Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
LK
Ludo Keeris
Beste TV-serie (van het moment of de 21e eeuw)
Sep 25, 2014

Om een artikel te maken over de Beste TV-serie (Van het moment - of - Van de 21e eeuw), zoals De Volkskrant dat pleegt te doen, willen we je vragen om jouw beste 3 TV-series te noemen. Dan maken we daar een mooi overzicht van. Dus schrijf je drie favoriete series op en als het kan ook een korte omschrijving waarom.

RB
Rogier Burghout
Sep 25, 2014

1. The X-Files: baanbrekende serie. Geweldig verhaal, ondersteund met een prima bioscoopfilm en acteurs om steeds weer van te genieten. Elke aflevering was hoogstaand en de mythology-afleveringen nagenoeg ongeëvenaard. Ondanks de mindere laatste seizoenen en de mindere tweede bioscoopfilm blijft deze toch bovenaan de lijst. Gene enkele sci-fi/drama/thriller serie heeft sindsdien zo'n hoge niveau gehaald, en voor bijna 10 seizoenen lang.
2. The Shield: baanbrekende politieserie. Rauw, confronterend en geweldig geproduceerd (camerawerk, mis-en-scene). Hoofdrolspeler waarvan je wel van moet houden om hem te haten en een einde waar menig serie een puntje aan kan zuigen.
3. The Sopranos: meersterlijke mafiaserie die voor het eerst de standaard-familie van een mafiabaas neeneemt in het dagelijkse leven, en zonder soap-perikelen. Meesterlijke rol van Gandolfini en de bijrollen blijven ook geweldig.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 25, 2014

1. Band of Brothers: buiten het feit dat de 2e Wereldoorlog mij enorm intrigeert is deze serie an sich ook erg mooi en soms ook spectaculair in beeld gebracht. Maar ook de kleinere scènes zijn zeer sterk door het enorm overtuigende acteerwerk. Van de series die ik tot nu toe heb gezien is dit de enige die me op alle fronten weet te overtuigen.

2. Game of Thrones: waar het het eerste seizoen allemaal een beetje op gang moest komen, wordt het elk seizoen spannender en intrigerender. Ik heb de boeken nooit gezelen, maar ik houd van dit soort fantasy achtige settings. De combinatie met de enorme hoeveelheid slinkse politieke spelletjes maken dit tot een serie om van te smullen. Acteerwerk van de bovenste plank. Prachtig produktiedesign. Mooie locaties. En nog een paar seizoenen te gaan!

3. Breaking Bad: deze serie hoort gewoon in een top 3 te staan. Hoort ie misschien op 1? Voor velen wel. Voor mij niet, maar wat een meesterwerk is dit ook. Het verhaal is fantastisch en geweldig goed verteld. De hele opbouw houdt de serie erg boeiend en ook spannend. Een serie die zich bij uitstek leent voor bingewatching. Ik heb de eerste 4 seizoenen in 2 weken verslonden. Absolute aanrader!

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 27, 2014

IK kijk niet zo veel series maar de serie die ik wel gezien heb en enorm van genoten is Breaking Bad.

reply
0