Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
DG
Dan G.
Alles over de streefbedragveiling, meld het hier!
Sep 11, 2014

Ik vroeg me af of het mogelijk is om (filmgerelateerde) items die je wilt verkopen op een alternatieve manier mag veilen en wel als volgt: Stel je hebt 20 blu ray titels die je ter veiling aanbied. Voor die 20 zou je een streefbedrag willen hebben van pak hem beet € 50,- Het is dan mogelijk om op elke titel apart te bieden. Wanneer het streefbedrag behaalt is sluit de veiling en gaan de titels ook voor die prijzen weg als waar het hoogste bod op dat moment op staat. Ik heb deze manier van veilen op een ander forum gedaan en dat werkt echt heel goed. Meer details kan ik later toelichten, ik hoor graag eerst wat men van dit voorstel vind :)

JB
Jordy van Buel
Sep 11, 2014

Klinkt erg omslachtig allemaal, persoonlijk hoeft het van mij niet.

reply
0
P
peptalk
Sep 11, 2014

Lijkt me een goed idee en helemaal niet zo omslachtig volgens mij.

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 11, 2014

Dus als ik het goed begrijp bied je 20 losse BR per stuk ter veiling aan en als die samen €50 (of een ander streefbedrag) opbrengen sluiten al die veilingen?
Volgens mij hebben we nu al niet echt een stuk veilingsoftware anders dan gewoon via berichten bieden en een sluitdatum. Maar zoiets als e-bay of ander gecompliceerde online veiling zou dan losgekoppeld moeten worden van het forum vermoed ik.
Of het een handig iets is, geen idee, ik veil en/of biedt nooit.Ik denk zelf dat het te gecompliceerd wordt om commercieel succesvol te zijn, dat moeten we niet uit het oog verliezen.
Wat wel zou kunnen is een separate veilingsite die gekoppeld wordt aan allesoverfilm.nl waarbij je voor een paar cent kan aanbieden (e-bay achtig) zodat dat een soort DLC wordt.

reply
0
DG
Dan G.
Sep 11, 2014

Omslachtig is het het niet, het is juist een hele prettige manier om van je zaken af te komen. Het enige wat er van de veilingmeester (diegene die de items aanbied) verwacht wordt is dat hij of zij zijn topic goed in de gaten houd en zeer vaak update zodat iedereen goed op de hoogte is van de bedragen. Ik zal even een voorbeeld geven. Stel, verkoper bied de volgende items aan ter veiling:

Blu Ray:

Teenwolf NL
Seven NL
Captain America II NL
Into The Storm NL
The Hunger Games NL

Verkoper stelt als streefbedrag € 25,- aan. Alle items beginnen op € 0,- en verkoper bepaald een minimum start- en biedbedrag. Laten we zeggen € 1,- start en opbieden met € 0,50.

Leden van dit forum zien dit topic en denken: hey, ik heb geen interesse in de hele lijst (wat tot nu toe alleen maar mogelijk is om ter veiling aan te bieden) maar bijvoorbeeld wel in 1 of twee titels. Dus kan het bieden beginnen.

Peptalk begint met een bod van € 1,- op Into The Storm.
Dan denkt: Ik wil wel een bod uitbrengen van € 1,- op Seven

Bij elk bod past de verkoper de startpost aan als volgt:

Teenwolf NL
Seven NL---geboden--- € 1,- Dan G
Captain America II NL
Into The Storm NL---geboden € 1,- Peptalk
The Hunger Games NL

Plots denkt Jordy: ik wil ook wel € 2,- voor Seven betalen dus hij bied dat. Verkoper past het weer aan in de startpost en doet dat zo vaak mogelijk bij alle biedingen. Stel na een paar dagen staat het er zo voor:

Teenwolf NL---geboden--- € 3,-
Seven NL---geboden--- € 4,-
Captain America II NL---geboden--- € 5,-
Into The Storm NL---geboden--- € 10,-
The Hunger Games NL---geboden--- € 3,-

Het streefbedrag is dan behaald en verkoper doet alle titels, zoals afgesproken voor de geboden prijzen van de hand. Zo heeft ieder een leuke prijs betaald en verkoper heeft toch zijn geld bij elkaar.

Nou is niet elke veiling succesvol. Soms komt het voor dat een streefbedrag niet behaald wordt. Wanneer het bijvoorbeeld erg lang stil ligt qua biedingen. Het is dan aan verkoper wat hij gaat doen. Hij mag dan de veiling gewoon stoppen of besluiten een aantal items toch te verkopen, mochten deze op een voor hem acceptabel bedrag staan. Maar meestal gaat dat vooraf aan een deadline, gesteld door verkoper. Statistieken wijzen uit dat, bij het naderen van de deadline de biedingen weer gaan lopen. Mocht er een 'bidwar' aan de gang zijn, vlak voor het sluiten van de deadline dan wordt er na ieder bod verlengt met de tijd, zoals men dat hier ook kent bij het huidige veilingsysteem.

Omslachtig is het dus helemaal niet, sterker nog, alleen de verkoper heeft er werk mee en het is een stuk aantrekkelijker en spannender voor bieders omdat titels gefilterd kunnen worden en men niet direct vast zit aan een heel pakket. En wanneer er titels gescoord kunnen worden voor slechts een paar euro kan dit ook anderen over de streep trekken een bod te wagen.

Wat mij betreft een win-win systeem. Des te meer omdat het zelden voorkomt dat pakketten worden verkocht via het huidige veilingsysteem ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 11, 2014

Dan G.;1984156 wrote: Omslachtig is het het niet, het is juist een hele prettige manier om van je zaken af te komen. Het enige wat er van de veilingmeester (diegene die de items aanbied) verwacht wordt is dat hij of zij zijn topic goed in de gaten houd en zeer vaak update zodat iedereen goed op de hoogte is van de bedragen. Ik zal even een voorbeeld geven. Stel, verkoper bied de volgende items aan ter veiling:

Blu Ray:

Teenwolf NL
Seven NL
Captain America II NL
Into The Storm NL
The Hunger Games NL

Verkoper stelt als streefbedrag € 25,- aan. Alle items beginnen op € 0,- en verkoper bepaald een minimum start- en biedbedrag. Laten we zeggen € 1,- start en opbieden met € 0,50.

Leden van dit forum zien dit topic en denken: hey, ik heb geen interesse in de hele lijst (wat tot nu toe alleen maar mogelijk is om ter veiling aan te bieden) maar bijvoorbeeld wel in 1 of twee titels. Dus kan het bieden beginnen.

Peptalk begint met een bod van € 1,- op Into The Storm.
Dan denkt: Ik wil wel een bod uitbrengen van € 1,- op Seven

Bij elk bod past de verkoper de startpost aan als volgt:

Teenwolf NL
Seven NL---geboden--- € 1,- Dan G
Captain America II NL
Into The Storm NL---geboden € 1,- Peptalk
The Hunger Games NL

Plots denkt Jordy: ik wil ook wel € 2,- voor Seven betalen dus hij bied dat. Verkoper past het weer aan in de startpost en doet dat zo vaak mogelijk bij alle biedingen. Stel na een paar dagen staat het er zo voor:

Teenwolf NL---geboden--- € 3,-
Seven NL---geboden--- € 4,-
Captain America II NL---geboden--- € 5,-
Into The Storm NL---geboden--- € 10,-
The Hunger Games NL---geboden--- € 3,-

Het streefbedrag is dan behaald en verkoper doet alle titels, zoals afgesproken voor de geboden prijzen van de hand. Zo heeft ieder een leuke prijs betaald en verkoper heeft toch zijn geld bij elkaar.

Nou is niet elke veiling succesvol. Soms komt het voor dat een streefbedrag niet behaald wordt. Wanneer het bijvoorbeeld erg lang stil ligt qua biedingen. Het is dan aan verkoper wat hij gaat doen. Hij mag dan de veiling gewoon stoppen of besluiten een aantal items toch te verkopen, mochten deze op een voor hem acceptabel bedrag staan. Maar meestal gaat dat vooraf aan een deadline, gesteld door verkoper. Statistieken wijzen uit dat, bij het naderen van de deadline de biedingen weer gaan lopen. Mocht er een 'bidwar' aan de gang zijn, vlak voor het sluiten van de deadline dan wordt er na ieder bod verlengt met de tijd, zoals men dat hier ook kent bij het huidige veilingsysteem.

Omslachtig is het dus helemaal niet, sterker nog, alleen de verkoper heeft er werk mee en het is een stuk aantrekkelijker en spannender voor bieders omdat titels gefilterd kunnen worden en men niet direct vast zit aan een heel pakket. En wanneer er titels gescoord kunnen worden voor slechts een paar euro kan dit ook anderen over de streep trekken een bod te wagen.

Wat mij betreft een win-win systeem. Des te meer omdat het zelden voorkomt dat pakketten worden verkocht via het huidige veilingsysteem ;)
Zo is het inderdaad ook mogelijk maar ik kreeg meer de indruk dat het ging om een soort e-bay achtige echte veilingsoftware.
Maar dit si supereenvoudig en inderdaad helemaal niet moeilijk te implementeren, alleen duidelijk regels opstellen hiervoor.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 11, 2014

Ik vind het wel een interessant voorstel eigenlijk! Want ik heb me in tijden niet bezig gehouden met de vraagprijzen en zo kan ik een flinke stapel ineens per opbod plaatsen...

reply
0
R
rogue
Sep 11, 2014

Nu is het nog zo dat de eerste post van een veiling niet meer aangepast mag worden na plaatsing, dus daar zou je een oplossing voor moeten zoeken.
Ik zie niet wat er verder op tegen zou kunnen zijn; als het maar duidelijk is voor de koper.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 11, 2014

Oke, dank voor je uitleg Dan. In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
Er zijn enkele haken en ogen aan de 'regels' zoals in jouw uitleg. Persoonlijk zou ik er dan eerder voor kiezen om een veiling te stoppen zodra het streefbedrag is gehaald, dit maakt het tegelijkertijd aanbieden van titels in 1 topic en de mogelijkheid daar los op te kunnen bieden aantrekkelijker voor de bieders (en tevens eerlijker). Verder is het misschien goed om in te stellen dat bij een niet geheel geslaagde veiling titels toch verkocht dienen te worden bij een minimale opbrengst van 80% van het streefbedrag.

reply
0
DG
Dan G.
Sep 11, 2014

Jordy van Buel;1984166 wrote: Oke, dank voor je uitleg Dan. In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
Er zijn enkele haken en ogen aan de 'regels' zoals in jouw uitleg. Persoonlijk zou ik er dan eerder voor kiezen om een veiling te stoppen zodra het streefbedrag is gehaald, dit maakt het tegelijkertijd aanbieden van titels in 1 topic en de mogelijkheid daar los op te kunnen bieden aantrekkelijker voor de bieders (en tevens eerlijker). Verder is het misschien goed om in te stellen dat bij een niet geheel geslaagde veiling titels toch verkocht dienen te worden bij een minimale opbrengst van 80% van het streefbedrag.

Graag gedaan Jordy.

Wanneer het streefbedrag aangetikt of zelfs gepasseerd is zal er een deadline komen. Meestal is dat in de avond zodat iedereen de kans krijgt om mee te kijken (velen werken immers overdag en om hem dan te sluiten zou niet helemaal fair zijn). Echter zal die deadline dezelfde dag nog zijn. Het mag ook weer niet te lang duren inderdaad.

De 80% regel die je noemt zou inderdaad als regel kunnen worden gesteld. Net als bijvoorbeeld dat gedane biedingen niet mogen worden ingetrokken, bieder zich verplicht tot aankoop, verkoper zich verplicht tot verkoop etc.

Het is even uitwerken en daar wil ik met alle plezier bij helpen indien gewenst. Ik denk persoonlijk dat deze manier van traden een toevoeging gaat zijn voor allesoverfilm.nl

reply
0
P
peptalk
Sep 11, 2014

Jordy van Buel;1984166 wrote: In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.

Dat is nou net niet zo.

reply
0
DG
Dan G.
Sep 11, 2014

Wat het handigste is, is om, net als bij de Give-Away hier een apart board voor aan te maken. Aangezien er al een veilingen board is zou deze gebruikt kunnen worden voor het nieuwe systeem. Het handigste is dan ook gelijk om alles op filmgebied, zoals apparatuur, media en merchandise toe te laten alsmede de dragers. Het zou juist omslachtig zijn om bij elke drager een nieuw board te maken. Tevens maakt het een veiling extra interessant vanwege het uitlopende aanbod. Posters, figs, films, spelers...eigenlijk alles wat nu ook apart mag worden aangeboden.

Er kleven uiteraard wel regels aan deze manier van veilen. Ik kan er zo wat opnoemen maar dat is meer aan de crew om dit te bepalen. Uiteraard stel ik me beschikbaar voor tips.

Echter lijkt het me het beste om eerst het oordeel van de crew af te wachten ;)

reply
0
DG
Dan G.
Sep 13, 2014

Precies. Dus wat is het oordeel?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 13, 2014

Er is nog niets besproken onderling, we zullen het eens gaan overwegen.

reply
0
DG
Dan G.
Sep 13, 2014

Oke, nou gooi het in de groep zou ik zeggen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 13, 2014

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Gewoon proberen lijkt mij.
Zolang de aanbieder de tijd en moeite neemt om de stand consequent bij te houden..?

reply
0
DG
Dan G.
Sep 21, 2014

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben een veiling volgens dit systeem gestart. Aangezien de meeste crewleden er wel positief tegenover staan verwacht ik geen problemen toch?

Maar eens kijken of het wil lopen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Sep 21, 2014

Dat is prima.

Wil jij misschien ook zo vrij zijn om een paar regels op te stellen (zover je dat al niet gedaan hebt. Heb het topic nog niet gezien). Dan plaats ik die in de FAQ en in de tka/tva.. regels.

EDIT: zag ze al staan. Zal die binnenkort even verwerken.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 02, 2014

Maar even via hier een algemene mededeling mbt mijn veiling: muv 1 betaling heb ik ze allemaal ontvangen waarvoor dank! Dit weekend ga ik de pakjes maken en verstuurd deze dan begin volgende week.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 02, 2014

Da's mooi! :-)

Zou jij het zelf nog een keer initiëren of viel het je tegen?

reply
0
DG
Dan G.
Oct 02, 2014

Nee hoor, dit zou ik zo weer doen. Uiteraard wel met wat nieuwe regels in acht nemende ;)

Ik zit nu eigenlijk te wachten tot de volgende zich aandient. Bieden is namelijk ook erg onderhoudend om te doen :)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 05, 2014

Klaar :)

[IMG]http://i58.tinypic.com/2z9gu3n.jpg[/IMG]

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Oct 05, 2014

Ik ben benieuwd welke voor mij is... :)

Ik heb trouwens al vuilniszakken genoeg... :p

reply
0
R
rogue
Oct 05, 2014

Mooi Dan (y)!

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 05, 2014

Ziet er goed uit, althans in theorie... :mrgreen:

reply
0
DG
Dan G.
Oct 05, 2014

Alles verstuurd :)

reply
0
R
rogue
Oct 21, 2014

Misschien een idee om de titel aan te passen in zoiets als 'Het grote streefbedrag veiling discussietopic' of zoiets?

In deze veiling lijkt het mij klaar als een klontje dat de biedingen van eendje de veiling beeindigen. Het lijkt mij logisch dat hij, aangezien de biedingen voor hem nog niet verwerkt zijn, hij alles zelf moet tellen en hij geen risico wil lopen dat hij net €1,00 mistelt en hij daardoor alsnog wat mist.
Hij geeft het imo heel netjes aan.

reply
0
E
eendje
Oct 21, 2014

rogue;1988120 wrote: Misschien een idee om de titel aan te passen in zoiets als 'Het grote streefbedrag veiling discussietopic' of zoiets?

In deze veiling lijkt het mij klaar als een klontje dat de biedingen van eendje de veiling beeindigen. Het lijkt mij logisch dat hij, aangezien de biedingen voor hem nog niet verwerkt zijn, hij alles zelf moet tellen en hij geen risico wil lopen dat hij net €1,00 mistelt en hij daardoor alsnog wat mist.
Hij geeft het imo heel netjes aan.

Ja of er een bieding ongeldig bleek te zijn en het streefbedrag alsnog niet bereikt is.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 21, 2014

eendje;1988137 wrote: Ja of er een bieding ongeldig bleek te zijn en het streefbedrag alsnog niet bereikt is.

Heb een paar antwoorden gegeven, doch deze werden allen verwijderd:-(

Wat mij betreft heb je heel duidelijk kenbaar gemaakt dat je de veiling wilde volbieden en daarmee wilde eindigen, volgens mij was je daarin SUPER duidelijk
en heb je wat mij betreft de veiling gesloten, je gaat tenslotte voor het volle bedrag.

Ik heb het iedereen bewust niet makkelijk gemaakt en ben deze veiling hoog begonnen en heb pas op het einde een paar titels overboden omdat ik schijt
heb aan de 1 euro biedertjes, die mogen van mij aan het gas, al kan ik dit nu nog wel doen, als in de toekomst deze vorm van bieden populair wordt, dan
zal ik toch echt niet meer elke ingrijpen, ook ik heb maar een beperkt inkomen en kan niet onbeperkt de boel versnellen/leuk maken.

Hoop dat het allemaal netjes en begrijpelijk voor iedereen afloopt(y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 21, 2014

Titel inderdaad aangepast.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 21, 2014

-mod edit: moeilijk hè lezen? We gaan dit - als alles duidelijk is en afgerond - bespreken. Niet hier.-[INDENT]Last edited by Jordy van Buel; Vandaag at 16:03. [/INDENT]

Diverse antwoorden van diverse leden verwijderd en ook nog eens neerbuigend maakt dat ik deze moderator helaas niet meer serieus kan nemen, wat een teleurstelling:-(

Dacht toch echt dat DVD.nl heel serieus met zijn leden omging en een discussie niet uit de weg ging, helaas met deze veilingsoort waar we nog wat van elkaar kunnen leren
en kunnen ervaren hoe het werkt wordt ons de mond gesnoerd, ook al gaan de opmerkingen in nette en begrijpelijke taal..

De boodschap vrij vertaald:

Even je smoel houden, de veilinghouder bepaald en als alles is afgehandeld komen we er nog wel even op terug.

Zo werkt het natuurlijk niet, dat is mij 1x overkomen en dat laat ik echt niet weer gebeuren, ook een eendje niet, ook al heb ik eendje helpen hoger te bieden, hij/zij was wel
degene die duidelijk liet blijken de veiling vol te bieden.

Kinderachtigheid, daar moeten we me mee stoppen, vol is vol en Martin.Z mag blij zij dat hij zijn veiling heeft vol gekregen, hoop dat hij de juiste keuze maakt en net als rogue
weet wat zijn bieders waard zijn, helaas zijn er dan ook mensen die niet krijgen wat zij wensen, tekort geboden is tekort geboden, nederlandse zuinigheid gaat bij dit spel niet op.

Zit overigens zelf ook vast aan een paar titels die ik niet wilde hebben, maar wel met de komende feestdagen wel weer weggeraak(y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 21, 2014

We gaan een discussie niet uit de weg, maar er was al een paar keer aangegeven dat de discussie niet in dat topic gevoerd moest worden.
Zelfs na mijn verwijzing naar dit topic post je toch nog in dat topic! Geen idee waarom je dat nog deed...

En nee, niet de veilinghouder bepaald, daarvoor zijn juist de regels opgesteld. Er is niets fout gegaan in deze veiling.
Ik snap wel dat mensen niet vrolijk worden als een item voor hun neus weggekaapt wordt. Dat is echter inherent aan een veiling en zeker op een manier als bij een streefbedragveiling. Je weet nooit wanneer het finale bod wordt gegeven.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 21, 2014

Ludo Keeris;1988171 wrote:
Ik snap wel dat mensen niet vrolijk worden als een item voor hun neus weggekaapt wordt. Dat is echter inherent aan een veiling en zeker op een manier als bij een streefbedragveiling. Je weet nooit wanneer het finale bod wordt gegeven.

En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.

reply
0
MZ
Martin Z.
Oct 21, 2014

DVDProfilersFilmgek;1988173 wrote: Heb een paar antwoorden gegeven, doch deze werden allen verwijderd:-(

Wat mij betreft heb je heel duidelijk kenbaar gemaakt dat je de veiling wilde volbieden en daarmee wilde eindigen, volgens mij was je daarin SUPER duidelijk
en heb je wat mij betreft de veiling gesloten, je gaat tenslotte voor het volle bedrag.

Ik heb het iedereen bewust niet makkelijk gemaakt en ben deze veiling hoog begonnen en heb pas op het einde een paar titels overboden omdat ik schijt
heb aan de 1 euro biedertjes, die mogen van mij aan het gas
, al kan ik dit nu nog wel doen, als in de toekomst deze vorm van bieden populair wordt, dan
zal ik toch echt niet meer elke ingrijpen, ook ik heb maar een beperkt inkomen en kan niet onbeperkt de boel versnellen/leuk maken.

Hoop dat het allemaal netjes en begrijpelijk voor iedereen afloopt(y)

Iedereen is anders en reageert anders, prima, maar je taalgebruik en agressief fanatisme in sommige van jouw posts vind ik beneden alle niveaus...

Dan G.;1988178 wrote: En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.

Is niet heel veel aan te doen ben ik bang en is op bv Ebay niet anders. Eerder een hoger bod uitbrengen is het beste advies denk ik :)

In mijn veiling had Eendje met zijn bod de veiling beëindigd, al zijn biedingen bij elkaar zorgden er precies voor dat het streefbedrag werd behaald en hoefde er geen resterend bedrag te worden opgevuld.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 21, 2014

Martin Z.;1988183 wrote: Iedereen is anders en reageert anders, prima, maar je taalgebruik en agressief fanatisme in sommige van jouw posts vind ik beneden alle niveaus...

Is niet heel veel aan te doen ben ik bang en is op bv Ebay niet anders. Eerder een hoger bod uitbrengen is het beste advies denk ik :)

In mijn veiling had Eendje met zijn bod de veiling beëindigd, al zijn biedingen bij elkaar zorgden er precies voor dat het streefbedrag werd behaald en hoefde er geen resterend bedrag te worden opgevuld.

Rest de vraag wie game of thrones nu heeft in verband met terugtrekkingen?

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 22, 2014

Martin Z.;1988183 wrote: Iedereen is anders en reageert anders, prima, maar je taalgebruik en agressief fanatisme in sommige van jouw posts vind ik beneden alle niveaus...

Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

Mocht je niet tevreden zijn met mijn aanbiedingen, dan mag je wat mij betreft je schijfjjes lekker houden, ik zit niet te wachten op aanbiedingen die met wrok worden verzonden!

Je bent onvoorstelbaar als je je klanten/bieders niet gewoon netjes behandeld!

Ik vraag me dan ook af of je nog wel netjes je zaken met mij wilt afhandelen, je komt zeer "agressief fanatisme" op mij over en daar heb ik weinig zin in.:evil:

reply
0
MZ
Martin Z.
Oct 22, 2014

DVDProfilersFilmgek;1988217 wrote: Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

Mocht je niet tevreden zijn met mijn aanbiedingen, dan mag je wat mij betreft je schijfjjes lekker houden, ik zit niet te wachten op aanbiedingen die met wrok worden verzonden!

Ik vraag me dan ook af of je nog wel netjes je zaken met mij wilt afhandelen, je komt zeer "agressief fanatisme" op mij over en daar heb ik weinig zin in.:evil:

Ik heb zeker fatsoen. En ik verstuur ze zeker niet met wrok of zo. Het viel me gewoon op dat een aantal van je posts zo zijn, lang niet allemaal, en vond dat ik hier na dit een paar keer gelezen te hebben best op een normale manier op kon reageren. "Mensen aan het gas" vind ik geen leuke geintjes als het al zo bedoeld is. Maar misschien stapte ik teveel in de rol van moderator, iets dat absoluut niet mijn bedoeling is dus excuses hiervoor.

Voor mij is er dus ook niet echt iets aan de hand, kunnen we prima zaken doen over en weer en heb je gisteren al een PM gestuurd over de afhandeling (y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 22, 2014

DVDProfilersFilmgek;1988217 wrote: Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

Ik begrijp echt niet waarom je dit hier schrijft! Martin Z reageert alleen - terecht - over je opmerking over "mensen aan het gas". Voor de rest komt hij nergens onbetrouwbaar over.
Waarom je hem daar dan van moet beschuldigen is me echt een raadsel en - vooral - niet netjes.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 21, 2014

Je blijft zeuren..... ga toch even je verstand gebruiken! vol geboden is volgeboden!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 21, 2014

DVDProfilersFilmgek;1988206 wrote: Je blijft zeuren..... ga toch even je verstand gebruiken! vol geboden is volgeboden!

Probeer eens te discussiëren met argumenten i.p.v. anderen alleen maar af te blaffen omdat ze anders denken dan jij.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 22, 2014

Dan G.;1988178 wrote: En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.

Wat mij enorm stak was dat je je zelf niet aan je woord hield:evil:

Dat je hier blijft zeuren vind ik buitengewoon onbegrijpelijk van je, vraagbedrag gehaald is einde, wat is daar nu moeilijk aan?

Het kan dus duidelijk wel afhangen van 1 persoon, diezelfde persoon zou ook de hele veiling op zich kunnen nemen, snap je gezever echt niet,
het kan dus wel de persoon zijn die je ook het meeste of minste betaald.... en daar wil jij tegen gaan zeuren, bij mij ben je toen te ver gegaan met je oneerlijkheid en
mocht je alles houden, vind het echt te gek voor woorden dat je het nog steeds niet wilt snappen.

De aanbieder krijgt wat ie vraagt en iedereen die genoeg geboden heeft krijgt waarvoor hij geboden heeft, wat is daar nu zo moeilijk aan?

Degene die met het "beste aan de haal gaat" heeft het spel gespeeld zoals het bedoeld is...... hoeft zelfs niet eens degene te zijn die het meest betaald,
kan zelfs degene zijn die het minste betaald.

Een boer en een zog hebben nooit genog.......

Een heer en een beer willen steeds meer......

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 21, 2014

Je hebt een punt, maar voor beide varianten valt wat te zeggen. Het spel en gok/fout gegokt-factor heeft ook wel iets. Uiteraard koop je zo voor een heel scherp bedrag een bd of DVD die je anders nooit voor die prijs krijgt, het op de valreep bieden kan iedereen doen, ook al heb je het hoogste bod, verlengen kan dus ook oneerlijk aanvoelen. Maar ook voor ons is het even zoeken naar wijsheid. Wil dus zeggen dat we zeker openstaan voor verbetering. Feitelijk zou iedereen kunnen aangeven waar hun voorkeur ligt, want nu is de een voorstander en de ander juist tegenstander. Dan kunnen wij daar eventueel op inspelen.

reply
0
W
Werner
Oct 21, 2014

Claudio Santulli;1988184 wrote: Je hebt een punt, maar voor beide varianten valt wat te zeggen.

Waarom dan de beslissing niet bij de veiler leggen? Die moet natuurlijk de spelregel in zijn eerste beginpost ondubbelzinnig vastleggen.
Mogelijkheid 1: Als het streefbedrag wordt bereikt stopt de veiling met onmiddellijke ingang
Mogelijkheid 2: Als het streefbedrag wordt bereikt wordt de veiling nog maximaal x tijd opengehouden. Als binnen die periode nog een bod wordt geplaatst wordt de veiling opnieuw voor x tijd opengehouden. Na de eerste periode van x tijd zonder nieuwe biedingen wordt de veiling onherroepelijk gesloten.

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Bij eBay gaat het er natuurlijk anders aan toe. Wees gerust, ik heb ook mijn perioden gekend waarin ik met klamme handjes aan de biedknop zat tot de laatste seconde. En zo ook biedingen verloren wanneer de internetverbinding (nog met een goeie ouwe inbelmodem) het op het cruciale moment liet afweten... Eigenlijk leidde dit alleen maar tot extra stress. Maar allesoverfilm.nl is eBay niet. Mits de periode x niet te lang wordt genomen (10 minuten of zo lijkt me redelijk) lijkt het me eerlijker. Na afloop van een veiling de boel nog eens een halve dag rekken is natuurlijk niet eerlijk.

EDIT: Peptalk was me net voor. Pep, kan je 10 minuten wachten met je reactie :grin:

reply
0
P
peptalk
Oct 21, 2014

Werner;1988189 wrote:

EDIT: Peptalk was me net voor. Pep, kan je 10 minuten wachten met je reactie :grin:

Ik verwijder hem wel even;-)
Sorry, moest wat klanten helpen anders had hij er al 10 minuten gestaan.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 21, 2014

Werner;1988189 wrote: Waarom dan de beslissing niet bij de veiler leggen? Die moet natuurlijk de spelregel in zijn eerste beginpost ondubbelzinnig vastleggen.
Mogelijkheid 1: Als het streefbedrag wordt bereikt stopt de veiling met onmiddellijke ingang
Mogelijkheid 2: Als het streefbedrag wordt bereikt wordt de veiling nog maximaal x tijd opengehouden. Als binnen die periode nog een bod wordt geplaatst wordt de veiling opnieuw voor x tijd opengehouden. Na de eerste periode van x tijd zonder nieuwe biedingen wordt de veiling onherroepelijk gesloten.

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Het bedenken is natuurlijk niet zo moeilijk en de optie is uiteraard besproken, maar het goed laten verlopen is vooralsnog wat lastiger. We hadden wel het idee dat het al ingewikkeld genoeg was en hoopten zo iets meer eenvoud en duidelijkheid te creëren. Maar aan alles zitten nog wat ogen en haken, zo ook onze regels. Wat wel al heel duidelijk is, in welke vorm dan ook, dat het succesvol is en wij willen uiteindelijk niet meer dan een zo prettig mogelijke sfeer creëren voor iedereen. Maar zonder dat stukje respect voor elkaar, hoe verhit de discussie ook wordt, hoe makkelijk ook om te doen.., wordt dat lastig! Tja, en dus werk voor ons...

Maar zeker goed dat er hier over gediscussieerd kan worden, want we horen graag ieders mening. Dus thanks voor jullie input!

reply
0
P
peptalk
Oct 21, 2014

Kun je toch zo in de regels er bij zetten dat een veiler kan kiezen welke variant hij wil toepassen, het is dan aan de bieders of ze wel of niet in die veiling willen stappen. Het is alleen wel zorg het juist in de openingspost te zetten, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Liefst ook al gelijk bovenaan in de openingspost.

reply
0
V
Vampire75
Oct 22, 2014

Ik baalde ook best wel toen ik zag dat ik niet meer kon bieden.
maargoed zo gaan dingen.

Waar ik aan zat te denken, kun je geen eind datum aan zoon veiling koppelen ipv een streefbedrag? Of een combinatie van de 2?

reply
0
MZ
Martin Z.
Oct 22, 2014

Vampire75;1988219 wrote: Ik baalde ook best wel toen ik zag dat ik niet meer kon bieden.
maargoed zo gaan dingen.

Waar ik aan zat te denken, kun je geen eind datum aan zoon veiling koppelen ipv een streefbedrag? Of een combinatie van de 2?

Een einddatum is voor de veiler weer niet zo interessant en een te groot risico. Het is lastig en blijft een soort tactisch spelletje, zoals ik eerder zei is een hoog bod aan het begin op een item dat je absoluut wilt misschien wel het beste advies. Je hebt zo minder kans dat anderen daar overheen gaan en mocht het ineens hard gaan met biedingen en jij ben op dat moment toevallig een avondje sporten dan heb je met je eerder uitgebrachte hoge(re) bod toch meer kansen om daadwerkelijk te winnen. Vaak wordt er steeds één eurootje bij geboden, het bedrag blijft vaak laag, zeker voor gewilde items, en wordt makkelijk weer overboden (op het einde).

reply
0
W
Werner
Oct 22, 2014

Die 'mensen aan het gas' vind ik nodeloos kwetsend. Als je er niet tegen kan dat mensen 1 euro bieden, dan moet je een minimumprijs instellen. Er zijn altijd funbieders natuurlijk (2dehands.be is er van vergeven), maar je hebt altijd de vrijheid om er niet op in te gaan, natuurlijk.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 23, 2014

Werner;1988244 wrote: Die 'mensen aan het gas' vind ik nodeloos kwetsend. Als je er niet tegen kan dat mensen 1 euro bieden, dan moet je een minimumprijs instellen. Er zijn altijd funbieders natuurlijk (2dehands.be is er van vergeven), maar je hebt altijd de vrijheid om er niet op in te gaan, natuurlijk.

Het staat er wat stevig, maar wilde gewoon duidelijk zijn dat ik niet veel op heb met de echt zuinige "zogenaamde slimmeriken" die mee hobbelen met de mensen die wel bepaalde titels willen hebben en daar best wel een serieus bod op doen.

De veilinghouder doet met een leuke veiling een beetje een gevarieerd aanbod, zeg maar voor ieder wat wils, hij wil tenslotte het liefst toch ook zijn streefbedrag halen. Hier kun je de 1 euro biedertjes op 1 titel niet tegenhouden, als de veiling is volgeboden dan gaan ook de titels waarop maar 1 euro geboden is, weg voor die prijs...

Zelf zou ik daar weinig zin in hebben, ik geloof Martin en Rogue heus wel als zij zeggen dat er een hoop tijd in gaat zitten, en je bent niet klaar als de veiling is afgelopen, dan moet je de bieders informeren en bijhouden of ze betaald hebben, de spulletjes netjes inpakken en opsturen, daarna nog even bijhouden of alles netjes is aangekomen en indien gewenst aanmelden bij het plus en min systeem..... zou daar zelf voor 1 euro niet zoveel werk in willen stoppen.

Als ik zelf een streefbedragveiling zou houden, dan zou ik elk item een eigen startbedrag geven, dat heeft voors en tegens, het lastige is om als aanbieder zeker niet te hoog te gaan zitten, maar zaken die je niet voor 1 euro van de hand wil doen(alleen al niet voor al het werk dat je ervan hebt) een minimumprijsje te geven. Het voordeel voor de veilinghouder kan zijn dat hij zijn veiling wel volgeboden krijgt, maar niet alle aangeboden waar hoeft te verzenden omdat het minimumbedrag erop niet is geboden, je weert hiermee de " 1 euro funbieder" en het kan wat snelheid brengen in de veiling want het schiet niet op om te beginnen met 1 euro op een item.

Misschien nog een puntje van aandacht, om eventuele teleurstellingen bij bieders te voorkomen, is het vermelden van pakketpost bij items die niet als brievenbuspost verstuurd kunnen worden. Het is niet leuk als je denkt een leuk item te hebben "gewonnen" en er komt pakketpost bovenop terwijl je daar niet echt rekening mee hebt gehouden.

Persoonlijk zou ik ook niet over de grens versturen, denk dat dat een hoop narigheid kan voorkomen, ik weet dat dat voor jou en enkele anderen geen probleem is omdat zij vlak bij de grens wel een Nederlands postadres hebben.

Denk ook dat het voor de zuiderburen weinig zinvol is om hier wat te gaan aanbieden als zij het vanuit België gaan verzenden, de verzendkosten zijn niet echt leuk en zal voor velen dan ook een struikelblok kunnen betekenen en al helemaal voor degenen die denken voor 1 euro wat te kunnen bemachtigen..... of ze moeten net als jij wel doet de hele handel in Nederland op de bus doen.

Ik denk zelf dat de streefbedrag veiling wel potentie heeft, doch dat sommige bieders nog echt heel duidelijk gemaakt moet worden dat volgeboden ook volgeboden is, zo is het spel en zo wordt het gespeeld en als dat eenmaal goed duidelijk is, dan maar hopen dat de bieders hier zelf rekening mee houden.

Er is nu ook weer een veiling gaande..... was op het moment dat ik met dit bericht begon nog niet volgeboden.... maar het kan plots heel hard gaan, te lang wachten is de boot gemist;)

Nu maar weer hopen dat ik duidelijk genoeg ben geweest en toch geen tere zieltjes pijn heb gedaan, dat is nooit mijn bedoeling!

reply
0
W
Werner
Oct 23, 2014

DVDProfilersFilmgek;1988355 wrote: Persoonlijk zou ik ook niet over de grens versturen, denk dat dat een hoop narigheid kan voorkomen, ik weet dat dat voor jou en enkele anderen geen probleem is omdat zij vlak bij de grens wel een Nederlands postadres hebben.

Denk ook dat het voor de zuiderburen weinig zinvol is om hier wat te gaan aanbieden als zij het vanuit België gaan verzenden, de verzendkosten zijn niet echt leuk en zal voor velen dan ook een struikelblok kunnen betekenen en al helemaal voor degenen die denken voor 1 euro wat te kunnen bemachtigen..... of ze moeten net als jij wel doet de hele handel in Nederland op de bus doen.

Daar haal je natuurlijk een teer punt aan, één dat overigens niet alleen bij transacties over de grens speelt. Als je een dvd'tje op een tweedehandssite aanbiedt voor een paar of zelfs 1 euro, dan komt er sowieso bij die prijs nog eens minstens 2,10 euro bij voor verzending (na nieuwjaar wordt het overigens wéér 6 cent meer...) Zonder enige vorm van garantie. Als iemand een meer waardevol item koopt sta ik er tegenwoordig op om Kiala te gebruiken, is iets duurder maar er wordt blijkbaar véél zuiniger mee omgesprongen en beter getrackt. Die verzendkosten doen natuurlijk de hele handel dood. Als ik tegenwoordig via 2dehands nog wat verkoop, zijn het meestal mensen die in de buurt wonen en er 's avonds om langskomen - voor mij uiteraard geen probleem. Maar de instorting van de prijzen in combinatie met de alsmaar duurder en slechter wordende postdiensten hebben dat proces nog wat versneld. Ik woon persoonlijk overigens niet zó dicht bij de grens, maar ik kom gewoon vaak in Nederland - ik ga vaak eens shoppen in Breda of Eindhoven en mijn vakantieadres is vlak bij de grens met Sluis.

reply
0
Z
Zappaaddict
Oct 22, 2014

Persoonlijk vind ik de huidige vorm van de streefbedrag veiling prima. Dat je op basis van de biedingen weet wanneer de veiling ten einde is, maakt het extra leuk. Je kunt daardoor namelijk zelf bepalen of je met jouw biedingen een einde maakt aan de veiling. Of dat je dat niet doet en dus de kans loopt overboden te worden. Ik zou er geen voorstander van zijn om na het bereiken van het streefbedrag de veiling met x minuten te verlengen. Het is nu soms wel lastig om te zien of het streefbedrag is bereikt. Daarvoor moet je de door TS bijgewerkte overzichtspost voor je hebben en kijken wat er daarna nog aan biedingen is gedaan. Omdat er soms met meer dan 1 euro wordt opgeboden, kun je niet simpelweg het aantal biedingen tellen. Misschien dat het verplicht stellen van het vermelden met welk bedrag je het eerdere bod overbiedt hierbij zou kunnen helpen. In deze vorm:

'titel' 'nieuwe bod' (+'bedrag bovenop eerdere bod')

Als de hoogste biedingen voor bijv. Shrek 3 euro en voor Avatar 7 euro waren, dan zouden nieuwe biedingen er zo uit kunnen zien:
Shrek 4 euro (+1)

Daarnaast vind ik dat er moet worden bepaald of je, wanneer je denkt de veiling te beëindigen maar niet helemaal zeker weet of je goed hebt gerekend, mag zeggen dat je het bedrag dat eventueel nog ontbreekt, toevoegt aan titel x. Daarover lijkt nu namelijk wat onenigheid te zijn.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jan 08, 2015

Zappaaddict;1988262 wrote: Persoonlijk vind ik de huidige vorm van de streefbedrag veiling prima. Dat je op basis van de biedingen weet wanneer de veiling ten einde is, maakt het extra leuk. Je kunt daardoor namelijk zelf bepalen of je met jouw biedingen een einde maakt aan de veiling. Of dat je dat niet doet en dus de kans loopt overboden te worden. Ik zou er geen voorstander van zijn om na het bereiken van het streefbedrag de veiling met x minuten te verlengen. Het is nu soms wel lastig om te zien of het streefbedrag is bereikt. Daarvoor moet je de door TS bijgewerkte overzichtspost voor je hebben en kijken wat er daarna nog aan biedingen is gedaan. Omdat er soms met meer dan 1 euro wordt opgeboden, kun je niet simpelweg het aantal biedingen tellen. Misschien dat het verplicht stellen van het vermelden met welk bedrag je het eerdere bod overbiedt hierbij zou kunnen helpen. In deze vorm:

'titel' 'nieuwe bod' (+'bedrag bovenop eerdere bod')

Als de hoogste biedingen voor bijv. Shrek 3 euro en voor Avatar 7 euro waren, dan zouden nieuwe biedingen er zo uit kunnen zien:
Shrek 4 euro (+1)

Daarnaast vind ik dat er moet worden bepaald of je, wanneer je denkt de veiling te beëindigen maar niet helemaal zeker weet of je goed hebt gerekend, mag zeggen dat je het bedrag dat eventueel nog ontbreekt, toevoegt aan titel x. Daarover lijkt nu namelijk wat onenigheid te zijn.

Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 08, 2015

Jordy van Buel;1994338 wrote: Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.

Heb reeds een paar keer een veiling volgeboden, het is niet ondoenlijk om uit te rekenen, maar het vereist wel wat werk en concentratie om het goed te doen.

Bied gewoon voldoende op wat je echt wilt hebben, zeker tegen het einde van een veiling is het opletten geblazen als je een item echt wilt hebben, zoals momenteel ook bij de nog lopende streefveiling,
nog circa 2 tientjes te gaan en dan kan het heel snel zijn afgelopen....

reply
0
R
rogue
Jan 08, 2015

Jordy van Buel;1994338 wrote: Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.

Ondoenlijk niet, maar wel lastig, dat geef ik toe. Normaliter update ik wat sneller, maar vandaag lukte dat helaas niet wegens werk. Maar dan nog, als er opeens veel biedingen achter zijn, zal je het inderdaad zelf even moeten berekenen.
Ik ben zeker ook een voorstander om tussen haakjes de verhoging weer te geven, dan is het wel wat makkelijker tellen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jan 13, 2015

rogue;1994354 wrote: Ondoenlijk niet, maar wel lastig, dat geef ik toe. Normaliter update ik wat sneller, maar vandaag lukte dat helaas niet wegens werk. Maar dan nog, als er opeens veel biedingen achter zijn, zal je het inderdaad zelf even moeten berekenen.
Ik ben zeker ook een voorstander om tussen haakjes de verhoging weer te geven, dan is het wel wat makkelijker tellen.

Ik denk dat we zeer binnenkort de regels weer eens gaan evalueren, maar ik denk dat dit een goede regel is. Het maakt het voor de bieder, maar ook de aanbieder een stuk duidelijker en vooral makkelijker.

reply
0
MZ
Martin Z.
Oct 23, 2014

Eens met bovenstaande! Plus, zoals Rogue al doet in de huidige veiling, opbieden met hele euro's en geen centen. Voor meer overzicht en sneller rekenen :)

Ook nog even een tip van mij: Als je besluit op deze manier te gaan veilen met zeg 20+ titels, zorg dat je veel tijd hebt in de dagen/week na de start :-P

reply
0
R
rogue
Nov 28, 2014

eendje;1991314 wrote: Opnieuw verlaagd, nu 130 euro...
NOG MAAR 14 EURO TE GAAN MENSEN!

Ik heb niet meegeboden met deze veiling eendje, maar ik heb toch een opmerking i.v.m. toekomstige veilingen.

Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

Maar nu ga je het streefbedrag uit het niets verlagen (terwijl er gewoon nog biedingen zijn) en je dichtbij het streefbedrag zit. Dat kan volgens mij echt niet en is ook oneerlijk voor de mensen die eerder geboden hebben. Die dachten nog een marge te hebben van €24 voordat het streefbedrag behaald zou worden.

Nogmaals, ik heb er zelf bij deze veiling geen last omdat ik niet mee geboden heb, maar het lijkt mij wel belangrijk dat de mods van het forum duidelijk maken of dit wel of niet kan voor toekomstige veilingen.
Ik kan mij goed voorstellen dat het anders minder aantrekkelijk wordt om mee te bieden omdat de veilingstarter plotseling het bedrag kan verlagen en je opeens achter het net vist......

reply
0
E
eendje
Nov 28, 2014

Ik heb niet meegeboden met deze veiling eendje, maar ik heb toch een opmerking i.v.m. toekomstige veilingen.

Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

Maar nu ga je het streefbedrag uit het niets verlagen (terwijl er gewoon nog biedingen zijn) en je dichtbij het streefbedrag zit. Dat kan volgens mij echt niet en is ook oneerlijk voor de mensen die eerder geboden hebben. Die dachten nog een marge te hebben van €24 voordat het streefbedrag behaald zou worden.

Nogmaals, ik heb er zelf bij deze veiling geen last omdat ik niet mee geboden heb, maar het lijkt mij wel belangrijk dat de mods van het forum duidelijk maken of dit wel of niet kan voor toekomstige veilingen.
Ik kan mij goed voorstellen dat het anders minder aantrekkelijk wordt om mee te bieden omdat de veilingstarter plotseling het bedrag kan verlagen en je opeens achter het net vist......

Ik wil even rogue quoten (uit mijn eerste streefbedragveiling).
Volgens de regels mag ik dat wel doen om de afronding te bespoedigen. Maar toegegeven, het is niet helemaal eerlijk tegenover bieders. De volgende veilingen dat ik ga doen, zal ik dat alleen doen als het streefbedrag niet te halen lijkt te zijn of er dagen lang geen biedingen meer zijn. Wellicht inderdaad een goeie aanvulling voor de regels, dat het streefbedrag alleen naar beneden mag als het streefbedrag niet haalbaar lijkt te zijn of er geen biedingen meer komen. Mijn excuses voor de bieders.

reply
0
R
rogue
Nov 28, 2014

Het is rogue, niet roque ;).

reply
0
E
eendje
Nov 28, 2014

rogue;1991365 wrote: Het is rogue, niet roque ;).

Haal dat altijd door elkaar :rolleyes:

reply
0
R
rogue
Nov 28, 2014

eendje;1991366 wrote: Haal dat altijd door elkaar :rolleyes:

Dat gebeurt vaker hoor ;). Overigens wil ik (misschien ten overvloede) wel even opmerken dat ik niet denk dat er sprake is van kwade wil o.i.d. van eendje; ik wil alleen graag duidelijkheid hoe het zit met zo'n verlaging.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 28, 2014

Volgens mij wordt dat ook in de regels beschreven. Had eendje niet het topic een jumpstart gegeven, nadat het een beetje doodbloedde, was het nu waarschijnlijk nog stil in dat topic. Gek genoeg liep het topic opeens wel weer.

Het was ook een ambitieuze veiling met een verscheidenheid van artikelen, waardoor het streefbedrag wat hoog was. In die zin was het misschien wel noodzakelijk om het animo een beetje hoog te houden. Er was tijdens de stilte nog een behoorlijk openstaand bedrag. Dan zal men niet zo snel het nut zien om nog te bieden. Persoonlijk denk ik ook dat zo'n topic zonder verlaging niet meer gevolgd wordt. Dat is niet goed voor de veiler, maar zeker niet voor de bieders. Komt de deal nou wel of niet meer? Ik denk dat de veiling langzaam ook een einde nodig had. Dus ik denk dat dit conform de regels een onze insteek is gegaan. De tweede verlaging lees ik als: "Oké, lang genoeg geweest nu, tijd om af te sluiten".

Toch, goed dat je het aanhaalt Rogue! Thanks!

reply
0
R
rogue
Nov 28, 2014

Claudio Santulli;1991413 wrote: Volgens mij wordt dat ook in de regels beschreven. Had eendje niet het topic een jumpstart gegeven, nadat het een beetje doodbloedde, was het nu waarschijnlijk nog stil in dat topic. Gek genoeg liep het topic opeens wel weer.

Het was ook een ambitieuze veiling met een verscheidenheid van artikelen, waardoor het streefbedrag wat hoog was. In die zin was het misschien wel noodzakelijk om het animo een beetje hoog te houden. Er was tijdens de stilte nog een behoorlijk openstaand bedrag. Dan zal men niet zo snel het nut zien om nog te bieden. Persoonlijk denk ik ook dat zo'n topic zonder verlaging niet meer gevolgd wordt. Dat is niet goed voor de veiler, maar zeker niet voor de bieders. Komt de deal nou wel of niet meer? Ik denk dat de veiling langzaam ook een einde nodig had. Dus ik denk dat dit conform de regels een onze insteek is gegaan.

Toch, goed dat je het aanhaalt Rogue! Thanks!

Ik ben het daar niet mee eens Claudio, zie mijn quote waarvan het roodgekleurde mijn grootste bezwaar weergeeft:

rogue wrote: Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

Anders gesteld; stel je voor dat ik de volgende keer nog €25 van mijn streefbedrag afzit. En ik besluit het streefbedrag met €25 te verlagen waardoor het meteen ten einde is. Strikt genomen volgens die regels kan dat. Alleen zullen bieders op een meer gewild object daar echt niet blij mee zijn. Dat kan gewoon niet. Zoals gezegd, de eerste twee keer had eendje een goede reden. Maar de derde keer niet, het liep gewoon nog, er is zelfs vlak ervoor nog wat geboden.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 28, 2014

Je hebt wel een punt Rogue en daar zullen we zeker eens over nadenken met ons team. Bij deze, maar in principe lag de veiling een tijd lang stil en was er sprake van sluiting. De regels stellen dit:
-Voortijdig beëindigen van de veiling mag alleen indien er aantoonbaar geen vooruitzicht bestaat dat het streefbedrag gehaald kan worden en het verschil aanzienlijk is.
-In geval van voortijdige beëindiging komen de gedane biedingen te vervallen. De veilingstarter behoudt het recht om titels waarop geboden is alsnog te verkopen voor die geboden prijs.

Eendje had dus de veiling kunnen beëindigen en dan wel of niet op de biedingen ingaan. Nu heeft hij ervoor gekozen om toch door te zetten een de prijs te verlagen. Of op het moment wat daarna volgt - als de veiling weer loopt - je vaker de prijs weer mag verlagen is inderdaad een beetje een discutabel punt. Nu staat dat in ieder geval nog niet gedefinieerd in de regels, maar daar zullen we het toch eens over hebben. Ik denk persoonlijk wel dat daar een bepaalde periode aan gekoppeld zou kunnen worden, net zoals het uppen.

Met "goed dat je het aanhaalt" zeg ik eigenlijk, "daar gaan we zeker naar kijken". In dit geval ligt het ook een beetje aan de reacties die (gaan) volgen van bieders die dit als issue zien.

reply
0
R
rogue
Nov 28, 2014

Mijn punt was juist dat er zelfs de dag ervoor een bieding binnen was, en dag daarvoor zelfs 8 of 9 biedingen. Dan kun je moeilijk stellen dat de veiling stil ligt.

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan ;), herhaling heeft geen zin. Ik wil wel graag duidelijkheid voordat ik eventueel een nieuwe opstart (y).

Voor de mogelijkheid voor verlagen, dacht ik zelf ook aan een tijdsperiode dat er geen biedingen gedaan worden, bijvoorbeeld als er 3 dagen geen bieding is geweest.
Maar dan is het nog de vraag wat de maximale verlaging mag zijn? Misschien 10% van het streefbedrag?
Ik ben benieuwd.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 28, 2014

Ik snap je punt.

Maar het heeft wel 4 dagen stil gelegen net daarvoor. De vraag is hoe dat was als eendje niet had aangegeven dat hij het topic zou sluiten als er geen biedingen meer waren. Het gat tussen streef bedrag en geboden bedrag was ook behoorlijk. Daarna was het wel een ander verhaal.
Als jij een veiling start kan je simpelweg je eigen wens als regel stellen betreft verlagen of andere randzaken. De bescherming is in dit geval dus nodig voor de bieders. Een maximale verlaging of een beperking daarop hebben we bewust vanaf gezien, omdat we niet alles willen ontmoedigen. Het is wel de bedoeling dat men nog veilingen wil starten. Echter een verlaging waarmee de veiling spontaan sluit is natuurlijk niet toegestaan, maar dat was hier niet het geval.

Mijn persoonlijke idee zou zijn geen beperking van de verlaging, maar na meerdere verlagingen van bepaalde tussenperiode een soort vaste verlenging instellen oid. Maar dan denk ik hardop! En vooral je zegje blijven doen, want dat vinden wij juist prettig en behulpzaam.

reply
0
P
peptalk
Nov 28, 2014

Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi als het streefbedrag verlaagd wordt, dan heb je er veel meer blij dan niet blij en anders moet je gewoon eerder niet minimaal, maar direct stevig verhogen.

reply
0
MZ
Martin Z.
Nov 29, 2014

peptalk;1991432 wrote: Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi als het streefbedrag verlaagd wordt, dan heb je er veel meer blij dan niet blij en anders moet je gewoon eerder niet minimaal, maar direct stevig verhogen.

Precies, goed punt en hier ben ik het mee eens, Ik ben ook van 'stevig' bieden, dit gebeurt echter nauwelijks. Ik bedoel, je wilt iets uit de lijst, dan er ook voor gaan en een reëel bod plaatsen. Vermijd je sneller teleurstellingen door bv verlagingen van het streefbedrag en stel je sneller en zekerder jouw biedingen veilig..

Echter, Rogue heeft ook een punt, niet als een malle dit streefbedrag verlagen in een 'levendige' veiling :)

En inderdaad, geen kwade wil van eendje :)

reply
0
E
eendje
Nov 29, 2014

Het was mijn bedoeling om de veiling snel te sluiten, achteraf gezien had ik de laatste verlaging niet moet doen omdat zoals rogue dat zegt dat de actieve bieders dan dupe worden doordat de veiling nu sneller dan ze dachten voltooid was. Ik ben voor een nieuwe regel dat de verlaging van het streefbedrag wat beperkter wordt. Maar goed, niet kwade wil van mij :).

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Nov 29, 2014

eendje;1991459 wrote: Het was mijn bedoeling om de veiling snel te sluiten, achteraf gezien had ik de laatste verlaging niet moet doen omdat zoals rogue dat zegt dat de actieve bieders dan dupe worden doordat de veiling nu sneller dan ze dachten voltooid was. Ik ben voor een nieuwe regel dat de verlaging van het streefbedrag wat beperkter wordt. Maar goed, niet kwade wil van mij :).

Niet teveel regels AUB.

Heb je laatste verlaging wel gezien, maar had geen behoefte om nog ergens op te bieden, mensen die graag wat willen hebben moeten gewoon bieden en niet zeuren.

OPLETTEN als het einde nadert, maakt niet uit of dat nu bij 14 of bij 24 euro is, kan soms heel snel gaan...... wat een gezeur weer allemaal.

Gaarne een PM met je gegevens kan ik overboeken, zonder dat gaat het me echt niet lukken, je had je geld allang kunnen hebben.

reply
0
E
eendje
Dec 07, 2014

Vind deze vorm van veiling echt fijn, goed idee van Dan G. Al wel wat stroef opgestart maar nu loopt het geweldig. Echt ideaal voor mensen die alles in 1x weg willen, geen gedoe met 60% succesvolle verkoop via o.a. marktplaats en dan met de restjes overhouden. Nu is mijn tweede streefbedrag veiling opgestart en hopelijk wordt deze ook een succes. De derde veiling zal waarschijnlijk voor 80% uit steelbooks bestaan :-P

reply
0
MZ
Martin Z.
Dec 12, 2014

Hmmmm ik heb iets van 30-40 dvd's die ik zou willen verkopen (voor weinig) via een streefbedragveiling, samen met nog wat blu-rays.. Ik twijfel of ik ze net als eendje als pakket doe of per stuk of per 5 bijvoorbeeld (op genre)...

Wat is wijsheid. Iemand ideeën? :-P

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

Ik kreeg veel reacties van mensen die vroegen waarom ze niet op per DVD konden bieden. Ik had helaas veel te groot pakket gemaakt maar gelukkig kon het wel weg. Mijn advies zou om kleinere pakketjes te maken, inderdaad op genre. Op acteur zou ook een optie zijn, zoals ik dat met Jackie Chan deed. Verder zou ik lagere biedbedrag toelaten, bijvoorbeeld minimaal 50 cent.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 12, 2014

Het ligt een beetje aan je collectie, maar waarom niet per stuk aanbieden? Het zijn hier allemaal liefhebbers en verzamelaars, de kans is groot dat men een flink deel van je titels al heeft.
Als men op zoek is naar die éne titel, moet men bieden op een groter pakket (plus bijkomende hogere verzendkosten), waar men eigenlijk geen trek in heeft.
Wil men meer titels hebben, dan kan men zonder probleem ook op meerdere titels bieden.
Het kost iets meer tijd om de veiling te maken en misschien ook het bijhouden zal iets meer tijd kosten, maar ik verwacht dat het animo hoger is als je ze per stuk aanbiedt.
En verwacht geen wereldprijzen voor DVD's, zorg wel voor een realistisch streefbedrag.

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

Dan zou hij het minimum biedbedrag iets van 10 cent van maken, als de DVD's per stuk wordt aangeboden?
Lastig maar wel overwegen waard.

reply
0
R
rogue
Dec 12, 2014

Martin, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou ze nooit per stuk gaan aanbieden. Je krijgt er al geen drol voor, dus je mag blij zijn als je iets verkoopt. De meeste DVD's kun je niet eens voor €1,00 verkopen. Of je moet natuurlijk bijzondere uitgaves hebben (het helpt ook als er nog geen blu-ray van is).
Daarnaast zit je met het opbieden; ik zal toch wel een minimum van €1,00 aanhouden, dan blijft het nog overzichtelijk voor jezelf en de bieders.

En, wat Ludo aangeeft, zeer belangrijk: een realistisch streefbedrag. Kijk niet naar de winkelwaarde, kijk gewoon voor hoeveel ze hier te koop staan en ga er nog een heel stuk onder zitten. Het heeft geen zin om te hoog te zitten, dan duurt het ellenlang voordat de veiling afgelopen is en dan moet je steeds weer gaan verlagen. Als je een goed streefbedrag hebt bepaald, dan duurt de veiling hoogstens een dag of 5 denk ik.

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

rogue;1992549 wrote: Martin, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou ze nooit per stuk gaan aanbieden. Je krijgt er al geen drol voor, dus je mag blij zijn als je iets verkoopt. De meeste DVD's kun je niet eens voor €1,00 verkopen. Of je moet natuurlijk bijzondere uitgaves hebben (het helpt ook als er nog geen blu-ray van is).
Daarnaast zit je met het opbieden; ik zal toch wel een minimum van €1,00 aanhouden, dan blijft het nog overzichtelijk voor jezelf en de bieders.

En, wat Ludo aangeeft, zeer belangrijk: een realistisch streefbedrag. Kijk niet naar de winkelwaarde, kijk gewoon voor hoeveel ze hier te koop staan en ga er nog een heel stuk onder zitten. Het heeft geen zin om te hoog te zitten, dan duurt het ellenlang voordat de veiling afgelopen is en dan moet je steeds weer gaan verlagen. Als je een goed streefbedrag hebt bepaald, dan duurt de veiling hoogstens een dag of 5 denk ik.

Dan toch kan een veiling lang duren, zoals nu met mijn series veiling terwijl ik hier heel stuk onder tweede hands waarde zit. En ook nog met vrij populaire series.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Dec 12, 2014

Het is ook nooit geen garantie dat elke veiling snel gaat. Het nadeel van een groot aanbod is dat het bedrag vaak erg hoog lijkt en mensen de moed verliezen als het verschil lang groot blijft. Ook zal een veiling met Blu-ray's veel sneller klaar zijn dat een met Dvd's of een combi. Daar is simpelweg minder vraag naar en geeft dan het eerder genoemde nadeel. Zoals gezegd zullen alleen aparte of luxe Dvd's nog lopen. Ik denk ook dat het scheiden van artikelen sneller resultaat geeft, omdat het streefbedrag een realistischer beeld geeft en door het scheiden een veiling met Dvd's meer tijd kan krijgen dan een veiling met Blu-ray's.

Ik denk ook dat het bedrag uiteindelijk grotendeels het succes bepaald, misschien is het wel zinnig om veilingen op te splitsen en klein te houden, alhoewel alles natuurlijk vooral om het aanbod draait.

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

Nee inderdaad. De meeste van de series op DVD's dat ik nu aanbied in de veiling zijn niet eens op blu-ray en zijn nog altijd redelijk populair series. Verrassend was dat mijn veiling in eerste twee dagen razend snel richting 100 euro ging en daarna weer stil, wellicht heb je dan gelijk wat betreft dat men de moed verliezen als ze zien dat er nog 130 euro bij moet. Als het zo doorgaat zal ik weer een verlaging moet doorvoeren...

reply
0
R
rogue
Dec 12, 2014

eendje;1992565 wrote: Nee inderdaad. De meeste van de series op DVD's dat ik nu aanbied in de veiling zijn niet eens op blu-ray en zijn nog altijd redelijk populair series. Verrassend was dat mijn veiling in eerste twee dagen razend snel richting 100 euro ging en daarna weer stil, wellicht heb je dan gelijk wat betreft dat men de moed verliezen als ze zien dat er nog 130 euro bij moet. Als het zo doorgaat zal ik weer een verlaging moet doorvoeren...

Dat klopt niet helemaal; zowel Supernatural, Big Bang Theory als House zijn al verkrijgbaar op blu-ray (al dan niet in het buitenland). In deze tijden waarbij je diensten als netflix hebt, is de animo voor series op DVD kopen helaas afgenomen. Op blu-ray wil men ze hier nog wel, omdat de kwaliteit dan beter is dan bij streamen.

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

rogue;1992573 wrote: Dat klopt niet helemaal; zowel Supernatural, Big Bang Theory als House zijn al verkrijgbaar op blu-ray (al dan niet in het buitenland). In deze tijden waarbij je diensten als netflix hebt, is de animo voor series op DVD kopen helaas afgenomen. Op blu-ray wil men ze hier nog wel, omdat de kwaliteit dan beter is dan bij streamen.

Dan ben ik blijkbaar nog niet helemaal op hoogte :lol:.
Zojuist een verlaging in mijn streefbedrag doorgevoerd, hopelijk triggert dat de nieuwe biedingen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Dec 12, 2014

Ik had hem in ieder geval op onze Facebook pagina gedeeld, wellicht helpt dat iets.

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

Claudio Santulli;1992569 wrote: Ik had hem in ieder geval op onze Facebook pagina gedeeld, wellicht helpt dat iets.

Ik zag het, bedankt (y).

reply
0
MZ
Martin Z.
Dec 12, 2014

Thanks voor de input, ik bereid me nog heel even voor :) Uiteraard weet ik inmiddels dat je nauwelijks iets krijgt voor dvd's dus ik streef naar een realistisch bedrag.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Dec 12, 2014

Oke.... laat ik ook een duit in het zakje doen, van waarom ik nog niets geboden heb.....

Stel... ik heb belangstelling in een bepaalde serie, waarop ik wil gaan bieden, maar nog helemaal
niets van heb, dan wil ik natuurlijk wel alle delen achtereenvolgend krijgen waarop ik geboden heb,
helaas heb ik die garantie nu niet.

Wat heb ik aan een serie waar plots deel 3 wordt weggeboden aan het eind en ik er dan duur en misschien
niet passend een deel voor (veel) meer moet bijzoeken.

Het houd mij tegen, eerlijk... ik heb belangstelling in 1 van de series, maar die kan ik safe incl. verzendkosten
ook elders bestellen.

Ik houd niet van risico's nemen op dit gebied en heb tevens de luxe dat ik een kijkachterstand van zo'n 2 jaar heb,
met andere woorden, ik kan de kat uit de boom kijken.

In mijn geval is het een persoonlijke omstandigheid, maar ik kan ook begrijpen dat er meerdere angstig kunnen
zijn in het geval er 1 deel of 2 delen uit de serie weg kunnen vallen. als iemand er een schamele euro meer voor bied
om bijvoorbeeld de veiling rond te krijgen.

Het houd mij tegen.

In het engels heet het dacht ik, just my two cents

reply
0
E
eendje
Dec 12, 2014

Ik heb voor deze manier gekozen omdat het zo voor mensen die de beginnende seizoenen al hebben een kans te bieden om op latere seizoenen te kunnen bieden. De scenario dat jij beschrijft is wel een extreme situatie en het beschrijft ook een enorme aso. Ik zie niet zo snel gebeuren dat als jij op 8 seizoenen biedt dat iemand dan seizoen 3 weg biedt. Wat ik met deze manier wilde bereiken is dat ene persoon beginnende seizoenen kan krijgen en andere persoon de latere seizoenen om zo ene persoon een start in de serie te bieden en andere een aanvulling op zijn/haar bestaande collectie.

Ook wilde ik ook voorkomen dat een veiling eindeloos doorgaat omdat vrijwel iedereen altijd met minimum biedbedrag biedt, dan duurt bereiken van het streefbedrag van 230 euro op 8 series enorm lang. Al kan ik de minimum wel hoger maken maar dat maakt daartegen weer minder interessant om te bieden.

Wat wellicht een optie is om in mijn veiling een regel te opstellen dat voorkomt dat iemand een serie met gaten krijgt, maar dat levert dus weer meer regels...

Aan alles hangt dus voor- en nadelen...

Iemand anders nog mening hierover?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 12, 2014

eendje;1992587 wrote: Iemand anders nog mening hierover?

Mijn mening is dat er geen eenduidige manier is. De optie van DVDPFG kan ik me ook voorstellen, bij series dan.
Voor gewone titels zou ik per stuk doen, maar anderen hebben weer liever pakketten.
Dus ik zou zeggen, doe wat je zelf het prettigst vindt en waar je ook tijd voor hebt.

reply
0
DG
Dan G.
Jan 13, 2015

Mag je ook games aanbieden als onderdeel van een streefbedrag veiling?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jan 13, 2015

Nee, net als in de gewone veilingen staan we games niet toe.

reply
0
DG
Dan G.
Jan 13, 2015

Thx Jordy.

reply
0
R
rogue
Feb 26, 2017

Zomaar een vraagje: de veiling van thonie loopt nu meer dan 2 maanden.
In hoeverre zijn degene die bijvoorbeeld 2 maanden geleden een bod hebben gedaan (en nog steeds de hoogste bieder zijn) nu nog "verplicht" om ze te kopen? Ik kan mij voorstellen dat een tijdslimiet zit aan de geldigheid van een bod; je kunt niet in redelijkheid verwachten dat iemand meer dan 2 maanden wacht of zijn bod genoeg is.
Voor de duidelijkheid: ik hoop dat het bedrag gehaald wordt, maar was toch wel benieuwd.

reply
0