Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Tv-series Discussies
OB
oranje boven
Zeg 'ns Aaa compleet op DVD!!! 36 DVD box, Source1media
Nov 09, 2015

Fantastisch nieuws! 3 December brengt Source 1 Media, de complete serie uit in een 36 tellende DVD box!! Alle 212 afleveringen inclusief extra's in 1 complete box. Adviesprijs 75 euro Artwork staat zowel op bol.com en Source 1 Media al online! Dit had ik nooit meer durven dromen, ben zeer blij, want ik vind het de meest leuke comedy allertijden. Heerlijk jaren 80 en begin jaren 90. Bijna 90 uur genieten voor een zeer schappelijke prijs!

DW
DVD Watcher
Nov 09, 2015

oranje boven;2012876 wrote: Fantastisch nieuws!

3 December brengt Source 1 Media, de complete serie uit in een 36 tellende DVD box!!

Alle 212 afleveringen inclusief extra's in 1 complete box.

Adviesprijs 75 euro

Artwork staat zowel op bol.com en Source 1 Media al online!

Dit had ik nooit meer durven dromen, ben zeer blij, want ik vind het de meeste leuke comedy allertijden.

Heerlijk jaren 80 en begin jaren 90. Bijna 90 uur genieten voor een zeer schappelijke prijs!

[IMG]http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/6/4/4/9200000051474467.jpg[/IMG]

De serie kost bij Cosmox.nl trouwens maar € 67,95 (geen verzendkosten) : http://www.cosmox.nl/film/zeg_ns_aaa_compleet-dvd-8717662571695?utm_source=google&utm_medium=google_shopping&utm_content=8717662571695&utm_term=zegnsaaacompleet&gclid=CjwKEAiApYGyBRC-g_jIstuduV8SJABCEzhZqQZhRYFwsYvZ9xFhzfgVAjm59xjsjGHZKTxFkA7bZBoCJnvw_wcB!

reply
0
B
Bettina
Nov 10, 2015

Cool, zou de serie nog steeds zo leuk zijn als vroeger?

reply
0
OB
oranje boven
Nov 10, 2015

Zeker de serie blijft leuk, tijdloos!!

En voor die prijs, zoveel uur, zoveel afleveringen, alles compleet in 1 box, is echt een prikkie!

De meeste populaire comedy aller tijden, zegt genoeg!

reply
0
S
Samba-boy
Nov 10, 2015

ZWÁÁR mosterd na de maaltijd. Iedereen die hem wilde heeft nu wel bootlegs of NPO Best opgenomen.

Maar holy shit, Source1Media heeft wel absoluut ballen, en dat becomplimenteer ik ten zeerste. En weet je? Ik denk dat ik 'm gewoon ga kopen ook. :'D

reply
0
OB
oranje boven
Nov 10, 2015

Source 1 Media bracht jaren geleden veel oudere Nederlandse series uit, maar de laatste jaren brengen ze weinig meer uit in dat genre. De laatste jaren veelal titels die mij totaal niet aanspreken. Heb ook vaker gemaild dat ik het erg jammer vind, dat ze de retro kijker zo in de steek gelaten hebben in die jaren.
'Zeg 'ns Aaa', heeft inderdaad een zeer lange aanloop gehad om uiteindelijk compleet op DVD te verschijnen. Ik vermoed dat dit niet altijd aan de DVD-maatschappijen heeft gelegen. Immers waarom zouden die, zeker in de hoogtijdagen van de DVD markt, de populairste comedy aller tijden niet compleet willen uitbrengen??

Ik heb destijds ook van NPO Best opgenomen, maar die zelf opgenomen DVD's,met het logo van NPO Best erboven, in het betreffende beeldformaat, kunnen zeker niet tippen aan 1 mooie complete doos, met menu, geperste DVD's en bewaarbox. Hopelijk steunen die echte fans ook de maatschappij door alsnog deze box te kopen, want zulke uitgaves kunnen we inderdaad alleen maar bejubelen!!

Ik hoop ook altijd nog vurig op een complete box van 'Prettig Geregeld'.

reply
0
S
Samba-boy
Nov 10, 2015

oranje boven;2012951 wrote: Source 1 Media bracht jaren geleden veel oudere Nederlandse series uit, maar de laatste jaren brengen ze weinig meer uit in dat genre. De laatste jaren veelal titels die mij totaal niet aanspreken. Heb ook vaker gemaild dat ik het erg jammer vind, dat ze de retro kijker zo in de steek gelaten hebben in die jaren.
'Zeg 'ns Aaa', heeft inderdaad een zeer lange aanloop gehad om uiteindelijk compleet op DVD te verschijnen. Ik vermoed dat dit niet altijd aan de DVD-maatschappijen heeft gelegen. Immers waarom zouden die, zeker in de hoogtijdagen van de DVD markt, de populairste comedy aller tijden niet compleet willen uitbrengen??

Ik heb destijds ook van NPO Best opgenomen, maar die zelf opgenomen DVD's,met het logo van NPO Best erboven, in het betreffende beeldformaat, kunnen zeker niet tippen aan 1 mooie complete doos, met menu, geperste DVD's en bewaarbox. Hopelijk steunen die echte fans ook de maatschappij door alsnog deze box te kopen, want zulke uitgaves kunnen we inderdaad alleen maar bejubelen!!

Ik hoop ook altijd nog vurig op een complete box van 'Prettig Geregeld'.

Het lag gewoon met name aan die 3 missende afleveringen én het feit dat er al een best of-box was uitgebracht. Dat verzadigde de markt. Oppassen op DVD was ook écht wel een 'test' van de VARA om te zien of het rendabel was om Zeg 'ns Aaa uit te brengen. Blijkbaar was dat toch niet goed genoeg verkocht, dus liet men het over aan Source 1 Media.

Eigenlijk is het wel de meest down to earth-uitgever, een beetje in de stijl van Shout Factory in Amerika. Ze luisteren wel naar hun kopers, ze houden social media goed bij (gooien zélf gewoon volledige uitzendingen op YouTube, als preview! Welke uitgeverij doet dat?). Ik had er ooit kritiek op omdat het allemaal zo, mja, amateuristisch bijna werd uitgevoerd (Kees & Co had bmp-compressieblokjes op de cover, Mijn dochter en ik seizoen 1 had een compleet verkeerd geauthorde DVD, Wordt vervolgd had niet eens een dvd-menu maar wel 4:3 beelden in een 16:9 kader met een LOGO er overheen (lullig als 99% van die box dus 4:3 is)), maar je kan ze niet nageven dat ze écht wel verbeterd zijn. Plus, ze houden en maken series verkrijgbaar. Kijk naar de heruitgave van 'Toen was geluk', de voorlopers 'Drie recht, één averecht' en 'Vreemde Praktijken' en nu 'Zeg 'ns Aaa...' :D

Ik vind ze ballen hebben, écht ballen. :)

reply
0
OB
oranje boven
Nov 14, 2015

Denk dat het TV-monument van Han Peekel en de aflevering van achter de schermen als extra's op de box komen.

reply
0
DW
DVD Watcher
Nov 14, 2015

oranje boven;2013245 wrote: Denk dat het TV-monument van Han Peekel en de aflevering van achter de schermen als extra's op de box komen.

En de aflevering met de cast van Oppassen waarschijnlijk ook, tenminste dat hoop ik.

reply
0
S
Samba-boy
Nov 16, 2015

DVD Watcher;2013247 wrote: En de aflevering met de cast van Oppassen waarschijnlijk ook, tenminste dat hoop ik.

Die staat al op de Oppassen-box en is feitelijk ook een Oppassen!!!-uitzending ^_^

reply
0
DW
DVD Watcher
Nov 16, 2015

Samba-boy;2013388 wrote: Die staat al op de Oppassen-box en is feitelijk ook een Oppassen!!!-uitzending ^_^

Dat weet ik, maar het zou een leuke extra zijn voor deze box.

En wellicht ook nog wat extra's zoals intervieuws ofzo, want die zullen er echt wel zijn.

reply
0
RW
Robin W.
Nov 14, 2015

oranje boven;2012876 wrote: Fantastisch nieuws!

3 December brengt Source 1 Media, de complete serie uit in een 36 tellende DVD box!!

Alle 212 afleveringen inclusief extra's in 1 complete box.

Adviesprijs 75 euro

Artwork staat zowel op bol.com en Source 1 Media al online!

Dit had ik nooit meer durven dromen, ben zeer blij, want ik vind het de meest leuke comedy allertijden.

Heerlijk jaren 80 en begin jaren 90. Bijna 90 uur genieten voor een zeer schappelijke prijs!

Dat zijn nog eens goede berichten!! Die gaat er komen!! :-)

reply
0
B
Bettina
Nov 16, 2015

Ik denk dat ik die ook wil hebben. De serie was zo leuk!

reply
0
S
Samba-boy
Nov 17, 2015

Waarom noem je me ineens bij naam, Raymond? Dubbele extra's heb ik altijd een overbodigheid gevonden, als het al op een dvd is uitgegeven is het mijns inziens een goedkope actie om zo'n opname nogmaals als bonusmateriaal te plaatsen, als er nog genoeg andere dingetjes zijn (Koos en Mien in VARA's Sterrenshow, bij Typisch '80 (mèt John Leddy als ik het me goed herinner), etcetera).

Allemaal leuk en aardig, maar ik ga er niet van uit dat er al bonusmateriaal op komt en terecht, daar draait deze uitgave ook niet om. Laat ze eerst maar eens alle 212 afleveringen zo goed mogelijk op die box zien te krijgen.

reply
0
OB
oranje boven
Nov 30, 2015

Releasedatum verplaatst naar 20-12-2015

reply
0
OB
oranje boven
Dec 09, 2015

Source 1 Media, heeft de aflevering de aflevering 'Kerstmis' alvast online (YouTube) gezet, als voorloper van de complete box, die nu 16 december gaat verschijnen.

Alvast genieten dus!

~https://www.youtube.com/watch?v=OqnSG1bp4aA&feature=youtu.be&a

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 09, 2015

oranje boven;2015110 wrote: Source 1 Media, heeft de aflevering de aflevering 'Kerstmis' alvast online (YouTube) gezet, als voorloper van de complete box, die nu 16 december gaat verschijnen.

Alvast genieten dus!

~https://www.youtube.com/watch?v=OqnSG1bp4aA&feature=youtu.be&a

Wat handiger als je hem werkend plaatst ;) :

reply
0
OB
oranje boven
Dec 09, 2015

Dank DVD Watcher, zo helpen we elkaar!

reply
0
OB
oranje boven
Dec 09, 2015

Dank DVD Watcher, zo helpen we elkaar!

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 09, 2015

oranje boven;2015122 wrote: Dank DVD Watcher, zo helpen we elkaar!

Graag gedaan, zo is dat

reply
0
OB
oranje boven
Dec 16, 2015

Vandaag bij de Mediamarkt gekocht.

Extra's bestaan uit:

- Interview Jan Blaaser
- TV-monument Han Peekel
- Special (achter de schermen) 100ste aflevering
- Uitreiking Televisering 1984

Al met al een prachtige COMPLETE box!
Super om hem nu daadwerkelijk in mijn bezit te hebben.

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 16, 2015

oranje boven;2015466 wrote: Vandaag bij de Mediamarkt gekocht.

Extra's bestaan uit:

- Interview Jan Blaaser
- TV-monument Han Peekel

Had je hem voor een leuke prijs?, ik heb hem vandaag besteld bij DVDOutlet.nl voor € 60,49

reply
0
OB
oranje boven
Dec 16, 2015

Ik heb hem voor 69.99 gekocht. Een kartonnen verpakking laat ik nooit versturen, beschadiging is snel gemaakt dan.
Bij de Mediamarkt kan ik een 100% onbeschadigde box uitzoeken en zie ik wat ik koop.

Maar al had de box 500 euro gekost, dan had ik hem ook gekocht en ook voor het dubbele!;)

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 16, 2015

oranje boven;2015469 wrote: Ik heb hem voor 69.99 gekocht. Een kartonnen verpakking laat ik nooit versturen, beschadiging is snel gemaakt dan.
Bij de Mediamarkt kan ik een 100% onbeschadigde box uitzoeken en zie ik wat ik koop.

Maar al had de box 500 euro gekost, dan had ik hem ook gekocht en ook voor het dubbele!;)

Bedankt voor je reactie.

De box lijkt trouwens enorm op deze uitgave :

[IMG]http://www.source1webshop.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62818007/522E/F127/D245/C56E/0C16/C0A8/2936/8D21/Waaier_02_ws.jpg[/IMG]

Bevat de Zeg 'ns Aaa box ook 2 dikke plastic boxen, en de schijfjes ongeveer zelfde lay out?

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 22, 2015

oranje boven;2015466 wrote: Vandaag bij de Mediamarkt gekocht.

Extra's bestaan uit:

- Interview Jan Blaaser
- TV-monument Han Peekel

Ik heb vandaag de box binnen gekregen, en ben er echt blij mee.

Alleen ik zie nergens het TV Monument als extra staan hoor.

Bij mij staan de extra's op de laatste box :

Uitreiking Televizierring 1984
Intervieuw met Jan Blaaser
Documentaire over de 100e aflevering
Intervieuws met de acteurs en makers van Zeg 'ns Aaa

Maar dat TV monument van Han Peekel dus niet.

Dus erg raar dat die er op staat bij jou, terwijl ik dezelfde box heb?????????

Erg jammer dat deze er dus niet op staat :

reply
0
OB
oranje boven
Dec 22, 2015

M.b.t. dat TV-monument, dat zijn interviews met de makers en acteurs, o.a. Nico Knapper en Chiem van Houweninge, Carry Tefsen, Sjoukje Hooymaayer, Hans Cornelissen. Destijds is mij gezegd dat die er op zou komen als extra, dus bij de omschrijving ging ik er vanuit dat het ook om TV-monument gaat. Source 1 Media heeft destijds ook het eerste deel van de TV-monumenten op DVD uitgebracht in een box. Ik heb de extra's zelf nog niet bekeken, heb nu 3 DVD's gezien. Ben benieuwd of het TV-monument is.

Beeld en geluid zijn trouwens goed, zeker gezien de leeftijd van het materiaal!

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 22, 2015

oranje boven;2015877 wrote: M.b.t. dat TV-monument, dat zijn interviews met de makers en acteurs, o.a. Nico Knapper en Chiem van Houweninge, Carry Tefsen, Sjoukje Hooymaayer, Hans Cornelissen. Destijds is mij gezegd dat die er op zou komen als extra, dus bij de omschrijving ging ik er vanuit dat het ook om TV-monument gaat. Source 1 Media heeft destijds ook het eerste deel van de TV-monumenten op DVD uitgebracht in een box. Ik heb de extra's zelf nog niet bekeken, heb nu 3 DVD's gezien. Ben benieuwd of het TV-monument is.

Beeld en geluid zijn trouwens goed, zeker gezien de leeftijd van het materiaal!

Nou die intervieuws die er wel op staan, zijn buiten bij 1 of andere gracht in Amsterdam opgenomen, en die beelden zijn niet afkomstig uit bovenstaande uitzending van het TV monument.

Die intervieuws zijn opgenomen in 1988, en die van bovenstaande uitzending heel wat jaren later.

reply
0
OB
oranje boven
Dec 22, 2015

Ok, die beelden ken ik ja. Dan hebben ze toch besloten om die van Han Peekel er niet op te zetten.

Jammer, maar die andere beelden bij de gracht in Amsterdam zijn ook de moeite waard.

Sowieso de serie is eindelijk COMPLEET en dat is het allerbelangrijkste, die extra's zijn een leuke toevoeging.
Wellicht brengt Source 1 Media nog een deel 2 uit van de TV-monumenten met daarop ook die van Zeg 'ns Aaa

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 22, 2015

oranje boven;2015882 wrote: Ok, die beelden ken ik ja. Dan hebben ze toch besloten om die van Han Peekel er niet op te zetten.

Jammer, maar die andere beelden bij de gracht in Amsterdam zijn ook de moeite waard.

Sowieso de serie is eindelijk COMPLEET en dat is het allerbelangrijkste, die extra's zijn een leuke toevoeging.
Wellicht brengt Source 1 Media nog een deel 2 uit van de TV-monumenten met daarop ook die van Zeg 'ns Aaa

Belangrijkste is inderdaad dat de serie compleet uit is op DVD, ik ben er happy mee!!!

reply
0
OB
oranje boven
Dec 16, 2015

De boxvorm is hetzelfde, enkel heeft Zeg 'ns Aaa, 3 plastic dozen, met ieder 12 DVD's.

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 16, 2015

oranje boven;2015471 wrote: De boxvorm is hetzelfde, enkel heeft Zeg 'ns Aaa, 3 plastic dozen, met ieder 12 DVD's.

Wederom bedankt voor je reactie (y).

Ik wens je heel veel kijkplezier toe met de box.

reply
0
OB
oranje boven
Dec 16, 2015

Bedankt, dat gaat zeker lukken! Voor jou ook veel kijkplezier gewenst.

Ik hoop ook van harte dat alle retrokijkers zulke uitgaves blijven steunen door ze te kopen. Laten we hopen dat er volgend jaar ook van zulke boxen verschijnen van complete
jaren Nederlandse series uit de jaren '70 en '80.

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 16, 2015

oranje boven;2015475 wrote: Bedankt, dat gaat zeker lukken! Voor jou ook veel kijkplezier gewenst.

Dank je wel. Ik moet nog even wachten op de box helaas.

Er stond bij dat het 2 a 3 dagen levertijd was, dus ben benieuwd.

oranje boven;2015475 wrote: Ik hoop ook van harte dat alle retrokijkers zulke uitgaves blijven steunen door ze te kopen. Laten we hopen dat er volgend jaar ook van zulke boxen verschijnen van complete
jaren Nederlandse series uit de jaren '70 en '80.

Dat hoop ik ook ja, en het zou inderdaad mooi zijn als er nog meer mooie uitgaves zullen volgen.

Er zijn nog genoeg leuke series die het verdienen om uitgebracht te worden op dvd.

En als deze boxen gekocht worden, dan ziet de uitgever er ook hoogstwaarschijnlijk brood in, dus alleen maar win win voor beide partijen lijkt me.

reply
0
S
Samba-boy
Dec 17, 2015

Die extra's vallen me nog ontzettend mee :D

reply
0
W
Werner
Dec 17, 2015

*zucht* was er maar een instantie in Vlaanderen die hetzelfde deed met 'onze' reeksen. Bridge is daar enkele jaren geleden mee opgehouden, wat betekent dat Het Pleintje, Merlina, Heterdaad, Recht Op Recht, Langs De Kade,... allemaal onvolledig blijven.

reply
0
H
hanske636
Dec 17, 2015

Werner;2015494 wrote: *zucht* was er maar een instantie in Vlaanderen die hetzelfde deed met 'onze' reeksen. Bridge is daar enkele jaren geleden mee opgehouden, wat betekent dat Het Pleintje, Merlina, Heterdaad, Recht Op Recht, Langs De Kade,... allemaal onvolledig blijven.

Inderdaad.
Ik zou graag de reeks Lili en Marleen in bezit krijgen maar als je die prijzen bekijkt......:???:

reply
0
W
Werner
Dec 17, 2015

hanske636;2015496 wrote: Inderdaad.
Ik zou graag de reeks Lili en Marleen in bezit krijgen maar als je die prijzen bekijkt......:???:

In jouw geval zíjn de disks er wel... van de reeksen die ik opnoemde helaas niet (alles).

reply
0
S
Samba-boy
Dec 18, 2015

Source 1 Media zie ik dit nog wel overnemen met een beetje mazzel. Wel is het zo dat de Vlaamse reeksen om 1 of andere reden achterlijk duur worden verkocht.

reply
0
S
Samba-boy
Dec 25, 2015

Waar mogelijk vind ik de interviews uit '88 een welkomere aanwinst dan het TV-monument. Ik ga de box halen.

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 25, 2015

Samba-boy;2016035 wrote: Waar mogelijk vind ik de interviews uit '88 een welkomere aanwinst dan het TV-monument. Ik ga de box halen.

Ik dacht dat jij die box al lang & breed in huis zou hebben ;)

reply
0
DW
DVD Watcher
Dec 26, 2015

Ik kom er net achter dat op disc 6 een geluidsfout zit, in de aflevering "Een kruidnagel doet wonderen".

Op een gegeven moment komt Mien de kamer binnen bij dokter van de ploeg, en even later loopt het geluid dubbel (2 x hetzelfde uitgesproken), en dat houdt effe aan.

Dat is over als Mien in de keuken daar is.

En even later als ze op de tandarts stoel gaat liggen ook, maar dat is snel over.

Toch 2 keer een hinderlijke fout, wat toch jammer is..

reply
0
OB
oranje boven
Dec 26, 2015

Die 'fout' zit in de originele moederband, dus hier kan 'Source 1 Media', niets aan doen. Dergelijke foutjes in het geluidspoor komen soms voor bij opnames uit de tijd.
Het is jammer, maar e.e.a. kan bij mij zeker niet de pret drukken!

reply
0
S
Samba-boy
Dec 26, 2015

oranje boven;2016156 wrote: Die 'fout' zit in de originele moederband, dus hier kan 'Source 1 Media', niets aan doen. Dergelijke foutjes in het geluidspoor komen soms voor bij opnames uit de tijd.
Het is jammer, maar e.e.a. kan bij mij zeker niet de pret drukken!

Ik kan na jaren research eindelijk bevestigen, en excuseert u mij voor het taalgebruik (wat overigens niet beledigend is richting wie dan ook): dat is bullshit, en datzelfde geldt voor ALLE geluidsfouten in de Oppassen-boxsets. :D

Uitzendbanden in de 90s (mogelijk ook daarvoor) hadden 4 sporen. Vraag me niet waarom ze allemaal werden gebruikt als maar 1 reeks sporen voor tv werd gebruikt, want die redenen lopen uiteen (van onafgewerkte sporen tot sporen zonder achtergrondmuziek), maar 9 op de 10 keer was het geluid van spoor 3 en 4 hetgene wat (links en rechts) op televisie diende te komen en waren spoor 1 en 2 (links en rechts) onafgewerkt/niet bestemd voor uitzending. Welke sporen bestemd waren voor uitzending werd dan ook altijd op de tapes geschreven, zodat bij uitzending al-tijd het goede audiospoor werd gebruikt. Beeld & Geluid heeft alles digitaal ingeladen in MXF-formaat waarbij alle sporen zijn meegepakt (inclusief 4 lege sporen erachteraan; sommige banden konden tot 8 sporen aan dus dan is het logisch dat ze die sporen ook meepakken, just in case).

Probleem is alleen; bij het uitbrengen van die opnames wordt er nauwelijks naar omgekeken. Men kijkt er niet naar bij herhalingen op NPO Best (luister maar eens naar onderdeelwissels tijdens Showmasters of Ook dat nog, dan hoor je meerdere opnames/stemmen door elkaar gaan of abrupt wegvallen), men keek er totaal niet bij het op dvd zetten van Oppassen (en hier was het héél erg, al in de eerste aflevering tijdens de scène met het voetballen), waar hoge kwaliteit-TV opnames met logo (zendlijnregistratie dus) op die dvd's NOOIT met deze audioissues te kampen kregen. Pas nadat ik zelf een opname in MXF-formaat kreeg toegezonden van B&G (omdat het programma wat ik opvroeg audio-issues had, ik bleek een verkleinde .MOV-file met enkel spoor 1 en 2 te hebben, wat een audiotrack zonder achtergrondmuziek bleek te zijn) kwam voor mij de aap uit de mouw; alles wat je nodig hebt staat gewoon op die 'opnames uit die tijd', men kijkt er alleen niet goed genoeg naar waardoor foutjes als deze gebeuren.

Long story short; Zo'n fout gebeurt vaker maar is te verhelpen doordat de 'goede sporen' gewoon in de opname zitten, maar vaak niet gebruikt worden. 2 fouten in 1 aflevering is zonde. 1 aflevering met fouten op 212 afleveringen is, zeker vergeleken met Oppassen, een aanzienlijke opluchting.

reply
0
OB
oranje boven
Jan 14, 2016

Inhakend op verhaal 'Samba-boy', bovenstaand klopt inderdaad. Er is blijkbaar ergens iets fout gegaan bij die aflevering. Bij de 1ste uitgave 'De 40 leukste afleveringen', is er namelijk geen echo te horen. Bij de opnames destijds door 'Best 24' herhaald weer wel. Blijkbaar heeft 'Source 1 Media' dit materiaal zo gekregen via 'Beeld en Geluid'.

Maar al met ben ik zeer tevreden over de beeldkwaliteit en ook het geluid, zeker gezien de leeftijd. De uitgave van 'Source 1 Media', is qua kleurbalans ook een stuk beter dan die 1ste uitgave, waar veel onrustige kleuren in voorkomen- slechte balans. Die ene aflevering, die kleine 2 minuutjes kan en mag de pret absoluut niet drukken.

Nu weer 'Thomas en Senior' die ze gaan uitbrengen (hopelijk volgt er meer materiaal van Karst, zeker hetgeen nog nooit op DVD is verschenen). 'Source 1 Media' is weer terug bij de basis, de retrokijker!!!

Al met al een zeer mooie uitgave!

reply
0
RW
Robin W.
Jan 18, 2016

oranje boven;2017464 wrote: Bij de 1ste uitgave 'De 40 leukste afleveringen', is er namelijk geen echo te horen. Bij de opnames destijds door 'Best 24' herhaald weer wel. Blijkbaar heeft 'Source 1 Media' dit materiaal zo gekregen via 'Beeld en Geluid'.

Heb beide uitgaves, dus voor mij geen probleem.

reply
0
G
gk.86
Dec 21, 2016

Heel erg blij met deze box! Heb weer genoten van alle afleveringen. Top ook dat de 'vermiste' afleveringen er op staan in VHS-kwaliteit.

Minpunt: de compilatie-aflevering uit 1984 ontbreekt. Sowieso zijn de extra's erg mager.

reply
0