Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

HT Algemeen
G
Gebruiker
Playstation 3 storing beeld
Jan 07, 2013

Hallo, Ik heb mijn playstation 3 aangesloten op de receiver, Echter heb ik storing bij het beeld. Het beeld valt soms weg (wordt zwart) enkele seconden. Soms doet die het een hele tijd wel, en soms valt die enkele keren achter elkaar uit. Overige apparatuur (mediaplayer en digitale ontvanger) doen het wel naar behoren. Als ik op de playstation een dvd afspeel heeft hij ook geen storing. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt

M
Marcellow
Jan 07, 2013

zonder verdere informatie over de gebruikte hardware, kabels en aansluitschema valt hier weinig over te zeggen.

reply
0
G
Gebruiker
Jan 07, 2013

Ik heb een receiver ONKYO TX-SR313. De tv is van Philips 101 cm(2 jaar oud, dus vrij nieuw), type weet ik zo niet.

De aansluiting is als volgt:

PS 3 -> HDMI 1-> Receiver -> HDMI 2-> TV

Overige aansluitingen op receiver:
Mediaplayer -> HDMI 3 -> Receiver -> HDMI 2 -> TV
Digitale tv -> HDMI 4 -> Receiver -> HDMI 2 -> TV

HDMI 1 = goedkope kabel 1,5 m van action
HDMI 2 = duurdere kabel 3 m

Indien nog meer info nodig. zal ik straks even thuis moeten kijken.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 07, 2013

Ik heb er ook wel eens last van gehad. Ligt aan je HDMI kabel.

reply
0
G
Gebruiker
Jan 07, 2013

Ligt de oplossing dan bij een nieuwe hdmi-kabel aanschaffen? Heb je een voorstel welke hdmi kabel goed voldoet?

reply
0
H
HBx2000
Jan 07, 2013

Gebruiker;1917999 wrote: HDMI 1 = goedkope kabel 1,5 m van action
HDMI 2 = duurdere kabel 3 m

Gebruiker, doe eens gek en wissel die kabels eens om.
Net als TylerDurden ook dit probleem gehad. HDMI kabel vervangen en het was opgelost.
TylerDurden;1918000 wrote: Ik heb er ook wel eens last van gehad. Ligt aan je HDMI kabel.

reply
0
M
Marcellow
Jan 07, 2013

En bijna was de TS zelf met deze oplossing gekomen, weet ik zeker... Als je het schema bekijkt kan het niet anders dat de kabel de zwakste schakel is in deze ketting!

reply
0