Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Muziek, Cabaret en Theater Discussies
S
Sylver
(Live) Muziek op 4K Ultra HD Blu-ray
Oct 05, 2024

Met mondjesmaat komen er nu een aantal 4K releases op de markt, wat ik alleen maar kan toejuichen. Tot nu toe kunnen terugvinden: - INXS - Live Baby Live - Eric Clapton - The Lady In The Balcony - Eric Clapton - Slowhand 70 - Live At The Royal Albert Hall - Peter Gabriel - Back To Front (Live In London) - Queen - Rock Montréal + Live Aid - Black Sabbath - The End (Live In Birmingham) Nog aanvullingen?

ML
Mark van L.
Oct 05, 2024

Net Talkin Heads, Stop Making Sense 4k, besteld.

reply
0
S
Sylver
Oct 05, 2024

Mark van L.;2112483 wrote: Net Talkin Heads, Stop Making Sense 4k, besteld.

Oh, inderdaad, die is ook verschenen.
Waar heb je die besteld vanuit NL of B ?

reply
0
ML
Mark van L.
Oct 06, 2024

Sylver;2112485 wrote: Oh, inderdaad, die is ook verschenen.
Waar heb je die besteld vanuit NL of B ?

Vanuit NL bij SDE shop in UK. Niet goedkoop 48 + 12 gbp.
Is natuurlijk wel een heel speciale uitgave.

https://www.thesdeshop.com/products/talking-heads-stop-making-sense-deluxe-collectors-edition-4k-blu-ray?_pos=2&_psq=stop&_ss=e&_v=1.0

reply
0
O
Oakey
Oct 06, 2024

Mooie thread. Laat helaas zien dat er totaal geen vraag is naar liveconcerten op 4k (op bluray is het iets beter gesteld maar niets vergeleken bij de gouden jaren van de dvd).

Op de diverse streamingsdiensten staan wel 4K-concerten maar gericht op de streamingsgeneratie, dus zulllen waarschijnlijk nooit op 4K UHD verschijnen.

Ik ben overigens al blij als er weer eens een bluraytitel verschijnt, iets is beter dan niets.

Van bovenstaande lijstje heb ik alleen INXS, de rest is niet mijn ding.

reply
0
J
Johan1967
Oct 06, 2024

Mylene Farmer - Live 2019

reply
0
ML
Mark van L.
Oct 23, 2024

Oakey;2112489 wrote: Mooie thread. Laat helaas zien dat er totaal geen vraag is naar liveconcerten op 4k (op bluray is het iets beter gesteld maar niets vergeleken bij de gouden jaren van de dvd).

Op de diverse streamingsdiensten staan wel 4K-concerten maar gericht op de streamingsgeneratie, dus zulllen waarschijnlijk nooit op 4K UHD verschijnen.

Ik ben overigens al blij als er weer eens een bluraytitel verschijnt, iets is beter dan niets.

Van bovenstaande lijstje heb ik alleen INXS, de rest is niet mijn ding.

Misschien iets positiever bekijken. Er komen steeds meer titels op 4k uit (al zijn het er nog niet veel).

reply
0
J
Johan1967
Oct 06, 2024

[h=1]Chicago & Friends “Live At 55” 4K Blu-ray[/h]Bron: blu-ray.com https://www.blu-ray.com/news/?id=35288

reply
0
J
Johan1967
Oct 06, 2024

The Last Waltz

reply
0
S
Sylver
Oct 09, 2024

Mötley Crüe - The End

reply
0
J
Johan1967
Oct 23, 2024

[h=1]The Rolling Stones: Welcome To Shepherd's Bush 4K Blu-ray[/h]Bron: blu-ray.com https://www.blu-ray.com/news/?id=35388

reply
0
O
Oakey
Oct 24, 2024

Waar baseer je op dat het er “steeds meer” zijn? In totaal komen we niet verder dan 12 titels in 8 jaar tijd. Ik denk dat het er eerder minder gaan worden dan meer in deze tijd van streaming. Bovendien is het enkel boomermuziek, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

reply
0
J
Johan1967
Oct 24, 2024

Oakey;2112794 wrote: Waar baseer je op dat het er “steeds meer” zijn? In totaal komen we niet verder dan 12 titels in 8 jaar tijd. Ik denk dat het er eerder minder gaan worden dan meer in deze tijd van streaming. Bovendien is het enkel boomermuziek, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Maar wel 8 titels die dit jaar zijn uitgekomen zijn of nog uitkomen. Dan mag hij "steeds meer" naar mijn mening wel gebruiken.

reply
0
O
Oakey
Oct 24, 2024

Ja daar heb je gelijk in :) laten we hopen dat er nog wat bijkomt en dan ook uit andere genres dan classic rock

reply
0
ML
Mark van L.
Oct 25, 2024

Oakey;2112799 wrote: Ja daar heb je gelijk in :) laten we hopen dat er nog wat bijkomt en dan ook uit andere genres dan classic rock

Dat hoop ik ook. En er is toch ook weer een trend naar meer fysieke media. En laatste jaar ook veel films. Ook Disney roert zich weer. Ze merken dat ze veel geld laten liggen.

reply
0
S
Sylver
Nov 10, 2024

Bob James Trio - Feel Like Making Live!

reply
0
J
Johan1967
Dec 02, 2024

Mylene Farmer - Nevermore

reply
0
ML
Mark van L.
Dec 11, 2024

Mr Big - the Big Finish live

reply
0
ML
Mark van L.
Dec 20, 2024

Steven Wilson: Home Invasion: In Concert At The Royal Albert Hall in Februari 2025

reply
0