Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Babbelbox
CS
Claudio Santulli
Stoppen Facebook-beheerder
Aug 23, 2017

Hoi heren, Ik merk dat ik steeds minder tijd vrij kan maken voor Alles Over Film! Ik heb lang overwogen om geleidelijk te stoppen met mijn werkzaamheden als crewlid, maar ik ben daar nog steeds niet echt over uit of ik dit wel wil opgeven. Echter vind ik het lastiger om steeds in de late uurtjes Facebook bij te houden en heb wel al besloten mijn beheerrol op te geven. Ik weet dat ik anderen dan opzadel met nog meer werkzaamheden, maar ik heb daar lang over nagedacht en ik kom letterlijk tijd te kort. Ik heb mijn beheerderfunctie al verwijderd. Excuses.

LK
Ludo Keeris
Aug 23, 2017

Ik zag het (helaas) al een beetje aankomen. Maar begrijpelijk is het wel.
En dan beter niet doen dan half, dat ben ik met je eens.
Of een andere baan zoeken :mrgreen:

Is er iemand die de taken van Claudio (gedeeltelijk) wil overnemen? Michael doet al veel, maar hij is op dit moment de enige.
Heel veel tijd kost het niet, maar het moet wel gebeuren. Het zou fijn zijn als iemand/een aantal van jullie dit zouden willen overnemen.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 23, 2017

Wat moet er gebeuren dan? En kan ik dit (makkelijk) doen vanaf mn iPad of iPhone?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 26, 2017

Rogier Burghout;2048308 wrote: Wat moet er gebeuren dan? En kan ik dit (makkelijk) doen vanaf mn iPad of iPhone?

Zal ik je in ieder geval als beheerder? Dan kijken we hoe het loopt en of het lukt.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Aug 27, 2017

Ludo Keeris;2048422 wrote: Zal ik je in ieder geval als beheerder? Dan kijken we hoe het loopt en of het lukt.

Nou, even wachten hoor. Ik verdiep me er even in en lees bovenstaande nog even goed door.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 28, 2017

Rogier Burghout;2048491 wrote: Nou, even wachten hoor. Ik verdiep me er even in en lees bovenstaande nog even goed door.

Ik dacht juist dan kun je het eens proberen, dan weet je precies wat het is.
Maar ik wacht even...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 23, 2017

Het belangrijktste om te doen is om de nieuwsberichten en recensies van de website ook op Facebook te plaatsen.
Daarnaast mag je naar eigen inzicht een trailer of anderszins interessant nieuwsitem plaatsen op naam van AllesOverFilm.
Of een foto waarbij men een (grappig) onderschrift moet bedenken.

Of het met iPhone/iPad kan weet ik niet, die heb ik zelf niet en ik doe het zelf nooit mobiel.
Claudio kan je hier waarschijnlijk meer over vertellen, die doet alles zo'n beetje via z'n mobiel ;)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 23, 2017

Ik deed inderdaad veel met mijn mobiel of tablet en soms de PC (wat wel het makkelijkst is).

Vanaf de website klikken op de link 'deel op Facebook'. Dan wordt de link gecreëerd in een FB-venster. Dan eventueel tekst kopiëren en plakken vanaf de website bij bijvoorbeeld een recensie. Meestal pakte ik dan drie regels van de samenvatting en sloot voor een spannend plot af met 3 puntjes, gevolgd door "lees verder op Alles Over Film!" Bij nieuwsberichten deed ik hetzelfde, maar kopieerde alleen de titel en plakte ik. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen tekst bedenken, alleen is de kans op spelfouten groter.
Op de mobiel of tablet (Android/ Ipad?) kun je de Facebook-app gebruiken of de speciale app 'paginabeheer'. Werkt ongeveer hetzelfde, maar biedt meer functies en meer overzichten.

Het leuke van beheerder zijn is wel dat je gelijk ziet wat men leuk vindt, omdat het aantal klikkers en lezers wordt weergegeven. Je krijgt dus direct feedback van je werk en het help om te bepalen wat leuk is voor de site zelf. Zo zie je dus ook snel wat je goed doet en wat minder trekt.

Maar het is denk ik ook wat je zelf een leuke manier vind om te doen. Regelmaat is wel belangrijk en dat is inderdaad wat lastiger wordt. Je doet het inderdaad goed of helemaal niet.

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 23, 2017

Met het hardware deel erbij en Instagram heb ik het idd al druk genoeg. Ik snap je besluit Claudio. Hopelijk kan iemand anders van de crew het erbij doen. Het is allemaal erg veel naast je reguliere leventje. Die Facebook posts zouden gewoon volledig automatisch geplaatst moeten worden of met 1 druk op de knop. Nu moet je er nog te veel bij aanpassen voordat het weer leuk uitziet.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 23, 2017

Michael Hamers;2048317 wrote: Met het hardware deel erbij en Instagram heb ik het idd al druk genoeg. Ik snap je besluit Claudio. Hopelijk kan iemand anders van de crew het erbij doen. Het is allemaal erg veel naast je reguliere leventje. Die Facebook posts zouden gewoon volledig automatisch geplaatst moeten worden of met 1 druk op de knop. Nu moet je er nog te veel bij aanpassen voordat het weer leuk uitziet.

Ik baal best... Tja, maar als tijd opeens heel schaars is dan zijn er andere prioriteiten.

Betreft het delen middels een klik; op zich kan dat al min of meer, zolang je er geen teksten bijzet (klik op 'delen op je pagina' en druk door). Hardware is de uitzondering, omdat die pagina anders is opgebouwd als de overige pagina's op de site. Die kun je nog niet delen. Wellicht komt dat ooit nog als ook de reacties en zo toegevoegd worden. Tekst erbij zetten is best leuk, maar eigenlijk niet altijd nodig en soms zelfs dubbel. Als jij dan zo nu en dan de leuke, luchtige post's toevoegt, blijft het toch leuk en informatief genoeg om te volgen. ;-)

reply
0