteindelijke verkiezing van de DVD.nl Awards 2011 zal rond 13 januari plaatsvinden.

Inmiddels is het de 17e, kijk leuk dat we dit weer in ere hebben hersteld, maar op deze manier wordt het natuurlijk nooit iets.

reply
0
VV
Vincent Vernel
Jan 18, 2012

rond 13 januari kan ook prima de 18e of 20e zijn :)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 18, 2012

Ik heb ook jullie hulp nodig. De respons op de nominaties is bedroevend, dus we moeten zelf met de nominaties gaan komen.
Wat zijn jullie voorstellen in de verschillende categoriën?

Dan zal ik vanavond proberen er werk van te maken.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 18, 2012

We gaan ze het weekend online zetten. Dan heeft Jeroen, als het goed is, een mooie prijs in de wacht gesleept om onder de deelnemers te verloten. Hopelijk geeft dat zo wat meer animo dan bij de nominatieronde.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 21, 2012

Ik heb een overzicht gemaakt van titels die in aanmerking kunnen komen voor een DVD.nl Award 2011 nominatie.
Dit overzicht is samengesteld uit onze eigen voordrachten, die van de bezoekers en uit de cijfers zoals wij ze gegeven hebben bij de recensies.

Zoals jullie kunnen zien heb ik niet alle categoriën kunnen vullen met 5 titels. Daarbij heb ik jullie hulp nodig.
De categoriën DVD Klassieker en Muziek (DVD & BD) heb ik laten vallen,omdat ik daar geen enkele zinvolle titels voor heb kunnen vinden. Ze zouden nog terug kunnen, maar dan moeten jullie voldoende nomintaties doorgeven.

@Roy en René: zouden jullie het lijstje met 3D Beeld kunnen aanvullen? Ik neem aan dat jullie nog wel wat nominaties weten.

Het is dus de bedoeling dat jullie aangeven welke titels in de eindronde moeten verschijnen.
En als jullie een titel in een bepaalde categorie missen en daar absoluut in hoort, dan hoor ik dat ook graag.

hier staan de mogelijke nominaties.

reply
0
BH
Ben H.
Jan 21, 2012

Zelf vind ik het vrij lastig aangezien ik vrijwel nooit Nederlandse uitgaves koop (en recente titels al helemaal niet), maar bij deze toch wat suggesties. Zowel titels waar ik voor pleit, of waarvan ik verwacht dat anderen deze wellicht nomineren:

DVD artwork: The Tree of Life
DVD artwork: Zand van de zon, maand, sterren boxset
DVD artwork: Le gamin au vélo
DVD actueel: Un prophète
BD artwork: Star Wars: The Complete Saga
BD beeld: Transformers 3
Bij BD 3D beeld; mogen daar geen animatiefilms?

Zal dit weekend even verder denken.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 21, 2012

Er mogen zeker ook animatiefilms bij 3D.

Un Prophete is uit 2010 ;)

Wat vind jij zo bijzonder aan het artwork van de titels die je noemt?

reply
0
BH
Ben H.
Jan 22, 2012

Ik meende aanvankelijk ook dat Un prophète uit 2010 kwam, maar Bol.com geeft als release februari 2011 aan. Vandaar dat ik twijfelde. Verder spreken bovenstaande artworks mij persoonlijk aan. Ze springen er niet bijzonder uit, maar een Rundskop of Pirates 4 doet dat in mijn ogen ook niet. Was gewoon hardop aan het nadenken.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2012

Verder niemand die een mening heeft over welke titels uit de lijstjes genomineerd moeten worden????
Vreemd...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 22, 2012

Ik zal mogen reageren.
Heb momenteel nogal een vreemd weekend.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 22, 2012

Hmm, ik wacht nog tot morgenavond, dan gaat de eindronde online.

Dit is het zoals ie er nu voorstaat.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 23, 2012

Ik heb door het lijstje gekeken, ziet er volgens mij goed uit zo. Ik kan zelf geen goede kandidaten bedenken om er aan toe te voegen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jan 23, 2012

Ik heb vandaag meerdere malen naar het lijstje zitten turen en kan me er goed in vinden.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 25, 2012

Ik heb even gestemd! Bij BD Actueel staat er onder de afbeelding van Rise of the Planet of the Apes, Social Network als titel.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 25, 2012

Goed gezien! Je kan het 100 keer controleren, elke keer kom je wel weer iets tegen wat niet klopt...
Aangepast! (en ik heb je lijstje gezien :) )

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 25, 2012

Ik heb vanochtend ook even gestemd en de link op mijn FB gedeeld

reply
0
JB
Jordy van Buel
Feb 14, 2012

Nou die Awards hoef je ook niet meer te organiseren zeg, wat een negativiteit alom: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=1852375#post1852375

reply
0
LK
Ludo Keeris
Feb 14, 2012

Heb er ook even op gereageerd. Vind het ook niet echt netjes van ze.
De reacties van de maatschappijen zijn gelukkig een stuk positiever!

reply
0