Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
B
Buzze22
welk systeem moet ik kiezen??
Aug 17, 2011

heb momenteel een samsung set (htbd1250) en wil die graag vervangen door een systeem waar ik nog heel lang van kan genieten. in eerste instantie gekeken naar samsung hwc 700 met de bdd6500 en de speakers van onkyo (sksht628) maar na wat minder recensies voor de hwc700 nu dus op zoek naar een goed home cinemasysteem en zit te twijfelen tussen de volgende 2 systemen yamaha yht 396 met de blue ray speler bds671 pioneer htp201 met de blue ray speler bdp lx54 (vsx521K+shs100) ik heb een samsung tv (UE37d6500) en de humax decoder (iDR5050c) suggesties zijn van harte welkom, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer alvast van harte bedankt

D
DVDProfilersFilmgek
Aug 17, 2011

Buzze22;1816406 wrote: heb momenteel een samsung set (htbd1250) en wil die graag vervangen door een systeem waar ik nog heel lang van kan genieten.
in eerste instantie gekeken naar samsung hwc 700 met de bdd6500 en de speakers van onkyo (sksht628) maar na wat minder recensies voor de hwc700 nu dus op zoek naar een goed home cinemasysteem en zit te twijfelen tussen de volgende 2 systemen

yamaha yht 396 met de blue ray speler bds671

pioneer htp201 met de blue ray speler bdp lx54
(vsx521K+shs100)

ik heb een samsung tv (UE37d6500) en de humax decoder (iDR5050c)

suggesties zijn van harte welkom, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer

alvast van harte bedankt

Beide setjes lijken me geen setjes waar je heel lang van kunt/wilt genieten, maar dat terzijde, het Pioneer setje heeft zelfs geen actieve sub, het Yamaha setje schat ik ook al niet erg hoog in als ik de technische gegevens zo bekijk.... beiden een beetje triest, heel erg instap allemaal, minimalistisch, al is de prijs uiteindelijk de doorslaggevende factor, met andere woorden alle waar naar zijn geld.

Komt er dus gelijk de vraag: wat is je budget, want alles leuk en aardig, daar is het toch wel een beetje waarom het draait.

Wat vind je erg belangrijk van je toekomstige set.... wat verwacht je ervan, waar moet het in uitblinken, wat zijn je wensen....

Moet het allemaal in 1x of ben je bereid om voor wat beters te gaan en bijvoorbeeld je speakers in stappen aan te schaffen om zodoende een betere setup te krijgen.

Moeten de speakers compact zijn, of heb je wel de ruimte om grotere speakers te kunnen plaatsen......

reply
0
B
Buzze22
Aug 18, 2011

bedankt voor de snelle reactie.
had het idee dat het toch nie zo slecht was... maar goed.
dan de vragen van jou. misschien dat dit het iets makkelijker maakt.
heb een L vormige kamer/keuken. het gaat om 3,5 bij 4,5.
k'zou van achteren eventueel zuilen kunnen plaatsen mits niet te groot. van voren wordt dat lastiger. wil dus het liefst iets compacts wat ook nog een beetje smoelt ( (hoogglans) zwart bij voorkeur)
voorkeur gaat ook uit naar de blue ray speler en a/v receiver van het zelfde merk. surround spekers (5.1 met actieve woofer) maakt niet zo veel uit, als het maar beter klinkt dan wat ik nu heb.
ga de set met name gebruiken voor tv kijken of 3d blue ray/dvd.
dan het budget....... blijf zeeuw;) dus het liefst voor niets maar als ik de ouwe sok omkeer moet 1000 euro het max zijn voor de complete set, liever zelfs minder.
ben van plan om alles in 1 keer aan te schaffen en hoop op een beetje een leuke set ( oog wil ook wat)
dus dan moet je wel een beetje een totaal plaatje hebben.
ben erg benieuwd naar jullie suggesties

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Aug 18, 2011

Buzze22;1816559 wrote: bedankt voor de snelle reactie.
had het idee dat het toch nie zo slecht was... maar goed.
dan de vragen van jou. misschien dat dit het iets makkelijker maakt.
heb een L vormige kamer/keuken. het gaat om 3,5 bij 4,5.
k'zou van achteren eventueel zuilen kunnen plaatsen mits niet te groot. van voren wordt dat lastiger. wil dus het liefst iets compacts wat ook nog een beetje smoelt ( (hoogglans) zwart bij voorkeur)
voorkeur gaat ook uit naar de blue ray speler en a/v receiver van het zelfde merk. surround spekers (5.1 met actieve woofer) maakt niet zo veel uit, als het maar beter klinkt dan wat ik nu heb.
ga de set met name gebruiken voor tv kijken of 3d blue ray/dvd.
dan het budget....... blijf zeeuw;) dus het liefst voor niets maar als ik de ouwe sok omkeer moet 1000 euro het max zijn voor de complete set, liever zelfs minder.
ben van plan om alles in 1 keer aan te schaffen en hoop op een beetje een leuke set ( oog wil ook wat)
dus dan moet je wel een beetje een totaal plaatje hebben.
ben erg benieuwd naar jullie suggesties

Een suggestie.... OK;) BTW, kijk heel erg uit voor hoogglans zwart, heel veel van die alles in 1x weggooizooi is daarin uitgevoerd, ziet er super uit, maar de kwaliteit is echt teleurstellend, je bent gewaarschuwd8-)

Ok, nu een voorbeeldje dan, zwart, van 1 merk, behalve de speakers dan en geloof me, vaak wil je niet alles van 1 merk en zeker de speakers van bepaalde merken wil je echt niet hebben, niet alle merken kunnen goede speakers bouwen. Mijn eigen motto is.... zolang het zwart is zal het me eigenlijk worst zijn welkk merk het is, als het maar goed is:grin:

Oke, een leuke receiver, zwaar genoeg om het voorgestelde setje speakers mee aan te sturen:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/62/de/e283/4dd3/af20/cec2cd781fb2/orig.jpg[/IMG]

Kost zo'n 360 euro, hier wat info: http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-nr509/specificaties/956063/

Dan een spelertje erbij:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/01/11/37/6a/98a5/4fbe/9ba6/5e2d4b48f944/orig.jpg[/IMG]

Spelertje komt op ongeveer 175 euro, hier wat info:

http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/onkyo/bd-sp309/specificaties/962159/

Nu nog een paar speakertjes:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/01/03/27/27/75f3/4dcd/8b24/20e25538b10d/orig.jpg[/IMG]

Gegevens: http://www.kieskeurig.nl/surround_set/boston_acoustics/soundware_xs/specificaties/949544/

Kosten zo'n 350 euro.

Natuurlijk moet je proberen om zo'n voorbeeld in levende lijve te gaan beluisteren, het zijn je eigen oren die moeten beoordelen of het bij je past. Het bovengenoemde voorstel kost bijelkaar zo'n 885 euro, daar komen nog een paar euro speakerkabel en 2 HDMI kabeltjes bij als je die nog niet had.... een beetje Zeeuw weet op het totaalbedrag nog wel wat korting af te dingen als hij alles bij 1 endezelfde winkel koopt, of dan in ieder geval de kabeltjes er gratis bij te krijgen;)

Een goedkoper alternatief op speakergebied is bijvoorbeeld dit setje:

[IMG]http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/00/84da/4e42/9958/1dfab4b13375/l.jpg[/IMG]

Ben ik overigens ook wel eens in het zwart tegengekomen, het setje kent heel veel tevreden gebruikers en kost het luttele bedrag van 160 euro, in deze combinatie komt je setje dan op zo'n 695 euro......

Er is ongelooflijk veel mogelijk, dit is enkel een voorbeeld, al dacht ik wel dat het een heel goed voorbeeld is, toch moet je wel je eigen oren te luisteren gaan leggen, ook al is het in een winkel dan vaak nog niet makkelijk om een idee te krijgen waartoe iets in je eigen omgeving in staat is.

Ben benieuwd naar nog betere voorstellen8-)

reply
0
B
Buzze22
Aug 19, 2011

bedankt voor de reactie (y)
was zelf ook deze richting gegaan wat betreft de receiver en de blue ray speler.
vraag me alleen af wat het verschil tussen de 609 en de 509 is en of het verchil in prijs te rechtvaaardigen is.

qua boxen vind ik de suggestie iets minder, niet echt mijn ding.

heb dus nog een aantal opties op een rijtje gezet en ben erg benieuwd naar de reacties of ervaringen

het gaat om de

klipsch hd theater 300 of 500
canton movie 125 m of 155 qx
Jamo S 606 HCS 5

alvast bedankt

reply
0
T
TheStranger
Aug 19, 2011

Zoek eerst een winkel waar je ze kan luisteren, van een plaatje kopen is link.
Ik weet uit ervaring dat Klipsch boxen vaak een bepaalde sound hebben waar je van moet houden of niet. Ik heb de grote broers Klipsch boxen, front 2x RF-82, center RC-52 en back 2x RB-51 aangestuurd door een Cambridge Audio set. Wel een andere prijsklasse.
Eerst horen dan pas kopen is mijn devies.
Succes op de zoektocht.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Aug 19, 2011

Buzze22;1816770 wrote: bedankt voor de reactie (y)
was zelf ook deze richting gegaan wat betreft de receiver en de blue ray speler.
vraag me alleen af wat het verschil tussen de 609 en de 509 is en of het verchil in prijs te rechtvaaardigen is.

qua boxen vind ik de suggestie iets minder, niet echt mijn ding.

heb dus nog een aantal opties op een rijtje gezet en ben erg benieuwd naar de reacties of ervaringen

het gaat om de

klipsch hd theater 300 of 500
canton movie 125 m of 155 qx
Jamo S 606 HCS 5

alvast bedankt

Zeg zuinige Zeeuw, alles leuk en aardig, maar ik moest binnen een bepaald budget blijven weet je nog wel:mrgreen: (en het liefst minder.....;) )

De 609 is natuurlijk de betere receiver, maar er zit een prijskaartje aan, je zou ook voor een leuk geprijsde 608 kunnen gaan, die willen wel eens heel veel voordeliger zijn omdat het een oud model is, maar dat wil niet zeggen dat het oude model de mindere zou zijn.... Of de 6 serie de betere is, ligt er natuurlijk ook aan welke speakers je erop aan wilt sluiten, zoals gezegt waren het enkel voorbeelden, maar wel voorbeelden die ook zouden voldoen met de 509....

Hoe meer je wil hoe hoger het budget8-)

Oke valsspeler8-) jouw voorstellen kosten:

speler 309 + receiver 609 + Klipsch 500 = 1225
speler 309 + receiver 609 + Jamo S606 = 1275
speler 309 + receiver 609 + Canton 155QX = 1325
speler 309 + receiver 609 + mijn eigen speakers = ca 5500

Het is maar net wat je wilt, het is natuurlijk altijd beter, om voor een set waar je echt wat langer plezier wilt hebben, de knip iets verder open te trekken, je eigen voorstel is natuurlijk beter, sta er zelfs helemaal achter(y) , maar is niet wat mogelijk was met het door je opgegeven budget.

Oke, je ziet nu zelf ook dat je je budget wat moet verruimen om iets lekkers te krijgen, en ik denk dat je met de 609 en de speakers die je op het oog hebt de betere spullen krijgt, maar wees wel eerlijk, het is zelfs bij mijn duurste voorstel, dat je eigen idee daar met ca 50% overheen gaat:lol:

Oke, we vergeten even de ons bunt zunige zeeuw verhaal, ga inderdaad voor het iets hogere budget, helemaal mijn idee(y)

reply
0
B
Buzze22
Aug 20, 2011

allereerst wederom bedankt voor jullie reacties
vanmorgen wezen luisteren naar een jamo s 606 hcs 5.
klinkt subliem en ziet er fantastisch uit.
hoop alleen dat hij nog in zwart te krijgen is.
even maandag afwachten.
voor receiver en speler heb ik toch besloten om ook maar de 2e sok te gebruiken ga voor de onkyo bs sp809 en de tx nr 609
wordt vervolgd........:grin:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Aug 20, 2011

Fijn als je van die gevulde sokken hebt;)

Ben benieuwd, houd je postings in de gaten(y)

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Aug 25, 2011

De SP809 speler is voor een TS-NR609 net zo goed als een SP309. Beeld en geluid gaan tegenwoordig meestal als digitaal naar de receiver waardoor je minder verlies hebt.

Een SP809 speler zal m.i. dus niet zorgen voor een hogere weergave-kawaliteit van een set. :|

reply
0
B
Buzze22
Aug 28, 2011

hoi allemaal,

hier het vervolg dan.
na veel 5en en 6en nu de knoop doorgehakt en van het wekend gegaan voor de onkyo tx nr609 met de bdsp809 en darnaast de jamo s696 hcs5.
nu nog even installeren en dan genieten. hoop dat alles gaat lukken maar ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Buzze22
(y)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Aug 28, 2011

Buzze22;1818627 wrote: hoi allemaal,

hier het vervolg dan.
na veel 5en en 6en nu de knoop doorgehakt en van het wekend gegaan voor de onkyo tx nr609 met de bdsp809 en darnaast de jamo s696 hcs5.
nu nog even installeren en dan genieten. hoop dat alles gaat lukken maar ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Buzze22
(y)

Denk dat je iets heel moois hebt gekocht, gefeliciteerd(y)

Het is iets meer geworden dan je in het begin in je hoofd had, maar dat zal zich terugbetalen door je extra te verwennen, denk dat je van deze setup zeker zal kunnen genieten.

Ga het niet "even" installeren, maar doe het weloverwogen, neem bijvoorbeeld ook een paar goede speakerkabeltjes en houd daarbij de polariteit goed in de gaten, je wilt tenslotte wel alles in fase hebben.

Inspelen, de eerste tijd zullen je speakers niet optimaal klinken, ze moeten loskomen, vooral de rubberen/kunsstof randen van grotere speakers moeten wat soepel worden.

Finetunen, het kan wel een paar maandjes duren eerdat je het allemaal zodanig hebt ingesteld dat je zegt, JA DAT IS HET(y), vooral de subwoofer blijkt in de praktijk vaak het moelijkste onderdeel om goed in de pas te krijgen bij de rest. Ook de toonregeling instellen naar je eigen smaak, de onderlinge volumes etc. etc.

Veel plezier met inregelen, wees niet bang om eea uit te proberen en te experimenteren, niets moet en alles mag, het is tenslotte je eigen set.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

reply
0
B
Buzze22
Sep 06, 2011

hallo,

vorige week zaterdag set gehaald en maandags geinstalleerd, dinsdags nog een beetje fine tuning , met name problemen met de wifi dongle gehad maar na de update werkt die nu ook naar behoren.
ben er erg content mee. van het weekend de eerste 3d experience gehad. cool hoor....(y):grin: . wat een verschil met m'n vorige setje.
allemaal erg bedankt voor jullie input

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Sep 06, 2011

Buzze22;1820793 wrote: hallo,

vorige week zaterdag set gehaald en maandags geinstalleerd, dinsdags nog een beetje fine tuning , met name problemen met de wifi dongle gehad maar na de update werkt die nu ook naar behoren.
ben er erg content mee. van het weekend de eerste 3d experience gehad. cool hoor....(y):grin: . wat een verschil met m'n vorige setje.
allemaal erg bedankt voor jullie input

Heel veel plezier ermee(y)

Wil je nog meer beginners op weg helpen, dan kun je een topic openen in Mijn Thuisbioscoop en er wat plaatjes bijzetten, dat geeft vaak anderen toch nog iedeeën hoe iets kan opgesteld worden.:grin:

Het finetunen zal nog kunnen doorgaan in de loop der tijd alsook je speakers ingespeeld zijn en je eventueel het klankbeeld en de sub wat meer wilt aanpassen naar je eigen smaak. Wees er iig niet bang voor, het zal er niet stuk van gaan;)

reply
0