Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
S
Smooth-J
Amazon.nl
Dec 02, 2011

Naar aanleiding van dit artikel maar alvast een topic geopend: vr 02 dec 2011, 09:22 'Amazon.com bezig met Nederlandse webwinkel' door Theo Besteman (telegraaf.nl) AMSTERDAM - 's Werelds grootste webwinkel, Amazon, rolt zijn verkopen binnen enkele maanden uit in Nederland. Met alle voorbereidingen komt hij uiterlijk in de zomer met een site en aparte marketing naar de Nederlandse markt. Dat melden bronnen betrokken bij die stap. Komend jaar begint de Amazon.com-groep beperkt in Nederland, eerst met zijn eigen website, meldt een bron die benaderd is door een marketingbureau dat voor de Amerikanen werkt. Amazon.com, met vorig jaar $34,2 miljard omzet, polst vanuit zijn Britse, Franse en Duitse vestiging partijen in Nederland of zij, onder zijn voorwaarden, via Amazon.nl online willen verkopen. Ook tuigt het concern een eigen marketingafdeling op, die de toegang tot de webshop biedt. De levering gebeurt volgens deze bronnen in eerste instantie niet vanuit nieuwe verdeelcentra in Nederland. " Amazon neemt altijd alles in eigen beheer, dit gebeurt vanuit zijn distributiecentra net over de grens in Duitsland en vanuit Groot-Brittannië", aldus een kenner. http://www.telegraaf.nl/digitaal/11044993/___Amazon.com_bezig_met_Nederlandse_webwinkel___.html

A
Akira
Dec 03, 2011

Hele goede ontwikkeling! Amazon is een van mijn favoriete winkels, dus een nederlandse versie is zeer welkom.

reply
0
RB
Richard B.
Dec 03, 2011

Ik wou dit topic ook al openen, maar ik was kennelijk niet de eerste met dat idee. :)

Goeie zaak dat er een Nederlandse vestiging komt. Ik ben wel benieuwd of de prijzen zo goed zijn als de UK-vestiging. Anders heeft het niet veel zin.

Het is in ieder geval een goede ontwikkeling dat bol.com eindelijk serieuze concurrentie krijgt. Het is een beetje zot dat ze kunnen bestaan met die hoge prijzen van ze: je kunt er nooit leuke koopjes doen.

reply
0
R
Robbie-x
Dec 04, 2011

Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft

reply
0
S
Smooth-J
Dec 04, 2011

Robbie-x;1838120 wrote: Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft

??? Wanneer dan? Nog nooit niks van gezien en gehoord.

reply
0
H
Hombre
Dec 11, 2011

Robbie-x;1838120 wrote: Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft

Correct. Was vorige eeuw meen ik.

Door de dichtgetimmerde Nederlandse markt door prijsafspraken/hoge inkoopprijzen zijn ze er mee gestopt. Hierdoor zijn er ook veel kleine winkels en spciaalzaken stuk gemaakt.

reply
0
M
MarcelS1
Dec 18, 2011

Ben wel erg benieuwd of de prijzen veel lager dan de Nederlandse winkels als Media Markt en FRS zijn, of dat ze op dezelfde prijs gaan zitten. Heb het vermoeden dat ik ook dan bij amazon.co.uk blijf bestellen, kan me niet voorstellen dat amazon.nl zoveel goedkoper gaat zijn.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Dec 04, 2011

Ze hebben ooit een kantoor in Den Haag gehad, maar wat dat nou precies was weet ik niet. Na een jaar of zo waren ze alweer verdwenen.

edit: een google leert dat het een soort van callcenter was.
http://www.emerce.nl/nieuws/amazon-com-sluit-haar-callcenter-in-den-haag

reply
0
R
rogue
Dec 04, 2011

Toch lijkt het logischer om een site in Belgie te openen. Hier zitten ze toch met de vaste boekenprijzen.

reply
0
K
kristofke
Dec 05, 2011

rogue;1838152 wrote: Toch lijkt het logischer om een site in Belgie te openen. Hier zitten ze toch met de vaste boekenprijzen.

Zolang Amazon geen distributiecentrum in Nederland opricht zijn ze niet verplicht zich te houden aan die vaste boekenprijs.

Het bedrijf is gevestigt in Luxemburg, en de boeken komen hoogstwaarschijnlijk uit Duitsland (aangezien de Duitse Amazon momenteel zo goed als alle nieuwe Nederlandstalige boeken in zijn catalogus heeft staan, als bestelbaar, maar niet leverbaar ;) wel tegen de adviesprijs, maar het is niet meer dan een teken aan de wand dat Amazon zich aan het voorbereiden is)

reply
0
P
pjblack
Jun 10, 2012

We zitten alweer in juni 2012. Al iets bekend of Amazon.nl naar Nederland komt???

reply
0
S
Smooth-J
Jun 11, 2012

Ik heb de laatste tijd nergens iets nieuws hierover gelezen

reply
0
C
chev
Jun 11, 2012

Sja ik hoop eerlijk gezegd ook dat ie gewoon niet komt.
Ik ben dik tevreden op deze manier.

Ik denk dat als amazon nl zn deuren hier opent het een stuk duurder zal worden en mischien dat de andere amazons geen gratis levering meer hebben boven een bepaald bedrag.

reply
0
PV
Pieter V
Jul 05, 2012

Amazon opent waarschijnlijk in september zijn Nederlandse site. Er waren al langer geruchten dat de internationale webwinkel in de zomer naar Nederland zou komen, maar dit najaar zal de opening dan toch plaatsvinden.
Amazon gaat in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo heeft Tweakers.net van verschillende bronnen vernomen. Waarschijnlijk vindt de start van de Nederlandse site in september plaats, misschien iets later.
Amazon is al minstens een halfjaar bezig met de voorbereidingen voor een Nederlandse launch. Eind 2011 deden er geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden op zich zou laten wachten, maar de voorbereidingen hebben toch meer tijd in beslag genomen.
De berichten van vorig jaar maakten melding van de komst van een Nederlandse marketingafdeling van Amazon. Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.
Met de komst van Amazon krijgen onder andere Wehkamp en Bol.com er een grote concurrent bij. Die webwinkels hebben in de afgelopen jaren flink kunnen profiteren van de groei van de onlinehandel in Nederland.

http://tweakers.net/nieuws/82969/amazon-nederland-opent-digitale-deuren-in-september.html

reply
0
S
stargazer
Jul 05, 2012

kan wel eens het eind van bol.com betekenen
vandaar dat het pas geleden nog aan a-hold verkocht is

maar als ze de nederlandse prijzen aan gaan houden bij amazon.nl blijf ik toch kopen bij amazon.co.uk

reply
0
E
Einzelgänger
Jul 05, 2012

Alhoewel ik een Nederlandse Amazon vestiging toejuig ben ik wel een beetje bang voor de gevolgen als het op gratis verzenden aankomt van de Duitse en Engelse vestigingen, ik denk dat we die wel eens kwijt kunnen gaan raken. De Nederlandse releases zijn namelijk niet altijd om naar huis te schrijven en dus zal mijn import vanuit Duitsland en Engeland niet echt minder gaan worden, gekoppeld aan de komende BTW verhoging kan dat dus wel eens een stuk duurder gaan uitpakken.

reply
0
B
bart22
Jul 05, 2012

Einzelgänger;1877890 wrote: Alhoewel ik een Nederlandse Amazon vestiging toejuig ben ik wel een beetje bang voor de gevolgen als het op gratis verzenden aankomt van de Duitse en Engelse vestigingen, ik denk dat we die wel eens kwijt kunnen gaan raken. De Nederlandse releases zijn namelijk niet altijd om naar huis te schrijven en dus zal mijn import vanuit Duitsland en Engeland niet echt minder gaan worden, gekoppeld aan de komende BTW verhoging kan dat dus wel eens een stuk duurder gaan uitpakken.

Amazon.co.uk heeft toch ook nog gratis levering aan Spanje en Italië ondanks beide landen ook een eigen versie van amazon hebben ;)

reply
0
T
theregiment
Jul 06, 2012

stargazer;1877888 wrote: kan wel eens het eind van bol.com betekenen
vandaar dat het pas geleden nog aan a-hold verkocht is

maar als ze de nederlandse prijzen aan gaan houden bij amazon.nl blijf ik toch kopen bij amazon.co.uk

Je hebt er dus duidelijk geen kaas van gegeten. Bol is niet verkocht, ahold heeft bol gekocht omdat ze nog veel kunnen en willen leren op het gebied van online retail. Ze hebben albert.nl maar deze staat nog letterlijk in de kinderschoenen. De reden dat ahold bol.com heeft gekocht is om de kennis in huis te halen en de sterkste speler uit de markt te hebben op het gebied van online retail.

+ voor bol.com betekend het sneller kunnen groeien en door ontwikkelen omdat ahold met een grote zak geld komt.

reply
0
K
kristofke
Jul 05, 2012

Het is aan de landelijke Amazons om te besluiten naar welk land ze gratis verzenden, als ze distributie vanuit DE of UK zal gebeuren is de kans klein dat de verzending naar Benelux betalend zal worden voor de DE en UK sites.

Bovendien is de kans ook groot dat je via de NL site ook de UK of DE edities kan blijven bestellen, soms zelfs tegen veel goedkopere prijzen dan op de UK site zelf. Ik koop regelmatig in Frankrijk een UK box via Amazon maar dan vaak een goedkoper bedrag dan in de UK dat dan zelfs in Pond is.

Bovendien is nog maar de vraag hoeveel Bol en anderen hier zal onder lijden. Bijvoorbeeld Belgen zijn nogal wantrouwig tov nieuwe bedrijven en blijven liever shoppen bij oude bekende tegen gekke hoge prijzen (waarom denk je dat FRS of Fnac nog overleeft?). Ook is de site van bijvoorbeeld Amazon in Spanje op zich "gene vetten", ze bieden eigenlijk vooral importproducten aan, en eigen landelijke uitgaves hebben ze amper in stock.

reply
0
S
Sphinkx
Jul 06, 2012

BTW blijft hetzelfde he. Want als je nu iets koopt bij de UK site komt daar toch het BE of NL BTW tarief op. Check je factuur maar eens...

reply
0
E
Einzelgänger
Jul 06, 2012

Sphinkx;1877962 wrote: BTW blijft hetzelfde he. Want als je nu iets koopt bij de UK site komt daar toch het BE of NL BTW tarief op. Check je factuur maar eens...

Ik neem aan dat deze uitspraak aan mij is gericht. De BTW is op dit moment alleen in Nederland en Duitsland hetzelfde, in Engeland 20% en in Frankrijk is de BTW op dit moment 19,6% zodat wij daar een voordeeltje uit halen. Als de BTW in oktober naar 21% gaat dan betalen wij Nederlanders overal meer dan wat er op het Amazon prijskaartje staat, 2% meer dan in Duitsland, 1,4% meer in Frankrijk en 1% meer dan in Engeland. De prijzen die je vanaf oktober op de buitenlandse Amazon vestigingen ziet zul je dan moeten omrekenen voor jezelf om te bepalen wat de prijs wordt die jij uiteindelijk gaat betalen. Met andere woorden vanaf oktober wordt importeren vanuit het buitenland voor ons Nederlanders duurder.

reply
0
S
Sphinkx
Jul 06, 2012

Zo klopt het wat je zegt. Maar ik dacht dat je bedoelde dat als je bij Amazon.co.uk kocht je het BTW tarief van daar ging krijgen. Dat is dus niet het geval. Je krijgt het BTW tarief van het land waar de goederen naar toe worden gestuurd.

reply
0
MH
Mr. Humphries
Jul 06, 2012

fout, bol had het bij boeken en films kunnen houden en nu ze de 3e partij opzoeken laat enkel zien dat ze het niet meer alleen kunnen en de grote concurrenten als coolbue proberne de kop in te drukken

nou bol heeft niet echt een imago met goede prijzen, daar ga je

reply
0
T
theregiment
Jul 13, 2012

deTuinman;1878048 wrote: fout, bol had het bij boeken en films kunnen houden en nu ze de 3e partij opzoeken laat enkel zien dat ze het niet meer alleen kunnen en de grote concurrenten als coolbue proberne de kop in te drukken

nou bol heeft niet echt een imago met goede prijzen, daar ga je

Denk dat ik het wel beter weet aangezien ik er werk...

reply
0
R
roninpacino
Jul 14, 2012

theregiment;1879413 wrote: Denk dat ik het wel beter weet aangezien ik er werk...

Dus omdat je er werkt, weet je het automatisch beter dan iedereen? :roll:

reply
0
T
theregiment
Jul 16, 2012

roninpacino;1879530 wrote: Dus omdat je er werkt, weet je het automatisch beter dan iedereen? :roll:

Dat zeg ik toch niet... ik zeg alleen dat ik de ins en outs van de overname wel helemaal ken en wat hier gezegt wordt is niet waar.

Maar goed het is maar hoe jij het oppakt blijkbaar...

reply
0
K
kristofke
Jul 06, 2012

Het is toch elke ondernemer zijn recht om zijn aanbod uit te breiden om ofwel meer omzet te halen of producten met hogere marge te verkopen.

Wat is er dan trouwens mis aan het zoeken van een overnemer om deze doelen te realiseren? Dit is dagelijkse koek in de zakenwereld.

Of het nu goed gaat met dit aanbod of niet kan jij niet zeggen, jij kan ook niet zeggen of hun dure producten verkopen of niet. Blijkbaar kunnen vele dure winkels goed overleven op internet omdat er genoeg klanten zijn die niet beter weten.

reply
0
R
roninpacino
Jul 07, 2012

Dag dag '2e hands verkoop' afdeling van bol.com *zwaait*.
Als Amazon.nl er komt, stap ik meteen over op de Marketplace die zij aanbieden, véél groter bereik en waarschijnlijk nog goedkoper ook (+de koper moet voor de verzendkosten betalen, bij bol.com draait de verkoper daar nog altijd voor op).

reply
0
L
Largo
Jul 07, 2012

Eindelijk iDeal en eindelijk kunnen reageren op het message board van IMDB. :D

Blu-ray's zal ik vooral in NL blijven kopen maar een extra webshop voor cd's en boeken is altijd welkom.

reply
0
M
Macca728
Jul 07, 2012

Largo;1878106 wrote: Eindelijk iDeal en eindelijk kunnen reageren op het message board van IMDB. :D

Blu-ray's zal ik vooral in NL blijven kopen maar een extra webshop voor cd's en boeken is altijd welkom.

en Blu-ray bij Amazon.nl koop je in het buitenland ofzo ?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 07, 2012

Macca728;1878120 wrote: en Blu-ray bij Amazon.nl koop je in het buitenland ofzo ?

Ja:

Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.

reply
0
M
Macca728
Jul 07, 2012

Jordy van Buel;1878133 wrote: Ja:

Maar het zijn wel Blu rays met NL ondertiteling, dus die kan je ook gewoon bij Amazon.nl kopen dan.

reply
0
K
kristofke
Jul 07, 2012

roninpacino;1878090 wrote: Dag dag '2e hands verkoop' afdeling van bol.com *zwaait*.
Als Amazon.nl er komt, stap ik meteen over op de Marketplace die zij aanbieden, véél groter bereik en waarschijnlijk nog goedkoper ook (+de koper moet voor de verzendkosten betalen, bij bol.com draait de verkoper daar nog altijd voor op).

Weliswaar met dat verschil dat Amazon véél strenger is voor zijn Marketplace verkopers omdat ze hun imago niet willen zien schaden door cowboys. Enkele geopende disputen van klanten en je ligt er uit.

Dus klanten worden dan ook weer veeleisender en krijg je toestanden zoals op ebay waar verkopers bang zijn van 4 sterren op 5 te krijgen ipv 5 op 5.

reply
0
BH
body heat
Jul 08, 2012

Amazon Nederland opent in het najaar

Naar alle waarschijnlijkheid zal Amazon in september of oktober een Nederlandse winkel openen. De geruchtenstroom begon al een paar maanden geleden, toen de Duitse Amazon besloot om geen verzendkosten te vragen voor bestellingen uit Nederland en België. Vervolgens verscheen er een vacature op de website van Amazon waarin zij op zoek waren naar een 'vendor manager' met uitstekende kennis van de Nederlandse taal. Naast het openen van een Nederlandse winkel zou er ook een aparte Nederlandse marketingafdeling komen, die ervoor moet gaan zorgen dat Amazon de concurrentie aan kan gaan met webwinkels als Bol.com en Wehkamp.

Volgens Tweakers.net zal Amazon in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo hebben zij vernomen van verschillende bronnen. Het is aannemelijk dat deze opening in september zal zijn, maar het kan ook iets later worden. De opening zal sowieso voor de decembermaand plaatsvinden, zodat Amazon ook iets kan verdienen aan de koopdriften van Nederlanders rond Sinterklaas en Kerst.

Volgens dezelfde bronnen komen er waarschijnlijk geen distributiecentra in Nederland, omdat de levering gewoon kan gaan via de Duitse en Britse verdeelcentra. Amazon is al een lange tijd bezig met de voorbereidingen voor de Nederlandse webwinkel. In 2011 waren er al geruchten dat Amazon bezig was met de Nederlandse introductie, maar blijkbaar is dit dusdanig uitgelopen dat we het in september kunnen gaan verwachten.

Bericht opgevist in De Morgen van zaterdag jl. ;)

reply
0
RB
Richard B.
Oct 28, 2012

body heat;1878400 wrote: Amazon Nederland opent in het najaar

Naar alle waarschijnlijkheid zal Amazon in september of oktober een Nederlandse winkel openen.

Oktober loopt bijna tot een einde en er is nog geen spoor te bekennen van een Nederlandse Amazon. :???:

reply
0
T
theregiment
Oct 31, 2012

Richard B.;1903617 wrote: Oktober loopt bijna tot een einde en er is nog geen spoor te bekennen van een Nederlandse Amazon. :???:

Laatste nieuws is, voor sinterklaas met alleen boeken en speelgoed, waarbij in 2013 het assortiment wordt uitgebreid.

Maar goed niks is met zekerheid te zeggen :)

reply
0
RB
Richard B.
Nov 14, 2012

theregiment;1904183 wrote: Laatste nieuws is, voor sinterklaas met alleen boeken en speelgoed, waarbij in 2013 het assortiment wordt uitgebreid.

Waar heb je dat vandaan?

reply
0
T
theregiment
Nov 15, 2012

Richard B.;1907305 wrote: Waar heb je dat vandaan?

Iemand van het Centraal boekhuis heeft zijn mond voorbij gepraat en die leveren ook aan ons (bol.com) dus vandaar.

Maar zo zijn er al meer berichten naar buiten gekomen, wat waar is weten we pas als ze er zijn :)

reply
0
L
le-nnart
Jul 12, 2012

Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen waarmee Amazon.nl komt. Nu bestel ik vrijwel alles via amazon.de omdat die spotgoedkoop zijn op véél producten (sokken, lenzenvloeistof, geheugenkaarten etc.) Hopelijk kan ik straks gewoon nog bij amazon.de bestelling en met gratis verzendkosten (al dan niet vanaf €25,-)

Daarnaast ben ik benieuwd hoe bol.com hierop gaat reageren, ik vindt bol namelijk een arrogante houding hebben en totaal niet interessant qua prijs. Voor 2e hands verkoop is bol.com ook niet interessant door de belachelijke fee die ze in rekening brengen.

reply
0
R
roninpacino
Jul 12, 2012

le-nnart;1879077 wrote: Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen waarmee Amazon.nl komt. Nu bestel ik vrijwel alles via amazon.de omdat die spotgoedkoop zijn op véél producten (sokken, lenzenvloeistof, geheugenkaarten etc.) Hopelijk kan ik straks gewoon nog bij amazon.de bestelling en met gratis verzendkosten (al dan niet vanaf €25,-)

Daarnaast ben ik benieuwd hoe bol.com hierop gaat reageren, ik vindt bol namelijk een arrogante houding hebben en totaal niet interessant qua prijs. Voor 2e hands verkoop is bol.com ook niet interessant door de belachelijke fee die ze in rekening brengen.

Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.
Je houd nog geen 8 over aan een item waar je 15 voor vraagt.

reply
0
O
Oakey
Jul 12, 2012

roninpacino;1879084 wrote: Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.

Ik zou me niet teveel verheugen op de 2e-handsmarkt van amazon.nl
Bij marketplace in de UK is bijna alle aanbod van professionele verkopers, bedrijven dus, heb daar nog nooit iets van een particulier bekeken, en ik koop heel veel op marketplace (dat zijn waarschijnlijk die mensen die voor een LOTR bluraybox £49 vragen, terwijl hij dan nieuw bij amazon UK £15 kost ofzo en er talloze marketplace aanbieders zijn die hem voor minder dan £10 aanbieden).

Het gros wat ik koop op marketplace amazon kost me aan aanschaf minder dan een pond (veel cd's zelfs maar £0.01, voor bluray wil ik nog wel tot 4-5 pond gaan), daar komen dan wel de verzendkosten bij. De winst voor de bedrijven zit hem dus in de verzendkosten die vast zijn en blijkbaar lager dan de feitelijke P&P-kosten. De items zelf zijn zo goed als waardeloos. In Nederland is verzenden echter duur (zeker voor iets dat niet door de brievenbus past), waardoor ik niet denk dat dit een serieus aanbod gaat opleveren op amazon.nl. Komt dan ook nog bij dat het aantal potentiële kopers in NL veel lager is en dat NL verkopers veel te veel vragen, niet alleen voor hun huizen :) (kijk maar eens wat op marktplaats wordt gevraagd voor cd's, dvd's en bluray!).

reply
0
R
roninpacino
Jul 12, 2012

Oakey;1879085 wrote: Ik zou me niet teveel verheugen op de 2e-handsmarkt van amazon.nl
Bij marketplace in de UK is bijna alle aanbod van professionele verkopers, bedrijven dus, heb daar nog nooit iets van een particulier bekeken, en ik koop heel veel op marketplace (dat zijn waarschijnlijk die mensen die voor een LOTR bluraybox £49 vragen, terwijl hij dan nieuw bij amazon UK £15 kost ofzo en er talloze marketplace aanbieders zijn die hem voor minder dan £10 aanbieden).

Het gros wat ik koop op marketplace amazon kost me aan aanschaf minder dan een pond (veel cd's zelfs maar £0.01, voor bluray wil ik nog wel tot 4-5 pond gaan), daar komen dan wel de verzendkosten bij. De winst voor de bedrijven zit hem dus in de verzendkosten die vast zijn en blijkbaar lager dan de feitelijke P&P-kosten. De items zelf zijn zo goed als waardeloos. In Nederland is verzenden echter duur (zeker voor iets dat niet door de brievenbus past), waardoor ik niet denk dat dit een serieus aanbod gaat opleveren op amazon.nl. Komt dan ook nog bij dat het aantal potentiële kopers in NL veel lager is en dat NL verkopers veel te veel vragen, niet alleen voor hun huizen :) (kijk maar eens wat op marktplaats wordt gevraagd voor cd's, dvd's en bluray!).

De meesten ja, maar misschien heb je wel een kans om het goedkoper te plaatsen :p.

reply
0
L
le-nnart
Jul 13, 2012

roninpacino;1879084 wrote: Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.

ik verkoop daarom gewoon via Marktplaats, geen gezeur gewoon vooraf betalen en alles is voor mij.

Na 10 onzin biedingen heb je meestal wel 1/2 serieuze bieders.

reply
0
R
rogue
Jul 13, 2012

Ik ben gestopt met marktplaats; inderdaad veel onzinbiedingen, en wat erger is: mensen die niet komen opdagen als je een afspraak maakt.
Ik verkoop nu alleen nog hier.

reply
0
M
martwout
Re:
Jul 15, 2012

rogue;1879313 wrote: Ik ben gestopt met marktplaats; inderdaad veel onzinbiedingen, en wat erger is: mensen die niet komen opdagen als je een afspraak maakt.
Ik verkoop nu alleen nog hier.

Ik verkoop ook via Marktplaats (als ik iets te verkopen heb) maar tot nu toe gaat het prima. Ik heb van de 10 misschien 2 onzinbiedingen maar daar valt mee te leven. En als het tot een akkoord komt, komen ze wel conform afspraak. Als er iemand is met een bod en niet verder reageert dan vraag ik gewoon of er nog interesse is. Zo niet of hij laat teveel twijfels blijken dan gaat zijn bod eruit.

reply
0
K
kristofke
Jul 26, 2012

Geen idee of het een voorteken is, maar het afzender adres voor Amazon leveringen in België is gewijzigd van Charleroi naar Amazon.com, p/a ISC Antwerpen X, 2099 Antwerpen X

Dit is trouwens gewoon het adres van het postsorteercentrum van Antwerpen.

reply
0
N
Nisei
Aug 17, 2012

Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.

reply
0
B
BASIL
Aug 17, 2012

Nisei;1886116 wrote: Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.

Die mag van mij komen. Dan kunnen de Belgen van de gratis vervoerkosten genieten bij alle Amazon's. :lol:

reply
0
F
Frenkel
Aug 18, 2012

Nisei;1886116 wrote: Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.

Daar was ik ook bang voor maar zoals hier al eerder uitgelegd bepalen de landelijke Amazon's dit zelf, als Amazon UK of DE gratis willen blijven verzenden blijven ze dit ook doen.
Nederland en België zijn belangrijke landen voor hen dus ik zie niet in waarom ze plots de gratis verzend optie zouden laten vallen.

reply
0
W
Wieba
Sep 14, 2012

Amazon in oktober naar Nederland

DEN HAAG - De Amerikaanse webwinkel Amazon.com gaat binnenkort de Nederlandse markt op. Het bedrijf is in gesprek met het Centraal Boekhuis over de distributie van Nederlandse boeken.

[IMG]http://media.nu.nl/m/m1ezujlakikv.jpg[/IMG]
Een woordvoerster van het Centraal Boekhuis, dat boeken van Nederlandse uitgevers aan winkels levert, heeft vrijdag een bericht in De Telegraaf hierover bevestigd.

De Nederlandse site van Amazon zou in oktober van start gaan.
Aamazon.com geldt als de grootste webwinkel ter wereld. In het eerste kwartaal van dit jaar boekte het bedrijf een omzet van 13,2 miljard dollar (10 miljard euro).

Via de webwinkel kunnen artikelen zoals boeken, dvd's en elektronica besteld worden. Ook maakt Amazon tablets en e-readers. Wat het bedrijf precies in Nederland gaat verkopen, is nog niet bekend. Amazon zelf heeft officieel nog niets bekendgemaakt over de Nederlandse introductie.

Bron: nu.nl

reply
0
R
rogue
Sep 14, 2012

Als ze over een maand van start gaan, dan zou ik maar beginnen met de promotie als ik amazon was ;). Wel goed als er een echte concurrent van bol bij komt, dat kan alleen maar de prijzen ten goede komen (behalve de vaste boekenprijzen dan).
Ik hoop alleen dat de verzendkosten van de UK site hetzelfde blijven....

reply
0
R
roninpacino
Sep 14, 2012

rogue;1892976 wrote: Als ze over een maand van start gaan, dan zou ik maar beginnen met de promotie als ik amazon was ;). Wel goed als er een echte concurrent van bol bij komt, dat kan alleen maar de prijzen ten goede komen (behalve de vaste boekenprijzen dan).
Ik hoop alleen dat de verzendkosten van de UK site hetzelfde blijven....

En de .de site want de Duitse Amazon is echt wel het goedkoopst!!!

reply
0
K
kristofke
Sep 14, 2012

Ik hoop dat het geen misbaksel wordt zoals Amazon Spanje. Kan natuurlijk aan de crisis liggen, maar het aanbod is grotendeels niet meer dan Engelse, Duitse en Franse Import.

Spaanse blu-ray releases zijn op dag van release vaak uitverkocht en hebben een levertermijn van 1-3 weken...

Zo verover je natuurlijk geen markt!

reply
0
M
MiguelTegen
Sep 18, 2012

Spaanse amazon vind ik anders een goudmijn. Heb er de afgelopen tijd - letterlijk - kilo's gloednieuw vinyl besteld voor 'te mooi om waar te zijn'-bodemprijzen. Ik verwacht niet dat amazon.nl ook zulke prijzen gaat hanteren, anders kan ik beter een nog strengere limiet op mijn credit card gooien.

reply
0
R
rogue
Oct 01, 2012

Nou, deze maand moet het gebeuren....en nog steeds geen nieuws.

reply
0
T
theregiment
Oct 03, 2012

rogue;1897201 wrote: Nou, deze maand moet het gebeuren....en nog steeds geen nieuws.

Verwachting is 17 okt!

Ze hebben alleen nog steeds geen warehouse in NL dus ze moeten alles verzenden vanuit DE en UK!

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 03, 2012

Dat was al langer bekend toch dat ze sowieso via UK of DE zouden blijven verzenden (voorlopig)?

reply
0
T
theregiment
Oct 04, 2012

Jordy van Buel;1897729 wrote: Dat was al langer bekend toch dat ze sowieso via UK of DE zouden blijven verzenden (voorlopig)?

Ja klopt maar inmiddels zijn we paar maanden verder en nu nog steeds geen ontwikkeling hierin :)

reply
0
AV
Alexander V
Oct 03, 2012

Wat heeft het dan voor zin behalve dat mensen die niet bij buitenlandse webshops willen bestellen via een .nl extensie kunnen bestellen? En moet je dan je bij elke film gaan afvragen welke versie ze gaan opsturen?

Ik ben zelf wel benieuwd of ze de Kindle Fire nu wel in nederland zullen gaan leveren....

reply
0
P
peptalk
Oct 03, 2012

Alexander V;1897758 wrote: Wat heeft het dan voor zin behalve dat mensen die niet bij buitenlandse webshops willen bestellen via een .nl extensie kunnen bestellen? En moet je dan je bij elke film gaan afvragen welke versie ze gaan opsturen?

Ik ben zelf wel benieuwd of ze de Kindle Fire nu wel in nederland zullen gaan leveren....

Kijk eens hoe ze het bij amazon.es en amazon.it doen zou ik zeggen;-)

Ik denk wel dat de Kindle dan in NL gaat worden geleverd, maar volgens mij kan dat momenteel ook al, al geloof ik niet alle modellen.

reply
0
K
kristofke
Oct 04, 2012

peptalk;1897768 wrote: Kijk eens hoe ze het bij amazon.es en amazon.it doen zou ik zeggen;-)

Ik denk wel dat de Kindle dan in NL gaat worden geleverd, maar volgens mij kan dat momenteel ook al, al geloof ik niet alle modellen.

Het moet toch gezegd dat vele consumenten niet goed lezen en maar dvd's kopen, en op Amazon.es vind je heel veel reviews met 1 ster van spanjaarden die iets kopen en er geen Spaanse audio of ondertiteling is.

Vele nieuwe releases zijn vaak op dag van release niet verkrijgbaar en hebben verzendtermijnen van 2 à 3 weken.

Kortom, moest Amazon zo naar de Benelux komen hoeft het voorlopig niet.

reply
0
P
pjblack
Oct 18, 2012

17 oktober is alweer voorbij en nog steeds geen Amazon.nl

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 18, 2012

Het komt inderdaad niet echt van de grond.

reply
0
L
le-nnart
Oct 18, 2012

het enige voordeel van amazon.nl is dat partijen als bol.com nu eens wat gaan doen aan die achterlijke prijzen.

ik hoop nog wel dat amazon.de naar NL blijft sturen, zeker met zonder verzendkosten , zijn ze héél interessant voor allerlei artikelen.

Net nog bestel ik een belkin usb lader met 2 usb poorten voor 15 euro. Bij bol kost deze met 1 usb poort al 19,99

reply
0
P
pjblack
Oct 18, 2012

Klopt Bol.com is deze maand echt met belachelijke prijzen gekomen. Komt door de importeurs zeggen ze dan..........Klinklare onzin. De BTW prijzen zijn dubbel en dwars doorberekend. De magazijn produkten zijn gewoon met 10 20 en 30% verhoogd bij Bol.com. Dus Amazon.nl kan niet snel genoeg beginnen.

reply
0
S
stargazer
Oct 18, 2012

Amazon wil nog voor de feestdagen de Nederlandse afdeling, Amazon.nl, online hebben. Eerst alleen met boeken en speelgoed, zodat die al voor de feestdagen via het online warenhuis verkocht kunnen worden. In de komende twee jaar moet de rest worden uitgerold.
Dat schrijft De Telegraaf vanmorgen op basis van bronnen bij de onderhandelingen. Met het Centraal Boekhuis – dat alle boeken van Nederlandse uitgevers aan winkels levert – is de webwinkel in gesprek over boekenverkoop via de site. In oktober zouden die gesprekken moeten worden afgerond.

Volgens de krant is Amazon ook met PostNL in gesprek over het leveren van de bestellingen. Eerder dit jaar gingen al geruchten dat het bedrijf uit Seattle dit najaar naar Nederland zou komen, maar een preciezere lanceerdatum was er nog niet.

In de komende twee jaar moet het assortiment van Amazon.nl worden uitgebreid. Wat er precies in opgenomen wordt, is nog niet duidelijk, maar er zouden ook al gesprekken lopen over films, televisieseries en muziek. Daarnaast heeft Amazon een eigen tablet, de Kindle, waarvoor het Nederlandstalige e-books wil verkopen.

Amazon is de grootste webwinkel ter wereld. Op Amazon.com zijn boeken, films en games te koop, maar ook onder meer speelgoed, elektronica, kleding en sportartikelen.

reply
0
L
le-nnart
Oct 19, 2012

Amazon is een vreemde winkel vindt ik. De prijzen zijn land-afhankelijk en daardoor loont het soms de moeite om even te kijken tussen de .co.uk, ,de, .fr &.com voor de laagste prijs inc. verzending.

bol.com is eigenlijk in productvergelijking nooit de goedkoopste. Daarnaast vindt ik het behoorlijk kinderachtig dat ze niet standaard gratis afleveren, maar pas vanaf een bepaald bedrag.

reply
0
R
rogue
Oct 19, 2012

le-nnart;1901096 wrote: Amazon is een vreemde winkel vindt ik. De prijzen zijn land-afhankelijk en daardoor loont het soms de moeite om even te kijken tussen de .co.uk, ,de, .fr &.com voor de laagste prijs inc. verzending.

bol.com is eigenlijk in productvergelijking nooit de goedkoopste. Daarnaast vindt ik het behoorlijk kinderachtig dat ze niet standaard gratis afleveren, maar pas vanaf een bepaald bedrag.

De verschillende prijzen zijn helemaal niet vreemd.
Het zijn verschillende landen, dus verschillende uitgaves, dus verschillende inkoopprijzen, dus verschillende verkoopprijzen.

reply
0
L
le-nnart
Oct 19, 2012

Hetzelfde product, heeft verschillende prijzen.
Door mij gister besteld, de Belkin Dual USB lader.

Bij amazon.de 13,82
Bij amazon.fr 17,40
Bij amazon.it 20,06

allemaal binnen Europa,en dan vind ik een prijsverschil van 45% enorm.

reply
0
R
rogue
Oct 19, 2012

Ik dacht dat het over films ging ;).
Dat is een aardig prijsverschil. Ik kan mij voorstellen dat de belastingen per land nog verschillen, maar dat verklaart zo'n groot prijsverschil inderdaad niet.
Goede tip!

reply
0
L
le-nnart
Oct 19, 2012

ander voorbeeld:

Weber one touch premium 57 (B002S2OU2W)

amazon.de 229
amazon.fr 253.41
amazon.it 219

115% verschil...

zoals je ziet loont het dus even de moeite om te shoppen tussen de diverse amazon's

reply
0
B
BASIL
Oct 19, 2012

le-nnart;1901115 wrote: ander voorbeeld:

Weber one touch premium 57 (B002S2OU2W)

amazon.de 229
amazon.fr 253.41
amazon.it 219

115% verschil...

Zou het kunnen dat je een fout gemaakt hebt in de prijzen want ik zie geen 115% verschil? ;)

reply
0
P
peptalk
Oct 19, 2012

Bij films kan het prijsverschil tussen de verschillende sites nogal snel manco gaan door de verzendkosten die de .fr/.es/.it rekenen en bij de .de moet je wel rond de 20 euro zitten om gratis verzenden te krijgen.
Toch zijn de prijzen van uitgaves uit andere landen op de .es of .it sites wel eens flink lager.

reply
0
R
roninpacino
Oct 24, 2012

Vandaag een pakketje van Amazon.de ontvangen (steelbook Avengers 3D).
Afzender stond Zwolle NL op...

reply
0
P
peptalk
Oct 24, 2012

Dat is net zo dat er Amsterdam bij staat bij pakketjes uit Frankrijk, Spanje, UK of Italië. Heeft met de deal te maken die ze hebben met PostNL.

reply
0
PV
Pieter V
Oct 24, 2012

Inderdaad men heeft een speciaal lijntje lopen met PostNL, gewoon lekker het spul al met 2 dagen in huis. :D

reply
0
K
kristofke
Oct 31, 2012

Ik denk niet dat het nog voor dit jaar zal zijn, volgens mij hebben ze het wat onderschat, vertaalwerk etc, en moeten de magazijnen in Duitsland plaats maken voor een productaanbod voor de Benelux terwijl die nu al bomvol zitten voor hun eigen kerstdagen in Duitsland.

reply
0
T
theregiment
Oct 31, 2012

kristofke;1904195 wrote: Ik denk niet dat het nog voor dit jaar zal zijn, volgens mij hebben ze het wat onderschat, vertaalwerk etc, en moeten de magazijnen in Duitsland plaats maken voor een productaanbod voor de Benelux terwijl die nu al bomvol zitten voor hun eigen kerstdagen in Duitsland.

Daarom (als het klopt) komen ze in december met alleen boeken en speelgoed omdat centraal boekenhuis in NL zit en meteen verstuurd en speelgoed vaak internationale verpakkingen heeft en afspraken met leveranciers om direct te leveren misschien...

We zien wel, denk dat het uiteindelijk geen schokkende veranderingen met zich mee zal nemen omdat de goedkopere producten altijd import zijn (vanuit ons gezien, bestellen in de UK en DE) en NL producten hebben sowieso andere marges + amazon.nl gaat geen 10.000 x een blu-ray bestellen om inkoop voordeel te hebben. Dus ze zitten in het zelfde schuitje als freerecordshop, bol.com, mediamarkt etc etc.

reply
0
K
kristofke
Nov 14, 2012

Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

Daar stonden ongeveer 40 karren met enkel Amazon pakjes, ruwweg 2000 à 3000 pakjes. Dit was het dagvolume. Ik was daar zeer van geschrokken dat er zoveel mensen reeds Amazon kenden en er ook bestellen.

Hetzelfde equivalent wordt er ook nog eens in Charleroi verwerkt.

Ik denk niet dat Amazon gehaast is, de Belgische consument heeft hen al lang gevonden zonder 1 euro marketing kosten, Nederlandstalige helpdesk kosten, vertalingskosten, etc!

reply
0
R
roninpacino
Nov 14, 2012

kristofke;1907268 wrote: Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

Daar stonden ongeveer 40 karren met enkel Amazon pakjes, ruwweg 2000 à 3000 pakjes. Dit was het dagvolume. Ik was daar zeer van geschrokken dat er zoveel mensen reeds Amazon kenden en er ook bestellen.

Ik denk niet dat Amazon gehaast is, de Belgische consument heeft hen al lang gevonden zonder 1 euro marketing kosten, Nederlandstalige helpdesk kosten, vertalingskosten, etc!

Je vergeet dat er al een Amazon.fr is. België is voor een groot deel (opgezocht 40%, dus ca 5 miljoen mensen) Franstalig, dus dat scheelt echt wel.

reply
0
L
le-nnart
Nov 15, 2012

kristofke;1907268 wrote: Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

Bol.com kan wel inpakken zodra Amazon ook een Nederlands filiaal opent. Bol.com is namelijk het tegenovergestelde.

reply
0
M
martwout
Re:
Nov 16, 2012

le-nnart;1907343 wrote: Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

Bol.com kan wel inpakken zodra Amazon ook een Nederlands filiaal opent. Bol.com is namelijk het tegenovergestelde.

Qua bestellen en prijzen kan Bol ook goed zijn en Amazon kan soms ook duur zijn. Het blijft straks gewoon vergelijken. Voor de concurrentie is het wel goed. Dan moet Bol er harder aan trekken en bestaat de kans dat sommige prijzen gaan zakken. Ik denk dat de kleinere webshops het moeilijk gaan krijgen.

reply
0
T
theregiment
Nov 24, 2012

le-nnart;1907343 wrote: Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

Misschien moet je beter je huiswerk doen :) Uit onderzoeken blijkt dat in elk land waar amazon een webwinkel opent op een bestaande markt met webwinkels de markt juist groeit met 30-40% (Shifting van fysieke retail naar online) en dat de grote spelers in de markt gewoon blijven.

Born mag ik niet vrijgeven is een onderzoek was is gepresenteerd op mijn werk.

Verder moet amazon het gewoon doen met NL producten omdat de normale consument verwacht een NL ondertiteld/NL hoes of verpakking te kopen.

En amazon koopt ook van 1 dvd of blu-ray geen 10.000 stuks in dus ze zullen met de zelfde inkoopprijzen op de NL markt zitten als FRS, Bol, wehkamp ect etc.

Verder is amazon.nl weer met 6 maanden uitgesteld omdat ze de zaken nog steeds niet voor elkaar hebben...

reply
0
R
roninpacino
Nov 24, 2012

theregiment;1909419 wrote: Misschien moet je beter je huiswerk doen :) Uit onderzoeken blijkt dat in elk land waar amazon een webwinkel opent op een bestaande markt met webwinkels de markt juist groeit met 30-40% (Shifting van fysieke retail naar online) en dat de grote spelers in de markt gewoon blijven.

Born mag ik niet vrijgeven is een onderzoek was is gepresenteerd op mijn werk.

Verder moet amazon het gewoon doen met NL producten omdat de normale consument verwacht een NL ondertiteld/NL hoes of verpakking te kopen.

En amazon koopt ook van 1 dvd of blu-ray geen 10.000 stuks in dus ze zullen met de zelfde inkoopprijzen op de NL markt zitten als FRS, Bol, wehkamp ect etc.

Verder is amazon.nl weer met 6 maanden uitgesteld omdat ze de zaken nog steeds niet voor elkaar hebben...

Hoeveel kopen bol.com e.d. nou bijv. van een film in?

Bijvoorbeeld een oude film die nieuw op blu-ray is verschenen. Bijvoorbeeld een standaard uitgave van E.T. Daar kopen ze toch vast wel 10 duizend van in?

Of van een nieuwe film op blu-ray, bijvoorbeeld The Dark Knight Rises. Heeft bol.com dan wel genoeg aan 10 duizend stuks, of is de markt voor films/blu-ray's in Nederland daar veel te klein voor?

reply
0
T
theregiment
Nov 24, 2012

roninpacino;1909422 wrote: Hoeveel kopen bol.com e.d. nou bijv. van een film in?

Bijvoorbeeld een oude film die nieuw op blu-ray is verschenen. Bijvoorbeeld een standaard uitgave van E.T. Daar kopen ze toch vast wel 10 duizend van in?

Of van een nieuwe film op blu-ray, bijvoorbeeld The Dark Knight Rises. Heeft bol.com dan wel genoeg aan 10 duizend stuks, of is de markt voor films/blu-ray's in Nederland daar veel te klein voor?

Ligt aan de release, maar zoals je snapt mag ik dit soort gegevens niet prijsgeven.

Maar 10.000 stuks voor een pre-order zijn geen vreemde aantallen ;) maar dan zit er nog weinig verschil tussen de inkoopprijs van 100 stuks of 10.000 stuks valt allemaal viestegen in ons kikkerlandje.

Het zit hem puur in de marges die een winkel wil hanteren, MM 3=2 acties wordt gewoon geld achteraan gegooit maar ze hopen dat je nog iets anders koopt waar torenhoge marge opzit en daar verdienen ze aan. Eigenlijk is het beleid van een MM niet heel gezond, maar ze komen er blijkbaar mee weg door verkoop van te dure HDMI kabel bij een TV of andere bijverkoop producten.

En geloof me de marges zijn allemaal niet zoals mensen denken dat ze zijn, ik kan er helaas niet echt op ingaan omdat ik dit gewoon niet mag.
Maar je zou eens moeten weten + ik had het graag toegelicht.

Misschien is er iemand anders op het forum met een eigen winkel die ook inkoopt via groothandel die wil misschien zijn prijzen prijs geven ;)

reply
0
AR
Aldo Raine
Nov 24, 2012

theregiment;1909445 wrote: Ligt aan de release, maar zoals je snapt mag ik dit soort gegevens niet prijsgeven.

Maar 10.000 stuks voor een pre-order zijn geen vreemde aantallen ;) maar dan zit er nog weinig verschil tussen de inkoopprijs van 100 stuks of 10.000 stuks valt allemaal viestegen in ons kikkerlandje.

Het zit hem puur in de marges die een winkel wil hanteren, MM 3=2 acties wordt gewoon geld achteraan gegooit maar ze hopen dat je nog iets anders koopt waar torenhoge marge opzit en daar verdienen ze aan. Eigenlijk is het beleid van een MM niet heel gezond, maar ze komen er blijkbaar mee weg door verkoop van te dure HDMI kabel bij een TV of andere bijverkoop producten.

En geloof me de marges zijn allemaal niet zoals mensen denken dat ze zijn, ik kan er helaas niet echt op ingaan omdat ik dit gewoon niet mag.
Maar je zou eens moeten weten + ik had het graag toegelicht.

Misschien is er iemand anders op het forum met een eigen winkel die ook inkoopt via groothandel die wil misschien zijn prijzen prijs geven ;)

Klopt helemaal, ik had me voor de gein eens ingeschreven met een kvk nummer bij de leverancier van o.a bol.com en FRS omdat ik altijd dacht dat die marges waanzinnig groot zouden zijn. De inkoopprijs van nieuwe releases zoals bijvoorbeeld Amazing Spiderman lag rond de 11/12 euro. Nu zullen bol.com en FRS vast wel kwantumkorting krijgen als ze 10.000 stuks afnemen, maar de marges zijn alsnog een stuk kleiner dan ik had verwacht. Zo heeft MM dus vorige maand Amazing Spiderman aangeboden voor 11 euro, bijna tegen kostprijs dus..

reply
0
R
roninpacino
Nov 24, 2012

Aldo Raine;1909448 wrote: Klopt helemaal, ik had me voor de gein eens ingeschreven met een kvk nummer bij de leverancier van o.a bol.com en FRS omdat ik altijd dacht dat die marges waanzinnig groot zouden zijn. De inkoopprijs van nieuwe releases zoals bijvoorbeeld Amazing Spiderman lag rond de 11/12 euro. Nu zullen bol.com en FRS vast wel kwantumkorting krijgen als ze 10.000 stuks afnemen, maar de marges zijn alsnog een stuk kleiner dan ik had verwacht. Zo heeft MM dus vorige maand Amazing Spiderman aangeboden voor 11 euro, bijna tegen kostprijs dus..

11 / 12 euro inkoop?!
Damn, dat is (bijna) de standaardprijs van een aantal US / UK webshops lol!

Ik snap echt niet dat de productie van een film 11 euro kan kosten.

Ik denk dat de groothandels er echt heel veel aan verdienen.

Maar ja, 11/12 euro voor een nieuwe release, je ziet wel dat ze dan voor minstens 20 euro te koop gezet worden. Dus toch nog wel 8 a 9 euro winst en dat is best veel.

reply
0
T
theregiment
Nov 24, 2012

roninpacino;1909479 wrote: 11 / 12 euro inkoop?!
Damn, dat is (bijna) de standaardprijs van een aantal US / UK webshops lol!

Ik snap echt niet dat de productie van een film 11 euro kan kosten.

Ik denk dat de groothandels er echt heel veel aan verdienen.

Maar ja, 11/12 euro voor een nieuwe release, je ziet wel dat ze dan voor minstens 20 euro te koop gezet worden. Dus toch nog wel 8 a 9 euro winst en dat is best veel.

Als je uitgaat van 11 euro inkoop en 20 euro verkoop is het geen 8/9 euro winst he.

Van die 8/9 euro moet allees en iedereen nog van betaald worden he, vast kosten, transport, personeel, opslag, verzending etc etc dus je houd er al bijna niks aan over ;)

reply
0
S
Smooth-J
Nov 24, 2012

Standaard gaat een product 3x over de kop voordat het in de winkel beland. En idd zoals je zegt groothandels verdienen veel.

reply
0
P
peptalk
Nov 24, 2012

Ik geloof er niets van dat die groothandels veel verdienen en we hebben het nu alleen over de prijs bij release. Je moet alles in een veel groter geheel zien, er komt veel meer bij kijken dan alleen het produceren van het schijfje natuurlijk.

reply
0
K
kristofke
Nov 24, 2012

Spiderman was een uitzondering in prijs voor blu-ray.

De meeste blu-rays bij release zijn 16 euro exclusief BTW! (zoals Dark Knight Rises).

Telkens ik opmerkingen lees over hoe duur Bol is, vraag ik mij af of mensen weten dat Bol zelfs onder de inkoopprijs zit voor sommige kleinere webwinkels terwijl ze dan ook nog eens gratis versturen.

Marges zijn dus enorm klein, voor een enkele uitgave is het vaak nog geen euro als je wat wil concurreren met de groten.

Ik denk trouwens niet dat Amazon gaat inkopen bij de groothandel van Bol en FRS. Amazon koopt liefst rechtstreeks in bij de producenten ipv via een groothandel te passeren. Het zal allemaal echter niet van zo een leie dakje lopen aangezien de distributeurs dan ook kunnen verwachten dat die groothandels een lagere inkoopprijs willen.

Die distributeurs en groothandelaars zijn bovendien machtig genoeg om winkelketens te verbieden om import te verkopen uit bv. de UK. Heel af en toe zie je zo eens iets opduiken met een sticker import bij Media Markt / Saturn, maar als ze zouden willen konden ze twee maanden geleden als bv. Desperate Housewives 8 in de winkel leggen. Ze kunnen hem bv. zelfs inkopen bij Amazon tegen een lagere prijs dan de inkoopprijs excl. BTW in de Benelux (je wil niet weten wat men durft te vragen voor zulke TV reeksen, de prijzen van 59 euro in de winkel voor een seizoen weerspiegelen goed hoeveel dat werkelijk is).

reply
0
RB
Richard B.
Nov 28, 2012

Ik kan Bol.com met geen mogelijkheid goedkoop noemen. Alles wat ik daar opzoek is altijd een paar euro duurder dan bij FRS of MM (die beiden tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop zijn). En verzendkosten moet niets uitmaken want Bol.com heeft niet de kosten van fysieke winkels.

reply
0
T
theregiment
Nov 28, 2012

Richard B.;1910173 wrote: Ik kan Bol.com met geen mogelijkheid goedkoop noemen. Alles wat ik daar opzoek is altijd een paar euro duurder dan bij FRS of MM (die beiden tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop zijn). En verzendkosten moet niets uitmaken want Bol.com heeft niet de kosten van fysieke winkels.

Spullen liggen in ons eigen ditributie centrum in waalwijk, denk je dat dit gratis is + pakket moet ook naar postnl en die kosten ook geld..

reply
0
L
le-nnart
Nov 28, 2012

theregiment;1910203 wrote: Spullen liggen in ons eigen ditributie centrum in waalwijk, denk je dat dit gratis is + pakket moet ook naar postnl en die kosten ook geld..

Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

Daarnaast heeft bol.com niets te maken met winkelpersoneel wat op koopavond/zondag extra betaald dient te worden. Er is geen diefstalrisico etc. etc. Orderpickers kun je veel efficiënter inzetten dan winkelpersoneel.

reply
0
RB
Richard B.
Nov 29, 2012

le-nnart;1910207 wrote: Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

Daarnaast heeft bol.com niets te maken met winkelpersoneel wat op koopavond/zondag extra betaald dient te worden. Er is geen diefstalrisico etc. etc. Orderpickers kun je veel efficiënter inzetten dan winkelpersoneel.

Dit. Plus het feit dat Bol.com een veel kleinere voorraad kan aanhouden omdat ze maar vanaf een punt hoeven te leveren en niet via honderden winkels die ieder hun eigen voorraadje moeten hebben. Het kost veel geld om voor al die winkels een zo groot mogelijk assortiment in de schappen te hebben liggen. Bol.com kan minder gevraagde titels in kleinere aantallen inkopen, wat goedkoper is. Ze kunnen ook later inkopen, omdat ze maar een verkooppunt hebben, wat ook goedkoper is. Online verkoop hoort altijd goedkoper te zijn dan de verkoop via fysieke winkels via grote ketens als FRS.

reply
0
L
le-nnart
Nov 28, 2012

@theregiment, verwijzen naar een bron die je niet kan prijsgeven heeft weinig nut. Ik kan ook wel van alles roepen en dan verwijzen naar een geheime bron.

Desalniettemin geloof ik niet dat bol.com 11 euro voor en bluray betaald , idem voor Mediamarkt. De verkopertjes bij de mediamarkt beweren ook altijd dat een bepaald product onder de inkoop verkocht wordt. Een winkel die onder de inkoop verkoopt herken je aan hun korte bestaansrecht.

Bol.com is in Nederland de grootste speler op online media gebied. Meestal zijn ze ook de duurste. Wat klopt hier niet. Een dvdoutlet is vaak goedkoper, of FRS en die zijn allebei véél kleiner.
Misschien moet bol.com een betere inkoper aannemen of stoppen met het fabeltje van kleine marges.

reply
0
T
theregiment
Nov 28, 2012

le-nnart;1910198 wrote: @theregiment, verwijzen naar een bron die je niet kan prijsgeven heeft weinig nut. Ik kan ook wel van alles roepen en dan verwijzen naar een geheime bron.

Desalniettemin geloof ik niet dat bol.com 11 euro voor en bluray betaald , idem voor Mediamarkt. De verkopertjes bij de mediamarkt beweren ook altijd dat een bepaald product onder de inkoop verkocht wordt. Een winkel die onder de inkoop verkoopt herken je aan hun korte bestaansrecht.

Bol.com is in Nederland de grootste speler op online media gebied. Meestal zijn ze ook de duurste. Wat klopt hier niet. Een dvdoutlet is vaak goedkoper, of FRS en die zijn allebei véél kleiner.
Misschien moet bol.com een betere inkoper aannemen of stoppen met het fabeltje van kleine marges.

Is goed wat jij wil, blijkbaar weet je het toch wel beter...
Gelukkig zit je in de business en heb je er verstand van :)

reply
0
L
le-nnart
Nov 28, 2012

theregiment;1910202 wrote: Is goed wat jij wil, blijkbaar weet je het toch wel beter...
Gelukkig zit je in de business en heb je er verstand van :)

aangezien jij helemaal niet weet wat ik doe zou het inderdaad kunnen dat ik in "de business" zit.

Jij werkt blijkbaar bij bol.com, gezien je spreekt over "ons in waalwijk" maar mocht jij werkelijk een rol van betekenis spelen in het inkoopproces dan blijf ik bij mijn mening dat bol.com misschien meer bekwaam personeel dient aan te nemen. Iemand van de klantenservice heeft uiteraard totaal geen inzicht in de inkooptarieven.

In de retail is het vrij gebruikelijk dat een product 2/3 maal over de koop gaat (inc. de Btw).

reply
0
T
theregiment
Nov 28, 2012

le-nnart;1910207 wrote: Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

le-nnart;1910206 wrote: aangezien jij helemaal niet weet wat ik doe zou het inderdaad kunnen dat ik in "de business" zit.

Jij werkt blijkbaar bij bol.com, gezien je spreekt over "ons in waalwijk" maar mocht jij werkelijk een rol van betekenis spelen in het inkoopproces dan blijf ik bij mijn mening dat bol.com misschien meer bekwaam personeel dient aan te nemen. Iemand van de klantenservice heeft uiteraard totaal geen inzicht in de inkooptarieven.

In de retail is het vrij gebruikelijk dat een product 2/3 maal over de koop gaat (inc. de Btw).

Blijkbaar niet met je gebrabbel.. maar goed je denkt maar wat je wil denken (y)

reply
0
D
DanielC
Nov 28, 2012

le-nnart;1910206 wrote:

Was het maar zo'n feest ... We hebben het over boeken, cds, en dvds he. Consumentenprijs van 19.99 is 16,50 euro netto overhouden. Als Spider-Man bijvoorbeeld dan inkoop ex btw zo'n 14 euro zou kosten (ik noem maar wat)...dan kan je zelf wel berekenen hoeveel winkels er aan overhouden.

Dat verhaaltje van 2/3 keer over de kop gaan is voornamelijk in de kledingbranche het geval.

reply
0
L
le-nnart
Nov 28, 2012

"blijkbaar niet met je gebrabbel" slaat op ?

Behoorlijk volwassen reactie ook voor een "Brand manager games" *uch*

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 28, 2012

Houden we het hier vriendelijk heren? Dank ;)

reply
0
L
le-nnart
Nov 28, 2012

Altijd:lol::lol::lol:

reply
0
S
stargazer
Nov 28, 2012

ik heb bij music store gewerkt

de marge die wij hadden was 20% tot 25% op dvd/blu-ray aanbiedingen zaten hier niet bij
daar had je soms nog maar 10%
van de winst gaan dan personeel kosten BTW huur pand gas en elektra nog van af
dus het valt nog wel mee wat de winkels verdienen

van de 150 music store winkels is de helft nog maar open
ook free record heeft de afgelopen jaren winkels gesloten

dit komt vooral door het downloaden zo wel legaal als ilegaal

ik denk dat bol.com inderdaad erg duur is die hebben op sommige producten een marge van 40%

free recordshop online zijn de producten vaak ook duurder dan die van de winkel zelf

reply
0
M
Macca728
Nov 29, 2012

stargazer;1910350 wrote: ik heb bij music store gewerkt

de marge die wij hadden was 20% tot 25% op dvd/blu-ray aanbiedingen zaten hier niet bij
daar had je soms nog maar 10%
van de winst gaan dan personeel kosten BTW huur pand gas en elektra nog van af
dus het valt nog wel mee wat de winkels verdienen

van de 150 music store winkels is de helft nog maar open
ook free record heeft de afgelopen jaren winkels gesloten

dit komt vooral door het downloaden zo wel legaal als ilegaal

ik denk dat bol.com inderdaad erg duur is die hebben op sommige producten een marge van 40%

free recordshop online zijn de producten vaak ook duurder dan die van de winkel zelf

makkelijk om alleen het downloaden de schuld te geven.

Het heeft ook met service en te hoge prijzen te maken natuurlijk. Bij Music Store kocht ik voor internet al bijna niets, die waren echt reteduur.

Bij FRS krijg je dan meer vaak cd's/dvd's die beschadigd zijn.

reply
0
K
kristofke
Nov 30, 2012

Men vergeet wel dat Bol.com momenteel (in Vlaanderen toch) met miljoenen aan het gooien is in de reclamesector.

Dat terwijl winkels als FRS geen enkele reclame maken (toch niet in Vlaanderen).

Bovendien is het een fabeltje dat bedrijven als Bol.com pakjes kunnen versturen voor 1 euro of minder "omdat ze er zoveel versturen".

Daarbij komt nog eens een wikkel of doos met opvulmateriaal. Ook daar weer een fabeltje 'wat kost dat nu?', zelfs in de grote aantallen dat Bol.com ze zou inkopen blijft dit een kost.

Dan is er nog de betaling, dewelke in online winkels voor het grootste deel elektronisch gebeuren. Dat wil zeggen dat op zo goed als alle betalingen er een bepaald percentage moet afgegeven worden aan banken en verwerkers. Dat terwijl in een fysieke winkel vaak nog cash ontvangt (en hiervan is de kost kleiner dan elektronische betaling).

Dan is er nog de datahosting en onderhoud van de website. Velen staan er niet bij stil hoeveel geld het kost om een site als Bol.com in de lucht te houden.

Kortom, al die opmerkingen dat Bol.com een geldwolf zou zijn en opzettelijk zijn prijzen hoog zou houden.... Ik werk er niet, en het is een concurrent van mij, maar ik kan de prijszetting begrijpen.

reply
0
L
le-nnart
Nov 30, 2012

kristofke;1910619 wrote: Men vergeet wel dat Bol.com momenteel (in Vlaanderen toch) met miljoenen aan het gooien is in de reclamesector.

Dat terwijl winkels als FRS geen enkele reclame maken (toch niet in Vlaanderen).

Bovendien is het een fabeltje dat bedrijven als Bol.com pakjes kunnen versturen voor 1 euro of minder "omdat ze er zoveel versturen".

Daarbij komt nog eens een wikkel of doos met opvulmateriaal. Ook daar weer een fabeltje 'wat kost dat nu?', zelfs in de grote aantallen dat Bol.com ze zou inkopen blijft dit een kost.

Dan is er nog de betaling, dewelke in online winkels voor het grootste deel elektronisch gebeuren. Dat wil zeggen dat op zo goed als alle betalingen er een bepaald percentage moet afgegeven worden aan banken en verwerkers. Dat terwijl in een fysieke winkel vaak nog cash ontvangt (en hiervan is de kost kleiner dan elektronische betaling).

Dan is er nog de datahosting en onderhoud van de website. Velen staan er niet bij stil hoeveel geld het kost om een site als Bol.com in de lucht te houden.

Kortom, al die opmerkingen dat Bol.com een geldwolf zou zijn en opzettelijk zijn prijzen hoog zou houden.... Ik werk er niet, en het is een concurrent van mij, maar ik kan de prijszetting begrijpen.

In Nederland hergebruikt bol.com de reclame van vorig jaar. Men vergeet dat TV commercials helemaal niet zo duur zijn als men denkt. Niemand beweert dat bol 1 euro betaald voor een pakketje maar ze betalen ook zeker niet de tarieven die jij als reguliere consument betaald. Wie denkt dat cash goedkoper is dan giraal heeft het zeker mis. Cash storten als bedrijf zijnde bij de bank is een vrij prijzige handeling. Naast het 'risico' dat je loopt bij veel cash hebben als winkel.

Bol.com bespaart duidelijk op de verpakking want een fatsoenlijke enveloppe ontbreekt.

FRS heeft ook een website met webshop dus die kosten hebben zij ook.

Laten we niet vergeten , nogmaals, dat er met name een slag wordt geslagen op de efficiency van het personeel en overhead kosten.
Een winkel gaat om 10 uur open en vanaf dat moment staan er 2 man personeel, de verwarming is aan, de lampen en de muziek. Kost allemaal stroom. Als er tussen 10 en 11 2 klanten komen zijn deze kosten net gedekt.

Terwijl bij bol zeggen ze, je besteld voor 20.00(voorbeeld) en ze hebben een deal met postnl die haalt om 23.00 de orders af. Vervolgens komt er een club van order pickers. Die zorgt dat alles klaar is en werkt 3 uur (nogmaals: voorbeeld). Het personeel bij et distributiecentrum bij bol wordt dus optimaal benut en er gaat geen tijd verloren met loze uren.

reply
0
R
roninpacino
Nov 30, 2012

Laten we voor het gemak maar even vergeten dat freerecordshop ook een webshop heeft en ook de kosten maakt die bol.com als webshop heeft :rolleyes:

reply
0
K
kristofke
Nov 30, 2012

Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

En als u denkt dat orderpickers maar 3 uren hoeven ingezet te worden per dag dan heeft u het toch grondig mis.

Ook wordt weer voor het gemak vergeten dat Bol ook andere zaken gratis levert vanaf 20 euro, en dus een wasmachine of een koelkast of een TV kost heus wel wat meer dan 5 euro om te leveren.

En uiteindelijk moet heel de afrekening winstgevend zijn.

reply
0
J
jack020
Nov 30, 2012

En ik maar iedere keer bij een nieuwe post op dit topic denken dat er nieuws over Amazon.nl wordt gemeld!:rolleyes:

reply
0
L
le-nnart
Nov 30, 2012

kristofke;1910654 wrote: Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

En als u denkt dat orderpickers maar 3 uren hoeven ingezet te worden per dag dan heeft u het toch grondig mis.

Ook wordt weer voor het gemak vergeten dat Bol ook andere zaken gratis levert vanaf 20 euro, en dus een wasmachine of een koelkast of een TV kost heus wel wat meer dan 5 euro om te leveren.

er staat toch zéér duidelijk achter dat ik deze 3 uur ter illustratie neem.
Het maakt namelijk niet uit hoelang deze bezig zijn, het gaat om de efficiency. Een winkelmedewerker is niet continue bezig met de winkel. Een order picker kun je inzetten naar behoefte. Een winkel is gewoon open, of er nu klanten zijn of niet.

reply
0
T
theregiment
Nov 30, 2012

kristofke;1910654 wrote: Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

Ik steek er geen moeite meer in :)

Maar jou kan ik een hand geven, want je weet waar je over praat (y)

reply
0
R
roninpacino
Dec 01, 2012

theregiment;1910758 wrote: Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

Omdat hij positiever is over bol.com... LOL!

Bol.com is en blijft een veel te dure winkel en met een klantenservice van NIETS (zeker vergeleken met die van Amazon of Play.com) :).

reply
0
T
theregiment
Dec 01, 2012

roninpacino;1910816 wrote: Omdat hij positiever is over bol.com... LOL!

Bol.com is en blijft een veel te dure winkel en met een klantenservice van NIETS (zeker vergeleken met die van Amazon of Play.com) :).

Waar is hij positief over bol.com dan? Wat hij zegt klopt en le_nnart roept maar wat!

reply
0
L
le-nnart
Dec 01, 2012

theregiment;1910758 wrote: Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

HAhA LOL. Enkel omdat hij vindt dat bol zo fantastisch is hahaha. Indd qua klanten'service' om te huilen. Amazon is qua service onovertroffen en bol komt niet eens in de buurt.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 04, 2012

le-nnart;1910882 wrote: HAhA LOL. Enkel omdat hij vindt dat bol zo fantastisch is hahaha. Indd qua klanten'service' om te huilen. Amazon is qua service onovertroffen en bol komt niet eens in de buurt.

Om een veel gehoorde quote aan te halen: ik herken dat helemaal niet. Amazon heeft inderdaad een hele goede service, maar de drie keer dat ik een probleem met een bol.com-bestelling had, is dat naar tevredenheid afgehandeld. Mits je maar beleefd blijft en niet gaat schelden. Want dat werkt averechts. De medewerkers kunnen er vaak ook niets aan doen als dingen soms niet zo lopen als jij graag zou zien.

reply
0
J
jack020
Nov 30, 2012

En ik maar iedere keer denken dat er nieuws is over Amazon.nl als ik zie dat er een nieuwe posting op dit topic is!

:???:

reply
0
C
crocs
Nov 30, 2012

jack020;1910660 wrote: En ik maar iedere keer denken dat er nieuws is over Amazon.nl als ik zie dat er een nieuwe posting op dit topic is!

:???:

1 keer denken is genoeg hoor, daarvoor hoef je niet 2x hetzelfde te gaan posten :-P

Maar we nu toch off topic zijn. Ahold eigenaar van Bol.com heeft wel als voordeel dat je kleine Bol.com bestellingen kan afhalen bij de servicebalie van de Albert Heijn XL.

BTW: of Amazon.nl het webshoplandschap kan veranderen is nog de vraag.
De volgende info kwam ik op nu.nl tegen. Begrijpelijk dat Ahold Bol.com heeft overgenomen.

Bol.com is naar eigen zeggen de meest bezochte retailwebsite van Nederland met 3,4 miljoen actieve klanten en in 2011 meer dan 17 miljoen verkochte artikelen. De leverancier van onder meer boeken, cd's en speelgoed haalde vorig jaar een omzet van 355 miljoen euro.

reply
0
R
roninpacino
Nov 30, 2012

Omzet van bol.com is toch wel een lachertje vergeleken met die van Amazon.com (meer dan 48 miljard dollar xD).

reply
0
T
theregiment
Nov 30, 2012

roninpacino;1910752 wrote: Omzet van bol.com is toch wel een lachertje vergeleken met die van Amazon.com (meer dan 48 miljard dollar xD).

En draaien voor het eerst in 5 jaar een verlies van 300miljoen,

Amazon.nl is weer met minimaal 6 maanden uitgesteld omdat het zowel in het thuisland onder druk staat omdat andere spelers ook in de prijs duiken.

En de omzetten in de UK en DE vallen ook vies tegen..

reply
0
P
pjblack
Jan 20, 2013

Ik krijg niet de indruk dat Amazon.nl nog snel naar Nederland komt. Ze zouden eerst in oktober 2012 komen en daarna werd gesproken voor de kerst, maar de verliezen daar brengt de deal niet sneller dichterbij. Zitten we nog met een belangrijk vervelend politiek punt. De boekenprijzen zijn al jarenlang vast, en dus is het voor Amazon zonder concurentie helemaal niet interessant om Nederland te gaan veroveren.

reply
0
B
bart22
Mar 13, 2013

Ondertussen nog geen verder nieuws hierover?

reply
0
T
theregiment
Mar 14, 2013

bart22;1929288 wrote: Ondertussen nog geen verder nieuws hierover?

Nee, op dit moment niet. Zelfs wij horen hier niks meer over.

Gr Bart

reply
0
H
Hombre
Apr 05, 2013

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

Nu de fysieke winkels op sterven na dood zijn...

reply
0
T
theregiment
Apr 07, 2013

Hombre;1932723 wrote: Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

Nu de fysieke winkels op sterven na dood zijn...

Ja, amazon heeft een marketing kantoor geopend ergens in noord-holland (weet zo de plaats 1,2,3 niet) ze zijn op zoek naar personeel.

Thats it zover ik weet.

reply
0
K
kristofke
Apr 08, 2013

Dat zal hoogstwaarschijnlijk gewoon ter promotie van hun informaticadiensten zijn. Amazon is namelijk op de zakelijke markt in de Benelux al wel langer aanwezig met oa Cloud diensten, webhosting, etc...

reply
0
Q
Qzyn
Apr 08, 2013

"Amazon zit al (stiekem?) in Nederland"

reply
0
W
Wieba
Apr 19, 2013

Amazon.com opent binnenkort op Androidtoestellen een Nederlandse downloadwinkel. Het bedrijf vraagt ontwikkelaars vandaag of ze hun apps willen inzenden voor publicatie.

De Nederlandse lancering maakt deel uit van een internationaal project waarbij Amazon zijn Appstore voor Android naar tweehonderd landen gaat uitrollen. Dat komt er voor de consument op naar dat hij, met een onhandige omweg, een Amazonapplicatie op zijn toestel moet zetten. Daarna heeft hij twee winkels om software bij te kopen: die van Google en die van Amazon.
Voor ontwikkelaars staan de deuren nu al open. Zij kunnen hun werk gaan inzenden voor opname in de schappen. Wanneer de Nederlandse shop exact live gaat, is nog niet bekend. Amazon spreekt over ‘in

de komende maanden.’ In Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje ging de Appstore afgelopen zomer al live (download app).
Amazon staat zich erop voor dat ontwikkelaars meer met hun app verdienen dan bij Google. Daarnaast kunnen ze technische features gebruiken als 1-Click Purchasing. Amazons API’s voor In-App Purchasing, A/B Testing en Amazon gamingplatform GameCircle.

Voor uitgevers en winkeliers gaat zich de vraag aandienen welk platform beter is, dat van Google of Amazon. Het verschil kan worden gemaakt met de promotiemiddelen die die twee partijen aanbieden en prijssubsidies. Amazon brengt apps regelmatig goedkoper in omloop dan ze bij Google kosten.

reply
0
Q
Qzyn
Sep 17, 2014

Opnieuw geruchten over spoedige komst van Amazon naar Nederland: http://www.nrcq.nl/2014/09/17/amazon-komt-naar-nederland-praat-met-uitgevers

reply
0
B
bart22
Sep 17, 2014

Ik ben eens benieuwd of het deze keer wel van de grond komt.

reply
0
W
WaymannDirector
Sep 17, 2014

Ik hoop het want als belg kan je enkel bij bol.com bestellen… als je nederlandse uitgaves wil. (en een beetje een betrouwbare website wilt)

reply
0
L
Loader
Sep 24, 2014

Ik las vandaag op tv dat Google een data server gaat bouwen in groningen bij eemshaven.

En Siemens en IBM ook. En er zou nog een partij bijkomen. Apple is het niet. Dus het zou zomaar kunnen dat het Amazon is....

reply
0
F
Frank
Nov 11, 2014

Vanaf morgen is Amazon.nl online. Als filmliefhebber hebben we er echter nog niets aan, want voorlopig verkopen ze alleen e-books.

Amazon opent Nederlandse webwinkel

De grote Amerikaanse webwinkel Amazon zet voet op Nederlandse bodem. Vanaf 08:00 uur morgenvroeg staat de website amazon.nl online.

In eerste instantie gaat Amazon alleen eBooks verkopen; digitale boeken die je leest op een eReader. Daarmee krijgt de Nederlandse webwinkel Bol.com er een stevige concurrent bij. Zo'n 60 procent van alle eBooks wordt nu door Bol verkocht.

Amazon verkoopt vrijwel alles. Van films tot kleding en van mascara tot grasmaaiers. Maar op de Nederlandse website biedt Amazon alleen Kindle-eReaders aan én natuurlijk de boeken die je erop kunt lezen.

Het concern zegt met alle grote Nederlandse uitgevers een contract te hebben. Of Amazon in de toekomst meer wil verkopen dan alleen boeken, is nog niet bekend.

Geen grote investeringen nodig
Het bedrijf groeit sinds de oprichting in 1995 heel hard. Maar dikke winsten blijven uit. Om iedereen tevreden te houden, moet Amazon blijven groeien, maar of dat met Nederland lukt is de vraag. Door eerst alleen eBooks aan te bieden neemt Amazon heel weinig risico. Er zijn geen grote investeringen voor nodig.

De verkoop van eBooks is flink aan het stijgen. In 2013 werden 2 miljoen eBooks verkocht, over vijf jaar zullen dat er naar verwachting 9 miljoen zijn.

Bron: www.rtlnieuws.nl.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 11, 2014

Nou, ik ben heel benieuwd!

reply
0
RB
Richard B.
Nov 11, 2014

Eindelijk dan toch! Het zou tijd worden. :)

Maar ik verwacht er op korte termijn geen wonderen van. Vooral omdat ze beginnen met boeken: die markt zit sowieso op slot.

reply
0
W
WaymannDirector
Nov 12, 2014

Zal tijd worden. Ik bestel enkel bij bol.com als winkel in de benelux. Cosmox vertrouw ik niet alsook andere sites. Ik wil graag eens een nieuwe speler.

reply
0
W
Wieba
Nov 12, 2014

Vooralsnog kun je alleen bestalen met je creditcard in dit iDEAL land... Slecht hoor!

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 12, 2014

Wieba;1989955 wrote: Vooralsnog kun je alleen bestalen met je creditcard in dit iDEAL land... Slecht hoor!

Alle vestigingen van Amazon leunen op betalen met creditcard, dus zo gek is dat niet.

reply
0
V
vista-vision
Nov 12, 2014

Wel makkelijk dat al die Amazons automatisch met hetzelfde account werken dat ik ooit hebt aangemaakt voor UK..

reply
0
F
Frenkel
Nov 12, 2014

Als je een Kindle (e-reader) wilt bestellen wordt je verwezen naar amazon.de. Eigenlijk kun je dus aleen e-books downloaden, en niet eens met IDEAL betalen.
Vooral het ontbreken van IDEAL is erg zwak,.wij hier op dit forum zijn wel gewend om met een Creditcard te betalen maar bij de gemiddelde Nederlander heeft de CC nog altijd een slecht imago en heeft IDEAL ver weg de voorkeur.
Ik heb niet echt de indruk dat Amazon de Nederlandse mark serieus neemt.

Ach het begin is er, al heeft het jaren geduurd en stelt het nog amper tot niets voor.

reply
0
M
martwout
Nov 12, 2014

Frenkel;1989967 wrote: Als je een Kindle (e-reader) wilt bestellen wordt je verwezen naar amazon.de. Eigenlijk kun je dus aleen e-books downloaden, en niet eens met IDEAL betalen.
Vooral het ontbreken van IDEAL is erg zwak,.wij hier op dit forum zijn wel gewend om met een Creditcard te betalen maar bij de gemiddelde Nederlander heeft de CC nog altijd een slecht imago en heeft IDEAL ver weg de voorkeur.
Ik heb niet echt de indruk dat Amazon de Nederlandse mark serieus neemt.

Ach het begin is er, al heeft het jaren geduurd en stelt het nog amper tot niets voor.

Ideal is niet gratis volgens mij voor de webwinkels. Dan ga je geen duur systeem introduceren als de verwachte omzet nog laag blijft. Als ze pas echt open gaan, kan het best zijn dat het wel komt. De tijd zal het leren.
Persoonlijk erger ik me er niet aan. Er zijn genoeg mensen met creditkaart.

reply
0
E
edwinvb
Nov 12, 2014

alleen boeken?

reply
0
T
tmvde
Nov 12, 2014

Kansloos, hoop dat de gratis verzending uit Duitsland (bij boeken en + 29 euro) niet gaat veranderen.

reply
0
P
peptalk
Nov 12, 2014

Amazon accepteert wel Belgische bankkaarten volgens mij, maar ideal zal wel te duur voor ze zijn of andere eisen hebben of zo.

reply
0
M
monstermuis
Nov 12, 2014

Zolang ze alleen boeken verkopen is het niet interessant. Ze zullen DVD´s en Blu ray´s wel niet goedkoop in nederland kunnen verkopen, dus mocht het wel komen ga je nog niet bij ze bestellen.

reply
0
O
Oakey
Nov 12, 2014

monstermuis;1990004 wrote: Zolang ze alleen boeken verkopen is het niet interessant. Ze zullen DVD´s en Blu ray´s wel niet goedkoop in nederland kunnen verkopen, dus mocht het wel komen ga je nog niet bij ze bestellen.

Dvd's en blurays zijn een inzakkende markt, zeker in Nederland, dus slim dat ze met iets risicoloos als eBooks beginnen; heel veel mensen willen eboeken lezen met een ereader. De Kindle van amazon is verreweg de beste ereader, maar door het ontbreken van Nederlandstalige content was die voor veel Nederlanders nooit een optie. Nu dus wel, bovendien geldt de vaste boekenprijs niet voor ebooks in Nederland, en heb je geen magazijnen te beheren of anderszins hoge kosten te maken.

Ideal is niet gratis voor winkels nee, maar creditcardbetalingen ook niet; dat zal niet de reden zijn dat ze alleen CC accepteren.

reply
0
Q
Qzyn
Nov 13, 2014

Meer dan de helft van de internetbetalingen in Nederland wordt gedaan met iDeal, slechts 12% met CC.
Als Amazon echt voet aan de grond wil krijgen in Nederland dan kan ze niet om iDeal heen.

[IMG]http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2014/11/ideal-dominant-in-e-commerce-nederland/iDeal_dominant_GfK.png[/IMG]
Bron: Twinklemagazine.nl

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Nov 14, 2014

Inderdaad, wel slim van ze om met e-Books te beginnen. Heb je in ieder geval geen verzendkosten en problemen met bezorging. Alleen: hoe groot is de markt voor e-Books nu werkelijk? Ik reis dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk, maar zie zelden iemand met een e-Reader. Bovendien zijn de prijzen van e-Books in Nederland veel te hoog. De prijs van een e-Book zou hoogstens de helft van de prijs van de fysieke versie mogen zijn. En bovendien een universeel formaat moeten hebben dat je op alle e-Readers en tablets moet kunnen lezen. Volgens mij is dat nog lang niet het geval. Ik meen zelfs begrepen te hebben dat je de e-Books van Amazon alleen op Kindle e-Readers kunt lezen? Daarnaast vallen geillustreerde uitgaven, zoals bijv. foto- en reisboeken, sowieso af want die kunnen e-Readers niet weergeven. Dat beperkt je aanbod enorm.
Maar ik zou het toejuichen als Amazon ook DVD's, CD's en Blu-rays zou aanbieden. In Nederland heeft bol.com een beetje het monopolie op dat gebied, want Wehkamp, voorheen nog een alternatief voor Blu-ray en DVD, heeft zich met zijn hoge prijzen compleet uit de markt geprijsd.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Nov 15, 2014

Pfff, kansloos dat ze alleen e-books verkopen en dat je alleen kunt betalen met een creditcard.

reply
0
K
kristofke
Nov 15, 2014

Voor iDeal betalingen heb je natuurlijk een Nederlandse rekening nodig tenzij je met een afhandelaar werkt maar partijen als Amazon slaan die over. Met credit cards kan men de inning gewoon doen in hun huidige bestaande systemen.

reply
0
RB
Richard B.
Nov 29, 2014

Hij is inmiddels echt open: http://www.amazon.nl/

Maar ja: hier schiet ik niks mee op. Ik lees wel maar geen e-books.

reply
0
H
Hombre
Apr 19, 2015

Leuk, maar nog steeds geen conqurentie voor het dure Bol in ons hobby sigment :cry:

reply
0
T
tmvde
Sep 30, 2016

Het lijkt erop dat Amazon Prime naar Nederland gaat komen. Ik zou zelf graag The Man in the High Castle willen zien!

reply
0
M
martwout
Sep 30, 2016

tmvde;2032361 wrote: Het lijkt erop dat Amazon Prime naar Nederland gaat komen. Ik zou zelf graag The Man in the High Castle willen zien!

Het zal wel net als Netflix wel afhangen welke rechten ze voor Nederland regelen.

reply
0
R
rogue
Sep 30, 2016

Zou je dan ook gratis verzenden uit Engeland krijgen :), dat zou wel lekker zijn.....

reply
0
O
Oakey
Oct 02, 2016

Misschien is het al bekend, maar Amazon Duitsland heeft nu ook een Nederlandstalige site. Vertalingen zijn nog niet altijd vlekkeloos, maar wellicht toch interessant voor de mensen die geen Duits spreken.
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=nav_swm_DE_SWM_BetaInfo_NL?ie=UTF8&nodeId=201847460&pf_rd_p=766e9fe4-f152-497a-82c0-70bb8567cd6a&pf_rd_s=nav-sitewide-msg&pf_rd_t=4201&pf_rd_i=navbar-4201&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_r=PWZ35V9RN9B6JHSN3C7A

reply
0
K
kristofke
Oct 04, 2016

Het is anders heel bizar dat ze zoveel tijd en geld steken in de vertaling van hun Prime abonnement in het Nederlands, maar dat je er gewoonweg niets mee bent in Nederland of België. Zowel de verzending is niet gratis als de video's zijn niet te bekijken buiten Duitsland want de app is niet beschikbaar in de Benelux.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Feb 02, 2018

Drie jaar later en nog steeds alleen maar e-boeken. :S

reply
0
F
Frank
Feb 03, 2018

Pastichio Rocker;2055712 wrote: Drie jaar later en nog steeds alleen maar e-boeken. :S

Meer gaat er waarschijnlijk ook niet komen, aangezien Amazon.de in het Nederlands vertaald is.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Feb 03, 2018

Frank;2055714 wrote: Meer gaat er waarschijnlijk ook niet komen, aangezien Amazon.de in het Nederlands vertaald is.

Ik vind Amazon.de een prima site (behalve dat ze met DHL prutsers verzenden), maar veel films daar hebben geen Engelse en Nederlandse ondertiteling.

reply
0
ML
Mark van L.
Mar 10, 2020

Op de website staan een aantal UHD, maar alleen aangemerkt als bluray: Brightburn, Spiderman: Far from home, etc

reply
0
M
martwout
Jul 06, 2018

Je kan nu via Amazon.nl ook Prime afsluiten: https://www.telegraaf.nl/financieel/2265532/amazon-opent-aanval-met-prime-day-in-nederland

Ze gaan volgens het artikel ook personeel zoeken voor andere functie's dan ondersteunend. Een distributiecentrum komt er niet. Ze blijven vanuit Lille en vanuit Duitsland werken.

reply
0
M
martwout
Oct 29, 2019

Volgens Tweakers gaat Amazon in 2020 de Nederlandse site lanceren: https://tweakers.net/nieuws/159168/amazon-begint-in-2020-met-productverkoop-via-amazon-punt-nl-in-nederland.html

Dus uitbreiden met produkten.

reply
0
J
Johan1967
Oct 29, 2019

martwout;2072322 wrote: Volgens Tweakers gaat Amazon in 2020 de Nederlandse site lanceren: https://tweakers.net/nieuws/159168/amazon-begint-in-2020-met-productverkoop-via-amazon-punt-nl-in-nederland.html

Dus uitbreiden met produkten.

Of gaan ze alleen "derden" de mogelijkheid bieden, om via Amazon.nl artikelen aan te bieden?

reply
0
M
martwout
Oct 29, 2019

Johan1967;2072324 wrote: Of gaan ze alleen "derden" de mogelijkheid bieden, om via Amazon.nl artikelen aan te bieden?

Ik denk dat ze toch volwaardig worden want in de stukken staat dat ze vanuit Duitsland de produkten gaan verzenden.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Oct 29, 2019

Het zou eens tijd worden.

reply
0
M
martwout
Jan 15, 2020

Formeel bevestigd: https://retailtrends.nl/news/59110/amazon-bevestigt-amazon-nl-wordt-volwaardige-webshop

Later dit jaar gaat het gebeuren.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 15, 2020

martwout;2073908 wrote: Formeel bevestigd: https://retailtrends.nl/news/59110/amazon-bevestigt-amazon-nl-wordt-volwaardige-webshop

Later dit jaar gaat het gebeuren.

Ben benieuwd!

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jan 15, 2020

Bol.com zit al te zweten.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jan 16, 2020

Ze roepen al jaren dat ze in Nederland gaan beginnen... Eerst zien, dan geloven. Ik denk eerder dat Amazon NL nog een hele kluif aan bol.com, CoolBlue e.d. zal hebben. Ze moeten echt meteen megagroot inzetten, want met klein beginnen zullen ze het niet redden.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 16, 2020

Marcel Hoeve;2073925 wrote: Ze roepen al jaren dat ze in Nederland gaan beginnen... Eerst zien, dan geloven. Ik denk eerder dat Amazon NL nog een hele kluif aan bol.com, CoolBlue e.d. zal hebben. Ze moeten echt meteen megagroot inzetten, want met klein beginnen zullen ze het niet redden.

Vandaar dat ze nu externe verkopers uitnodigen om via hun site producten aan te bieden. dat is een snelle klap om te groeien, want Amazon hoeft alleen de website-ruimte te faciliteren, afspraken te maken, de leveringsvoorwaarden goed te communiceren op de site zodat het voor klanten duidelijk is en te factureren. De verdere logistiek is aan de aanbieder zelf.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jan 17, 2020

Tja, ik weet het niet. Externe verkopers? Zoals bol.com hier en daar ook doet? De grote kracht van Amazon zijn hun enorme aanbod, de lage, concurrerende prijzen, hun snelle levering (in het algemeen) en de enorm goede klantenservice. Of je dat met vooral externe verkopers bereikt? Hmmm. Het mooiste zou zijn wanneer Amazon NL producten die nu op Amazon UK, Amazon DE en bijv. Amazon FR worden aangeboden, ook in Nederland zou kunnen leveren tegen vergelijkbare prijzen, maar zonder de 'hoge' verzendkosten.

reply
0
M
martwout
Jan 18, 2020

Marcel Hoeve;2073962 wrote: Tja, ik weet het niet. Externe verkopers? Zoals bol.com hier en daar ook doet? De grote kracht van Amazon zijn hun enorme aanbod, de lage, concurrerende prijzen, hun snelle levering (in het algemeen) en de enorm goede klantenservice. Of je dat met vooral externe verkopers bereikt? Hmmm. Het mooiste zou zijn wanneer Amazon NL producten die nu op Amazon UK, Amazon DE en bijv. Amazon FR worden aangeboden, ook in Nederland zou kunnen leveren tegen vergelijkbare prijzen, maar zonder de 'hoge' verzendkosten.

In Duitsland bijvoorbeeld heb je ook al veel aanbod van externe verkopers bij Amazon.de. Dat kan best hier ook werken. Via Bol heb je zo ook aanbod wat je normaal niet snel ziet en je kan reviews zien van mensen hoe een aanbieder is.

reply
0
J
Johan1967
Mar 10, 2020

Amazon.nl is open.

Vraag me alleen af of de DVD/Blu-ray's uit Nederland komen. Zie veel Duitse/Engelse leeftijdsaanduidingen.

Na 30 dagen kost Amazon Prime slechts EUR 2,99/maand! Misschien Prime bij Amazon DE maar opzeggen

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 10, 2020

Johan1967;2075251 wrote:

Na 30 dagen kost Amazon Prime slechts EUR 2,99/maand! Misschien Prime bij Amazon DE maar opzeggen

Als je inlogt op de NL site kan je je Duitse abbo omzetten naar de Nederlandse. Staat zelfs dat je geld terugkrijgt. Ik heb voor een jaar betaald, geen idee wat je dan terugkrijgt. Maar die 2,99 is stukken goedkoper als de 50 euro per jaar wat ik eerst betaalde ervoor.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 10, 2020

Marcel den Haan;2075264 wrote: Als je inlogt op de NL site kan je je Duitse abbo omzetten naar de Nederlandse. Staat zelfs dat je geld terugkrijgt. Ik heb voor een jaar betaald, geen idee wat je dan terugkrijgt. Maar die 2,99 is stukken goedkoper als de 50 euro per jaar wat ik eerst betaalde ervoor.

Let wel: de 2,99 is tot 6 maanden, daarna wordt het 5,99 staat er ergens op de site.

reply
0
M
martwout
Mar 10, 2020

(mag weg; bij nader inzien overbodig).

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 10, 2020

Niet in de e-mail:

Door je aan te melden ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Amazon Prime. Na je proefperiode van 30 dagen wordt je lidmaatschap automatisch omgezet in een betaald lidmaatschap. Je geeft ons toestemming om een bedrag van € 2,99/maand in rekening te brengen door middel van een opgegeven betaalmethode in je account. Je Prime-lidmaatschap wordt maandelijks automatisch verlengd totdat deze wordt geannuleerd. Indien je je lidmaatschap niet wilt voortzetten voor € 2,99/maand, kun je deze op ieder moment annuleren door de instellingen van je lidmaatschap te wijzigen in je 'Account'.

Ik heb het eerder ook niet erbij zien staan. Maar het zal ongetwijfeld dan via de voorwaarden omhoog gaan.

De webshop is nog wat rommelig. Alleen zonder filters zie je 4K staan maar op andere terreinen mis ik nog produkten die via Amazon.de wel te verkrijgen zijn.

Zie hier: https://www.primevideo.com/help/ref=atv_hp_nd_cnt?nodeId=GL4263XHAGWBSC8R

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 10, 2020

Lijkt veel op Duits aanbod inderdaad. Aanmelden bij Amazon Prime lukt me overigens nog niet, krijg een foutmelding.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 10, 2020

Zitten nog wel meer foutjes in de site, ook merkwaardige filters. Je kunt bijvoorbeeld in de categorie DVD/ Blu-ray enkel een filter zetten op DVD en HD-DVD, niet op blu-ray.

reply
0
R
reusla
Mar 10, 2020

Qua prijzen zijn ze ook aardig duur. Bestel liever bij Amazon UK, scheelt ook inclusief verzendkosten alsnog geld als je importeerd.

reply
0
B
bart22
Mar 10, 2020

De site oogt mij ook nog erg onvolledig. Precies of ze een oude versie van Amazon vertaald hebben en die maar Amazon NL genoemd hebben. Zoals al eerder vernoemd heb je inderdaad nog DVD en HD Dvd filters maar geen blu-ray filter. De films lijken inderdaad ook nog import versies te zijn. Ik ben eens benieuwd hoe de site de komende weken/maanden gaat evolueren.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 10, 2020

Vooralsnog niet interessant. Zou pas interessant zijn als de Engelse titels via .nl verkrijgbaar zijn, maar dat is niet zo. Eén UHD en dan Duits. Maar we houden het in de gaten. Hopelijk dat het wat met de prijzen elders gaat doen nu er iets van concurrentie is.

reply
0
PV
Pieter V
Mar 10, 2020

Voor de prijzen hoef je het nog niet te doen. Maar er zijn wel Duitse 4K/Blu-ray's met een levertijd van een dag. Dat scheelt.

reply
0
D
Dai
Mar 10, 2020

Ik heb nog een lopende jaarabonnement bij amazon Duitsland, ben wel benieuwd als ik overstap of ik verzendkosten moet betalen? Ik bestel ook op amazon Italie, Frankrijk, Spanje, Engeland dan vind ik het logisch dat ik voor de verzendkosten betaal, het is tenslotte een stuk verder dan Duitsland. Zullen wij met amazon Nederland ook "gratis" bezorging krijgen als je het koopt op de site van Amazon Duitsland?

reply
0
PK
Pieter Kleine
Mar 10, 2020

Dai;2075275 wrote: Ik heb nog een lopende jaarabonnement bij amazon Duitsland, ben wel benieuwd als ik overstap of ik verzendkosten moet betalen? Ik bestel ook op amazon Italie, Frankrijk, Spanje, Engeland dan vind ik het logisch dat ik voor de verzendkosten betaal, het is tenslotte een stuk verder dan Duitsland. Zullen wij met amazon Nederland ook "gratis" bezorging krijgen als je het koopt op de site van Amazon Duitsland?

Ik verwacht dat je dan weer verzendkosten moet betalen, tenzij je boven een minimumbedrag komt. NB. Net The Flash 5 en Supergirl 4 besteld bij amazon.de, met nl-ot. Veel goedkoper dan bij amazon.nl.

reply
0
T
TifKag
Mar 10, 2020

Laat ze eerst maar eens duidelijk op de website zetten, welke ondertitels er op de discs staan.

Ford v Ferrarii komt volgende week uit, maar ik zie op de nederlandse Amazon geen nederlandse retease staan (Wel een release met het nederlandse EAN nummer, maar daar staat niet bij dat er NL subs op staan)

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 10, 2020

Gelijk wat besteld. Fijn dat ze ook Duitse en Engelse uitgaven hebben. Vooralsnog kun je nog niet direct via je IBAN betalen zoals op de Duitse en Franse Amazon, maar wel met iDeal. De site oogt idd nog wat rommelig; Vooral bij het sorteren van films kun je vaak geen blu-ray kiezen, terwijl die er wel tussen staan.

reply
0
T
TifKag
Mar 10, 2020

Laat ze eerst maar eens duidelijk op de website zetten, welke ondertitels er op de discs staan.

Ford v Ferrarii komt volgende week uit, maar ik zie op de nederlandse Amazon geen nederlandse retease staan.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 15, 2020

Als ik een bestelling doe, deze betaal en een ordernummer krijg en ik later op de dag weer een bestelling doe, worden deze 2 bestellingen dan gebundeld, of apart verstuurd?

reply
0
PK
Pieter Kleine
Mar 15, 2020

Hoop maandag of dinsdag hier iets over te kunnen zeggen, als mijn bestellingen binnenkomen.

Correctie: wordt vermoedelijk 1 pakket. Zie 3 bestellingen met zelfde dhl nummer.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 15, 2020

Bedankt, dat moet ik dus juist niet hebben. Komen pakketbezorgers uberhaupt nog wel aan de deur, met al die corona-maatregelen, of gaat het direct naar een ophaalpunt?

reply
0
PK
Pieter Kleine
Mar 15, 2020

DHL gaat in mijn ervaring eerst aanbieden en dan daarna direct naar ophaalpunt.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 15, 2020

Pastichio Rocker;2075469 wrote: Bedankt, dat moet ik dus juist niet hebben. Komen pakketbezorgers uberhaupt nog wel aan de deur, met al die corona-maatregelen, of gaat het direct naar een ophaalpunt?

Ik had, vanuit mijn werk, wel een mail van PostNL. Pakket en post bezorging gaan voorlopig door, kan niet worden overgedragen door de pakketten zelf. Indien je als ontvanger akkoord bent met de levering zal de bezorgen (indien nodig) namens jou tekenen zodat er zo weinig mogelijk contact is. Maar dat was vanmorgen, wellicht dat hier n.a.v. de laatste ontwikkelingen nog wel verandering in komt.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 23, 2020

Amazon.nl heeft ondertussen ook een levertijd van een week voor dingen die op voorraad zijn.

Zojuist een item besteld wat op voorraad zou zijn volgens Amazon, maar de levertijd in de bevestigingsmail staat op volgende week dinsdag.

reply
0
DW
DVD Watcher
Mar 23, 2020

Sluit je Prime af bij Amazon.nl, dan kan je nooit meer Prime afsluiten bij Amazon.de.
Dan is voor mij de keus makkelijk: Klant blijven van Amazon.de, en de nl site laten voor wat het is!!!

reply
0
D
Dai
Apr 15, 2020

DVD Watcher;2075784 wrote: Sluit je Prime af bij Amazon.nl, dan kan je nooit meer Prime afsluiten bij Amazon.de.
Dan is voor mij de keus makkelijk: Klant blijven van Amazon.de, en de nl site laten voor wat het is!!!

Ik wou impulsief (weer mail gehad met vraag of ik wil overstappen) mij abonneren op de Nederlandse amazon, blijkt dat Amazon Nederland Ideal/bankrekening niet accepteert?! Je kunt alleen een creditcard toevoegen als betaalmiddel... Mijn huidige situatie is prima, vanalles kopen amazon Duitsland en laten afschrijven op mijn bankrekening. Heel raar.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 15, 2020

Dai;2076429 wrote: Ik wou impulsief (weer mail gehad met vraag of ik wil overstappen) mij abonneren op de Nederlandse amazon, blijkt dat Amazon Nederland Ideal/bankrekening niet accepteert?! Je kunt alleen een creditcard toevoegen als betaalmiddel... Mijn huidige situatie is prima, vanalles kopen amazon Duitsland en laten afschrijven op mijn bankrekening. Heel raar.

Heel vreemd is dat inderdaad. DE en FR accepteren wel betaling via je bankrekeningnummer.

reply
0
DW
DVD Watcher
Apr 15, 2020

Pastichio Rocker;2076440 wrote: Heel vreemd is dat inderdaad. DE en FR accepteren wel betaling via je bankrekeningnummer.

En Amazon.de heeft tenminste een fatsoenlijke zoekmachine, wat de nl site dus niet heeft. Ik denk dan: Als je iets online gooit, doe het dan ook goed!

reply
0
J
Johan1967
Apr 15, 2020

DVD Watcher;2075784 wrote: Sluit je Prime af bij Amazon.nl, dan kan je nooit meer Prime afsluiten bij Amazon.de.

Waarom dan? Volgens de Duitse site betaal je geen verzendkosten als je lid bent van Amazon Prime in België, Luxemburg en Nederland: Versandkostenfrei für Mitglieder von Amazon Prime in Belgien, Luxemburg und den Niederlanden, ansonsten.....https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=help_search_1-1?ie=UTF8&nodeId=201910850&qid=1586961419&sr=1-1

reply
0
PK
Pieter Kleine
Apr 15, 2020

Johan1967;2076431 wrote: Waarom dan? Volgens de Duitse site betaal je geen verzendkosten als je lid bent van Amazon Prime in België, Luxemburg en Nederland: Versandkostenfrei für Mitglieder von Amazon Prime in Belgien, Luxemburg und den Niederlanden, ansonsten.....https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=help_search_1-1?ie=UTF8&nodeId=201910850&qid=1586961419&sr=1-1

Helaas, klopt niet. Net getest, beneden euro 29,99 verzendkosten.

reply
0
DW
DVD Watcher
Apr 15, 2020

Johan1967;2076431 wrote: Waarom dan?...

Hierom (de rode tekst!!!) dus, uit hun tekst van de mail & site: ''Je kunt je Prime-lidmaatschap overzetten naar Amazon.nl door je hieronder aan te melden voor een gratis proefperiode. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort. Wanneer je overstapt naar Prime op amazon.nl, is het niet meer mogelijk om lid te worden van het programma op Amazon.de...''

reply
0
S
skunk
Mar 23, 2020

zondag besteld met de melding dinsdag geleverd. Maar helaas is het al verzet naar 28 april omdat heel Frankrijk op slot zit.

reply
0
M
martwout
Mar 24, 2020

skunk;2075785 wrote: zondag besteld met de melding dinsdag geleverd. Maar helaas is het al verzet naar 28 april omdat heel Frankrijk op slot zit.

Is dit wel bij Amazon.nl? Dacht dat ze vanuit een distributiecentrum nabij de Nederlandse grens sturen. Ik heb zelf 2 stuks van een artikel besteld. 19-3 besteld. Eerste kwam gisteravond aan en ander exemplaar vanavond.

reply
0
T
tmvde
Mar 24, 2020

martwout;2075798 wrote: Is dit wel bij Amazon.nl? Dacht dat ze vanuit een distributiecentrum nabij de Nederlandse grens sturen. Ik heb zelf 2 stuks van een artikel besteld. 19-3 besteld. Eerste kwam gisteravond aan en ander exemplaar vanavond.

In Europa werkt Amazon met een Europees distributiesysteem. Het ligt denk ik ook aan wat voor product je bestelt. Ik had een US boek besteld bij NL en dat werd geleverd via Frankrijk.

reply
0
S
skunk
Mar 25, 2020

martwout;2075798 wrote: Is dit wel bij Amazon.nl? Dacht dat ze vanuit een distributiecentrum nabij de Nederlandse grens sturen. Ik heb zelf 2 stuks van een artikel besteld. 19-3 besteld. Eerste kwam gisteravond aan en ander exemplaar vanavond.

Ligt er inderdaad aan wat je het besteld. Gedeelte moet uit Duitsland komen maar dat zit ook vast. En de rest uit Frankrijk en daar kan ik dus een maandje op wachten als ik pecht heb :).
Geduld is een schone zaak!

reply
0
M
martwout
Mar 26, 2020

skunk;2075854 wrote: Ligt er inderdaad aan wat je het besteld. Gedeelte moet uit Duitsland komen maar dat zit ook vast. En de rest uit Frankrijk en daar kan ik dus een maandje op wachten als ik pecht heb :).
Geduld is een schone zaak!

Ik kreeg gisteren en eergisteren een bestelling uit Duitsland binnen die ik vorige week heb besteld. Maar zal inderdaad per bedrijf afhangen. Die van mij kwam van Amazon c.q. van een marktpartij op Amazon.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 25, 2020

Een eerder besteld pakketje zou vandaag om/voor 20:00u moeten worden afgeleverd, maar ik heb nog geen enkele bevestiging gehad dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De T&T zit al een week vast op hetzelfe punt en er wordt vooralsnog niks geüpdate bij zowel Amazon als de pakketbezorger. Voorlopig maar even niks meer uit het buitenland bestellen.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 01, 2020

Pastichio Rocker;2075850 wrote: Een eerder besteld pakketje zou vandaag om/voor 20:00u moeten worden afgeleverd, maar ik heb nog geen enkele bevestiging gehad dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De T&T zit al een week vast op hetzelfe punt en er wordt vooralsnog niks geüpdate bij zowel Amazon als de pakketbezorger. Voorlopig maar even niks meer uit het buitenland bestellen.

Ondertussen mijn geld terug gekregen. Pakketje wordt beschouwd als 'Lost in transit'.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 25, 2020

Alle bezorgdiensten hebben momenteel grote logistieke problemen omdat opeens iedereen via webshops goederen gaat bestellen. Kwestie van gewoon geduld hebben. Kan nog wel een week (of langer) duren.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 28, 2020

Besteld op Amazon.nl. Item was 'Op Voorraad':

[IMG]https://i.imgur.com/FChMyRW.png[/IMG]

reply
0
P
peptalk
Mar 28, 2020

Kan ook anders, do 26 mrt. 07:54 besteld:

[IMG]https://m.media-amazon.com/images/I/41LJiFEX0AL._SCLZZZZZZZ__SY500_SX500_.jpg[/IMG] [IMG]https://i.imgur.com/1xCMMnM.jpg[/IMG]

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 28, 2020

Aan de hoezen te zien is de ene een Duitse uitgave en de andere een Engelse. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Je weet in ieder geval dat de bestelling op 28 maart wordt bezorgd. Dat is in deze onzekere tijden al heel wat, alleen als ze via PostNL versturen dan kan het nog wat langer duren. Die hebben momenteel erg grote logistieke problemen, niet alleen met de pakketpost maar ook met de brievenbuspost.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 29, 2020

Marcel Hoeve;2075958 wrote: Aan de hoezen te zien is de ene een Duitse uitgave en de andere een Engelse. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Je weet in ieder geval dat de bestelling op 28 maart wordt bezorgd. Dat is in deze onzekere tijden al heel wat, alleen als ze via PostNL versturen dan kan het nog wat langer duren. Die hebben momenteel erg grote logistieke problemen, niet alleen met de pakketpost maar ook met de brievenbuspost.

28 maart? Doe er een maandje bij. ;)

reply
0
R
roninpacino
Apr 08, 2020

Ik ontvang mijn pakjes tot nu toe wel, alleen duurt het gewoon wat langer dan normaal. Levertijd is ongeveer 1.5 week voor de meeste films. Ik heb geen haast :).

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 08, 2020

Ik stond gisteren verbaasd van Amazon UK. Zaterdag verzendmelding, dinsdag in huis. 4 UHD'S.

reply
0
M
martwout
Apr 09, 2020

Claudio Santulli;2076240 wrote: Ik stond gisteren verbaasd van Amazon UK. Zaterdag verzendmelding, dinsdag in huis. 4 UHD'S.

Je post in Amazon.nl-topic. Klopt dat wel aamgezien je het over Amazon UK hebt.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 09, 2020

Claudio Santulli;2076240 wrote: Ik stond gisteren verbaasd van Amazon UK. Zaterdag verzendmelding, dinsdag in huis. 4 UHD'S.

Zeker met DHL verstuurd? Ik heb de indruk dat die minder logistieke problemen hebben dan PostNL momenteel.

reply
0
H
Hombre
Apr 11, 2020

Ik heb toch een aantal mooie aanbieingen gevonden, waarbij zowel de 4K als de BD NL subs hebben. Gratis verzenden vanaf 20 euro

EUR 5,40
Dracula
4K Ultra HD + Blu-ray - 25ème Anniversaire

EUR 6,49
Underworld : Blood Wars
4K Ultra HD + Blu-ray 3D + Blu-ray + Digital UltraViolet
https://www.amazon.nl/Underworld-Blood-Wars-Kate-Beckinsale/dp/B072PTXHS6?pf_rd_r=RAGP85WM2SW7CQ1B5R9F&pf_rd_p=faeb5146-ea9f-442a-a1b7-e67df73bae0a&pd_rd_r=e21e20cc-2304-4730-a017-573a568d6afd&pd_rd_w=xTRFV&pd_rd_wg=68nJx&ref_=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_d

EUR 6,49

Premier contact
4K Ultra HD + Blu-ray + Digital UltraViolet
https://www.amazon.nl/dp/B01N4BGM2X/ref=s9_acsd_simh_hd_bw_bHjDDep_c2_x_2_i?pf_rd_m=AC5DXSR5G8JPX&pf_rd_s=merchandised-search-11&pf_rd_r=AWG783V35HA0FR23GDZE&pf_rd_t=101&pf_rd_p=c9df3efe-df84-59db-b4eb-be9ef65132e5&pf_rd_i=16242344031

EUR 8,17
Jumanji
4K Ultra HD + Blu-ray + Digital UltraViolet
https://www.amazon.nl/gp/product/B075NXXJSF/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

EUR 8,17
Rencontres du troisième type
Édition 40e anniversaire - 4K Ultra HD + Blu-ray + Blu-ray bonus + Digital UltraViolet
https://www.amazon.nl/Rencontres-troisième-type-Richard-Dreyfuss/dp/B076B92JBF?pf_rd_r=RQXS1J8XMBVKSQ06R5TE&pf_rd_p=faeb5146-ea9f-442a-a1b7-e67df73bae0a&pd_rd_r=ec87198f-9ede-499e-bcd0-3d91a353fd33&pd_rd_w=fH2aX&pd_rd_wg=jVX9r&ref_=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_d

EUR 10,02
Passengers
4K Ultra HD + Blu-ray 3D + Blu-ray + Digital UltraViolet
https://www.amazon.nl/dp/B01MUWQM46/ref=s9_acsd_simh_hd_bw_bHjDDep_c2_x_1_i?pf_rd_m=AC5DXSR5G8JPX&pf_rd_s=merchandised-search-11&pf_rd_r=QCTBF924ZHVJ87YZKBKM&pf_rd_t=101&pf_rd_p=c9df3efe-df84-59db-b4eb-be9ef65132e5&pf_rd_i=16242344031

EUR 13,50
Godzilla : Roi des monstres
4K Ultra HD + Blu-ray
https://www.amazon.nl/gp/product/B07T4RYGZR/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

EUR 18,16
Le Meilleur des films de guerre - Coffret : Fury + The Patriot + Le Pont de la rivière Kwaï
4K Ultra HD + Blu-ray
https://www.amazon.nl/dp/B07DVGXNLD/ref=s9_acsd_simh_hd_bw_bHjDDep_c2_x_0_i?pf_rd_m=AC5DXSR5G8JPX&pf_rd_s=merchandised-search-11&pf_rd_r=17DH7HSADXMHE3WMV3S8&pf_rd_t=101&pf_rd_p=c9df3efe-df84-59db-b4eb-be9ef65132e5&pf_rd_i=16242344031

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 12, 2020

Hombre;2076315 wrote: Ik heb toch een aantal mooie aanbiedingen gevonden, waarbij zowel de 4K als de BD NL subs hebben. Gratis verzenden vanaf 20 euro

Hoe heb je dat gedaan? Alle 400 pagina's doorgebladerd? Want een fatsoenlijk filteroptie ontbreekt en er zitten bovendien fouten en bugs in de bladerfunctie. En het blijft toch wel een allegaartje van Duitse en Franse Blu-rays en UHD's. Waar blijven de Nederlandse uitgaven?

reply
0
RB
Richard B.
Apr 12, 2020

Hombre;2076315 wrote: Ik heb toch een aantal mooie aanbieingen gevonden, waarbij zowel de 4K als de BD NL subs hebben. Gratis verzenden vanaf 20 euro

Le Meilleur des films de guerre - Coffret : Fury + The Patriot + Le Pont de la rivière Kwaï
4K Ultra HD + Blu-ray
https://www.amazon.nl/dp/B07DVGXNLD/ref=s9_acsd_simh_hd_bw_bHjDDep_c2_x_0_i?pf_rd_m=AC5DXSR5G8JPX&pf_rd_s=merchandised-search-11&pf_rd_r=17DH7HSADXMHE3WMV3S8&pf_rd_t=101&pf_rd_p=c9df3efe-df84-59db-b4eb-be9ef65132e5&pf_rd_i=16242344031[/FONT]

Nice. Ik was eigenlijk alleen geïnteresseerd in Bridge over the River Kwai, maar voor dat geld is het hoe dan ook een leuk setje. (y)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Apr 26, 2020

Gistermiddag een BR besteld en zojuist (op zondag!?!?) in de bus.
Geen prime ofzo, gewoon normale bezorging.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Apr 29, 2020

Amazon stuurde me een mail: omdat een product niet tijdig was geleverd betalen ze de verzendkosten (een knaak) terug.
Vreemd, wat het product was gewoon tijdig geleverd (besteld, zelfde dag verzonden, dag later bezorgd).
Dit gemeld met de vraag of het wel klopt. Men zag geen rare dingen.

Gezegd dat ik het verder prima vind....

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Apr 30, 2020

PostNL zou mijn pakket vandaag afleveren. T&T geeft aan 'bezorgd', maar in ieder geval niet bij mij. Nu mag ik weer terug naar Amazon.nl. Ze zien me al aankomen, mijn vorige bestelling is ook al zoekgeraakt... Ik denk dat ik de coronacrisis maar afwacht voordat ik weer iets bestel.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
May 02, 2020

Pastichio Rocker;2076935 wrote: PostNL zou mijn pakket vandaag afleveren. T&T geeft aan 'bezorgd', maar in ieder geval niet bij mij. Nu mag ik weer terug naar Amazon.nl. Ze zien me al aankomen, mijn vorige bestelling is ook al zoekgeraakt... Ik denk dat ik de coronacrisis maar afwacht voordat ik weer iets bestel.

Deze lag vandaag alsnog op de mat. De bezorger had zeker een verkeerd knopje ingedrukt...

Gelukkig had ik nog geen contact gehad met Amazon.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 01, 2020

Ook van een tweede zending van Amazon.nl (ook deze was daags na bestelling binnen) krijg ik nu mail dat men de verzendkosten vergoed omdat de leverdatum niet gehaald is.
Raarrrrrrrrr.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 01, 2020

theThinWhiteDuke;2076954 wrote: Ook van een tweede zending van Amazon.nl (ook deze was daags na bestelling binnen) krijg ik nu mail dat men de verzendkosten vergoed omdat de leverdatum niet gehaald is.
Raarrrrrrrrr.

Ik heb dat nog nooit bij Amazon gehad, niet bij USA, Canada, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, ook al werd het steevast later bezorgd dan aangegeven. Heel bijzonder. Ook die snelle levering is zeer apart. Woon jij soms naast het magazijn/distributiedepot?

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 01, 2020

Marcel Hoeve;2076972 wrote: Ik heb dat nog nooit bij Amazon gehad, niet bij USA, Canada, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, ook al werd het steevast later bezorgd dan aangegeven. Heel bijzonder. Ook die snelle levering is zeer apart. Woon jij soms naast het magazijn/distributiedepot?

Hier in Eindhoven staat voorzover ik weet niks van Amazon. DHL heeft hier wel vestigingen.

In beide gevallen was het in de ochtend besteld en eind van de middag al bericht dat het verzonden was. In die mails stond de vermoedelijke bezorgdatum (3 dagen later) die dus ruimschoots gehaald werd.

Ik heb ze gecontacteerd en heb ook nadrukkelijk gezegd dat ik het gewoon tijdig ontvangen heb en er geen recht op heb maar het was van "veel plezier met je spullen en het is zo in orde".

Mbt snelle levering:
Bij Amazon.de 27 april wat besteld en 29 april binnen
Amazon.co.uk meerdere zaken:
-24 april besteld; 27e verzonden; 29e binnen
-24 april besteld; 25e verzonden; 29e binnen
-18e besteld; 19e verzonden; 21e binnen
Alles was via DHL en met T&T

Maar ook een bestelling bij een 3rd party op Amazon.nl die de 16e besteld is, de 17e is verzonden.....en nog steeds onderweg is (Royal Mail, zonder T&T) en als vermodelijke bezorgdatum 1-11 mei heeft.

reply
0
M
martwout
May 02, 2020

Mijn bestelling van Amazon.co.uk viel van de week op de mat. 2 dagen eerder dan hun planning.

reply
0
R
reusla
May 03, 2020

martwout;2077002 wrote: Mijn bestelling van Amazon.co.uk viel van de week op de mat. 2 dagen eerder dan hun planning.

Valt mij op dat Amazon.co.uk de laatste tijd heel erg rap levert, meestal eerder dan de geplande datum. Behalve als het via Royal Mail wordt verstuurd, dan is de levering op of zelfs na de geplande lever datum.

reply
0
S
StefaanD
May 04, 2020

Bij mij is Amazon.co.uk momenteel een ramp, nog haast niets geleverd gekregen, merendeel van de pakjes gaan verloren. Nu weer drie waarvan ik wellicht een refund ga krijgen. Enige wat vorige week toekwam vertrok vanuit Frankrijk, deze kwam wel snel aan. Kan me niet van de indruk ontdoen als zou ik de enige zijn met problemen als dingen werkelijk uit de UK komen vaak via Rochester.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 04, 2020

Er is er van mij één onderweg. Meestal gaan bestellingen door Amazon zelf tegenwoordig via DHL, in mijn ogen één van de beste transporteurs. Dit keer is de bestelling via een derde partij ('seller'), dus dan loopt dat meestal via een ander traject, in dit geval via het vreselijke Royal Mail, de Engelse PostNL. Amazon geeft aan dat het pakketje tussen 20 mei en 10 juni (!) bezorgd wordt. We zullen zien.

reply
0
R
reusla
May 07, 2020

Marcel Hoeve;2077055 wrote: Meestal gaan bestellingen door Amazon zelf tegenwoordig via DHL, in mijn ogen één van de beste transporteurs.

Meen je dit echt? Heb al een paar keer een Blu-ray pakketje via dat bedrijf geleverd gekregen waar ik absoluut niet tevreden over ben. Meerdere keren voorgekomen dat je zit te wachten op je pakketje, en dat je later te zien krijgt in Track & Trace dat "We hebben U helaas niet thuis aangetroffen" en het pakketje dus mooi niet wordt geleverd.
Was wel degelijk thuis (maar hoe bedoelt U "niet thuis aangetroffen" ? Moet je tegenwoordig thuis zijn dan om een pakketje in de brievenbus gestopt te krijgen dan?) en er is niet aangebeld door DHL.
De volgende dag ligt het dan wel gewoon in de bus, geen status meer dat je niet thuis bent aangetroffen. Gewoon geen zin om te leveren, daar komt het ogenschijnlijk op neer.
Heb veel betere ervaringen met PostNL, maar dat komt nog maar sporadisch voor, meestal levering vanuit Amazon UK via DHL de laatste tijd.

reply
0
B
BigLebowski
May 07, 2020

reusla;2077152 wrote: Meen je dit echt? Heb al een paar keer een Blu-ray pakketje via dat bedrijf geleverd gekregen waar ik absoluut niet tevreden over ben. Meerdere keren voorgekomen dat je zit te wachten op je pakketje, en dat je later te zien krijgt in Track & Trace dat "We hebben U helaas niet thuis aangetroffen" en het pakketje dus mooi niet wordt geleverd.
Was wel degelijk thuis (maar hoe bedoelt U "niet thuis aangetroffen" ? Moet je tegenwoordig thuis zijn dan om een pakketje in de brievenbus gestopt te krijgen dan?) en er is niet aangebeld door DHL.
De volgende dag ligt het dan wel gewoon in de bus, geen status meer dat je niet thuis bent aangetroffen. Gewoon geen zin om te leveren, daar komt het ogenschijnlijk op neer.
Heb veel betere ervaringen met PostNL, maar dat komt nog maar sporadisch voor, meestal levering vanuit Amazon UK via DHL de laatste tijd.

Deze ervaring heb ik ook een keer gehad met DHL. Ik heb daar toen ook een klacht over ingediend, want ik was er speciaal voor thuisgebleven. Waardeloos.
Deze avond wordt er toevallig ook een pakketje aangeleverd door DHL, als het goed is...we wachten af...

reply
0
PR
Pastichio Rocker
May 04, 2020

Ligt helemaal aan de bezorger, denk ik; DHL is al diverse keren een order van mij kwijtgeraakt. Royal Mail is traag als bagger, maar levert uiteindelijk wel.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 06, 2020

Gisteren en vandaag wat binnen:
1e was 2 dagen na verzending binnen (amazon UK, met DHL)
De 2e was 19 dagen na verzending binnen (3rd party seller op amazon UK, met RoyalMail)

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 08, 2020

Ik geef alleen maar mijn ervaringen met DHL weer, mannen. En die zijn al jaren gewoon uitermate goed. Altijd op de aangegeven dag en tijd bezorgd, met een duidelijk tijdvenster, waar ze zich ook aan houden. Nooit een pakje gemist, of het nu bij mij of bij de buren afgegeven werd. Ik heb juist mindere ervaringen met PostNL. Te vaak de melding dat ze vandaag niet komen, maar dat het morgen wordt, te ruime bezorgtijdvakken (tussen 9.00 en 16.30 uur, ja zo kan ik het ook), maar gelukkig nog nooit iets niet gekregen.

reply
0
R
reusla
May 11, 2020

Lijkt er dan op dat het regionaal goed kan verschillen met bezorgdiensten. Vindt alleen de smoes van niemand thuis voor een pakketje dat gewoon in de brievenbus past niet meer dan een grove leugen, past niet bij een zichzelf respecterend bedrijf. Beetje jammer.

reply
0
RB
Rogier Burghout
May 11, 2020

Ik heb met beide, zowel PostNL en DHL, goede en minder goede ervaringen gedurende tientallen jaren. DHL is vaak goed (vooral Express) maar de Parcel-afdeling maakt het soms wel wat bonter. Beide geven soms in de app/online aan dat het pakket al is bezorgd voordat het pakket daadwerkelijk is ontvangen, maar DHL doet dat soms pas de dag erna. En ook stoppen ze pakketjes in containers of bellen zelfs ver na 22.00 aan om een pakket te bezorgen. Zo bont maakt PostNL het dan weer niet. Wel vind ik DPD en GLS echt de mindere bedrijven, want die zijn heel rigide met hun bezorg-regels (één bezorgpoging, daarna retour en niet zelf een bezorgafspraak kunnen maken, tenminste tot een aantal maanden geleden). Dan heb ik liever PostNL of DHL.

reply
0
W
Werner
May 11, 2020

Ik heb niet liever dan dat de koerier een vast afhaalpunt in de buurt heeft waar je het pakje zelf kan afhalen. Zo heeft DPD een inzamelpunt hier vlak op de hoek van de straat. Liever dat dan dat men met alle geweld het pakje in de bus durft te proppen, met alle gevolgen vandien.

reply
0
J
Johan1967
Jun 07, 2020

Weet niet, of het hier al is bekend is, maar op blu-ray.com kun je nu ook de Nederlandse vlag selecteren, om Nederlandse Blu-ray deals te zien. Zo te zien echt alleen NL releases, en geen UK, DE of FR releases, die ook veel te vinden zijn op Amazon NL.

Viel me op dat Amazon (NL maar ook DE) in de bevestigingsmail en de verzendmail niet (meer) toont om welke items het gaat. Alleen bij de bevestigingsmail is er nog een link naar je account.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jun 07, 2020

Johan1967;2078248 wrote: Weet niet, of het hier al is bekend is, maar op blu-ray.com kun je nu ook de Nederlandse vlag selecteren, om Nederlandse Blu-ray deals te zien. Zo te zien echt alleen NL releases, en geen UK, DE of FR releases, die ook veel te vinden zijn op Amazon NL.

Viel me op dat Amazon (NL maar ook DE) in de bevestigingsmail en de verzendmail niet (meer) toont om welke items het gaat. Alleen bij de bevestigingsmail is er nog een link naar je account.

Wel in de bestelbevestiging, maar idd niet meer in de verzendbevestiging.

reply
0
J
Johan1967
Aug 05, 2020

Morgen vanaf 9.00 uur Amazon Prime Day.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 05, 2020

Johan1967;2080284 wrote: Morgen vanaf 9.00 uur Amazon Prime Day.

Ik lig al voor de deur! :grin: Wat is Prime Day? Koopjes uitsluitend voor leden van hun veel te dure Prime-service?

reply
0
PK
Pieter Kleine
Aug 05, 2020

Marcel Hoeve;2080289 wrote: Ik lig al voor de deur! :grin: Wat is Prime Day? Koopjes uitsluitend voor leden van hun veel te dure Prime-service?

Veel kortingen, voor iedereen zo lang er voorraad is.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 06, 2020

Marcel Hoeve;2080289 wrote: Ik lig al voor de deur! :grin: Wat is Prime Day? Koopjes uitsluitend voor leden van hun veel te dure Prime-service?

2,99 duur? Gratis verzenden en dan ook nog een streaming dienst met een veel beter aanbod dan menig ander.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 06, 2020

Marcel den Haan;2080317 wrote: 2,99 duur? Gratis verzenden en dan ook nog een streaming dienst met een veel beter aanbod dan menig ander.

Dan is dat flink goedkoper geworden. Ik heb die Prime-optie jaren geleden op Amazon.de gehad, en toen was dat 4,99 of 6,99 per maand. Het nadeel is dat die alleen geldt voor de specifieke Amazon-vestiging. Voor iedere vestiging moet je dat opnieuw afsluiten (en betalen). En dan loopt dat wel in de papieren als je - zoals ik - zowel bij de Amerikaanse, Engelse, Duitse, Franse, Nederlandse en Italiaanse wel eens wat koopt. Die streaming service interesseert me niet. Ik heb helemaal niets met streaming diensten. Ik ben waarschijnlijk ook de enige in Nederland die geen Netflix of Videoland kijkt. Ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Ik ben wel Select-klant bij bol.com voor slechts 9,99 per jaar en dat haal ik er dik uit. En bij bookspot.nl ben ik Premium-lid voor 0,99 per maand, en dat heb ik er ook al lang uit.

reply
0
DW
DVD Watcher
Aug 06, 2020

Marcel Hoeve;2080318 wrote: Dan is dat flink goedkoper geworden. Ik heb die Prime-optie jaren geleden op Amazon.de gehad, en toen was dat 4,99 of 6,99 per maand. Het nadeel is dat die alleen geldt voor de specifieke Amazon-vestiging. Voor iedere vestiging moet je dat opnieuw afsluiten (en betalen). En dan loopt dat wel in de papieren als je - zoals ik - zowel bij de Amerikaanse, Engelse, Duitse, Franse, Nederlandse en Italiaanse wel eens wat koopt. Die streaming service interesseert me niet. Ik heb helemaal niets met streaming diensten. Ik ben waarschijnlijk ook de enige in Nederland die geen Netflix of Videoland kijkt. Ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Ik ben wel Select-klant bij bol.com voor slechts 9,99 per jaar en dat haal ik er dik uit. En bij bookspot.nl ben ik Premium-lid voor 0,99 per maand, en dat heb ik er ook al lang uit.

Ik heb dat Prime abonnement op Amazon.de & dat kost me € 5,99 per maand, dit in tegenstelling tot de € 2,99 op Amazon nl. Maar ik weiger over te stappen naar Prime nederland, omdat als men eenmaal overgestapt is van de naar nl, dan kan men nooit meer terug. En persoonlijk is de keuze op de veel ruimer dan op nl. Dus ik blijf lekker bij Prime de.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 07, 2020

DVD Watcher;2080320 wrote: Ik heb dat Prime abonnement op Amazon.de & dat kost me € 5,99 per maand, dit in tegenstelling tot de € 2,99 op Amazon nl. Maar ik weiger over te stappen naar Prime nederland, omdat als men eenmaal overgestapt is van de naar nl, dan kan men nooit meer terug. En persoonlijk is de keuze op de veel ruimer dan op nl. Dus ik blijf lekker bij Prime de.

Nou, dan zat ik wat prijs betreft in de buurt. Ik bestel te weinig bij Amazon Duitsland om dat er ruimschoots uit te halen. Ik wist niet dat je maar bij één vestiging tegelijk een Prime-abonnement kunt afsluiten en dat je daarna niet meer kunt wisselen? Je kunt toch het ene abonnement opzeggen en dan bij een andere vestiging een nieuwe afsluiten? Want anders zou dit wel erg klantonvriendelijk zijn.

reply
0
DW
DVD Watcher
Aug 07, 2020

Marcel Hoeve;2080326 wrote: Nou, dan zat ik wat prijs betreft in de buurt. Ik bestel te weinig bij Amazon Duitsland om dat er ruimschoots uit te halen. Ik wist niet dat je maar bij één vestiging tegelijk een Prime-abonnement kunt afsluiten en dat je daarna niet meer kunt wisselen? Je kunt toch het ene abonnement opzeggen en dan bij een andere vestiging een nieuwe afsluiten? Want anders zou dit wel erg klantonvriendelijk zijn.

Dit staat er bv bij Amazon nl onder het kopje (Probeer Prime):

''Belangrijk

Welkom op het nieuwe Amazon.nl. Je hebt nu een Prime-lidmaatschap op Amazon.de, maar je kunt deze eenvoudig overzetten naar Amazon.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort. Wanneer je overstapt naar Prime op amazon.nl, is het niet meer mogelijk om lid te worden van het programma op Amazon.de.''

Dat houdt me dus mooi bij Amazon de. Ik vind het echt een belachelijke reden!

reply
0
J
Johan1967
Aug 06, 2020

Johan1967;2080284 wrote: Morgen vanaf 9.00 uur Amazon Prime Day.

Weet niet, of hij doorgaat vandaag: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=330944&highlight=amazon+prime

reply
0
F
Frenkel
Aug 07, 2020

Inderdaad belachelijk.

En de rede dat Prime in NL maar 2,99 koste tegenover 5,99 in Duitsland is omdat hier in NL gratis verzending niet niet in Prime zit inbegrepen.
Men krijgt hier in NL "zogenaamd" altijd gratis verzending,... maar niet heus !.

De Prijzen van veel producten (ik zou zelfs willen stellen de overgrote meerderheid) die via de Amazon.NL site worden verkocht zijn exact gelijk aan de prijs van Amazon.de met verzending.

mooi voorbeeld is Lego.
Vergelijk bijvoorbeeld de prijs van de Bugatti dan staat hij bij Amazon.de voor € 258,31 en komt hier nog € 11,13 verzendkosten bij wat samen komt op €269,44.
Bij Amazon.nl kost deze € 269,44 en dan wordt het zogenaamd gratis bezorgd, maar dat is dus exact gelijk aan het Duitse prijs met bezorging.
Ik heb ook even wat vergelijkingen gedaan met wat Computer apparatuur en hier exact het zelfde.

Die zogenaamde gratis verzending zit gewoon bij de prijs van het product inbegrepen. (OK, een beetje een open deur, dat weet ik)

Heb je een Duitse Prime abonnement dan kun je beter gewoon rechtstreeks bij Amazon.de kopen dan via een omweg via Amazon.nl.
Koop je veel bij Amazon.nl dan is de kans groot dat je goedkoper uit bent door bij Amazon.de een prime abonnement af te sluiten en rechtstreeks daar te bestellen.

Natuurlijk willen ze dat voorkomen en dat lijkt mij ook de rede dat ze het moeilijk of zelfs onmogelijk willen maken om bij de Duitse Amazon, Prime af te sluiten of over te sluiten.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Aug 24, 2020

Ik zie steeds meer bij amazon.nl: Tijdelijk niet op voorraad.

Gaat het wel goed daar?

reply
0
J
Johan1967
Aug 25, 2020

Pieter Kleine;2080874 wrote: Ik zie steeds meer bij amazon.nl: Tijdelijk niet op voorraad.

Gaat het wel goed daar?

Is bij Media Markt Online ook het geval. Veel artikelen, echter een heleboel "Online uitverkocht" en slechts in een enkele winkel verkrijgbaar of helemaal niet. Als men daar eens in ging schonen.

Als ik kijk naar sommou ige "Tijdelijk niet op voorrraad" Blu-ray's bij Amazon.nl kijk, heb ik ook niet het idee, dat ze ooit verkrijgbaar zullen zijn. Volgens mij zijn ze "Out Of Print". Waarschijnlijk een database geladen met titels, die vervolgens niet leverbaar zijn.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 25, 2020

Pieter Kleine;2080874 wrote: Ik zie steeds meer bij amazon.nl: Tijdelijk niet op voorraad.

Gaat het wel goed daar?

Staat er wel bij dat je kunt bestellen? Dan komt het artikel namelijk meestal wel weer terug, want dan is men door de voorraad heen, zo is mijn ervaring met de andere Amazons. Als er bij staat "We weten niet of dit artikel weer op voorraad komt" dan is de kans groot dat dit ook niet gebeurt.

reply
0
J
Johan1967
Oct 13, 2020

Vandaag en morgen Prime Day.

reply
0
K
kurtg
Oct 13, 2020

Jammer dat je als amazon.nl prime member, niet bvb prime aanbiedingen op amazon.de kunt kopen. Moet je daar dan ook prime membership aangaan.

reply
0
DW
DVD Watcher
Oct 13, 2020

kurtg;2081942 wrote: Jammer dat je als amazon.nl prime member, niet bvb prime aanbiedingen op amazon.de kunt kopen. Moet je daar dan ook prime membership aangaan.

Ik ben al best lang lid van Amazon.de Prime & ik weiger over te stappen naar Amazon.nl Prime. Want als je eenmaal bent overgestapt van ''de'' naar ''nl, dan kan je nooit meer terug. Dat vind ik echt belachelijk. En ik vind dat Amazon.de mooiere aanbiedingen heeft dan Amazon.nl

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 13, 2020

kurtg;2081942 wrote: Jammer dat je als amazon.nl prime member, niet bvb prime aanbiedingen op amazon.de kunt kopen. Moet je daar dan ook prime membership aangaan.

Het is in ieder geval nooit meer mogelijk om weer lid te worden van Amazon.de, als je bent overgestapt van Amazon.de naar Amazon.nl Prime. Dus ik denk dat het andersom hetzelfde geval is.

reply
0
J
jack020
Oct 18, 2020

Maar zelfs als je bij alle buitenlandse Amazon vestigingen (met uitzondering van DE) Prime member wordt, betaal je nog verzendkosten.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Dec 12, 2020

Hoe zit het met hun eigen bezorgservice die ze op poten zouden zetten? Ik word helemaal gek van die prutsers van DHL. Vroeger maakten ze nog wel eens gebruik van PostNL, maar nu krijg ik ze alleen nog van DHL Parcel en die bezorgers verstaan nauwelijks hun vak.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 12, 2020

Pastichio Rocker;2084157 wrote: Hoe zit het met hun eigen bezorgservice die ze op poten zouden zetten? Ik word helemaal gek van die prutsers van DHL. Vroeger maakten ze nog wel eens gebruik van PostNL, maar nu krijg ik ze alleen nog van DHL Parcel en die bezorgers verstaan nauwelijks hun vak.

Dan heb je het echt niet getroffen. Ik heb niets dan lof voor DHL hier in mijn regio. Ze komen altijd binnen de afgesproken of aangegeven tijdspanne en leveren de pakjes netjes af.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Dec 12, 2020

Marcel Hoeve;2084159 wrote: Dan heb je het echt niet getroffen. Ik heb niets dan lof voor DHL hier in mijn regio. Ze komen altijd binnen de afgesproken of aangegeven tijdspanne en leveren de pakjes netjes af.

Dan mag je jezelf zeker gelukkig prijzen. DHL heeft het deze week gepresteerd om 3 pakketten (waaronder mijn kerstpakket) zoek te maken. Vandaag zouden ze 2 pakketten van Amazon komen bezorgen, en hoewel er bij de t&t 'bezorgd' staat, is dat niet het geval. Misschien komt het morgen of ergens volgende week, maar 8 van de 10x heb ik gezeur met deze pakjeskoerier. En gezien het aantal klachten online ben ik zeker niet de enige.

reply
0
M
martwout
Dec 13, 2020

Ook hier geen problemen met DHL als er eentje via hun komt. Alles wat ik ooit besteld heb, komt aan.

reply
0
M
martwout
Jan 26, 2021

Amazon gaat bezorgcentrum openen bij Schiphol: https://retailtrends.nl/news/63247/amazon-opent-bezorgcentrum-voor-regio-amsterdam

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Feb 19, 2021

Woensdagavond 4 titels besteld en enkele uren later al verzonden. Twee kwamen een dag later al aan en de andere twee waren nét te laat bij DHL dus die kwamen vanmiddag aan.

Blijft dé #1 webshop.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 04, 2021

Waarom is het nog steeds niet mogelijk om bij Amazon.nl te betalen via mijn bankrekening? Het kan bij zowel de Duitse als Franse Amazon!

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 04, 2021

Pastichio Rocker;2086630 wrote: Waarom is het nog steeds niet mogelijk om bij Amazon.nl te betalen via mijn bankrekening? Het kan bij zowel de Duitse als Franse Amazon!

iDeal is toch via je bankrekening?

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Mar 04, 2021

Rogier Burghout;2086631 wrote: iDeal is toch via je bankrekening?

Bij DE en FR kan je in je account je IBAN rekeningnummer invoeren en aangeven dat je dit voortaan als betaalmiddel wil gebruiken, zodat je niet elke keer via iDeal hoeft te betalen. Dan schrijven ze het gewoon af van je rekening zodra het verstuurd is. Zo betaal ik daar al jaren. Je zou verwachten dat dit juist bij de NL versie ook zou moeten kunnen, maar je kunt vooralsnog alleen via iDeal of Credit Card betalen.

Het is gewoon fijn dat je die hele iDeal stap overslaat. Dan moet ik m'n telefoon erbij pakken, inloggen in de bankapp, QR code scannen, doorklikken... Bij DE en FR is het een item toevoegen, naar de kassa gaan, opdracht geven en klaar.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 05, 2021

Pastichio Rocker;2086636 wrote: Bij DE en FR kan je in je account je IBAN rekeningnummer invoeren en aangeven dat je dit voortaan als betaalmiddel wil gebruiken, zodat je niet elke keer via iDeal hoeft te betalen. Dan schrijven ze het gewoon af van je rekening zodra het verstuurd is. Zo betaal ik daar al jaren. Je zou verwachten dat dit juist bij de NL versie ook zou moeten kunnen, maar je kunt vooralsnog alleen via iDeal of Credit Card betalen.

Het is gewoon fijn dat je die hele iDeal stap overslaat. Dan moet ik m'n telefoon erbij pakken, inloggen in de bankapp, QR code scannen, doorklikken... Bij DE en FR is het een item toevoegen, naar de kassa gaan, opdracht geven en klaar.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Het automatisch koppelen van een bankrekening/ creditcard is ook niet zonder risico's. Van mij is ooit eens een Amazon (VS) account gehackt, ik kan je uit ervaring vertellen dat het dan erg lastig is om je geld terug te krijgen. Dan doe ik liever een kleine extra moeite om per keer te betalen.

reply
0
N
navarone
Mar 04, 2021

Dit onderstaande verhaal staat op Amazon.nl (ik betaal altijd via iDeal op Amazon.nl)

Informatie over iDEAL betalingen

Klanten die een bankrekening bij een Nederlandse bank hebben, kunnen betalen met iDEAL.

Selecteer iDEAL als betaalmethode tijdens het afrekenen en selecteer je bank in het vervolgkeuzemenu. Voltooi de bestelprocedure door op Nu kopen te klikken.
Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de online portal van je bank, waar je je kunt aanmelden met je online bankgegevens om de betaling te voltooien. Alle transactiegegevens zijn al ingevuld, dus je hoeft alleen de betaling te bevestigen. Nadat de betaling is voltooid, word je teruggestuurd naar Amazon en ontvang je een bestelbevestiging per e-mail.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 05, 2021

Oh, via een SEPA machtiging. Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet, want volgens mij geen enkele andere webshop in Nederland gebruikt dit. Dus ik snap dat Amazon hier in NL daar niet voor kiest maar voor iDeal. Dat is net zo standaard hier als de CC in de UK en US. En als je via de app op je smartphone bestelt dan kan je ook gewoon via je bank app betalen. Snel en simpel. Hoef je ook geen QR code’s te scannen enzo. (y)

reply
0
D
Driekus
Mar 05, 2021

Rogier Burghout;2086637 wrote: Oh, via een SEPA machtiging. Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet, want volgens mij geen enkele andere webshop in Nederland gebruikt dit. Dus ik snap dat Amazon hier in NL daar niet voor kiest maar voor iDeal. Dat is net zo standaard hier als de CC in de UK en US. En als je via de app op je smartphone bestelt dan kan je ook gewoon via je bank app betalen. Snel en simpel. Hoef je ook geen QR code’s te scannen enzo. (y)

Ja wel Bookspot.nl heeft dit ook... automatische afschrijving.
Als de bestelling verstuurd is word het bedrag afgeschreven.
zo doe ik mijn bestellingen daar al heel lang.

Maar betalen via de app op mijn telefoon vind ik ook gewoon goed en heel gemakkelijk.

reply
0
M
martwout
Mar 19, 2021

Amazon lanceert Amazon Warehouse: https://retailtrends.nl/news/63782/amazon-lanceert-amazon-warehouse-in-nederland

reply
0
R
rogue
Mar 19, 2021

Dat hebben ze inderdaad al in andere landen. Kijken hoe het hier uitpakt, kan soms wel handig zijn voor spullen die niet meer via de gewone amazon verkrijgbaar zijn.

reply
0
T
tmvde
Apr 20, 2021

Iemand een idee of er ook pre-order price guarantee is bij amazon.nl? Ik kom dat nergens tegen op de site.

reply
0
W
WED
Apr 20, 2021

tmvde;2087665 wrote: Iemand een idee of er ook pre-order price guarantee is bij amazon.nl? Ik kom dat nergens tegen op de site.

Ik denk het niet.
Had onlangs een boek in pre-order staan en bij release was de prijs goedkoper dan wat ze mij hadden aangerekend.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 20, 2021

WED;2087667 wrote: Ik denk het niet.
Had onlangs een boek in pre-order staan en bij release was de prijs goedkoper dan wat ze mij hadden aangerekend.

Het gebeurt helaas regelmatig bij voorbestellingen dat de prijs kort na de verschijningsdatum omlaag gaat. Je vraagt je af waarom je reguliere producten zou reserveren. In ieder geval niet voor de prijs.

reply
0
T
tmvde
Apr 20, 2021

Marcel Hoeve;2087668 wrote: Het gebeurt helaas regelmatig bij voorbestellingen dat de prijs kort na de verschijningsdatum omlaag gaat. Je vraagt je af waarom je reguliere producten zou reserveren. In ieder geval niet voor de prijs.

Het tegenovergestelde zie ik ook vaak hoor en dan is juist die pre-order price guarantee zo fijn.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Apr 21, 2021

tmvde;2087672 wrote: Het tegenovergestelde zie ik ook vaak hoor en dan is juist die pre-order price guarantee zo fijn.

Dat was vroeger vaak zo, maar de laatste vier keer dat ik bij Amazon (USA, UK, D, F) een product had gereserveerd, ging de prijs binnen twee weken na de verschijningsdatum (fors) omlaag. En als je geld terugkreeg via de pre-order garantie dan was het vaak een centenkwestie. Vandaar mijn opmerking uit eigen ervaring.

reply
0
RT
Richard Thorndyke
May 25, 2021

Als ik via de 'marktplaats' van Amazon.nl iets bestel waarbij staat 'Gratis bezorging', kunnen er dan toch nog kosten worden gerekend voor douane en/of btw? Wat denken jullie?

reply
0
T
tmvde
May 25, 2021

Richard Thorndyke;2088406 wrote: Als ik via de 'marktplaats' van Amazon.nl iets bestel waarbij staat 'Gratis bezorging', kunnen er dan toch nog kosten worden gerekend voor douane en/of btw? Wat denken jullie?

Als het van buiten de EU komt en meer dan 22 euro kost, dan kan dat zeker.

reply
0
J
Johan1967
May 25, 2021

Richard Thorndyke;2088406 wrote: Als ik via de 'marktplaats' van Amazon.nl iets bestel waarbij staat 'Gratis bezorging', kunnen er dan toch nog kosten worden gerekend voor douane en/of btw? Wat denken jullie?

https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=202014840

Vind het wel vaag.

Had volgens mij ook ergens gelezen dat, als je via amazon.nl (dus geen externe partijen) besteld zij eventuele invoerrechten voor hun rekening nemen. Lijkt mij ook logisch, want in sommige gevallen (leeftijdlogo's/talen op DVD/Blu-ray daargelaten) kun je niet zien waar het eventueel weg moet komen.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jul 09, 2021

De afgelopen dik 20 jaar talloze DVDs/BRs besteld. Tot 1 jaar geleden raakte er 1 zoek.
Vorig jaar 1 bij Amazon.nl (zou nota bene binnen 1 dag geleverd worden) en nu 2 zendingen van Amazon.nl. Alles correct vergoed (topservice) maar wel apart (of pure pech)

reply
0
R
rogue
Jul 09, 2021

Mag je nog blij zijn dat het bij amazon is gebeurd, die hebben tenminste nog service.

reply
0
T
tmvde
Jul 10, 2021

Het lijkt er op dat de restricties die Amazon op pre-orders had, zijn opgeheven, want alles in mijn wish lists bij Amazon.co.uk en Amazon.de (blu-rays en comics/boeken) is nu te bestellen. Wel vreemd is dat diezelfde boeken/comics bij Amazon.nl nog niet te bestellen zijn. Wat ik ook vreemd vind, is dat Amazon.nl geen Pre-order Price Guarantee heeft.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
"Amazon zet steeds meer stappen op Nederlandse webwinkelmarkt"
Jul 31, 2021

"De groei van Amazon zet door, blijkt uit de meest recente kwartaalcijfers. Ook in Nederland. Onder de rook van Schiphol staat sinds deze maand een gebouw met Amazon-logo's erop. Het is hier het eerste bezorgcentrum van het bedrijf en een teken dat Amazon steeds meer stappen zet op de Nederlandse webwinkelmarkt."

Bron: nos.nl

Lees hier verder.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 28, 2021

Het viel me vandaag voor het eerst op: mijn Amazon-bestelling (in dit geval van Amazon IT) werd niet door DHL bezorgd, maar door een eigen bezorgdienst van Amazon zelf. Of dit nieuw is en wat dat betekent voor de diensten met DHL weet ik niet.

reply
0
J
Johan1967
Aug 28, 2021

Marcel Hoeve;2090514 wrote: Het viel me vandaag voor het eerst op: mijn Amazon-bestelling (in dit geval van Amazon IT) werd niet door DHL bezorgd, maar door een eigen bezorgdienst van Amazon zelf. Of dit nieuw is en wat dat betekent voor de diensten met DHL weet ik niet.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5241611/amazon-breidt-uit-nederland-met-bezorgcentrum-en-eigen-busjes

reply
0
PS
Peter van santbrink
Nov 30, 2021

Marcel Hoeve;2090514 wrote: Het viel me vandaag voor het eerst op: mijn Amazon-bestelling (in dit geval van Amazon IT) werd niet door DHL bezorgd, maar door een eigen bezorgdienst van Amazon zelf. Of dit nieuw is en wat dat betekent voor de diensten met DHL weet ik niet.

ik vraag me af hoe het zit, bij levering via Amazon zelf, als je niet thuis bent en ze het pakket ook niet kwijt kunnen bij de buren: volgens mij hebben ze geen afhaallocatie zoals DHL/post.nl dat wel hebben.

Nu 2x meegemaakt dat een pakket naar Amazon is terug gestuurd zonder dat ik iets van een melding heb gekregen; 1x ook een pakket gewoon voor de buitendeur gelegd, gelukkig op de gallerij dus niet toegankelijk voor iedereen maar niet wat je noemt normaal :evil:

deze week meerdere bestellingen gedaan mij amazon.nl, aantal zijn onderweg en zie een trackingcode beginnend met NA, is dit dan via Amazon zelf ?

erg vervelend dit, werk gewoon overdag en er is niemand om eventueel pakket aan te nemen :-(

reply
0
T
tmvde
Nov 30, 2021

Ja, NA is Amazon's eigen bezorgdienst.

reply
0
PS
Peter van santbrink
Nov 30, 2021

tmvde;2092520 wrote: Ja, NA is Amazon's eigen bezorgdienst.

bedankt, inmiddels meerdere pakketten onderweg, geen tijdsindicatie, je kan wel leveringsinstructie aanpassen naar 1) achterlaten bij de buren 2) achterlaten op een specifieke locatie bij mijn huis 3) toeganscode ; dus niet bij een afhaalpunt...

erg klantonvriendelijk dit, tijdsindicatie zou handig zijn, heb de amazon app maar daar staat voor zover ik kan zien dezelfde info als op de site

reply
0
J
Johan1967
Nov 30, 2021

Peter van santbrink;2092522 wrote: bedankt, inmiddels meerdere pakketten onderweg, geen tijdsindicatie, je kan wel leveringsinstructie aanpassen naar 1) achterlaten bij de buren 2) achterlaten op een specifieke locatie bij mijn huis 3) toeganscode ; dus niet bij een afhaalpunt...

erg klantonvriendelijk dit, tijdsindicatie zou handig zijn, heb de amazon app maar daar staat voor zover ik kan zien dezelfde info als op de site

Je kunt bij de bestelling zelf ook eventueel afhaallocatie kiezen.

reply
0
T
tmvde
Nov 30, 2021

Johan1967;2092526 wrote: Je kunt bij de bestelling zelf ook eventueel afhaallocatie kiezen.

Wel als je bij amazon.nl bestelt, maar meestal niet bij de buitenlandse takken en die bezorgen nu ook via de eigen bezorgdienst.

reply
0
J
Johan1967
Nov 30, 2021

tmvde;2092527 wrote: Wel als je bij amazon.nl bestelt, maar meestal niet bij de buitenlandse takken en die bezorgen nu ook via de eigen bezorgdienst.

De naam van dit topic is toch Amazon.nl! Dus mijn opmerking is alleen maar relevant voor Amazon.nl.

reply
0
PS
Peter van santbrink
Nov 30, 2021

Johan1967;2092526 wrote: Je kunt bij de bestelling zelf ook eventueel afhaallocatie kiezen.

die had ik nog niet gezien, goed om te weten: betekend dit dan ook dat als ik de bezorger misloop (als ik de bestelling op mijn adres heb gezet) het pakket naar zo'n afhaalpunt wordt gestuurd ? dat zou dan oke zijn

reply
0
T
tmvde
Nov 30, 2021

Peter van santbrink;2092531 wrote: die had ik nog niet gezien, goed om te weten: betekend dit dan ook dat als ik de bezorger misloop (als ik de bestelling op mijn adres heb gezet) het pakket naar zo'n afhaalpunt wordt gestuurd ? dat zou dan oke zijn

Nee, als je hiervoor kiest, dan gaat het met PostNL, afhaalpunten zijn dan ook de gebruikelijke PostNL-locaties.

reply
0
PS
Peter van santbrink
Nov 30, 2021

tmvde;2092532 wrote: Nee, als je hiervoor kiest, dan gaat het met PostNL, afhaalpunten zijn dan ook de gebruikelijke PostNL-locaties.

duidelijk, dus als je niet thuis bent om het pakket in ontvangst te nemen dan gaat het terug naar Amazon., niet echt klantvriendelijk...

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Nov 30, 2021

Ik heb ook al een paar keer gehad dat ze (Amazon Logistics) mijn pakketje gewoon voor de deur hebben gezet, ondanks dat er beneden een brievenbus is. Gelukkig is mijn buitenlamp stuk, dus je ziet t niet zo snel staan, maar toch...

Ik zou vandaag vóór acht uur een pakketje krijgen, maar ik zie nu de melding:
Werd uiterlijk dinsdag verwacht. Het spijt ons dat je pakket te laat is. Neem contact op met Amazon voor de volgende stappen.

Nou ja, misschien morgen meer geluk.

Die track & trace van Amazon is echt waardeloos trouwens. Ik dacht dat die van PostNL slecht was, maar Amazon doet er nog een schepje bovenop.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Nov 30, 2021

Nee, die eigen bezorgdienst van Amazon kent nog erg veel aanloopproblemen en is bepaald niet klantvriendelijk. Track&Trace stelt niets voor. Er is nergens een telefoonnummer of e-mailadres te vinden waar je met vragen e.d. terecht kunt. Zelf je aflevertijdstip bepalen (of wijzigen) zoals bij DHL, PostNL, GLS, is niet mogelijk en afgeven bij een algemeen afhaalpunt zoals die van PostNL is volgens mij evenmin mogelijk. Bij brievenbuspakjes is dat niet zo’n probleem, maar je weet nooit hoe je bestelling verpakt wordt.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Dec 01, 2021

Mijn pakketje lag zojuist in de bus.

Vreemd dat de T&T van Amazon.nl geen update krijgt nadat het pakketje opnieuw voor verzending is aangeboden. Het is dus maar gissen of je het nog krijgt.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Dec 22, 2021

Ik zag vandaag op Amazon NL dat je ook een afhaalpunt voor je bestelling kunt kiezen. Deze lijken overeen te komen met de PostNL-afhaalpunten (bijv. Bruna, Jumbo etc.).

reply
0
J
Johan1967
Dec 22, 2021

Marcel Hoeve;2092982 wrote: Ik zag vandaag op Amazon NL dat je ook een afhaalpunt voor je bestelling kunt kiezen. Deze lijken overeen te komen met de PostNL-afhaalpunten (bijv. Bruna, Jumbo etc.).

Zie #292.

reply
0
K
kurtg
Jan 15, 2022

ter info, blijkbaar heeft amazon.de voor Nederlandse klanten zijn prime abbo's verhuist naar amazon.nl

amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html

reply
0
DW
DVD Watcher
Jan 15, 2022

kurtg;2093403 wrote: ter info, blijkbaar heeft amazon.de voor Nederlandse klanten zijn prime abbo's verhuist naar amazon.nl

amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html

Ik heb contact opgenomen met Amazon.de over deze kwestie & ze zeiden dat het een technisch probleem was, en dat het weer teruggezet gaat worden naar de duitse Prime.

Dit was hun bevestigingsmail naar mij toe:

Hello,

We are aware that your Prime membership has moved from Amazon.de to Amazon.nl due to a technical change. We apologize for this!

We are investigating how to address this and the issue will most likely be resolved by the end of the month, your Prime membership should be
reverted back to Amazon.de

I hope this information was helpful.

reply
0
R
rogue
Jan 15, 2022

Die van mij is niet omgezet?

reply
0
DW
DVD Watcher
Jan 15, 2022

rogue;2093410 wrote: Die van mij is niet omgezet?

Mijne ook niet, maar als je goed leest:

DVD Watcher;2093407 wrote: ...We are investigating how to address this and the issue will most likely be resolved by the end of the month, your Prime membership should be reverted back to Amazon.de

Het zou dus einde van de maand gefixed moeten zijn ;).

Ik hoop echt dat ze dat doen, want de Amazon.de site is vele malen beter in keuze & prijs mijn inziens.

reply
0
R
rogue
Jan 15, 2022

Ik bedoel dat die van mij niet omgezet is naar amazon.nl.

reply
0
J
Johan1967
Jan 22, 2022

[h=1]Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL terug[/h]
Bron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/192322/amazon-draait-omzetting-van-duitse-prime-abonnementen-naar-amazon-nl-terug.html

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 29, 2022

Apart fenomeen geconstateerd vandaag op Amazon NL: ik plaatste een bestelling van een CD (minder dan 20 euro), worden er verzendkosten à 2,49 euro bijgerekend bij levering aan huis. Kies ik echter voor aflevering bij een ophaallocatie, dan vervallen opeens de verzendkosten. Merkwaardig.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 29, 2022

Marcel Hoeve;2095060 wrote: Apart fenomeen geconstateerd vandaag op Amazon NL: ik plaatste een bestelling van een CD (minder dan 20 euro), worden er verzendkosten à 2,49 euro bijgerekend bij levering aan huis. Kies ik echter voor aflevering bij een ophaallocatie, dan vervallen opeens de verzendkosten. Merkwaardig.

Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.

reply
0
W
Werner
Mar 29, 2022

Marcel v/d H.;2095061 wrote: Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.

Bij amazon.fr is dat tegenwoordig hetzelfde. En ik heb daarbij geluk want er zit een afhaalpunt op de hoek van de straat op nog geen 100 m van mijn deur.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Mar 29, 2022

Marcel v/d H.;2095061 wrote: Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.

Nou, ik ken dat fenomeen in ieder geval niet. Bij de meeste webshops - als je verzendkosten moet betalen - maakt het niet uit of ze naar je thuisadres verzenden of naar een pick-up locatie. In beide gevallen ben je verzendkosten verschuldigd. Alleen webshops van fysieke winkels bieden wel eens de mogelijkheid voor gratis verzending naar de winkel. Maar dat is hier niet aan de orde.

reply
0
T
tmvde
Mar 29, 2022

Nog merkwaardiger is, is dat sinds een paar weken de bezorging erg vertraagd lijkt te zijn. Zo is een pakje zaterdag 18 maart verzonden, dinsdag 22 maart op het laatste bezorgstation aangekomen in Rozenburg bij Schiphol aangekomen en het was ook de indicatie bij verzending dat het die dag bezorgd zou worden, maar sindsdien is de status niet meer gewijzigd. Het vreemde is dat al vanaf verzending in de tracking op de site staat dat bezorging niet vorige week maar vandaag zou zijn, maar tot op heden nog geen bericht dat de bezorger onderweg zou zijn. Ik heb dit deze maand al een keer eerder gehad en ook met een pakje dat net verzonden is, lijkt dit het geval te zijn.

reply
0
T
tmvde
May 02, 2022

De laatste tijd zijn mijn ervaringen met Amazon NL en de eigen bezorgdienst niet heel positief. Er waren twee pakjes onderweg en die waren vandaag op het laatste bezorgpunt in Rozenburg bij Schiphol aangekomen. Kijk ik net bij de status, staat er het volgende:

Onbezorgbaar
Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.

Bij beide pakjes. Benieuwd wat daar misgegaan is. Net contact gehad, maar dat kon die jongen niet zeggen, ik krijg wel versneld mijn geld terug en de bestellingen maar opnieuw geplaatst. Ik had met een paar eerdere bestellingen al eentje die nooit het laatste bezorgstation heeft verlaten en twee anderen die pas een week na aankomst op het bezorgstation bezorgd werden. Blijkbaar is Schiphol niet de enige met een personeelstekort.

reply
0
ML
Mark van L.
May 02, 2022

tmvde;2095660 wrote: De laatste tijd zijn mijn ervaringen met Amazon NL en de eigen bezorgdienst niet heel positief. Er waren twee pakjes onderweg en die waren vandaag op het laatste bezorgpunt in Rozenburg bij Schiphol aangekomen. Kijk ik net bij de status, staat er het volgende:

Onbezorgbaar
Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.

Bij beide pakjes. Benieuwd wat daar misgegaan is. Net contact gehad, maar dat kon die jongen niet zeggen, ik krijg wel versneld mijn geld terug en de bestellingen maar opnieuw geplaatst. Ik had met een paar eerdere bestellingen al eentje die nooit het laatste bezorgstation heeft verlaten en twee anderen die pas een week na aankomst op het bezorgstation bezorgd werden. Blijkbaar is Schiphol niet de enige met een personeelstekort.

Ik heb eigenlijk alleen maar positive ervaringen. Alleen probleem met Harry Potter 4k discs. Maar dat was meer warner fout , dan Amazon. Verkeerde discs in hoes.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 02, 2022

Ik ben ook niet zo tevreden over de bezorgdienst van Amazon, zeker niet in vergelijking tot DHL en PostNL. Je kunt nooit een andere dag of bezorglocatie (afgiftepunt) kiezen, hun track & trace is waardeloos omdat er geen tijdspanne (van bijv. twee uur zoals bij DHL of PostNL) genoemd wordt waarbinnen de zending bezorgd wordt en het is bij mij al eens voorgekomen dat ze een pakketje in de verkeerde brievenbus hebben gestopt (niet bij huisnummer 4, maar bij het vierde huis in de straat, lekker slim!). Bij Amazon NL kun je soms een afhaallocatie kiezen (PostNL-punt bijv.), maar niet altijd, helaas. Bij de buitenlandse vestigingen gaat dat niet eens. Dan ben je meestal overgeleverd aan Amazon's eigen bezorgdienst. Kortom, er zijn nog wel wat verbeterpunten.

reply
0
PS
Peter van santbrink
May 03, 2022

Marcel Hoeve;2095674 wrote: Ik ben ook niet zo tevreden over de bezorgdienst van Amazon, zeker niet in vergelijking tot DHL en PostNL. Je kunt nooit een andere dag of bezorglocatie (afgiftepunt) kiezen, hun track & trace is waardeloos omdat er geen tijdspanne (van bijv. twee uur zoals bij DHL of PostNL) genoemd wordt waarbinnen de zending bezorgd wordt en het is bij mij al eens voorgekomen dat ze een pakketje in de verkeerde brievenbus hebben gestopt (niet bij huisnummer 4, maar bij het vierde huis in de straat, lekker slim!). Bij Amazon NL kun je soms een afhaallocatie kiezen (PostNL-punt bijv.), maar niet altijd, helaas. Bij de buitenlandse vestigingen gaat dat niet eens. Dan ben je meestal overgeleverd aan Amazon's eigen bezorgdienst. Kortom, er zijn nog wel wat verbeterpunten.

Ben ook niet tevreden over hun bezorgdienst vanwege de redenen die je noemt; laatst een pakket op een ander adres afgeleverd volgens hun eigen info, gaven alleen een huisnummer (??) en ook geen briefje in de bus; op het enige adres met dat nummer in de buurt (dik 100 meter verder) geen pakket...

reply
0
T
tmvde
May 04, 2022

Vandaag kwamen de vervangende pakjes weer op het laatste bezorgpunt aan en even later weer onbezorgbaar. Zeer apart dit!

Contact gehad met klantenservice en er gaat iets mis in de planning, want de bezorging staat pas voor over 2 weken ingepland en dan gaan pakjes automatisch retour.

reply
0
PK
Pieter Kleine
May 04, 2022

tmvde;2095696 wrote: Vandaag kwamen de vervangende pakjes weer op het laatste bezorgpunt aan en even later weer onbezorgbaar. Zeer apart dit!

heb ik ook wel eens met dhl, pakketje gaat dan volgende dag naar ophaalpunt.

reply
0
T
tmvde
May 04, 2022

In dit geval dus niet, gaan automatisch terug naar Amazon. Pakjes hebben de locatie van Amazon bij Schiphol nooit verlaten om bezorgd te worden.

reply
0
T
tmvde
May 05, 2022

Ik ben er denk ik achter wat er mis is gegaan. Het ene pakje had een bezorgdatum van 17 mei en het andere van 24 mei en laat dat nu net de dagen zijn dat de items officieel uitkomen. Blijkbaar had Amazon de items al eerder op voorraad en heeft deze verstuurd, maar staat het systeem niet toe dat deze voor de officiële releasedatum bezorgd worden. Echter doordat er teveel tijd tussen aankomst op het depot en bezorging zit, worden de pakjes automatisch teruggestuurd naar Amazon.

reply
0
O
Oakey
May 05, 2022

tmvde;2095704 wrote: Ik ben er denk ik achter wat er mis is gegaan. Het ene pakje had een bezorgdatum van 17 mei en het andere van 24 mei en laat dat nu net de dagen zijn dat de items officieel uitkomen. Blijkbaar had Amazon de items al eerder op voorraad en heeft deze verstuurd, maar staat het systeem niet toe dat deze voor de officiële releasedatum bezorgd worden. Echter doordat er teveel tijd tussen aankomst op het depot en bezorging zit, worden de pakjes automatisch teruggestuurd naar Amazon.

Dat wordt echt niet mid transit nog gecorrigeerd…

reply
0
T
tmvde
May 06, 2022

Oakey;2095722 wrote: Dat wordt echt niet mid transit nog gecorrigeerd…

Het wordt niet mid transit gecorrigeerd, maar er zit een fout in het systeem. Er wordt verzonden, maar de bezorging staat door de releasedate te ver in de toekomst gepland.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 04, 2023

Ik bestel de laatste tijd regelmatig iets bij Amazon Nederland, maar ik kan geen touw vastknopen aan hun keuze voor de verzenddienst: het is óf PostNL óf hun eigen verzenddienst.
Ik geef er de voorkeur aan om bestellingen van Amazon NL bij een PostNL-ophaallocatie te laten bezorgen (ook omdat je dan geen verzendkosten betaalt beneden de 20 euro) , maar regelmatig krijg ik bij mijn bestelling de melding dat dit niet mogelijk is, waarschijnlijk omdat zij het kennelijk met de eigen verzend- en bezorgdienst versturen. Waarom ik niet kan kiezen: het is mij niet duidelijk. Het ene boek kan ik wel op een PostNL-locatie laten bezorgen, het andere dan weer niet. De prijs maakt niets uit, en in beide gevallen is Amazon de verkoper en afhandelaar, dus er is geen derde partij bij betrokken. Zeer vreemd allemaal. Het nadeel van de Amazon bezorgservice is, dat ze geen track- en trace kennen en je weet dus niet hoe laat ze komen bezorgen. Laatst kreeg ik 's avonds om 21.30 uur een pakje van hun bezorgd.
Nergens op hun site is een e-mailadres of telefoonnummer van de klantenservice te vinden (een euvel dat wel meer grote bedrijven hebben), alleen een wazige chatfunctie die bovendien in het Engels (!) is. Soms heb je het idee dat dit soort grote bedrijven klanten met vragen kennelijk maar lastig vinden.
Als ik nu bij een bestelling niet de optie krijg om deze bij een PostNL-llocatie te laten bezorgen, dan kijk ik wel even verder. Vaak heeft bol.com hetzelfde artikel voor dezelfde prijs, want ze houden elkaar stevig in de gaten als het om prijsstelling van producten gaat.
Het wordt tijd dat je bij een bestelling in een webshop zelf kunt kiezen met welke bezorgdienst het bezorgd moet worden. Bij een aantal bedrijven kan dat al. Dan kun je kiezen tussen PostNL, DHL, DPD of GLS. Dat zou bij Amazon (NL) ook mogelijk moeten zijn.

reply
0
J
Johan1967
May 04, 2023

Marcel Hoeve;2102337 wrote: Ik bestel de laatste tijd regelmatig iets bij Amazon Nederland, maar ik kan geen touw vastknopen aan hun keuze voor de verzenddienst: het is óf PostNL óf hun eigen verzenddienst.

Kan dit ook niet afhankelijk zijn, waar het artikel vandaan moet komen. Zelf krijg ik alles geleverd via DHL.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 04, 2023

Johan1967;2102340 wrote: Kan dit ook niet afhankelijk zijn, waar het artikel vandaan moet komen. Zelf krijg ik alles geleverd via DHL.

Nee, dat is het opvallende. Zowel bij Verzonden vanuit als Verkocht vanuit staat gewoon Amazon genoemd. Bij bijv. dit item krijg ik na het selecteren van een alternatief (lees: PostNL) ophaaladres dat het niet kan worden opgehaald. Deze melding krijg ik overigens pas nadat ik de betaalwijze (credit card) heb geselecteerd. Heel vreemd. Ook als ik bijv. iDeal kies, blijf ik dezelfde melding krijgen .

reply
0
T
tmvde
May 04, 2023

Marcel Hoeve;2102345 wrote: Nee, dat is het opvallende. Zowel bij Verzonden vanuit als Verkocht vanuit staat gewoon Amazon genoemd. Bij bijv. dit item krijg ik na het selecteren van een alternatief (lees: PostNL) ophaaladres dat het niet kan worden opgehaald. Deze melding krijg ik overigens pas nadat ik de betaalwijze (credit card) heb geselecteerd. Heel vreemd. Ook als ik bijv. iDeal kies, blijf ik dezelfde melding krijgen .

En mijn suggestie? Pre orders niet af te halen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
May 05, 2023

tmvde;2102347 wrote: En mijn suggestie? Pre orders niet af te halen.

Nee, het gaat niet om een reservering (pre-order). Het is een product dat gewoon op voorraad is. Ik heb ook al gemerkt dat de prijs helemaal niet bepaalt of het met PostNL of met de eigen bezorgdienst van Amazon verstuurd wordt. Zij maken kennelijk op basis van bepaalde criteria de keuze of ze met PostNL of met Amazon versturen, alleen kom ik er niet achter wat die criteria zijn. Je zou verwachten: als de klant kiest voor thuisbezorging, dan versturen we het via onze eigen bezorgservice en bij bezorging op een afhaalpunt voor PostNL. Maar zo denken zij niet, kennelijk. En daarover contact opnemen met Amazon Nederland word je niet echt gemakkelijk gemaakt.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jul 20, 2023

Wanneer je iets breekbaars besteld (zoals iets van keramiek) dan zou je verwachten dat ze bij amazon NL het in een doos verzenden, en zeker niet in een papieren zak waardoor het in stukken wordt bezorgd.

De debieltjes bij amazon snappen dit niet.....

Je zou verwachten dat de klantenservice zegt: "das mooi kudt, maar we sturen je een nieuw exemplaar of storten direct het bedrag retour omdat wij het verneukt hebben"

Maar nee, eerst de stukken retourneren, DAN pas gaan wij in actie komen en "we geven wel door dat de nieuwe in een doos moet".

Ik stuur het nu terug en heb gekozen voor terugbetaling. Ik bestel het wel elders.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 21, 2023

theThinWhiteDuke;2103944 wrote: Wanneer je iets breekbaars besteld (zoals iets van keramiek) dan zou je verwachten dat ze bij amazon NL het in een doos verzenden, en zeker niet in een papieren zak waardoor het in stukken wordt bezorgd.

De debieltjes bij amazon snappen dit niet.....

Je zou verwachten dat de klantenservice zegt: "das mooi kudt, maar we sturen je een nieuw exemplaar of storten direct het bedrag retour omdat wij het verneukt hebben"

Maar nee, eerst de stukken retourneren, DAN pas gaan wij in actie komen en "we geven wel door dat de nieuwe in een doos moet".

Ik stuur het nu terug en heb gekozen voor terugbetaling. Ik bestel het wel elders.

Ik denk dat je dit soort artikelen beter bij een gespecialiseerde webshop of winkel kunt bestellen (als dat mogelijk is natuurlijk) . Dan maar wat meer betalen, denk ik zo. Bij bol.com sta ik ook iedere keer weer versteld hoe producten verzonden worden. Ik begrijp nog steeds niet dat zoiets als 'gratis' verzending bestaat. Ik weet niet of dat in jouw geval ook van toepassing is, maar het betalen van verzendkosten vind ik gewoon normaal. Of dat nu 2,95, 6,95 of meer is, afhankelijk van het artikel dat je bestelt.
Ik had onlangs ook een probleem met een door DHL geinitieerde retourzending en dat is door Amazon UK heel netjes opgelost. Zonder morren kreeg ik mijn geld terug, terwijl zij de retourzending nog niet eens binnen hadden.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jul 21, 2023

Marcel Hoeve;2103952 wrote: Ik denk dat je dit soort artikelen beter bij een gespecialiseerde webshop of winkel kunt bestellen (als dat mogelijk is natuurlijk) . Dan maar wat meer betalen, denk ik zo. Bij bol.com sta ik ook iedere keer weer versteld hoe producten verzonden worden. Ik begrijp nog steeds niet dat zoiets als 'gratis' verzending bestaat. Ik weet niet of dat in jouw geval ook van toepassing is, maar het betalen van verzendkosten vind ik gewoon normaal. Of dat nu 2,95, 6,95 of meer is, afhankelijk van het artikel dat je bestelt.
Ik had onlangs ook een probleem met een door DHL geinitieerde retourzending en dat is door Amazon UK heel netjes opgelost. Zonder morren kreeg ik mijn geld terug, terwijl zij de retourzending nog niet eens binnen hadden.

Ik heb verzendkosten betaald voor het betreffende product.

Iets soortgelijks heb ik ook ooit bij Amazon US besteld. Daar kwam het in een doos met daarin het product compleet ingetaped.

Een tijd geleden had ik een bestelling bij Amazon UK waarvan de keepcase geplet was (zat in een standaard kartonnen envelop. Die hebben het bedrag direct teruggestort. Zo kun je het ook oplossen.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 27, 2023

Een keer geen geklaag maar een pluim:

2 maanden geleden een spelconsole besteld bij Amazon NL. Werkte uitstekend. De afgelopen maand is deze niet gebruikt en toen deze vandaag na weken inactiviteit weer aanging verscheen de melding 'Error'.
Helaas, kapot.

Melding gemaakt met de vraag of er garantie op zit. Ik kreeg direct te horen dat ik een nieuwe kon krijgen of geld retour.
Uiteraard voor dat eerste gekozen, die men direct ging verzenden.
De kapotte gaat retour.

reply
0
T
tmvde
May 04, 2023

@Marcel, ik heb de ervaring dat als het een pre-order betreft dat je dan niet voor een Post NL-punt kan kiezen en anders wel. Zou dat het kunnen zijn?

PS Boeken verzendt Amazon NL altijd gratis.

reply
0
T
tmvde
Sep 12, 2023

Vandaag voor het eerst meegemaakt dat een bezorger van Amazon’s eigen bezorgdienst een pakje onbeheerd voor de deur heeft achtergelaten. Gelukkig was het er nog en was het droog toen ik thuiskwam, maar vrolijk word ik hier niet van. Ging om een boek van bijna 600 pagina’s en ik wist dat het niet door de brievenbus zou passen, maar bij het bestellen kon ik niet voor aflevering bij een PostNL-punt kiezen. Ik twijfel nog of ik een klacht ga indienen.

reply
0
DW
DVD Watcher
Sep 12, 2023

tmvde;2104976 wrote: Vandaag voor het eerst meegemaakt dat een bezorger van Amazon’s eigen bezorgdienst een pakje onbeheerd voor de deur heeft achtergelaten. Gelukkig was het er nog en was het droog toen ik thuiskwam, maar vrolijk word ik hier niet van. Ging om een boek van bijna 600 pagina’s en ik wist dat het niet door de brievenbus zou passen, maar bij het bestellen kon ik niet voor aflevering bij een PostNL-punt kiezen. Ik twijfel nog of ik een klacht ga indienen.

Dat is bij mij in de loop der jaren al minimaal 10x gebeurd door met name PostNL bezorgers, dat ik hier niet van schrik. Al tig keren klachten hierover ingediend, maar ze doen er geen ene moer aan.

reply
0
J
Johan1967
Nov 20, 2023

Warner Bros. Black Friday Deals Amazon NL: https://www.amazon.nl/deal/176a4d76?pf_rd_r=YY1N2TKXWRN0B3C9REGY&pf_rd_t=Events&pf_rd_i=blackfriday&pf_rd_p=68bd8abc-531d-4d67-8d2a-225c7b628e39&pf_rd_s=slot-5&ref=dlx_black_gd_dcl_img_0_176a4d76_dt_sl5_39

o.a.
Joker + The Batman UHD € 13,88
Batman 1-4 Collection UHD € 25,43

reply
0
D
Driekus
Nov 20, 2023

Hier schrik ik van ik heb er toen 140 euro voor betaald.
En nog Nederlands ondertiteld ook.
Ik zou zeggen sla je slag.

Smallville Blu Ray box 10 seizoenen. Voor 43.98€

[IMG]https://media.s-bol.com/v9qp6XPGoxmm/NxZojKz/168x163.jpg[/IMG]

reply
0
R
rvvnr1
Nov 21, 2023

Had de serie altijd links laten liggen, nu toch maar eens een trailertje bekeken.
Geloof dat ik toch wel iets gemist heb, ook als je die meningen op IMDB ziet, dus heb de box maar besteld... ;)
Bedankt voor de tip!

reply
0
R
rogue
Nov 22, 2023

rvvnr1;2106323 wrote: Had de serie altijd links laten liggen, nu toch maar eens een trailertje bekeken.
Geloof dat ik toch wel iets gemist heb, ook als je die meningen op IMDB ziet, dus heb de box maar besteld... ;)
Bedankt voor de tip!

Ik heb even het eerste deel op HBO gekeken. Niet slecht (ook nog niet bijzonder), maar de serie zou als ik het zo lees, steeds beter worden. Wat mij uiteindelijk tegenhield is dat het meer dan 200 delen zijn. Natuurlijk heb je dan waar voor je geld, maar ik heb al enorm tijdsgebrek om alle series te bekijken en dat zou het er niet beter op maken :). Misschien dat ik dan af en toe een deeltje op HBO meepak.

reply
0
D
Driekus
Nov 22, 2023

Zo deze ook gescoord op Amazon.nl voor 42 euro.

[IMG]https://media.s-bol.com/qAoylAP6Dg8D/ZZEBX8/167x210.jpg[/IMG]

reply
0
R
rogue
Nov 22, 2023

Driekus;2106353 wrote: Zo deze ook gescoord op Amazon.nl voor 42 euro.

[IMG]https://media.s-bol.com/qAoylAP6Dg8D/ZZEBX8/167x210.jpg[/IMG]

Deze is al weg denk ik?

reply
0
D
Driekus
Nov 22, 2023

rogue;2106357 wrote: Deze is al weg denk ik?

Inderdaad hij is nu weg, ik heb hem gisteren besteld en vandaag binnen gehad.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Nov 24, 2023

Op Amazon.fr is de Franse editie nu iets van 43 euro.

reply
0
F
Frank
Mar 10, 2024

Ik gebruik de app van Amazon en tot kort geleden kon je in de app van land veranderen, maar dat gaat nu niet meer. Hebben meer mensen dit?

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 10, 2024

Frank;2108516 wrote: Ik gebruik de app van Amazon en tot kort geleden kon je in de app van land veranderen, maar dat gaat nu niet meer. Hebben meer mensen dit?

Kan nog steeds hoor. Naar je account gaan (poppetje icoon) en dan staat rechts bovenin een land vlaggetje. Als je daar op drukt dan kan je van land wisselen.

reply
0
F
Frank
Mar 10, 2024

Rogier Burghout;2108517 wrote: Kan nog steeds hoor. Naar je account gaan (poppetje icoon) en dan staat rechts bovenin een land vlaggetje. Als je daar op drukt dan kan je van land wisselen.

Dank je voor de informatie. Voorheen deed ik dat altijd via het menu, maar dan doen we het vanaf nu via mijn account. :grin:

reply
0
P
pjblack
Mar 11, 2024

Europapa en hun transparante regeltjes. Niet dus. Ben altijd al tegen de EU geweest en wel om dit soort praktijken. Ik kijk naar Amazon.nl en wilde Wonka kopen in een steelbook versie. Die met die chocolaatjes op de voorkant. Niet verkrijgbaar bij nl. wel bij Amazon.de. Te koop voor 33.99 maar dan komt ie de verzendkosten zijn 50 euro!!!!! terwijl het produkt wordt verzonden uit Duitsland Homburg. We worden belazerd en opgelicht door dit soort bedrijven.
Ander voorbeeld Bol.com laat externe partijen soms prevaleren boven hun zelf zeer opmerkelijk. Het product wordt hoger aangeprezen dan hun eigen aanbod dat stiekem is verstopt.

reply
0
ML
Mark van L.
Mar 11, 2024

pjblack;2108533 wrote: Europapa en hun transparante regeltjes. Niet dus. Ben altijd al tegen de EU geweest en wel om dit soort praktijken. Ik kijk naar Amazon.nl en wilde Wonka kopen in een steelbook versie. Die met die chocolaatjes op de voorkant. Niet verkrijgbaar bij nl. wel bij Amazon.de. Te koop voor 33.99 maar dan komt ie de verzendkosten zijn 50 euro!!!!! terwijl het produkt wordt verzonden uit Duitsland Homburg. We worden belazerd en opgelicht door dit soort bedrijven.

Verkoper is in dat geval niet Amazon.
boh-gratisversand innerhalb

reply
0
P
pjblack
Mar 11, 2024

Mark van L.;2108534 wrote: Verkoper is in dat geval niet Amazon.

Toch zouden verkooppartijen dit niet moeten willen zoals ook bij Bol.com. Het drijft de prijzen op. Laat die gasten op Marktplaats of zo adverteren. Je ziet het steeds meer eigen aanbod wordt steeds minder.

reply
0
W
Werner
Mar 11, 2024

pjblack;2108533 wrote: Europapa en hun transparante regeltjes. Niet dus. Ben altijd al tegen de EU geweest en wel om dit soort praktijken. Ik kijk naar Amazon.nl en wilde Wonka kopen in een steelbook versie. Die met die chocolaatjes op de voorkant. Niet verkrijgbaar bij nl. wel bij Amazon.de. Te koop voor 33.99 maar dan komt ie de verzendkosten zijn 50 euro!!!!! terwijl het produkt wordt verzonden uit Duitsland Homburg. We worden belazerd en opgelicht door dit soort bedrijven.

Laat me raden. De verkoper was BoH-versand. Notoire oplichter! Voor 1 euro meer kan je 'm bij Amazon zelf bestellen.

reply
0
R
rogue
Mar 11, 2024

Ander voorbeeld Bol.com laat externe partijen soms prevaleren boven hun zelf zeer opmerkelijk. Het product wordt hoger aangeprezen dan hun eigen aanbod dat stiekem is verstopt.

Dit heeft niets met EU regeltjes te maken, maar dat een externe verkoper gewoon belachelijk hoge prijzen hanteert voor verzenden. Waarom dan tegen de EU? Ik weet niet of je weleens uit de UK bestelt, maar dan ben je meestal meer kwijt dan bijvoorbeeld Frankrijk of Italië.

reply
0
W
Werner
Mar 11, 2024

rogue;2108539 wrote: maar dat een externe verkoper gewoon belachelijk hoge prijzen hanteert voor verzenden

en bij 99 % van de klachten gaat het dan nog eens over dezelfde verkoper.

reply
0
O
Oakey
Mar 12, 2024

rogue;2108539 wrote: Dit heeft niets met EU regeltjes te maken, maar dat een externe verkoper gewoon belachelijk hoge prijzen hanteert voor verzenden. Waarom dan tegen de EU? Ik weet niet of je weleens uit de UK bestelt, maar dan ben je meestal meer kwijt dan bijvoorbeeld Frankrijk of Italië.

Inderdaad, wat een onzin. Tegen de EU en dan wel in Duitsland bestellen. Als er geen EU was, had je voor bestellingen uit Duitslnd al invoerrechten en inklaringskosten moeten betalen.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
DW
DVD Watcher
Mar 19, 2024

Brusselse winkel verkoopt verloren Amazon paketten

Bron: https://www.emerce.nl/nieuws/brusselse-winkel-verkoopt-verloren-amazon-pakketten

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Pakketjes Amazon NL nu ook op te halen bij geselecteerde Blokker-filialen
Sep 03, 2024

Zie dit bericht.
Helaas geldt dit alleen voor de Randstad en alleen bij geselecteerde Blokker-filialen en niet dus voor alle Blokker-filialen. Het werd tijd dat Amazon eindelijk ook eens een afhaallocatie in het leven roept, want hun eigen bezorgdienst is nu niet bepaald klantvriendelijk. Ik heb nooit begrepen waarom Amazon niet gewoon van de diensten van PostNL, DHL, DPD, GLS of hoe ze ook allemaal heten, gebruikt maakt en per sé een eigen bezorgdienst op poten zette. Dit soort bedrijven moet gewoon bij hun 'core business' blijven en zich niet op terreinen begeven waar ze geen expertise op hebben of wat andere bedrijven veel beter kunnen.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 03, 2024

Marcel Hoeve;2111722 wrote: Zie dit bericht.
Helaas geldt dit alleen voor de Randstad en alleen bij geselecteerde Blokker-filialen en niet dus voor alle Blokker-filialen. Het werd tijd dat Amazon eindelijk ook eens een afhaallocatie in het leven roept, want hun eigen bezorgdienst is nu niet bepaald klantvriendelijk. Ik heb nooit begrepen waarom Amazon niet gewoon van de diensten van PostNL, DHL, DPD, GLS of hoe ze ook allemaal heten, gebruikt maakt en per sé een eigen bezorgdienst op poten zette. Dit soort bedrijven moet gewoon bij hun 'core business' blijven en zich niet op terreinen begeven waar ze geen expertise op hebben of wat andere bedrijven veel beter kunnen.

Vind ik een goede, onze Blokker in het dorp is recent ook een DHL punt geworden en dat is heel handig. Ik snap dat Amazon is gaan onderzoeken of bezorgen goedkoper is dan de diensten van de bezorgdiensten en blijkbaar is het rendabel voor ze. Ik ben wel blij met deze actie, want als je niet thuis bent bij een pakketje dat wordt bezorgd door Amazon, weet ik niet wat er daarna mee gebeurt (gelukkig nooit meegemaakt). Dus ik ben wel blij met deze samenwerking.

reply
0
O
Oakey
Sep 03, 2024

Voor mij niet handig. Blokker zit in perifere winkelcentra en in de Nijmeegse binnenstad, zeker niet handig om daar paketten op te gaan halen met de fiets (of auto, dan komt er meteen €3,50 voor het parkeren bij). Blokker is bovendien niet ‘s avonds open. Maar voor anderen wellicht fijn als optie.

Maar vooralsnog alleen in de Randstad zoals veel dingen.

reply
0
F
Frank
Sep 03, 2024

Het is nog maar de vraag of Blokker een betrouwbare partner is, want het gaat ondanks de recente financiële injectie nog steeds slecht met de winkelketen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Sep 04, 2024

Frank;2111738 wrote: Het is nog maar de vraag of Blokker een betrouwbare partner is, want het gaat ondanks de recente financiële injectie nog steeds slecht met de winkelketen.

Dat is inderdaad een ander verhaal, maar meer winkelketens in Nederland hebben het door de webwinkelkooplust lastig. Wat dat betreft zijn supermarkten een betere keuze als afhaalpunt, ook gezien de ruimere openingstijden. Maar dan moet daar wel een redelijke vergoeding tegenover staan, en niet de fooi die ze nu krijgen voor de aanname van pakjes en pakketten. Ik zou het bijvoorbeeld helemaal geen probleem vinden om een toeslag van bijv. 2,95 te betalen voor aflevering bij een ophaallocatie, waarbij dat bedrag dan volledig naar de winkelier gaat. En idem voor het terugsturen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Sep 24, 2024

De Blokker-vestiging in mijn dorp is nu ook een Amazon-afhaallocatie geworden. Dat is het goede nieuws, hoewel dat bij Amazon NL eigenlijk niet veel verandert, want als je kiest voor bezorging bij een afhaallocatie kon je altijd al terecht bij de PostNL-ophaalpunten. Het zou mooi zijn wanneer je bij een bestelling bij een buitenlandse Amazon-vestiging nu ook eens kon kiezen met welke vervoerder je je pakket op welke afhaallocatie in Nederland (of België) je bestelling bezorgd wordt. Nu heb je daar helemaal geen invloed op en steeds vaker bezorgen ze het bij je thuis met hun eigen Amazon-bezorgdienst die nu niet bepaald uitblinkt in informatievoorziening, klantgerichtheid en flexibiliteit

reply
0