Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
M
markgeerts
Probleem aansluiten TV en HCS
Nov 14, 2011

Hallo, Al behoorlijk wat artikelen hier gelezen maar nog geen oplossing gevonden. Ik wil het volgende aansluiten: Philips TV 32PF9531 LG Home Cinema Set HX 521 Ik heb het via een HDMI kabel geprobeerd maar met 0 resultaat. Iemand een idee? Of kan het helemaal niet via HDMI? Mvg, Mark

P
peptalk
Nov 14, 2011

Wat lukt er wel en wat niet of wat wil je?

reply
0
M
markgeerts
Nov 14, 2011

Wat ik wil is niet zo heel ingewikkeld volgens mij. Het geluid van de TV over de speakers van de HCM.

reply
0
F
Frenkel
Nov 14, 2011

Welk resolutie heb je gekozen bij de HDMI uitgang singnaal van je LG ?, waarschijnlijk staan deze op "auto" maar zet deze eens op 720p of 1080i.

Ow wacht je hebt dus gewoon wel beeld van je LG op je TV ? en wilt nu het geluid van de tv over je homecinema set

reply
0
P
peptalk
Nov 14, 2011

Dat gaat alleen via HDMI als beide beschikken over ARC(Audio Return Channel) onderdeel van HDMI 1.4
Ik verwacht dat ze dat niet hebben, dus dan zal je het met een andere aansluiting moeten proberen.

reply
0
F
Frenkel
Nov 14, 2011

Als het met HDMI niet lukt zul je inderdaad de Digitale audio aansluitingen moeten gebruiken.
Het probleem is echter dat de TV een Coaxiaal digitale uitgang heeft en de digitale ingang van de Homecinemaset een optische aansluiting is. In dat geval zul je een coaxiaal naar optische converter er tussen moeten plaatsen.

reply
0
M
markgeerts
Nov 14, 2011

En wat is dan de beste manier om beide te verbinden?

reply
0
F
Frenkel
Nov 14, 2011

De enigste manier is volgens mij door middel van de digitale audio aansluiting.
aangezien die aansluiting op de TV coaxiaal is en die op de HCS optisch moet je een converter kopen zoals deze:

http://www.kabeltje.com/converter-coaxiaal-optisch-p-840.html

(natuurlijk zij er meer winkels die ze verkopen, bovenstaande is puur een voorbeeld)

reply
0