Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Dach627
Jul 21, 2012
Ik heb een Home Surround van Samsung gekocht, HT-D5100. Tijdens het afspelen van een DVD of Tv kijken is het geluidsniveau van het gesproken gedeelte veel stiller dan het geluid van de surround effceten. Hoe los ik dit op ? Onder de toets DSP staat bijvoorbeeld SMART sound, maar als ik dit aanklik, dan is mijn instelling van Movie dus weg. Het valt me ook op dat alle instellingen onder deze toets enkel afspelen via de voorste boxen en niet via de achterste. Dus wat is het nut dan van deze instellingen ? Ik vind ook de lage tonen te hard, zowel bij TV kijken, een DVD of muziek. Ik heb de User EQ ingesteld naar eigen believen, maar die speelt dan ook enkel af via de voorste boxen, en niet via de achterste. Normaal ? En als ik de equaliser heb ingesteld en ik kijk een film met instelling Movie, of ik beluister muziek met instelling Music, worden dan ook de persoonlijk ingestelde User EQ gebruikt, of hebben de waarden van Movie of bijvoorbeeld Music vaste instellingen die niet gewijzigd kunnen worden ? Indien dit zo is, welk is dan het nut van de User EQ, die trouwens niet speelt in de achterste boxen, geen enkele instelling trouwens die onder de knop DSP ligt.