Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
D
dragstar
Waarschijnlijk voor de zoveelste keer
Aug 16, 2011

Beste leden, Ik realiseer me dat onderstaande vraag al honderden keren aan de orde is geweest binnen dit forum; maar ben na alle reacties gelezen te hebben nog geen stap verder gekomen:evil:. Ik ben in het bezit van een: Sony Bravia tv model KDL 32P5500 Sony Home cinema set DAV DZ 340 Settopbox van Digitenne (Topfield singletuner) Na alle op de diverse (sub)forums aangeboden mogelijkheden getest te hebben, nog steeds geen geluid van mijn tv naar de HCS:oops:. Gebruikershandleidingen spreken elkaar tegen, tips bij winkels werken ook niet, kortom: ik weet het ff niet meer! Natuurlijk is er beter spul op de markt, maar daar kun ik nu weinig mee! Wie o wie is er zo slim en kan mij en mijn setje een zetje in de goede richting geven???

RB
Rogier Burghout
Aug 16, 2011

Is het dan niet denkbaar dat het gewoon niet mogelijk is??

reply
0
D
dragstar
Aug 16, 2011

TylerDurden,

Dank voor je reactie.
Echter, zowel de handleiding van de tv als die van de HCS en de topbox geven aan dat het mogelijk is. Zoals Pieter al aangaf, en in diverse forums ook werd aangegeven maak ik een denkfout of lees gewoon niet goed.
Wat blijft is dat je toch over enig min of meer technisch inzicht moet beschikken om dit te kunnen,
die genen heb ik volgens mij niet meegekregen bij mijn "totstandkoming"!

Thanks anyway!

reply
0
PR
Pieter R.
Aug 16, 2011

dragstar;1816090 wrote: Beste leden,
Ik realiseer me dat onderstaande vraag al honderden keren aan de orde is geweest binnen dit forum; maar ben na alle reacties gelezen te hebben nog geen stap verder gekomen:evil:.
Ik ben in het bezit van een:

Sony Bravia tv model KDL 32P5500
Sony Home cinema set DAV DZ 340
Settopbox van Digitenne (Topfield singletuner)

Na alle op de diverse (sub)forums aangeboden mogelijkheden getest te hebben, nog steeds geen geluid van mijn tv naar de HCS:oops:.
Gebruikershandleidingen spreken elkaar tegen, tips bij winkels werken ook niet, kortom: ik weet het ff niet meer!
Natuurlijk is er beter spul op de markt, maar daar kun ik nu weinig mee!
Wie o wie is er zo slim en kan mij en mijn setje een zetje in de goede richting geven???

Misschien maak je een denkfoutje. Je kijkt nl. tv via de settopbox. Die stuurt ook de audio aan (natuurlijk). Dus je moet niet de tv op de HCS aansluiten maar: sluit die box aan op de versterker dmv een audio kabeltje of optische kabel (SP/DIF) en selecteer op je versterker "SAT/CATV". Kan natuurlijk ook met HDMI als die box dat ondersteunt (geen idee). Ik heb zelf zo een Humax settop box aangesloten op mijn HCS. No problem.

Overigens: als dit het niet is of dit is al een keer voorgesteld: zeg dan even in t kort wat je al geprobeerd hebt, want anders krijg je weer tig dezelfde oplossingen waar je niets aan hebt.

reply
0
D
dragstar
Aug 16, 2011

Ok Pieter,

Kijk dat krijg je dus als je denkt ergens verstand van te hebben! LOL!
Ik dacht dus idd dat ik het HCS aan moest sluiten op de TV!
Heb daar dus werkelijk alle mogelijkheden wel gehad.
Als ik het goed begrijp; die SP/DIF aansluiting op de settop box (die met het rode lampje), aansluiten op de optische aansluiting van de set .
Laat je weten of het gelukt is!
Thanks!

reply
0
D
dragstar
Aug 16, 2011

Pieter Rijkers;1816113 wrote: Misschien maak je een denkfoutje. Je kijkt nl. tv via de settopbox. Die stuurt ook de audio aan (natuurlijk). Dus je moet niet de tv op de HCS aansluiten maar: sluit die box aan op de versterker dmv een audio kabeltje of optische kabel (SP/DIF) en selecteer op je versterker "SAT/CATV". Kan natuurlijk ook met HDMI als die box dat ondersteunt (geen idee). Ik heb zelf zo een Humax settop box aangesloten op mijn HCS. No problem.

Overigens: als dit het niet is of dit is al een keer voorgesteld: zeg dan even in t kort wat je al geprobeerd hebt, want anders krijg je weer tig dezelfde oplossingen waar je niets aan hebt.

Heb nu dus het HCS en de settopbox verbonden met een optische kabel, geen geluid via het HCS.:cry:

Mijn situatie is de volgende:

HCS (SONY dAV DZ340) middels HDMI aangesloten op TV (KDL 32P5500 van SONY).(y)
Settopbox (Singletuner Topfield van digitenne KPN) aangesloten op de tv met scartkabel. (y)

Alles werkt prima goede zenderontvangst (radio en tv)(y)
Prima CD en DVD kwaliteit via het HCS.:lol:
Nu alleen nog radio- en tvgeluid via HCS:wallbash::wallbash:

Wie o wie kan deze nitwit helpen:confused:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Aug 17, 2011

dragstar;1816140 wrote: Heb nu dus het HCS en de settopbox verbonden met een optische kabel, geen geluid via het HCS.:cry:

Mijn situatie is de volgende:

HCS (SONY dAV DZ340) middels HDMI aangesloten op TV (KDL 32P5500 van SONY).(y)
Settopbox (Singletuner Topfield van digitenne KPN) aangesloten op de tv met scartkabel. (y)

Alles werkt prima goede zenderontvangst (radio en tv)(y)
Prima CD en DVD kwaliteit via het HCS.:lol:
Nu alleen nog radio- en tvgeluid via HCS:wallbash::wallbash:

Wie o wie kan deze nitwit helpen:confused:

Ook zo'n setupbox heeft een setup menu, verdiep je daar eens in, waarschijnlijk moet je daar nog wat instellingen wijzigen om het geluid ook daadwerkelijk via de optische kabel uit te sturen, misschien dat je een setting moet instellen op bitstream........

Mocht het met deze tip niet lukken..... dan kijken we even verder, net zolang totdat we er samen geluid uit hebben;)

reply
0
D
dragstar
Aug 18, 2011

DVDProfilersFilmgek;1816449 wrote: Ook zo'n setupbox heeft een setup menu, verdiep je daar eens in, waarschijnlijk moet je daar nog wat instellingen wijzigen om het geluid ook daadwerkelijk via de optische kabel uit te sturen, misschien dat je een setting moet instellen op bitstream........

Mocht het met deze tip niet lukken..... dan kijken we even verder, net zolang totdat we er samen geluid uit hebben;)

OK,
Dank voor je tip!(y)
Ik ga me daar dan eens in verdiepen, en zal je/jullie verder op de hoogte houden.
Ben in ieder geval blij dat ik tips krijg waar ik wat mee kan, is toch wel iets anders dan "ïk ben toch niet gek":???: adviezen!

reply
0
D
dragstar
Aug 20, 2011

dragstar;1816481 wrote: OK,
Dank voor je tip!(y)
Ik ga me daar dan eens in verdiepen, en zal je/jullie verder op de hoogte houden.
Ben in ieder geval blij dat ik tips krijg waar ik wat mee kan, is toch wel iets anders dan "ïk ben toch niet gek":???: adviezen!

YES YES YES!!!!:lol::proost:

Het is mij gelukt met de tips en adviezen van jullie geluid van radio en tv over mijn HCS te krijgen!
Hieronder de oplossing van mijn "probleem":
Optische kabel tussen HCS en settopbox, tulpkabeltje (rood en wit) tussen box en tv en het probleem is opgelost als je eerst inderdaad de gebruiksaanwijzingen/handleidingen ff goed leest en voor de juiste instellingen zorgt!
Thanks to you all!(y)

reply
0