Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
M
martwout
Fame heropent deuren op 10 oktober 2015
Aug 29, 2011

Fame in de Kalverstraat gaat dicht Muziekwinkel Fame in de Kalverstraat in Amsterdam moet de deuren sluiten. Op 29 januari volgend jaar gaat de zaak dicht. De zaak krijgt nog wel 800.000 klanten per jaar en haalt een jaaromzet van twaalf miljoen euro, maar dat is niet genoeg om rendabel te zijn. De huur is hoog en de markt voor beeld en geluid stagneert, zegt het bedrijf. Fame, bij de hoek van de Kalverstraat en de Dam, was meer dan 21 jaar lang een begrip bij het winkelend publiek. Bron: RTLnieyws.nl -- Ik zag geen algemene Fame-topic.

S
spookje8
Aug 29, 2011

Las het net op nu.nl

Ik ben verbijsterd. Waar is dit goed voor? :???:

reply
0
J
jdjta
Aug 29, 2011

Doodzonde, geweldig assortiment en nog beter personeel die tenminste meedenken en zelfs van de meest cryptische omschrijving nog weten te maken wat je zoekt.

Weliswaar meestal aan de dure kant (hoewel met de 10% korting bij gebruik klantenpas vaak even duur als FRS) maar daar krijg je dan ook wel iets belangrijks voor terug: SERVICE! Voor mij geen FRS meer en zolang het nog kan vaak naar Fame.

Verbijstering is inderdaad het goede woord...

reply
0
F
Frank
Aug 29, 2011

Inderdaad verbijstering. Ik weet even niet wat ik er verder van moet zeggen.

reply
0
B
Boersmaster
Aug 29, 2011

Ik vond Fame helemaal niet duur, ze hadden vaak goede en leuke acties. Ik hoop dat er een investeerder opstaat (of een groep) die deze laatste megastore van de Benelux weet te behouden. Op deze manier blijft er niets over :cry:

reply
0
J
Jan-Kees
Aug 30, 2011

Ja, jammer! Weer een reden minder ( Boudisque en Expo sloten al eerder) om naar Amsterdam te gaan. Ze hadden altijd mooie boxen etc. en behulpzaam personeel.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 30, 2011

Hmm, jammer zeg! Idd, de service en de kennis is altijd erg goed en erg klantvriendelijk; hier weten ze de muziek- en filmliefhebber nog te waarderen. Ook hebben ze altijd leuke acties en kan ik uren in de dvd en blu-ray afdeling doorbrengen en heerlijk snuffelen in het brede en diepe assortiment wat ze hebben. En ook al wil ik op voorhand geen titel in gedachten; ik loop altijd weer met een verassende titel of leuke uitvoering naar buiten. Zonde!

reply
0
V
vettejus
Aug 30, 2011

Heel erg jammer! Kwam hier zo'n 6x per jaar en vond altijd een paar interessant geprijsde artikelen (vooral ouder spul). Gisteren (ochtend) wisten de medewerkers nog niets denk ik, want had net een mail van de klantenservice gehad over het omruilen van een cd (gratis opsturen via antwoordnummer). De dervice was hier inderdaad een groot pluspunt. Online doorgaan zou leuk zijn alhoewel ik vrees dat ze dat niet gaan doen.

reply
0
D
DonOswaldo
Aug 30, 2011

vettejus;1819042 wrote: Gisteren (ochtend) wisten de medewerkers nog niets denk ik, want had net een mail van de klantenservice gehad over het omruilen van een cd (gratis opsturen via antwoordnummer).

Gisteravond rond 19:30 hoorden de werknemers (waaronder ik) het. Tja, jammer inderdaad, maar blijkbaar draaien we al jaren break-even, gaan we dit jaar 500.000 euro verlies draaien en zou het daarna alleen maar meer zijn. Dus ook wel weer logisch. De Free Record Shops zullen ook langzaamaan verdwijnen hoorde ik.

reply
0
B
Bettina
Aug 30, 2011

:-(

Er blijven geen platenzaken meer over.

reply
0
P
pietdvd
Aug 30, 2011

Nog een kleding winkel of een TNT* bank. :roll:

and what's next: De Bijenkort :nono:

Echt belachelijk en waar kan je nog te recht straks. Blokker in TNT* style.

*Een Ing (of Bruna) filiaal met post optie. Dat de Postkantoren verving en ook geen goede zaak was.

reply
0
RW
Robin W.
Aug 30, 2011

Dat krijg je van al dat downloaden.

reply
0
M
martwout
Re:
Aug 30, 2011

Robin W.;1819127 wrote: Dat krijg je van al dat downloaden.

En van de webwinkels. Ik kom vaak in de bekende landelijke ketens maar vaak hebben ze net die titel op voorraad terwijl je het online wel kunt krijgen. Fame ben ik in het verleden (ik woon niet nabij Amsterdam) weleens geweest en vond het qua dvd's wel een ruime keuze (vooral veel import viel me op).

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 30, 2011

Heel jammer, de grootste en best gesorteerde winkel op dat gebied in Amsterdam, 10 keer beter dan Free Record Shop zelf. Gelukkig hebben we Concerto in de Utrechtsestraat nog, al is dat niet helemaal vergelijkbaar.
Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.

reply
0
B
Bettina
Aug 30, 2011

Marcel Hoeve;1819142 wrote:
Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.

Precies!

reply
0
O
Oakey
Aug 31, 2011

Marcel Hoeve;1819142 wrote: Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.

Bettina;1819144 wrote: Precies!

Ik dacht er lange tijd ook zo over, maar moet zeggen dat ik het nu ook heerlijk vind om in de 2e handsmarkten op amazon.co.uk, marktplaats.nl en discogs.com te neuzen. Bovendien is het aanbod vele malen groter met echt bijzondere dingen voor soms verrassend lage prijzen.

Fame/FRS/Bijenkorf is al jaren mijn ding niet meer, qua cd's is het aanbod nihil en de blurays zijn veel te duur en bovendien is alles tweedehands, want al opengeweest/beschadigd en door FRS-medewerkers als gebruikt.

Fame vond ik leuk toen het net open was en ik als 18-jarig broekie nog niet beter wist, inmiddels weet ik wel leukere zaken te vinden. Maar zelf een Concerto (waar ik ook wel eens kom) kan qua prijzen niet meer op tegen 2e hands amazon UK marketplace incl. verzendkosten! Dat wil zeggen, ik zie daar geen goeie cd's voor €2. Tja, dan verlies je het als fysieke winkel gewoon als het aan de deur bezorgen goedkoper is en je bovendien nog garantie hebt.

reply
0
B
Bogart-Fan
Aug 31, 2011

Fame is eigenlijk altijd een winkel geweest voor het FRS-publiek én de mensen die willekeurig aan het shoppen zijn.
Alhoewel ze een mooi groot assortiment hebben (en waarschijnlijk juist daardoor) zijn ze gewoon altijd al duur geweest. Behalve dan tijdens de acties en aanbiedingen, maar dat spreekt voor zich.

reply
0
R
RobinB
Aug 31, 2011

typisch een geval van distributie, mensen kopen meer op internet, en goedkoper of downloaden..wie gaat er vanuit brabant even op en neer naar de fame, daarnaast zijn het ook belachelijke huur prijzen in adam, maar dan nog vraag ik me af hoe een goedkoper tassen winkel wel rendable daar kan zijn..

reply
0
B
Bettina
Aug 31, 2011

Er staat een groot artikel over Fame in de Volkskrant vandaag.

reply
0
R
ricardopasha
Aug 31, 2011

Ik zal de horror-sectie, de classics-wall en de 5-euro dvd's missen :(

reply
0
N
navarone
Sep 01, 2011

Jammer dat Fame dicht gaat, ik kwam er graag en regelmatig.
Over een paar jaar bestaan er helemaal geen winkels meer die dvd's en cd's verkopen.
Dat hebben allemaal te danken aan internet en het downloaden van films en muziek.
Je wordt tegenwoordig wel gedwongen om op internet te gaan shoppen (ik ga nog steeds liever naar een winkel).
Ik kom in winkels die er nog zijn (freerecord en mediamarkt) steeds minder films tegen die ik graag
zou willen hebben terwijl ze wel in Nederland zijn uitgebracht en alleen via internet zijn te bestellen.
Dus dan maar via internet kopen en de winkels overslaan, of zou het tij nog te keren zijn?

reply
0
R
rogue
Sep 01, 2011

navarone;1819604 wrote: Over een paar jaar bestaan er helemaal geen winkels meer die dvd's en cd's verkopen.
Dat hebben allemaal te danken aan internet en het downloaden van films en muziek.

Natuurlijk heeft de enorme opmars van games ook een grote invloed gehad....

reply
0
L
langejan
Sep 01, 2011

Ben er bang voor....ook omdat de huren van winkels steeds duurder worden is het bijna niet meer logisch om een bedrijf en of winkel te beginnen. De belastingdienst staat al op de stoep voordat jij begonnen bent.

En omdat per vierkante meter de winkelruimte toch beperkt is, is de hoeveelheid blu's/dvd/cd's erg klein, bijv. BOL.COM als winkel zou misschien net in de ARENA passen...??? dus NIET HAALBAAR..

reply
0
B
BigLebowski
Sep 01, 2011

Zonde! Deze trend zorgt voor een verschraling van het winkelbod, wat op zichzelf bedenkenswaardig is. Zoals dat voor bijna alles geldt, heeft ook internet z´n licht/ en schaduwzijde. Ook ik kwam er niet zo vaak meer, maar toch betreur ik dit. En ik denk niet dat deze trend nog te keren is. Des te meer winkels er verdwijnen of net hun kop nog boven water weten te houden dmv hogere prijzen, des te aantrekkelijker wordt het om via internet te gaan kopen. Klassiek voorbeeld van de welbekende vicieuze cirkel, waar we zelf met z´n allen debet aan zijn.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 01, 2011

Jammer maar helaas.
Fame kwam ik vroeger wel eens. Nu had ik toch het idee dat het meer iets voor de langslopende toerist is. Ging daarom ook nog liever naar de Virgin megastore die voorheen in de Magnaplaza zat.

Wel heb ik jarenlang besteld bij de FRS online. De winkels zelf vond ik eerlijk gezegt ook steeds dramatischer worden. Ga liever verderop de MM in. Goedkoper, meer en beter en mooier neergezet.

Zal toeval zijn maar de laatste tijd pre order ik ook niet meer zo snel bij de FRS. Prijsverschil moest je zelf achteraan. Het is dat ze snel leveren al voor de release datum. Maar sinds de Blu-ray club vaste korting weg is, zie ik het nut daar niet zo van. Enigste pre-order die ik nog heb staan is Star Wars, en dan is die elders nog goedkoper ook.

Het is zeker jammer, want het was toch jarenlang een vaste prik tijdens mijn zoektocht naar muziek en film. maar we gaan een nieuwe digitale tijd tegemoed, waar downloaden van films en muziek gemeengoed wordt en het laatste restje alleen nog online koopt.

Kon ook niet anders met de prijzen, voorraad in de FRS shops.
Wat rest is de herrinnering. Weet je nog vroeger de Freerecordshop, waar de platen niet gratis waren. :mrgreen:

reply
0
J
jack020
Sep 08, 2011

Een grote keten met kledingzaken is al geruime tijd in onderhandeling over de huur van dit pand om daar een filiaal in te starten.
Ik wist dus al van de mogelijkheid dat Fame zou stoppen op de huidige locatie maar had gehoopt dat men op een andere locatie verder zou gaan.
Baal hier enorm van.
Concerto is een goede winkel maar is geen Fame!

reply
0
E
ezelsoor
FAME Amsterdam sluiting
Oct 03, 2011

Lange tijd was Fame werkelijk een van de beste shops in Nederland voor cd's en dvd's en vooral boxsets. Echter door hun wat achterlijke website (bijna uitsluitend tekst en geen afbeeldingen!) hebben ze veel klanten verloren. Ze gooien de schuld nu bij de consument die te veel illegaal zou downloaden (!). Maar goed, 29 Januari a.s. gaan dus een van de grootste zaken in Nederland dicht. In Januari komt er nog een uitverkoop maar ze zijn al aardig leeg verkocht. Overigens komen nog steeds nieuwe dvd's en cd's binnen, met het oog op de kerst!

Vraagje: is er in Nederland nog zo'n grote zaak over waar aardige dingen te vinden zijn? Fame had 3 floors. Wat vinden jullie van het excuus van Fame die de schuld dus bij de consument legt?

reply
0
F
Frank
Oct 03, 2011

ezelsoor;1827152 wrote: Vraagje: is er in Nederland nog zo'n grote zaak over waar aardige dingen te vinden zijn? Fame had 3 floors.

Volgens mij niet. In het verleden dat je de Virgin Megastore op een aantal locaties in het land, maar die bestaan niet meer. En in het verleden had je ook een grote vestiging van Superclub in Amsterdam zitten, maar ook die is jaren geleden verdwenen.

De keuze in winkels wordt steeds beperkter. Hier in Helmond bijvoorbeeld heb je alleen nog de Free Record Shop en... de Free Record Shop. Meer keuze is er niet meer. In het verleden hadden we naast de Free Record Shop ook nog een plaatselijke platenboer, een Music Store, VanLeest en V&D die CD's en DVD verkochten, maar die zijn allemaal verdwenen.

reply
0
F
Frenkel
Oct 03, 2011

En zelfs de Media Markt en Saturn beginnen hun forse afdelingen in te krimpen.

reply
0
B
Boersmaster
Oct 05, 2011

Frank;1827161 wrote: Volgens mij niet. In het verleden dat je de Virgin Megastore op een aantal locaties in het land, maar die bestaan niet meer. En in het verleden had je ook een grote vestiging van Superclub in Amsterdam zitten, maar ook die is jaren geleden verdwenen.

De keuze in winkels wordt steeds beperkter. Hier in Helmond bijvoorbeeld heb je alleen nog de Free Record Shop en... de Free Record Shop. Meer keuze is er niet meer. In het verleden hadden we naast de Free Record Shop ook nog een plaatselijke platenboer, een Music Store, VanLeest en V&D die CD's en DVD verkochten, maar die zijn allemaal verdwenen.

Voor de mensen die meer in het noorden wonen, is Van der Veen in Assen een alternatief. Wordt ook wel 'de fame van het noorden' genoemd.

reply
0
DTM
Dan the Man
Nov 01, 2011

Is er iemand die deze week een Fame klantenpas voor mij te leen heeft? Dan kan ik wat uitsparen en tegelijkertijd Fame nog even flink sponsoren...

reply
0
RB
Rogier Burghout
Nov 01, 2011

Internetshops gaan gewoon steeds een groter aandeel krijgen. Hier in Haarlem Centrum gaan Fame en de FRS ook sluiten voor een grote modeketen. Dat is nog wel rendabel, maar dvd's, BD's en games gaat gewoon alleen maar via internet verkocht worden over een paar jaar. Een fysieke winkel heeft bij die producten gewoon geen meerwaarde en dus niet rendabel om een winkelpand voor te huren.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Nov 03, 2011

TylerDurden;1832325 wrote: Internetshops gaan gewoon steeds een groter aandeel krijgen. Hier in Haarlem Centrum gaan Fame en de FRS ook sluiten voor een grote modeketen. Dat is nog wel rendabel, maar dvd's, BD's en games gaat gewoon alleen maar via internet verkocht worden over een paar jaar. Een fysieke winkel heeft bij die producten gewoon geen meerwaarde en dus niet rendabel om een winkelpand voor te huren.

Ik heb de stellige indruk dat op DVD's, Blu-rays en games ook nog behoorlijke marges zitten. Alleen kun je die niet uitproberen. Kleiding wil je passen en kijken hoe die staat en wat de kwaliteit is. Als je dat via internet bestelt dan heb je zo'n gedoe met terugsturen als het niet bevalt. Dat heb je niet met DVD's, Blu-ray's en games. Voor boeken zou hetzelfde gelden als voor DVD's, alleen kennen we in Nederland nog altijd - als enige land ter wereld geloof ik zo langzamerhand - een vaste boekenprijs, waardoor het niet uitmaakt of je een boek in de winkel koopt of via internet. Daarom kunnen boekhandels nog steeds overleven. Plus het feit dat je boeken in de hand kunt nemen en doorbladeren. Dat kan bij DVD's, Blu-rays en games nu eenmaal niet. Maar desondanks blijf ik het jammer vinden dat met name een zo'n rijk en divers gesorteerde winkel als Fame verdwijnt. De Free Record Shops met hun beperkte assortiment zijn daar absoluut geen vervanger voor.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Nov 03, 2011

Ik bedoelde ook niet de marges maar meer de verkochte aantallen in de winkels. Ik denk dat de verkochte aantallen via internet vele malen groter zijn en dat het verdienmodel van een fysieke winkel daarom onder druk staat. En idd; BD's kan je itt kleding niet passen; vandaar dat ik het voorbeeld van modeketens ook aanhaalde. Overigens koop ik niet heel vaak meer bij de frs omdat de medewerkers met hun poten aan de hoezen en schijfjes zitten waardoor je gewoon een 2e hands product krijgt. Ik heb wel eens een box zien staan die er al wat langer stond en erg beschadigd was. Ik bracht em naar de kassa en met een groot aantal mensen eromheen zei ik dat ze dit absoluut niet meer als nieuw mochten verkopen; belachelijk gewoon. Een week later lag-ie er uiteraard weer; maar ze stonden wel eventjes voor l*l...

reply
0
H
haagseemile
Nov 27, 2011

ik ben al jaren van plan een winkel te beginnen in cd's .dvd,s, blu -ray etc maar kan de financiering niet rondkrijgen omdat de banken nu eenmaal redeneren dat de muziekbranche alleen maar dalende is. wil ik echter op braderieen door t land gaan staan dan kan ik wel een financiering krijgen...maar ik zie mij niet 's winters bij min 10 cd/dvd's verkopen ergens in t land. vaak nog afhankelijk in wat voor buurt je staat wil je wat verkopen...dus die redenering van de bank begrijp ik niet. volgens hun heb ik dan meer klanten dan met een vaste winkel. wat ze wel vergeten is dat ik kwa huur aan kramen,reiskosten e.d. veel meer geld kwijt ben en minder assortiment kan voeren. hier in den haag wil ik mij best vestigen....maar word moeilijk op deze manier.
vorig jaar is Lalaland in den haag gesloten...en hun voorraad is toen juist aan fame verkocht.
mocht ik ooit wat openen...dan laat ik dat zeker weten op t forum. zal in ieder geval in de loop van 2012 (zomer) een website gaan openen....met meest import cd's en dvd's.

reply
0
O
Oakey
Nov 27, 2011

Bijzonder dat je in deze markt denkt te kunnen overleven, terwijl zaken als Boudisque, Van Leest en Fame al hebben moeten sluiten. Ook online zal het lastig concurreren zijn met zavvi, frs en amazon.
Ik denk dat de bank het bij het rechte eind heeft in dit geval...

reply
0
B
Bettina
Nov 29, 2011

Vandaag stond in de volkskrant dat bol een onderzoek heeft laten doen naar wat klanten graag verbeterd zien en wat een reden zou zijn om bv bij amazon.nl te kopen.
Er stond ook dat er aanwijzingen zijn dat amazon ook een webwinkel in nederland gaat openen in 2012.
Ik zou het niet slecht vinden.

reply
0
K
Khonnor
Nov 29, 2011

Zolang de prijzen gelijk blijven met vergelijking van andere Amazon sites, vind ik het prima. Hopelijk zal er ook wat import te krijgen zijn via amazon.nl. Laat maar komen!

reply
0
O
Oakey
Nov 30, 2011

Khonnor;1837442 wrote: Zolang de prijzen gelijk blijven met vergelijking van andere Amazon sites, vind ik het prima. Hopelijk zal er ook wat import te krijgen zijn via amazon.nl. Laat maar komen!

Nou, als amazon.nl gratis gaat verzenden binnen Nederland, zoals in alle andere landen waar amazon actief is, zal het zeker een trekker worden. Webshops die nu gratis verzenden zitten bijna allemaal buiten de EU, met kans op douanekosten voor bestellingen boven 22 euro.
Import zullen ze denk ik niet gaan doen, dat is in de buitenlandse amazons ook bijna niet.

reply
0
L
le-nnart
Dec 03, 2011

Breukhoven moet niet zo zeiken, winkels in dvd's en muziek zijn gewoon niet rendabel.
Welke halve gare gaat er nou de prijzen betalen die hij rekent. En daarbij is het ook geen sympathiek persoon (Trijntje Oosterhuis ?) Lekker makkelijk online kopen voor de helft van de prijs en tenminste geen 2e hands rotzooi wat ze in zijn winkels durven te verkopen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 20, 2011

Wie op de nieuwsbrief van Fame is geabonneerd weet het waarschijnlijk al: Fame gaat NIET weg uit Amsterdam! Wel verdwijnt de winkel uit de Kalverstraat, maar op 24 februari opent de zaak haar deuren in het Magna Plaza winkelcentrum. Letterlijk om de hoek bij de Kalverstraat, achter het Paleis op de Dam. Dus zo heel veel zal er niet gaan veranderen, behalve dat de Game-Mania afdeling niet mee gaat verhuizen.
Goed nieuws, als je het mij vraag!

reply
0
H
Hombre
Dec 20, 2011

Magna Plaza, toch niet op de plek waar de Verging Mega Store zat die ze toen hebben uitgekocht ;-)

reply
0
F
Frank
Dec 20, 2011

Nee, ze komen op de tweede etage te zitten, volgens het persbericht. Virgin zat ik de kelder.

EDIT: Goed nieuws trouwens dat ze niet gaan verdwijnen.

reply
0
J
jack020
Dec 21, 2011

Las het gister in het Parool en in de nieuwsbrief: er moet wel meer dan de helft van het personeel uit, flink balen voor deze enthousiaste crew!

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 23, 2011

Ik vermoed dat op de nieuwe locatie een sterk uitgeklede versie van Fame terugkomt, op een kleiner oppervlakte met een minder breed assortiment, vrees ik. Meer een mega-FRS?

reply
0
F
Frank
Dec 24, 2011

Fame blijft, in Magna Plaza

Megastore Fame verdwijnt toch niet uit Amsterdam. De bekende platenzaak krijgt een tweede leven op zeshonderd vierkante meter van winkelcentrum Magna Plaza.
Hans Breukhoven, directeur van de Free Record Shop, maakte eind augustus bekend dat zijn vlaggenschip Fame in de Kalverstraat na ruim twintig jaar de deuren moet sluiten. De torenhoge huur van de A-locatie in combinatie met de flink teruglopende cd-verkoop betekende het einde voor de winkel.

Maar gistermiddag kwam Breukhoven tot een overeenkomst met Magna Plaza voor het grootste deel van de tweede etage, waardoor het voortbestaan van Fame toch gewaarborgd is. General Manager Arthur ter Braak: ''We zitten nu op het duurste stekje van Nederland. Magna Plaza is ook een toplocatie, maar financieel scheelt het dat het niet in de Kalverstraat ligt. Dat we straks op de tweede verdieping op ongeveer één derde van het huidige oppervlak zitten, maakt natuurlijk ook het verschil. ''

Twintig verkopers kunnen mee
Na een uitverkoopmaand sluit de huidige Fame eind januari, halverwege 2012 komt daar een nieuw vlaggenschip - dit keer van kledingwinkel The Sting. De nieuwe Fame gaat op 24 februari open. Ter Braak zegt van de huidige zestig verkopers er twintig mee te kunnen nemen naar Magna Plaza. ''We willen die muziekkennis zo veel mogelijk behouden.'' De nieuwe Fame zal dan ook geen groot uitgevallen Free Record Shop worden. ''We blijven specialismes bieden, maar wat niet meer rendabel is, gaat eruit. De achteruitzingende Afrikaanse artiest die één keer per jaar verkoopt, komt niet terug.''

De winkel, verdeeld over acht 'winkeltjes' op de tweede etage, bestaat straks uit vijftig procent dvd's en vijftig procent muziek. ''Het moet in balans komen, de tijd is er niet meer naar om driekwart van je zaak op te hangen aan muziek. Maar van The Beatles en de Stones zullen we gewoon weer alles hebben staan. En nergens zal een grotere collectie van Miles Davis te vinden zijn dan bij ons.''
De grote computerspellenafdeling Game Mania keert niet terug. Voor de gameliefhebber wordt in januari de Free Record Shop op de Nieuwendijk omgedoopt tot Game Mania. De twaalf shop-in-shops van Fame in elke Bijenkorf blijven ook bestaan.

Ter Braak verwacht veel van de nieuwe Fame. ''Ook deze locatie wordt groot genoeg om bezoekers het echte Famegevoel te geven. Op deze manier verwachten we weer jaren vooruit te kunnen.''

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 24, 2011

Thanx, Frank! We zullen het gaan zien. Ben benieuwd!

reply
0
S
Samba-boy
Dec 26, 2011

Ik ben nog nooit in de Fame geweest maar wil wel nog gaan kijken op zijn bekende locatie, voor hij gaat verhuizen. Heb ook nooit de RoDisc meegemaakt dus ja, ik ben wel benieuwd als ik eerlijk ben.

reply
0
B
Bettina
Dec 27, 2011

Samba-boy;1842407 wrote: Ik ben nog nooit in de Fame geweest maar wil wel nog gaan kijken op zijn bekende locatie, voor hij gaat verhuizen. Heb ook nooit de RoDisc meegemaakt dus ja, ik ben wel benieuwd als ik eerlijk ben.

Dan moet je snel zijn!
Maar het is zeker de moeite waard.
Ro-disc was leuk, maar wel duur... als ik aan die prijzen denk...

reply
0
MZ
Martin Z.
Dec 27, 2011

Dit is goed nieuws! :-)

Is er al uitverkoop in de 'oude' Fame?

reply
0
F
Frank
Feb 25, 2012

Fame is weer open! Foto's kun je hier vinden. Een filmpje hier.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 27, 2013

Test bericht

reply
0
E
Enigma147
Feb 25, 2012

Ik zou die foto's maar weer snel weghalen, op die foto's zit copyright, het parool wil daar nog wel eens achteraan gaan, en die kosten zijn niet mals.

reply
0
A
appiehein
Feb 26, 2012

wel mooi geworden

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Feb 27, 2012

Ik ga binnenkort eens kijken. Ben benieuwd wat er van het assortiment overgebleven is, of dat Fame nu een soort Free Record Shop XL geworden is. Gelukkig hebben we in Amsterdam altijd Concerto nog voor de niet-mainstream titels.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Feb 27, 2012

Ah concerto. Jeugdsentiment ;-)

reply
0
F
Frank
Oct 19, 2012

Fame krijgt, volgens de nieuwsbrief, half november een eigen webshop.

reply
0
B
Bettina
Oct 19, 2012

Frank;1901309 wrote: Fame krijgt, volgens de nieuwsbrief, half november een eigen webshop.

Goed nieuws!

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Oct 20, 2012

Frank;1901309 wrote: Fame krijgt, volgens de nieuwsbrief, half november een eigen webshop.

Ik ben benieuwd of die net zo uitgebreid is als de winkel. Want juist de niet-mainstream titels zorgen ervoor dat Fame (en ook Concerto) zich zo kan onderscheiden van de gemiddelde CD/DVD-boer, mits die nog bestaat.

reply
0
E
Einzelgänger
Nov 01, 2012

Afgelopen zaterdag weer eens bij de Fame geweest in Amsterdam en ik kan zeggen dat er na mijn eerste teleurstellende bezoek na de verhuizing er toch wat met de kritiek is gedaan. Zo heeft de Blu Ray afdeling een prominentere plek gekregen en is wat groter geworden, zelfs de prijzen van de Blu Ray's zijn ietwat vriendelijker geworden. Alle onzichtbare drempels waarover je in het begin je nek brak zijn aangepakt en beter afgewerkt, het enige wat mij nog steeds stoort is de onoverzichtelijkheid en het gebrek aan kassa's.

Al met al toch een positieve verbetering want FRS lijkt ook in Amsterdam te gaan verdwijnen, de FRS vestiging op de Nieuwendijk is veranderd in een Game Mania en de grote FRS op de Kalverstraat is nu grotendeels een Expo. Fame zal dus de enige shop zijn die een groot aanbod kan leveren zonder noemenswaardige concurrentie.

reply
0
F
Frank
Nov 01, 2012

Einzelgänger;1904546 wrote: Al met al toch een positieve verbetering want FRS lijkt ook in Amsterdam te gaan verdwijnen, de FRS vestiging op de Nieuwendijk is veranderd in een Game Mania en de grote FRS op de Kalverstraat is nu grotendeels een Expo. Fame zal dus de enige shop zijn die een groot aanbod kan leveren zonder noemenswaardige concurrentie.

Er is inmiddels een Saturn vlakbij het centraal station van Amsterdam.

reply
0
E
Einzelgänger
Nov 02, 2012

Frank;1904685 wrote: Er is inmiddels een Saturn vlakbij het centraal station van Amsterdam.

Weet ik, ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst geweest maar die is qua prijs niet mals en voor mij dus geen concurrent van Fame als ik hem met Fame vergelijk waar ik 10% korting krijg. Ik zal heus de deur niet plat gaan lopen bij Fame maar ze zijn wat verbeterd sinds de verhuizing en dat is positief, 95% zal nog steeds online worden aangekocht.

reply
0
M
Melzz
Nov 01, 2012

Kom echt niet meer voor mn plezier bij Fame. Om er binnen te komen moet je eerst zigzaggend via diverse roltrappen naar boven. En dan die verschillende ruimtes, de een nog krapper dan de andere. Helaas...het aanbod aan winkels is nu echt bedroevend. Eerst verdween Boudisque, toen Fame en de FRS-shops zijn echt om te huilen; games, een halve bak met (verzamel)cd's een wat films.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 01, 2012

Tja, thanks to the world wide web.
Ha, Boudisque top zaakje in dat steegje. Vroeger de zaak in Amsterdam (voor mij)

reply
0
S
Stefan8
Nov 01, 2012

Ik vond het fijn dat Fame toch kon blijven, maar de oude locatie zal ik zeker missen. *gezeur over dat er nu een kledingzaak zit*

reply
0
N
navarone
Nov 01, 2012

Ik kwam en kom regelmatig in Amsterdam en er was op filmgebied nog al wat te beleven, maar nu is het helemaal niks meer. Ik kwam regelmatig bij Fame, Staalstraat (boeken/posters etc.), De Lach (posters), Silver screen etc. Op sommige grachten had je ook nog winkels waar ze filmspullen verkochten. Helaas is bijna alles verdwenen en over niet al te lange is er helemaal niets meer. Silver screen bestaat gelukkig nog wel.

reply
0
F
Frank
Dec 15, 2012

Volgens de vernieuwde nieuwsbrief van Fame heeft de lancering van de website wat vertraging opgelopen, maar mogen we snel dan toch echt de nieuwe website verwachten.

reply
0
L
langejan
Dec 15, 2012

Qua prijs erg duur, maar dat kan ook niet anders om de bovenste verdieping van Magna Plaza ervoor af te huren.
Voorbeeld: Prometheus 3D versie kost daar 34,99 euro, terwijl dezelfde film bij FRS 24,99 euro kost.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Dec 15, 2012

langejan;1913687 wrote: Qua prijs erg duur, ....

Prijzen kunnen nooit duur zijn he... ;) Maar je hebt gelijk, ze hanteren hogere prijzen dan andere winkels. Vind er ook nooit meer iets interessants eigenlijk.

reply
0
S
Stefan8
Dec 15, 2012

Je kan echter wel een klantenkaart krijgen voor 10% korting.

reply
0
E
Einzelgänger
Dec 15, 2012

Simpele Blu Ray's uit de Warner Blu Line zoals Sherlock Holmes: A Game Of Shadows kost bij hun gewoon 15,00 euro dus zelfs met mijn Fame kortingspas totaal niet interessant. Dezelfde Blu Ray kost bij de FRS een tientje en heb dat ook keurig aangegeven bij het personeel, de enige reactie die ik kreeg was "dan haalt u hem toch gewoon bij de FRS, wij verkopen hem voor deze prijs". Op deze manier wens ik dit bedrijf maar één ding toe en dat is een vliegensvlug faillissement, ik weet niet waar het met dit land naar toe moet maar mij lijkt maar één optie mogelijk namelijk volledig naar de klote.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 15, 2012

Einzelgänger;1913794 wrote: Simpele Blu Ray's uit de Warner Blu Line zoals Sherlock Holmes: A Game Of Shadows kost bij hun gewoon 15,00 euro dus zelfs met mijn Fame kortingspas totaal niet interessant. Dezelfde Blu Ray kost bij de FRS een tientje en heb dat ook keurig aangegeven bij het personeel, de enige reactie die ik kreeg was "dan haalt u hem toch gewoon bij de FRS, wij verkopen hem voor deze prijs". Op deze manier wens ik dit bedrijf maar één ding toe en dat is een vliegensvlug faillissement, ik weet niet waar het met dit land naar toe moet maar mij lijkt maar één optie mogelijk namelijk volledig naar de klote.

Nou, liever niet, Einzelgänger, want de FRS bestaat als winkel nauwelijks meer en waar kan ik dan nog voor mijn lol eens door de bakken graaien als Fame ook nog weg zou moeten? Zo langzamerhand verdwijnen alle winkels waar je een Blu-ray nog eens in je handen kunt nemen. Zo leuk vind ik het zoeken en bestellen via internet nu ook weer niet.
Bovendien heeft Fame - en dan bedoel ik de vestiging in Magna Plaza (en niet de minieme in-store vestigingen in de Bijenkorf) een zeer grote collectie DVD's en CD's met een grote diversiteit die je nergens anders vindt (Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam uitgezonderd misschien).
Ik kan er niet zo mee zitten dat een Blu-ray bij de een soms een paar euro duurder is dan bij de ander. Sometimes you win, sometimes you lose... Als ik zie hoe die paar euro's die ik soms meen te besparen er aan de andere kant weer uit gaan, dan denk ik wel eens: waar maak ik me druk om?

reply
0
J
jack020
Dec 17, 2012

Jullie vergeten de Bijenkorf die ook een vrij grote Fame afdeling heeft.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Dec 17, 2012

Marcel Hoeve;1913796 wrote: Nou, liever niet, Einzelgänger, want de FRS bestaat als winkel nauwelijks meer en waar kan ik dan nog voor mijn lol eens door de bakken graaien als Fame ook nog weg zou moeten? Zo langzamerhand verdwijnen alle winkels waar je een Blu-ray nog eens in je handen kunt nemen. Zo leuk vind ik het zoeken en bestellen via internet nu ook weer niet.
Bovendien heeft Fame - en dan bedoel ik de vestiging in Magna Plaza (en niet de minieme in-store vestigingen in de Bijenkorf) een zeer grote collectie DVD's en CD's met een grote diversiteit die je nergens anders vindt (Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam uitgezonderd misschien).
Ik kan er niet zo mee zitten dat een Blu-ray bij de een soms een paar euro duurder is dan bij de ander. Sometimes you win, sometimes you lose... Als ik zie hoe die paar euro's die ik soms meen te besparen er aan de andere kant weer uit gaan, dan denk ik wel eens: waar maak ik me druk om?

jack020;1914086 wrote: Jullie vergeten de Bijenkorf die ook een vrij grote Fame afdeling heeft.

(y)

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 17, 2012

jack020;1914086 wrote: Jullie vergeten de Bijenkorf die ook een vrij grote Fame afdeling heeft.

Dan bedoel je waarschijnlijk De Bijenkorf aan het Damrak in Amsterdam?
Jammer genoeg hebben de Fame in-store vestigingen vaak maar een zeer kleine collectie Blu-ray's, met name die in Amstelveen.

reply
0
M
martwout
Mar 08, 2013

Beste forummers,

De oude Fame had weleens importtitels. Is zo'n collectie in de nieuwe vestiging nog steeds aanwezig of is het de reis niet meer waard?

reply
0
F
Frank
Mar 09, 2013

Ze hebben nog steeds importtitels. Aardig wat zelfs.

reply
0
S
Stefan8
Mar 11, 2013

Zelfs Regio 1-import! Wel een beetje onduidelijk, ik kwam laatst de US-release van Community S1 tegen, waarop een sticker met "UK Import" zat geplakt.

reply
0
F
Frank
Apr 03, 2013

Update via Facebook over de website:

We willen iedereen nogmaals onze oprechte excuses aanbieden dat de webshop nog steeds niet live is.
Door bepaalde factoren en doordat we met veel partijen moeten samenwerken duurt het veel en veel langer dan verwacht.
Wij hadden dit natuurlijk anders gezien en waren het liefst al maanden geleden live gegaan.
Wij willen jullie bedanken voor jullie geduld en wij hopen dat we er snel met alle partijen uit komen en zeer spoedig live kunnen.

FAME

Nog even geduld dus.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 11, 2013

Jammer dat Fame slechts nog een schim is van wat het ooit is geweest. Blu-Ray aanbod is erg karig.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 11, 2013

Pastichio Rocker;1933654 wrote: Jammer dat Fame slechts nog een schim is van wat het ooit is geweest. Blu-Ray aanbod is erg karig.

ik vind anders het aanbod in de Fame Store in Amsterdam (Magna Plaza) zeer behoorlijk. Een stuk uitgebreider dan bij de gemiddelde winkel. De Fame-vestigingen in De Bijenkorf hebben inderdaad maar een beperkt assortiment.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 11, 2013

Je bent zeker nooit in de Fame geweest van voor de verhuizing? Dat was pas een film- en muziekaanbod.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Apr 12, 2013

Pastichio Rocker;1933742 wrote: Je bent zeker nooit in de Fame geweest van voor de verhuizing? Dat was pas een film- en muziekaanbod.

Inderdaad, daar ging ik soms alleen al voor naar A-dam....

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 12, 2013

Pastichio Rocker;1933742 wrote: Je bent zeker nooit in de Fame geweest van voor de verhuizing? Dat was pas een film- en muziekaanbod.

Ja hoor, een paar keer per jaar, maar het is logisch dat ze wat hebben moeten inkrimpen want ze hebben in Magna Plaza gewoon minder ruimte. Maar dan nog is het met Concerto de best gesorteerde mediawinkel in Amsterdam.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 18, 2013

Ja, en zowat de enige twee overgebleven mediawinkels. :P

reply
0
RB
Rogier Burghout
Apr 18, 2013

Ik ben er vorige week vrijdag weer eens geweest en toch wat leuke koopjes weer meegenomen. Het aanbod is zeer breed en hebben ook veel backcatalog titels die je niet bij een FRS tegenkomt, dus dat is extra leuk struinen. Plus Magna Plaza doet me altijd denken aan een winkelcentrum in Parijs dus dat geeft een extra elan An het winkelen daar.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 18, 2013

Alleen jammer dat ze de roltrappen zo hebben ingesteld dat je die hele tent door moet om bij de Fame te komen. Trap nemen dus.

reply
0
F
Frank
Apr 18, 2013

Pastichio Rocker;1934686 wrote: Alleen jammer dat ze de roltrappen zo hebben ingesteld dat je die hele tent door moet om bij de Fame te komen. Trap nemen dus.

Of de lift.

reply
0
F
Frank
Apr 25, 2013

De nieuwe website van Fame is online!

www.fame.nl

reply
0
J
jack020
Jun 10, 2013

Fame valt ook in het faillisement van FRS en zal dan waarschijnlijk ook sluiten.

reply
0
F
Frank
Jun 10, 2013

Van de facebookpagina van Fame:

Vanaf morgen dagelijks nieuwe voorraad in FAME Plaza voor de 50% kortingsactie! De voorraad komt uit onze winkels in de Bijenkorven die helaas de komende dagen allemaal gaan sluiten. De Bijenkorf stopt in zijn geheel met de verkoop van cd's en dvd's.

Dus heeft u niets kunnen vinden in FAME Plaza tijdens de 50% kortingsactie? Vanaf morgen dagelijks nieuwe voorraad!

reply
0
F
Frank
Jun 14, 2013

Volgens de facebookpagina van Fame is de webwinkel tot nader bericht gesloten.

reply
0
F
Frank
Jun 26, 2013

Dit staat te lezen op Fame.nl:

Beste FAME klant,

Na de uitverkoop periode van de afgelopen weken zal FAME Plaza aanstaande zondag de deuren sluiten!

Bij Fame@Donner zal maandag de laatste dag zijn en is vanaf dinsdag gesloten.

Toch is dit nog geen definitief einde van FAME!

Op dit moment ben ik aan het onderzoeken of we medio Augustus deze deuren weer open kunnen doen en FAME 3.0 gewoon uw adres kan blijven voor cd’s en dvd’s zoals dat al jaren is.

We zullen u blijven informeren via www.fame.nl

Voor nu wil ik u bedanken dat u FAME altijd trouw bent gebleven en ik hoop dat we elkaar in Augustus weer tegen gaan komen in FAME Plaza!

Met vriendelijke groet,
Arthur ter Braak
General manager

FAME

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 27, 2013

De tijd dat je je films op internet moet kopen of bij winkels zoals Media Markt, V&D en Blokker komt er nu echt aan.

reply
0
M
martwout
Re:
Jun 27, 2013

Pastichio Rocker;1943502 wrote: De tijd dat je je films op internet moet kopen of bij winkels zoals Media Markt, V&D en Blokker komt er nu echt aan.

Waarbij V&D bij een aantal filialen al niets tot weinig dvd's meer heeft.

reply
0
W
Werner
Jun 27, 2013

Misschien de titel van het topic aanpassen?

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 27, 2013

Aangepast (Zoiets?)

reply
0
F
Frank
Jun 28, 2013

Mogelijke doorstart FAME gerealiseerd door Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter

General manager Arthur ter Braak wil samen met inkoper Jeroen de Ruiter de toekomstige doorstart van FAME realiseren. Tegenover Entertainment Business meldt hij in de onderzoeksfase te zitten en in gesprek te zijn met verschillende partijen.

FAME sluit zondagavond 30 juni haar deuren. De Amsterdamse entertainmentwinkel is onderdeel van de failliet verklaarde Free Record Shop Holding. General manager Arthur ter Braak sprak echter gisteren in een Facebook-bericht aan zijn klanten van een eventuele doorstart.

Tegenover Entertainment Business laat ter Braak weten dat dit geen initiatief is van de FRS-curator. “Dit wil ik samen met inkoper Jeroen de Ruiter realiseren. We zijn in gesprek met verschillende partijen en dat gaat goed. Niemand zegt in ieder geval 'nee, hier gaan we niet aan meewerken'. Als we naar de geprognotiseerde cijfers kijken moet het ook mogelijk zijn om op de huidige locatie een doorstart naar FAME 3.0 te maken.”

Mochten de plannen van ter Braak en de Ruiter lukken, dan wordt een herstart van FAME medio augustus verwacht.

www.entertainmentbusiness.nl

reply
0
HB
Hans B
Jun 28, 2013

Het lijkt wel een soap daar!

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 06, 2013

Inmiddels is de FAME-in store vestiging in De Bijenkorf in Amstelveen geheel verdwenen, tot grote ergernis van veel klanten, zo blijkt. Ik weet niet of dat voor de andere De Bijenkorf-vestigingen ook geldt, maar het lijkt mij van wel. Je kunt nu vrijwel nergens meer CD's en DVD's (populaire titels uitgezonderd) in een gewone winkel kopen in de regio Amstelveen. Triest.

reply
0
P
peptalk
Jul 06, 2013

Marcel Hoeve;1944382 wrote: Inmiddels is de FAME-in store vestiging in De Bijenkorf in Amstelveen geheel verdwenen, tot grote ergernis van veel klanten, zo blijkt. Ik weet niet of dat voor de andere De Bijenkorf-vestigingen ook geldt, maar het lijkt mij van wel. Je kunt nu vrijwel nergens meer CD's en DVD's (populaire titels uitgezonderd) in een gewone winkel kopen in de regio Amstelveen. Triest.

Lijkt me een gat in de markt daar...

reply
0
F
Frank
Jul 06, 2013

Marcel Hoeve;1944382 wrote: Inmiddels is de FAME-in store vestiging in De Bijenkorf in Amstelveen geheel verdwenen, tot grote ergernis van veel klanten, zo blijkt. Ik weet niet of dat voor de andere De Bijenkorf-vestigingen ook geldt, maar het lijkt mij van wel. Je kunt nu vrijwel nergens meer CD's en DVD's (populaire titels uitgezonderd) in een gewone winkel kopen in de regio Amstelveen. Triest.

De Bijenkorf is inderdaad gestopt met de verkoop van CD's, DVD's en Blu-ray's.

reply
0
J
j0enne
Jul 07, 2013

Erg zonde inderdaad.
Ik was vorige week in Eindhoven en ging naar de onderste etage, zie ik tot m'n grote verbazing dat alles was verdwenen en dat ze d'r alleen nog maar meer boeken hadden neergezet om die plek te vullen. :-(

reply
0
F
Frank
Jul 19, 2013

Beoogde doorstart FAME in vergevorderd stadium

Het ziet er goed uit voor de potentiële doorstart van FAME. Dat meldt general manager Arthur ter Braak tegenover Entertainment Business.

Arthur ter Braak, voormalig general manager van FAME, maakte eind vorige maand bekend dat hij samen met inkoper Jeroen de Ruiter bezig was met een doorstart van FAME.

Zondagavond 30 juni sloot de Amsterdamse entertainmentwinkel voor de laatste keer zijn deuren. FAME ging als onderdeel van het failliete Free Record Shop dicht. Een kleine maand later meldt Ter Braak dat het op gebeid van de doorstart ‘alles de goede kant opgaat’. “We zijn met de laatste dingen bezig. Ik hoop dat ik volgende week met goed nieuws mag komen.”

Het voormalige moederbedrijf Free Record Shop maakte deze week al in afgeslankte vorm een doorstart.

reply
0
F
Frank
Jul 19, 2013

Fame heeft haar website (weer) aangepast. Ze hebben er een Wordpress blog van gemaakt, waar hoogstwaarschijnlijk de laatste ontwikkelingen geplaatst zullen worden.

[IMG]http://fame.hostingxstest.nl/wp-content/uploads/2013/07/building-FAME-visual-v3.png[/IMG]

www.fame.nl

reply
0
F
Frank
Jul 22, 2013

Over 48 uur weten we of Fame een doorstart maakt.

Toekomstmuziek voor Fame Plaza?

Wij bedanken jullie voor alle likes, positieve reacties en mails en die we de afgelopen dagen hebben gekregen hier op facebook en op fame.nl Zoals jullie wellicht al weten was Fame onderdeel van Free Record Shop en omdat het Free Record Shop concern helaas haar faillisement heeft moeten aanvragen moesten ook alle Fame vestigingen van de Bijenkorf en Fame Plaza in het Magna Plaza haar deuren sluiten. Arthur ter Braak (voorheen general manager Fame) en Jeroen de Ruiter (voorheen hoofd inkoop Fame) vinden dat er nog steeds een plek is voor een muziek en film winkel waar wat te beleven valt zoals Fame. Daarom zetten zij nu alles op alles om Fame Plaza in hartje Amsterdam over te nemen zodat Fame Plaza kan blijven bestaan. Of dat gaat lukken blijft nog spannend maar over 48 uur weten we of het gelukt is…. Dus stay tuned!

Fame op Facebook

reply
0
J
Johan1967
Jul 24, 2013

'Platenzaak Fame maakt doorstart'

Filiaalmanager Arthur ter Braak en inkoper Jeroen de Ruiter hebben de platenzaak overgenomen, schrijft De Telegraaf woensdag. Fame was een onderdeel van de failliete boedel van Free Record Shop, die eind mei failliet ging. Procures, dat een deel van de winkels van Free Record Shop heeft overgenomen, had geen belangstelling in de platenzaak.

De heren zeggen in de krant dat het overnamebedrag 'dichter bij 20.000 dan bij 300.000 euro ligt'. Ter Braak en De Ruiter spreken verder de verwachting uit het bedrag binnen een halfjaar terug te verdienen, 'met een beetje geluk'. Eerder meldde Het Parool dat de winkel op de bovenste verdieping van winkelcentrum Magna Plaza zal blijven.

Ter Braak heeft al meer dan tien jaar de leiding in de winkel met een oppervlakte van 600 vierkante meter. De Ruiter doet al jaren de inkoop voor Fame.

bron: nu.nl

reply
0
F
Frank
Jul 24, 2013

Goed nieuws. De titel van het topic mag dus weer aangepast worden in zoiets als "Fame heropent deuren op 9 augustus a.s.".

reply
0
B
Bettina
Jul 24, 2013

Fijn, goed nieuws!

reply
0
J
jack020
Jul 24, 2013

Hoop wel dat het aanbod een beetje redelijk is, want eigenlijk vond ik het cd aanbod al een stuk minder na het vertrek uit de Kalverstraat.

reply
0
F
Frank
Jul 24, 2013

'Online wordt speerpunt van FAME Plaza'

FAME Plaza richt zich na de doorstart nadrukkelijk op online verkoop. Dat zegt filiaalmanager en mede-eigenaar Arthur ter Braak tegen RetailNews. De muziekwinkel startte vlak voor het faillissement van moederconcern Free Record Shop Holding nog met zijn eerste webshop.

In eerste instantie gaat het puur om de verkoop van artikelen die ook in de fysieke winkel liggen, laat Ter Braak weten. "Daarnaast gaat FAME zich nadrukkelijker profileren op sociale media." Een andere verandering die hij als nieuwe eigenaar doorvoert is een uitbreiding van het aanbod aan vinyl. De nieuwe winkelformule noemt hij 'FAME 3.0'.

Ter Braak hoopt de investering die hij samen met inkoper Jeroen de Ruiter gedaan heeft in de winkel binnen een half jaar terug te verdienen. Hoewel de winkel voor het faillissement van het moederconcern twee maanden geleden niet winstgevend was, heeft hij er 'alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.' Zo is het een stuk goedkoper om als 'zelfstandige, platte organisatie' te opereren dan als onderdeel van Free Record Shop Holding.

De FAME-winkel is dankzij het faillissement bovendien een 'hoop lijken uit de kast kwijt', zegt Ter Braak. Vlak voor de sluiting zorgde een korting van vijftig procent voor een decimering van de oude voorraad, waarna het 'laatste plukje' naar Free Record Shop-winkels is gestuurd. Zodoende kunnen de ondernemers met een schone lei beginnen.

Ook het winkelcentrum Magna Plaza heeft zijn steentje bijgedragen aan de doorstart, geeft Ter Braak aan. "We zijn in goed overleg tot een nieuwe overeenkomst gekomen." Het winkelpersoneel zal bestaan uit mensen die voorheen hebben gewerkt in de vestiging in Magna Plaza en de winkel in De Bijenkorf. Met hen wil Ter Braake snel 'het oude FAME-gevoel' terugbrengen.

www.retailnews.nl

reply
0
J
jack020
Aug 07, 2013

Heropening Fame 9/8 om 20.00 uur.
De oude klantenpas geeft nu nog 5% korting, maar is voor € 10.00 te upgraden naar 10% normale korting en 20% op de speciale koopavonden!

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 15, 2013

Ben er vandaag weer eens binnengelopen in Amsterdam. Vond het allemaal nogal teleurstellend. Weinig aanbiedingen en speciale dingen gezien. En de Blu-ray-afdeling is behoorlijk uitgedund. Ik ga over een paar maanden maar weer eens kijken.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 15, 2013

Hebben ze nog wel import, of is dat ook allemaal foetsie?

reply
0
F
Frank
Aug 15, 2013

Pastichio Rocker;1948396 wrote: Hebben ze nog wel import, of is dat ook allemaal foetsie?

Ik heb geen import gezien toen ik er was. Er werd aangegeven dat ze nog bezig zijn met het uitbreiden van het assortiment, dus hopelijk komt dat nog.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 15, 2013

Dat was voor mij zo'n beetje de enige reden om nog wel eens af te reizen naar Amsterdam, omdat UK en US dvd's en series vaak van betere kwaliteit zijn dan de troep die een DFW en eOne de markt inslingert.

reply
0
SG
Sam Goodies
Aug 19, 2013

Ik ben er gisteren voor het eerst geweest. Het lijkt een beetje een meer armoedige versie van het Fame van voor de doorstart. En dat was al een armoedige versie van het Fame dat aan de Kalverstraat zat. :-(

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 20, 2013

Geef ze even de kans om weer uit te breiden. Ze hebben voor het faillissement zowat de hele winkel laten leegkopen. Dan zijn ze er niet binnen een week weer bovenop.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 25, 2013

Vandaag weer eens bij Fame Magna Plaza Amsterdam binnengestapt, en helaas: voor mij is het een schim van wat het ooit was. Er is heel veel CD en DVD aanbod, maar bluray is echt een ondergeschoven kindje geworden. Het aanbod is erg dun en vooral gericht op budget en populair. Ook de import is weg en 3D is ook niet veel. Er zijn wel een hele aparte divisies voor TV series en voor wereld cinema (alleen dvd) dus voor de liefhebbers van deze is een omweg nog wel waard. Voor mij is vandaag het laatste bezoek geweest aan een winkel met een apart, onderscheidend aanbod waar ik best een tijdje kon neuzen. Jammer, echt heel erg jammer.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Sep 30, 2013

In 2014 maar eens kijken of ze dan het peil een beetje hebben kunnen opkrikken. Als ze dan nog geen import hebben dan zal dat de laatste keer zijn dat ik de Fame binnenstap. Ik geef ze het voordeel van de twijfel aangezien een herstart enkele maanden kan duren eer alles weer in volle glorie is hersteld.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 23, 2014

Toevallig nog mensen bij de Fame geweest recentelijk? Ik vraag me af of het filmpeil alweer op niveau is na een half jaar.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 24, 2014

Pastichio Rocker;1969506 wrote: Toevallig nog mensen bij de Fame geweest recentelijk? Ik vraag me af of het filmpeil alweer op niveau is na een half jaar.

Ben er twee weken terug nog geweest, maar er is weinig veranderd sinds een half jaar geleden, vind ik zelf. De Blu-ray collectie is redelijk en er zitten soms leuke aanbiedingen tussen, maar ik heb weinig import gezien. De enorme collectie die ze ooit in de Kalverstraat hadden, heb ik hier nog niet terug gezien. In Amsterdam-Centrum is Fame met Concerto nog de enig overgebleven winkel waar ze Blu-rays verkopen en ook titels hebben die je niet bij Blokker en Vroom & Dreesmann tegenkomt. Wat dat betreft kon het slechter onder de huidige omstandigheden. Blijft wel een leuke winkel om een uurtje in rond te neuzen. Vooral op DVD-gebied is er nog veel te vinden.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 25, 2014

Thanks!

reply
0
F
Frank
Mar 26, 2014

FAME Plaza start Famedeals.nl

Vanmiddag om 12:00 uur is Famedeals.nl online gegaan. Het is een online outlet waar een zeer beperkt aanbod aan entertainmentproducten tegen stuntprijzen wordt aangeboden. Famedeals.nl is een initiatief van FAME Plaza, dat hiermee onderscheidend wil zijn in de online markt.

De webwinkel van Fame werd in januari van dit jaar al aangekondigd, maar heeft een unieke insteek gekregen. Op het vandaag gelanceerde Famedeals.nl staan momenteel vier filmaanbiedingen en vier muziekaanbiedingen.

Een beperkt aanbod, waarvoor bewust gekozen is. “Ons winkelassortiment is enorm breed. Wil je die breedte ook online aanbieden, dan ben je als webwinkel niet onderscheidend”, aldus eigenaar Arthur ter Braak. “Er zijn al veel andere partijen die een breed aanbod hebben en daartegenover willen wij ons op een andere manier profileren. Zodoende hebben we juist gekozen voor een heel beperkt aanbod, dat we gedurende een korte periode tegen een scherpe prijs aanbieden.”

Het aanbod op de site is volgens Ter Braak ook niet oneindig. “Voor de meeste titels hebben we zo’n tien stuks en zodra deze zijn uitverkocht, zetten we weer een andere deal op die plek. Het idee is dat geïnteresseerden er niet te lang mee kunnen wachten, want dan is het weg. Daarnaast maakt het dat de bezoekers hopelijk elke dag wel even terugkomen om te kijken wat de nieuwste deals zijn.”

De titels die op de site worden aangeboden zijn volgens Ter Braak niet voor hetzelfde bedrag in de winkel te vinden. “We houden die prijzen exclusief voor deze actiewebsite.”

www.entertainmentbusiness.nl.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 26, 2014

Ik heb zojuist even gekeken, maar het is inderdaad wel een erg mager aanbod. Bovendien worden er bij de films alleen maar DVD's aangeboden. Ik zie in ieder geval geen aanduiding DVD en/of Blu-ray. En zo scherp zijn die prijzen nu ook weer niet. "Hoe duur was de suiker" voor 9 euro (DVD), terwijl de Blu-ray bij Media Markt al voor 12,99 te verkirjgen is... Als er nu € 5,99 had gestaan...

reply
0
H
Hombre
Mar 26, 2014

Er onduidelijk wat er word aangeboden!
Niet duidelijk of het een DVD, BD of VHS is.
Weinig keus.
Ook weinig "deal" door de gehanteerde prijzen en dan komt er nog de kosten mbt verzenden bij ...

Conclusie: overbodig

reply
0
BS
Baby Spice
Mar 30, 2014

Zonde.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 30, 2014

Fame heeft altijd al een waardeloze webshop gehad, zelfs toen ze nog winst draaiden op de Kalverstraat.

reply
0
SG
Sam Goodies
Apr 23, 2014

Is Fame nu nog open? En gaat het mee in het faillissement van FRS of staat het daar los van?

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 23, 2014

Sam Goodies;1972661 wrote: Is Fame nu nog open? En gaat het mee in het faillissement van FRS of staat het daar los van?

Fame is sinds de doorstart geen onderdeel meer van de FRS.

reply
0
Q
Qzyn
May 01, 2014

Opmerkelijk nieuws: Fame opent binnenkort vijf nieuwe winkels. "Door een combinatie van het juiste assortiment en veel bijzondere uitgaven, lage overheadkosten, gemotiveerd personeel met verstand van zaken en het toevoegen van beleving op de winkelvloer is er nog voldoende ruimte voor echte entertainmentwinkels in Nederland", aldus Arthur ter Braak, eigenaar van entertainmentwinkel Fame.
Bron

reply
0
F
Frank
Jun 12, 2014

FAME Plaza opent drie nieuwe filialen

FAME Plaza wil nog deze maand drie nieuwe pop-up winkels in Nederland openen. Het eerste filiaal opent zaterdag in Spijkenisse, in het pand van voormalig zusterbedrijf Free Record Shop. Dat meldt eigenaar Arthur ter Braak aan Entertainment Business.

FAME opende halverwege april zijn eerste tijdelijke vestiging in Schiedam. Die winkel boekt een bescheiden succes, stelt Ter Braak. “Het kan natuurlijk altijd beter, maar er hoeft geen geld bij.” Hij voert nu gesprekken voor een andere locatie, waar de doelgroep beter vertegenwoordigd is.

Na de opening in Spijkenisse beschikt de formule over drie vestigingen, de helft van de gewenste zes winkels. FAME voert inmiddels vergevorderde gesprekken met verhuurders in twee andere steden, stelt de eigenaar. “De contracten zijn nog niet getekend, maar ik verwacht dat we voor het eind van deze maand weer twee nieuwe FAME Plaza pop-ups kunnen openen.”

Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 12, 2014

Wat zijn pop-up winkels precies?

reply
0
F
Frank
Jun 13, 2014

Een pop-up winkel is een winkel die maar voor een paar maanden open is en dan weer sluit en/of heropend in een andere plaats.

reply
0
W
Werner
Jun 13, 2014

Frank;1976846 wrote: Een pop-up winkel is een winkel die maar voor een paar maanden open is en dan weer sluit en/of heropend in een andere plaats.

Ik vind dit concept onnozel. Een winkel zou een ankerplaats zijn, een huis van vertrouwen. Als er dan eens iets mis gaat, waar kan je dan terecht voor garantie, als de winkel al met de noorderzon vertrokken is?

reply
0
D
Dai
Jul 12, 2014

Voor een winkel dat dvd/muziek/blu-ray verkoopt is het inderdaad onnozel. Voor promotie activiteiten is het ideaal. In de Kalverstraat zit een pop-up winkel. Microsoft met nieuwe surface tablets, ijsfabrikanten, kitkat, coca-cola etc. zijn er voor een paar dagen in de drukste winkelstraat van Nederland en daarna weer weg. Ik ben voornamelijk gecharmeerd van gratis ijsjes en chocoladerepen die worden uitgedeeld.

reply
0
F
Frank
Jun 16, 2014

Uden krijgt eigen FAME pop-up store

Nadat afgelopen weekend een nieuwe FAME-winkel de deuren opende in Spijkenisse, maakt het concern vandaag bekend dat de volgende pop-up store in Uden wordt geopend.

Mede-eigenaar Arthur ter Braak meldt dat hij de sleutel van het nieuwe pand in Uden heeft gekregen en dat er met man en macht wordt gewerkt om de nieuwe FAME-winkel zo spoedig mogelijk open te krijgen. “We mikken op aanstaande zaterdag. Als dat niet lukt, dan zal de Udense pop-up halverwege volgende week zijn deuren openen.”

Afgelopen zaterdag was het nieuwe filiaal in Spijkenisse voor de eerste keer open. Ter Braak kijkt terug op een succesvolle eerste dag. “Klokslag twaalf gingen we los en het was vanaf dat moment druk. We hebben constant 20 tot 30 klanten op de winkelvloer gehad. De reacties waren, net als de verkopen, uitstekend. Ik heb het volste vertrouwen, zeker na het eerste resultaat, dat het met deze FAME-pop-up gaat lukken.”

reply
0
F
Frank
Jul 12, 2014

[IMG]http://www.fame.nl/wp-content/uploads/2014/07/Website-Banner-V1.jpg[/IMG]

Fame viert dat ze bijna een jaar zelfstandig bestaan. Daarom krijg je tot en met 10 augustus 20% korting op alle CD's, DVD's en vinyl. Heb je een klantenkaart dan krijg je 25% en heb je een klantenkaart met upgrade 30%.

http://www.fame.nl/2014/07/12/wie-bijna-jarig-is-trakteert/

reply
0
M
martwout
Jul 12, 2014

Upgrade? Moet ik dat lezen als een x bedrag te betalen voor die upgrade?

reply
0
F
Frank
Jul 12, 2014

martwout;1978770 wrote: Moet ik dat lezen als een x bedrag te betalen voor die upgrade?

Ja, dat moet je zo lezen. Alleen interessant voor de mensen die vaak bij Fame kopen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 12, 2014

Ik denk dat Fame de komende weken nog wel een bezoekje uit Helmond mag verwachten... :lol:
En dan maar hopen dat er net niet weer een (vals) brandalarm is, zoals ik laatst meemaakte.

reply
0
F
Frank
Jul 12, 2014

Marcel Hoeve;1978781 wrote: Ik denk dat Fame de komende weken nog wel een bezoekje uit Helmond mag verwachten... :lol:

Ze mogen twee bezoekjes uit Helmond verwachten. 8-)

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 17, 2014

Ik durf er niet meer langs te gaan, omdat ik de laatste paar keren steeds weer werd teleurgesteld.

reply
0
F
Frank
Dec 19, 2014

FAME trekt stekker uit pop-up-winkels

De drie nog overgebleven pop-up-winkels van FAME in Tiel, Spijkenisse en Uden worden vanaf januari gesloten. De onderneming houdt alleen de winkel in Amsterdam aan. “Een bedrijf draaiend houden op enkel schijfjes is niet meer mogelijk”, aldus FAME-mede-eigenaar Arthur ter Braak.

Acht maanden na de opening van de eerste FAME pop-up store is het einde van dit winkelconcept binnen FAME in zicht. De stekker wordt begin volgend jaar uit de drie filialen in Tiel, Spijkenisse en Uden getrokken. Volgens mede-eigenaar Arthur ter Braak is het experiment niet gelukt. “We hebben op deze manier onderzocht of een entertainmentwinkel in die plaatsen haalbare kaart was. Dat is jammer genoeg niet zo gebleken. De droevige conclusie is dat je tegenwoordig een bedrijf niet meer kunt draaien op enkel schijfjes. Ondanks de goede condities met de verhuurders van de panden is het niet meer op te brengen. We hebben het in ieder geval geprobeerd.”

Het sluiten van de pop-up-winkels heeft geen gevolgen voor FAME Plaza in Amsterdam. “Het geld dat hierdoor vrij komt gaan we natuurlijk investeren in die winkel. We hebben een uitstekende Sinterklaas gedraaid en kijken uit naar de traditioneel drukke kerstperiode.”

Bij de opening van de eerste inmiddels gesloten pop-up store in Schiedam, deelde Ter Braak zijn visie op ondernemen. “Als je in slechte tijden gaat ondernemen, kom je meer kansen dan bedreigingen tegen. Wij kunnen een maatpak leveren in plaats van een grote eenheidskoek.”

reply
0
M
martwout
Dec 21, 2014

Dan heb je het ook over plaatsen met aanzienlijk veel publiek maar niet heus. Het komt over als zijnde niet nagedacht. Tiel ken ik persoonlijk maar daar ga je niet gezellig winkelen. Dat is te beperkt en daarvoor ga je sneller naar Utrecht of Den Bosch (algemeen).

reply
0
A
appiehein
Dec 21, 2014

Kom zelf uit tiel de fame hier is erg duur
en was al gedoemd te mislukken zodra deze open ging

reply
0
PR
Pastichio Rocker
May 31, 2015

Van het weekend eindelijk eens bij de 'hernieuwde' Fame geweest. Wat een droefheid zeg. Bijna geen import meer, een klein rekje blu-rays en veel te dure dvd's en je moet ook nog eens helemaal naar boven toe. Mij zien ze er niet meer. Ik koop voortaan wel online en tweedehands. De Media Markt heeft een indrukwekkender aanbod.

reply
0
J
jack020
Jun 01, 2015

Dit weekend had Fame weer een 25% kortingsweekend voor klanten met een 10 % kortingspas. Het is zichtbaar dat het inkoopbeleid is aangepast. Toch kom ik iedere keer wel met wat titels thuis, bluray,cd of LP. Jammer dat ik de Grace Jones LP box al had via Amazon IT want die was hier aanzienlijk goedkoper met de korting.

reply
0
F
Frank
Jun 05, 2015

Ik kreeg vandaag deze nieuwsbrief:

FAME PLAZA GESLOTEN

Beste klanten van FAME,

Helaas zijn we met FAME Plaza financieel in zwaar weer terecht gekomen. We hebben hard gewerkt en veel ondernomen om te proberen onze financiële situatie te verbeteren, maar helaas niet met het gewenste resultaat.

Hierdoor zijn wij tot onze spijt genoodzaakt de winkel vanaf morgen tot nader order te sluiten.

Verdere ontwikkelingen kunt u volgen via onze website www.fame.nl en via onze Facebookpagina.

Wij bedanken u als vaste klant van FAME Plaza voor alle steun en klandizie. Met name onze vaste klanten hebben van FAME altijd de winkel gemaakt die het was en misschien in de toekomst wel weer kan zijn.

Vriendelijke groeten,
Arthur, Jeroen en de rest van het FAME Team.

reply
0
J
jack020
Jun 05, 2015

Knap balen, hoop dat er toch een oplossing komt.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jun 05, 2015

Jammer, het zat er al een beetje aan te komen in een land waarin de meerderheid films gratis illegaal downloadt en dat heel normaal vindt. Of voor een prikkie naar VOD-series (Netflix) kijkt. Weer een reden minder om het centrum van Amsterdam met een bezoek te vereren. Gelukkig hebben we Concerto in de Utrechtsestraat nog.

reply
0
M
martwout
Jun 06, 2015

Marcel Hoeve;2003103 wrote: Jammer, het zat er al een beetje aan te komen in een land waarin de meerderheid films gratis illegaal downloadt en dat heel normaal vindt. Of voor een prikkie naar VOD-series (Netflix) kijkt. Weer een reden minder om het centrum van Amsterdam met een bezoek te vereren. Gelukkig hebben we Concerto in de Utrechtsestraat nog.

En net als andere winkels (even algemeen) kan je meestal een titel in de winkel vinden en wordt je gewoon gedwongen om online te kopen. En als ze het wel hebben, durven ze de hoofdprijs te vragen die ik als BR- en dvd-liefhebber gewoon niet wil betalen. En dan raar vinden dat niemand er koopt. Ze moeten eens uit het oogpunt van de klant kijken.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 05, 2015

Ja, maar Concerto is ook niet wat het ooit geweest is.

Van de Fame kan ik niet wakker liggen. Het zat er ook wel een beetje aan te komen. Ik ben er afgelopen zaterdag nog geweest en het was één grote teleurstelling. Het was slechts nog een schim van wat het ooit is geweest, toen ze nog in de Kalverstraat zaten.

reply
0
H
Hombre
Jun 06, 2015

Al jaren niet meer bij Fame geweest.

Ik lenk dat als ze op een goedkopere en beter en snelle bereikbare locatie (van buiten de stad) gaan zitten ze wel een kans maken.
De liefhebbers zillen ze daar wel vinden...

reply
0
G
Gamemaster
Jun 06, 2015

Voor de vorm ging ik altijd nog wel even langs, maar het zegt genoeg dat mijn laatste aankoop bij Fame nog in de Kalverstraat was. Jammer, maar dit zag je eigenlijk al jaren aankomen en eigenlijk duurde het nog langer dan ik zelf gedacht had.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 06, 2015

Fame is voor mij ook Kalverstraat-nostalgie en gelukkig heb ik dat zo gelaten...

reply
0
F
Frank
Jun 08, 2015

Entertainmentindustrie reageert op sluiting FAME

Afgelopen zaterdag sloot de Amsterdamse platenzaak FAME per direct zijn deuren. Na een veelbelovende doorstart in 2013 bleken de ambities toch te hoog gegrepen. Brancheorganisaties, distributeurs en platenmaatschappijen reageren op het faillissement. “De symbolische waarde voor de branche is groter dan de economische waarde.”

René van Turnhout, coo Dutch Filmworks/voorzitter NVPI Video: “ Het is uitermate vervelend dat er wederom een in entertainment gespecialiseerde winkel faillissement aan moet vragen. Ik ken de exacte ins & outs van de financiële kant onvoldoende om een oordeel te vellen omtrent deze situatie. De uitstraling naar de buitenwereld is in ieder geval uitermate slecht. Er zal al snel worden geoordeeld dat dvd/Blu-ray toch niet meer van deze tijd is wat absoluut niet het geval is."

Van Turnhout: "Voor Dutch Filmworks betekent dit een beperkt verlies en weer ‘een hoop gedoe’ om met de curator je producten veilig te stellen die daar in consignatie lagen. Daarnaast wordt de branche geteisterd door de Nederlandse overheid en ISP’s die blijven volharden in het niets doen tegen illegaal aanbod. Wij voelen ons enorm in de steek gelaten door met name deze partijen door de afwachtende en vertragende houding. Later deze maand komen diverse leden van een aantal brancheverenigingen bij elkaar om te zien hoe wij gezamenlijk deze partijen in beweging kunnen krijgen. Er moet op korte termijn nu echt iets gebeuren om het aanbod van illegale content terug te dringen.”

Martin Jessurun, President Warner Music Benelux en bestuurslid van de NVPI, noemt het sluiten van FAME diep triest. “Het is treurig dat zo’n gezichtsbepalende winkel zijn deuren moet sluiten. FAME was een winkel voor de liefhebber, vooral cd- en dvd-boxsets en vinyl deden het erg goed. Ook voor ons is dit natuurlijk een aderlating; hoe meer verkooppunten, hoe beter. Of we het zagen aankomen? Gezien het recente betalingsgedrag van FAME was dit geen verrassing. Misschien zijn Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter iets té ambitieus geweest. De kosten en de baten voor een dergelijke winkel op zo’n locatie in Amsterdam wogen niet langer tegen elkaar op.”

Kees van Weijen, managing partner Roughtrade/PIAS: “Heel veel respect voor Arthur en Jeroen dat ze het hebben geprobeerd in moeilijke tijden, op een heel moeilijke locatie. Want binnen een pand waarvan je aan de buitenkant niet ziet dat er binnen een platenzaak zit, op de derde verdieping een bedrijf runnen, betekent dat je het voor een heel groot deel van vaste klanten moet hebben die weten dat je daar zit. Ze hebben hard voor die vaste klanten gevochten, onder meer door erg in te zetten op de verkoop van box-sets tegen aantrekkelijke prijzen, om daarmee bezoek te triggeren. Het is jammer dat het niet is gelukt. Wat het sluiten van de winkel voor implicaties voor de hele industrie heeft, is nog lastig te zeggen. Amsterdam verliest in ieder geval een winkel voor liefhebbers en het is tevens jammer voor de ‘artist community’, die daar op gezette tijden terecht kon voor instores de andere promotie.”

NVER-directeur Martin de Wilde: “Arthur en Jeroen zijn ondernemers die zich met hart en ziel hebben ingezet. Dit is niet alleen een zakelijk, maar ook een persoonlijk drama. Ze hebben natuurlijk wel een ander geprobeerd, denk aan de pop-up stores die FAME heeft geopend, maar het mocht niet baten. Ik denk dat het faillissement van FAME te maken heeft met een samenspel van factoren, waaronder de veranderende markt en de locatie. Magna Plaza was destijds de beste keuze. Achteraf kun je daar je vraagtekens bijzetten. We wensen in ieder geval iedereen bij FAME veel sterkte.”

“Wat kan ik zeggen, behalve dat het enorm zonde is? In het geval van het verdwijnen van FAME Plaza denk ik dat de symbolische waarde voor de branche groter is dan de economische waarde”, aldus Ad Eijkemans, Benelux marketing director 20th Century Fox. “Er verdwijnt wederom een gezichtsbepalend element. Het is te hopen dat er nu eens een aantal wetgevers wakker wordt en zich realiseert dat dit zo niet langer door kan gaan.”

Faillissement FAME naar verwachting morgen uitgesproken

Afgelopen vrijdagavond sloot het hoofdstedelijke FAME op eigen initiatief de deuren. Vandaag dienen de eigenaren een verzoek tot faillissement in. Naar verwachting wordt dit dinsdag uitgesproken.

Vrijdagavond publiceerde FAME op zijn website het nieuws dat de entertainmentwinkel per direct gesloten werd. Ook ontvingen industriepartners een mail met een iets uitgebreidere mededeling. Hierin meldden eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter 'hard te hebben gewerkt aan een plan om de financiële situatie van de onderneming te veranderen'.

"Helaas moeten we melden dat er te weinig perspectief is om dit plan voort te zetten. Als gevolg hiervan hebben we moeten besluiten dat we vanaf heden de winkel dicht houden en dat we aanstaande maandag het faillissement zullen gaan indienen. We verwachten dat FAME Plaza BV vervolgens dinsdag failliet verklaard zal worden."

De Amsterdamse winkel vierde dit jaar zijn vijfentwintigjarige jubileum met verschillende acties. Zo konden klantenkaarthouders twee weekenden terug artikelen met 25 procent korting kopen.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 08, 2015

Valt me mee dat alleen Van Turnhout met die achterhaalde ideeën over (illegaal) downloaden komt. Spotify, Movie On Demand, Netflix en de idiote lokatie hebben er zeker niks mee te maken?

Ik meen me trouwens te herinneren dat Fame een half jaar geleden nog hoog van de toren blies dat het allemaal zo goed ging.

reply
0
H
Hombre
Jun 08, 2015

Tja hier word gewoon weer de gemakkelijke weg gekozen door de Nederlandse content verdelers door de schuld aan illegaal content te geven.
En natuurlijk niet bij hun zelf de oorzaak zoeken door het leveren van een te smalle beschikbaarheid van conten, welke ook nog een veel te hoog is gepriijst en laat uitkomt.
Plus niet te vergeten regelmatig kwalutatied vaak kwalitatief ondermaats is.

En was Fame niet die zaak die voor 70% op import draaide?????

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 08, 2015

Hombre;2003284 wrote: En was Fame niet die zaak die voor 70% op import draaide?????

Import was bij Fame nauwelijks te vinden. Dat is volgens mij nooit echt hun ding geweest. Daarvoor moest je bij RAF zijn, niet bij Fame.

reply
0
F
Frank
Jun 08, 2015

Ludo Keeris;2003294 wrote: Import was bij Fame nauwelijks te vinden. Dat is volgens mij nooit echt hun ding geweest. Daarvoor moest je bij RAF zijn, niet bij Fame.

Toen ze in de Kalverstraat zaten hadden ze toch aardig wat import.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 08, 2015

Maar toch geen 70%? Ze hadden wel wat importtitels, maar het overgrote deel was toch NL-releases. En daar hadden ze er wel heel veel van.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 08, 2015

Ten tijde van de Laserdisc hadden ze wel wat aanbod, maar niet zo veel als RAF, waar ik toch heel veel tijd doorbracht. Nr1 Laserdisc en Fame waren eerder voor erbij, maar Fame was toen wel een indrukwekkende winkel, vooral op cd-gebied. DVD (wat alleen maar import was voor mij) hadden ze inderdaad niet heel veel.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 08, 2015

De filmsectie in de kelder op de Kalverstraat had toch aardig wat import, hoor. Heel wat UK en US dvd's gekocht daar. 70% zou ik niet willen zeggen, maar toch zeker zo tussen de 40-50% van het filmaanbod.

Het is een stuk minder geworden toen ze naar het Magna Plaza verhuisden, al hadden ze voor het 1e faillissement in dat pand ook nog wel wat import titels. Toen het werd overgenomen door die Arthur en Jeroen hebben ze zo'n beetje alle import eruit gegooid.

Ik denk dat dat ook een fout is geweest, want door terug te gaan naar een standaard aanbod onderscheidde Fame zich niet meer van andere Nederlandse winkels en online stores. Bovendien waren ze ook nog best duur, vergeleken bij een Bol.com en Wehkamp.nl en hadden ze maar weinig blu-ray titels.

En natuurlijk het opdelen van de winkel in 6 a 7 kleinere winkels was een domme zet. Ik denk dat Fame in een kleine vorm veel betere zaken kan doen. Een beetje a la de oude Boudisque in A'dam, maar dan moeten ze niet midden in het centrum gaan zitten, want de huur van die panden is onbetaalbaar voor de kleinere ondernemer.

reply
0
H
Hombre
Jun 14, 2015

Pastichio Rocker;2003307 wrote: De filmsectie in de kelder op de Kalverstraat had toch aardig wat import, hoor. Heel wat UK en US dvd's gekocht daar. 70% zou ik niet willen zeggen, maar toch zeker zo tussen de 40-50% van het filmaanbod.

Het is een stuk minder geworden toen ze naar het Magna Plaza verhuisden, al hadden ze voor het 1e faillissement in dat pand ook nog wel wat import titels. Toen het werd overgenomen door die Arthur en Jeroen hebben ze zo'n beetje alle import eruit gegooid.

Ik denk dat dat ook een fout is geweest, want door terug te gaan naar een standaard aanbod onderscheidde Fame zich niet meer van andere Nederlandse winkels en online stores. Bovendien waren ze ook nog best duur, vergeleken bij een Bol.com en Wehkamp.nl en hadden ze maar weinig blu-ray titels.

En natuurlijk het opdelen van de winkel in 6 a 7 kleinere winkels was een domme zet. Ik denk dat Fame in een kleine vorm veel betere zaken kan doen. Een beetje a la de oude Boudisque in A'dam, maar dan moeten ze niet midden in het centrum gaan zitten, want de huur van die panden is onbetaalbaar voor de kleinere ondernemer.

Oké. misschien is 70% import wat overdreven en ik geeft toe dat iker al een tijd niet meer ben geweest.

Maar wat ik mij herinner is dat ze in mijn opinie ontzettend veel UK uitgavenop DVD en BD in de schappen hadden, idem met CD.
Daarnaast hadden ze ook een selectie import uit Japan en de US (en zelfs uit België).

Dat is ook een de redenen dat ik er niet meer kwam, want veel van die UK titelshadden geen NL subs, terwijl de NL uitgaven die wel hadden wat voor mijn thuissituatie heel belangrijk is.
Uiteraard was Fame in de totale collectie wel breder en uitgebreider dan de NLcatalogus.

Echter dat ging snel bergafwaarts.

Ikdenk dat als ze bv net als die Video specialist (kan even niet op de naamkomen) die op dat bedrijven terreintjes achter de Hema (middenweg) zat nog weleen kans hebben …

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 14, 2015

Hombre;2003679 wrote:

Ikdenk dat als ze bv net als die Video specialist (kan even niet op de naamkomen) die op dat bedrijven terreintjes achter de Hema (middenweg) zat nog weleen kans hebben …

Videokoopcenter. ;-)

Waar ik natuurlijk één keer in de week de nieuwste Laserdiscs haalde voordat Raf Digital Music in de picture kwam. Uren kon ik kletsen met de eigenaar over waarom men nu die of die titel in letterbox-widescreen VHS aanbood (VS-import). Door die winkel ben ik als early - breedbeeld - adopters in aanraking met Laserdisc gekomen. Nr 1 Laserdisc was namelijk net iets te ver, dus dat was eerder uitzondering dan regel. Werd er even nostalgisch van toen je 'die tent achter de Hema' aanhaalde. :-)

reply
0
H
Hombre
Jun 14, 2015

Claudio Santulli;2003685 wrote: Videokoopcenter. ;-)

Waar ik natuurlijk één keer in de week de nieuwste Laserdiscs haalde voordat Raf Digital Music in de picture kwam. Uren kon ik kletsen met de eigenaar over waarom men nu die of die titel in letterbox-widescreen VHS aanbood (VS-import). Door die winkel ben ik als early - breedbeeld - adopters in aanraking met Laserdisc gekomen. Nr 1 Laserdisc was namelijk net iets te ver, dus dat was eerder uitzondering dan regel. Werd er even nostalgisch van toen je 'die tent achter de Hema' aanhaalde. :-)

Ha ha, dar ik jou daar niet tegen ben gekomen.

Videokoopcenter, yep dat was ém.
Daar kon je lekker ouwe nelen :-)

Hier is waar ik in het verleden naar LD's snuffelde:

Nr 1 Laserdisc - Amstelveen
Raf Digital Music - Amsterdam
Fame - Amsterdam
Videokoopcenter - Amsterdam
Silverscreen - Amsterdam
Meerview (Ton) - Eindhoven
Elvic - Huizen
RoDisc - Rotterdam

Zucht, dat waren mooie tijden...

reply
0
R
raymen
Jun 14, 2015

Ja dat waren zeker mooie tijden.veel geld gespendeerd aan die media toen

Een SE van the abyss of aliens koste dan gewoon 250 gulden..

Maar je had voor je gevoel wel echt iets in huis gehaald.
Dat is iets wat dvd en blu ray nooit bereikt hebben.
Vondt die aankopen meestal leuk ,en snel in de kast...
ook rodisc ben ik veel geweest.

Jammer dat ton van meerview te vroeg aan zijn einde kwam.

Mvrg,
RAymen

reply
0
RB
Richard B.
Jun 13, 2015

Dat "opdelen in kleinere winkels" zal niet hun keuze geweest zijn. De locatie is nu eenmaal zo ingedeeld en kan (omdat het een historisch pand is) niet zomaar veranderd worden. Het maakt ook niet zoveel uit: ik kwam de laatste jaren nog wel eens bij FAME en het heeft me nooit gestoord.

Erg jammer dat ze de pijp aan maarten geven. Maar helemaal verbaast ben ik niet: het FAME van de afgelopen jaren was geen schim meer van de winkel die het ooit was. Het was aan de Kalverstraat een erg leuke winkel om te bezoeken met een mooie "diepe" collectie. Na het wegvloeien van de import en de uitdunning van hun specialistische afdelingen (ze hadden aan de Kalverstraat nog een geweldige afdeling met klassieke muziek) is er een soort van "FRS+" overgebleven die zich niet echt kon onderscheiden. Het was er gewoon niet meer echt leuk om te shoppen en voor de koopjes of bijzondere dingen hoefde je er ook niet meer te zijn. Heel jammer maar dit zat er aan te komen.

reply
0
R
raymen
Jun 14, 2015

Haha nr.1 in amstelveen ja,ben er vrij veel geweest
ook kwam ik vaak in eindhoven ,meerview, die had ook veel liggen altijd.
mijn import kwam vaak uit baarle nassau, daar zat ook een klein winkeltje

maar fame had naar mijn mening niet zoveel import als andere laserdisc winkels.
vondt het ook best prijzig

mvrg
raymen

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 14, 2015

Ha ha, iedereen die al wat langer fanatiek meeloopt met deze hobby moet bij al die namen nostalgische gevoelens krijgen. En dan gaan we het niet eens over al die verspilde liquiditeit hebben. (6)

PS: wie zegt dat we elkaar daar niet alsnog gezien of gesproken hebben zonder dat nu nog te weten...

reply
0
F
Frank
Jul 22, 2015

Leegverkoop FAME Plaza start vrijdag

Vrijdag, zaterdag en zondag vindt de faillissementsuitverkoop van FAME Plaza plaats. Dat heeft Troostwijk Veiligen, dat de verkoop van de inboedel van FAME afhandelt, bekendgemaakt. Het betreft hier de verkoop van voorraden. De inboedel wordt op een later moment geveild.

De uitverkoop vindt plaats na het vorige maand aangevraagde failissement van de op de bovenste verdieping van Magna Plaza gevestigde entertainmentretailer. Na de verkoop op 24, 25 en 26 juli verdwijnt de naam FAME volledig uit het Nederlandse entertainmentretaillandschap. De uitverkoop vindt plaats in opdracht van de curator, mr. P.J. Bos van Wieringa Advocaten te Amsterdam in de hoedanigheid van curator in het faillissement van Fame te Amsterdam.

In totaal zullen er zo'n 6.000 cd's, dvd's en lp's worden verkocht, een relatief bescheiden aantal voor een winkel van de oppervlakte die FAME had. Het toont aan hoeveel product van de diverse maatschappijen en distributeurs er op het moment van failisementsaanvraag nog in consignatie lag.

"Het is erg jammer dat FAME Plaza het niet gered heeft", zegt Arno Feenstra, directeur van Troostwijk Veilingen. "Muziekminnend Nederland verliest een bijzondere plek. Met deze uitverkoop geven we liefhebbers nog één keer de gelegenheid om in de bakken te struinen op zoek naar dat ene pareltje." Tijdens de uitverkoop wordt de resterende voorraad met kortingen tot 70 procent van de hand gedaan. Meer informatie over de veiling op de website van Troostwijk.

De inboedel van FAME, bestaande uit onder meer lcd-schermen, kassasystemen en schappen, zal op 18 augustus aanstaande tijdens een online veiling van de hand worden gedaan.

reply
0
F
Frank
Jul 22, 2015

FAME verdwijnt definitief uit straatbeeld

Muziekwinkel FAME houdt komend weekend in opdracht van de curator een grote uitverkoop. Ruim zesduizend cd’s, dvd’s en lp’s gaan tegen hoge korting weg, meldt Troostwijk Veilingen.

FAME Plaza werd vorige maand voor de tweede keer failliet verklaard, nadat het in 2013 onder de vleugels van Free Record Shop al over de kop ging. Na het tweede faillissement spraken eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter nog de hoop uit op een nieuwe kans.

“Mijn taak is om te verkopen wat te verkopen valt en dat onder de schuldeisers te verdelen”, liet curator Peter Bos destijds al weten aan RetailNews. Naast de uitverkoop in de winkel laat hij de inventaris online veilen. Die veiling vindt op 18 augustus plaats.

“Het is erg jammer dat FAME Plaza het niet gered heeft,” zegt directeur Arno Feenstra van Troostwijk Veilingen. Volgens hem verliest muziekminnend Nederland een bijzondere plek. FAME Plaza werd 21 jaar terug opgericht en groeide uit tot een begrip in Amsterdam, maar ook ver daarbuiten. “Met deze uitverkoop geven we liefhebbers nog een keer de gelegenheid om in de bakken te struinen op zoek naar dat ene pareltje.”

www.retailnews.nl

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 22, 2015

Och, de laatste keer dat ik er was, een week voor het faillissement geloof ik, was het al armoe troef. Ik laat die keer dan ook mijn laatste bezoek zijn.

reply
0
F
Frank
Jul 23, 2015

Verrassend nieuws op de Facebookpagina van Fame:

Opheffingsuitverkoop afgeblazen!!

Beste FAME klant,
Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht en gaan we gezamenlijk kijken hoe wij onze krachten kunnen gaan bundelen in het centrum van Amsterdam!
Over hoe we dat gaan doen moeten we nog heel wat details uit gaan werken , maar het moet voor zowel de FAME als de Media Markt klant een geweldige winkel gaan worden.
Wij zijn erg blij met deze positieve ontwikkeling en zien de toekomst met onze nieuwe partner zonnig tegemoet.
We zullen U op de hoogte houden.
Arthur & Jeroen.

reply
0
F
Frank
Jul 23, 2015

Media Markt neemt Fame over en begint winkel in centrum Amsterdam

Media Markt heeft vandaag, op het allerlaatste moment, de volledige voorraad overgenomen van de failliete platenzaak Fame Plaza in Amsterdam.

Oorspronkelijk hadden belangstellenden vanaf morgen drie dagen lang de 6000 restanten uit de boedel hebben mogen opkopen. Maar de Media Markt heeft de cd's, dvd's, lp's en games vandaag in één koop opgekocht. De faillissementsuitverkoop is daarmee geannuleerd.

Daarnaast hebben de Media Markt en Fame besloten samen de krachten te bundelen in het centrum van Amsterdam. Ze weten nog niet precies hoe, maar het moet een 'geweldige winkel' gaan worden. Fame is blij. In een mail aan hun klanten schrijven eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter: "We zijn erg blij met deze positieve ontwikkeling en zien de toekomst met onze nieuwe partner zonnig tegemoet."

Fame, ooit onderdeel van het roemruchte (maar ook al failliete) Free Record Shop, heeft een jarenlange geschiedenis van ellende. Zo werd in 2013 ook al gesproken over een doorstart van Fame.

Bron: www.rtlnieuws.nl.

reply
0
ML
Mark van L.
Sep 27, 2015

Sinds de komst van Media Markt wordt systematisch alle concurrentie weggeconcurreerd (failliet of verdreven). Dat geldt niet alleen voor DVD/blu ray, maar ook voor audio/video, witgoed, etc. Zelf wordt ook geen winst gemaakt, maar ze maken alles kapot.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Sep 27, 2015

Mark van L.;2009742 wrote: Sinds de komst van Media Markt wordt systematisch alle concurrentie weggeconcurreerd (failliet of verdreven). Dat geldt niet alleen voor DVD/blu ray, maar ook voor audio/video, witgoed, etc. Zelf wordt ook geen winst gemaakt, maar ze maken alles kapot.

Het wordt hoog tijd dat de burgers het heft in eigen handen gaan nemen.

[img]http://media.giphy.com/media/6rtpaXeLmwyRy/giphy.gif[/img]

reply
0
RB
Richard B.
Sep 28, 2015

Mark van L.;2009742 wrote: Sinds de komst van Media Markt wordt systematisch alle concurrentie weggeconcurreerd (failliet of verdreven). Dat geldt niet alleen voor DVD/blu ray, maar ook voor audio/video, witgoed, etc. Zelf wordt ook geen winst gemaakt, maar ze maken alles kapot.

MM lijkt de verkoop van fysieke media ook aan het afbouwen zijn hoor. Bij bijv. de vestiging in Groningen is het aanbod nu echt tot het meest minimale beperkt. Ze verdienen er zelf blijkbaar ook niks meer aan. Misschien omdat de liefhebbers inmiddels steeds meer online kopen.

reply
0
S
spookje8
Sep 29, 2015

Dankjewel voor deze info. De laatste keer dat ik in MM Groningen was, hadden ze helemaal geen muziek/films door verbouwing. Blij dat het weer terug is, zal als ik in de buurt ben een kijkje nemen. En neem dan Plato ook op in mijn rondje.... :lol:

Richard B.;2009889 wrote: MM lijkt de verkoop van fysieke media ook aan het afbouwen zijn hoor. Bij bijv. de vestiging in Groningen is het aanbod nu echt tot het meest minimale beperkt. Ze verdienen er zelf blijkbaar ook niks meer aan. Misschien omdat de liefhebbers inmiddels steeds meer online kopen.

reply
0
B
Bettina
Jul 24, 2015

Ik hoop dat dit goed nieuws. Is.

reply
0
G
Gamemaster
Jul 24, 2015

Wat mij betreft is dit niet meer dan de volgende uitstel van executie. Ik zie eerlijk gezegd ook geen enkele toegevoegde waarde. Mediamarkt zit al in het centrum (en op nog 3 andere locaties in Amsterdam) en ik blijf de bovenverdieping van Magna Plaza een onhandige locatie vinden.

reply
0
F
Frank
Jul 27, 2015

FAME heropent in Media Markt Amsterdam Centrum

Media Markt Amsterdam Centrum heeft naast de muziek- en filmvoorraad ook de rechten op de naam Fame overgenomen. De winkel wordt binnenkort heropend in Media Markt Centrum in Amsterdam.

Media Markt noemt FAME 'een begrip voor muziekliefhebbers uit Amsterdam en daarbuiten'. Regelmatig vonden er signeersessies plaats met bekende artiesten. Om deze redenen is de keuze van Media Markt om FAME over te nemen een logische. "Winkelbeleving en service zijn voor Media Markt belangrijke pijlers", zegt Barry van Ruiven, directeur Media Markt Nederland. "Door het enorme assortiment dat ontstaat, kan het zomaar zijn dat je verrast wordt met een vondst, geattendeerd wordt op een muziekpareltje of nieuwe muziek of films ontdekt in de winkel. Of dat je er je favoriete artiest ontmoet bij een signeersessie."

De komende maanden werkt Media Markt aan verdere activiteiten om consumenten te trekken. Zo wordt Juke, de muziekstreamingdienst van Media Markt, verder ontwikkeld door een volledig entertainmentassortiment te bieden. De fysieke winkels worden steeds meer een belevingsplek. "Winkelen gaat nog leuker worden. We gaan er alles aan doen om bezoekers een fantastische beleving te geven", zegt Van Ruiven. "Denk aan optredens, signeersessies en feesten – in lijn met ons doel om van elke Media Markt een 'pleasure dome' te maken. De overname van FAME sluit hier perfect op aan."

Met de overname heeft Media Markt Amsterdam Centrum volgens eigen zeggen het grootste entertainmentassortiment in Nederland.

reply
0
G
Gamemaster
Jul 27, 2015

Een begrip is het wat mij betreft al niet meer sinds ze in Magna Plaza zaten. Raar dat Media Markt met die naam door wil gaan. Ik zie eerlijk gezegd ook geen enkele toegevoegde waarde. Ik neem aan dat het vergelijkbaar gaat worden zoals de Fame afdeling in de Bijenkorf binnen de bestaande Media Markt winkel aan de Oosterdokskade met wellicht met een iets groter assortiment.

Daarnaast ook vreemd aangezien ze in vrijwel alle andere Media Markten de entertainment afdeling de laatste jaren juist drastisch verkleind hebben.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 27, 2015

Er als ze van de DVD-/Blu-ray afdeling net zo'n puinhoop maken als in de vestiging Amsterdam ArenA, dan hou ik mijn hart vast. Ik kan het ook niet helemaal volgen. Fame richtte zich voor een groot deel op de liefhebbers, maar het assortiment van Media Markt is puur gericht op mainstream ("wat lekker verkoopt"). De liefhebber zit helemaal niet op "beleving" te wachten. Die wil gewoon door de schappen speuren naar leuke, unieke uitgaven en aanbiedingen, zoals bijv. bij Concerto in de Utrechtsestraat.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 29, 2015

Marcel Hoeve;2006348 wrote: Er als ze van de DVD-/Blu-ray afdeling net zo'n puinhoop maken als in de vestiging Amsterdam ArenA, dan hou ik mijn hart vast. Ik kan het ook niet helemaal volgen. Fame richtte zich voor een groot deel op de liefhebbers, maar het assortiment van Media Markt is puur gericht op mainstream ("wat lekker verkoopt"). De liefhebber zit helemaal niet op "beleving" te wachten. Die wil gewoon door de schappen speuren naar leuke, unieke uitgaven en aanbiedingen, zoals bijv. bij Concerto in de Utrechtsestraat.

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst bij de Fame bent geweest, maar sinds de tweede doorstart kon je als liefhebber beter je heil ergens anders zoeken dan in het Magna Plaza.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 29, 2015

Pastichio Rocker;2006415 wrote: Ik weet niet wanneer jij voor het laatst bij de Fame bent geweest, maar sinds de tweede doorstart kon je als liefhebber beter je heil ergens anders zoeken dan in het Magna Plaza.

Ergens in het voorjaar nog, maar toen was het al een stuk minder. Inderdaad weinig import meer of speciale uitgaven. Maar toch hadden ze nog wel leuke verzamel-items, met name op CD-gebied. Maar ik bedoel eigenlijk de periode dat ze nog in de Kalverstraat op de hoek bij de Dam zaten. Ik kon daar soms wel 2 uur lopen rondneuzen.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 29, 2015

Marcel Hoeve;2006443 wrote: Ergens in het voorjaar nog, maar toen was het al een stuk minder. Inderdaad weinig import meer of speciale uitgaven. Maar toch hadden ze nog wel leuke verzamel-items, met name op CD-gebied. Maar ik bedoel eigenlijk de periode dat ze nog in de Kalverstraat op de hoek bij de Dam zaten. Ik kon daar soms wel 2 uur lopen rondneuzen.

Ja, dat was een heerlijke winkel. Veel leuke dingen gekocht daar.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jul 30, 2015

+1 idd. Heb daar ook vele uren rondgestruind. eerst veel bij de (import) dvd's, later Bluray en dvd. Ze hadden vaak leuke aanbiedingen en leuke onbekende uitgaven. Heb daar wel voor honderden euros weggehaald. Dat struinen mis ik nu wel, je kan dit nog maar bij weinig winkels echt doen. Ik doe het nu veel op internet, maar das toch anders.

reply
0
J
jeroeni
Jul 30, 2015

Rogier Burghout;2006459 wrote: +1 idd. Heb daar ook vele uren rondgestruind. eerst veel bij de (import) dvd's, later Bluray en dvd. Ze hadden vaak leuke aanbiedingen en leuke onbekende uitgaven. Heb daar wel voor honderden euros weggehaald. Dat struinen mis ik nu wel, je kan dit nog maar bij weinig winkels echt doen. Ik doe het nu veel op internet, maar das toch anders.

Dat struinen deed ik ook graag maar daar ben je hier [Veldhoven/Eindhoven] jammer genoeg rap mee klaar.De laatste 10 jaar is het echt hard gegaan met het stoppen van winkels die er voor ons waren.

reply
0
J
jack020
Jul 31, 2015

Hou jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen: woon schuin boven de MM Oosterdokskade!:-)

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 31, 2015

MM Oosterdokskade = MM Amsterdam Centrum? Ik dacht dat het om een nog te openen nieuwe vestiging in Amsterdam Centrum ging?

reply
0
F
Frank
Jul 31, 2015

Marcel Hoeve;2006522 wrote: MM Oosterdokskade = MM Amsterdam Centrum? Ik dacht dat het om een nog te openen nieuwe vestiging in Amsterdam Centrum ging?

MM Amsterdam Centrum is gevestigd aan de Oosterdokskade. Amsterdam heeft al vier MM-vestigingen, dus een vijfde lijkt me overbodig.

reply
0
F
Frank
Aug 06, 2015

Arthur ter Braak: ‘FAME in Media Markt krijgt specialistisch karakter’

In een interview in het nieuwe nummer van Entertainment Business licht FAME-mede-eigenaar Arthur ter Braak zijn plannen toe over de FAME in Media Markt Amsterdam Centrum. “Het is de bedoeling dat de nieuwe versie van FAME een specialistisch karakter krijgt met een diepte-aanbod.”

Media Markt kocht de rechten en voorraad van FAME en wil de winkel nieuw leven inblazen op de entertainmentafdeling van Media Markt Centrum. Arthur ter Braak: “We gaan begin augustus om de tafel zitten met de directeur van Media Markt Amsterdam Centrum om onze gezamenlijke plannen te finaliseren. De intentie is uitgesproken dat Jeroen (de Ruiter, compagnon van ter Braak red.) en ik daar aan de slag kunnen. Het is de bedoeling dat de nieuwe versie van FAME binnen Media Markt Amsterdam Centrum een specialistisch karakter krijgt met een diepte-aanbod.”

Voordelen in de nieuwe opzet zijn er volgens ter Braak genoeg. “We kunnen straks profiteren van de breedte van Media Markt. FAME was bijvoorbeeld nooit echt heel goed in kinderproduct en Media Markt doet het daarmee uitstekend. Daarnaast worden er op de entertainmentafdeling ook games verkocht. Een segment waar wij ons nooit in begaven. Het is overigens niet de bedoeling om een FAME-winkel in de Media Markt neer te zetten. Wij willen een plek waar de oude FAME-klant zich thuis voelt maar waar ook de Media Markt-bezoeker een plezierige winkelervaring heeft.”

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 06, 2015

Frank;2006906 wrote: Daarnaast worden er op de entertainmentafdeling ook games verkocht. Een segment waar wij ons nooit in begaven.

Oh, ik kan me anders nog goed herinneren dat er ooit een games sectie was in de Fame op de Kalversstraat.

reply
0
F
Frank
Aug 06, 2015

Pastichio Rocker;2006917 wrote: Oh, ik kan me anders nog goed herinneren dat er ooit een games sectie was in de Fame op de Kalversstraat.

Klopt, Game Mania heeft in een deel van de winkel gezeten, maar Fame heeft voor zover ik me kan herinneren geen eigen game-afdeling gehad.

reply
0
RB
Richard B.
Aug 17, 2015

Ik had het nieuws van het nieuw leven inblazen van Fame gemist. Interessant maar ik ben heel sceptisch. Maar als ze bij MM er echt serieus voor willen gaan dan moeten ze misschien eens bij zaken als Concerto gaan kijken om te zien hoe het moet.

reply
0
F
Frank
Sep 25, 2015

Feestelijke heropening FAME in Media Markt Amsterdam Centrum!

Beste FAME vrienden,

Na een periode van voorbereiding kunnen we jullie nu melden dat FAME op 10 oktober 2015 om 10:10u haar deuren zal openen en wel in Media Markt Amsterdam Centrum op de Oosterdokskade. Op slechts 3 minuten loopafstand van het Centraal Station!

In de kelder van Media Markt Amsterdam Centrum creëren wij een megastore voor muziek, film en games, waarin het grootste assortiment van alle fysieke entertainmentwinkels in Nederland te vinden zal zijn. De nieuwe FAME wordt groter en completer dan FAME Plaza was. De droom van iedere muziek- en filmliefhebber!

FAME powered by Media Markt zal staan voor een hoog service niveau, welke grotendeels geleverd zal worden door overgenomen personeel van FAME Plaza. Naast het brede en verrassende assortiment, wordt er veel beleving geboden, welke niet alleen zal bestaan uit instore optredens en verrassende evenementen, maar ook op dagelijkse basis te ervaren zal zijn in de winkel.

Zet het weekend van 10 en 11 oktober alvast in je agenda en hou onze Facebookpagina in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het totale feestprogramma gedurende het openingsweekend.

Daarnaast zullen wij ook speciale openingsaanbiedingen, die op dit moment worden ingekocht, gaan communiceren via deze kanalen. Mis het niet!

We kijken er ontzettend naar uit om de opening van FAME groots met jullie te vieren op 10 en 11 oktober 2015!

Tot dan!

Arthur, Jeroen en het FAME team

Bron: Facebookpagina van Fame.

reply
0
F
Frank
Sep 25, 2015

FAME in Media Markt Amsterdam Centrum opent op 10 oktober

Media Markt Amsterdam Centrum opent op 10 oktober om 10:10 uur ’s ochtends zijn nieuwe entertainmentafdeling. De afdeling is een 100% FAME brandstore binnen Media Markt.

Na de bekendmaking van het faillissement van FAME dook Media Markt op als redder. De keten zag in de expertise en kennis van FAME een goede manier om de entertainmentafdeling nieuw leven in te blazen. Tweeëneenhalve maand na de bekendmaking van de overname is er nu meer duidelijkheid over de volgende stappen. FAME nieuwe stijl opent op 10 oktober zijn deuren in het pand van Media Markt Amsterdam Centrum aan het Oosterdokskade 67. De entertainmentafdeling beslaat 800 m2 vol muziek, films, games en beleving.

Naast het verkopen van producten is er onder andere een podium voor instore optredens, een bioscoop, een leestafel, koffie voor de klanten, luistermogelijkheden en een Cola-automaat. Arthur ter Braak noemt het nieuwe FAME ‘een onthaastplek. “De klant komt binnen en gaat opzoek naar het product dat hij wil. Tijdens die zoektocht vermaakt hij zich. Niet tien minuten maar minstens een half uur. We moeten weer een uitje worden.”

Voor het openingsweekend van 10 en 11 oktober zoekt FAME overigens nog artiesten.

reply
0
O
Oakey
Sep 25, 2015

Bijzonder. Afwachten hoe dit uitpakt. De cola-automaat gaat het hem vast doen ;)

reply
0
RB
Richard B.
Sep 26, 2015

Ik ga wel een keer kijken binnenkort maar ik ben nog steeds erg sceptisch. De locatie is niet ideaal: het ligt ver van de route als ik weer eens in Amsterdam ben om te shoppen. Je loopt er niet zomaar langs tenzij je het opzoekt.

reply
0
D
Dai
Sep 26, 2015

Ze zijn aan het verbouwen. Ik hoopte vandaag Age of ultron te kopen, dus ik liep naar beneden. Ze zijn echt alles aan het omgooien. Ik ben benieuwd. Het is wel heel erg triest gesteld met dvd/bluray. Ik liep van centraal station tot aan koningsplein. Het winkelaanbod om bluray te kopen is er niet. Je hebt de speelgoedwinkels bartsmit/ intertoys, uiteraard disney titels. Dan heb je nog een V&D hoekje met films en dat is het. In beide gevallen weinig aanbod. Echt schrikbarend. Sinds freerecord failiet is, zijn er geen winkels meer met films.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Sep 27, 2015

Dai;2009730 wrote: Ze zijn aan het verbouwen. Ik hoopte vandaag Age of ultron te kopen, dus ik liep naar beneden. Ze zijn echt alles aan het omgooien. Ik ben benieuwd. Het is wel heel erg triest gesteld met dvd/bluray. Ik liep van centraal station tot aan koningsplein. Het winkelaanbod om bluray te kopen is er niet. Je hebt de speelgoedwinkels bartsmit/ intertoys, uiteraard disney titels. Dan heb je nog een V&D hoekje met films en dat is het. In beide gevallen weinig aanbod. Echt schrikbarend. Sinds freerecord failiet is, zijn er geen winkels meer met films.

Je hebt Concerto en The Silver Screen nog. Boekenzaak Waterstone's verkoopt ook wat (Engelse) dvd's/blu-ray's.

reply
0
O
Oakey
Sep 27, 2015

Pastichio Rocker;2009741 wrote: Je hebt Concerto en The Silver Screen nog. Boekenzaak Waterstone's verkoopt ook wat (Engelse) dvd's/blu-ray's.

Bij Waterstone's koop ik uit principe niet meer sinds dat van Poetin-vriendje Alexander Mamut is.

Concerto blijft een leuke zaak, hoewel ik er steeds minder koop als ik er weer eens ben. Toch ook vrij prijzig vergeleken met online stores.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 28, 2015

Dat is echt per filiaal verschillend. De een heeft een hele grote afdeling en de ander krimpt in. Zo kom ik wel bij meer dan vijf of zes filialen en er is er geeneen hetzelfde (ook niet qua prijs). Vooral de grote filialen hebben veel aanbod. In MM Arena is het best groot. Laatst in Rotterdam centrum en dat was ook niet verkeerd. De kleinere zoals diverse in en rond Amsterdam hebben inderdaad wat minder, maar nog wel het meest van alle overige winkels, als die er nog zijn!

reply
0
J
jack020
Sep 29, 2015

In tegenstelling tot het cd/dvd/blu-ray aanbod in Amsterdam wordt het vinyl aanbod steeds groter. Concerto en Velvet staan voor de helft vol met nieuw en oud vinyl en Record Friend heeft een tweede zaak geopend met alleen nieuw vinyl!
Fame had het vinyl aanbod ook al behoorlijk uitgebreid, benieuwd of dat in MM/Fame ook terugkomt.

reply
0
M
martwout
Sep 29, 2015

jack020;2009935 wrote: In tegenstelling tot het cd/dvd/blu-ray aanbod in Amsterdam wordt het vinyl aanbod steeds groter. Concerto en Velvet staan voor de helft vol met nieuw en oud vinyl en Record Friend heeft een tweede zaak geopend met alleen nieuw vinyl!
Fame had het vinyl aanbod ook al behoorlijk uitgebreid, benieuwd of dat in MM/Fame ook terugkomt.

Bij Boekhandel Dominicanen heb je nu op de 1e verdieping een dependance van een muziekzaak uit Heerlen of Sittard. Naast de vele klassieke cd's heb je ook dvd's (o.a. selectie series) en veel platen. Dominicanen heeft er muziekboeken bij geplaatst.

reply
0
F
Frank
Oct 08, 2015

Interview Arthur ter Braak: 'Fame moet weer een uitje worden'

In de Media Markt-vestiging Amsterdam Centrum vindt aanstaande zaterdag de officiële heropening plaats van muziekwinkel Fame. De nieuwe winkel krijgt de naam ‘Fame powered by Media Markt’. Fame-oprichter Arthur ter Braak: “We moeten weer een uitje worden.”

Het was een donderslag bij heldere hemel. Media Markt neemt Fame over. Dat was het tenminste voor de buitenwereld. Vanaf het moment dat vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk van het faillissement hoorde, zocht hij contact met mede-eigenaar Arthur ter Braak. Dit was de eerste stap in wat het duo een logische samenwerking noemt. Het uiteindelijke resultaat van die samenwerking opent op 10 oktober zijn deuren op de entertainmentafdeling van Media Mark Amsterdam Centrum aan de Oosterdokskade 67 in Amsterdam.

Van Dijk: “Juist in een tijd waarin het minder met dat segment gaat moet je opschalen om de consument een plek te geven waar hij terecht kan voor zijn muziek- en filmaankopen. Maar dan wel op de juiste manier. Het moet twee kanten opwerken. Fame heeft een trekkracht en bekendheid waardoor naar alle waarschijnlijkheid ook de traffic in de winkel omhoog gaat. Een logisch gevolg is dat we hiermee de kans krijgen om overal meer omzet te behalen.”

De afdeling moet een echte Fame-sfeer krijgen, zegt Arthur ter Braak. “Op de vloer kom je straks de verkopers van Fame tegen die daar eerder werkten. Er is een podium voor instore optredens, een bioscoop, een leestafel, koffie, luistermogelijkheden, een Cola-automaat. Het nieuwe Fame moet draaien om onthaasten. De klant komt binnen en vermaakt zich. Niet tien minuten maar minstens een half uur. We moeten weer een uitje worden.”

Het is niet zo dat Media Markt een Fame-sticker op de entertainmentafdeling plakt en het verder ‘business as usual’ is. Van Dijk: “Natuurlijk houden we rekening met de corporate identity van Media Markt. De uitstraling en herkenbaarheid blijft onmiskenbaar Fame. Onze entertainmentafdeling is op dit moment net een supermarkt. Alles staat netjes in het schap, maar de omzet blijft achter. De afdeling wordt ongeveer 800m2 groot en bevat muziek, film en games. Daarnaast zoeken we de synergie op met televisie, headsets, streaming en andere producten die op andere afdelingen worden verkocht.”

Een van de grootste voordelen is dat het merk optimaal kan profiteren van de marketingslagkracht van Media Markt. Ter Braak: “Er wordt op dit moment gewerkt aan een campagne om Amsterdam duidelijk te maken dat we opengaan. We zijn dit avontuur in Magna Plaza begonnen zonder budget en op een locatie waar veel Amsterdammers niet komen. Om de bewoners van de hoofdstad te bereiken hebben een keer een folder uitgebracht en dat was het. Voor meer hadden we de centen niet. Nu kan Fame bij Media Markt ook op dat gebied gaan knallen. Onze boodschap was en is dat we een gespecialiseerde winkel voor een breed publiek zijn.”

Bron: www.entertainmentbusiness.nl

reply
0
G
Gamemaster
Oct 08, 2015

Bij het lezen rijst de vraag hier al weer, wanneer dit weer gaat stoppen. Oosterdok ligt nog verder uit de richting dan Magna Plaza. Schijnbaar loopt de mediaafdeling van Media Markt ook niet en in alle eerlijkheid denk ik niet dat dat net de naam Fame gaat veranderen. De goede naam die Fame had is met het vertrek uit de Kalverstraat ook verdwenen. Waar ik in de Kalverstraat eigenlijk altijd wel wat vond, is me dat in Magna Plaza nooit meer gelukt.

Buiten dat de locatie niet echt ideaal is, valt of staat alles met de collectie en de prijs. Kijkend naar Media Markt de laatste jaren en Fame sinds de verhuizing heb ik daar niet echt vertrouwen in. Vooralsnog zie ik het als een laatste stuiptrekking van Fame al hoop ik dat dat niet zo is.

reply
0
M
martwout
Oct 09, 2015

Ik heb eens een keer geparkeerd in de parkeergarage vanwege een afspraak op CS en de wandelafstand CS-MM valt best wel mee. Dus zover ligt het niet buiten het centrum. Bovendien als je geen dvd's wil, loop je er toch al niet binnen.

reply
0
D
Dai
Oct 10, 2015

martwout;2010604 wrote: Ik heb eens een keer geparkeerd in de parkeergarage vanwege een afspraak op CS en de wandelafstand CS-MM valt best wel mee. Dus zover ligt het niet buiten het centrum. Bovendien als je geen dvd's wil, loop je er toch al niet binnen.

Het is jammer dat de "aanloop" naar de mediamarkt nergens naartoe gaat. Het is een doodlopende straat. Er is een hotel, de OBA en een conservatorium. Mensen die naar de mediamarkt gaan, zijn de geïnformeerde klanten die al een product in in hoofd hebben en gaan afrekenen. Er is geen massa zoals in de Kalverstraat die je winkel passeren en passant ff binnen kijken.

reply
0
M
martwout
Oct 10, 2015

Dai;2010675 wrote: Het is jammer dat de "aanloop" naar de mediamarkt nergens naartoe gaat. Het is een doodlopende straat. Er is een hotel, de OBA en een conservatorium. Mensen die naar de mediamarkt gaan, zijn de geïnformeerde klanten die al een product in in hoofd hebben en gaan afrekenen. Er is geen massa zoals in de Kalverstraat die je winkel passeren en passant ff binnen kijken.

De mensen die dvd's of BR willen, komen wel kijken. Van de massa komt misschien 20% binnen. Als ze nu al geen interesse hebben, lopen ze ook niet binnen als het in de loop lag. Anders hadden ze het daar wel overleefd.

reply
0
F
Frank
Oct 13, 2015

Korte video over opening van Fame in Media Markt Amsterdam Centrum:

https://www.facebook.com/video.php?v=1109672125728415

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 10, 2015

Net even binnengelopen en het was er aardig druk en feestelijk! Zo druk als vandaag zal het waarschijnlijk nooit meer worden...
Het beslaat de hele kelder van de Media Markt en de meeste ruimte is ingenomen door muziek, met DVD/BD als een goede tweede. De games staan helemaal achteraan.
De collectie is aardig, maar niet overweldigend. Net als de prijzen. Soms prima, soms ook te duur. Zo was Jurassic Park (2D) € 24,99, dat is toch aan de hoge kant.
Sowieso moet je goed opletten met de prijzen, want er staan dezelfde titels met verschillende prijzen (Hobbit 2: €16,99 en € 9.99 bijvoorbeeld, of The Battle Of Litovsk: € 13,99 en € 8)
En ook aan de kassa wordt niet altijd de juiste prijs afgerekend. Kleine kinderziektes die er wel uit moeten om serieus genomen te gaan worden.

Er staan meer DVD's dan Blu-ray's en (natuurlijk) veel TV-series.
Wel een winkel waar ik waarschijnlijk wat vaker naar binnen zal lopen dan in Magna Plaza, maar het oude Fame van de Kalverstraat zal nooit meer terugkeren.
Dat zal ook niemand verwachten.

reply
0
M
Melzz
Nov 01, 2015

Gisteren even wezen kijken. Heel weinig BD aanbod met weinig leuke aanbiedingen. Ik liep alleen naar buiten met Verschrikkelijke ikke voor 6,-. Ik mis nog steeds de tafels met stapels leuke titels voor een mooi prijsje. Als het aanbod niet beter wordt, zal ik er helaas niet vaak meer komen.

reply
0
RB
Richard B.
Nov 01, 2015

Ik ben er vandaag eens wezen kijken. Het is iets beter dan destijds in Magna Plaza maar niet heel veel. Als ik in de buurt ben loop ik wel naar binnen maar dat zal niet heel vaak zijn.

reply
0
J
jack020
Nov 19, 2015

Aanbod is inmiddels flink uitgebreid maar ik bezoek Fame voornamelijk voor muziek. En in vergelijk met ORO/Concerto is Fame toch goedkoper daarin. Vergeet niet dat je de pas voor 10% korting nu gratis krijgt (wel vragen!) en ook niet- aanwezige titels kunt bestellen.

reply
0
M
martwout
Nov 19, 2015

Ik ben er laatst ook geweest aangezien ik een afspraak op CS had en toch in de buurt was. Het was er 's ochtends doodstil (ik zag 1 andere bezoeker) en vond alleen de tv-series nog aardig qua aanbod. Voor de rest qua dvd's/BR hebben ze niet meer dan elders. Misschien dat ik in de toekomst nog een poging waag. Ik ben wel met Simpsons en Minions weggewandeld. The Beatles hadden ze ook maar mijn portemonnee protesteerde dus die heb ik teruggelegd.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Dec 04, 2015

Gisteren ook even geweest. Het ziet er op zich wel aardig uit. Genoeg blu-ray en dvd's in ieder geval en ook veel series. Qua muziek viel het me een beetje tegen en had het meer weg van de gebruikelijke Media Markt. Wel wat leuke dingetjes meegenomen die in aanbieding waren (3 voor 2) en vanwege het aankomende Sinterklaasfeest, maar over het algemeen vind ik ze toch aardig aan de prijs. DVD's en blu-rays die je elders al uit de uitverkoopbakken kunt halen zie je daar nog voor de volle mep staan. Ik had verwacht dat ze hun lesje wel hadden geleerd na al die faillissementen, maar kennelijk niet dus.

reply
0
F
Frank
Aug 11, 2016

Volgens de nieuwsbrief opent Fame volgende week donderdag opent een webwinkel.

http://us5.campaign-archive2.com/?u=43af285df834ab582d2f870cc&id=6b5a040b81

reply
0
D
Dai
Sep 21, 2016

Heel raar, het aankoopbeleid. 4k blurays importeren terwijl de Nederlandse uitgave beschikbaar is. Batman vs Superman uit Amerika aanbieden voor €60, de NL uitgave kost zo'n €30.

reply
0
M
martwout
Sep 22, 2016

Dai;2031975 wrote: Heel raar, het aankoopbeleid. 4k blurays importeren terwijl de Nederlandse uitgave beschikbaar is. Batman vs Superman uit Amerika aanbieden voor €60, de NL uitgave kost zo'n €30.

Ik was er laatst en vond ook veel import die ik te duur vond. Je zat zo op de € 40. Als ik dan een titel wil, bestel ik hem wel online via Amazon.De gewone tv-dvd's was wel meer dan elders. Ik heb er nog een paar gekocht.

reply
0
M
martwout
Oct 31, 2016

Fame tevreden over eerste jaar bij MM: http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/2016-W43/fame-wil-2017-minstens-25-groeien

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jul 23, 2020

Deze even omhoog schoppen: eind vorige maand tijdens een dagje Amsterdam de Fame binnen de MM aan de Oosterdokskade binnen gestapt, en ik werd totaal niet teleurgesteld. Een breed assortiment van film en TV-series, op zowel DVD, BD als ook op 4K. Ook veel leuke import titels van specialty labels. En veel muziekaanbod, games en ook wat hardware (vooral gericht op muziek luisteren en gaming). Het was een zeldzaam speurmomentje tusen de bakken die je tegenwoordig niet meer zoveel kan doen. Ook best schappelijke prijzen. Ik liep er weg met een LE bookcase van Batman v Superman: Dawn of Justice en wat dvd's voor de kids, maar ik kom hier zeker nog eens een keer terug.

reply
0
M
martwout
Jul 23, 2020

Rogier Burghout;2079935 wrote: Deze even omhoog schoppen: eind vorige maand tijdens een dagje Amsterdam de Fame binnen de MM aan de Oosterdokskade binnen gestapt, en ik werd totaal niet teleurgesteld. Een breed assortiment van film en TV-series, op zowel DVD, BD als ook op 4K. Ook veel leuke import titels van specialty labels. En veel muziekaanbod, games en ook wat hardware (vooral gericht op muziek luisteren en gaming). Het was een zeldzaam speurmomentje tusen de bakken die je tegenwoordig niet meer zoveel kan doen. Ook best schappelijke prijzen. Ik liep er weg met een LE bookcase van Batman v Superman: Dawn of Justice en wat dvd's voor de kids, maar ik kom hier zeker nog eens een keer terug.

De laatste keer dat ik er was vond ik de import aan de prijs. Het was veel duurder dan via een webshop. Een klein verschil zou ik nog gunnen maar niet als ik veel meer kwijt ben.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jul 23, 2020

martwout;2079936 wrote: De laatste keer dat ik er was vond ik de import aan de prijs. Het was veel duurder dan via een webshop. Een klein verschil zou ik nog gunnen maar niet als ik veel meer kwijt ben.

Ik zag een paar Arrow en Eurka titels liggen voor zo'n 25-30,-. Niet al te gek dacht ik zo, zeker als je de verzendkosten van tegenwoordig meerekent.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 14, 2021

Rogier Burghout;2079935 wrote: Deze even omhoog schoppen: eind vorige maand tijdens een dagje Amsterdam de Fame binnen de MM aan de Oosterdokskade binnen gestapt, en ik werd totaal niet teleurgesteld. Een breed assortiment van film en TV-series, op zowel DVD, BD als ook op 4K. Ook veel leuke import titels van specialty labels. En veel muziekaanbod, games en ook wat hardware (vooral gericht op muziek luisteren en gaming). Het was een zeldzaam speurmomentje tusen de bakken die je tegenwoordig niet meer zoveel kan doen. Ook best schappelijke prijzen. Ik liep er weg met een LE bookcase van Batman v Superman: Dawn of Justice en wat dvd's voor de kids, maar ik kom hier zeker nog eens een keer terug.

Ik ben er vandaag weer eens binnengestapt (de laatste keer was nog vóór de coronacrisis) en MediaMarkt/Fame kun je voortaan ook overslaan. Er is niks over van dat brede film- en muziekassortiment en de prijzen die ze hanteren voor de nog aanwezige voorraad zijn aardig hoog.

Vorig jaar hadden ze nog flink wat blu-ray import, maar ik heb er nu welgeteld een stuk of 15-20 titels gezien. 10 daarvan waren van Arrow, maar BFI, Eureka!, Criterion en Masters of Cinema waren niet te vinden. De anime sectie is ook flink uitgedund; ze hadden er 1 op blu-ray en 1 op dvd.

TV-series waren wat ruimer vertegenwoordigd, maar voornamelijk op dvd. Tja, welke filmverzamelaar koopt er tegenwoordig nog dvd's voor de volledige prijs? De muzieksectie is nu een kwart van wat het vorig jaar was.

Concerto (op de Utrechtsestraat, vlakbij Rembrandtplein) daarentegen had wel mooie dingen staan. Veel Criterion, Arrow, Eureka! en Masters of Cinema blu-ray uitgaven, en ook een paar rijen normale import. De prijs varieerde van redelijk goedkoop naar aardig aan de prijs. Zij hebben een hele kelder gewijd aan (tweedehands) films, dus in principe zou je hier wel je slag kunnen slaan. Wat betreft cd's en vinyl zit het ook wel snor bij deze muziekwinkel en je bent zo een paar uur zoet.

reply
0
RB
Richard B.
Jul 14, 2021

Fame is inderdaad geen verplichte stop meer nee. En ik vraag me af hoe lang deze variant van de winkel het nog gaat volhouden: ik was er een paar weken geleden even en toen was de afdeling bijna verlaten. Het ziet er niet zo geweldig uit voor deze laatste media "megastore".

Concerto heeft tegenwoordig wel een leuk assortiment ja, maar "paar uur zoet" is wel weer een ander uiterste. ;)

Bij het teruglezen van dit topic kwam ik er trouwens achter dat de winkel aan de Kalverstraat bijna precies 10 jaar geleden gesloten werd. Voor mijn gevoel was dat al veel langer geleden. Wat een heerlijke winkel was dat zeg! Zo zonde dat die tijd echt voorbij is.

reply
0
F
Frank
Jul 14, 2021

Ik was een aantal weken geleden ook bij Fame, maar zoals gezegd niet meer de moeite waard om er naar toe te gaan, tenzij je in Amsterdam wat tijd over hebt. Het stelt niet veel meer voor in vergelijking met de beginperiode toen ze daar zaten. Jammer.

Concerto daarentegen is wel de moeite waard.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Oct 31, 2021

Ik had wat tijd over vandaag in Amsterdam en willens en wetens even naar binnen gelopen, maar ik stond na 5 minuten alweer buiten. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Fame morsdood is.

Bij Concerto hebben ze de filmkelder naar boven verhuisd en er staat een kwart minder dan de laatste keer dat ik er was. Ze hadden nog wel wat import blu-rays, maar niet hetgene wat ik zoek en bovendien nogal aan de dure kant. Nog steeds veel dvd's, maar ja, die koop ik nauwelijks meer.

reply
0
O
Oakey
Oct 31, 2021

Waarom je import Blurays in een Nederlande winkel zou willen kopen is überhaupt een vraag natuurlijk. Dat zal nooit goedkoper zijn dan zelf even bij 1 van de amazons bestellen.

reply
0
R
roninpacino
Nov 09, 2021

Ik was laatst ook bij Concerto. Droevig aanbod inderdaad. Fysieke media is zo goed als dood in Nederland. Ik denk niet dat er veel serieuze verzamelaars zijn; je hoeft alleen maar naar de actieve gebruikers op dit forum te kijken om dat bevestigd te hebben. Is op blu-ray.com en andere forums ook zo, dus het is geen landelijke trend. Je ziet wel dat boutique labels populairder worden. Het is echt een niche tegenwoordig.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 23, 2022

R.I.P. Fame.

De laatste keren dat ik er was, was het aanbod al het bedroevend, maar vroeger toch mooie dingen gekocht daar.
[IMG]https://i.imgur.com/gRKrYGy.png[/IMG]

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 24, 2022

Jammer, maar het zat er aan te komen. Weer een einde van een tijdperk. Ik zal heus niet beweren dat vroeger alles beter was, maar veel dingen waren wel leuker. Ben benieuwd of Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam nu nog de enige overgebleven winkel is waar je door bakken CD's, DVD's, Blu-rays etc. kunt struinen.

reply
0
O
Oakey
Oct 19, 2022

Marcel Hoeve;2097853 wrote: Jammer, maar het zat er aan te komen. Weer een einde van een tijdperk. Ik zal heus niet beweren dat vroeger alles beter was, maar veel dingen waren wel leuker. Ben benieuwd of Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam nu nog de enige overgebleven winkel is waar je door bakken CD's, DVD's, Blu-rays etc. kunt struinen.

Afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens bij Concerto geweest. De zaak zelf is nog even leuk, met die trapjes en georganiseerde rommeligheid. Maar de inhoud is totaal niet meer interessant. Reguliere tweedehands cd’s voor €5 en nieuw vinyl voor €40, dat werk. Blurays heb ik niet goed bekeken, vind dat ook wel een gok omdat er toch veel oudere blurays zijn die niet meer afspelen.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Oct 19, 2022

Oakey;2098843 wrote: Blurays heb ik niet goed bekeken, vind dat ook wel een gok omdat er toch veel oudere blurays zijn die niet meer afspelen.

Dat ligt toch voornamelijk aan de distributeur waarbij ze zijn uitgebracht en een bepaalde tijdsperiode (2008-2010).

reply
0
O
Oakey
Oct 19, 2022

Pastichio Rocker;2098851 wrote: Dat ligt toch voornamelijk aan de distributeur waarbij ze zijn uitgebracht en een bepaalde tijdsperiode (2008-2010).

Ik heb er toch van diverse maatschappijen. En je weet niet of ze nog goed afspelen natuurlijk. Als ze een euro kosten is dat de gok wel waard, maar dat waren niet de prijzen wat ik zo zag

reply
0
W
Werner
Aug 24, 2022

Waar is de tijd dat er zelfs in een boerenhol als Mortsel 3 dvd-winkels en 2 videotheken waren :-|

reply
0
J
jeroeni
Aug 24, 2022

Werner;2097854 wrote: Waar is de tijd dat er zelfs in een boerenhol als Mortsel 3 dvd-winkels en 2 videotheken waren :-|

Vroeger was alles niet zozeer beter maar wel leuker.Echt ik vind dit de meest beroerde tijd.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 24, 2022

Was afgelopen week (op de terugweg) best verbaasd hoeveel een Saturn in Koblenz nog aan films had staan. Net zo duur als in Nederland, maar tevens met het aanbod van inmiddels wel ruim 10 jaar geleden in een Nederlandse MM. Nu loop ik geen MM meer binnen. Zou niet weten waarom...

reply
0
O
Oakey
Aug 24, 2022

Claudio Santulli;2097855 wrote: Was afgelopen week (op de terugweg) best verbaasd hoeveel een Saturn in Koblenz nog aan films had staan. Net zo duur als in Nederland, maar tevens met het aanbod van inmiddels wel ruim 10 jaar geleden in een Nederlandse MM. Nu loop ik geen MM meer binnen. Zou niet weten waarom...

Ik ook deze zomer in Duitsland een paar Saturns bezocht maar ook de Müller (drogist met ook een cd/dvd-afdeling). In sommige steden vond ik de Müller beter gesorteerd dan de Saturn, in andere steden was het omgekeerd. Sommige Saturns waren net zo uitgekleed als die in Kleve (vlakbij huis) tegenwoordig qua cd/dvd/bluray. Het wordt overal minder. Qua prijzen overigens geheel niet interessant.

Ik was verbaasd dat de Fame überhaupt nog bestond. En Concerto kwam ik vroeger altijd voor leuk vinyl (jaren 80 en 90) maar door de vinylhype ook totaal niet meer interessant qua prijzen. Voor blurays etc kwam ik daar nooit.

reply
0
M
martwout
Nov 23, 2022

Claudio Santulli;2097855 wrote: Was afgelopen week (op de terugweg) best verbaasd hoeveel een Saturn in Koblenz nog aan films had staan. Net zo duur als in Nederland, maar tevens met het aanbod van inmiddels wel ruim 10 jaar geleden in een Nederlandse MM. Nu loop ik geen MM meer binnen. Zou niet weten waarom...

Het varieert echt per Saturn. Weleens in Keulen in eentje geweest die erg groot was in de kelder maar laatst in Aachen was het niet veel. En dan had je 4K en dan zetten ze pallets ervoor zodat je er niet bij kon komen. Mediamarkt Herzogenrath was laatst nog prima. Fawlty towers op BR maar meegenomen.

Excuus dat ik een tijd niet postte. Druk geweest en forum was even uit zichzelf op de achtergrond beland qua tijd. Interesse is niet vervaagd.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 24, 2022

Ik kom alleen in Duitsland nog bij de Mediamarkt en in Frankrijk bij de Fnac als ik er in de buurt op vakantie ben. Verder in Nederland nooit meer een MM. In Cruquius en in Hoofddorp (vlakbij waar ik woon) is alles haast al verdwenen, hooguit wat DVD's. Daarnaast zijn alle titels die ik koop buitenlandse versies en moet ik die dus importeren. Het is helaas een dure hobby geworden met alle douane-kosten erbij...

reply
0
J
jeroeni
Aug 24, 2022

Rogier Burghout;2097862 wrote: Ik kom alleen in Duitsland nog bij de Mediamarkt en in Frankrijk bij de Fnac als ik er in de buurt op vakantie ben. Verder in Nederland nooit meer een MM. In Cruquius en in Hoofddorp (vlakbij waar ik woon) is alles haast al verdwenen, hooguit wat DVD's. Daarnaast zijn alle titels die ik koop buitenlandse versies en moet ik die dus importeren. Het is helaas een dure hobby geworden met alle douane-kosten erbij...

Douane-kosten erbij dat werkt voor mij zo tergend.Wil ik op game gebied een import titel dan heb ik voor 99% kans dat Nedgame hier in NL hem heeft.
Films kopen in deze extreem dure tijd staat ff op een laag pitje.;)

reply
0