Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
DG
Dan G.
Een paar vragen
Oct 11, 2012

Ik heb de laatste dagen het forum even grondig doorgenomen en mij zijn een aantal zaken opgevallen die ik graag wat toegelicht zou hebben dus hierbij wat vragen: -Ik zie dat bij sommige leden in de online leden lijst een *bij hun naam staat. Waarvoor is dat? -Ik kom regelmatig topics tegen waarin meldingen staan dat leden hun eigen berichten verwijderd hebben. Niet alleen vind ik het vreselijk irritant om op die manier topics te lezen, het is ook nog eens een hele gevaarlijke optie die leden eigenlijk niet zouden moeten hebben. Waarom is deze optie beschikbaar voor leden? En zit er een tijdslimiet op?

PH
Patrick van den Hul
Oct 11, 2012

Waarom is het gevaarlijk om leden de optie te bieden hun eigen berichten te verwijderen?
Wij kunnen ze als mods altijd nog terugkijken.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 11, 2012

Ik heb het meegemaakt dat leden na een aanvaring of welke andere vorm van ontevredenheid ineens al hun berichten gaan verwijderen. Wanneer dit gebeurt kloppen de topics niet meer en wordt het ene warboel aldaar. Dat is vooral vervelend bij geplaatste foto's waarop anderen hebben gereageerd.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 11, 2012

De * betekend dat die leden 'onzichtbaar' op het forum aanwezig zijn. Wij zien ze wel in de lijst, anderen niet.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 11, 2012

Ik denk dat het op zich niet zo heel erg verkeerd is als leden hun berichten kunnen verwijderen.
Zoals ik het nu zie komt de manier van verwijderen zoals jij het benoemd niet of nauwelijks voor.
Wat ik wél zie, en dat bevordert de sfeer op het forum, is dat leden hun zojuist geplaatste post verwijderen, omdat ze even niet tot 10 geteld hebben voordat ze reageerden. Nadat ze wél tot 10 geteld hadden, zagen ze in dat die opmerking toch niet zo slim was...
Volgens mij zit er geen limiet op (sommige leden komen na jaren afwezigheid nog eens langs en beginnen dan hun eigen berichten te verwijderen). Alleen uit gesloten topics kun je volgens mij niets verwijderen.

Dat * betekent dat die leden hun zichtbaarheid hebben uitgeschakeld. Jij en ik zien wel dat ze online zijn, het 'gewone volk' ziet dat niet.

EDIT: Jordy was me met dit laatste punt net voor.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 13, 2012

Die optie viel mij ook op. Ik heb er in principe niet zoveel moeite mee. Ik heb ook wel eens post verwijderd om de diverse redenen. Enigste nadeel is dat het mijn nieuwsgierigheid nu wat test. Het idee dat een lid een post liever niet geplaatst heeft om wat voor reden dan ook en ik die nu toch kan zien, voelt wat vreemd aan. Maar ik zie het voordeel en wellicht de noodzaak daar wel van in. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of de leden dat expliciet verteld wordt. Althans ik wist niet. Laat ik het dan zo stellen. Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, maar helemaal koosjer is het allemaal niet. Maar misschien zie ik dat niet goed. ;-)

Waar ik altijd wel op moet letten is de edit functie. Het blijkt dat de positie van de quote knop meer geautomatiseerd is bij mij dan ik dacht. Meer dan eens had ik de edit knop te pakken. Gelukkig kom ik er snel achter, echter één keer is het fout gegaan. Er was niks aangepast maar dus wel als zodanig aangemerkt. Uiteraard heb ik daarvoor excuses aangeboden. Was ook een bekende, dus geen probleem. Het zal me nu zo snel niet meer gebeuren.

Toch merk ik dat voor een nieuwe moderators er letterlijk een wereld opengaat. We draaien natuurlijk al wat jaren mee aan de andere kant. Uiteraard komt er verantwoordelijk bij kijken, maar ook een heleboel technische en functionele dingen. Zou het niet handig zijn als Ik en Dan onze ervaringen konden samenvoegen. Zodat het voor toekomstige moderators alleen maar makkelijker wordt. Alhoewel Dan natuurlijk al veel meer ervaring heeft. Misschien wel juist door die combi.

Ik zou hier een 'running gag' kunnen starten over éne Claudio die een stukje wil schrijven.
Maar doe het toch maar niet. :mrgreen:

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Heb ik nog een vraag mbt de recensies. De exemplaren die beschikbaar worden gesteld, mogen deze door de schrijvers worden gehouden of hoe werkt dat?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2012

Ja, dat mogen zij. Het is de enige vergoeding die ze krijgen voor het recenseren.
Wel is het zo dat het regelmatig speciale recensie-screeners zijn, wat inhoudt dat het niet meer is dan een disc, zonder doosje of hoesje.
Heb je plannen om ook te gaan recenseren? Of weet je iemand die interesse heeft?

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Aha, weten we dat ook weer ;)

Ik zou heel graag willen recenseren maar heb daar, zoals ik je eerder al heb laten weten wel het enthousiasme maar niet de middelen voor. Ik ken verder niemand die dat zou willen doen ;)

reply
0