Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Cinemarathon 2003
RS
Ronald Stiebolt
Cinemarathon 2003: POLL: volgorde vertoning films
Oct 27, 2003

Hallo allemaal, Wij - de organisatie van de Cinemarathon - hebben een vraag aan jullie: Stel dat we zouden beschikken over films uitgesmeerd over meerdere delen (bv. Matrix- , Back to the future-, The Godfather-trilogie en/of de Alien films en zo verder). Zouden jullie dan deze films het liefst (natuurlijk wel chronologisch) 'back-to-back' willen zien of onderbroken door andere films? Verzoek: Reageer ajb alleen als je meedoet aan de Cinemarathon (zowel als deelnemer aan de recordpoging of als bezoeker) om de uitkomst zo 'zuiver' mogelijk te houden. Alvast bedankt voor jullie medewerking!

EA
Elessar Ancalímon
Oct 27, 2003

goede poll !! en trilogieen horen achter elkaar, hebben we een keer de tijd... moeten we het doen ook

reply
0
MD
Max Davidse
Oct 27, 2003

Uiteraard back-to-back is veel prettiger als je de serie achter elkaar hebt. Helemaal eens met Elessar Ancalímon dus.. :)

reply
0
J
Jerommeke
Re: Cinemarathon 2003: POLL: volgorde vertoning films
Oct 27, 2003

Ronald Stiebolt wrote:
Stel dat we zouden beschikken over films uitgesmeerd over meerdere delen (bv. Matrix- , Back to the future-, The Godfather-trilogie en/of de Alien films en Lord of the Rings :wink: )

Kheb gevote op back-to-back. Al denk ik dat dat bij sommige 'meer losstaande' trilogien niet per se noodzakelijk is. Back to the future en Alien-films zijn beter los te kijken dan (in ieder geval) Reloaded en Revolutions. LotR is ook het beste aan elkaar vast aangezien het echt 1 doorlopend verhaal is. Zou ook wel mooi zijn, want ik moet m'n kaartjes voor de LotR-marathon in Enschede nog terug inleveren.

reply
0
J
Jaap22
Oct 27, 2003

Back-to-back heb ik ook gestemd, alleen moet je met trilogie-en echt heel sterk afwegen of het de moeite is om te kijken.

Ronald: ik heb gestemd, omdat ik heel erg overweeg om als vrijwilliger op te treden. Als dat geen reden is om te stemmen, dan sorry en kan er 1 stem van back-to-back af worden gehaald.

reply
0
RD
Ronald Dassen
Oct 27, 2003

Ik heb uiteraard voor back-to-back gekozen (y)

Daar ik niet echt een deelnemer ben, maar wel m'n best ga doen om zoveel mogelijk te gaan waarnemen, heb ik toch maar gestemd.

reply
0
F
Fokkie
Oct 27, 2003

Ik heb voor back-to-back gekozen, maar dan wel voor een trilogie die eigenlijk 1 verhaal in 3 stukken deelt....de rode draad dus. 'Sequelfestivals' als 'A Nightmare on Elmstreet' (draai die maar niet, trouwens) hoef ik niet achter elkaar te zien; dat heb ik al een keer gedaan ;)

reply
0
EA
Elessar Ancalímon
Oct 28, 2003

Fokkie wrote: Ik heb voor back-to-back gekozen, maar dan wel voor een trilogie die eigenlijk 1 verhaal in 3 stukken deelt....de rode draad dus. 'Sequelfestivals' als 'A Nightmare on Elmstreet' (draai die maar niet, trouwens) hoef ik niet achter elkaar te zien; dat heb ik al een keer gedaan ;)

Goed punt fokkie, grote vraag nu natuurlijk is of Alien 1-4 een sequelfestival of een quadrologie is... ik ga voor quadrologie -> lekker in een keer zien en genieten

reply
0
M
miT
Oct 29, 2003

Elessar Ancalímon wrote: goede poll !! en trilogieen horen achter elkaar, hebben we een keer de tijd... moeten we het doen ook

eens

reply
0
MD
Mighty Darknut
Nov 01, 2003

Ik denk niet dat ik veel nieuws te melden heb, maar het lijkt met uiteraard wel logisch dat we back-to-back moeten doen. Dat houd de spanning er in en dat is toch wel nodig als je wakker wilt blijven :P .

Is het trouwens geen idee cq. niet mogelijk om te eindigen met de Lord of the Rings-trilogie, dus ook de premier van Return of the King. Dan zitten we op 74 uur, zit ik sowieso als ik t haal want ik ga direct na de marathon naar Lord of the Rings 8) .

reply
0
MD
Marcel van Driel
Nov 01, 2003

Mighty Darknut wrote: Ik denk niet dat ik veel nieuws te melden heb, maar het lijkt met uiteraard wel logisch dat we back-to-back moeten doen. Dat houd de spanning er in en dat is toch wel nodig als je wakker wilt blijven :P .

Is het trouwens geen idee cq. niet mogelijk om te eindigen met de Lord of the Rings-trilogie, dus ook de premier van Return of the King. Dan zitten we op 74 uur, zit ik sowieso als ik t haal want ik ga direct na de marathon naar Lord of the Rings 8) .

Dat is uiteraard het eerste dat we geprobeerd hebben te regelen, maar dit is absoluut onmogelijk helaas. Dat zou betekenen dat het derde deel van de LOTR eerder in premiere zou gaan dan in de rest van de wereld, en dat mag niet van New Line.

Marcel

reply
0
J
Jerommeke
Nov 01, 2003

Cinemarathon Marcel wrote:
Dat zou betekenen dat het derde deel van de LOTR eerder in premiere zou gaan dan in de rest van de wereld, en dat mag niet van New Line.

Tenzij het zo is dat die 70 uur echt puur filmkijken moet zijn en de pauzes dus niet meetellen. In dat geval ben je pas na 3 uur 's nachts klaar en dus zou je die film ook wel om 0:00 kunnen starten.

reply
0
MD
Mighty Darknut
Nov 01, 2003

Dat bedoel ik, we zijn waarschijnlijk, als t 70 uur incl pauzes is, op 16 december om 22.00 klaar. Waarom beginnen we niet om (2*LOTR=6 uur) 18.00 met Fellowship of the Ring en Two Towers zodat we om 00.05 met Return fo the King kunne gaan beginnen. Zo doen alle bioscopen het die een LOTR marathon houden. Als t extra geld zou kosten, ik denk wel dat de meesten het daar wel voor over zouden hebben, als t niet te veel is.

reply
0
MD
Marcel van Driel
Nov 02, 2003

Mighty Darknut wrote: Dat bedoel ik, we zijn waarschijnlijk, als t 70 uur incl pauzes is, op 16 december om 22.00 klaar. Waarom beginnen we niet om (2*LOTR=6 uur) 18.00 met Fellowship of the Ring en Two Towers zodat we om 00.05 met Return fo the King kunne gaan beginnen. Zo doen alle bioscopen het die een LOTR marathon houden. Als t extra geld zou kosten, ik denk wel dat de meesten het daar wel voor over zouden hebben, als t niet te veel is.

Geloof me, als het mocht, was het mij gelukt.

Marcel

reply
0
D
Dynamike
Nov 04, 2003

[quote="Cinemarathon MarcelGeloof me, als het mocht, was het mij gelukt.

Marcel[/quote]

Wat is het telefoonnummer wat we met zun 200derden moeten bellen om het te regelen? ;)

reply
0
MD
Marcel van Driel
Nov 04, 2003

Dynamike wrote: [quote="Cinemarathon MarcelGeloof me, als het mocht, was het mij gelukt.

Marcel

Wat is het telefoonnummer wat we met zun 200derden moeten bellen om het te regelen? ;)[/quote]

Hehehe New Line Amerika?

Marcel

reply
0
R
RedemptioN
Nov 04, 2003

Graag de trilogie films back-to-back. Dan zit je nog lekker in het verhaal. Ik vraag me wel af of ik na the Godfather 1, 2 en 3 niet in slaap val van de prachtige filmmuziek.
Dus aan het programma kunnen wat mij betreft worden toegevoegd:

Matrix 1,2,3
LOTR 1,2,3
Back To The Future 1,2,3
Godfather 1,2,3
Indiana Jones 1,2,3
Alien 1,2,3,4

Dan zijn we al weer 19 films verder, dat schiet op :)

reply
0
M
miT
Nov 04, 2003

Alien 1t/m4 zijn al lang toegevoegd :roll:

reply
0
L
LeCcY
Nov 04, 2003

ik zou het zeker niet erg vinden als "the Godfather trilogy" gedraait zou worden

Back2Back is inderdaad de manier!

reply
0
B
Bananenboom
Nov 04, 2003

Back-to-back zou geweldig zijn
Zo te zien zijn de meeste daar gelukkig voor 8)

reply
0
V
venger
Nov 04, 2003

LeCcY wrote: ik zou het zeker niet erg vinden als "the Godfather trilogy" gedraait zou worden

kan niet zeggen dat ik er echt op zit te wachten, zoals ik wel meer "klassiekers" liever niet zie op de marathon. Ten eerste zijn deze film tamelijk traag en kent iedereen ze wel, ik bedoel ik zie graag de Godfather trilogie maar liever niet 13 december.

reply
0
L
LeCcY
Nov 04, 2003

venger wrote:
LeCcY wrote: ik zou het zeker niet erg vinden als "the Godfather trilogy" gedraait zou worden

kan niet zeggen dat ik er echt op zit te wachten, zoals ik wel meer "klassiekers" liever niet zie op de marathon. Ten eerste zijn deze film tamelijk traag en kent iedereen ze wel, ik bedoel ik zie graag de Godfather trilogie maar liever niet 13 december.

mm, kan me opzich wel deels vinden met je mening
klopt dat er een hoop "saaie" tekststukken tussen zitten, maar het blijven mooi films.
of het wel of niet goed is of die films worden gedraait 13dec, tja.. meningen verschille :wink:

reply
0
K
Klippel
Nov 05, 2003

Mischien als we hem op FF>> zetten bij de saaie stukken is het wel te doen.

Nee, geef mij maar Vette actie en "goeie" comedie.

Absolute afrader : Build a hous (bad sneek preview!!)

reply
0
S
Santagoss
Nov 10, 2003

Absoluut NIET The Godfather trilogie uitzenden!!

Het zijn prachtige films, werkelijk waar, alleen de drie delen achter elkaar is veel te saai en daarmee val je veel te snel in slaap. 1 van de 3 delen is okay, maar alle 3 is simpelweg veel te veel van het goede ook al zijn het nog zulke goede films.

reply
0
C
chiwaicheung
Nov 23, 2003

Santagoss wrote: Absoluut NIET The Godfather trilogie uitzenden!!

Het zijn prachtige films, werkelijk waar, alleen de drie delen achter elkaar is veel te saai en daarmee val je veel te snel in slaap. 1 van de 3 delen is okay, maar alle 3 is simpelweg veel te veel van het goede ook al zijn het nog zulke goede films.

Ja, ik ben er ook mee eens dat de Godfather trilogy maar beter niet op de cinemarathon komt. Alhoewel deze nog op mijn lijst staat om te kopen op DVD, zit er te weinig dynamiek in de scenes.
Ook heb ik liever dat "They shoot horses, don't they" helemaal aan het begin of aan het eind gedraaid wordt. Als het de film is die ik denk dat het is (die ik als kind gezien heb), dan hou ik mijn ogen zeker niet open als die halverwege de marathon uitgezonden wordt .

Actiefilms kunnen trouwens ook monotoon zijn voor de cinemarathon (record) . Bv. als er alleen maar een machinegeweer gebruikt wordt of vnl op dezelfde locatie (bv. Under siege en Air force one, trouwens erg slechte films).

reply
0
JD
Johan van den D.
Nov 23, 2003

De diverse delen van een trilogie behoren uiteraard achter elkaar vertoond te worden maar..................dit zal het er niet gemakkelijker op maken. :idea:

reply
0