Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
MS
Martin Stanneveld
schokkerig beeld
Oct 29, 2003

Sommige dvd' s spelen langzaam en schokkerig af op mijn pc zoals daredevil en catch me if you can. Ligt dat aan de dvd zelf of is er iets anders aan de hand?

J
JCL
Re: schokkerig beeld
Oct 29, 2003

Kingforaday wrote: Sommige dvd' s spelen langzaam en schokkerig af op mijn pc zoals daredevil en catch me if you can. Ligt dat aan de dvd zelf of is er iets anders aan de hand?
3

nieuwe drivers geinstaleer? misschien een PAL probleem? dat is vaak zo bij een gewone DVD speler maar ij weet niet of dat op de comp ook zo is.

reply
0
MP
Mike Philippens
Oct 29, 2003

Staat je DVD speler in Windows wel ingesteld op DMA? Dat zou ik als eerste checken. Open control panel en kies System. Klik in het tabblad Hardware op de knop 'Device Manager' en open de tak van de IDE ATA/ATAPI controllers. Bij mij zie ik dan (oa) een Primary en een Secondary IDE Channel.
Dubbelklik op de eerste en ga naar het tabblad 'Advanced Settings'. Bij Transfer Mode moet 'DMA if available' staan en de Current Transfer Mode zou dan moeten aangeven dat ie daadwerkelijk DMA draait (bij mij staat Ultra DMA mode 5, maar dat kan bij jou ietsje anders zijn). Dit geldt zowel voor device 1 als 2.
Herhaal dit voor het secondary channel.

Als alle channels al op DMA staan en ze dat ook daadwerkelijk gebruiken is er iets anders aan de hand. Gebruik je wel de juiste IDE kabel? Als het een ATA166 controller is, moet je speciale kabel gebruiken (80 aderig, ook al is de aansluiting 40-pins).

Hoop dat dit helpt...

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Oct 29, 2003

Mike Philippens wrote: Staat je DVD speler in Windows wel ingesteld op DMA? Dat zou ik als eerste checken. Open control panel en kies System. Klik in het tabblad Hardware op de knop 'Device Manager' en open de tak van de IDE ATA/ATAPI controllers. Bij mij zie ik dan (oa) een Primary en een Secondary IDE Channel.
Dubbelklik op de eerste en ga naar het tabblad 'Advanced Settings'. Bij Transfer Mode moet 'DMA if available' staan en de Current Transfer Mode zou dan moeten aangeven dat ie daadwerkelijk DMA draait (bij mij staat Ultra DMA mode 5, maar dat kan bij jou ietsje anders zijn). Dit geldt zowel voor device 1 als 2.
Herhaal dit voor het secondary channel.

Als alle channels al op DMA staan en ze dat ook daadwerkelijk gebruiken is er iets anders aan de hand. Gebruik je wel de juiste IDE kabel? Als het een ATA166 controller is, moet je speciale kabel gebruiken (80 aderig, ook al is de aansluiting 40-pins).

Hoop dat dit helpt...

Alles staat op DMA. Het vreemde is dat de ene dvd zoals b.v. LOTR het wel doet en de andere weer niet. Kan het ook aan de kwaliteit van de dvd liggen? Van IDE kabel heb ik weinig verstand.

reply
0
MG
Major Goodvibes
Oct 29, 2003

Ik denk dat het te maken heeft met een open internetverbinding, programma's die op de achtergrond draaien of geheugen(buffers) van je videokaart....

Maar technischer dan dat ben ik helaas niet. Veel succes ermee....

reply
0
R
RTetteroo
Oct 29, 2003

Is het zo dat het beeld alleen hapert op het moment dat er ondertiteling in beeld is? Dan weet ik wat het probleem is (en hoe je het moet oplossen), dat heb ik namelijk ook gehad (zeer frusterend).

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Oct 29, 2003

Race Maniac wrote: Is het zo dat het beeld alleen hapert op het moment dat er ondertiteling in beeld is? Dan weet ik wat het probleem is (en hoe je het moet oplossen), dat heb ik namelijk ook gehad (zeer frusterend).

Nee, vanaf het begin af aan. Wat misschien ook wel van belang is is dat het beeld alleen schokt als de eigenlijke film begint. De menu's, extra' s enz. worden wel vloeiend weergegeven.

reply
0
R
RTetteroo
Oct 29, 2003

hmmmm, jammer, anders was het probleem zo opgelost. Maar één van de eerste vragen die in games-forums wordt gevraagd bij problemen: wat zijn je specs?

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Oct 29, 2003

Race Maniac wrote: hmmmm, jammer, anders was het probleem zo opgelost. Maar één van de eerste vragen die in games-forums wordt gevraagd bij problemen: wat zijn je specs?

AMD athlonXP 2700+
Geforce 3 TI200 64 MB ddr
512MB ddr geheugen
Gewone Lite-on dvd speler 16x
MSI KTV4 moederbord 333FSB

reply
0
PVB
Pim v. Bree
Oct 29, 2003

Race Maniac wrote: hmmmm, jammer, anders was het probleem zo opgelost. Maar één van de eerste vragen die in games-forums wordt gevraagd bij problemen: wat zijn je specs?

toch zou ik het nog wel graag willen weten, ik heb dat ook ooit gehad maar mijn pc is veranderd, wil toch graag weten hoe je het kon verhelpen!

reply
0
R
RTetteroo
Oct 29, 2003

Kingforaday wrote: AMD athlonXP 2700+
Geforce 3 TI200 64 MB ddr
512MB ddr geheugen
Gewone Lite-on dvd speler 16x
MSI KTV4 moederbord 333FSB
Niks mis mee. Welke software gebruik je? Probeer anders een andere.
Pim v. Bree wrote: toch zou ik het nog wel graag willen weten, ik heb dat ook ooit gehad maar mijn pc is veranderd, wil toch graag weten hoe je het kon verhelpen!
DVD Genie downloaden, dan (voor WinDVD) DirectShow Navigation aanvinken (tenminste dat was de tip, toen ik het programma draaide stond het al aangevinkt, en vinkte ik hem uit en toen was het probleem opgelost. Je wilt niet weten hoe blij ik toen was ;) ).

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Nov 15, 2003

ik heb de oplossing gevonden 8)

DTS geluid bleek de oorzaak (vreemd maar waar) bij het selecteren van DD 5.1 verliep alles normaal :)

reply
0