Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
AllesOverFilm Crew - Nieuws
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Nieuwsberichten
Oct 20, 2012
Dit wat voor de nieuwsberichten? http://www.ce.org/News/News-Releases/Press-Releases/2012-Press-Releases/Consumer-Electronics-Industry-Announces-Ultra-High.aspxtitel
Oct 20, 2012
Dit wat voor de nieuwsberichten? http://www.ce.org/News/News-Releases/Press-Releases/2012-Press-Releases/Consumer-Electronics-Industry-Announces-Ultra-High.aspxtitel
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
May 13, 2013
Dit lijkt me een goed topic om over de nieuwsberichten te schrijven.
Allereerst hier ook wat over de backend. Het is beter om plaatjes in de berichten lokaal op te slaan en niet linken naar andere sites. Als daar namelijk iets mee gebeurd (link veranderd, plaatje wordt verwijderd), dan hebben wij ook geen plaatje meer.
Dus beter om via de (onhandige...) mediamanager de plaatjes op de eigen server te plaatsen en vandaar linken.
Onderin de adminpagina voor nieuws kun je Metatags plaatsen. Het is de bedoeling dat je daar aangeeft tot welke categorie de nieuwsberichten behoren: Site-nieuws, DVD-nieuws, Film-nieuws.
Dit lijkt me een goed topic om over de nieuwsberichten te schrijven.
Allereerst hier ook wat over de backend. Het is beter om plaatjes in de berichten lokaal op te slaan en niet linken naar andere sites. Als daar namelijk iets mee gebeurd (link veranderd, plaatje wordt verwijderd), dan hebben wij ook geen plaatje meer.
Dus beter om via de (onhandige...) mediamanager de plaatjes op de eigen server te plaatsen en vandaar linken.
Onderin de adminpagina voor nieuws kun je Metatags plaatsen. Het is de bedoeling dat je daar aangeeft tot welke categorie de nieuwsberichten behoren: Site-nieuws, DVD-nieuws, Film-nieuws.
reply
0
ES
Edgar Smit
Edgar Smit
Aug 08, 2014
http://allesoverfilm.nl/nieuws/4k-gebogen-tv-nu-ook-van-sony/
Nieuwbericht over nieuwe gebogen SOny 4K TV
http://allesoverfilm.nl/nieuws/4k-gebogen-tv-nu-ook-van-sony/
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 09, 2014
Leuk nieuwsbericht.., denk ik.., geloof ik, alleen mis ik de vermelding LED-tv. Ondanks vrijwel elke tv nu van de LED-techniek is voorzien, lijkt dat me toch een vermelding waard!
En is het niet 4K-schermen met streepje
\ weg
elkaar
Bij de eerste 'titel' geeft hij een witte regel bij mij in IE en Chrome. Bj de rest niet! Persoonlijk vind ik een regel ertussen altijd mooier, maar dat is persoonlijk. ;-)
Het is natuurlijk een nieuwsbericht/advertorial, maar persoonlijk gruwel ik altijd van dit soort verkooptermen. Want het is natuurlijk algemeen bekend dat de huidige schermen met beperkte techniek niet meer het beste van het beste bieden en dat wordt verbloemt met dit soort krachttermen. Niet dat dit vermeld moet worden, maar dat gaat natuurlijk wel opgemerkt worden in de commentaren.
Edgar Smit;1981226 wrote: http://allesoverfilm.nl/nieuws/4k-gebogen-tv-nu-ook-van-sony/
Leuk nieuwsbericht.., denk ik.., geloof ik, alleen mis ik de vermelding LED-tv. Ondanks vrijwel elke tv nu van de LED-techniek is voorzien, lijkt dat me toch een vermelding waard!
En is het niet 4K-schermen met streepje
verbetert het contrast voor sprankelende kleuren en een diep zwart. \
\ weg
Dit allemaal bij elkara zorgt ervoor dat dit scherm vergelijkbara is met andere topschermen.
elkaar
Optimale kijkervaring
De S90 Curved TV beschikt over verschillende beeldtechnologieën om een optimale kijkervaring te bewerkstelligen. Op het TRILUMINOS-display wordt de emotie van elke scène getoond in diep rood, natuurlijk groen en helder blauw. Het intelligente X-tended Dynamic
Indrukwekkend meerkanaalsgeluid
Het nieuwe 4.2-kanaals Live Speaker-systeem van Sony gebruikt aparte drivers die de voor- en surroundkanalen links en rechts nauwkeurig in de kamer richten in de meest zorgvuldig
Prijs en beschikbaarheid
De prijs en beschikbaarheid van de KD-75S9005 en de KD-65S9005 zijn op dit moment nog niet bekend.
Bij de eerste 'titel' geeft hij een witte regel bij mij in IE en Chrome. Bj de rest niet! Persoonlijk vind ik een regel ertussen altijd mooier, maar dat is persoonlijk. ;-)
Dit geavanceerde model
Het is natuurlijk een nieuwsbericht/advertorial, maar persoonlijk gruwel ik altijd van dit soort verkooptermen. Want het is natuurlijk algemeen bekend dat de huidige schermen met beperkte techniek niet meer het beste van het beste bieden en dat wordt verbloemt met dit soort krachttermen. Niet dat dit vermeld moet worden, maar dat gaat natuurlijk wel opgemerkt worden in de commentaren.
reply
0
ES
Edgar Smit
Edgar Smit
Aug 09, 2014
Claudio, top, hij is aangepast, ook de witregels zouden nu moeten kloppen.
Een geavanceerd model is trouwens geen kracht term, het betekend alleen dat hij geavanceerd is, dus veel technieken bij elkaar in zich heeft. Niets meer en niets minder.
Claudio, top, hij is aangepast, ook de witregels zouden nu moeten kloppen.
Een geavanceerd model is trouwens geen kracht term, het betekend alleen dat hij geavanceerd is, dus veel technieken bij elkaar in zich heeft. Niets meer en niets minder.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 09, 2014
Dat snap ik, alleen snap je denk ik wat ik bedoel.
Met geavanceerde technieken hebben wij nog meer uit de VHS-recorder kunnen bewerkstelligen. :mrgreen:
Het blijft LED met alle beperkingen vandien. Momenteel is dit bijvoorbeeld een heikel punt op het HTforum. Er is overigens geen tv die niet geavanceerd is. :-)
Dat snap ik, alleen snap je denk ik wat ik bedoel.
Met geavanceerde technieken hebben wij nog meer uit de VHS-recorder kunnen bewerkstelligen. :mrgreen:
Het blijft LED met alle beperkingen vandien. Momenteel is dit bijvoorbeeld een heikel punt op het HTforum. Er is overigens geen tv die niet geavanceerd is. :-)
reply
0
ES
Edgar Smit
Edgar Smit
Aug 09, 2014
ja ik weet het ook wel, probeerde even te relativeren.
Kan hij online, hij staat al bij meerdere sites inmiddels online......(hun versie dan, niet deze natuurlijk ;-) )
ja ik weet het ook wel, probeerde even te relativeren.
Kan hij online, hij staat al bij meerdere sites inmiddels online......(hun versie dan, niet deze natuurlijk ;-) )
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 09, 2014
Meestal zetten we nieuwsberichten alleen doordeweeks online. Volgende week is Ludo weg, dus het scheelt weer als deze maandag online gaat.
Meestal zetten we nieuwsberichten alleen doordeweeks online. Volgende week is Ludo weg, dus het scheelt weer als deze maandag online gaat.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 09, 2014
Ga ik doen, volgens mij zit Ludo dan alweer in een exotisch oord. Ik heb af en toe echt met hem te doen. ;-)
Ga ik doen, volgens mij zit Ludo dan alweer in een exotisch oord. Ik heb af en toe echt met hem te doen. ;-)
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Aug 09, 2014
Dank je voor je medeleven, Claudio ;)
Maandagochtend ben ik er nog, ik vertrek in de loop van de dag.
Hopelijk heb ik dan een paar nieuwsberichten klaar staan. De rest laat ik dan weer aan jullie over.
Dank je voor je medeleven, Claudio ;)
Maandagochtend ben ik er nog, ik vertrek in de loop van de dag.
Hopelijk heb ik dan een paar nieuwsberichten klaar staan. De rest laat ik dan weer aan jullie over.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 09, 2014
Prima, komt goed uit!
Maandag gaat de toko weer open en dan is het altijd effe druk en van alles regelen!
Maar ach, meestal vormt dat ook geen belemmering!
Weer gaan werken brengt je na "hoe belangrijk is dit en alles wat ik doe eigenlijk allemaal?" al vrij snel in de dagelijkse sleur van "nou, gewoon! Dit is wat ik doe".
Die wereld van verschil moet er bij jou nog vele malen groter zijn. Jij gaat naar uitersten. Of is dat makkelijker, omdat het toch je werk is? ;-)
Prima, komt goed uit!
Maandag gaat de toko weer open en dan is het altijd effe druk en van alles regelen!
Maar ach, meestal vormt dat ook geen belemmering!
Weer gaan werken brengt je na "hoe belangrijk is dit en alles wat ik doe eigenlijk allemaal?" al vrij snel in de dagelijkse sleur van "nou, gewoon! Dit is wat ik doe".
Die wereld van verschil moet er bij jou nog vele malen groter zijn. Jij gaat naar uitersten. Of is dat makkelijker, omdat het toch je werk is? ;-)
reply
0
ES
Edgar Smit
Edgar Smit
Aug 10, 2014
Ik denk makkelijker juist omdat de omgeving ook continue verandert.
Als je in je eigen vertrouwde omgeving terugkomt is het al snel gewend.
Ik denk makkelijker juist omdat de omgeving ook continue verandert.
Als je in je eigen vertrouwde omgeving terugkomt is het al snel gewend.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 10, 2014
Binnenkort gaan we ook dat streaming-verhaal weer even oppakken. Jij had al een begin gemaakt toen. Zal het weer even opzoeken en aanvullen, dan volgt de rest vanzelf.
Binnenkort gaan we ook dat streaming-verhaal weer even oppakken. Jij had al een begin gemaakt toen. Zal het weer even opzoeken en aanvullen, dan volgt de rest vanzelf.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Aug 11, 2014
Netflix is explosief gegroeid in NL. Is het iets om daar de nieuwste releases van te vermelden?
Netflix is explosief gegroeid in NL. Is het iets om daar de nieuwste releases van te vermelden?
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 11, 2014
Dat kunnen we wellicht aan de hand van het aanstaande artikel wat we willen maken misschien een leuk aansluitend idee zijn. Het is natuurlijk wel wekelijks (veel) werk, maar wat mij betreft prima.
Deze link komt uit het redactietopic, maar vermoed dat jij daar niet kan lezen.
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?91183-Discussie-topic-aankomend-artikel-betreft-streaming
Dat kunnen we wellicht aan de hand van het aanstaande artikel wat we willen maken misschien een leuk aansluitend idee zijn. Het is natuurlijk wel wekelijks (veel) werk, maar wat mij betreft prima.
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?91183-Discussie-topic-aankomend-artikel-betreft-streaming
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Aug 18, 2014
Aangezien de Kijktips ook niet echt geweldig waren heb ik het artikel omgebouwd naar Nieuw op Netflix...
Is altijd nog te verwijderen... Het is mijn bedoeling om de releases ouder dan een maand onderaan te verwijderen zodra er weer nieuwe releases bekend worden. Anders wordt het een te lange lijst.
Als er nog wensen zijn om andere streamingdiensten hierin op te nemen, dan maken we er een algemeen 'new in streaming' artikel van, maar Netflix is toch wel het meest bekend op dit moment.
Claudio Santulli;1981457 wrote: Dat kunnen we wellicht aan de hand van het aanstaande artikel wat we willen maken misschien een leuk aansluitend idee zijn. Het is natuurlijk wel wekelijks (veel) werk, maar wat mij betreft prima.
Aangezien de Kijktips ook niet echt geweldig waren heb ik het artikel omgebouwd naar Nieuw op Netflix...
Is altijd nog te verwijderen... Het is mijn bedoeling om de releases ouder dan een maand onderaan te verwijderen zodra er weer nieuwe releases bekend worden. Anders wordt het een te lange lijst.
Als er nog wensen zijn om andere streamingdiensten hierin op te nemen, dan maken we er een algemeen 'new in streaming' artikel van, maar Netflix is toch wel het meest bekend op dit moment.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Aug 11, 2014
Kan het niet lezen nee. Als we dit als bron gebruiken valt het werk best mee. Beetje knippen en plakken...
http://www.facebook.com/nieuwnetflix of http://twitter.com/NieuwOpNetflix
Alleen de titel en een iMDB link lijkt me dan ook voldoende... Ik vind het zelf altijd handig om dat bij te houden wat er uit komt, want Netflix zelf is niet zo overzichtelijk wat nieuwe releases betreft...
Kan het niet lezen nee. Als we dit als bron gebruiken valt het werk best mee. Beetje knippen en plakken...
http://www.facebook.com/nieuwnetflix of http://twitter.com/NieuwOpNetflix
Alleen de titel en een iMDB link lijkt me dan ook voldoende... Ik vind het zelf altijd handig om dat bij te houden wat er uit komt, want Netflix zelf is niet zo overzichtelijk wat nieuwe releases betreft...
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 18, 2014
Ludo hield de kijktips wel altijd bij. Ik weet natuurlijk niet wat hij van deze verandering denkt, maar daar kunnen we het altijd nog over hebben.
Nu staat er wel heel prominent Netflix op onze hoofdpagina en volgens mij is hij geen fan van linken naar Imdb. Nu krijgt Netflix ook wel veel - gratis- promotie zonder dat daar wat tegenover staat! De kijktips linkte hij sowieso zo veel mogelijk naar eigen recensies om mensen niet teveel naar andere sites te sturen. We kijken wel even wat Ludo zegt als hij terugkomt, maar ik vermoed dat we er iets als kijktips of streamingtips van zullen maken... Misschien ook wel niet hoor! Wel heel goed dat je weer met dit soort ideeën komt. Altijd welkom...
Ludo hield de kijktips wel altijd bij. Ik weet natuurlijk niet wat hij van deze verandering denkt, maar daar kunnen we het altijd nog over hebben.
Nu staat er wel heel prominent Netflix op onze hoofdpagina en volgens mij is hij geen fan van linken naar Imdb. Nu krijgt Netflix ook wel veel - gratis- promotie zonder dat daar wat tegenover staat! De kijktips linkte hij sowieso zo veel mogelijk naar eigen recensies om mensen niet teveel naar andere sites te sturen. We kijken wel even wat Ludo zegt als hij terugkomt, maar ik vermoed dat we er iets als kijktips of streamingtips van zullen maken... Misschien ook wel niet hoor! Wel heel goed dat je weer met dit soort ideeën komt. Altijd welkom...
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Aug 18, 2014
Ik snap wat je zegt. De kijktips op tv waren wel altijd een stuk intensiever qua bijhouden dan dit topic bijvoorbeeld. Wat ik al zei: het is zo weer offline gehaald. Beetje experimenteren kan geen kwaad, zolang de hele site niet wordt omgekieperd.
Dus Ludo, ik hoor het wel ;-)
Ik snap wat je zegt. De kijktips op tv waren wel altijd een stuk intensiever qua bijhouden dan dit topic bijvoorbeeld. Wat ik al zei: het is zo weer offline gehaald. Beetje experimenteren kan geen kwaad, zolang de hele site niet wordt omgekieperd.
Dus Ludo, ik hoor het wel ;-)
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Aug 18, 2014
Ik kwam destijds overigens met de kijktips. Als ik er nu over denk heeft streaming/on demand het gewone TV ingehaald. Zeker wat films betreft.
Ik kwam dit nog tegen toevallig vandaag: http://www.nu.nl/tech/3855044/ruim-miljoen-nederlanders-kijken-netflix.html
Ik kwam destijds overigens met de kijktips. Als ik er nu over denk heeft streaming/on demand het gewone TV ingehaald. Zeker wat films betreft.
Ik kwam dit nog tegen toevallig vandaag: http://www.nu.nl/tech/3855044/ruim-miljoen-nederlanders-kijken-netflix.html
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Aug 18, 2014
Dat weet ik nog Michael. En persoonlijk vind ik het ook een goed idee. Zoals gezegd, lopen we ook al een tijd met het idee om een goed een uitgebreid artikel te maken over alles betreft streaming. We willen dat eventueel ook koppelen aan een heuse test tussen de verschillende aanbieders. Dat wordt ook hoog tijd, want inmiddels wordt het met de dag een hotter item, gezien de discussies die er op ons forum zijn.
Het topic - waar jij niet bij kan - heeft een dergelijke strekking.
Dat weet ik nog Michael. En persoonlijk vind ik het ook een goed idee. Zoals gezegd, lopen we ook al een tijd met het idee om een goed een uitgebreid artikel te maken over alles betreft streaming. We willen dat eventueel ook koppelen aan een heuse test tussen de verschillende aanbieders. Dat wordt ook hoog tijd, want inmiddels wordt het met de dag een hotter item, gezien de discussies die er op ons forum zijn.
Het topic - waar jij niet bij kan - heeft een dergelijke strekking.
Ik= Dit topic is gemaakt voor het aankomende artikel over 'streaming' wat Edgar en ik willen gaan maken.
Om het hardware-recensie topic overzichtelijk te houden zullen wij de discussies en ideeën hier posten.
Uiteraard is iedereen vrij om zich er in te mengen of nog beter mee te doen, maar we hebben het in eerste instantie voor onszelf gemaakt.
Ik zat in eerste instantie te denken aan deze onderwerpen:
- Wat is streaming?
- Welke soorten zijn er?
- Hoe werkt streaming en wat zijn de ogen en haken?
- Op welke apparaten kun je allemaal streamen?
- Wat zijn de verschillen?
- Wat kost het en moet je altijd een abo nemen?
Ed=
Wat is streaming. check
Hoe werkt streaming en haken en ogen en meteen daarbij waarop kun je streamen in 1 flink stuk, check
Soorten streaming, check maar wel een uitdaging.
Welke providers bieden op dit moment wat check
Voor en nadelen van streaming zie ik zelf wel wat in.
Kosten en abbo zijn lastig omdat die nogal fluctueren. Ik zou gewoon de mogelijkheden noemen en voor de kosten eventueel eventueel een eenvoudige zin waarin wij aanraden om zelf te gaan kijken.
Ik=
Tja, en de kosten van streaming...
Ik heb Fox GO (eredivisie)
Film1 GO
Film1 Ondemand
UPC ondemand op de Horizonbox waar nu ook eindelijk de Android app verkrijgbaar is voor mobiel tv kijken.
Netflix geeft een maand lang een proefabonnament.
En wellicht heeft iemand van ons al HBO.
Wat is er dan nog meer:
KPN Videothuis
Videoland
Pathethuis
ITunes
GoogleTV
RTLXL
Kijk (Veronica, SBS6 en Net5)
NLziet
Al wat links
http://www.bright.nl/uitlegparty-video-demand-nederland
http://blog.iusmentis.com/2014/04/28...ownloadverbod/
http://www.mediacenterworld.nl/streaming-server.html
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/
Eigenlijk zijn er nog maar weinig van dit soort artikelen te vinden, dus zeker een goed idee om dit als DVD.nl straks te brengen.
Roy=
Hallo allemaal!
Dit bericht heb ik net ook in een PM naar Claudio gestuurd, dus is een kleine beetje dubbel voor Claudio ;-).
Ik ben al een tijdje niet veel meer te vinden op DVD.nl waardoor ik pas laat op mijn PM-berichten reageer, excuus daarvoor.
Leuk om van je te horen en top van je dat jullie mij hierin willen betrekken.
Ik heb enige tijd geleden contact gehad met Ludo en hier hebben wij het inderdaad over gehad.
Streaming heeft voor mij idee best een grote toekomst in Nederland, maar kwalitatief blijft dit ver achter bij de huidige Blu-ray schijfjes.
Dan heb je een top installatie thuis staan, en dan kun je niet genieten van HD-audio en heb je slechts de beschikking over SBS-3D.
Daar komt bij dat UHD/4KTV eraan zit te komen. Er is in Nederland niet één provider die op dit moment voldoende bandbreedte om hier met streaming-media in mee te gaan.
Ik denk dat het voor DVD.nl goed is om hier inhoudelijk goed op in te gaan en aan te geven wat alle verschillende aanbieders en online diensten te bieden hebben.
Zo kun je streaming-media bekijken via de digitale televisieaanbieder, of d.m.v. één van de diensten op je smart-TV of BD-speler.
Ook is het dan nog mogelijk om een film te bekijken op je laptop/HTPC welke je eventueel ook aan kunt sluiten op je HT, of simpelweg op je tablet bekijkt.
Dan is het volgens mij ook nog mogelijk om XBMC op verschillende apparaten te installeren en ook hier zijn de verschillende diensten om te gebruiken (al dan niet met een omweg).
Op dit moment kijk ik regelmatig een film en veel series op mijn nieuw gebouwde HTPC. En deze worden dan niet gestreamd ;-).
Deze HTPC beschikt over een Blu-ray Disc speler, en ondersteund alle HD-audioformaten enz...enz... een echte HTPC dus.
Ik heb dus de beschikking over alle apparatuur (Samsung Smart-TV, Panasonic BD-speler e.d.) om de verschillende diensten te testen en UPC (Horizon).
In eerste instantie weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet gaan halen om op elk aspect in te gaan, of een klein deel hiervan.
Maar, als ik er zo naar jou over schrijf wordt ik wel weer erg enthousiast.
Hoe hadden jullie zelf de verdeling hier over gezien?
Ludo=
Ik denk dat we een heel interessant artikel kunnen maken over alle VOD en streaming diensten.
En als we de boel een beetje verdelen, komen we een heel eind met elkaar.
Allereerst lijkt het me goed om één overzicht te maken van alle aanbieders.
En dan per persoon kijken wie toegang heeft tot welke dienst.
Met elkaar moeten we dan een puntenlijst maken waar we op moeten letten.
Een beetje wat Claudio al aangeeft in de openingspost, en dan nog wat meer.
Dit is een overzichtje van de diverse aanbieders met hun diensten (waarvan Ximon overigens inmiddels niet meer bestaat):
[IMG]http://allesoverfilm.nl/forum/attachment.php?attachmentid=4988&d=1400846853&thumb=1[/IMG]
Ed=
[INDENT] Ik ben vergeten hoe ik in de backend kwam dus heb wel vast een opzetje gemaakt maar dat plaats ik hier dan maar even. :
Je wordt er inmiddels al een tijdje mee geconfronteerd tijdens reclames en voor vele liefhebbers is zelfs al werkelijkheid. Streaming media. De aanbieders struikelen nog niet over elkaar heen om de gunst van de consument. Dus vinden wij dat het tijd wordt voor duidelijkheid. Want er bestaan heel veel vragen. Wij gaan proberen hier duidelijkheid in te scheppen. Want wat is streaming eigenlijk en hoe werkt dat nou precies? Wat heb je er voor nodig, hoe is de kwaliteit en welke aanbieders zijn er? Wat zijn de voor- en na-delen van streamen?
Laten we dus bij het begin beginnen, wat is streaming?
We kunnen er natuurlijk uitgebreid over schrijven en hoe de technische aspecten in elkaar steken maar dan wordt dit een heel lang en droog artikel. We houden het dus lekker kort en hopelijk toch begrijpelijk.
Feitelijk is streaming niets anders dan het digitaal ontvangen van beeld en geluid, net zoals vanaf een DVD of BD schijfje dus. Alleen komt het signaal niet van een schijf maar via het internet. Omdat een aanbieder van streamingdiensten geld wil verdienen kun je dus niet zomaar het signaal gedecodeerd ontvangen. Dit geld wel voor de gratis streaming diensten, die zoals de naam al aangeeft gratis zijn en dus ongecodeerd kunnen worden ontvangen en bekeken. Denk aan bijvoorbeeld Youtube of andere soortgellijke websites. Dus waar internet in principe gratis toegankelijk is maken de aanbieders gebruik van een coderingssysteem. Je hebt er meestal een applicatie met een account of soms zelfs een decoder voor nodig. Dit kan echter per aanbieder verschillen. Hier gaan we straks dieper op in. Belangrijk is dus de snelheid van je internetverbinding, deze is namelijk van directe invloed op de kwaliteit van het signaal. Hoe sneller je internet hoe beter het signaal, immers er kan meer tegelijk ontvangen en gedecodeerd worden. Als je een goede verbinding hebt kun je dus zelfs streaming FullHD beeld kijken. Nu je dit weet is het dus ook vanzelfspreken dat als je op elk apparaat met een internetverbinding ook streaming Beeld kunt kijken. Bijna elke TV die tegenwoordig verkocht wordt heeft namelijk al een interaansluiting. Computers uiteraard ook en tablets met wifi kunnen ook gebruikt worden voor het bekijken van streaming media. En zo komen we meteen bij het volgende punt, welke soorten streaming zijn er nu eigenlijk? Zoals gezegd, er zijn de gratis streaming media die meestal via youtube of andere videosites worden aangeboden en de betaalde diensten. Er zijn een paar grote verschillen:
1) Reclame. Bij gratis streamingdiensten wordt je voordat de gewenste film begint vaak getrakteerd op ongevraagde reclame.Betaalde diensten hebben hier geen last van.
2) Kwaliteit. De betaalde streamingdiensten worden vaak in Full HD aangeboden. Gratis diensten meestal niet.
3) Aanbod. Dit is uiteraard direct gekoppeld aan kwaliteit. Op gratis aanbieders vind je veel zelfgemaakte video’s of grappige films. Betaalde aanbieders bieden reguliere series en films aan. Per aanbieder zitten hier wel verschillen in, hier gaan we later wat dieper op in. [/INDENT]
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Jan 11, 2015
Ik heb een nieuwsbericht samengesteld uit diverse bronnen over de "nieuwe" naam voor 4K UHD
http://allesoverfilm.nl/nieuws/nieuwe-naam-ultra-hd-blu-ray-gelanceerd/
Graag jullie op- en aanmerkingen, voordat het online gaat.
Ik heb een nieuwsbericht samengesteld uit diverse bronnen over de "nieuwe" naam voor 4K UHD
http://allesoverfilm.nl/nieuws/nieuwe-naam-ultra-hd-blu-ray-gelanceerd/
Graag jullie op- en aanmerkingen, voordat het online gaat.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Jan 11, 2015
Ik had hem al gezien en even doorgelezen. Wat in het verhaal mist is de nog te defineren HDCP 2.2-standaard. Het is daarom nog onduidelijk of bestaande 4K-schermen dit kunnen weergeven, omdat deze niet HDCP 2.2 ondersteunen en dit alleen via een hardware-upgrade kan worden bijgewerkt. Ik weet dat omdat receivers die je nu koopt veelal in mei 2015 terug naar de dealer mogen voor een - al dan niet gratis - hardware upgrade naar HDCP 2.2. Er zijn echter merken die nu al ondersteuning bieden voor HDCP 2.2, maar dat gaat ten koste van een flink aantal concessies, omdat de standaard nog helemaal niet bepaald is. Een hoop onduidelijkheid die, als het even tegenzit, de nieuwe Ultra HD BD een succes of een fiasco kunnen maken, wellicht nog meer dan het aanbod wat in eerste instantie ook flink aan de prijs zal zijn. Het sluit in die zin wellicht ook wel een beetje aan bij het audio-artikel wat ik bijna klaar heb. De oeverloze wedloop in nieuwe technieken tussen bioscopen en de homecinema en in dit geval tussen streaming en kijken via een medium.
De UBD van Panasonic is overigens volgens mij een prototype en wellicht niet een consumentenversie, maar pin me daar niet op vast. Dat is iig wat in het Facebook-artikel staat dat ik al eerder had geplaatst.
Een (wel heel) persoonlijke noot om de enthousiaste propaganda in te dammen. Betere pixels op een inferieur tv-systeem is min of meer water naar de zee dragen en de consument lichtelijk voor gek houden. Nu 3D niet het gewenste resultaat biedt richt men hun peilen volledig op 4K. Terwijl OLED ( Ja daar is hij weer) een veel grotere meerwaarde biedt dan een televisiesysteem wat bij de introductie van 4K veel issues kent als banding e.d.. En als het medium eind dit jaar pas daadwerkelijk in de winkel ligt, hoe lang duurt het voordat er noemenswaardige titels voor handen zijn. Bij BD ging dat wel iets sneller als bij DVD, maar nog immer is niet alles op BD te krijgen en wie garandeert dat als het succes tegenvalt je straks niet weer de tl betaald als early adopter.
Ik denk dat een kritische noot wel op zijn plaats is als onafhankelijke site, anders lijkt het teveel of we alles uit de mooie propaganda-woorden klakkeloos overnemen, terwijl de gemiddelde liefhebber behoorlijk sceptisch is.
Ik had hem al gezien en even doorgelezen. Wat in het verhaal mist is de nog te defineren HDCP 2.2-standaard. Het is daarom nog onduidelijk of bestaande 4K-schermen dit kunnen weergeven, omdat deze niet HDCP 2.2 ondersteunen en dit alleen via een hardware-upgrade kan worden bijgewerkt. Ik weet dat omdat receivers die je nu koopt veelal in mei 2015 terug naar de dealer mogen voor een - al dan niet gratis - hardware upgrade naar HDCP 2.2. Er zijn echter merken die nu al ondersteuning bieden voor HDCP 2.2, maar dat gaat ten koste van een flink aantal concessies, omdat de standaard nog helemaal niet bepaald is. Een hoop onduidelijkheid die, als het even tegenzit, de nieuwe Ultra HD BD een succes of een fiasco kunnen maken, wellicht nog meer dan het aanbod wat in eerste instantie ook flink aan de prijs zal zijn. Het sluit in die zin wellicht ook wel een beetje aan bij het audio-artikel wat ik bijna klaar heb. De oeverloze wedloop in nieuwe technieken tussen bioscopen en de homecinema en in dit geval tussen streaming en kijken via een medium.
De UBD van Panasonic is overigens volgens mij een prototype en wellicht niet een consumentenversie, maar pin me daar niet op vast. Dat is iig wat in het Facebook-artikel staat dat ik al eerder had geplaatst.
Een (wel heel) persoonlijke noot om de enthousiaste propaganda in te dammen. Betere pixels op een inferieur tv-systeem is min of meer water naar de zee dragen en de consument lichtelijk voor gek houden. Nu 3D niet het gewenste resultaat biedt richt men hun peilen volledig op 4K. Terwijl OLED ( Ja daar is hij weer) een veel grotere meerwaarde biedt dan een televisiesysteem wat bij de introductie van 4K veel issues kent als banding e.d.. En als het medium eind dit jaar pas daadwerkelijk in de winkel ligt, hoe lang duurt het voordat er noemenswaardige titels voor handen zijn. Bij BD ging dat wel iets sneller als bij DVD, maar nog immer is niet alles op BD te krijgen en wie garandeert dat als het succes tegenvalt je straks niet weer de tl betaald als early adopter.
Ik denk dat een kritische noot wel op zijn plaats is als onafhankelijke site, anders lijkt het teveel of we alles uit de mooie propaganda-woorden klakkeloos overnemen, terwijl de gemiddelde liefhebber behoorlijk sceptisch is.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Jan 11, 2015
Vul het artikel gerust aan met dat van HDCP 2.2. Dat kwam ik in de berichten niet tegen, maar dat wil niet zeggen dat het geen invloed op het succes van het medium kan hebben.
Ik heb het in eerste instantie geschreven vanwege de bekendmaking van de naam voor het medium, maar het mag best dieper.
In HDCP2.2 heb ik met niet verdiept, dus daar kan ik ook weinig over zeggen.
Vul het artikel gerust aan met dat van HDCP 2.2. Dat kwam ik in de berichten niet tegen, maar dat wil niet zeggen dat het geen invloed op het succes van het medium kan hebben.
Ik heb het in eerste instantie geschreven vanwege de bekendmaking van de naam voor het medium, maar het mag best dieper.
In HDCP2.2 heb ik met niet verdiept, dus daar kan ik ook weinig over zeggen.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Feb 03, 2015
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?92303-D-Day-Normandy-1944-vanaf-10-februari-te-zien-op-IMAX-in-het-Omniversum-in-Den-Haag&p=1996006#post1996006
Ik zag dat deze al online stond, maar nog geen nieuwsbericht. Datum staat ook op morgen. Foutje?
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?92303-D-Day-Normandy-1944-vanaf-10-februari-te-zien-op-IMAX-in-het-Omniversum-in-Den-Haag&p=1996006#post1996006
Ik zag dat deze al online stond, maar nog geen nieuwsbericht. Datum staat ook op morgen. Foutje?
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Feb 03, 2015
Die moest nog niet online, nee, die staat voor morgen gepland. Waarschijnlijk stond ie aangevinkt toen ik The Code online plaatste.
Ik heb 'm verwijderd, maar moet 'm morgen niet vergeten weer 'aan' te zetten als het artikel online gaat.
Die moest nog niet online, nee, die staat voor morgen gepland. Waarschijnlijk stond ie aangevinkt toen ik The Code online plaatste.
Ik heb 'm verwijderd, maar moet 'm morgen niet vergeten weer 'aan' te zetten als het artikel online gaat.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Mar 17, 2015
Dit nieuwsbericht stond nog niet online (planning 23.45), maar omdat er wel al een forumbericht was en ik hem kon zien (administrator) in de overzicht-lijst van de recensies, heb ik hem maar direct online gezet. Weet natuurlijk niet of dat al de bedoeling was, maar vermoedde van wel. ;-)
http://allesoverfilm.nl/nieuws/drie-horror-dvds-van-universal-vanaf-1-april-verkrijgbaar/
Dit nieuwsbericht stond nog niet online (planning 23.45), maar omdat er wel al een forumbericht was en ik hem kon zien (administrator) in de overzicht-lijst van de recensies, heb ik hem maar direct online gezet. Weet natuurlijk niet of dat al de bedoeling was, maar vermoedde van wel. ;-)
http://allesoverfilm.nl/nieuws/drie-horror-dvds-van-universal-vanaf-1-april-verkrijgbaar/
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 01, 2015
Ik heb het nieuwsbericht van vandaag aangepast. Horrible Boses 2 was als serie aangeduid, maar is een film. 'Seizoen' veranderd in 'deel'.
Ik heb het nieuwsbericht van vandaag aangepast. Horrible Boses 2 was als serie aangeduid, maar is een film. 'Seizoen' veranderd in 'deel'.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 01, 2015
Ah vandaar! Ik werd al gek waarom de link niet werkte. Terwijl ik het bericht aan het aanpassen was, deed jij dat gelijktijdig ook... :)
Claudio Santulli;1999458 wrote: Ik heb het nieuwsbericht van vandaag aangepast. Horrible Boses 2 was als serie aangeduid, maar is een film. 'Seizoen' veranderd in 'deel'.
Ah vandaar! Ik werd al gek waarom de link niet werkte. Terwijl ik het bericht aan het aanpassen was, deed jij dat gelijktijdig ook... :)
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 01, 2015
Tja, het eerste wat ik 's ochtends doe is Facebook updaten alvorens ik het forum induik. Ik had de forumberichten nog niet eens gelezen. Ik dacht snel aanpassen voordat ze het door hadden. En toen dacht ik zelfs nog "is het geen 1 april grap..." :mrgreen:
Tja, het eerste wat ik 's ochtends doe is Facebook updaten alvorens ik het forum induik. Ik had de forumberichten nog niet eens gelezen. Ik dacht snel aanpassen voordat ze het door hadden. En toen dacht ik zelfs nog "is het geen 1 april grap..." :mrgreen:
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 03, 2015
Ik heb een nieuwsbericht klaar gezet over de Netflix-exclusieve-serie Daredevil.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-nieuwe-serie-daredevil-is-vanaf-10-april-exclusief-op-netflix-te-zien/
Omdat ik en andere een mail hebben gekregen en dan volgt al snel een discussie, dus ik dacht, doe het snel, want anders krijgen we weer zo'n opmerking zoals onlangs...
Echter moet je gewoon even kijken of je het wat vindt en of het niet teveel reclame is voor Netflix.
Ik vond het zelf wel een interessant item, maar ik ben bevooroordeeld. :-)
Ik heb een nieuwsbericht klaar gezet over de Netflix-exclusieve-serie Daredevil.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-nieuwe-serie-daredevil-is-vanaf-10-april-exclusief-op-netflix-te-zien/
Omdat ik en andere een mail hebben gekregen en dan volgt al snel een discussie, dus ik dacht, doe het snel, want anders krijgen we weer zo'n opmerking zoals onlangs...
Echter moet je gewoon even kijken of je het wat vindt en of het niet teveel reclame is voor Netflix.
Ik vond het zelf wel een interessant item, maar ik ben bevooroordeeld. :-)
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 03, 2015
Direct online gezet! Anders wordt het pas maandag en dan is het misschien inderdaad te laat.
Ik heb wel een kop toegevoegd aan het artikel, maar voor de rest prima.
Afbeelding is lekker groot ;)
p.s: als jij (of iemand anders) deze serie gaat kijken, misschien is het dan interessant om hier een VOD-recensie van te maken?
Doen we daar tenminste ook weer iets mee.
Direct online gezet! Anders wordt het pas maandag en dan is het misschien inderdaad te laat.
Ik heb wel een kop toegevoegd aan het artikel, maar voor de rest prima.
Afbeelding is lekker groot ;)
p.s: als jij (of iemand anders) deze serie gaat kijken, misschien is het dan interessant om hier een VOD-recensie van te maken?
Doen we daar tenminste ook weer iets mee.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 28, 2015
Ik heb een nieuwsberichtje gemaakt over DTS:X.
Weet niet of het wat is of dat ik het gewoon aan het audio-artikel moet toevoegen?
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dtsx-gaat-eindelijk-de-concurrentie-aan-met-dolby-atmos-en-auro-3d/
Ik heb een nieuwsberichtje gemaakt over DTS:X.
Weet niet of het wat is of dat ik het gewoon aan het audio-artikel moet toevoegen?
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dtsx-gaat-eindelijk-de-concurrentie-aan-met-dolby-atmos-en-auro-3d/
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
May 08, 2015
Ludo, ik zag dat het mr.Bean-artikel online stond, maar lastig te bereiken. Ik heb even de tag 'achtergrond' toegevoegd, zodat hij wel bij achtergronden te zien is.
De oorzaak is dat de link achtergrond (in het laatste blokje onderaan) aangepast is. Zo laat hij alleen achtergrond-artikelen zien gefilterd op de tag 'achtergrond'. Dit om er voor te zorgen dat bijvoorbeeld niet elke subpagina van het streaming-artikel te zien is. Als dat niet de bedoeling is moet je hem natuurlijk weghalen, maar ik zag dat je het als achtergrond-artikel had gemaakt, van daar...
Ik vind ook wel dat onze achtergrond-artikelen meer onderdeel van de homepage mogen worden. Niet omdat ik er nu een paar heb gemaakt, maar omdat het inmiddels een goed onderdeel van DVD.nl is. Meer dan bijvoorbeeld Netflix, dat zouden we dan wat meer met een nieuwsbericht/update kunnen brengen. Ook de videoitems zullen meer achtergrondartikelen worden. Wellicht kunnen we zelfs een subpagina maken met de keus uit videoitems en achtergrond-artikelen. Ik denk maar hardop.
PS: je had het nog over die oude database. Ik wil uiteraard best helpen wat oude artikelen nieuw leven in te blazen, geen haast, maar af en toe wat meepakken. Ik weet niet of ze makkelijk toegankelijk zijn, maar dan hoor ik dat ter zijner tijd wel.
Ludo, ik zag dat het mr.Bean-artikel online stond, maar lastig te bereiken. Ik heb even de tag 'achtergrond' toegevoegd, zodat hij wel bij achtergronden te zien is.
De oorzaak is dat de link achtergrond (in het laatste blokje onderaan) aangepast is. Zo laat hij alleen achtergrond-artikelen zien gefilterd op de tag 'achtergrond'. Dit om er voor te zorgen dat bijvoorbeeld niet elke subpagina van het streaming-artikel te zien is. Als dat niet de bedoeling is moet je hem natuurlijk weghalen, maar ik zag dat je het als achtergrond-artikel had gemaakt, van daar...
Ik vind ook wel dat onze achtergrond-artikelen meer onderdeel van de homepage mogen worden. Niet omdat ik er nu een paar heb gemaakt, maar omdat het inmiddels een goed onderdeel van DVD.nl is. Meer dan bijvoorbeeld Netflix, dat zouden we dan wat meer met een nieuwsbericht/update kunnen brengen. Ook de videoitems zullen meer achtergrondartikelen worden. Wellicht kunnen we zelfs een subpagina maken met de keus uit videoitems en achtergrond-artikelen. Ik denk maar hardop.
PS: je had het nog over die oude database. Ik wil uiteraard best helpen wat oude artikelen nieuw leven in te blazen, geen haast, maar af en toe wat meepakken. Ik weet niet of ze makkelijk toegankelijk zijn, maar dan hoor ik dat ter zijner tijd wel.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
May 08, 2015
Ik heb blijkbaar een fout gemaakt met Mr. Bean, want dat behoort gewoon een nieuwsbericht te zijn, geen achtergrond. Ik heb het nu weer nieuwsbericht gemaakt.
We moeten binnenkort maar eens kijken hoe en wat we op de hoofdpagina krijgen. Misschien dat Prijsvragen er weer af kan, hoewel we binnenkort weer een paar nieuwe hebben.
Maar af en toe wat nieuws is niet verkeerd en de video-items, als dat doorzet, is een mooie eye catcher.
Ik wacht nog op een harde schijf van Jeroen met daarop de oude achtergronden. Ik heb dus nog niets, maar als het er komt dan is elke hulp om een oud artikel te converteren naar de nieuwe site van harte welkom.
Ik heb blijkbaar een fout gemaakt met Mr. Bean, want dat behoort gewoon een nieuwsbericht te zijn, geen achtergrond. Ik heb het nu weer nieuwsbericht gemaakt.
We moeten binnenkort maar eens kijken hoe en wat we op de hoofdpagina krijgen. Misschien dat Prijsvragen er weer af kan, hoewel we binnenkort weer een paar nieuwe hebben.
Maar af en toe wat nieuws is niet verkeerd en de video-items, als dat doorzet, is een mooie eye catcher.
Ik wacht nog op een harde schijf van Jeroen met daarop de oude achtergronden. Ik heb dus nog niets, maar als het er komt dan is elke hulp om een oud artikel te converteren naar de nieuwe site van harte welkom.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Mar 17, 2016
Zag dat er geen nieuwsbericht stond dus..
Nieuwsberichtje gemaakt van de Daredevil - Seizoen 2 première op Netflix vandaag. De links naar recensie in dat nieuwsbericht heb ik overigens als pop-up gemaakt.
Kijk maar of je het wat vindt.
Zag dat er geen nieuwsbericht stond dus..
Nieuwsberichtje gemaakt van de Daredevil - Seizoen 2 première op Netflix vandaag. De links naar recensie in dat nieuwsbericht heb ik overigens als pop-up gemaakt.
Kijk maar of je het wat vindt.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Mar 18, 2016
Helemaal top (y)
Ben bevangen door de griep, terwijl het ook druk is met werk. Heb dan even geen energie om nog nieuwsbericht te maken.
Hoop er vandaag wel een te doen en ook de recensie van Patrick online te plaatsen.
Helemaal top (y)
Ben bevangen door de griep, terwijl het ook druk is met werk. Heb dan even geen energie om nog nieuwsbericht te maken.
Hoop er vandaag wel een te doen en ook de recensie van Patrick online te plaatsen.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 15, 2016
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-komische-film-how-to-be-single-vanaf-11-mei-op-vod-en-8-juni-op-bd-en-dvd/
Deze staat wel min of meer online, maar het artikel zelf staat op de 18e. Heb het niet aangepast, omdat ik niet weet of het al de bedoeling was dat hij vandaag online stond, vermoed van wel natuurlijk...
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-komische-film-how-to-be-single-vanaf-11-mei-op-vod-en-8-juni-op-bd-en-dvd/
Deze staat wel min of meer online, maar het artikel zelf staat op de 18e. Heb het niet aangepast, omdat ik niet weet of het al de bedoeling was dat hij vandaag online stond, vermoed van wel natuurlijk...
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 15, 2016
Moet ik niet meer met mijn mobiel doen... dan gaat het dus fout.
Verkeerde bericht online gezet, het moest Veep 4 zijn.
Moet ik niet meer met mijn mobiel doen... dan gaat het dus fout.
Verkeerde bericht online gezet, het moest Veep 4 zijn.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Jun 06, 2016
Het nieuwsartikel van The Last Ship s2 mist plaatjes. Ik heb geprobeerd ze op te zoeken, maar ze staan niet in de mediagallery. Wellicht heb je ze nog op je PC staan?
http://allesoverfilm.nl/nieuws/het-tweede-seizoen-van-the-last-ship-is-vanaf-22-juni-verkrijgbaar-op-dvd-en-blu-ray/
Het nieuwsartikel van The Last Ship s2 mist plaatjes. Ik heb geprobeerd ze op te zoeken, maar ze staan niet in de mediagallery. Wellicht heb je ze nog op je PC staan?
http://allesoverfilm.nl/nieuws/het-tweede-seizoen-van-the-last-ship-is-vanaf-22-juni-verkrijgbaar-op-dvd-en-blu-ray/
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Jun 06, 2016
Dat is vreemd, want ik zie wel plaatjes. En ze staan ook in de mediabibliotheek.
[IMG]http://allesoverfilm.nl/media/uploads/warner_lastship_s2_1.jpg[/IMG]
En als ik niet ingelogd ben zie ik ook de plaatjes.
Dat is vreemd, want ik zie wel plaatjes. En ze staan ook in de mediabibliotheek.
[IMG]http://allesoverfilm.nl/media/uploads/warner_lastship_s2_1.jpg[/IMG]
En als ik niet ingelogd ben zie ik ook de plaatjes.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Jun 06, 2016
Ook de drie screenshots? onderaan.
Heb een Whatsapp gestuurd, want plaatjes mobiel opladen blijft lastig.
Ook de drie screenshots? onderaan.
Heb een Whatsapp gestuurd, want plaatjes mobiel opladen blijft lastig.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Jul 08, 2016
Nieuwsbericht l BvS
Ik denk de tekst van Warner zelf, maar het is Ultra HD Blu-ray Disc of UHD BD. Ik heb er een paar aangepast. Het artikel had wel vier verschillende variaties. ;-)
Nieuwsbericht l BvS
Ik denk de tekst van Warner zelf, maar het is Ultra HD Blu-ray Disc of UHD BD. Ik heb er een paar aangepast. Het artikel had wel vier verschillende variaties. ;-)
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Sep 01, 2016
Misschien een leuk nieuwsbericht met een knipoog.
Thor en Bruce Banner spreken eindelijk!
Intro is een copy paiste van Vincent's recensie. ;-)
Misschien een leuk nieuwsbericht met een knipoog.
Thor en Bruce Banner spreken eindelijk!
Intro is een copy paiste van Vincent's recensie. ;-)
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Jan 13, 2017
Thanx Michael.
In het persbericht wordt duidelijk van de serie gesproken, maar het kan net zo goed de film worden..
Ik zal sowieso een recensie-exemplaar aanvragen en dan weten we het zeker.
Michael Hamers;2038015 wrote: http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?94766-Riphagen-de-serie-is-vanaf-25-januari-te-koop-op-DVD-en-Blu-ray-Disc&p=2037963#post2037963
Thanx Michael.
In het persbericht wordt duidelijk van de serie gesproken, maar het kan net zo goed de film worden..
Ik zal sowieso een recensie-exemplaar aanvragen en dan weten we het zeker.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Jan 13, 2017
Hmmm, blijkbaar toch weer iets te voorbarig:
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?94766-Riphagen-is-vanaf-25-januari-te-koop-op-DVD-en-Blu-ray-Disc&p=2038022&viewfull=1#post2038022
In ieder geval even op het antwoord van Septemberfilm wachten voordat we weer iets veranderen.
@ Rogier: in de pijplijn wel, maar de meeste persbureau's zijn deze week pas weer begonnen met het uitbrengen van persreleases.
Ik verwacht volgende week toch wel weer een aantal titels binnen!
Je mag overigens altijd een lijstje met wenstitels doorgeven. Dat vind ik zeker zo prettig.
Michael Hamers;2038015 wrote: http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?94766-Riphagen-de-serie-is-vanaf-25-januari-te-koop-op-DVD-en-Blu-ray-Disc&p=2037963#post2037963
Hmmm, blijkbaar toch weer iets te voorbarig:
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?94766-Riphagen-is-vanaf-25-januari-te-koop-op-DVD-en-Blu-ray-Disc&p=2038022&viewfull=1#post2038022
In ieder geval even op het antwoord van Septemberfilm wachten voordat we weer iets veranderen.
@ Rogier: in de pijplijn wel, maar de meeste persbureau's zijn deze week pas weer begonnen met het uitbrengen van persreleases.
Ik verwacht volgende week toch wel weer een aantal titels binnen!
Je mag overigens altijd een lijstje met wenstitels doorgeven. Dat vind ik zeker zo prettig.
reply
0
RB
Rogier Burghout
Rogier Burghout
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Jan 13, 2017
Het bericht is weer zo aangepast als het moet. Een discussie op het forum is alleen maar goed voor traffic.
Het bericht is weer zo aangepast als het moet. Een discussie op het forum is alleen maar goed voor traffic.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Feb 28, 2017
Ik heb een nieuwsbericht samengesteld over Dolby Vision via software updates.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dolby-vision-met-hdr-via-software-updates-beschikbaar-op-meer-apparaten/
Kunnen jullie even checken of ik niet ergens onzin uitgekraamd heb? Klopt het een beetje wat ik verkondig?
Het artikel staat inmiddels online, dus als je iets tegenkomt mag je het ook direct aanpassen.
Ik heb een nieuwsbericht samengesteld over Dolby Vision via software updates.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dolby-vision-met-hdr-via-software-updates-beschikbaar-op-meer-apparaten/
Kunnen jullie even checken of ik niet ergens onzin uitgekraamd heb? Klopt het een beetje wat ik verkondig?
Het artikel staat inmiddels online, dus als je iets tegenkomt mag je het ook direct aanpassen.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Mar 01, 2017
Jij kraamt toch nooit onzin uit? ;-) Ik heb em gelezen en zie niets geks ofzo. Positief dat Dolby op deze manier apparaten van een upgrade kan voorzien, indien mogelijk.
Ludo Keeris;2040407 wrote: Ik heb een nieuwsbericht samengesteld over Dolby Vision via software updates.
Jij kraamt toch nooit onzin uit? ;-) Ik heb em gelezen en zie niets geks ofzo. Positief dat Dolby op deze manier apparaten van een upgrade kan voorzien, indien mogelijk.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Mar 01, 2017
Beetje dubbel, want de bestaande Panasonic en Samsung UHD BD-spelers gaan nooit die update krijgen. Daarnaast zou er verwezen kunnen worden naar de LG OLED, want die is Dolby Vision-gecertificeerd. Wat ook mist is dat Dolby Vision een end-to-end-product is. De opname tot aan alle weergegevens dienen te voldoen aan de standaard.
Maar gewoon een leuk artikel.
PS: de Harry Potter-film worden waarschijnlijk de eerste UHD BD's met Dolby Vision.
Beetje dubbel, want de bestaande Panasonic en Samsung UHD BD-spelers gaan nooit die update krijgen. Daarnaast zou er verwezen kunnen worden naar de LG OLED, want die is Dolby Vision-gecertificeerd. Wat ook mist is dat Dolby Vision een end-to-end-product is. De opname tot aan alle weergegevens dienen te voldoen aan de standaard.
Maar gewoon een leuk artikel.
PS: de Harry Potter-film worden waarschijnlijk de eerste UHD BD's met Dolby Vision.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Mar 01, 2017
Even wat meer tijd genomen om door te lezen. Ik heb verder niks veranderd, want het is nitpicking, maar Dolby Vision is HDR. Dus de omschrijving is dubbelop. Althans, het is beter dan HDR (10), omdat het naast meer definitie in helderheid ook de definitie en helderheid van de kleuren via metadata wordt bepaald. Dolby Vision wordt ook wel aangegeven als HGL (High Gamma Log).
Maar zoals gezegd nitpicking.
Even wat meer tijd genomen om door te lezen. Ik heb verder niks veranderd, want het is nitpicking, maar Dolby Vision is HDR. Dus de omschrijving is dubbelop. Althans, het is beter dan HDR (10), omdat het naast meer definitie in helderheid ook de definitie en helderheid van de kleuren via metadata wordt bepaald. Dolby Vision wordt ook wel aangegeven als HGL (High Gamma Log).
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Mar 01, 2017
Inderdaad... :mrgreen:
Claudio Santulli;2040422 wrote: Even wat meer tijd genomen om door te lezen. Ik heb verder niks veranderd, want het is nitpicking, maar Dolby Vision is HDR. Dus de omschrijving is dubbelop. Althans, het is beter dan HDR (10), omdat het naast meer definitie in helderheid ook de definitie en helderheid van de kleuren via metadata wordt bepaald. Dolby Vision wordt ook wel aangegeven als HGL (High Gamma Log).
Inderdaad... :mrgreen:
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Mar 24, 2017
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-aangrijpende-film-fataal-vanaf-nu-verkrijgbaar-op-dvd-blu-ray-en-vod/
Ik mis bij dit nieuwsbericht het plaatje van het JSB logo (onderaan). Kon hem ook nergens vinden. Waarschijnlijk vergeten up te loaden.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/de-aangrijpende-film-fataal-vanaf-nu-verkrijgbaar-op-dvd-blu-ray-en-vod/
Ik mis bij dit nieuwsbericht het plaatje van het JSB logo (onderaan). Kon hem ook nergens vinden. Waarschijnlijk vergeten up te loaden.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 02, 2017
@ Michael: Misschien de volgende keer toch eerst even voorleggen aan het team voordat je 'm online plaatst!
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?95045-Een-goede-kabel-maakt-echt-het-verschil&p=2041989#post2041989
Kan er nog nagekeken worden op correcties e.d.
Prima artikel, op zich, maar ik vind het heel jammer dat je alleen maar over geluid hebt en ook niet beeld betrekt in een stuk over HDMI-kabels.
Ik snap dat je focus op dit moment op geluid ligt, vanwege je nieuwe apparatuur. Maar beeld mag niet vergeten worden.
En sowieso vind ik het eigenlijk niet goed dat er stukken online worden geplaatst zonder vooraf overleg. Als iedereen zomaar artikelen gaat plaatsen wordt het een onoverzichtelijke janboel.
Tot slot: bewaar dit soort dingen tot de nieuwe site online staat. Dan kunnen we echt aantonen dat we anders, breder, gevarieerder zijn geworden. Niet nu al teveel weggeven van wat we later willen zijn.
@ Michael: Misschien de volgende keer toch eerst even voorleggen aan het team voordat je 'm online plaatst!
http://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?95045-Een-goede-kabel-maakt-echt-het-verschil&p=2041989#post2041989
Kan er nog nagekeken worden op correcties e.d.
Prima artikel, op zich, maar ik vind het heel jammer dat je alleen maar over geluid hebt en ook niet beeld betrekt in een stuk over HDMI-kabels.
Ik snap dat je focus op dit moment op geluid ligt, vanwege je nieuwe apparatuur. Maar beeld mag niet vergeten worden.
En sowieso vind ik het eigenlijk niet goed dat er stukken online worden geplaatst zonder vooraf overleg. Als iedereen zomaar artikelen gaat plaatsen wordt het een onoverzichtelijke janboel.
Tot slot: bewaar dit soort dingen tot de nieuwe site online staat. Dan kunnen we echt aantonen dat we anders, breder, gevarieerder zijn geworden. Niet nu al teveel weggeven van wat we later willen zijn.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Apr 02, 2017
Ok. Jammer. Ik dacht dat een blog niet zo erg was. Het is ook geen uitgebreide test. Anders zou het wel een echt achtergrond artikel zijn. Ik zal het de volgende keer eerst voorleggen. Beetje in mijn enthousiasme. Zal niet meer gebeuren. Ik snap je argumenten in ieder geval. Wellicht dat het blogje nog wat uitgebreid kan worden, maar goed, het is maar een blog. We zien wel. Hopelijk gaat die site snel online.
Ok. Jammer. Ik dacht dat een blog niet zo erg was. Het is ook geen uitgebreide test. Anders zou het wel een echt achtergrond artikel zijn. Ik zal het de volgende keer eerst voorleggen. Beetje in mijn enthousiasme. Zal niet meer gebeuren. Ik snap je argumenten in ieder geval. Wellicht dat het blogje nog wat uitgebreid kan worden, maar goed, het is maar een blog. We zien wel. Hopelijk gaat die site snel online.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 03, 2017
Ik hoop het ook... kan nie wachtuh!
En ik waardeer je enthousiasme! Daar is helemaal niets mis mee.
Er staat ook een leuke blog klaar (op papier dan, dat verdomde inlogsysteem werkt niet goed) van een jonge dame (jawel!) die regelmatig wat voor ons wil gaan schrijven.
Haar eerste gaat over diverse horror-genres. Zodra haar inlog werkt zal ik 'm aan jullie voorleggen.
Ik heb een tekst geschreven waarin we de verandering van de site aankondigen.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dvdnl-gaat-veranderen-naar-een-nieuwe-naam/
Wat vinden jullie? Wat missen jullie en wat moet er evt. weg?
En ergens een afbeelding zou mooi zijn, maar wat voor afbeelding? Iemand enige suggesties?
Als datum staat er overigens 14 april genoemd, maar dat is nog helemaal niet definitief. Alleen maar om voor nu een datum in het artikel te hebben staan.
Ook de link naar de 'raad de naam' pagina moet nog gemaakt worden, maar die pagina bestaat nog niet.
Michael Hamers;2041993 wrote: Ok. Jammer. Ik dacht dat een blog niet zo erg was. Het is ook geen uitgebreide test. Anders zou het wel een echt achtergrond artikel zijn. Ik zal het de volgende keer eerst voorleggen. Beetje in mijn enthousiasme. Zal niet meer gebeuren. Ik snap je argumenten in ieder geval. Wellicht dat het blogje nog wat uitgebreid kan worden, maar goed, het is maar een blog. We zien wel. Hopelijk gaat die site snel online.
Ik hoop het ook... kan nie wachtuh!
En ik waardeer je enthousiasme! Daar is helemaal niets mis mee.
Er staat ook een leuke blog klaar (op papier dan, dat verdomde inlogsysteem werkt niet goed) van een jonge dame (jawel!) die regelmatig wat voor ons wil gaan schrijven.
Haar eerste gaat over diverse horror-genres. Zodra haar inlog werkt zal ik 'm aan jullie voorleggen.
Ik heb een tekst geschreven waarin we de verandering van de site aankondigen.
http://allesoverfilm.nl/nieuws/dvdnl-gaat-veranderen-naar-een-nieuwe-naam/
Wat vinden jullie? Wat missen jullie en wat moet er evt. weg?
En ergens een afbeelding zou mooi zijn, maar wat voor afbeelding? Iemand enige suggesties?
Als datum staat er overigens 14 april genoemd, maar dat is nog helemaal niet definitief. Alleen maar om voor nu een datum in het artikel te hebben staan.
Ook de link naar de 'raad de naam' pagina moet nog gemaakt worden, maar die pagina bestaat nog niet.
reply
0
CS
Claudio Santulli
Claudio Santulli
Apr 03, 2017
Even snel doorgelezen.
Titel
DVD.nl gaat veranderen naar een nieuwe naam
Laatste gedeelte zou ik zelfs weglaten in de titel.
[h=3]
UHD BD
te veel (als je te weg kunt laten schrijf je het los. Uitzondering; "een teveel aan")
Engels in Nederlands altijd aan elkaar. Hardware.
Ik zou hier een tip van de sluier oplichten over een nieuw beloningssysteem. Dat het nu nog aantrekkelijker wordt om voor DVD.nl te schrijven.
Voor de rest zou ik het persoonlijk wat aankleden met serieuze en minder serieuze illustraties en foto's die de tekst hier en daar kracht bij zetten..
Even snel doorgelezen.
Titel
[h=3]
Er zijn inmiddels de Blu-ray Disc, UHD en vooral ook On Demand-diensten als Netflix[/h]
f het nu de nieuwste UHD-releases zijn
UHD BD
tems die nu nog niet bestaan of teveel op de ehm… ‘achtergrond’ staan
te veel (als je te weg kunt laten schrijf je het los. Uitzondering; "een teveel aan")
hard ware-besprekingen
Sterker nog, we hopen deze sectie nog verder uit te bereiden en nieuwe recensenten zijn dan ook een welkome aanvulling. Ben je geïnteresseerd, [EMAIL="info@allesoverfilm.nl?Subject=Ik%20wil%20meer%20informatie%20over%20recenseren"]laat het ons dan weten[/EMAIL]!
Ik zou hier een tip van de sluier oplichten over een nieuw beloningssysteem. Dat het nu nog aantrekkelijker wordt om voor DVD.nl te schrijven.
Voor de rest zou ik het persoonlijk wat aankleden met serieuze en minder serieuze illustraties en foto's die de tekst hier en daar kracht bij zetten..
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Apr 03, 2017
Dank voor de input!
De titel: hmmm, het is meer dan alleen een nieuwe naam. Er is veel meer en dat willen we graag uitdragen, toch?
EDIT: titel toch iets aangepast!
Overigens wordt de datum naar alle waarschijnlijkheid maandag 1 mei. Een mooi rond getal.
Als iemand grote bezwaren kent tegen deze datum (Dag van de Arbeid telt niet ;) ), dan horen we het graag.
Helemaal waar, dus kom maar op met de illustraties en foto's...
Claudio Santulli;2042011 wrote: Even snel doorgelezen.
Titel
[/FONT]
UHD BD
Dank voor de input!
De titel: hmmm, het is meer dan alleen een nieuwe naam. Er is veel meer en dat willen we graag uitdragen, toch?
EDIT: titel toch iets aangepast!
Overigens wordt de datum naar alle waarschijnlijkheid maandag 1 mei. Een mooi rond getal.
Als iemand grote bezwaren kent tegen deze datum (Dag van de Arbeid telt niet ;) ), dan horen we het graag.
Helemaal waar, dus kom maar op met de illustraties en foto's...
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Apr 03, 2017
Stukje doorgenomen en leest lekker weg. Leuk dat je nog naar mijn blog verwijst! Wat afbeeldingen betreft... Je kunt er echt van alles kwijt. Misschien ook nog het vorige logo opsnorren en die plaatsen? En misschien ook gelijk vragen om aanvullende wensen die men graag wil zien op de site? Soort tips voor onszelf? Dat we een ideeën bus maken? Tips voor de redactie... Dat idee.
Stukje doorgenomen en leest lekker weg. Leuk dat je nog naar mijn blog verwijst! Wat afbeeldingen betreft... Je kunt er echt van alles kwijt. Misschien ook nog het vorige logo opsnorren en die plaatsen? En misschien ook gelijk vragen om aanvullende wensen die men graag wil zien op de site? Soort tips voor onszelf? Dat we een ideeën bus maken? Tips voor de redactie... Dat idee.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
May 08, 2018
Hey Michael, ik zag dat het artikel van Elac weer een dode link had.
Doe jij het anders dan voorheen?
De link was:
allesoverfilm.nl/opvolgers-voor-de-fameuze-elac-debut-serie-by-andrew-jones/
En moet zijn:
allesoverfilm.nl/nieuws/opvolgers-voor-de-fameuze-elac-debut-serie-by-andrew-jones/
Op een of andere manier verdwijnt "nieuws" uit jouw link.
Hey Michael, ik zag dat het artikel van Elac weer een dode link had.
Doe jij het anders dan voorheen?
De link was:
allesoverfilm.nl/opvolgers-voor-de-fameuze-elac-debut-serie-by-andrew-jones/
En moet zijn:
allesoverfilm.nl/nieuws/opvolgers-voor-de-fameuze-elac-debut-serie-by-andrew-jones/
Op een of andere manier verdwijnt "nieuws" uit jouw link.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
May 12, 2018
Ik hou geen rekening met de fouten in de site. Ik ben al lang blij als ik tijdig artikelen online kan zetten. Forum ben ik tegenwoordig nauwelijks te vinden. Wanneer worden dit soort achterlijke bugs eens opgelost eigenlijk?
Ik hou geen rekening met de fouten in de site. Ik ben al lang blij als ik tijdig artikelen online kan zetten. Forum ben ik tegenwoordig nauwelijks te vinden. Wanneer worden dit soort achterlijke bugs eens opgelost eigenlijk?
reply
0
RB
Rogier Burghout
Rogier Burghout
Oct 14, 2019
Ik kan (op mn nieuwe werk) weer nieuwsberichten posten op facebook! Jeejj!! :D Ik zal een inhaalslag maken van de afgelopen berichten de komende dagen.
Ik kan (op mn nieuwe werk) weer nieuwsberichten posten op facebook! Jeejj!! :D Ik zal een inhaalslag maken van de afgelopen berichten de komende dagen.
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Oct 14, 2019
Ow, dat is heel tof! Fijn dat je dat weer kunt/wilt doen.
Ik kom daar zelf nauwelijks aan toe en we lopen hopeloos achter...
In de zoektocht naar nieuwe redactieleden gaan we dat ook meenemen.
Ow, dat is heel tof! Fijn dat je dat weer kunt/wilt doen.
reply
0
RB
Rogier Burghout
Rogier Burghout
Oct 16, 2019
Uiteraard, we zijn nog maar met een handjevol mensen dus dan zullen we toch even moeten bekijken hoe we het kunnen verdelen. Voorheen kon het technisch gezien gewoon niet, maar nu gelukkig weer wel. Ik heb de artikelen tot begin september gepost, om nog verder terug te gaan heeft denk ik geen zin meer (Plus ook omdat de data in de artikelen al zijn verstreken).
Ludo Keeris;2072066 wrote: Ow, dat is heel tof! Fijn dat je dat weer kunt/wilt doen.
Uiteraard, we zijn nog maar met een handjevol mensen dus dan zullen we toch even moeten bekijken hoe we het kunnen verdelen. Voorheen kon het technisch gezien gewoon niet, maar nu gelukkig weer wel. Ik heb de artikelen tot begin september gepost, om nog verder terug te gaan heeft denk ik geen zin meer (Plus ook omdat de data in de artikelen al zijn verstreken).
reply
0