Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
R
rogue
Captain America: Civil War (2016)
Mar 10, 2015

Jeremy Renner's Hawkeye will be joining the ensemble of next year's Captain America 3... Appreciating that attention is currently focused on the incoming Avengers: Age Of Ultron, next year's Captain America: Civil War also seems to be a pivotal movie in the Marvel cinematic universe. We already know that the film will bring Captain America and Iron Man into conflict with one another, and it's all but been confirmed that the movie will also see Spider-Man join the Marvel cinematic universe. Now? It's definite that Jeremy Renner's fourth screen appearance as Hawkeye will come in the film as well. The next Captain America film is based on the Civil War storyline from the comics, and Hawkeye wasn't actually present at first for that. Still, Renner joins a cast that's also going to include Chris Evans, Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Anthony Mackie, Daniel Bruhl and Chadwick Boseman, the latter of whom will be debuting as Black Panther in the movie. Captain America: Civil War is to be directed by Joe and Anthony Russo, who helmed last year's Captain America: The Winter Soldier. It'll be released in April 2016 in the UK. Read more: here

L
Lefty
Mar 12, 2015

nou nog maar eventjes wachten:cry:

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 12, 2015

Hawkeye stond bovenaan in de polls om het loodje te leggen in Age of Ultron, dus hij kan van de lijst. :mrgreen:

Pas weer alle 107 comics gelezen van de Civil War verhaallijn en dat laat zien wat voor groot en omvangrijk verhaal dit is. Om dat in één film te proppen wordt onmogelijk dus er zal flink aan versleuteld gaan worden. Hopelijk mag het nog iets van die naam mogen dragen als ze er klaar mee zijn.

reply
0
PR
Pieter R.
Mar 12, 2015

Marcel den Haan;1998149 wrote: Hawkeye stond bovenaan in de polls om het loodje te leggen in Age of Ultron, dus hij kan van de lijst. :mrgreen:

Pas weer alle 107 comics gelezen van de Civil War verhaallijn en dat laat zien wat voor groot en omvangrijk verhaal dit is. Om dat in één film te proppen wordt onmogelijk dus er zal flink aan versleuteld gaan worden. Hopelijk mag het nog iets van die naam mogen dragen als ze er klaar mee zijn.

Hoeft natuurlijk niet het complete verhaal te zijn. Kan ook zijn dat de Civil War ontstaat door het verschil van mening ivm de registratiewet. Hoeft natuurlijk niet te zijn dat het in de film ook helemaal wordt opgelost.
Bovendien: je kunt het ook in een groter geheel zien. Nu Agents of SHIELD ook een plek heeft in de MCU kan daar mooi naartoe gewerkt worden. We zullen zien, maar van mij krijgen ze het voordeel van de twijfel want wie had een aantal jaren geleden gedacht dat ze dit gevaarte aan verhalen zo goed zouden verfilmen, waarbij nog alles in elkaar overloopt ook.

reply
0
L
Lefty
Mar 14, 2015

Marcel den Haan;1998149 wrote: Hawkeye stond bovenaan in de polls om het loodje te leggen in Age of Ultron, dus hij kan van de lijst. :mrgreen:

is daar ook een complete bundel van? de volledige civil war?

reply
0
PR
Pieter R.
Mar 14, 2015

Lefty;1998236 wrote: is daar ook een complete bundel van? de volledige civil war?

http://www.bol.com/nl/p/civil-war/1001004004721153/

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 12, 2015

Weet haast wel zeker dat ze niet het complete verhaal verfilmen. Dat is niet te doen. Je mist sowieso de impact van de vele karakters die een kant kiezen en waardoor er echt twee groepen tegenover elkaar komen te staan. In de MCU is het aantal karakters erg klein, hierdoor komt dit mijn inziens veel minder heftig over. De hele Superhuman Registration Act hoeft ook niet in die vorm gebruikt te worden. Meeste karakters in de MCU zijn al bekend, lopen namelijk gewoon rond zonder masker (Cap, Hawkeye, Widow), dus heel de redenatie dat de helden bekend worden valt dan ook al weg. Maar we gaan het zien, ben er erg benieuwd naar.

reply
0
L
Lefty
Mar 14, 2015

bedankt pieter maar die heb ik ik dacht omdat marcel zei 107 comics dat er meer waren omdat deze 208 paginas telt

reply
0
PR
Pieter R.
Mar 14, 2015

Lefty;1998242 wrote: bedankt pieter maar die heb ik ik dacht omdat marcel zei 107 comics dat er meer waren omdat deze 208 paginas telt

Die 107 comics: daar zitten ws. ook een flink aantal sidestories bij die leiden tot de Civil War. En dan zou Civil War op zich een apart verhaal zijn. Net zoals Avengers: Infinity Wars een op zich staand verhaal is, maar de opbouw ernaar toe zijn weer aparte verhalen.

reply
0
L
Lefty
Mar 14, 2015

ahzo oke bedankt. maar in het begin van dat boek staat civil war part one of seven

reply
0
L
Lefty
Mar 14, 2015

sorry zijn de hoofdstukken

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 14, 2015

Het boek in die link bundelt Civil War 1 t/m 7, de hoofdverhaallijn van deze crossover. De 107 comics die ik noem zijn inclusief deze zeven dus vooral zogenaamde tie-ins en add-ons. Tie-ins zijn comics die uitgegeven worden in de normale run van een serie, maar inhaken op de gebeurtenissen rondom Civil War. Zo heb je bijvoorbeeld Amazing Spider-Man nummer 537, maar ook bijvoorbeeld uitgaven van Fantastic Four, Captain America en Black Panther. Add-ons zijn comics die eenmalig verschijnen om het verhaal wat meer achtergrond te geven of om bepaalde gebeurtenissen verder uit te leggen.
Er zijn wel DVD's te koop, onder andere bij Amazon.com, waarop digitale versies staan van alle betrokken series en uitgaven.

reply
0
L
Lefty
Mar 14, 2015

oke thnx marcel zal het ff opzoeken (y)

reply
0
R
RobinB
Mar 15, 2015

Dit is toch wel 1 van de Marvel films waar iedereen op wacht echter ben ik benieuwd of het Dawn of Justice zal overtreffen. Mogelijk wel,want Marvel films zijn over het algemeen goed, aldus dat vind ik:)

reply
0
R
rogue
May 20, 2015

Eerste foto van Crossbones:

[img]http://cdn-static.denofgeek.com/sites/denofgeek/files/styles/insert_main_wide_image/public/2/86//crossbones.jpg?itok=qi9XAj-8[/img]

reply
0
R
rogue
Aug 18, 2015

[h=1]Captain America: Civil War is "a family dispute"[/h][LEFT][h=2]Chris Evans and Anthony Mackie have been chatting about next year's Captain America: Civil War...[/h] Production continues on the new Captain America film, Captain America: Civil War, that's being put together by directors Joe and Anthony Russo again. The movie stars Chris Evans, but it also seems to be an Avengers film in all but title. Thus, the likes of Scarlett Johansson, Robert Downey Jr, Paul Rudd, Anthony Mackie and Jeremy Renner are all set to feature.
Over the weekend, at Disney's D23 event, Chris Evans and Anthony Mackie took to the stage to talk about the movie, and footage from it was showcased. That footage hasn't made it online as of yet.
Mackie was asked whether it's full out war between Falcon and Cap in the new movie, and quickly nixed that idea. "Nah, it’s not MMA. We definitely have gloves on. It’s more a family dispute, and that’s what so great about this movie and the characters and how they work together. It’s more so when you have a sibling rivalry".
He added that "the reason why people can relate to these characters so much, is because they can relate to what they’re going through. Everybody’s fought with one of their siblings or one of their friends and wanted to make up with them but couldn’t figure out how to do it".
Evans, too, added a vague tease for the film. "Marvel has a lot of balls in the air, you have a lot of movies that they’re trying to bring together", he said. "There’s a lot of things that they’re trying to marry and when you have characters like Falcon and Winter Soldier, these movies are really compressing these storylines. In this movie alone, there’s the relationship between Cap and Falcon, the relationship between Cap and Winter Soldier".
The first trailer for Captain America: Civil War can't be too far away we'd suggest, given that the movie itself is out in the UK in April 2016. We'll keep you posted on that, though...

[LEFT]
Read more: http://www.denofgeek.com/movies/captain-america/36600/captain-america-civil-war-is-a-family-dispute#ixzz3jBflQeAf
[/LEFT]

[/LEFT]

reply
0
Y
YAH87
Nov 25, 2015

De eerste trailer is uit. Ziet er toch weer vrij gaaf uit en een glimp van Black Panther in actie. Nog geen Spidey te bekennen.

reply
0
S
skunk
Dec 21, 2015

idd is wachten op spidey. Trailer was weer geweldig snel op naar 2016

reply
0
RB
Roger B.
May 05, 2016

Dat word zelfs in de film verteld:Black Panther bestaat al meerdere generaties en door de dood van zijn vader is hij Black Panther en koning tegelijk.

reply
0
D
Daniel80
Feb 12, 2016

reply
0
R
RobinB
Feb 20, 2016

Ik vind deze tv spot erg tof. Hopelijk komt er nog een final trailer.

reply
0
R
raymen
Mar 10, 2016

Nieuwe trailer
En op het eind ..... Ja ja spidey
hij zit er wel degelijk in
en wat een trailer
heb er zin in

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2885727513

reply
0
J
jeroeni
Mar 10, 2016

raymen;2020845 wrote: Nieuwe trailer
En op het eind ..... Ja ja spidey
hij zit er wel degelijk in
en wat een trailer
heb er zin in

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2885727513

Het ziet er weer degelijk uit maar het gevoel van marvel verzadiging komt nu wel om de hoek kijken bij mij.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 10, 2016

Ik had hem al gedeeld op de Facebook pagina van DVD.nl.

www.facebook.com/dvdnl/

Cool!! Alex Ross Spidey! Kijk er wel naar uit. Alhoewel ik graag het traditionele pak zie. Vond met de laatste niks mis. Alleen de voorlaatste vond ik echt een misser. Gelukkig zijn ze redelijk traditioneel gebleven. De ogen zijn wel cartoonisch...

Maar moet de film eigenlijk niet gewoon The Avengers: Civil War heten? Er zijn er meer wel dan niet, geloof alleen Thor en Hulk niet.

reply
0
W
Werner
Mar 10, 2016

My spider sense is tingling... :)

reply
0
R
rogue
Mar 12, 2016

Ik krijg meteen zin om de limited series weer te gaan lezen :). Het enige wat mij tegenhoudt is dat ze ergens achter schotten op zolder staan in grote comic dozen :lol:.....

reply
0
R
RobinB
Mar 12, 2016

Erg toffe trailer imo en eindelijk Spidey!

reply
0
B
bart22
Mar 31, 2016

Nieuwe TV-Spots:

Ik heb hier wel zin in!

reply
0
W
WaymannDirector
Mar 31, 2016

Ziet er allemaal nogal knullig uit wanneer ze op elkaar afstormen... Dit blijft ik toch als The Avengers 3 zien...

reply
0
B
bart22
Apr 08, 2016

Nog eens een nieuwe trailer:

Deze bevat wel niet zoveel nieuwe beelden. Maar ik kijk wel ontzettend uit naar deze release.

reply
0
B
Bettina
Apr 08, 2016

Hier kijk ik erg naar uit!

reply
0
J
Joslyn
Apr 08, 2016

Tickets al gekocht. Imax 3D in de nieuwe Pathé Arnhem op 29 april

reply
0
H
Hombre
Apr 09, 2016

ik ga deze overslaan

reply
0
B
Bettina
Apr 10, 2016

Hombre;2022310 wrote: ik ga deze overslaan

Waarom?

reply
0
W
wolverine
Apr 10, 2016

Bettina;2022352 wrote: Waarom?

"Niet omdat het moet, maar omdat het kan" :twisted:

reply
0
J
jeroeni
Apr 10, 2016

wolverine;2022354 wrote: "Niet omdat het moet, maar omdat het kan" :twisted:

Oh die is flauw:lol:

reply
0
J
Joslyn
May 01, 2016

afgelopen vrijdag gezien. Hele toffe film, zeker in de top 3 beste MCU films. Heb me 2,5 uur vermaakt en naast de serieuze actie ook lekker kunnen lachen.
Imax zaal nieuwe Pathe Arnhem is erg goed. Blijf bij de credits zitten voor 2 extra scenes

reply
0
X
Xenomorph
May 01, 2016

Gisteravond gezien in Pathe Imax

super goeie film, de beste van de marvel reeks tot nu toe, de introductie van de nieuwe karakters;
Black Panther is heel goed, een karakter waarvan ik graag een solo film zie verschijnen. De nieuwe spiderman: Tom Holland, ik had eerst zoiets, jezus , waarom nu alweer een nieuwe spiderman ik had geen problemen met andrew garfield.
Maar deze uitvoering en ook tante May (marisa Tomei) heel mooi gedaan

de acties scenes zijn supergoed, en de humor is ook zeer goed. Dit is een voorbeeld wat een actie /superhelden film moet zijn.
Zack Snyder , Warner Bros, : watch , listen and learn.

de Russo brothers hebben na the winter soldier weer een vermakelijk product afgeleverd, op naar de Infinity Wars I en II

Kevin Feige is trouwens een echte Star Wars fan en hij verwerkt meerdere inside jokes in de Marvel films naar het verliezen van een arm of hand:
http://nl.metrotime.be/2015/04/26/must-read/de-inside-joke-in-de-marvel-films/

reply
0
D
Dai
May 01, 2016

Xenomorph;2023587 wrote: Gisteravond gezien in Pathe Imax
de acties scenes zijn supergoed, en de humor is ook zeer goed. Dit is een voorbeeld wat een actie /superhelden film moet zijn.
Zack Snyder , Warner Bros, : watch , listen and learn.

Dit is wat mij betreft echt het verschil tussen al die andere blockbusters (beide avengers films, winter soldier en ook de transformers films), de laatste 20 min ontaard in een cgi gevecht met veel vallende gebouwen en explosies. Bij civil war is dit niet het geval, het zijn allemaal 1 op 1 gevechten. Heerlijk om te zien.

reply
0
M
MJK1988
May 02, 2016

Mijn favoriete MCU film. En na deze film helemaal zin in de nieuwe Spider-Man.

reply
0
K
Khonnor
May 05, 2016

Hmm, gisteren gezien in IMAX, maar ik ben minder enthousiast.

- voor mijn gevoel geen CA film, zoals de vorige twee. Eerder Iron Man of mini-The Avengers film.
- weinig 'Mega'-actie. Aan het begin van de film in Lagos, op het vliegveld en aan het eind tussen IM en CA.
- Actiescenes met erg schokkerig beeld gefilmd, vooral aan het begin.
- Erg verwarrende time-jumps. CA is in London voor een begravenis, ziet op het nieuws dat er een explosie is in Wenen en een minuut later is hij daar ook. Is het Superman? En zo waren er nog een paar van dat momenten voor mijn gevoel.
- Spiderman voor mijn gevoel er echt ingepropt als soort van product placement voor de nieuwe Spiderman film, vond het niet bepaald goed uitgewerkt waarom IM perse SM erbij moest hebben. Spiderman zelf was niet vervelend ofzo, maar vond het gewoon niets toevoegen.
- Black Panther....die gast verliest zijn vader en heeft toevallig meteen zo'n pakje klaarliggen om aan te doen?

reply
0
B
BigLebowski
May 05, 2016

De punten die je noemt, vielen mij ook op inderdaad. De film was genietbaar, maar zeker niet zonder gebreken. Echter, als ze de time-jumps meer hadden uitgewerkt, was de film wel op 3 uur gekomen waarschijnlijk. Er is vast en zeker om die reden het nodige weg gelaten. En anders verliest de film ook zijn tempo. Maar inhoudelijk ben ik het met je eens.

reply
0
R
raymen
May 05, 2016

nou ik denk dat black panther wel meer verleden heeft als snel een pakje klaar hebben liggen.

Maar dat wordt in zijn eigen film wel duidelijk denk ik

Mvrg,
RAymen

reply
0
B
BigLebowski
May 05, 2016

Dat zal best, maar ik snap Khonnor's kritiek wel. In de film is het alsof er geen voorgeschiedenis is en hij [spoiler]door de aanslag op zijn vader[/spoiler] meteen in The Black Panther veranderd met pak en al. Gaat een beetje snel allemaal.

reply
0
RB
Roger B.
May 05, 2016

Nogmaals:Hij zegt dat hij al Black Panther was.
De eerste after credit scene maakt dit ook duidelijk.

reply
0
B
BigLebowski
May 05, 2016

Oke, dat ben ik dan even kwijt.

reply
0