Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
DG
Dan G.
Team FAQ
Oct 10, 2012

Op mijn eigen forum heb ik een FAQ geschreven voor mijn mods. Zodat ze een beetje kunnen zien wat de bedoeling is. Ik wil deze even met jullie delen. Misschien is het wel makkelijk voor toekomstige moderators die nog niet zo goed weten hoe het allemaal moet. Nou is deze FAQ natuurlijk gebaseerd op mijn forum maar feel free om zaken te herschrijven of aan te passen als dit ergens nodig of gewenst is :) ---------------------------------------- Om een duidelijk beeld te krijgen wat er van Mods en beheerder verwacht mag worden mbt het modereren en beheren van Dvd.nl volgt hieronder een overzicht met belangrijke punten en voorwaarden. Algemeen: Elke moderator heeft zijn eigen secties waarvoor hij/zij zich zal inzetten om alles in goed banen te laten verlopen. Hier gaat uiteraard tijd in zitten. Daarom zal er van je worden verwacht dat je regelmatig tot vaak online bent. Ga je op vakantie of zijn er andere zaken waardoor je minder vaak, weinig, of zelfs helemaal niet meer op Dvd.nl zult komen, geef dit dan tijdig aan. Vakanties kunnen we opvangen, een kleine periode van afwezigheid ook. Blijf je zonder bericht een hele tijd offline dan vervallen je modrechten. Dit klinkt streng maar we hebben uiteraard niet veel aan mods die er zelden tot nooit zijn. Dat zullen jullie hopelijk begrijpen. TM regels: Het is belangrijk dat je als mod de regels van Dvd.nl goed kent. Hieronder volgen ze nog een keer: link Leden dienen zich aan deze regels te houden. Kom je dus in een post, een topic of in de shout zaken tegen die in strijd zijn met de regels dan dien je in te grijpen. Geen uitzonderingen. Als je niet consequent bent in je modereren zal dat worden onthouden door leden en zullen ze je daarop (terecht) aanspreken wat weer zal leiden tot onnodige discussie of flameware. Rechten: Als moderator op Dvd.nl heb je veel rechten. Deze houden o.a in: -Berichten van leden aanpassen/verwijderen -Topics verwijderen/verplaatsen/aanpassen Ga verstandig maar vooral voorzichtig om met deze rechten. Misbruik maken van deze rechten zal niet worden getolereerd en resulteren in direct de-modden. Modereren: Hoe je het modereren invult is helemaal aan jou. Vind jij dat iets op het randje is dan kun je ervoor kiezen om er iets van te zeggen of niet. Het kan zijn dat een ander teamlid een zelfde situatie anders beoordeeld dan dat jij dat zou doen. Dit is geen probleem. Zolang het maar binnen de regels is. Wanneer je als mod reageert, gebruik dan de kleur limoengroen voor de tekst. Zo is dat voor de leden ook duidelijk. Secties: Elke mod heeft dus zijn eigen secties die hij/zij beheert. Zie je nu iets gebeuren in de sectie van een collega, laat hem of haar dit dan zsm weten. Is de mod van de desbetreffende sectie offline, grijp dan zelf in. Opschonen van het forum: Topics die zijn weggezakt in het board en minder dan 10 reacties hebben gehad mogen* in zijn geheel worden verwijderd na een periode van 3 maanden. Uitgesloten van verwijdering zijn spelletjes, voorsteltopics & topics die méér dan 10 reacties hebben gehad maar gewoon even stil liggen. Het kan maar zo voorkomen dat iemand een bepaald topic zoekt en daardoor een stilstaand topic weer onder de aandacht brengt. *Hierin ben je vrij om te handelen. Beslis zelf of je een topic nuttig vind en hem laat staan of dat je hem verwijderd. Hou ten alle tijden wel de minimum periode van drie maanden aan voordat je verwijderd. Topics die je op de index tegenkomt die dubbel zijn of een onderwerp bevatten die je onnodig* vind mag je direct verwijderen. *Voorbeelden van onnodige topics zijn onderwerpen als: welke schoenmaat heb, hoe was je je haren, wat is je lievelingskleur etc. Wees wel voorzichtig in je keuzes. Twijfel je of een onderwerp wel geschikt is voor Dvd.nl, leg de vraag dan eerst even voor aan je teamleden zodat je kunt polsen wat zij ervan vinden. Hoofdletters topics: Topics dienen ten aller tijden met hoofdletters te beginnen. Is er dus een nieuw topic geopend waarbij in het onderwerp de hoofdletter ontbreekt, pas dit dan direct aan. Topics splitsen: Het kan voorkomen dat er in een topic een gesprek/discussie ontpopt die niks met het onderwerp te maken heeft maar wel interessant genoeg is voor een eigen topic. Je zou dan kunnen kiezen om het topic te splitsen. Dit doe je als volgt: Klik op de knop 'Splits Topic', rechts boven iedere post. Kies dan voor de optie 'Splits topic vanaf dit bericht'. Het oorspronkelijke bericht en alle onderliggende berichten zijn nu een nieuw topic geworden. Hernoem de topictitel naar het nieuwe onderwerp en klaar. Topics samenvoegen: Wanneer iemand een nieuw topic opent over een onderwerp wat al bestaat, bijvoorbeeld een nieuwe Blu Ray release, dan kun je dit topic samenvoegen met het reeds bestaande topic. Dat doe je als volgt: Klik op 'Topic Samenvoegen' rechts onder ieder topic. Selecteer dan het doelboard waar het topic staat waar het nieuwe onderwerp mee samengevoegd moet worden. Gebruik het ID van het topic waar het nieuwe onderwerp naartoe moet. Dit nummer vind je in de url van het topic. Voorbeeld: link Tik dit nummer in bij 'ID van doeltopic:' en klik Opslaan. De topics zijn nu samengevoegd. Topics verplaatsen: Wanneer je een topic tegenkomt die in de verkeerde sectie is gepost, dan kun je deze verplaatsen naar de juiste sectie. Omdat het niet nodig is een verwijstopic te laten staan moet je de 'plaats een verwijstopic' functie even uitvinken. Tips: -Laat je niet leiden door je emoties. Probeer objectief te modereren. -Ga niet op je strepen staan. Leden zullen je acties beter kunnen waarderen wanneer je ze in hun waarde laat. -Heb je iets aangepast, verwijderd of een reprimande gegeven, stuur het desbetreffende lid dan een pm met wat toelichting. Dat zal vaak worden gewaardeerd. Taken beheerder: De beheerder zal algemeen actief op Dvd.nl. Zowel als lid en, in mindere mate als mod. Beheerder zal, bij afwezigheid van mods het gehele forum in de gaten houden. Mochten er nu nog vragen zijn nav deze FAQ, je mist dingen of vind iets niet kloppen dan hoor ik deze graag :)

LK
Ludo Keeris
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899299 wrote: Op mijn eigen forum heb ik een FAQ geschreven voor mijn mods. Zodat ze een beetje kunnen zien wat de bedoeling is. Ik wil deze even met jullie delen. Misschien is het wel makkelijk voor toekomstige moderators die nog niet zo goed weten hoe het allemaal moet.

Nou is deze FAQ natuurlijk gebaseerd op mijn forum maar feel free om zaken te herschrijven of aan te passen als dit ergens nodig of gewenst is :)
----------------------------------------

Om een duidelijk beeld te krijgen wat er van Mods en beheerder verwacht mag worden mbt het modereren en beheren van Tattoo Masters volgt hieronder een overzicht met belangrijke punten en voorwaarden.

:confused: Tip: search & replace ;)

Leden dienen zich aan deze regels te houden. Kom je dus in een post, een topic of in de shout zaken tegen die in strijd zijn met de regels dan dien je in te grijpen. Geen uitzonderingen. Als je niet consequent bent in je modereren zal dat worden onthouden door leden en zullen ze je daarop (terecht) aanspreken wat weer zal leiden tot onnodige discussie of flameware.

we hebben geen "in de shout".
Wel openbare persoonlijke berichten op de profielpagina (waarvan ik me afvraag of iemand die ooit leest...

Rechten:

Als moderator op TM heb je veel rechten. Deze houden o.a in:

-Berichten van leden aanpassen/verwijderen
-Topics verwijderen/verplaatsen/aanpassen
-Leden waarschuwen/bannen
-Accounts verwijderen

Ga verstandig maar vooral voorzichtig om met deze rechten. Misbruik maken van deze rechten zal niet worden getolereerd en resulteren in direct de-modden.
Bannen kan niet iedereen! Wel kan elk crewlid iemand voordragen voor een ban. En zoals ik eerder al heb aangegeven, ik ben geen voorstander van bannen! Alleen als iemand duidelijk de regels overtreedt, of als de sfeer zodanig verziekt wordt dan mensen weg gaan blijven (zie De_Hollander)
Accounts verwijderen doen we niet. Anders krijgen we teveel 'Gast' posts. Dat wordt zo onoverzichtelijk en onduidelijk.

Wanneer je als mod reageert, gebruik dan de kleur limoengroen voor de tekst. Zo is dat voor de leden ook duidelijk.

Daar gebruiken wij paars/roze voor.

Secties:

Elke mod heeft dus zijn eigen secties die hij/zij beheert. Zie je nu iets gebeuren in de sectie van een collega, laat hem of haar dit dan zsm weten. Is de mod van de desbetreffende sectie offline, grijp dan zelf in.
Men kan zo z'n voorkeuren hebben, zoals Michael het hardware-gedeelte, maar elke mod kan/mag over het hele forum modereren.

Opschonen van het forum:

Topics die zijn weggezakt in het board en minder dan 10 reacties hebben gehad mogen* in zijn geheel worden verwijderd na een periode van 3 maanden. Uitgesloten van verwijdering zijn spelletjes, voorsteltopics & topics die méér dan 10 reacties hebben gehad maar gewoon even stil liggen. Het kan maar zo voorkomen dat iemand een bepaald topic zoekt en daardoor een stilstaand topic weer onder de aandacht brengt.

*Hierin ben je vrij om te handelen. Beslis zelf of je een topic nuttig vind en hem laat staan of dat je hem verwijderd. Hou ten alle tijden wel de minimum periode van drie maanden aan voordat je verwijderd.

Topics die je op de index tegenkomt die dubbel zijn of een onderwerp bevatten die je onnodig* vind mag je direct verwijderen.

*Voorbeelden van onnodige topics zijn onderwerpen als: welke schoenmaat heb, hoe was je je haren, wat is je lievelingskleur etc. Wees wel voorzichtig in je keuzes. Twijfel je of een onderwerp wel geschikt is voor TM, leg de vraag dan eerst even voor aan je teamleden zodat je kunt polsen wat zij ervan vinden.
Topics verwijderen doen we niet, behalve spam en t.z.t. handelstopics.
Hoe kort of onzinnig het ook lijkt, het kan toch een vorm van informatie bieden voor nieuwe bezoekers en/of helpen om gevonden te worden in Google. Daar komen nog steeds veel nieuwe bezoekers vandaan.

Hoofdletters topics:

Topics dienen ten aller tijden met hoofdletters te beginnen. Is er dus een nieuw topic geopend waarbij in het onderwerp de hoofdletter ontbreekt, pas dit dan direct aan.
Interessant! Nooit over nagedacht en heb geen idee hoe het hier gesteld is met de hoofdletter. Wel zijn er regels in het handelsgedeelte dat een topic altijd moet beginnen met TKA, TKG of TRA/TRG.

Topics splitsen:

Het kan voorkomen dat er in een topic een gesprek/discussie ontpopt die niks met het onderwerp te maken heeft maar wel interessant genoeg is voor een eigen topic. Je zou dan kunnen kiezen om het topic te splitsen. Dit doe je als volgt:

Klik op de knop 'Splits Topic', rechts boven iedere post.

Kies dan voor de optie 'Splits topic vanaf dit bericht'.

Het oorspronkelijke bericht en alle onderliggende berichten zijn nu een nieuw topic geworden. Hernoem de topictitel naar het nieuwe onderwerp en klaar.
Splitsen van een topic kan volgens mij niet op dit forum. Wel kun je berichten verplaatsen naar een ander topic (of een nieuw topic maken), maar dan moet je wel elk bericht apart aanvinken om mee te verhuizen.

Discussies samenvoegen kan wel.

Mochten er nu nog vragen zijn nav deze FAQ, je mist dingen of vind iets niet kloppen dan hoor ik deze graag :)
Interessant overzicht, hoewel het veel op TM gefocust is.
Een aantal dingen gaan hier toch anders (blijkbaar andere forumsoftware).
Voor de huidige crewleden is het veelal bekend terrein, maar voor nieuwe moderators kan dit een handige tutorial zijn.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 10, 2012

Interessant! Nooit over nagedacht en heb geen idee hoe het hier gesteld is met de hoofdletter. Wel zijn er regels in het handelsgedeelte dat een topic altijd moet beginnen met TKA, TKG of TRA/TRG.

Ik heb hier een tijdje geleden op 'gehamerd' dat men zich hier aan moet houden, maar erg veel mensen vertikken het om dit te gebruiken. Ik vind het persoonlijk erg onoverzichtelijk als er een handelstopic geopend wordt zonder de tags, dus wellicht kunnen we daar vanaf nu ook weer extra aandacht aan besteden (alsmede het gebruik van hoofdletters idd).

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Precies, maar duidelijkheid staat voorop. Ik als nieuw lid. (zoek altijd maar een vervangend woord voor mod) zal zeker baat hebben bij een quick quide. :-) Maar dan wel toegespits naar dit forum. Dus Dan als jij dat kan converteren naar de allesoverfilm.nl standaard, zou ik en toekomstige leden daar zeker gebruik van maken. (y)

Is er overigens dan niet al zoiets?

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Bedankt voor je ruime toelichting Ludo (y)

Ik wilde er niet gelijk overal allesoverfilm.nl neerzetten omdat dat nogal ijverig over zou komen. Maar ik pas hem wel zo hier en daar aan. Geldt overigens ook voor jullie hoor. Mocht deze tut handig zijn dan kan hij gewoon naar allesoverfilm.nl standards worden aangepast ;)

Vwb de hoofdletters bij topics: die gebruik ik ook voor de forum namen. Een nieuw lid waarbij de gebruikersnaam begint met een kleine letter pas ik altijd gelijk aan. Ook weer voor de netheid van het forum. Wat dat betreft ben ik een man van details :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899314 wrote:

Vwb de hoofdletters bij topics: die gebruik ik ook voor de forum namen. Een nieuw lid waarbij de gebruikersnaam begint met een kleine letter pas ik altijd gelijk aan. Ook weer voor de netheid van het forum. Wat dat betreft ben ik een man van details :)

Dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan; het is immers een vrije keuze van diegene die zich aanmeldt op het forum zolang de naam geen obscene of discriminerende/racistische naam is.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Zelfkennis is een kwaliteit. (y)

En graag.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Dat heb ik dan weer met de avatar/verandering nickname beperking alhier. Om dezelfde redenen als jij noemt. Maar ach, zo heeft ieder forum zijn eigen voorwaarden ;)

reply
0