Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
W
Werner
Bluetoothspeakers
Jan 20, 2018

Het is niet dadelijk home cinema-gerelateerd, maar aangezien er hier wel wat techneuten zitten... Ik heb een muziekbibliotheek op mijn netwerkdrive staan die ik vanuit mijn PC met Mediamonkey kan lezen. Ik zou echter graag willen in staat zijn om die audio te laten afspelen via Bluetoothspeakers. Is dit mogelijk, en zo ja, welke speakers zouden daarvoor geschikt zijn?

GS
Gerco Stuivenberg
Jan 20, 2018

Werner;2055140 wrote: Het is niet dadelijk home cinema-gerelateerd, maar aangezien er hier wel wat techneuten zitten...
Ik heb een muziekbibliotheek op mijn netwerkdrive staan die ik vanuit mijn PC met Mediamonkey kan lezen. Ik zou echter graag willen in staat zijn om die audio te laten afspelen via Bluetoothspeakers. Is dit mogelijk, en zo ja, welke speakers zouden daarvoor geschikt zijn?

Luidsprekers die middels 'BlueTooth' verbonden moeten worden, hebben een 'host' nodig. Dit kan je PC, smart-phone of een ander toestel zijn dat dezelfde functionaliteiten heeft nl. internet(wifi) en BlueTooth.

Wil je geen 'host' gebruiken, dan kun je beter een luidspreker(set) kopen die je (via wifi) met het netwerk kunt verbinden. Heb je een receiver met DLNA, dan is het handig om de luidsprekers van hetzelfde merk te kopen of die hetzelfde protocol kunnen gebruiken, zodat je maar één app nodig hebt voor het bedienen van zowel de receiver als de netwerk-luidspreker(s).

reply
0
MH
Michael Hamers
Jan 21, 2018

Ik zou alleen Bluetooth afraden en je meer richten op een multiroom oplossing. Zoiets als Heos of Sonos. Die kun je overigens ook vaak met een Bluetooth apparaat verbinden. Heos apparaten kunnen bijvoorbeeld prima overweg met DLNA, maar ook met streaming diensten en internet radio. Ik heb laatst een review van de Heos 3 hier geplaatst en ik vond de geluidskwaliteit erg goed.

reply
0