Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

UHD Discussies
RB
Rogier Burghout
Godzilla Minus One
Sep 04, 2024

Na het succes van de Japanse release (die niet Engels vriendelijk was) werd er een US versie aangekondigd, met Engelse ondertitels (zie hier voor meer info). Amazon heeft nu de titel in pre order (link) en heeft de coverart laten zien, waar vooral de backcover interessant is gezien de specs: [ATTACH=CONFIG]13867[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]13866[/ATTACH]

R
rogue
Sep 04, 2024

Wat is zo interessant Rogier?

reply
0
J
Johan1967
Sep 04, 2024

Engels/Japans gesproken en Engels ondertiteld.

reply
0
R
rogue
Sep 04, 2024

Johan1967;2111755 wrote: Engels/Japans gesproken en Engels ondertiteld.

Dat is toch best logisch voor een US release?

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 05, 2024

rogue;2111753 wrote: Wat is zo interessant Rogier?

rogue;2111760 wrote: Dat is toch best logisch voor een US release?

Deze release stond niet gepland en is puur tot stand gekomen door internationale vraag naar aanleiding van de Japanse 4K-uitgave. Fans van de film spraken online hun teleurstelling uit dat de (mooi verzorgde) 4K uitgave in Japan geen Engelse ondertiteling mee had gekregen. De distributeur heeft hier naar geluisterd en heeft speciaal voor de VS een Amerikaanse release gemaakt met Engelse ondertiteling voor de film. Overigens niet voor de extra's, maar dat schijnt niet echt invloed te hebben op de populariteit als ik de interesse zo online zie in verschillende 4K Collectors groepen op FB waar ik lid van ben. Dus dit is best een speciale uitgave, niet zomaar eentje uitgebracht door een grote uitgever binnen hun internationale releasestrategie.

reply
0
R
rogue
Sep 06, 2024

Rogier Burghout;2111762 wrote: Deze release stond niet gepland en is puur tot stand gekomen door internationale vraag naar aanleiding van de Japanse 4K-uitgave. Fans van de film spraken online hun teleurstelling uit dat de (mooi verzorgde) 4K uitgave in Japan geen Engelse ondertiteling mee had gekregen. De distributeur heeft hier naar geluisterd en heeft speciaal voor de VS een Amerikaanse release gemaakt met Engelse ondertiteling voor de film. Overigens niet voor de extra's, maar dat schijnt niet echt invloed te hebben op de populariteit als ik de interesse zo online zie in verschillende 4K Collectors groepen op FB waar ik lid van ben. Dus dit is best een speciale uitgave, niet zomaar eentje uitgebracht door een grote uitgever binnen hun internationale releasestrategie.

Duidelijke uitleg! Ik dacht dat het een gewone release was en had geen idee dat dat allemaal speelde, vandaar mijn verbazing.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 06, 2024

rogue;2111780 wrote: Duidelijke uitleg! Ik dacht dat het een gewone release was en had geen idee dat dat allemaal speelde, vandaar mijn verbazing.

No problem, de reguliere uitgaven zou ik ook niet zomaar posten (y)(y)

reply
0
ML
Mark van L.
Dec 23, 2024

Zaterdag ontvangen via amazon.it. Gisteren de eerste 10 min gekeken en geluisterd. Top 4k disc. En volgens mij is dit een van de meeste agressieve atmos tracks die ik ooit gehoord heb.

reply
0
L
Lorre
Dec 24, 2024

Mark van L.;2113809 wrote: Zaterdag ontvangen via amazon.it. Gisteren de eerste 10 min gekeken en geluisterd. Top 4k disc. En volgens mij is dit een van de meeste agressieve atmos tracks die ik ooit gehoord heb.

Is het boekje ook in het Engels of Italiaans? Ik heb de UK variant binnengekregen, maar de postbode heeft hem in de brievenbus geramd waardoor hij stuk is. Amazon UK heeft deze niet in stock en zou hem pas versturen na 3 tot 7 maanden... Anders bestel ik gewoon de Italiaanse. Lijkt me dat die dezelfde specs heeft als de UK.

reply
0
ML
Mark van L.
Dec 24, 2024

Lorre;2113838 wrote: Is het boekje ook in het Engels of Italiaans? Ik heb de UK variant binnengekregen, maar de postbode heeft hem in de brievenbus geramd waardoor hij stuk is. Amazon UK heeft deze niet in stock en zou hem pas versturen na 3 tot 7 maanden... Anders bestel ik gewoon de Italiaanse. Lijkt me dat die dezelfde specs heeft als de UK.

Zit geen boekje bij het steelbook.

reply
0
B
batmaster
Jan 13, 2025

Mark van L.;2113809 wrote: Zaterdag ontvangen via amazon.it. Gisteren de eerste 10 min gekeken en geluisterd. Top 4k disc. En volgens mij is dit een van de meeste agressieve atmos tracks die ik ooit gehoord heb.

Heeft de bonus disc alleen italiaanse subs? Ik wil m ook bestellen, maar ben bang dat de extra's Japans gesproken zijn en dan begrijp ik er vrij weinig van. Vgm is de release vrij identiek overal, maar op het hoesje staan alleen Italiaanse subs (en de film wel Engels).

reply
0
ML
Mark van L.
Jan 13, 2025

batmaster;2114198 wrote: Heeft de bonus disc alleen italiaanse subs? Ik wil m ook bestellen, maar ben bang dat de extra's Japans gesproken zijn en dan begrijp ik er vrij weinig van. Vgm is de release vrij identiek overal, maar op het hoesje staan alleen Italiaanse subs (en de film wel Engels).

De film engels gesproken en ondertiteld. Extra's nog niet gekeken. Laat het snel weten.

Volgens het staatje beneden wel.

reply
0
B
batmaster
Jan 14, 2025

Mark van L.;2114199 wrote: De film engels gesproken en ondertiteld. Extra's nog niet gekeken. Laat het snel weten.

Volgens het staatje beneden wel.

Thanks. Ja hier staat echt alleen Italiaans: https://www.amazon.it/gp/product/B0DG928TRS/ref=ox_sc_saved_image_1?smid=A11IL2PNWYJU7H&psc=1 Thanks voor het checken!

reply
0
ML
Mark van L.
Jan 15, 2025

batmaster;2114205 wrote: Thanks. Ja hier staat echt alleen Italiaans: https://www.amazon.it/gp/product/B0DG928TRS/ref=ox_sc_saved_image_1?smid=A11IL2PNWYJU7H&psc=1 Thanks voor het checken!

Inderdaad, alleen italiaans voor de bonus disc.

reply
0
B
batmaster
Jan 15, 2025

Mark van L.;2114214 wrote: Inderdaad, alleen italiaans voor de bonus disc.

Thanks voor het checken. En het is denk ik Japanse spraak?

reply
0
ML
Mark van L.
Jan 16, 2025

batmaster;2114221 wrote: Thanks voor het checken. En het is denk ik Japanse spraak?

Inderdaad, dus ik kan er niks van verstaan.

reply
0
L
Lorre
Sep 04, 2024

Er zou binnenkort ook een UK variant aangekondigd worden. Ik wacht dus nog even.

reply
0
W
Werner
Sep 05, 2024

Ik heb de Japanse release en ik zet daar met mijn Panny zélf wel ondertitels onder. Is overigens een zeer mooi verzorgde uitgave met als extra een Black and White-versie van de film, de Amerikaanse ziet er niet zo netjes uit.

reply
0
L
Lorre
Sep 06, 2024

Werner;2111775 wrote: Ik heb de Japanse release en ik zet daar met mijn Panny zélf wel ondertitels onder. Is overigens een zeer mooi verzorgde uitgave met als extra een Black and White-versie van de film, de Amerikaanse ziet er niet zo netjes uit.

De Amerikanen hebben dezelfde uitgave gekregen als de Japanse hoor. Was wel enkel te bestellen via de godzilla.com site.

reply
0
W
Werner
Sep 06, 2024

Lorre;2111784 wrote: De Amerikanen hebben dezelfde uitgave gekregen als de Japanse hoor. Was wel enkel te bestellen via de godzilla.com site.

Dat is *niet* dezelfde versie! De Amerikanen hebben Engelse ondertiteling, de Japanners niet.

reply
0
L
Lorre
Sep 07, 2024

Werner;2111785 wrote: Dat is *niet* dezelfde versie! De Amerikanen hebben Engelse ondertiteling, de Japanners niet.

Ik doelde op je opmerking dat de Amerikaanse er niet zo netjes uitzag. Ze hebben ook diezelfde Japanse verpakkingen gekregen. Voor de rest logisch dat de Amerikaanse Engelse ondertiteling heeft. De dub kan me gestolen worden.

reply
0
B
batmaster
Sep 06, 2024

Ik las dat ie ook in de UK uitkomt. Hopelijk is ie snel te reserveren!

reply
0
ML
Mark van L.
Sep 11, 2024

Op amazon.it staan inmiddels 2 versies te bestellen:
Godzilla Minus One (Deluxe Edition 2 4K UHD + Blu-ray) https://amzn.eu/d/ein1nDN

Godzilla Minus One (Steelbook 4K UHD + Blu-ray) https://amzn.eu/d/2GMdy35

reply
0
B
BigLebowski
Sep 12, 2024

Voor ik de Italiaanse versie eventueel zou bestellen wil ik toch graag zeker weten of deze Engelse subs heeft.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 12, 2024

BigLebowski;2111883 wrote: Voor ik de Italiaanse versie eventueel zou bestellen wil ik toch graag zeker weten of deze Engelse subs heeft.

Bij de Productbeschrijving onderaan staat alleen dat deze Italiaanse ondertiteling heeft, dus het lijkt me twijfelachtig of er ook Engelse op staan.

reply
0
B
BigLebowski
Sep 12, 2024

De informatie is niet altijd volledig of correct, maar ik deel de twijfel. In dat geval is het beter te wachten op een Engelse uitgave.

reply
0
R
rogue
Sep 12, 2024

Ik vond de film ook weer niet zo goed dat ik er heel veel aan uit ga geven, zeker niet de prijs van zo'n collector's edition. Ik wacht wal af maar neem wel genoegen met een standaard editie die hopelijk ook verschijnt.

reply
0
B
BigLebowski
Oct 03, 2024

Ik zie dat de deluxe versie ook te bestellen is via Anime-On-Line (UK). Halverwege het bestelproces zie ik dat versturen naar Nederland 3 pond kost. Ze brengen vooraf geen VAT in rekening en komen dan in totaal op 49,66 Britse ponden. Ik heb nog geen totale rekensom naar euro's gemaakt incl. de te verwachten douanekosten, maar het ziet er in eerste instantie wel verleidelijk uit...
.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze webshop?

Edit:
ik zie overigens ook een optie voor de goedkopere steelbook die verkrijgbaar is via Rarewaves voor 36,- euro excl. verzenden.

reply
0
T
tmvde
Oct 03, 2024

BigLebowski;2112410 wrote: Ik zie dat de deluxe versie ook te bestellen is via Anime-On-Line (UK), de originele distributeur. Halverwege het bestelproces zie ik dat versturen naar Nederland 3 pond kost. Ze brengen vooraf geen VAT in rekening en komen dan in totaal op 49,66 Britse ponden. Ik heb nog geen totale rekensom naar euro's gemaakt incl. de te verwachten douanekosten, maar het ziet er in eerste instantie wel verleidelijk uit...
.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze webshop?

Edit:
ik zie overigens ook een optie voor de goedkopere steelbook die verkrijgbaar is via Rarewaves voor 36,- euro excl. verzenden.

Dit is de originele distributeur:

https://www.alltheanime.com/products/godzilla-minus-one-deluxe-edition

reply
0
B
BigLebowski
Oct 03, 2024

tmvde;2112416 wrote: Dit is de originele distributeur:

https://www.alltheanime.com/products/godzilla-minus-one-deluxe-edition

Bedankt voor de correctie, tekst meteen aangepast ;)

reply
0
T
tmvde
Oct 03, 2024

Bij All the Anime heb ik regelmatig besteld. Daar zijn de verzendkosten wel redelijk hoog, maar het wordt wel netjes verpakt. Bezorging meestal door Post NL waarbij je een mail krijgt voor inklaring.

reply
0
S
Scavenger
Oct 04, 2024

Ik heb goede ervaringen met Anime-On-Line. Goed service en verpakking. Bestel daar echter bijna niet meer sinds Brexit.

Anime-On-Line is de webshop van de anime uitgever MVM. In het verleden verzorgden zij de distributie en webshop van All The Anime voordat All The Anime de overstap maakte naar Lime Wood Media.

Steelbook is €39,99 bij FNAC. Ze verzenden met DHL Express voor een vrij lage prijs als ik mij goed herinner: https://www.fnac.com/a20915445/Godzilla-Minus-One-Steelbook-Blu-ray-4K-Ultra-HD-Ryunosuke-Kamiki-Blu-ray-4K

reply
0
B
BigLebowski
Oct 04, 2024

Dank voor je toelichting.

Ik denk erover om de deluxe editie te kopen vanwege de b&w versie waar ik heel benieuwd naar ben. Komt daarmee nog dichter bij het origineel uit 1954. De kleuren-versie heb ik in de bioscoop gezien. Nu nog even kiezen tussen Anime-on-line (geen ervaring mee + douanekosten) of Rarewaves (in het totaal iets goedkoper maar ook twijfelachtige verpakking in bubbelenveloppe + soms lang onderweg)

reply
0
DW
DVD Watcher
Oct 04, 2024

Scavenger;2112434 wrote: ...Steelbook is €39,99 bij FNAC. Ze verzenden met DHL Express voor een vrij lage prijs als ik mij goed herinner: https://www.fnac.com/a20915445/Godzilla-Minus-One-Steelbook-Blu-ray-4K-Ultra-HD-Ryunosuke-Kamiki-Blu-ray-4K

Verzenden die ook naar Nederland als ik vragen mag?

reply
0
S
Scavenger
Oct 05, 2024

Ja. €40,32 (vanwege NL btw percentage) + €3,43 aan verzendkosten.

reply
0
S
Scavenger
Oct 05, 2024

DVD Watcher;2112451 wrote: Verzenden die ook naar Nederland als ik vragen mag?

Ja. €40,32 (vanwege NL btw percentage) + €3,43 aan verzendkosten.

reply
0
T
tmvde
Oct 05, 2024

DVD Watcher;2112451 wrote: Verzenden die ook naar Nederland als ik vragen mag?

Zeker, al een paar keer iets besteld.

reply
0
R
rvvnr1
Dec 24, 2024

Op t forum van Blu-Ray.com stond dit spec overzicht:
[IMG]https://64.media.tumblr.com/85640167f87ed012c940ca81c2f8dc2c/96413f2390d1dc2c-32/s1280x1920/24285f52febf493b0b13d7501e9eb8e27943cbcf.pnj[/IMG]

Misschien wel handig... ;)

reply
0