Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Tv-series Discussies
T
theThinWhiteDuke
Star Wars: Obi-Wan Kenobi [Disney+]
Aug 24, 2019

Vannacht heeft Ewan McGregor live op D23 bevestigd dat hij terugkeert als Ben 'Obi-Wan' Kenobi voor een TV serie. Beelden: https://twitter.com/BrandonDavisBD/status/1165060982760099840 Info: https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/televisieseries/star-wars-plannen-voor-disney-onthuld-op-d23-expo/ [IMG]https://i0.wp.com/www.starwarsawakens.nl/wp-content/uploads/2019/08/StarWarsschema.jpg?resize=768%2C576&ssl=1[/IMG]

R
rogue
Aug 24, 2019

Qua tijdslijn valt het dus in Solo? Zouden er enige cameo's mogelijk zijn :)?

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 24, 2019

rogue;2070930 wrote: Qua tijdslijn valt het dus in Solo? Zouden er enige cameo's mogelijk zijn :)?

Alles wat in ANH rondloopt is er.
Darth Maul is er (al lijkt dat uitgesloten vanwege zijn showdown met Kenobi in Rebels).
Vanalles mogelijk dus.

Kijkend naar acteurs die hun rol opnieuw kunnen spelen is Jimmy Smits (Bail Organa) de meest voordehandliggende. Zie ook Rogue One waarin hij het over Kenobi heeft.

Een (stem)cameo van Liam Neeson kan ook; kwam in Clone Wars al terug.

reply
0
T
tmvde
Aug 24, 2019

theThinWhiteDuke;2070933 wrote: Alles wat in ANH rondloopt is er.
Darth Maul is er (al lijkt dat uitgesloten vanwege zijn showdown met Kenobi in Rebels).
Vanalles mogelijk dus.

Kijkend naar acteurs die hun rol opnieuw kunnen spelen is Jimmy Smits (Bail Organa) de meest voordehandliggende. Zie ook Rogue One waarin hij het over Kenobi heeft.

Een (stem)cameo van Liam Neeson kan ook; kwam in Clone Wars al terug.

Uncle Owen en Aunt Beru, volgens mij heeft Joel Edgerton wel eens aangegeven terug te willen keren.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 24, 2019

Bonnie Piesse (Beru) is amper veranderd.

Ik hoop niet dat we teenage Luke gaan zien btw.

reply
0
S
s9538798
Aug 31, 2019

Hoop zelf op een (korte) scene met Emperor Palpatine; zijn immer de hoogtijdagen van the Empire. Een aankondiging van wet en regelgeving om schermen in bv. Mos Espa of Mos Eisley oid.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jan 11, 2020

https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/gerucht-jar-jar-binks-in-kenobi-serie-op-disney/

De doorgaans goed ingewijde Star Wars site MakingStarWars kwam vannacht weer met een fraai gerucht: in de aankomende Obi-Wan Kenobi serie op Disney+ gaan we een oude bekende zien.
Het gaat om Jar Jar Binks, die met name in The Phantom Menace faam vergaarde. In de serie zou de Gungan met baard (!) te zien zijn en met Kenobi terugblikken op het verleden.
De opnames zijn weliswaar nog niet begonnen, maar MakingStarWars baseert dit op bronnen die aangeven dat er al wél gestart is met CGI werk. Of Ahmed Best, de acteur die Jar Jar in de prequels speelde de rol wederom op zich gaat nemen is vooralsnog niet bekend.

reply
0
M
Melzz
Jan 13, 2020

Wat een goed idee. Laten we het meest verafschuwde personage terug laten keren....:rolleyes:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jan 13, 2020

Melzz;2073845 wrote: Wat een goed idee. Laten we het meest verafschuwde personage terug laten keren....:rolleyes:

Niks mis met Jar Jar.
Zou een mooie terugkeer van Ahmed Best betekenen nadat hij jaren geleden -vanwege de media zoals hij zelf aangaf- zelfmoord overwoog.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 13, 2020

Melzz;2073845 wrote: Wat een goed idee. Laten we het meest verafschuwde personage terug laten keren....:rolleyes:

Haha, nou inderdaad zeg. Maar is dit niet intussen een cultfiguur geworden? Uiteraard lullig voor de acteur en gelukkig is hij er nog, maar Jar Jar laten terugkeren, zeker nadat hij gek genoeg senaatslid is geworden, lijkt me een beetje teveel van het goede.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jan 13, 2020

Rogier Burghout;2073848 wrote: Maar is dit niet intussen een cultfiguur geworden?

Op Celebration kreeg hij afgelopen jaar een enorme staande ovatie. Meer dan welke andere gast dan ook.
https://www.syfy.com/syfywire/star-wars-daily-once-shunned-jar-jar-actor-ahmed-best-gets-a-standing-ovation

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 13, 2020

theThinWhiteDuke;2073850 wrote: Op Celebration kreeg hij afgelopen jaar een enorme staande ovatie. Meer dan welke andere gast dan ook.
https://www.syfy.com/syfywire/star-wars-daily-once-shunned-jar-jar-actor-ahmed-best-gets-a-standing-ovation

Ja, de acteur, en dat is natuurlijk verdiend gezien het feit dat hij zo beschimpt is geweest. Ik bedoel het karakter, en dat staat bij mij los van de acteur, zeker omdat het in dit geval een CGI-figuur betreft.

reply
0
M
Melzz
Jan 13, 2020

theThinWhiteDuke;2073850 wrote: Op Celebration kreeg hij afgelopen jaar een enorme staande ovatie. Meer dan welke andere gast dan ook.

Ik denk toch dat dat uit steun en medeleven is geweest i.p.v. zijn bijdrage aan het karakter. Die acteur deed gewoon zijn werk. Maar het is toch niet voor niets dat zoveel mensen zich aan dat karakter irriteerden (nog zwak uitgedrukt)?

Het verbaasd me echt dat je Jar Jar Binks prima te pruimen vind. Over de nieuwe trilogy heb je genoeg terechte kritiek. Ik had wel verwacht dat je op Jar Jar Binks (ik krijg het niet eens uit m'n strot) toch ook wel wat aan te merken hebt. In mijn ogen is het afbranden van dat karakter meer dan terecht. Ik kijk The Phantom Menace om die reden dan ook niet meer. Ik kan het echt niet aanzien zo slecht. Die stem alleen al. En dan die uiterst flauwe en kinderachtige opmerkingen in dat irritante taaltje van hem. Dat is toch niet te doen? Dat karakter verziekt echt eigenhandig de film. En dat gebeurt toch zelden. Soms heb je wel eens dat je een karakter minder interessant vind. Maar dit gaat bij mij verder dan irritatie.

Het gaat veel dieper.....:evil:..;)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jan 13, 2020

Melzz;2073860 wrote:
Het verbaasd me echt dat je Jar Jar Binks prima te pruimen vind.

Ik zal niet zeggen dat Jar Jar een favoriet is of dat ik een TV serie van hem wil.
Ik kan zo 100 personages opnoemen die ik beter vind...maar ook een behoorlijke rits die ik vele malen erger vind (L3 de feministen droid, Dame Edna (Admiral Holdo), Phasma, D-D-D-DJ (DelToro)).
Daarmee vergeleken valt Jar Jar imho reuze mee.

Overigens verwacht ik niks meer dan een cameo.

reply
0
C
crocs
Jan 24, 2020

theThinWhiteDuke;2073864 wrote: maar ook een behoorlijke rits die ik vele malen erger vind (L3 de feministen droid, Dame Edna (Admiral Holdo), Phasma, D-D-D-DJ (DelToro)).
Helemaal met je eens. Allemaal vreselijke Disney personages. KK zal vast wel blij zijn met de Disney personages.
Via het Youtube kanaal van Midnight Edge hoorde ik dat Disney zoveel mogelijk nieuwe Disney personages in Disney Star Wars wilde stoppen, ipv vele personages die George Lucas had bedacht. Zodat Disney niet extra hoeven te betalen aan George Lucas.

reply
0
W
Werner
Jan 13, 2020

[img]https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/avatars/ea/eaf74e23051541ef2c67c82b638dc306d422a70a_full.jpg[/img]

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jan 13, 2020

Laten we hopen dat het een korte cameo betreft. Er valt voor de makers veel meer te halen dan het wel en wee van Jar Jar.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jan 24, 2020

Na het schrappen van de Boba Fett film, het ontslag/vertrek van Lord/Miller en Trevorrow had niemand zoiets verwacht: de Kenobi serie is uitgesteld.
https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/televisieseries/obi-wan-kenobi/kenobi-serie-uitgesteld/

Vorige week gonsden er al geruchten dat het niet helemaal koosjer was achter de schermen bij de aankomende Obi-Wan Kenobi serie. Helaas blijkt nu dat daar meer waarheid in zat dan gehoopt. Collider meldt namelijk dat de Kenobi serie uitgesteld is voor onbepaalde tijd. Dit omdat het script niet geheel naar tevredenheid is.
The Hollywood Reporter bevestigt het bericht en voegt toe dat schrijver Hossein Amini niet meer bij het project betrokken is. Verder denkt Lucasfilm er over na om de serie terug te schroeven van zes naar vier afleveringen. Essentieel krijgt Kenobi daarmee dus de tijdsduur van een film – ironisch genoeg ook hoe het project is begonnen.
Acteur/producer Ewan McGregor en Deborah Chow zijn nog wel bij de serie betrokken.

Ook zoiets:
Sources tell THR that the scripts — only two were written — and story became an issue and that the entire package has been jettisoned.

Ok, dus slechts twee scripts waren geschreven!

KK afgelopen jaar:
https://twitter.com/Art3misCooke/status/1220571224851406848?s=19

Hoor ik dat goed? "We have ALL the scripts written"

Wie heeft er gelijk?

reply
0
T
tmvde
Dec 11, 2020

[SPOILER]Hayden Christensen terug als Darth Vader voor Obi-Wan, link[/SPOILER]

reply
0
T
tmvde
Mar 29, 2021

Filmen gaat bijna beginnen, april. De cast is bekend gemaakt. https://www.starwars.com/news/obi-wan-kenobi-series-cast[ATTACH=CONFIG]11877[/ATTACH]

reply
0
T
tmvde
Mar 29, 2021

Filmen gaat bijna beginnen, april. De cast is bekend gemaakt. https://www.starwars.com/news/obi-wan-kenobi-series-cast

[ATTACH=CONFIG]11878[/ATTACH]

reply
0
T
tmvde
Mar 30, 2021

Filmen gaat bijna beginnen, april. De cast is bekend gemaakt. https://www.starwars.com/news/obi-wan-kenobi-series-cast

[ATTACH=CONFIG]11879[/ATTACH]

reply
0
RB
Rogier Burghout
Mar 30, 2021

Hoi tmvde, wellicht een tip voor in de toekomst: je kan een post ook aanpassen, dus dna hoef je niet steeds een nieuwe aan te maken en de andere te verwijderen...(y)

reply
0
T
tmvde
Mar 30, 2021

Rogier Burghout;2087261 wrote: Hoi tmvde, wellicht een tip voor in de toekomst: je kan een post ook aanpassen, dus dna hoef je niet steeds een nieuwe aan te maken en de andere te verwijderen...(y)

Weet ik :-) maar soms gaat het dan mis bij mij met het aanpassen van afbeeldingen (dan komen ze ook in de thumbnails te staan) en dan is het makkelijker om de post te verwijderen en de afbeelding nieuw toe te voegen.

reply
0
ML
Mark van L.
Jun 07, 2022

De ultieme cliffhanger: who shot JR Ewing? Moesten een half jaar wachten, haha.

reply
0
T
tmvde
Feb 09, 2022

25 mei gaat het van start.

[ATTACH=CONFIG]12489[/ATTACH]

reply
0
T
tmvde
Mar 09, 2022

De teaser is daar.

reply
0
T
tmvde
May 05, 2022

En nu de trailer

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 10, 2022

Grand inquisitior... not :mrgreen: Deden ze in AOTC beter...

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Mar 10, 2022

Claudio Santulli;2094595 wrote: Grand inquisitior... not :mrgreen: Deden ze in AOTC beter...

In AOTC zat geen inquisitor en ook geen Pau'an (het ras van The Grand Inquisitor); deze zagen we in ROTS voor het eerst.

Maar goed, in ROTS zagen ze er vele malen beter uit.....

[IMG]https://static.wikia.nocookie.net/starwarsmush/images/1/17/Alien_snp_Pau%27an.jpg[/IMG]

Wat vreemd is:
In TPM is Tatooine buiten de Republic en onder controle van de Hutts. De Republic wordt (na ROTS) the Empire.
Luke wordt juist op Tatooine ondergebracht omdat dat niet door the Empire wordt bestuurd. In de trailer zien we echter Imperials en Inquisitors op Tatooine.....

reply
0
T
tmvde
Mar 10, 2022

theThinWhiteDuke;2094602 wrote: Wat vreemd is:
In TPM is Tatooine buiten de Republic en onder controle van de Hutts. De Republic wordt (na ROTS) the Empire.
Luke wordt juist op Tatooine ondergebracht omdat dat niet door the Empire wordt bestuurd. In de trailer zien we echter Imperials en Inquisitors op Tatooine.....

Zien we in Star Wars (aka Episode IV aka A New Hope) ook geen Imperials op Tatooine? ;-)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Mar 10, 2022

tmvde;2094604 wrote: Zien we in Star Wars (aka Episode IV aka A New Hope) ook geen Imperials op Tatooine? ;-)

Ja, een handjevol en pas nadat er een escape pod is gecrasht met de Death star plannen waar The Empire naar op zoek is......

reply
0
T
tmvde
Mar 10, 2022

theThinWhiteDuke;2094606 wrote: Ja, een handjevol en pas nadat er een escape pod is gecrasht met de Death star plannen waar The Empire naar op zoek is......

Over 2,5 maand gaan we zien of er bij OWK ook een verklaring voor de aanwezigheid komt :-)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 10, 2022

theThinWhiteDuke;2094602 wrote: In AOTC zat geen inquisitor en ook geen Pau'an (het ras van The Grand Inquisitor); deze zagen we in ROTS voor het eerst.

Wat vreemd is:

Slip of a typo... Maar inderdaad dat...

reply
0
MV
Marco VC
May 27, 2022

theThinWhiteDuke;2094602 wrote: In AOTC zat geen inquisitor en ook geen Pau'an (het ras van The Grand Inquisitor); deze zagen we in ROTS voor het eerst.

[IMG]https://static.wikia.nocookie.net/starwarsmush/images/1/17/Alien_snp_Pau%27an.jpg[/IMG]

Wat vreemd is:

Nee... Obi-Wan verstopt Luke daar (bij zijn famlie) omdat het de laatste plaats/planeet is, waar Anakin/Vader naar terug wilt keren! Te veel pijnlijke herinneringen! Zijn eigen jeugd als slaaf... Het feit dat hij zijn moeder niet kon redden... Het begin van zijn downfall... En... Too much sand!!!

reply
0
T
tmvde
May 27, 2022

Part I smaakt naar meer, snel door met Part II!

reply
0
T
tmvde
May 27, 2022

Gelukkig komt Part III woensdag al, tot nu toe vind ik het erg de moeite waard.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
May 28, 2022

Wat ik ook op Tweakers heb geschreven:

Hmm, de serie heeft me nog niet overtuigd.

Ewan McGregor doet het goed, maar qua verhaal doet het me heel erg denken aan The Mandalorian. Een beetje dezelfde set up: Kenobi/Mando die de prinses/baby Yoda moet beschermen tegen allerlei bounty hunters en ander intergalactisch gespuis. Heel irritant kindje ook die Leia speelt. Zo zal ze ongetwijfeld geschreven zijn, maar toch... Slecht script.

Sommige special effects zagen er ook vrij goedkoop en nep uit, en de achtervolging in het bos was hilarisch slecht, alsof alles in slow motion werd afgespeeld. Kidnappers die struikelen over omgevallen bomen en door struikgewas worden tegengehouden, LOL. De tweede episode was wat beter, maar ook niet opzienbarend.

Wel leuk om al die oude bekenden uit de prequels te zien. De inquisitor deed me onbedoeld denken aan de Borg van Star Trek en die boze, zwarte dame is weer zo'n standaard bad girl die ongetwijfeld op een gegeven moment naar de andere kant zal overlopen, gezien haar achtergrond.

We zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt en ik ben benieuwd naar Hayden Christensen die Darth Vader weer vertolkt (zou James Earl Jones ook de stem doen?), maar The Mandalorian begon véél beter.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 29, 2022

Pastichio Rocker;2096134 wrote:

Sommige special effects zagen er ook vrij goedkoop en nep uit, en de achtervolging in het bos was hilarisch slecht, alsof alles in slow motion werd afgespeeld. Kidnappers die struikelen over omgevallen bomen en door struikgewas worden tegengehouden, LOL.
Wel leuk om al die oude bekenden uit de prequels te zien. De inquisitor deed me onbedoeld denken aan de Borg van Star Trek en die boze, zwarte dame is weer zo'n standaard bad girl die ongetwijfeld op een gegeven moment naar de andere kant zal overlopen, gezien haar achtergrond.

Die achtervolging had Home Alone vibes; een schurk die tegen een grote tak aan loopt.

Wat Reva aangaat: die is echt hopeloos miscast.

reply
0
MV
Marco VC
May 31, 2022

Ik denk dat mensen over het hoofd zien dat die 1e achtervolging zo overkwam omdat de bounty hunters juist aan Bale wilde laten doorschemeren dat zij Leia te pakken hebben genomen... Het was expres opzichtig... Zodat ze gevolgd konden worden, zodat Bale Kenobi in de juiste richting kon sturen... Ze konden ook niet voor niets redelijk gemakkelijk getraced worden... It was all part of the plan... Just my opinion...

reply
0
PR
Pastichio Rocker
May 31, 2022

Marco VC;2096175 wrote: Ik denk dat mensen over het hoofd zien dat die 1e achtervolging zo overkwam omdat de bounty hunters juist aan Bale wilde laten doorschemeren dat zij Leia te pakken hebben genomen... Het was expres opzichtig... Zodat ze gevolgd konden worden, zodat Bale Kenobi in de juiste richting kon sturen... Ze konden ook niet voor niets redelijk gemakkelijk getraced worden... It was all part of the plan... Just my opinion...

Dat is niet het punt. Je kunt zien dat de acteurs zich inhouden om dat meisje sneller te doen laten lijken dan ze is. Als ze dan ook nog eens heel opzichtelijk struikelen over losliggende takken en struikgewas komt dat gewoon heel amateuristisch en vrij lachwekkend over. Die hele scene was overbodig, want ze hadden meteen die zak over de d'r hoofd kunnen trekken.

reply
0
T
tmvde
Jun 01, 2022

Poeh, nu een hele week wachten op de volgende aflevering.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jun 01, 2022

tmvde;2096190 wrote: Poeh, nu een hele week wachten op de volgende aflevering.

Je bent duidelijk niet opgegroeid in de jaren 70-90 van de vorige eeuw ;). Toen was dat heel normaal dat je minimaal een week op de volgende aflevering van een TV-serie moest wachten. Geduld is een schone zaak, mijn vriend, maar het lijkt alsof de tegenwoordige generaties dat woord niet meer kennen.

reply
0
T
tmvde
Jun 01, 2022

Marcel Hoeve;2096191 wrote: Je bent duidelijk niet opgegroeid in de jaren 70-90 van de vorige eeuw ;). Toen was dat heel normaal dat je minimaal een week op de volgende aflevering van een TV-serie moest wachten. Geduld is een schone zaak, mijn vriend, maar het lijkt alsof de tegenwoordige generaties dat woord niet meer kennen.

Zeker wel, ben van '81 en heb ook geen enkel probleem met het wachten. Was meer een verwijzing naar de korte tijd tussen aflevering 1/2 en 3 ;-)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jun 05, 2022

[IMG]https://i.ibb.co/gR4bmZW/unknown.png[/IMG]

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 05, 2022

Tja, dat was het eerste wat ik ook dacht; loop er lekker omheen. Voor de rest ben ik niet zo negatief over de serie. ;-)

reply
0
ML
Mark van L.
Jun 07, 2022

Ik moest meteen weer terug denken aan de film The Rock.sean Connery die uit de gevangenis werd gehaald, om Alcatraz binnen te dringen, omdat hij als enige ooit was gevlucht. Na het volbrengen van deze extreem moeilijk vlucht route in omgekeerde volgorde, maakt hij van binnen uit de deur open. Waarom had hij dat vroeger niet gedaan toen hij vluchtte?

reply
0
W
Werner
Jun 07, 2022

Waar is de tijd dat we járen moesten wachten, zowel op TV-series als op bioscoopreleases? Geduld is een mooie deugd.

reply
0
T
tmvde
Jun 22, 2022

Finale was on fire! Actrice die Leia speelde vond ik erg goed, wel heeft ze een typisch loopje ;-)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jun 23, 2022

Yikes.
Schrijvers die de ballen verstand hebben van Star Wars.

[spoiler]
Qui-Gon als geest?

"We never see the ghost of Qui-Gon; he's not that accomplished. He's able to retain his personality, but he's not able to become a corporeal ghost."
George Lucas

"I cannot [show myself]. My training was incomplete." Qui-Gon Jinn, The Clone Wars

Maar vervolgens toch een geestverschijning. Vind de massa leuk. Door die cameo van CGI Luke in The Mandalorian schoot de score op imdb ook door het dak.

Verder wist Kenobi niet dat Darth Vader Anakin is. Althans, volgens deze serie.

Even Revenge of the Sith erbij halen:

OBI-WAN: He is like my brother ... I cannot do it.

YODA: Twisted by the dark side, young Skywalker has become. The boy you trained, gone he is . . . Consumed by Darth Vader.

OBI-WAN: How could it have come to this?

Volgens mij heeft die scriptschrijver RotS nooit gezien.....

Leia en Kenobi op pad.....jaren later stuurt ze R2 met een boodschap naar hem. Haar boodschap:

General Kenobi. Years ago you served my father in the Clone Wars. Now he begs you to help him in his struggle against the Empire. I regret that I am unable to present my father's request to you in person, but my ship has fallen under attack, and I'm afraid my mission to bring you to Alderaan has failed. I have placed information vital to the survival of the Rebellion into the memory systems of this R2 unit. My father will know how to retrieve it. You must see this droid safely delivered to him on Alderaan. This is our most desperate hour. Help me, Obi-Wan Kenobi. You're my only hope.

Je zou zeggen: begin dat dan met "jaren geleden zijn we op avontuur geweest...."
Nogal een vreemde move van Disney om dit er in te doen en lastig recht te praten.

Kenobi kan Vader doden, maar doet dit niet.

Jaren later, tegen Luke:

Luke:
I can't kill my own father.
Obi-Wan:
Then the Emperor has already won. You were our last hope.

Je hebt het zelf nagelaten....
Oftewel: wederom niet slim om dit in de serie te doen.

[/spoiler]

reply
0
ML
Mark van L.
Jun 24, 2022

Je gaat er wel vanuit dat mensen (lees mensen) niet van mening en van standpunt kunnen veranderen. Dat is toch vreemd. Een vriend vandaag, kan een vijand morgen zijn. In deze tijd, erg duidelijk geworden.

reply
0
MV
Marco VC
Jun 25, 2022

theThinWhiteDuke;2096648 wrote: Yikes.
Schrijvers die de ballen verstand hebben van Star Wars.

[spoiler]
Qui-Gon als geest?

"We never see the ghost of Qui-Gon; he's not that accomplished. He's able to retain his personality, but he's not able to become a corporeal ghost."
George Lucas

"I cannot [show myself]. My training was incomplete." Qui-Gon Jinn, The Clone Wars

Maar vervolgens toch een geestverschijning. Vind de massa leuk. Door die cameo van CGI Luke in The Mandalorian schoot de score op imdb ook door het dak.

Verder wist Kenobi niet dat Darth Vader Anakin is. Althans, volgens deze serie.

Even Revenge of the Sith erbij halen:

OBI-WAN: He is like my brother ... I cannot do it.

YODA: Twisted by the dark side, young Skywalker has become. The boy you trained, gone he is . . . Consumed by Darth Vader.

OBI-WAN: How could it have come to this?

Volgens mij heeft die scriptschrijver RotS nooit gezien.....

Leia en Kenobi op pad.....jaren later stuurt ze R2 met een boodschap naar hem. Haar boodschap:

General Kenobi. Years ago you served my father in the Clone Wars. Now he begs you to help him in his struggle against the Empire. I regret that I am unable to present my father's request to you in person, but my ship has fallen under attack, and I'm afraid my mission to bring you to Alderaan has failed. I have placed information vital to the survival of the Rebellion into the memory systems of this R2 unit. My father will know how to retrieve it. You must see this droid safely delivered to him on Alderaan. This is our most desperate hour. Help me, Obi-Wan Kenobi. You're my only hope.

Je zou zeggen: begin dat dan met "jaren geleden zijn we op avontuur geweest...."
Nogal een vreemde move van Disney om dit er in te doen en lastig recht te praten.

Kenobi kan Vader doden, maar doet dit niet.

Jaren later, tegen Luke:

Luke:
I can't kill my own father.
Obi-Wan:
Then the Emperor has already won. You were our last hope.

Je hebt het zelf nagelaten....
Oftewel: wederom niet slim om dit in de serie te doen.

[/spoiler]

[spoiler]
-1- Wat eerst niet was, kan in 10 jaar tijd zo gevormd zijn! QQJ is duidelijk gegroeid in zijn krachten en kan dat nu wel! Is toch niet zo moeilijk om zelf te verzinnen? Vasthouden aan uitspraken van 20 jaar geleden is natuurlijk ook een optie, maar ben jij het nog eens met alles wat je 20 jaar geleden dacht?

-2- Wie weet er nou in feite dat Obi-Wan op stap is geweest met Leia? Obi-Wan zelf, Leia natuurlijk, Bail, Vader en een handvol Inquisitors, die waarschijnlijk al allemaal dood zijn tegen de tijd van ANH, en Reva. Natuurlijk had het overtuigender geweest, maar stel dat het boodschap was onderschept door de Empire, wil je het dan vaag houden? Of een hele levensverhaal te horen krijgen?

-3- Dit slaat echt totaal nergens op! Want zelfs als we de serie negeren en alleen naar ROTS en ANH kijken, blijft dit het zelfde! Obi-Wan was in ROTS ook niet in staat om Anakin te doden! Muggenzifterij noem je dat![/spoiler]

Maar ik snap het... Disney is bad, Mickie is de Duivel, en Kennedy snapt er niets van!

Move along... Nothing to see here!

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Jun 25, 2022

Marco VC;2096668 wrote: [spoiler]
-1- Wat eerst niet was, kan in 10 jaar tijd zo gevormd zijn! QQJ is duidelijk gegroeid in zijn krachten en kan dat nu wel! Is toch niet zo moeilijk om zelf te verzinnen? Vasthouden aan uitspraken van 20 jaar geleden is natuurlijk ook een optie, maar ben jij het nog eens met alles wat je 20 jaar geleden dacht?

-2- Wie weet er nou in feite dat Obi-Wan op stap is geweest met Leia? Obi-Wan zelf, Leia natuurlijk, Bail, Vader en een handvol Inquisitors, die waarschijnlijk al allemaal dood zijn tegen de tijd van ANH, en Reva. Natuurlijk had het overtuigender geweest, maar stel dat het boodschap was onderschept door de Empire, wil je het dan vaag houden? Of een hele levensverhaal te horen krijgen?

-3- Dit slaat echt totaal nergens op! Want zelfs als we de serie negeren en alleen naar ROTS en ANH kijken, blijft dit het zelfde! Obi-Wan was in ROTS ook niet in staat om Anakin te doden! Muggenzifterij noem je dat![/spoiler]

Maar ik snap het... Disney is bad, Mickie is de Duivel, en Kennedy snapt er niets van!

Move along... Nothing to see here!

[IMG]https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/436/423/e7a.jpg[/IMG]

reply
0
T
tmvde
Jun 24, 2022

Gelukkig deed George Lucas dat nooit ;-)

reply
0
W
Werner
Jun 24, 2022

tmvde;2096654 wrote: Gelukkig deed George Lucas dat nooit ;-)

Han shot Greedo first!

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 24, 2022

Grappig dat ge-overanalyseer en de grote drang van de fans om alles maar rationeel en canon te maken. Ook FB staat er vol mee, hilarisch om te lezen. Het is sci-fi...en daarnaast ook nog eens verhalen. Die veranderen van tijd tot tijd....
Ik vond het een leuke serie, puur om wat het was. En je zag dat de acteurs het leuk vonden om het te maken, dus wat mij betreft prima geslaagd.

reply
0
J
jeroeni
Jun 24, 2022

Al die Star Wars series vind ik maar meh!
Rogue One: A Star Wars Story: Dit is voor mij het beste stukje Star Wars.

reply
0
T
tmvde
Jun 24, 2022

jeroeni;2096658 wrote: Al die Star Wars series vind ik maar meh!
Rogue One: A Star Wars Story: Dit is voor mij het beste stukje Star Wars.

Laat de volgende serie daar nu net een spin-off van zijn.

reply
0
J
jeroeni
Jun 24, 2022

tmvde;2096660 wrote: Laat de volgende serie daar nu net een spin-off van zijn.

Andor: Dat kan nog wel eens wat worden ja;)

reply
0
R
rvvnr1
Jun 25, 2022

[spoiler]Leia referereert aan haar vader omdat dit van belang is voor de rest van de boodschap. Zeker als je in (doods)nood bent heeft t geen enkele zin om eerst te beginnen met welke historie zij samen hebben. Daarnaast heeft t ook te maken met haar formele rol als rebellenleider.

Heeft Obi-Wan door Vader niet te kunnen doden uiteindelijk zijn eigen lot bepaald?
Is dat niet een van de de redenen waarom hij tot ANH in afzondering leefde?
En kwam dat niet samen in zijn eigen dood door Vader?
[/spoiler]

reply
0