Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD overige Regio's
T
Trunks17
Enkele vraagjes ivm DVD's "rippen" (?)
Jun 24, 2014

Hallo iedereen, Ik heb enkele problemen met DVD's die ik aangekocht heb. Na even googlen blijkt dat er oplossingen bestaat maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik moet doen. Daarom zou ik het appreciëren wanneer iemand me via dit forum hulp zou kunnen bieden. Mijn problemen/vragen zijn de volgende: 1) De DVD's zijn blijkbaar ingesteld met een regio code die niet op mijn laptop of DVD-player afgespeeld kan worden. Kan iemand me een programma aanraden dat veilig is en me de regio code kan laten wijzigen? 2) 4 van de DVD's werken met blue-ray. Bestaat er een programma om ook dat te wijzigen zonder schade aan de DVD's te berokkenen? En naar welk formaat dien ik de DVD's dan om te zetten? Alvast heel hard bedankt! Overigens alvast mijn excuses voor wanneer ik mijn post niet in de juiste forumsectie geplaatst zou hebben. Milan

CS
Claudio Santulli
Jun 24, 2014

Beste Trunks17

Helaas is het op dit forum niet toegestaan om vragen omtrent het rippen en kopiëren van DVD's te plaatsen. Dit omdat dit voor illegale doeleinden kan worden gebruikt. Daarmee niet zeggende dat dit jouw insteek is, maar in het algemeen. Zie onze F.A.Q.

Betreft de regiocode van je DVDspeler zijn daar diverse utilities voor om softwarematig een regiocode te kiezen. Hou er echter wel rekening mee dat soms de firmware van een PC-dvd-speler een softwarematige regioswitch niet toelaat. Hiervoor dien je dan een firmware te vinden voor jouw speler. Daarvoor kun je echter beter Google raadplegen of PC- of video-editing-forums in plaats van dit dit forum. Wij zijn helaas genoodzaakt berichten van deze aard te voorzien van deze melding en reacties te verwijderen.

reply
0
W
Werner
Jun 24, 2014

"4 van de DVD's werken met blue-ray". Hier kan ik uit opmaken dat je het verschil tussen een DVD en een Blu-ray niet kent. Blu-ray is de next generation opvolger van DVD. Je hebt er een compleet andere speler voor nodig, die weliswaar achterwaarts compatibel is met DVD.

reply
0
T
Trunks17
Jun 24, 2014

Hey,

Bedankt beiden ;). Ik ben inderdaad niet goed thuis in de wereld van DVD's/Blue-Ray :D.

Excuses voor het schenden van de regels, ik was me er niet van bewust.

reply
0