Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
DW
DVD Watcher
Lawrence of Arabia ''Remake!!!''
Sep 16, 2024

Lawrence of Arabia ''Remake!!!'' Roland Emmerich (Independence Day) maakt remake van filmklassieker 'Lawrence of Arabia' Doorgewinterde filmliefhebbers zullen niet al te enthousiast reageren op de plannen van Emmerich... Roland Emmerich, de regisseur die we kennen van rampenfilms als Independence Day en The Day After Tomorrow, werkt aan een remake van David Leans iconische filmklassieker Lawrence of Arabia. Emmerich gaat momenteel langs bij verschillende studio's en streamers om het project getiteld In Arabia aan de man te brengen. De bedoeling is om er een drie-delige serie van te maken, waarin meer personages dan in de film aan bod komen. Passieproject De regisseur noemt het een persoonlijk passieproject en heeft gezegd zo'n 100 miljoen dollar nodig te hebben om de serie te maken. Bohemian Rhapsody-scenarist Anthony McCarten werkt met Emmerich aan de remake en hoopt de scripts van alle afleveringen te schrijven. Moeilijk te overtreffen In het bijna vier uur durende origineel zagen we Peter O'Toole, Alec Guinness en Omar Sharif. De film wordt beschouwd als een van de beste ooit gemaakt, dus de vraag is wat deze serie zal toevoegen... Het verhaal gaat over de Britse luitenant T.E. Lawrence (O'Toole), die naar Arabië wordt gestuurd om te zoeken naar prins Faisal (Guinness) om als schakel tussen de Arabieren en Britten te dienen in hun gevecht tegen de Turken. Rebelse Lawrence Lawrence weigert orders te volgen en gaat op reis door de woestijn om een zeer streng bewaakte Turkse haven te bestormen. Het is nog onduidelijk wanneer we In Arabia kunnen verwachten. Bron: Filmtotaal.nl Bron: Hollywoodreporter

O
Oakey
Sep 16, 2024

Dit geldt voor alle remakes. Zelden beter, vaak (veel slechter)
Deze film staat in mijn top 3 dus kan bijna niet beter

Maar ik ben er niet principieel op tegen, iedereen moet zelf weten wat ie maakt.

reply
0
R
RHK
Sep 16, 2024

De 4K versie is al een topper in beeld en geluid. Veel beter wordt het niet.

reply
0
ML
Mark van L.
Sep 16, 2024

Het zal me benieuwen. Verwacht niet dat dit beter zal worden dan het origineel. Te grote schoenen om te vullen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Sep 17, 2024

Nee!!!!! Niet doen!!!! Opnieuw weer een voorbeeld van het mateloze gebrek aan originaliteit in Hollywood in deze tijden. Lekker makkelijk geld verdienen zo, dat is het enige wat telt. “Lawrence in Arabia” als rampenfilm, hoe verzin je het, want iets anders kan Emmerich niet maken..Van dit soort klassiekers blijf je af!

reply
0
W
Werner
Sep 17, 2024

I have a bad feeling about this, Chewie...

reply
0
R
rogue
Sep 17, 2024

Van mij hoeft het niet, maar ik zal nieuwsgierig genoeg zijn om het toch te gaan kijken.
Voor degene die tegen zijn is er een hele makkelijke oplossing: niet kijken ;).

reply
0