Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Tv-series Discussies
MVH
Marcel v/d H.
The Newsroom (HBO)
Jun 26, 2012

HBO-dramareeks van Aaron Sorkin rond de ankerman van een nieuwszender (Jeff Daniels), zijn nieuwe executive producer (Emily Mortimer), zijn nieuwsredactie en hun bazen. Hun missie: kwaliteitsnieuws afleveren, ongeacht de hinderpalen. Deze nieuwe HBO-dramareeks van Aaron Sorkin draait om de ankerman van een nieuwszender (Jeff Daniels), zijn nieuwe executive producer (Emily Mortimer), zijn nieuwsredactie en hun werkgever. Ondanks de commerciƫle doelstellingen van de zender, de politieke druk van buitenaf en alle persoonlijke problemen waarmee ze kampen, slaan ze de handen in elkaar voor een vaderlandslievende en enigszins wereldvreemde missie: koste wat het kost kwaliteitsnieuws afleveren. Gister de eerste aflevering gezien en ben direct verkocht. Heerlijke snelle gevatte dialogen en goed acteerwerk. Lijkt erop dat Sorkin weer helemaal terug is, hopen dat deze serie ook bij het publiek aan gaat slaan en niet een tweede Studio 60 on the Sunset Strip gaat worden.

B
Bettina
Jun 26, 2012

Eerste aflevering gisteren gekeken. Leuk begin
Ga zeker verder kijken. Ik mis 'sports night' nog steeds, geweldige serie en veel te vroeg gestopt.

reply
0
M
martwout
Jun 27, 2012

Ik ben benieuwd. Volgende week start HBO hier met de serie en ook meteen met een dubbele aflevering. Ik zie al constant trailers langskomen. Ik zal mijn mening dan even laten weten.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jun 27, 2012

martwout;1876644 wrote: Ik ben benieuwd. Volgende week start HBO hier met de serie en ook meteen met een dubbele aflevering. Ik zie al constant trailers langskomen. Ik zal mijn mening dan even laten weten.

Via "HBO on demand" en "HBO Go" al te zien sinds begin deze week, zo heb ik hem ook gekeken.

reply
0
M
martwout
Re:
Jun 28, 2012

Marcel v/d H.;1876708 wrote: Via "HBO on demand" en "HBO Go" al te zien sinds begin deze week, zo heb ik hem ook gekeken.

Klopt, maar ik zie hem liever op TV. Dan kan ik hem meteen opnemen en bewaren als het goed is. Zo heb ik ook Game of Thrones etc opgenomen en gebrand (voor de eigen collectie).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 27, 2012

Inderdaad een ijzersterke pilot. Dit is veelbelovend!

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jul 03, 2012

Na twee afleveringen al erg goed nieuws:

The Newsroom krijgt tweede seizoen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 04, 2012

Goede nieuws is inderdaad 2e seizoen. Minder nieuws is dat ik net lees dat seizoen maar 8 afleveringen heeft.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jul 05, 2012

Daar gaat HBO de laatste tijd met nieuwe series wel vaker voor.

reply
0
B
Bettina
Jul 11, 2012

Volgens imdb heeft het eerste seizoen 10 afleveringen. Dat valt dan weer mee :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 17, 2012

Vierde aflevering was weer top, met name de laatste 5 minuten. Echt subliem.

reply
0
T
tommy1982
Jul 21, 2012

Is deze al ergens te verkrijgen op dvd of is er al een datum voor bekend?

reply
0
R
rogue
Jul 21, 2012

Hij wordt momenteel nog uitgezonden, dus je zult nog even geduld moeten hebben ;).

reply
0
B
Bettina
Jul 21, 2012

Ja aflevering 4 was echt goed. De serie komt nu echt los. Laat de volgende afleveringen maar komen.

En ik denk dat ik sports nights weer ga kijken.

reply
0
R
rogue
Jul 23, 2012

Bettina;1880835 wrote: Ja aflevering 4 was echt goed. De serie komt nu echt los. Laat de volgende afleveringen maar komen.

En ik denk dat ik sports nights weer ga kijken.

Eerste aflevering gezien, en dat smaakt naar meer!
Af en toe worden de 'snappy dialogues' iets te ver doorgevoerd, maar verder geen klachten.

Bettina, ik heb al even gekeken, maar zo te zien is Sports Night (mijn interesse is gewekt) alleen beschikbaar in de USA?

Vreemd, maar ik had meteen weer zin om Lou Grant te kijken, een geweldige serie uit het verleden. Speelde zich natuurlijk alleen wel op een krant af. Tot mijn verbazing is de serie voor zover ik kan zien, helaas nooit op DVD uitgebracht.....

reply
0
B
Bettina
Jul 23, 2012

@rogue ja helaas alleen in de usa uitgekomen. Er zijn 2 versies. De eerste is een kale versie, maar met engelse ondertitels.
De tweede heeft heel veel extra's erg mooie uitgave, maar zonder engelse subs.
Ik heb zelf de eerste editie.
Echt een super serie, vast wel te vinden op youtube

reply
0
R
rogue
Jul 24, 2012

Bettina;1881107 wrote: @rogue ja helaas alleen in de usa uitgekomen. Er zijn 2 versies. De eerste is een kale versie, maar met engelse ondertitels.
De tweede heeft heel veel extra's erg mooie uitgave, maar zonder engelse subs.
Ik heb zelf de eerste editie.
Echt een super serie, vast wel te vinden op youtube

Bedankt voor de info, ik ga wel even verder zoeken ;)!

Ondertussen t/m deel 5 gekeken, er komt aardig vaart in.....

reply
0
B
Bettina
Jul 24, 2012

Ja ook aflevering 5 was weer goed. Jim, Wil, en mac zijn wel mijn favoriten.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Aug 29, 2012

Eerste seizoen zit er alweer op, nu veel te lang wachten op het vervolg... Heb me er in elk geval erg goed mee vermaakt.

reply
0
R
rogue
Aug 30, 2012

Ik heb mij prima vermaakt met deze serie. En je steekt ook weer wat op qua Amerikaanse politiek (ik had bijvoorbeeld nog nooit van RINO gehoord...).
Prima vertolking van Jeff Daniels, die natuurlijk als anchorman de spil van de serie is waar alles om draait. Maar ook Emily Mortimer als zijn eindredacteur en Sam Waterston als zijn leidinggevende zijn elke keer zeer overtuigend. En vergeet good old jane Fonda niet, die inmiddels al 75 jaar is..
Minpunt van de serie is Maggie, die mag er uit wat mij betreft. Ik trek het erg slecht als ze half hysterisch wordt. Je mag niet slaan, maar er zijn uitzonderingen ;).
Beste deel van het seizoen was het [SPOILER]Osama Bin Laden[/SPOILER] deel.
Er was alsof je het weer voor de eerste keer hoorde, dat gevoel. Erg knap gemaakt. En tegelijkertijd was het ook het grappigste deel (in het vliegtuig), zo leuk is het daarvoor en daarna niet meer geweest. Erg knap gemaakt, met die combinatie van spanning en humor.
Laat maar komen dat tweede seizoen!

reply
0
PD
Pieter D
Apr 04, 2013

Op aanraden van iemand aan deze serie begonnen, I'm loving it. Ik was al meteen verkocht door Will McAvoy's monoloog aan het begin van de pilot - zonet de derde aflevering achter de kiezen en het blijft goed.

Weer eentje om te volgen! :-)

reply
0
B
Bettina
Apr 05, 2013

Ik kijk uit naar seizoen 2 :)

reply
0
R
rogue
Apr 05, 2013

Als het goed is begint het weer in juni Bettina!
Ik ga zeker weer kijken.

reply
0
B
Bettina
Apr 05, 2013

Ik heb net seizoen 1 bij amazon.com besteld

reply
0
JD
Jeroen D
Apr 30, 2013

12 juni is de releasedatum van seizoen 1.

Ben erg benieuwd.........word zeker een aanschaf.

reply
0
W
WaymannDirector
Jun 07, 2013

Jeroen D;1936002 wrote: 12 juni is de releasedatum van seizoen 1.

Ben erg benieuwd.........word zeker een aanschaf.

Spijtig genoeg geen blu-ray.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jun 07, 2013

Prachtige trailer voor seizoen twee! Nog een maandje wachten.

[video=youtube_share;HJNBqKeG20Y]http://youtu.be/HJNBqKeG20Y[/video]

reply
0
B
Bettina
Jun 08, 2013

Wel in de us, en ik meen me te herinneren dat die nl subs heeft, of de uk release.

reply
0
J
Johan1967
Jun 08, 2013

Bettina;1941311 wrote: Wel in de us, en ik meen me te herinneren dat die nl subs heeft, of de uk release.

Amazon UK geeft nog geen info over ondertiteling. De Amerikaanse heeft in ieder geval geen NL ondertiteling: http://www.blu-ray.com/movies/The-Newsroom-The-Complete-First-Season-Blu-ray/54209/

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 09, 2013

Die trailer is inderdaad geniaal. Mooi!!

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jul 15, 2013

Het was even wachten, maar de eerste aflevering was direct weer erg goed! Liepen dit soort series maar gewoon lekker het hele jaar door....

reply
0
M
martwout
Re:
Jul 16, 2013

Ik heb hem gisteravond gezien maar aflevering 1 had een lekker tempo en goede humor. Het was een genot om te zien. Vooral de scene waarin Will [spoiler]de Teaparty vergeleek met de Taliban en aangaf dat de Taliban het niet leuk vond.[/spoiler]

reply
0
M
martwout
Aug 30, 2013

Inmiddels ben ik bij aflevering 4 (nog 3 in te halen ivm vakantie) en het blijft een mooi seizoen.

reply
0
IB
Ingmar B.
Aug 31, 2013

Wij zijn ook helemaal verslingerd aan deze serie. Erg goed geschreven en geacteerd. Komt ook erg realistisch over.

reply
0
M
martwout
Sep 04, 2013

Volgens http://tvseriesfinale.com/tv-show/the-newsroom-hbo-series-renewed-for-third-season-29698/#more-29698 komt er een 3e seizoen. De bron is een tweet van Jeff Daniels zelf:

Jeff Daniels ‏@Jeff_Daniels 9u It's official. #Newsroom coming back for a Season 3.

reply
0
E
Esteban
Sep 05, 2013

Jeff Daniels had dat in een interview inderdaad ook al aangegeven, 't filmen zou van start gaan na 'Dumb and Dumber 2', die opnames beginnen op 24 september 2013.

reply
0
M
martwout
Sep 17, 2013

Mooi einde van seizoen 2. Vooral [spoiler]de verloving van Will en Mac[/spoiler]. En het einde daarna was net [spoiler]een einde van de serie[/spoiler].

reply
0
E
Esteban
Oct 08, 2013

Deze week met het eerste seizoen gestart en nog twee afleveringen te gaan. Enig minpuntje waarvan ik nu al voel dat het zal doorwegen in mijn score, de onevenwichtige toon. Het lijkt wel of de ijzersterke persoonlijk momenten van Jeff Daniels en het hoge niveau van alle schrijfsels (gebeuren, dialogen) omtrent de nieuwsverslagen zich in een andere wereld bevinden dan het overige van de reeks. Eens de meer oppervlakkige persoonlijke zaken naar boven komen die zich tussen z'n medewerkers afspelen en hun minder geloofwaardige en ietwat geforceerde snelvuur-dialogen voor humor moeten zorgen, krijgt dit een wankelend Gilmore Girls gehalte. Het is onnatuurlijk en staat in contrast met de rest. McAvoy is Daniels op topniveau, maar het lijkt alsof Emily Mortimer (Maggie) (die ik nochans kan smaken) of bv. Olivia Munn (Sloan) op een andere lijn zitten. Ik hoop dat hun rollen uiteindelijk uit het karikaturale getrokken worden en ze meer op hetzelfde elan van Daniels gaan spelen. Wat die man betreft, top!

reply
0
M
martwout
Jan 14, 2014

Seizoen 3 komt er definitief volgens http://www.totaaltv.nl/nieuws/15009/derde-en-laatste-seizoen-the-newsroom-op-hbo.html. Het zal in de herfst komen maar is tevens ook het laatste seizoen. De maker wilde eigenlijk geen 3e seizoen meer maken.

Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant stoppen ze zo nog op het hoogste punt. Maar het gaat wel hard met de HBO-series: Strike Back, Newsroom en Boardwalk Empire. Zo blijft er weinig over. :(

reply
0
M
M-EX(treem)
Jan 15, 2014

martwout;1963726 wrote: Maar het gaat wel hard met de HBO-series: Strike Back, Newsroom en Boardwalk Empire. Zo blijft er weinig over. :(

En ook True Blood eindigt deze zomer (en Treme is 2 weken geleden geeindigd).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jan 16, 2014

Ik ben blij dat er nog een seizoen komt, maar baal enorm dat het hierbij blijft. Gezien de tegenvallende kijkcijfers is het ook maar de vraag of en wanneer Sorkin zich weer aan een serie waagt. Is er simpelweg niet voldoende markt voor intelligente televisie? Ik hou ook wel van dom vermaak op zijn tijd, maar als dat het enige is dat overblijft, dan zou dat een groot verlies zijn.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Jan 17, 2014

Tegenvallende kijkcijfers zijn volgens mij voornamelijk in de VS, wel de belangrijkste markt uiteraard. De serie is natuurlijk redelijk kritisch en schopt bepaalde groepen Amerikanen tegen het zere been. Maar baal er zelf ook wel van, zou het nog wel wat meer seizoenen vol kunnen houden.

reply
0
M
martwout
Oct 21, 2014

Info over seizoen 3. 10 november start het op HBO.

reply
0
R
rogue
Nov 15, 2014

Inmiddels is het eerste deel van seizoen afgelopen weekend uitgezonden.
Ik vond 'm redelijk, wel een goede opzet voor het seizoen met het tweeledig verhaal van [SPOILER]enerzijds Niel's informant en anderzijds de hostile takeover[/SPOILER].

reply
0
M
martwout
Dec 08, 2014

Inmiddels is net de 5e aflevering geweest. Met een grote klapper: [spoiler]overlijden van Charlie op de werkvloer[/spoiler]. Ik denk dat de eindaflevering of eindigt via [spoiler]dat Pruit is weggwerkt en er een normale uitzending is met de ploeg waarbij de camera langzaam vertrekt[/spoiler] of met [spoiler] de begrafenis van Charlie waarbij de ploeg langzaam met de kist meeloopt en de camera aan de achterzijde weggaat[/spoiler].

reply
0
R
rogue
Dec 09, 2014

Zie ik het nou goed dat dit seizoen zelfs maar 6 delen heeft :cry:? Dat is wel een tegenvaller....
Ik ga maar eens kijken of "Studio 60 on the sunset strip" wat is, als pleister op de wonde.

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Dec 09, 2014

rogue;1992292 wrote:
Ik ga maar eens kijken of "Studio 60 on the sunset strip" wat is, als pleister op de wonde.

Als je fan bent van Sorkin dan is het zeker wat. Ook behoorlijk afgerond seizoen, dus niet zo'n probleem dat het maar een seizoen is. Heb hem zelf ooit voor echt een paar euro bij de Action gekocht op DVD, schande eigenlijk die prijs voor een dergelijke serie. :)

reply
0
V
vista-vision
Dec 10, 2014

Dacht al dat ik het dna van Meryl streep langs zag komen in Newsroom (Grace Gummer).
Bleek inderdaad zo:
http://www.avclub.com/article/there-is-another-meryl-streep-daughter-and-shes-on-88739
[IMG]http://i.onionstatic.com/avclub/4181/81/16x9/640.jpg[/IMG]

reply
0
M
martwout
Dec 10, 2014

Bedankt voor deze info, Vista. Dat wist ik niet.

reply
0
R
rogue
Dec 10, 2014

Marcel v/d H.;1992300 wrote: Als je fan bent van Sorkin dan is het zeker wat. Ook behoorlijk afgerond seizoen, dus niet zo'n probleem dat het maar een seizoen is. Heb hem zelf ooit voor echt een paar euro bij de Action gekocht op DVD, schande eigenlijk die prijs voor een dergelijke serie. :)

Mooi, ik ga er achteraan (y).

vista-vision;1992342 wrote: Dacht al dat ik het dna van Meryl streep langs zag komen in Newsroom (Grace Gummer).

Dat verklaart in ieder geval waarom ik haar zo irritant vind ;). De appel valt qua irritatieniveau niet ver van de boom. In Extant was ze ook zo......

reply
0
M
martwout
Dec 16, 2014

Zo, gisteren was het slot. Ik vond het een waardige slotaflevering in de lijn van de serie. Het [spoiler]terugblikken hoe iedereen er is gekomen en wat de missie was van Charlie[/spoiler]was een aardig idee. Verder het [spoiler]babynieuws en de hilarische scene van Will in de kerk met zijn glimlach en de droge opmerkingen van zijn vrouw. Erg grappig. Ik wist trouwens niet dat Jeff Daniels kon zingen. Dat was een leuke scene. Maar al met al was het einde meer dan genoeg open om weer op te pakken.[/spoiler]

Zover mijn gedachten. Nu maar hopen dat er toch ooit nog een vierde seizoen komt.

reply
0
R
rogue
Dec 18, 2014

Mooi einde, dat je tegelijkertijd doet beseffen dat er nog zoveel meer in de serie had gezeten als het wat langer had gelopen. Erg jammer dat het nu al eindigt, terwijl er zoveel bagger is dat gewoon doorloopt..

reply
0
IB
Ingmar B.
Dec 23, 2014

Paar dagen geleden laatste afleveringen van seizoen drie gezien. Erg waardige afsluiter. Een van de beste series finales die ik ooit heb gezien wel. Serie schuift zeker mijn top 10 in. Ga het missen.

reply
0