Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
H
HiddeV
The Matrix Revolutions
Oct 22, 2003

Over 2 weken is het zo ver dan gaat de 3e en laatse film over de matrix in premiere. En omdat de andere matrix threads ook al vol staan over deze film word het tijd dat er een thread word geopend over deze film. Op www.thematrix.com zijn 5 nieuw tv-spots te downloaden.

A
appie1985
Oct 22, 2003

24 oktober komen de eerste reviews. Meteen off-topic: Wat vinden jullie van filmreviews in het algemeen?

reply
0
R
rkrijger
Oct 22, 2003

appie1985 wrote: 24 oktober komen de eerste reviews. Meteen off-topic: Wat vinden jullie van filmreviews in het algemeen?

Hier (de redactie) zijn ze veels te positief, maar zijn ze (mijns inziens) ook niet onafhankelijk en dus niet objectief. Alle films/DVD's zijn aanraders of een must-have in iedere collectie...
Hier (de gebruikers) zijn ook vaak veels te positief. Alle DVD's/films zijn zo'n beetje schitterend...
Daar (de andere media) zijn ze vaak veels te negatief (bv Jacques Goderie)...
Ik ben objectief! :)

reply
0
S
SE7ENid
Oct 22, 2003

gister de eerste reviews
aintitcoolnews.com
staan geen grote spoilers in maar ze zijn wel erg positief over.[/url]

reply
0
F
Felix
Oct 22, 2003

Ik wacht wel af tot er een groot aantal reviews zijn. Die eerste reviews vertrouw ik niet. Neem bijvoorbeeld die recensenten die een uitnodiging kregen om Star Wars te komen kijken op George Lucas' Skywalker Ranch. Probeer daarna nog maar eens met een eerlijke recensie te komen...

Als leidraad neem ik vaak de score van een film bij Rotten Tomatoes. Die is vaak een goede indicatie, mits je in acht neemt dat het vooral Amerikaanse recensenten zijn.[/url]

reply
0
T3
Thomas 32PW9527
Oct 22, 2003

Hier is al een thread over http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=15857. Dus van mij mag hier een slotje op.

reply
0
F
Felix
Oct 22, 2003

Thomas 32PW9527 wrote: Hier is al een thread over http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=15857. Dus van mij mag hier een slotje op.

Is het dan wel mogelijk om bij de andere thread de naam te veranderen? Want (Trailer) aan het eind kan wel weg. Misschien is het handig een regeltje te maken dat forumleden alleen de naam van de film gebruiken en geen overbodige extra's erbij plakken.

reply
0
H
HiddeV
Oct 22, 2003

Thomas 32PW9527 wrote: Hier is al een thread over http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=15857. Dus van mij mag hier een slotje op.

had ik niet gezien en die thread heeft een rare naam dus had ik een nieuwe geopend

reply
0
B
baltar
Nov 04, 2003

Voor iedereen die geinteresseerd is in film reviews, dit is de ultieme site daarvoor:

http://www.rottentomatoes.com

voor Revolutions:

http://www.rottentomatoes.com/m/TheMatrixRevolutions-10000557/

en de Revolutions scoort slecht. Van de 30 reviews tot nu toe zijn er maar 10 positief.

reply
0
X
Xin
Nov 05, 2003

The Matrix Revolutions - Andy & Larry Wachowski

Uitgegeven: 5 november 2003 08:48

Teleurstellend derde Matrix-deel grossiert in bombast. Teveel vragen blijven open, en wat erger is: de antwoorden boeien ook niet meer. @@

http://nu.nl/news.jsp?n=228204&c=71

reply
0
S
Sabrina
Nov 05, 2003

Ik ga hem vanmiddag om 3 uur zien. :)

reply
0
PS
piet superlight
Nov 05, 2003

Laat maar weten wat je er van vindt, bij beroepsrecencenten heb ik altijd het gevoel dat ze hun roeping hebben gemist en dat proberen te wreken met het afkraken van andermans werk en daardoor ook niet objectief meer zijn... Ik lees liever de ervaringen van de liefhebber al vrees ik na alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen het ergste (en dan kan het alleen maar weer mee vallen)

reply
0
JS
John Sital
Nov 05, 2003

gisteren op veronica de making off gekeken, ziet er errug strak uit, ga hem vrijdag kijken, ben benieuwd.

reply
0
H
HiddeV
Nov 05, 2003

ik ga er ook vrijdag heen, kan niet wachten, de making off zag er erg cool uit.

reply
0
S
SE7ENid
Nov 05, 2003

Ik ga er om 8 uur heen. Ben echt benieuwd of het wat is.

reply
0
X
Xin
Nov 05, 2003

Though it has its problems, The Matrix Revolutions is a good end to the Matrix Trilogy and it’s a better film than Reloaded.

http://www.comingsoon.net/news/reviewsnews.php?id=2154

reply
0
HV
Harry V.
Nov 05, 2003

kwart over 8 begint de voorstelling. Ik ben benieuwd.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Nov 05, 2003

Ik ga morgen om 15:00 'effe' Revolutions kijken. Laat hier wel weten wat ik ervan vond :)

reply
0
M
majestic
Nov 05, 2003

Als ik de reviews mag geloven valt deze film vies tegen.
Dat hoorde ik ook direct na de release van Reloaded, die vond ik zelf weer toppie..

Eerst maar eens zelf beoordelen.

reply
0
JL
Joey Lindeman
Nov 05, 2003

http://nu.nl/news.jsp?n=228204&c=71
Als je dit mag geloven, dan hoef ik hem niet te zien.
Gelukkig vond de halve werled reloaded ook bagger. Idd ook ik vond em goed

reply
0
S
snader
toppie
Nov 05, 2003

Net revolutions gezien... Samen met deel 2 is het eigelijk 1 film van ruim 4 uur, die in totaal TOPPIE is...

reply
0
H
HiddeV
Nov 05, 2003

!!voor de mensen die hier hun mening over de film willen neer zetten, gebruik graag spoilers als het informatie bevat over de film wat niet leuk is voor mensen die de film nog niet hebben gezien!!

reply
0
MR
Marc Raps
Nov 05, 2003

Vette film, maar deze en deel 2 missen allebei de intimiteit die The Matrix zo aantrekkelijk maakte. Al geef je deze keer wèl weer om de bewoners van Zion. Dit keer gaat het om leven en dood, en is het vechten niet alleen meer voor de mooi. Een lekker filmpje, maar deel 1 is nog steeds het best.

- Marc

reply
0
P
Peefie
Nov 05, 2003

Joey Lindeman wrote: http://nu.nl/news.jsp?n=228204&c=71

Ik vond Revolutions geweldig :P. Bleef natuurlijk zitten tot de allerlaatste aftitels en toen ik zei 'Well, pity, it's over' moesten de Engelse piepeltjes een beetje lachen :wink:. Echt geweldige trilogie en ik ga niks verklappen JOHN SITAL!! :P :wink: :wink:

reply
0
GB
Gabriel B.
Nov 05, 2003

Ik heb zonet voor het eerst met een beetje aandacht naar de trailer gekeken, vooral omdat ik een paar reviews gezien had waarin er over het Neo/Smith gevecht gesproken werd als vernieuwend...
MY @$$ .... de Wachowski's hebben weer gewoon een paar animes bekeken. In dit geval : Dragon Ball Z. Geef beiden blond haar en je ziet het verschil niet.

reply
0
S
Sabrina
Nov 05, 2003

Nou ik ben weer terug. :)

De film was errug mooi gemaakt, goede special effects.

Niet mijn favo einde... maar ik kan ermee leven.

reply
0
JS
John Sital
Nov 05, 2003

Peefie wrote:
Joey Lindeman wrote: http://nu.nl/news.jsp?n=228204&c=71

Ik vond Revolutions geweldig :P. Bleef natuurlijk zitten tot de allerlaatste aftitels en toen ik zei 'Well, pity, it's over' moesten de Engelse piepeltjes een beetje lachen :wink:. Echt geweldige trilogie en ik ga niks verklappen JOHN SITAL!! :P :wink: :wink:

aangezien ik een rotzak ben heb ik dus wel wat verklapt, maar omdat ik nu nr1 trader ben heb ik het maar ff aangepast :wink:
ik ga hem vrijdag met wat dvd leden bekijken :twisted: :P

reply
0
MH
Marcel den Haan
Nov 05, 2003

Nou ik ben ook net geweest om 17.20 en het was lekker rustig zo rond etenstijd, de beste tijd om te gaan denk ik want na afloop stond de hele hal vol met mensen (Pathe De Kuip) dus om half 8 ofzo zal het wel lekker druk zijn al draait ie in een stuk of 4 zalen ofzo.

Nu even over de film en ik zal niks verklappen.
De beelden zien er adembenemend uit en dan vooral het gevecht in Zion, de special effects zijn dus top maar toch ging ik met een onbevredigend gevoel naar huis terug. Blijven wat mij betreft nog te veel vragen onbeantwoord. Zou me dus niks verbazen als er nog een 4e komt, ook al ontkennen de broers dit stellig. Conclusie van mij: mooie, goedgemaakte film op zichzelf maar als afsluiter van een trilogie onvoldoende.

reply
0
R
Richard68
Nov 05, 2003

Ik heb ook om 15.00 de matrix revolutions gezien en ik vond hem de minste van de drie. deel 1 is gewoon steen goed, deel 2 wordt steeds beter hoe vaker ik hem kijk.

Deel drie vond ik om de volgende redenenen tegenvallen. Let op major spoilers!!!!!

[spoiler:b14fe74b26]Mij stoorde het meest het einde. Trinity legt het loodje, Bij Neo is het twijfelachtig of hij definitief blind en/of dood is. Meest storende in deel 1 en 2 wordt toegewerkt naar een grote climax, het finale gevecht tussen mens en machine. There can be only one. En wat is het eindresultaat, omdat Neo braaf Smith (die opeens net zo veel kan als Neo) verslaat gedogen de machines een wapenstilstand en de Matrix is hersteld. Dus niks definitief einde, geen grootste overwinning, de mensheid leeft verder dankzij de genade van de machine. Heel onbevredigend. Veel lose ends. Een en ander heeft heel erg de geur van een mogelijk vierde deel voor extra geldopberengst.[spoiler][/spoiler:b14fe74b26]

reply
0
R
Richard68
Nov 05, 2003

Marcel den Haan wrote: Nou ik ben ook net geweest om 17.20 en het was lekker rustig zo rond etenstijd, de beste tijd om te gaan denk ik want na afloop stond de hele hal vol met mensen (Pathe De Kuip) dus om half 8 ofzo zal het wel lekker druk zijn al draait ie in een stuk of 4 zalen ofzo.

Nu even over de film en ik zal niks verklappen.
De beelden zien er adembenemend uit en dan vooral het gevecht in Zion, de special effects zijn dus top maar toch ging ik met een onbevredigend gevoel naar huis terug. Blijven wat mij betreft nog te veel vragen onbeantwoord. Zou me dus niks verbazen als er nog een 4e komt, ook al ontkennen de broers dit stellig. Conclusie van mij: mooie, goedgemaakte film op zichzelf maar als afsluiter van een trilogie onvoldoende.

Marcel je was mij net voor. je hebt precies verwoord het gevoel wat ik aan de film heb overgehouden. Een deel 4 is om een en ander goed af te sluiten denk ik onvermijdelijk.

reply
0
RP
Rob P.
Nov 06, 2003

Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik vind Revolutions toch wel één grote teleurstelling. Ik wil niet teveel spoilen maar ik kan wel zeggen dat weinig mensen eerlijk kunnen beweren dat dit derde deel nog erg dicht in de buurt komt van de Matrix-phylosophie. Sterker nog ik zie, merk, voel bijna geen enkele connectie met het eerste deel, als je eens kijkt naar hoe een Morpheus, Neo, Smith en Trinity zich door de film bewegen, zal je toch een zeer ongeloofwaardige evolutie van de karakters merken, en om over de standaard-film-formule-subplots nog maar te zwijgen. Ik zal ze niet noemen maar ze spoilen zichzelf al bij de eerste introductie. Ook het feit dat ze een compleet last-minute verhaal hebben moeten bedenken, voor de verandering van actrice voor de Oracle vind ik uiterst zwak uitgewerkt. Maar goed dit alles wilde ik als Matrix fan graag door de vingers zien, wanneer ik tenminste uit mijn stoel werd geblazen door de spectaculaire actie, maar naast The-Bullet Time Punch door de regen blijkt uit weinig dat ze veel moeite voor wilden doen omwederom creatief en vernieuwend bezig te zijn. Iets wat natuurlijk een uiterst zware opgave is, wanneer jezelf wilt binden aan eenzelfde verhaal, karakers en thema waar je enkele jaren geleden zo succesvol mee bent geweest.

Nee, jammer maar een epos is het niet geworden, de trilogie zal niet snel in mijn collectie verdwijnen. Maar ik wil de Warchowski Broertjes wel bedanken voor de welverdiende schop onder de luie kont van de doorsnee Hollywood Filmmakers
________

reply
0
MJ
Mark de Jong
Nov 06, 2003

Ik kom zojuist terug van Revolutions en ik vond het echt een topper. Het acteerwerk, de actiescenes en emoties. De special effects zijn ook echt zo verschrikkelijk goed gedaan. Ik ben alleen maar positief over deze film, geweldig (y)

[spoiler:2d67c40f8a]Het einde is inderdaad een beetje open waardoor in de toekomst eventueel nog een vierde deel kan worden uitgebracht.[/spoiler:2d67c40f8a]

reply
0
NS
Niels Simons
Nov 06, 2003

ik vond em echt enorm goed!!

heb em gisteren gezien,ben met tommy erheen geweest.

en vrijdag weer!sorry john,ik zal nog niks verklappen,ga wel meepraten met de film oke?dat hadden wij gister helaas ook,2 rotte junks die de eerste helft flink verpest hebben...

mazzel,niels

reply
0
TB
Tommy Brok
Nov 06, 2003

Niels Simons wrote: ik vond em echt enorm goed!!

heb em gisteren gezien,ben met tommy erheen geweest.

en vrijdag weer!sorry john,ik zal nog niks verklappen,ga wel meepraten met de film oke?dat hadden wij gister helaas ook,2 rotte junks die de eerste helft flink verpest hebben...

mazzel,niels
Ja man, die junks waren echt vaag!

Ik kan pas nadat ik 'm een aantal keer gezien heb bepalen of ik het een goede afsluiter van het verhaal vind! Reloaded vind ik iedere keer als ik 'm zie beter worden, dus zal wel goed zijn!:D

De aktie is in ieder geval top, het verhaal moet ik me dus nog iets meer in verdiepen, maar morgen ga ik er weer heen dus zal wel goed komen,:D!

reply
0
JS
John Sital
Nov 06, 2003

jason houdt niet van junks :shock:
nou ik weet al hoe het eindigt maar ik zie morgen de totale film, ben benieuwd als ik zo die uiteenlopende reacties lees :shock:

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Nov 07, 2003

Ik heb hem ook gisteren gezien, ik vond het een goeie film, wil hem ook nog wel een paar keer opnieuw zien.

Ik vond dat de meeste dingen wel duidelijk zijn geworden, althans voor mij wel en denk dan ook niet dat er nog een 4de film komt er is ook niks mis met een open einde.

reply
0