Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Tv-series Discussies
T
tmvde
tmvde
Lord of the Rings: The Rings of Power (Prime Video)
Nov 13, 2017
Na het nieuws van een Star Wars live action serie, nu het nieuws dat er op Amazon Prime een Lord of the Rings tv serie komt, waar meteen meerdere seizoenen van zijn besteld. http://collider.com/lord-of-the-rings-tv-series-amazon-2/
Nov 13, 2017
Na het nieuws van een Star Wars live action serie, nu het nieuws dat er op Amazon Prime een Lord of the Rings tv serie komt, waar meteen meerdere seizoenen van zijn besteld. http://collider.com/lord-of-the-rings-tv-series-amazon-2/
W
Werner
Werner
Nov 13, 2017
Het lijkt me niet dat er aan de versie van Jackson iets verbeterd kan worden...
Het lijkt me niet dat er aan de versie van Jackson iets verbeterd kan worden...
reply
0
R
rogue
rogue
Nov 14, 2017
Ik ben wel benieuwd. Amazon zal er redelijk wat geld in pompen, heb ik het vermoeden.
Ik ben wel benieuwd. Amazon zal er redelijk wat geld in pompen, heb ik het vermoeden.
reply
0
T
Tyler_Durden
Tyler_Durden
Nov 16, 2017
Klopt, 1 miljard! Dat is voor de rechten (a 250 miljoen) en 5 seizoenen. Echt belachelijk veel geld.
http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/will-amazons-lord-rings-series-be-tvs-expensive-show-all-time-1058129
rogue;2051998 wrote: Ik ben wel benieuwd. Amazon zal er redelijk wat geld in pompen, heb ik het vermoeden.
Klopt, 1 miljard! Dat is voor de rechten (a 250 miljoen) en 5 seizoenen. Echt belachelijk veel geld.
http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/will-amazons-lord-rings-series-be-tvs-expensive-show-all-time-1058129
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Nov 16, 2017
[LEFT]Ik ben geen serie man maar hier wil ik me straks wel aan gaan wagen.[/LEFT]
[LEFT]Ik ben geen serie man maar hier wil ik me straks wel aan gaan wagen.[/LEFT]
reply
0
M
martwout
martwout
Nov 16, 2017
Moeten ze het wel ondertiteld hier uitbrengen. En verder aan het aanbod werken.
Moeten ze het wel ondertiteld hier uitbrengen. En verder aan het aanbod werken.
reply
0
T
tmvde
tmvde
Nov 16, 2017
Er komt ook een Galaxy Quest serie.
martwout;2052083 wrote: Moeten ze het wel ondertiteld hier uitbrengen. En verder aan het aanbod werken.
Er komt ook een Galaxy Quest serie.
reply
0
R
rogue
rogue
Nov 16, 2017
Ik had het gezien, zal er een apart topic voor maken (y).
tmvde;2052086 wrote: Er komt ook een Galaxy Quest serie.
Ik had het gezien, zal er een apart topic voor maken (y).
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
Nov 19, 2017
Zijn nog genoeg verhalen te vertellen uit Middle Earth. Rijke historie heeft Tolkien opgezet.
Zijn nog genoeg verhalen te vertellen uit Middle Earth. Rijke historie heeft Tolkien opgezet.
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Lord of the Rings series (Amazon)
Apr 06, 2018
Ik dacht even dat het een wat late 1 april-grap was, maar blijkbaar niet:
Zie ook Inside Amazon's $250M 'Lord of the Rings' Deal: "It's Very Much a Creature of the Times"
Is dit nu echt nodig? Wat valt er nu nog toe te voegen aan de films? :(
Apr 06, 2018
Ik dacht even dat het een wat late 1 april-grap was, maar blijkbaar niet:
Amazon’s ‘Lord of the Rings’ TV Show Has a Five Season Commitment, a Billion Dollar Budget, Peter Jackson and a Possible Spin-Off
Some more details have emerged about Amazon’s upcoming The Lord of the Rings TV show. A new report says the planned series has received a five season commitment, there’s already the possibility of a spin-off, and when all costs are factored in, the show’s budget could be more than one billion dollars. Whoa.
Five Seasons…and A Spin-Off?
The Hollywood Reporter has a detailed report about the Lord of the Rings series. We already knew Amazon paid $250 million for the rights alone, and that the show will be a prequel that explores new storylines that take place prior to the events of The Fellowship of the Ring in author J.R.R. Tolkien’s elaborate fantasy world of Middle-earth. Now even more details have come to light.
According to THR, Amazon’s deal with the Tolkien estate, book publisher HarperCollins, and New Line Cinema grants the streamer a five season commitment – as long as they’re in production within two years. The deal also includes a potential Lord of the Rings spin-off series, following in the footsteps of HBO’s Game of Thrones (the success of which Amazon’s Jeff Bezos desperately wants to emulate here).
What Could The Spin-Off Be About?
It’s admittedly still early to be speculating, but let’s do it anyway! Tolkien created a dense and intricate history of Middle-earth called The Silmarillion, which covered major events like the creation of the world, epic wars between races, political intrigue, the downfall of entire societies, dwarf and elvish history, and much more. There are dozens of options to choose from in there – even the recent Lord of the Rings video games incorporated characters from The Silmarillion like Celebrimbor, an Elvish prince who forged some of the rings of power. I wouldn’t be surprised to see a show (or two) about the creation of the rings, since that story would provide a bridge that leads directly to the movies.
Is Peter Jackson Involved?
The report also says that while a decision hasn’t been made yet, the Amazon show might “use material from the films,” which is why New Line Cinema was brought into the conversation. That’s a fascinating possibility – could that “material” be the New Zealand Hobbiton set that’s been turned into a tourist destination? Or is the Amazon show maybe angling to use the same production designs and costumes, and they reached out to New Line so they don’t get sued?
And speaking of the movies, director Peter Jackson may come on board as an executive producer. Jackson’s attorney “helped start a dialogue between Jackson and Amazon,” and the ball is in the filmmaker’s court as to whether or not he wants to be a part of the show. If Jackson comes on, it wouldn’t be outside the realm of possibility to imagine him directing at least a few episodes of the show.
To clarify, the talk of a billion dollar budget is just an estimation, but when you factor in the show’s sure-to-be-high production costs, visual effects, and casting for five seasons, it’s probably not far off. Will new customers subscribe to Amazon Prime just to watch this show, especially after Jackson’s tepid Hobbit trilogy? Amazon is clearly okay with dropping huge amounts of money to lure people in, and while I’m excited about the possibilities, I think who they hire to be the showrunner will be the biggest sign for fans of how they plan to treat this material.
My take? Give this to Philippa Boyens, the Oscar-winning writer/producer who co-wrote The Lord of the Rings and Hobbit trilogies alongside Jackson and Fran Walsh. Boyens is a die-hard Tolkien fan, and has the chops to bring this show to life. I’m anxiously awaiting Amazon’s decision, but hiring Boyens would likely put fans at ease as we wonder what the streamer plans to do with its adaptation of one of the most beloved literary worlds ever conceived.
Zie ook Inside Amazon's $250M 'Lord of the Rings' Deal: "It's Very Much a Creature of the Times"
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Apr 06, 2018
Ze hadden beter een Dungeons & Dragons TV serie kunnen maken. Zelfde soort wereld maar dan met een lager bedrag op het prijskaartje.
Richard B.;2057889 wrote:
Ze hadden beter een Dungeons & Dragons TV serie kunnen maken. Zelfde soort wereld maar dan met een lager bedrag op het prijskaartje.
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Apr 06, 2018
Bijvoorbeeld ja. Ik had zelf graag gezien dat iemand nog eens een poging had gedaan om His dark materials te verfilmen. Had vast ook flink wat goedkoper geweest na het falen van de film van 10 jaar geleden.
edit: hmm.. ik lees nu net dat er blijkbaar al een BBC-serie van His dark materials in voorbereiding is. Interessant.
theThinWhiteDuke;2057890 wrote: Ze hadden beter een Dungeons & Dragons TV serie kunnen maken. Zelfde soort wereld maar dan met een lager bedrag op het prijskaartje.
Bijvoorbeeld ja. Ik had zelf graag gezien dat iemand nog eens een poging had gedaan om His dark materials te verfilmen. Had vast ook flink wat goedkoper geweest na het falen van de film van 10 jaar geleden.
edit: hmm.. ik lees nu net dat er blijkbaar al een BBC-serie van His dark materials in voorbereiding is. Interessant.
reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Marcel v/d H.
Apr 10, 2018
Dan stem ik voor een serie van De Donkere Toren reeks :) Dat gedrocht van een film van vorig jaar mag de naam eigenlijk niet dragen. Zou ook prima tot zijn recht komen als serie.
Maar goed, een goede LOTR serie mag er van mij ook best komen, zoals het artikel al aangeeft valt er ook hier nog meer dan genoeg te vertellen.
Richard B.;2057892 wrote: Bijvoorbeeld ja. Ik had zelf graag gezien dat iemand nog eens een poging had gedaan om His dark materials te verfilmen. Had vast ook flink wat goedkoper geweest na het falen van de film van 10 jaar geleden.
Dan stem ik voor een serie van De Donkere Toren reeks :) Dat gedrocht van een film van vorig jaar mag de naam eigenlijk niet dragen. Zou ook prima tot zijn recht komen als serie.
Maar goed, een goede LOTR serie mag er van mij ook best komen, zoals het artikel al aangeeft valt er ook hier nog meer dan genoeg te vertellen.
reply
0
R
rogue
rogue
Apr 07, 2018
Dit was al eerder bekend in dit topic ;).
MOD EDIT: en daarom ook samengevoegd ;)
Dit was al eerder bekend in dit topic ;).
MOD EDIT: en daarom ook samengevoegd ;)
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
T
tmvde
tmvde
Jul 15, 2022
Is natuurlijk maar de vraag of dat gaat gebeuren. Veel Originals of het nou van Amazon Prime, Netflix of Disney+ is, worden helemaal niet meer fysiek uitgebracht.
jeroeni;2097088 wrote: Ziet er goed uit!
Eigenlijk wil ik het liefst wachten tot het fysiek uitkomt.
Is natuurlijk maar de vraag of dat gaat gebeuren. Veel Originals of het nou van Amazon Prime, Netflix of Disney+ is, worden helemaal niet meer fysiek uitgebracht.
reply
0
R
rogue
rogue
Jul 15, 2022
Soms wel toch, zoals The Boys? Maar voor LOTR heeft amazon zoveel betaald, dat ze het welllicht als een enorme 'trekker' zien voor mensen om een prime abo te nemen, dat ze het nu niet doen.
tmvde;2097090 wrote: Is natuurlijk maar de vraag of dat gaat gebeuren. Veel Originals of het nou van Amazon Prime, Netflix of Disney+ is, worden helemaal niet meer fysiek uitgebracht.
Soms wel toch, zoals The Boys? Maar voor LOTR heeft amazon zoveel betaald, dat ze het welllicht als een enorme 'trekker' zien voor mensen om een prime abo te nemen, dat ze het nu niet doen.
reply
0
T
tmvde
tmvde
Jul 15, 2022
Ligt er vaak aan wie het produceert en de rechten heeft. Bij The Boys is dat Sony.
rogue;2097100 wrote: Soms wel toch, zoals The Boys? Maar voor LOTR heeft amazon zoveel betaald, dat ze het welllicht als een enorme 'trekker' zien voor mensen om een prime abo te nemen, dat ze het nu niet doen.
Ligt er vaak aan wie het produceert en de rechten heeft. Bij The Boys is dat Sony.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Jul 15, 2022
Gezien New Line Cinema een deel van de productie doet heb je toch wel kans dat dat ze dat onder Warner straks gewoon fysiek uitbrengen.Heb het idee dat Warner Bros nog niet klaar is met fysieke media.
Raised by Wolves heeft Warner nog gedaan + dat ze die collector's editions van Batman uitbrengen is een goed teken.
Voor nu blijft het nog even een:?:
tmvde;2097090 wrote: Is natuurlijk maar de vraag of dat gaat gebeuren. Veel Originals of het nou van Amazon Prime, Netflix of Disney+ is, worden helemaal niet meer fysiek uitgebracht.
Gezien New Line Cinema een deel van de productie doet heb je toch wel kans dat dat ze dat onder Warner straks gewoon fysiek uitbrengen.Heb het idee dat Warner Bros nog niet klaar is met fysieke media.
Raised by Wolves heeft Warner nog gedaan + dat ze die collector's editions van Batman uitbrengen is een goed teken.
Voor nu blijft het nog even een:?:
reply
0
L
Luk
Luk
Sep 03, 2022
Verkrijg uw Nederland of een ander EU-land Rijbewijs of andere reisdocumentenWhatsApp +31 6 49535821
https://t.me/workandtraveldocs
https://web.facebook.com/profile.php?id=100085141632888
Verkrijg uw Nederland of een ander EU-land Rijbewijs of andere reisdocumentenWhatsApp +31 6 49535821
https://t.me/workandtraveldocs
https://web.facebook.com/profile.php?id=100085141632888
reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Marcel v/d H.
Jul 15, 2022
Het acteerwerk lijkt mij zo in eerste instantie niet echt te overtuigen... maar goed, dat valt lastig vast te stellen op basis van een trailer.
Het acteerwerk lijkt mij zo in eerste instantie niet echt te overtuigen... maar goed, dat valt lastig vast te stellen op basis van een trailer.
reply
0
RB
Rogier Burghout
Rogier Burghout
Jul 15, 2022
Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen. Warner brengt inderdaad nog wel veel fysiek uit, ook van TV series.
Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen. Warner brengt inderdaad nog wel veel fysiek uit, ook van TV series.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Jul 17, 2022
Tjonge jonge als ik zo op het web lees dan schrijft men deze productie al af voor hij beschinkbaar is.ACCEPTEER DAT PETER JACKSON DIT NIET MAAKT!!!
Tjonge jonge als ik zo op het web lees dan schrijft men deze productie al af voor hij beschinkbaar is.ACCEPTEER DAT PETER JACKSON DIT NIET MAAKT!!!
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Jul 17, 2022
Dat Jackson niet betrokken is is het punt helemaal niet.
Punt is dat deze serie een soort "fanfictie" is aangezien het een geheel eigen draai/invulling geeft aan de werken van JRR Tolkien.
LotR en Hobbit zijn al gemaakt, dus blijft alleen de appendices over en daarin lijkt (obv de trailers, berichten e.d.) Amazon zichzelf nogal wat vrijheden te gunnen. Voorbeeld: Galadriel wordt als een soort van warrior princess neergezet (iets wat in Tolkiens werken niet het geval was).
Ik denk dat als men de rechten had van de Silmarillion en deze vrij trouw aan het bronmateriaal (zoals LotR) zou verfilmen het gros enthousiast zou zijn.
jeroeni;2097150 wrote: Tjonge jonge als ik zo op het web lees dan schrijft men deze productie al af voor hij beschinkbaar is.ACCEPTEER DAT PETER JACKSON DIT NIET MAAKT!!!
Dat Jackson niet betrokken is is het punt helemaal niet.
Punt is dat deze serie een soort "fanfictie" is aangezien het een geheel eigen draai/invulling geeft aan de werken van JRR Tolkien.
“We have the rights solely to The Fellowship of the Ring, The Two Towers, The Return of the King, the appendices, and The Hobbit. And that is it. We do not have the rights to The Silmarillion, Unfinished Tales, The History of Middle-Earth, or any of those other books
LotR en Hobbit zijn al gemaakt, dus blijft alleen de appendices over en daarin lijkt (obv de trailers, berichten e.d.) Amazon zichzelf nogal wat vrijheden te gunnen. Voorbeeld: Galadriel wordt als een soort van warrior princess neergezet (iets wat in Tolkiens werken niet het geval was).
Ik denk dat als men de rechten had van de Silmarillion en deze vrij trouw aan het bronmateriaal (zoals LotR) zou verfilmen het gros enthousiast zou zijn.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Jul 17, 2022
Ik vang dingen op zoals de shots zijn niet des Jackson.Maar ben jij nu dan ook in een staat van het gaat niets worden ?
Op basis van de laatste trailer word ik hier al blijer van dan van een nieuwe Star Wars serie op Disney+.
Ik vang dingen op zoals de shots zijn niet des Jackson.Maar ben jij nu dan ook in een staat van het gaat niets worden ?
Op basis van de laatste trailer word ik hier al blijer van dan van een nieuwe Star Wars serie op Disney+.
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Jul 17, 2022
Ik heb geen grote interesse in iets wat weliswaar wat personages leent die door Tolkien zijn bedacht maar verder een zelfbedacht verhaal is.
jeroeni;2097157 wrote: Ik vang dingen op zoals de shots zijn niet des Jackson.Maar ben jij nu dan ook in een staat van het gaat niets worden ?
Ik heb geen grote interesse in iets wat weliswaar wat personages leent die door Tolkien zijn bedacht maar verder een zelfbedacht verhaal is.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Jul 17, 2022
Ik heb geen moeite met die vrijheid.Als ik een geloofwaardig Middle-earth gevoel krijg van die serie dan is het voor een groot deel geslaagd.
theThinWhiteDuke;2097159 wrote: Ik heb geen grote interesse in iets wat weliswaar wat personages leent die door Tolkien zijn bedacht maar verder een zelfbedacht verhaal is.
Ik heb geen moeite met die vrijheid.Als ik een geloofwaardig Middle-earth gevoel krijg van die serie dan is het voor een groot deel geslaagd.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Jul 22, 2022
Composer Bear McCreary to score ‘The Lord of the Rings: The Rings of Power’:https://www.rollingstone.co.uk/tv/news/bear-mccreary-confirmed-as-composer-of-the-lord-of-the-rings-the-rings-of-power-20549/
Composer Bear McCreary to score ‘The Lord of the Rings: The Rings of Power’:https://www.rollingstone.co.uk/tv/news/bear-mccreary-confirmed-as-composer-of-the-lord-of-the-rings-the-rings-of-power-20549/
reply
0
T
tmvde
tmvde
J
jeroeni
jeroeni
Jul 22, 2022
Die gast ziet er van z'n eigen al lekker fantasy uit.;)
Luister deze eens:https://www.youtube.com/watch?v=cD0FeOrK6rk
tmvde;2097233 wrote: Benieuwd wat ie met fantasy kan doen, al geeft God of War misschien een idee.
Die gast ziet er van z'n eigen al lekker fantasy uit.;)
reply
0
T
tmvde
tmvde
Jul 22, 2022
Die hoef ik niet te luisteren, die heb ik op CD :-) Bear is namelijk één van m’n favoriete componisten en ik heb minimaal 20 soundtracks CD’s van hem (Battlestar Galactica, Caprica, Terminator Sarah Connor Chronicles, Walking Dead, Outlander, Agents of Shield, Black Sails, Defiance, God of War, Godzilla KotM, 10 Cloverfield Lane, Cloverfield Paradox, Colossal, Europa Report).
jeroeni;2097234 wrote: Die gast ziet er van z'n eigen al lekker fantasy uit.;)
Die hoef ik niet te luisteren, die heb ik op CD :-) Bear is namelijk één van m’n favoriete componisten en ik heb minimaal 20 soundtracks CD’s van hem (Battlestar Galactica, Caprica, Terminator Sarah Connor Chronicles, Walking Dead, Outlander, Agents of Shield, Black Sails, Defiance, God of War, Godzilla KotM, 10 Cloverfield Lane, Cloverfield Paradox, Colossal, Europa Report).
reply
0
K
kurtg
kurtg
Sep 03, 2022
Gisteren eerste aflevering gezien, tof gemaakt. Sympathiek van Amazon voor een Nederlandse dub te voorzien, maar heb snel overgeschakeld naar Engels. Benieuwd naar de volgende afleveringen.
Gisteren eerste aflevering gezien, tof gemaakt. Sympathiek van Amazon voor een Nederlandse dub te voorzien, maar heb snel overgeschakeld naar Engels. Benieuwd naar de volgende afleveringen.
reply
0
R
rogue
rogue
Sep 03, 2022
Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Toegegeven, ik moest er wel even inkomen, het is een redelijk lange introductie, maar aan het eind van het eerste deel was ik om. Ik moest ook wel wennen dat personages nu natuurlijk door een andere acteur worden gespeeld, maar die doen het prima.
Ik ben wel verbaasd dat het er, gezien de enorme berg geld die uitgegeven is, wel af en toe erg 'tv-achtig' eruit ziet (zoals de opnames op zee). Ik had het misschien wel meer filmisch verwacht. Die shots zijn er ook wel, maar net zo vaak niet.
Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Toegegeven, ik moest er wel even inkomen, het is een redelijk lange introductie, maar aan het eind van het eerste deel was ik om. Ik moest ook wel wennen dat personages nu natuurlijk door een andere acteur worden gespeeld, maar die doen het prima.
Ik ben wel verbaasd dat het er, gezien de enorme berg geld die uitgegeven is, wel af en toe erg 'tv-achtig' eruit ziet (zoals de opnames op zee). Ik had het misschien wel meer filmisch verwacht. Die shots zijn er ook wel, maar net zo vaak niet.
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Sep 03, 2022
En omdat het er vaak te tv-achtig uitziet houd het voor mij nu al op.
rogue;2098035 wrote: Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Toegegeven, ik moest er wel even inkomen, het is een redelijk lange introductie, maar aan het eind van het eerste deel was ik om. Ik moest ook wel wennen dat personages nu natuurlijk door een andere acteur worden gespeeld, maar die doen het prima.
En omdat het er vaak te tv-achtig uitziet houd het voor mij nu al op.
reply
0
R
rogue
rogue
Sep 06, 2022
Dat is jammer, want verhaal is het redelijk spannend. En wat ik zeg: het is af en toe.
jeroeni;2098036 wrote: En omdat het er vaak te tv-achtig uitziet houd het voor mij nu al op.
Dat is jammer, want verhaal is het redelijk spannend. En wat ik zeg: het is af en toe.
reply
0
C
crocs
crocs
Sep 30, 2022
Ik kap ermee. Nog nooit zo'n een saaie slechte serie gezien. Alleen de visuals en de kostuums zijn mooi om te zien. Daar houdt het mee op.
Het is toch wat. Kost miljoenen om een LOTR serie te maken en dan komt Amazon met deze troep aan.
Vooral die Galadriel is als personage een onuitstaanbarr arrogante muts. Verschrikkelijk.
Je kan merken dat Peter Jackson en zijn crew echte Tolkien fans waren en zo een goed mogelijke adaptie naar het scherm hebben gebracht.
Het is dat Amazon nog topseries heeft zoals The Boys, Terminal List en Jack Reacher, anders had ik allang Amazon de deur uitgegooid.
Ik kap ermee. Nog nooit zo'n een saaie slechte serie gezien. Alleen de visuals en de kostuums zijn mooi om te zien. Daar houdt het mee op.
Het is toch wat. Kost miljoenen om een LOTR serie te maken en dan komt Amazon met deze troep aan.
Vooral die Galadriel is als personage een onuitstaanbarr arrogante muts. Verschrikkelijk.
Je kan merken dat Peter Jackson en zijn crew echte Tolkien fans waren en zo een goed mogelijke adaptie naar het scherm hebben gebracht.
Het is dat Amazon nog topseries heeft zoals The Boys, Terminal List en Jack Reacher, anders had ik allang Amazon de deur uitgegooid.
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Sep 30, 2022
Dit krijg je als je échte Tolkien scholars (Shippey bv) eruit gooit.
Amazon had ook een nieuwe fantasy serie kunnen maken maar hebben een IP opgekocht om onder de LotR vlag een fanfic serie te produceren met zaken die de Tolkien lore niet respecteren.
Jackson was inderdaad een echte fan.
crocs;2098452 wrote: Ik kap ermee. Nog nooit zo'n een saaie slechte serie gezien. Alleen de visuals en de kostuums zijn mooi om te zien. Daar houdt het mee op.
Dit krijg je als je échte Tolkien scholars (Shippey bv) eruit gooit.
Amazon had ook een nieuwe fantasy serie kunnen maken maar hebben een IP opgekocht om onder de LotR vlag een fanfic serie te produceren met zaken die de Tolkien lore niet respecteren.
Jackson was inderdaad een echte fan.
Peter Jackson: "We made a promise to ourselves at the beginning of the process that we weren't going to put any of our own politics, our own messages or our own themes into these movies. In a way, we were trying to make these films for him (Tolkien), not for ourselves."
reply
0
O
Oakey
Oakey
Oct 02, 2022
Ik snap die kritiek nooit dat het fanfiction is en daarom nooit gemaakt had mogen worden. Waarom is het bij LotR een doodzonde dat de boeken tot allerlei spin offs geleid hebben, en niet bijv bij Planet of the Apes, Jurassic Park of James Bond. Ik snap dat fans van het eerste uur en de originele boeken dit niet zomaar kunnen waarderen omdat die andere verwachtingen kunnen hebben of het verhaal als “afgesloten” zien maar dit soort genreboeken leent zich bij uitstek tot een bredere franchise. En commercieel is het slim natuurlijk.
Ik volg Rings of Power ook en ben matig enthousiast. Ben geen enorme fan van de LotR-films (die ik wel ben gaan waarderen over de jaren heen) en The Hobbit films vond en vind ik onkijkbaar (ben nooit verdergekomen dan halverwege de 2e film ondanks herhaalde pogingen), maar RoP heeft een redelijk boeiend verhaal. Allemaal weer veel te lang en breed uitgesponnen, maar dat is een euvel waar alle streamingsseries aan lijden (te lange en teveel afleveringen). Ik vind RoP iig een stuk geslaagder dan House of Dragon want daar ben ik na 1,5 aflevering afgehaakt. GoT zelf vond ik wel geslaagd.
Ik snap die kritiek nooit dat het fanfiction is en daarom nooit gemaakt had mogen worden. Waarom is het bij LotR een doodzonde dat de boeken tot allerlei spin offs geleid hebben, en niet bijv bij Planet of the Apes, Jurassic Park of James Bond. Ik snap dat fans van het eerste uur en de originele boeken dit niet zomaar kunnen waarderen omdat die andere verwachtingen kunnen hebben of het verhaal als “afgesloten” zien maar dit soort genreboeken leent zich bij uitstek tot een bredere franchise. En commercieel is het slim natuurlijk.
Ik volg Rings of Power ook en ben matig enthousiast. Ben geen enorme fan van de LotR-films (die ik wel ben gaan waarderen over de jaren heen) en The Hobbit films vond en vind ik onkijkbaar (ben nooit verdergekomen dan halverwege de 2e film ondanks herhaalde pogingen), maar RoP heeft een redelijk boeiend verhaal. Allemaal weer veel te lang en breed uitgesponnen, maar dat is een euvel waar alle streamingsseries aan lijden (te lange en teveel afleveringen). Ik vind RoP iig een stuk geslaagder dan House of Dragon want daar ben ik na 1,5 aflevering afgehaakt. GoT zelf vond ik wel geslaagd.
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Oct 02, 2022
Ik denk omdat de werken van Tolkien meer gelezen zijn (en als boek beter gewaardeerd worden) dan Ian Fleming en Pierre Boule.
Los daarvan is de PotA film geen 1 op 1 bewerking van het boek, dus vind ik PotA geen best voorbeeld.
Als het een verfilming van de Silmarillion zou zijn zouden de fans milder zijn. Echter: die rechten heeft Amazon niet waardoor men zelf wat is gaan verzinnen en dát is waar zo velen kritiek op hebben. (kritiek die wordt weggezet als "ja maar die zijn [vul wat in]-ist of -foob)
My 2 cents: Amazon wilde een succesvolle serie, maar vanuit het niets wat succesvols produceren is lastig. Oplossing: koop een IP met een grote fanbase. Niet iedèreen zal het goed vinden, maar er zijn er zat die standaard alles geweldig vinden én je serie heeft sneller bekendheid. Disney past dit beleid ook toe met de IPs die ze kopen en alle remakes.
Wanneer er opeens een vervolg op Harry Potter komt waarbij het verhaal niet door JK Rowling is geschreven zal er ook een bak kritiek komen denk ik.
Oakey;2098484 wrote: Ik snap die kritiek nooit dat het fanfiction is en daarom nooit gemaakt had mogen worden. Waarom is het bij LotR een doodzonde dat de boeken tot allerlei spin offs geleid hebben, en niet bijv bij Planet of the Apes, Jurassic Park of James Bond. Ik snap dat fans van het eerste uur en de originele boeken dit niet zomaar kunnen waarderen omdat die andere verwachtingen kunnen hebben of het verhaal als “afgesloten” zien maar dit soort genreboeken leent zich bij uitstek tot een bredere franchise. En commercieel is het slim natuurlijk.
Ik denk omdat de werken van Tolkien meer gelezen zijn (en als boek beter gewaardeerd worden) dan Ian Fleming en Pierre Boule.
Los daarvan is de PotA film geen 1 op 1 bewerking van het boek, dus vind ik PotA geen best voorbeeld.
Als het een verfilming van de Silmarillion zou zijn zouden de fans milder zijn. Echter: die rechten heeft Amazon niet waardoor men zelf wat is gaan verzinnen en dát is waar zo velen kritiek op hebben. (kritiek die wordt weggezet als "ja maar die zijn [vul wat in]-ist of -foob)
My 2 cents: Amazon wilde een succesvolle serie, maar vanuit het niets wat succesvols produceren is lastig. Oplossing: koop een IP met een grote fanbase. Niet iedèreen zal het goed vinden, maar er zijn er zat die standaard alles geweldig vinden én je serie heeft sneller bekendheid. Disney past dit beleid ook toe met de IPs die ze kopen en alle remakes.
Wanneer er opeens een vervolg op Harry Potter komt waarbij het verhaal niet door JK Rowling is geschreven zal er ook een bak kritiek komen denk ik.
reply
0
O
Oakey
Oakey
Oct 02, 2022
Mee eens.
Maar niet als ze 50 jaar dood is. Dat is wel een verschil. Het zal ook vast gaan gebeuren als die franchise populair blijft na haar dood. Uiteindelijk maken de nabestaanden de rechten beschikbaar voor een mooi bedrag.
En gedoe om rechten speelde ook bij James Bond, films buiten de reeks en remakes daarvan etc. Maar wat ik zeg, voor de boekenfans is het allemaal heiligschennis. Alleen is het percentage kijkers van LotR en RoP dat de boeken van Tolkien heeft gelezen verwaarloosbaar uiteraard. Helemaal in deze tijd van ontlezing. Persoonlijk vond ik ze overigens ook niet om door te komen, en ik ben een echte lezer.
kurtg;2098488 wrote: Tot nu toe is RoP vrij goed. Ben altijd aan het aftellen naar vrijdag, wat een goed teken is. De laatste aflevering was zelfs de beste tot nu toe. Persoonlijk vind ik het tot nu toe beter dan the hobbit, maar slechter dan LoTR.
Mee eens.
theThinWhiteDuke;2098487 wrote:
Maar niet als ze 50 jaar dood is. Dat is wel een verschil. Het zal ook vast gaan gebeuren als die franchise populair blijft na haar dood. Uiteindelijk maken de nabestaanden de rechten beschikbaar voor een mooi bedrag.
En gedoe om rechten speelde ook bij James Bond, films buiten de reeks en remakes daarvan etc. Maar wat ik zeg, voor de boekenfans is het allemaal heiligschennis. Alleen is het percentage kijkers van LotR en RoP dat de boeken van Tolkien heeft gelezen verwaarloosbaar uiteraard. Helemaal in deze tijd van ontlezing. Persoonlijk vond ik ze overigens ook niet om door te komen, en ik ben een echte lezer.
reply
0
W
Werner
Werner
Oct 02, 2022
Ik heb die boeken nog gelezen toe LotR nog niet hip was. Ik was 18.
Oakey;2098495 wrote: Persoonlijk vond ik ze overigens ook niet om door te komen, en ik ben een echte lezer.
Ik heb die boeken nog gelezen toe LotR nog niet hip was. Ik was 18.
reply
0
O
Oakey
Oakey
Oct 02, 2022
Nou in de jaren ‘60 zijn de boeken hip geworden door de hippiegeneratie natuurlijk, maar neem aan dat je bedoelt voordat de films er waren. Dat gold voor mij ook in mijn tienerjaren maar niet mijn ding dus.
Werner;2098496 wrote: Ik heb die boeken nog gelezen toe LotR nog niet hip was. Ik was 18.
Nou in de jaren ‘60 zijn de boeken hip geworden door de hippiegeneratie natuurlijk, maar neem aan dat je bedoelt voordat de films er waren. Dat gold voor mij ook in mijn tienerjaren maar niet mijn ding dus.
reply
0
PK
Pieter Kleine
Pieter Kleine
Oct 02, 2022
Idem, voor mij ook de start van het lezen van fantasyboeken.
Werner;2098496 wrote: Ik heb die boeken nog gelezen toe LotR nog niet hip was. Ik was 18.
Idem, voor mij ook de start van het lezen van fantasyboeken.
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Oct 02, 2022
Ik ben van mening dat in zulke gevallen met moet zeggen: "het is mooi geweest" en het IP moet laten voor wat het is. Goddank heeft na de dood van Hergé niemand de Kuifje stripreeks overgenomen. Zo kan het ook.
Ik heb dat overigens ook met bands die maar doorgaan terwijl het niet meer de échte originele band is. Queen is een mooi voorbeeld. Na de dood van Freddy Mercury (en het vertrek van John Deacon) was het gewoon klaar. Led Zeppelin deed hetzelfde als Kuifje: die hielden gewoon op.
Maar we dwalen af.... inderdaad; het gros van de RoP kijkers zijn de casuals. Die boeit het allemaal niet, streamen de serie en dat was het dan weer.
Overigens ben ik geen echte lezer en vond LotR het enige boek waar ik goed doorheen kon komen.... (las het in 1991 voor het eerst)
Oakey;2098495 wrote:
Ik ben van mening dat in zulke gevallen met moet zeggen: "het is mooi geweest" en het IP moet laten voor wat het is. Goddank heeft na de dood van Hergé niemand de Kuifje stripreeks overgenomen. Zo kan het ook.
Ik heb dat overigens ook met bands die maar doorgaan terwijl het niet meer de échte originele band is. Queen is een mooi voorbeeld. Na de dood van Freddy Mercury (en het vertrek van John Deacon) was het gewoon klaar. Led Zeppelin deed hetzelfde als Kuifje: die hielden gewoon op.
Maar we dwalen af.... inderdaad; het gros van de RoP kijkers zijn de casuals. Die boeit het allemaal niet, streamen de serie en dat was het dan weer.
Overigens ben ik geen echte lezer en vond LotR het enige boek waar ik goed doorheen kon komen.... (las het in 1991 voor het eerst)
reply
0
K
kurtg
kurtg
Oct 02, 2022
Tot nu toe is RoP vrij goed. Ben altijd aan het aftellen naar vrijdag, wat een goed teken is. De laatste aflevering was zelfs de beste tot nu toe. Persoonlijk vind ik het tot nu toe beter dan the hobbit, maar slechter dan LoTR.
Tot nu toe is RoP vrij goed. Ben altijd aan het aftellen naar vrijdag, wat een goed teken is. De laatste aflevering was zelfs de beste tot nu toe. Persoonlijk vind ik het tot nu toe beter dan the hobbit, maar slechter dan LoTR.
reply
0
K
kurtg
kurtg
Oct 23, 2022
S1 was kort, maar 8 afleveringen. Sommige scenes zijn wat te langdradig, maar al bij al leuk om te zien. Benieuwd naar S2.
S1 was kort, maar 8 afleveringen. Sommige scenes zijn wat te langdradig, maar al bij al leuk om te zien. Benieuwd naar S2.
reply
0
R
rogue
rogue
Dec 16, 2022
Na het hele seizoen te hebben gekeken, moet ik zeggen dat het na een heel aardig begin toch wel tegengevallen is. De spanning ebde weg, de personages/acteurs waren niet aansprekend genoeg (met Arondir, Nori voorop) en op een of andere manier was het gewoon niet bijzonder. Het was ook zo braaf allemaal en zo weinig verrassend. Ik zal het volgende seizoen nog wel beginnen, maar dan hoop ik wel op wat verbeteringen.
Na het hele seizoen te hebben gekeken, moet ik zeggen dat het na een heel aardig begin toch wel tegengevallen is. De spanning ebde weg, de personages/acteurs waren niet aansprekend genoeg (met Arondir, Nori voorop) en op een of andere manier was het gewoon niet bijzonder. Het was ook zo braaf allemaal en zo weinig verrassend. Ik zal het volgende seizoen nog wel beginnen, maar dan hoop ik wel op wat verbeteringen.
reply
0
T
tmvde
tmvde
Aug 28, 2024
De recensies voor seizoen 2 staan nu online. Beeld is een beetje wisselend. Recensenten hebben het hele seizoen gezien:
The Lord Of The Rings: The Rings Of Power Season 2 Review – 'Fantasy at its absolute highest level' (empireonline.com)
'The Rings of Power' Season 2 Review - Too Many Rings, Not Enough Power (collider.com)
The Lord of the Rings: The Rings of Power Season 2 Review: Best When It Sticks to Sauron (ign.com)
The Lord of the Rings: The Rings of Power: Season 2 | Rotten Tomatoes
De recensies voor seizoen 2 staan nu online. Beeld is een beetje wisselend. Recensenten hebben het hele seizoen gezien:
The Lord Of The Rings: The Rings Of Power Season 2 Review – 'Fantasy at its absolute highest level' (empireonline.com)
'The Rings of Power' Season 2 Review - Too Many Rings, Not Enough Power (collider.com)
The Lord of the Rings: The Rings of Power Season 2 Review: Best When It Sticks to Sauron (ign.com)
The Lord of the Rings: The Rings of Power: Season 2 | Rotten Tomatoes
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Aug 28, 2024
Net als bij Star Wars wil ik ook hier gewoon nieuwe films.Mijn moeder van 79 zegt wel eens dat ik een ouderwets kind ben.:lol:
Net als bij Star Wars wil ik ook hier gewoon nieuwe films.Mijn moeder van 79 zegt wel eens dat ik een ouderwets kind ben.:lol:
reply
0
J
jeroeni
jeroeni
Aug 28, 2024
Oke thnx voor de tip.
tmvde;2111612 wrote: Komen ook twee nieuwe films. Eén anime en één over Gollum.
Oke thnx voor de tip.
reply
0
T
tmvde
tmvde
RB
Rogier Burghout
Rogier Burghout
Oct 05, 2024
Ik ook. Denk dat we hier komende week mee gaan beginnen.
rogue;2112447 wrote: Ook deze moet ik nog kijken....
Ik ook. Denk dat we hier komende week mee gaan beginnen.
reply
0
R
rogue
rogue
Mar 18, 2025
Eindelijk mee begonnen en wel binnen een paar dagen afgekeken.
En opnieuw ben ik redelijk teleurgesteld, althans de eerste 5 delen. Het werd gewoonweg allemaal niet echt boeiend, terwijl het op zich wel interessant is [SPOILER]hoe de ringen nou ooit gemaakt zijn[/SPOILER]. Elke keer als geschakeld werd naar [SPOILER]de reis van Gandalf[/SPOILER] kon je wel een kussen pakken, want dat is echt verreweg het minste gedeelte van het hele tweede seizoen.
De laatste 3 delen kwam het eindelijk van de grond en die smaakten weer naar meer. [SPOILER]Geef mij Balrog en ik ben erbij :)! Ook de belegering was goed gedaan.[/SPOILER].
Weer een verdeeld seizoen imo, maar goed genoeg om weer het 3e seizoen te kijken.
Eindelijk mee begonnen en wel binnen een paar dagen afgekeken.
En opnieuw ben ik redelijk teleurgesteld, althans de eerste 5 delen. Het werd gewoonweg allemaal niet echt boeiend, terwijl het op zich wel interessant is [SPOILER]hoe de ringen nou ooit gemaakt zijn[/SPOILER]. Elke keer als geschakeld werd naar [SPOILER]de reis van Gandalf[/SPOILER] kon je wel een kussen pakken, want dat is echt verreweg het minste gedeelte van het hele tweede seizoen.
De laatste 3 delen kwam het eindelijk van de grond en die smaakten weer naar meer. [SPOILER]Geef mij Balrog en ik ben erbij :)! Ook de belegering was goed gedaan.[/SPOILER].
Weer een verdeeld seizoen imo, maar goed genoeg om weer het 3e seizoen te kijken.
reply
0