Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
F
Frank
Jurassic World 2 (2018)
Jul 24, 2015

Universal Pictures and Amblin Entertainment announced today that the sequel to Colin Trevorrow's blockbuster Jurassic World will arrive in theaters on June 22, 2018. Trevorrow will write the script for the upcoming film with Derek Connolly. Steven Spielberg will executive produce the film through Amblin Entertainment. Chris Pratt and Bryce Dallas Howard are set to return for the sequel. Yesterday, Jurassic World became the third top-grossing film of all-time, after it surpassed The Avengers. To date, the film has grossed $1.52 billion at the global box office. Bron: www.blu-ray.com.

CW
Chris W
Jul 24, 2015

Fuck it.... Gelukkig heet t allemaal Jurassic World en kan je t uit t Jurassic Park universum bannen op die manier

reply
0
J
jeroeni
Jul 24, 2015

Chris W;2006176 wrote: Fuck it.... Gelukkig heet t allemaal Jurassic World en kan je t uit t Jurassic Park universum bannen op die manier

Geniet jij ook wel eens van films ?;)

reply
0
CW
Chris W
Jul 24, 2015

jeroeni;2006180 wrote: Geniet jij ook wel eens van films ?;)

Is dit nou echt nodig? Enkel omdat ik deze *** (oeps, dit is inmiddels afgesplitst voor deeltje 2) vind, T5 *** vind en Interstellar niet eens ben met het hele bericht aan jezelf geven in het verleden ben ik een zeiksnor ofzo?

Ik woon niet vlak bij een pathe of andere grote bioscoop en heb daarom niet voor een habbekrats per maand onbeperkt films te kijken. Dus misschien sta ik daardoor gewoon kritischer tegenover films dan jou?

reply
0
J
jeroeni
Jul 24, 2015

Chris W;2006184 wrote: Is dit nou echt nodig? Enkel omdat ik deze *** vind, T5 *** vind en Interstellar niet eens ben met het hele bericht aan jezelf geven in het verleden ben ik een zeiksnor ofzo?

Weet niet of je een zeiksnor bent maar je klinkt vaak wel zo.
Ik zet er een;)bij dus neem het niet zo zwaar.

reply
0
T
tmvde
Jul 24, 2015

De titel is nog niet bekend, Jurassic World 2 is voorlopig een placeholder.

reply
0
R
R.ené
Jul 26, 2015

Chris W;2006176 wrote: Fuck it.... Gelukkig heet t allemaal Jurassic World en kan je t uit t Jurassic Park universum bannen op die manier

Nou zeg, wat ben jij weer negatief

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jul 24, 2015

Dit was natuurlijk te verwachten...

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 22, 2017

Het vervolg gaat Jurassic World: Fallen Kingdom heten.

[ATTACH=CONFIG]8935[/ATTACH]

reply
0
D
drTree
Jun 22, 2017

Verhip, leuk, dank je.

Rogier Burghout;2045557 wrote: Het vervolg gaat Jurassic World: Fallen Kingdom heten.

[ATTACH=CONFIG]8935[/ATTACH]

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Dec 04, 2017

Alvast een teaser,,:lol:

reply
0
J
jeroeni
Dec 04, 2017

Vond die vorige JW best aardig.

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Dec 05, 2017

En nog een teaser...8-)

reply
0
R
rogue
Dec 05, 2017

Meer van hetzelfde, maar in dit geval vind ik het niet zo erg. Het zijn zeker geen topfilms, maar dat hoeft ook niet altijd. Deze lijkt mij weer erg leuk om met de kinderen te kijken.

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Dec 05, 2017

Kom weer iets grappigs tegen op youtube..

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Dec 08, 2017

Wow..... Wow....... WOW.......WOW...................

reply
0
T
tmvde
Dec 08, 2017

Ziet er veelbelovend uit!

reply
0
W
Werner
Dec 08, 2017

Ik vraag me af of Jeff Goldblum een belangrijke rol gaat krijgen of dat het bij een veredelde cameo blijft.

reply
0
J
jeroeni
Dec 08, 2017

Ik kan geen betere bedenken dan Pratt & Dallas[lekker wijf:oops:] voor de nieuwe Jurassic Park films.

Heb spontaan zin om die vorige morgen weer eens te kijken.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Dec 09, 2017

Dr. Grant moet terugkomen.

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Dec 09, 2017

Pastichio Rocker;2053180 wrote: Dr. Grant moet terugkomen.

Het zal me niks verbazen als hij een credit scene heeft. Er staat nog een Jurassic World 3 in de planning. Wie weet...

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Feb 05, 2018

Trailer 2...

reply
0
K
Kev
Jurassic World: Fallen Kingdom
Jun 10, 2018

Iemand hier deze al gezien?

Ik ben deze gisteren gaan zien & ik ben zelf een hele grote fan van de JP franchise maar ik vond deze erg tegenvallen. Het voelt als aan rommelboeltje aan, er is geen samenhang tussen de verschillende acts & nu vermenselijken ze de dino's echt wel veel te veel. Op den duur had ik een Planet of the Apes gevoel.

Akkoord er zitten goeie momenten in maar deze zijn zeldzaam. Er was wel 1 moment waar ik (en ook veel anderen in de zaal) tranen in mijn ogen kreeg toen ze het eiland verlieten, maar ik het graag spoilervrij. :-P

De personages hebben deze maal weinig diepte & voelen als een zootje ongeregeld aan. Sommige personages lopen er zelfs bij voor spek & bonen of worden in bepaalde scenes gewoonweg vergeten dat ze bestaan.

Ze wilden hier een andere richting uitgaan met de franchise maar deze film was echt niet de juiste manier. Ze hadden 1 richting moeten kiezen maar naar het einde toe kom je uit op pure horror terwijl ze in het begin van de film vrij zwaar op emotie speelden. Sommige mensen bij mij in de zaal hoorde je gewoon luidop zuchten. :roll:

Als de 3de film ook zo'n onsamenhangend misbaksel is beschouw ik JW als de laatste film in de franchise. Dit was voor mij een generische rampenfilm/monsterfilm met het JP label opgeplakt. Ik miste de typische JP sfeer & ook de score van Michael Giacchino kwam niet tot z'n recht, tracks werden op de slechtst mogelijke momenten gespeeld.

Nu dit is mijn persoonlijke mening maar ben toch benieuwd naar anderen hun mening. :lol:

reply
0
R
rogue
Jun 10, 2018

Er is al een topic ;).
Ik heb 'm nog niet gezien maar mijn verwachtingen zijn niet hoggespannen, ik verwacht een leuke actiefilm en meer niet.

reply
0
D
DanielC
Jun 10, 2018

Waar ik JW1 nog leuk vond (maar ook niet speciaal) was dit echt een aanfluiting.

Ik had gehoopt dat Bayona's regie iets zou doen voor de film, maar de invloed van de studio die weer groter en meer wilt is duidelijk te zien
Slechte "komische" karakters en overdreven setpieces. Er was maar 1 moment waar ik Bayona als regisseur herkende, ergens op het eind (als je het ziet dan weet je wat ik bedoel).. had gehoopt dat de film toch meer die kant op zou gaan.

En de "onthulling"... wat een drama zeg.

reply
0
R
Robintje
Jun 11, 2018

Zaterdag in Dolby Cinema gezien.

Geweldig genoten. Gewoon weer genieten van de mooie beelden, de actie en het geluid. Ja, af en toe wat cliché her en der maar ach, ik ga naar de bioscoop om van de grootse actie te genieten en te worden vermaakt. Dat is met deze film zeker gelukt!

reply
0
R
Robintje
Jun 11, 2018

Gisteren in Dolby Cinema gezien.

Geweldig genoten. Gewoon weer genieten van de mooie beelden, de actie en het geluid. Ja, af en toe wat cliché her en der maar ach, ik ga naar de bioscoop om van de grootse actie te genieten en te worden vermaakt. Dat is met deze film zeker gelukt!

reply
0
H
Hombre
Jun 13, 2018

Robintje;2059701 wrote: Gisteren in Dolby Cinema gezien.

Sluit ik me bij aan leuk popcorn vermaak voor in de DC.

Wat me wel opviel is dat er een groot aantal momenten qua scenes en opbouw en compositie van shots regelrechte kopijen zijn van het origineel JP.
Hommages???

reply
0
CW
Chris W
Jun 17, 2018

Misschien had ik te hoge verwachtingen maar vond m matig. Tuurlijk een hoog fun gehalte, maar sommige dingen had ik meer van verwacht. Bijvoorbeeld een diepere uitwerking voor wat betreft het meisje. De mensen die de film gezien hebben snappen wel wat ik bedoel. Natuurlijk geen geschikt onderwerp voor de doelgroep van deze film... Juist door de openbaring van wie het meisje precies was, had ik hier meer van verwacht. Word vervolgens helemaal niks mee gedaan, behalve een zin wat ze zegt zodra ze op de knop drukt. Het had zoveel dieper en volwassener kunnen gaan na die openbaring met een flashback naar de 2 mannen en hun split. Helaas.

reply
0
W
Werner
Jun 18, 2018

Chris W;2059884 wrote: Het had zoveel dieper en volwassener kunnen gaan na die openbaring met een flashback naar de 2 mannen en hun split. Helaas.

Dat lijkt me niet mogelijk [spoiler]want Richard Attenborough is al overleden[/spoiler].

reply
0
CW
Chris W
Jun 18, 2018

Werner;2059886 wrote: Dat lijkt me niet mogelijk [spoiler]want Richard Attenborough is al overleden[/spoiler].

Ik zou niet weten waarom niet in deze digitale tijd. Dio kan optreden, Arnie kan zoals in T1 rondlopen...

Vind het jammer, aangezien ze wel beginnen met de vraag: moeten we dieren redden die in eerste instantie al uitgestorven zijn. Ik had wat meer van soortgelijke vragen verwacht. Geeft wat voer voor discussies zonder een duidelijke ja of nee.

reply
0
W
Werner
Jun 18, 2018

Chris W;2059892 wrote: Ik zou niet weten waarom niet in deze digitale tijd. Dio kan optreden, Arnie kan zoals in T1 rondlopen...

Hm. Ik krijg hier een griezelige Princess Leia Rogue One-déjavu.

reply
0
G
geoffreyvanvugt
Jun 27, 2018

1 van de grootste Blockbusters van dit jaar en er is nog niet eens een Bioscoop recensie..Das gek

reply
0