Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
K
koolmees
VOB of ISO
Jul 29, 2011

Moet ik voor afspelen in een mediaspeler mijn DVD's omzetten naar ISO of kan ik ze in het normale formaat houden? Als ik ze omzet naar ISO, is er dan kwaliteitsverlies of zijn er andere nadelen? Beide formaten worden overigens door mijn speler ondersteund.

J
jan_tran
Jul 30, 2011

koolmees;1812706 wrote: Moet ik voor afspelen in een mediaspeler mijn DVD's omzetten naar ISO of kan ik ze in het normale formaat houden?

Misschien heb je wat aan dit antwoord.

koolmees;1812706 wrote: Beide formaten worden overigens door mijn speler ondersteund.

reply
0
K
koolmees
Jul 30, 2011

Beetje flauw antwoord. Mijn speler ondersteunt ook WAV en MP3, terwijl bekend is, dat WAV de volledige kwaliteit is en MP3 minder, want gecomprimeerd. Ik bedoel uiteraard of er kwaliteitsverschil is.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Jul 30, 2011

koolmees;1812721 wrote: Beetje flauw antwoord. Mijn speler ondersteunt ook WAV en MP3, terwijl bekend is, dat WAV de volledige kwaliteit is en MP3 minder, want gecomprimeerd. Ik bedoel uiteraard of er kwaliteitsverschil is.

Misschien is het eerst belangrijk te weten dat ISO geen videoformaat is maar enkel een samengevat bestand met ifo, bup éeeeen vob bestanden. Dus transfers en compressie is niet ter zake.

Kun je niet gewoon een externe speler op die media player aansluiten?

reply
0
K
koolmees
Jul 30, 2011

Het leuke van (deze) mediaspeler is, dat je draadloos kunt streamen vanaf je PC. Dus je hebt dan helemaal geen externe speler meer nodig. Als het een samengevat bestand is waarbij compressie geen rol speelt, dan zou de conclusie kunnen zijn, dat er geen kwaliteitsverschil is? Want in dat geval zijn ISO-bestanden op een televisiescherm overzichtelijker dan losse VOB- en BUPfiles.

reply
0
L
le-nnart
Jul 30, 2011

geen idee of het überhaupt mag, want je mag dan wel een kopie voor eigen gebruik maken, in de meeste gevallen zal je kopiërbescherming moeten omzeilen.
ISO is naar mijn mening beter, 1 file, minder belastend voor je HD.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Jul 30, 2011

Waarom zou je het omzetten, je doet de dvd erin en je kunt het streamen vanaf je PC.

reply
0
K
koolmees
Jul 30, 2011

Ik wil juist van die honderden DVD's af. Dus die zet ik allemaal op schijf en dan kun je vanuit je stoel kiezen en heb je nooit meer iets te maken met DVD's, die je weer op moet bergen, die vuil worden, waar een kras op kan komen, noem maar op. En op HD "onthoudt" de speler waar je was gebleven als je een DVD hebt onderbroken voor bijvoorbeeld een andere DVD.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Jul 30, 2011

Het is gewoon omslachtig om iedere keer 5 of 9 gig over te zetten voor die kleine moeite. Maar als je klaar bent wil ik je dvds wel hebben. (mits ze origineel zijn natuurlijk)

reply
0
K
koolmees
Jul 30, 2011

Jij bent duidelijk nog niet klaar voor mediaspelers. ;)

reply
0
MH
Mr. Humphries
Jul 30, 2011

ik heb een htpc (A)

reply
0
K
koolmees
Jul 30, 2011

Dan zou ik zelf niet meer gaan lopen rommelen met DVD's, want die behoren over niet al te lange tijd tot het verleden. Maar dat is mijn persoonlijke keuze.

reply
0