Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Nieuws
CS
Claudio Santulli
  Welk nieuwsbericht of hardware artikel mis ik?
Oct 13, 2013

Dit topic is bedoeld om ideeën te verzamelen die interessant zijn als nieuws of achtergrond artikelen. De doelstelling is natuurlijk vooral een artikel waarvan we denken dat vaste en (vooral) nieuwe lezers in geïnteresseerd zijn, maar gerelateerd onze site. De bedoeling is dan niet om high tech artikelen te maken, maar juist die materie zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te omschrijven. De hoofddoelstelling is een breed publiek te bereiken. Wat ik kan bedenken, waarvan ik sommige zelfs een must vind ik, zijn:

• Een duidelijk artikel over alle audioformaten die we van Blu-ray, DVD en streaming media kennen. Eventueel met een beknopte geschiedenis van.

• Soortgelijk artikel over beeldkwaliteiten van de diverse media's met ok daar een beknopte geschiedenis van de aspectratio's en matte en anamorphische technieken

• De geschiedenis en transformatie van DVD.nl. Verteld in een leuk, maar informatief verhaal met eventueel afbeeldingen van de oudere sites. En wellicht wat korte anekdotes van oudgedienden.

• De stand van zaken van: OLED. Wat zijn de voordelen? Wat zijn de beperkingen? (Inbranden, grote schermen, levensspan, prijs en productieproblemen) Waarom OLED nog zo lang in ontwikkeling is en hoe de opmars van LED als opvolger van LCD de ontwikkeling van OLED heeft gestagneerd? Het feit dat Plasma als 'ouwe' techniek nog steeds bestaansrecht heeft en volgens experts nog steeds de referentie standaard is, ondanks de opkomst van 4K schermen. Het zou nu een perfect item zijn. Het is actueel. Panasonic gaat aangeven dat men stopt met het produceren van plasma (officieel wordt het ontkent, maar de geruchten gaan) De eerste OLED schermen verschijnen binnenkort. Bedunk dat lezers daar vragen over hebben. Best een stevig artikel, maar heel relevant voor ons als informatieve website.

• Een lijst of artikel met de beste bioscopen in onze ogen om een film te zien.

• Artikel over Netflix, UPC/Ziggo ondemand, KIJK of streaming in het algemeen. (aangezien we ook streaming recensies doen)

• Top 10 films per genre. (Input Patrick) (y)
Graag hoor ik jullie ideeën!

ES
Edgar Smit
Oct 14, 2013

Het stukje van OLED moet je in 2 delen knippen anders wordt het een te groot en te vol artikel.

Bijvoorbeeld OLED Hoe, waarom en de huidige stand van zaken, dus het technische deel

Het andere deel zou dan kunnen gaan over de ontwikkeling van het medium TV als geheel, dus ook plasma, HDReady en FullHD, CRT zelfs RPTV

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 14, 2013

Top 10 films per genre.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 15, 2013

Patrick van den Hul;1954442 wrote: Top 10 films per genre.

Hoe moet ik dit precies zien? Het forum zit namelijk al helemaal vol met dit soort lijstjes..

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 15, 2013

Het forum wellicht wel, maar dit zijn voor frontpage bezoekers wel leuk artikelen. En goed voor de zoekmachines.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 15, 2013

Patrick van den Hul;1954559 wrote: Het forum wellicht wel, maar dit zijn voor frontpage bezoekers wel leuk artikelen. En goed voor de zoekmachines.

Oke, zo had ik er nog niet over nagedacht (y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2013

Zou je eens een opzetje van zo'n lijstje kunnen maken, Patrick?
Heel benieuwd hoe je dat voor ogen hebt.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 15, 2013

Nou we kunnen gewoon per genre-artikel even brainstormen in een topic hier en input leveren. En dan kan een van ons (of in co-productie) het artikel gaan schrijven. Zal dan m.i. vooral moeten bestaan uit wat leuke trivia feitjes. En een link naar onze recensie natuurlijk als we die hebben.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2013

OK, maak eens een start met een genre/onderwerp waar jij graag mee zou beginnen.

reply
0