Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
MP
Mike Philippens
Beschadigde LOTR-TT SE hoes door gelijmde cover
Nov 18, 2003

Ik was al helemaal blij met mijn pakje uit Canada met de LOTR-TT 4 disc special edition... Totdat ik 'm uitpakte. Op de mooie netleren hoes zit een stukje papier met een beschrijving van de inhoud, net als bij het eerste deel. Alleen is een of andere klojo bij New Line op het briljane idee gekomen om dit stukje papier er maar op te lijmen. En je raad het al...KLOTELIJM!! Geen lijm die hier speciaal voor gemaakt is en zonder sporen achter te laten eraf gaat. Nee...het papier op de lijmstrip blijft netjes op de hoes zitten. GRRRRRR! Pogingen om de lijmresten te verwijderen hebben alleen maar geresulteerd in een beschadigde hoes. Hierbij wat pics: Zo ziet het er in zijn geheel uit. [img]http://www.oracle-home.com/mphilipp/lotr-tt-damaged%20case1.jpg[/img] En zo van dichtbij: [img]http://www.oracle-home.com/mphilipp/lotr-tt-damaged%20case2.jpg[/img] Het papiertje: [img]http://www.oracle-home.com/mphilipp/lotr-tt-damaged%20case3.jpg[/img] En weer van dichtbij: [img]http://www.oracle-home.com/mphilipp/lotr-tt-damaged%20case4.jpg[/img] Als je goed kijkt zie je zowel op het papiertje als de hoes de streep van de lijm goed lopen. *knars* ik ga maar eens een mailtje sturen aan DVDSoon... Dit moet geruild worden natuurlijk. Denk dat ze er nog meer klachten over krijgen. Hopelijk zijn hiermee ander mensen gewaarschuwd dat ze niet zomaar de boel eraf rossen, maar heeeeel voorzichtig te werk gaan. Misschien gaat het beter als je met een föhn de boel verwarmd (DVD eruit natuurlijk :roll: ).

N
Niek
Nov 18, 2003

Ik hem dus ook vanochtend ontvangen en heb dus exact hetzelfde probleem. Mijn hoes ziet er precies hetzelfde uit als op jou plaatjes. Ik denk dat je beter kan mailen naar Alliance, de uitgever van de dvd, heb ik ook gedaan, die moeten zorgen voor een nieuw exemplaar, en niet dvdsoon, die hebben niks verkeerd gedaan. Hun emailadres is: [email]homevideo@allianceatlantis.com[/email] Als meer mensen naar hen mailen zullen ze eerder geneigd zijn nieuwe exemplaren te sturen. Dus als die van jou kapot is, mail Alliance.

mvg,
Niek

reply
0
DG
Daan de G.
Nov 18, 2003

wees blij dat je hem hebt :/
Hoop trouwens niet dat het bij de winkel versie in NL hetzelfde is, ik ga voor de gift set ;)

reply
0
N
Niek
Nov 18, 2003

Ja, ik ben ook wel blij dat ik hem heb, maar mijn vreugde is hierdoor wel een beetje verpest. De dvd is voor de rest natuurlijk prachtig, maar ik vind het wel dom dat ze die sheet er op deze manier opplakken.

-Niek-

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 18, 2003

Niek wrote: Ik denk dat je beter kan mailen naar Alliance, de uitgever van de dvd, heb ik ook gedaan, die moeten zorgen voor een nieuw exemplaar, en niet dvdsoon, die hebben niks verkeerd gedaan.

Inderdaad...DVDSoon heeft niets verkeerd gedaan, maar ik heb een koopovereenkomst met hen, niet met Alliance. Vandaar dus. DVDSoon zal wel meer klachten krijgen en contact opnemen met Alliance. Laten zij het onder elkaar regelen. Als je TV kapot is ga je toch ook naar de winkel en niet naar Philips?

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 18, 2003

Daan de G. wrote: wees blij dat je hem hebt :/

Ben ik ook, maar die lelijke hoes is niet fijn natuurlijk. Ik hoop een beetje dat ik niet de hele riedel moet opsturen. Ben nu al gehecht aan 'my precious'. Zo snel gaat dat dus...zou er een beetje van die ring in zitten? :roll:

reply
0
N
Niek
Nov 18, 2003

Alliance is erg netjes met dit soort dingen. Er was een tijdje geleden een probleem met de hoes van Traffic Criterion en als je hun mailde met je adresgegevens stuurde kreeg je gewoon voor niks een nieuwe thuisgestuurd. Dus ik hoop dat ze het dit keer ook zo netjes afhandelen. Ik denk dat dat sneller gaat dan via DVDsoon.

-Niek-

reply
0
F
Frank79
Nov 18, 2003

Er is een schoonmaakmiddel dat heet X10. Het is niet zo bekend, maar hiermee krijg ik lijmresten van bijvoorbeeld stickers zonder moeite weg. Er zat bijvoorbeeld op de hoes van Star Trek Nemesis een sticker, weggehaald, lijmresten, binnen een minuut helemaal schoon!

Ik heb dat spul al heel lang, geen flauw idee waar het vandaan komt, maar wellicht kun je wat rondkijken hier en daar.

Succes!

PS: wel gigantisch balen natuurlijk!

reply
0
NS
Niels Simons
Nov 18, 2003

ik heb gister of vanmorgen pas de mail gehad dat ie verzonden is,raar terwijl ik em een week of 3/4 geleden besteld heb.

dalijk maar ff naar huis bellen wat er binnen is gekomen,verwacht ook nog een BOB box..

maare,vorige keer zat dat shitding gewoon los erachter!
zou heel erg klote zijn.ik laat t hier wel weten...

mazzel,niels

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 18, 2003

Niels Simons wrote: ik heb gister of vanmorgen pas de mail gehad dat ie verzonden is,raar terwijl ik em een week of 3/4 geleden besteld heb.

Raar? Hij is nu pas uit, vandaar. Ik heb 'm al een half jaar geleden besteld. Toen was ie nog €25...daarna is ie duurder geworden dacht ik (was tenminste bij de eerste ook zo).

Heeeeeel voorzichtig met het papiertje doen dus. Als het niet meteen gaat,laten zitten en die lui mailen.

Ik heb btw in tweede instantie ook maar Alliance gemailed. Kijken wie het eerste reageert met een goed voorstel.

reply
0
C
Cinemaniac
Nov 18, 2003

Ik heb de 5-disc Collector's Gift Set in augustus al besteld bij dvdboxoffice.com, kreeg afgelopen vrijdag 'n mailtje dattie verstuurd is en vandaag heb ik 'm ontvangen!!! Dat noem ik nog 'ns snelle service!!!

En gelukkig heb ik dat lijm-probleem niet.

reply
0
G
geoffrey3001
Nov 19, 2003

Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

reply
0
MD
Max Davidse
Nov 19, 2003

geoffrey3001 wrote: Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

Wanneer was die van jou verstuurd? De mijne de 10e...

reply
0
C
Caledonians
Nov 19, 2003

Daan de G. wrote: wees blij dat je hem hebt :/
Hoop trouwens niet dat het bij de winkel versie in NL hetzelfde is, ik ga voor de gift set ;)

Als ik z'n beschadigde box zou hebben zou ik alles behalve blij zijn! Dus hopelijk is dit inderdaad niet het geval bij de NL versie! :?

reply
0
E
Ettepet
Nov 19, 2003

Ik heb 'em vandaag ook binnen van DVDSoon, en bij mij is het blaadje ook vastgeplakt. :( Bedankt voor het maken van dit topic, zodat ik niet al te makkelijk dat ding eraf ga halen... (y)

reply
0
RB
Richard B.
Nov 19, 2003

Aargh! Heerlijk dit soort dingen: niet dus. Je vraagt je af of daar niet over wordt nagedacht terwijl ze dat soort verpakkingen ontwerpen.

reply
0
E
Ettepet
Nov 19, 2003

Volgens mij lukt het wel om het papiertje er netjes af te krijgen (inclusief lijm dus), al blijft er van dat papiertje weinig bruikbaars over denk ik.

Zou het komen omdat er geen franse tekst op de kartonnen hoes staat, en dat dus absoluut niet mag daar?? ..dat zou echt te suf voor woorden zijn! :roll:

reply
0
X
Xin
Nov 19, 2003

Tuesday, November 18, 2003
You Want Your Gollum OUT of the Box? - maegwen @ 22:14 PST
So, you went and sprung for the fancy Collector's Edition of the EE and now you're sitting at home wrestling with that pesky Gollum. How frustrating, eh? Well, thanks to our friends at Tolkien Online, here are a few suggestions on how to get the darn thing out of the box without damaging the packaging.

UPDATE: Another alternative appears to be carefully opening the bottom of the box, and withdrawing the statue without having to damage the foam. (Does this matter??) Thanks to everyone for sending this in.

* * *
Directions for removing your Gollum figurine without ripping open the box:

The foam is glued to the bottom of the box, and there is a plastic zip-line holding Gollum inside the foam. you must break off some foam and cut the zip-line to remove him without damaging the box.

Use a razor blade to make a cut in the foam packing on the middle-left side. Take a pliers and tear out a good chunk of the foam (front-left piece is best).

This will reveal the plastic zip-line that is embedded into the foam that holds the figurine in the foam. Use a pliers to grab the zip-line and twist to break it using the tension of the zip-line.

You may have to break off a few more chunks of foam, but he should easily come out once you have broken the zip-line.

http://www.theonering.net/perl/newsview/7/1069211685

reply
0
E
Ettepet
Nov 19, 2003

Om het papiertje van de achterkant af te halen werkt het het beste om het papiertje heel langzaam de gewenste kant uit te trekken. Dus geen lange lijmdraden laten ontstaan, maar zo radicaal (maar zeer langzaam) mogelijk eraf. Zo blijft er praktisch geen lijm achter!! :)

reply
0
G
geoffrey3001
Nov 19, 2003

Max Davidse wrote:
geoffrey3001 wrote: Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

Volgens Play ook de 10e. Vreemd was dat ie vanaf begin tot vorige week vrijdag nog in 'process' mode stond en daarna bleek dat ie al de 10e verstuurd zou zijn. Als niemand anders de collector's box heeft ontvangen van Play, dan denk ik dat we wel tot eind deze week mogen wachten :-(

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Nov 19, 2003

Ik heb de EE ook binnen, de wikkel zit hier en daar ook vast met een klodder lijm. Erg amateuristisch moet ik zeggen. :?

reply
0
P
Pierketja
Nov 19, 2003

Ik heb hem net bekeken, gekocht vandaag in de FNAC (even langs geweest, ze vullen daar toch altijd de rekken aan de dag voor de release :) ). Ook hier was het papier vastgekleefd, maar met twee ronde stickertjes die heel gemakkelijk loslaten zonder de doos te beschadigen. Degene die het in de winkel zien liggen met 2 ronde stickertjes hoeven dus niets te vrezen.

De extended version is by the way fantastisch. De extra scènes zijn veel spectaculairder dan bij de eerste film. Vooral de achtergrond van Faramir is veel duidelijker door een heel mooie flashback. Door de extra scènes krijgen sommige scènes uit de gewone versie meer betekenis en lijken ze logischer. kzou zeggen, have fun.

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 20, 2003

Inmiddels heb ik bericht gekregen van Alliance. Ze hebben mij doorverwezen naar [email]UniversalCanadaHomeVideo@unistudios.com[/email], dus die heb ik nu verblijd met een email. Ben benieuwd... By the way nog geen reactie van DVDSoon gehad.

reply
0
X
Xin
Nov 20, 2003

Er wordt op een ander forum vermeldt dat er een druk fout zit in de 5de DVD. Die van Golum. A-Film heeft dit gemeld aan haar afnemers.

reply
0
MD
Max Davidse
Nov 20, 2003

geoffrey3001 wrote:
Max Davidse wrote: [quote=geoffrey3001]Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

Volgens Play ook de 10e. Vreemd was dat ie vanaf begin tot vorige week vrijdag nog in 'process' mode stond en daarna bleek dat ie al de 10e verstuurd zou zijn. Als niemand anders de collector's box heeft ontvangen van Play, dan denk ik dat we wel tot eind deze week mogen wachten :-([/quote]

Dat had ik dus ook, hij stond op processing, terwijl andere films er wel doorheen schoten. Ik heb toen Play gebeld en die zeiden dat het een foutje zou zijn geweest maar dat hij toch echt al de 10e was verstuurd. Zo ja, dan baal ik wel dat mijn 2 DVDs die ik besteld heb van de 11e al wel binnen zijn, en zelfs een opnieuw opgestuurde van de 14e...maar mijn TTT EE van de 10e dus nog niet.... :(

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

Hey Mike,

zwaar Klote! (sorry voor mijn taalgebruik dames en heren) :wink:

krijg je eindelijk je favoriete verzamelaar is ie helemaal verprutst!

dit had ik ook met een verzamelbox. pakte hem uit en bleek de doos helemaal ingedeukt te zijn. gelukkig zijn de discs nog wel in orde, hier gaat het tenslotte om, maar het is nooit fijn om een beschadigd product te krijgen!

reply
0
X
Xin
Nov 20, 2003

Op het ander forum wordt gemeldt dat de hele voorraad van de MM Den Haag terug is gestuurd ivm de druk fout.

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

Xin wrote: Er wordt op een ander forum vermeldt dat er een druk fout zit in de 5de DVD. Die van Golum. A-Film heeft dit gemeld aan haar afnemers.

XIN,

welk forum?
ik wil ook de 5 disc versie hebben.
zal ook een keer niet zo zijn! ze kunnen tegenwoordig schijnbaar niet in 1 keer iets goed uitbrengen!

reply
0
X
Xin
Nov 20, 2003

Het staat inmiddels ook op dit forum in de price watch.
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=17599

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

Xin wrote: Het staat inmiddels ook op dit forum in de price watch.
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=17599

Ok, bedankt!

reply
0
H
Haay1971
Nov 20, 2003

Ik heb gisteren de 4-disc TTT:EE ontvangen, netjes door DHL aan de deur afgeleverd, verzonden door Amazon Canada.

En bij mij zat er helemaal GEEN lijm tussen dat promo-velletje en m'n DVD-box. Het zat er gewoon los op met dat plasticfolie eromheen, dus verschuiven kon het ook niet.

Dat was wel een pak van m'n hart zeg, nadat ik eerst hier gelezen had over lijm tussen dat velletje en de box, bij mensen die hem via DVDSoon besteld hebben.

Het spijt me voor degenen die wel een probleem met lijm hebben, maar ik ben blij dat ik hem bij Amazon Canada besteld heb.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Nov 20, 2003

Er wordt op een ander forum vermeldt dat er een druk fout zit in de 5de DVD. Die van Golum. A-Film heeft dit gemeld aan haar afnemers.

Ik heb deze 5e disc zojuist gezien: GEEN problemen bij mijn versie!
Ik zag vanmorgen wel dat maar enkele zaken deze box hebben liggen, en dan in kleine getalen.
van Leest had ze allemaal teruggestuurd hoorde ik.

reply
0
DG
Daan de G.
Nov 20, 2003

ik heb de 4 disc zojuist gekocht, en geen lijm :) pfew! gewoon 2 doorzichtige stickertjes aan de onder en bovenkant die het blaadje op zijn plaats hield, makkelijk er af te scheuren :)

reply
0
C
chimera01
Nov 20, 2003

Wat scheuren gewoon effe pulken en zonder enige schade verwijder je de cellotape.

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 20, 2003

Haay1971 wrote: Het spijt me voor degenen die wel een probleem met lijm hebben, maar ik ben blij dat ik hem bij Amazon Canada besteld heb.

Ik heb 'm ook uit Canada...maar dan van DVDSoon. Ik denk dat ik het gewoon slecht getroffen heb met een slechte serie.

Chimera: pulken helpt bij mij niet. Het spul zit er gewoon zó vast op en het is zo gruwelijk kleverig dat dat een werkje van enkele uren zou worden.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Nov 20, 2003

Een beetje fohnen help meestal ook wel en met beleid en voorzichtigheid de sticker verwijderren.

reply
0
M
maximus
Nov 20, 2003

geoffrey3001 wrote:
Max Davidse wrote: [quote=geoffrey3001]Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

Volgens Play ook de 10e. Vreemd was dat ie vanaf begin tot vorige week vrijdag nog in 'process' mode stond en daarna bleek dat ie al de 10e verstuurd zou zijn. Als niemand anders de collector's box heeft ontvangen van Play, dan denk ik dat we wel tot eind deze week mogen wachten :-([/quote]

De mijne is de 6e verstuurd en nog niets!
me scarface box deed er ook al dik 3 weken over bij play!

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

maximus wrote:
geoffrey3001 wrote: [quote=Max Davidse][quote=geoffrey3001]Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

me scarface box deed er ook al dik 3 weken over bij play![/quote]

als het zoooo lang duurt, kun je beina met zekerheid zeggen datde duane hem heeft!

mijn ervaring is, dat als je het niet binnen 1 a 2 weken binnen hebt, de duane belasting heft!

je mag vanuit Canada en Amerika maar voor net boven de $100,- importeren, anders moet je altijd import belasting betalen.
software e.d. wordt beina altijd belast met import belasting!

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

maximus wrote:
geoffrey3001 wrote: [quote=Max Davidse][quote=geoffrey3001]Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

als het zoooo lang duurt, kun je beina met zekerheid zeggen datde duane hem heeft!

mijn ervaring is, dat als je het niet binnen 1 a 2 weken binnen hebt, de duane belasting heft!

je mag vanuit Canada en Amerika maar voor net boven de $100,- importeren, anders moet je altijd import belasting betalen.
software e.d. wordt bijna altijd belast met import belasting!

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

maximus wrote:

als het zoooo lang duurt, kun je bijna met zekerheid zeggen dat de duane hem heeft!

reply
0
M
maximus
Nov 20, 2003

Harry stadman wrote:
maximus wrote: [quote=geoffrey3001][quote=Max Davidse][quote=geoffrey3001]Heeft iemand hem al ontvangen van Play.com? En ik maar hopen dat ie gisteren al binnen zou komen :-(. En vandaag weer niet. Dit is een marteling.

als het zoooo lang duurt, kun je bijna met zekerheid zeggen dat de duane hem heeft!

software e.d. wordt bijna altijd belast met import belasting![/quote]

ja en dat 3 keer nog wel! :wink: :lol:

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

maximus wrote:

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 20, 2003

sorry jongens en meisjes :wink:

de server is vanmiddag weer eeeerrrrrrrrggggggg traag vandaag! vandaar!

reply
0
RK
Raimond Kieftenbeld
Nov 20, 2003

Dat losse blaadje van mijn Two Towers extented edition,zat alleen vast met twee stickerstjes,aan de bovenkant en onderkant.Was met effe pulleken makkelijk te verwijderen ,gelukkig.

Ik snap ook trouwens niet hoe ze het in hun hoofd halen omdat losse blaadje vast te lijmen is toch zot of niet......

reply
0
R
rink
Nov 20, 2003

Mijn Blaadje zat gelukkig ook alleen maar met twee stickertjes vast en heb hem zonder beschadigingen erafkunnen halen.
Free recordshop was alleen niet blij
Ik haalde hem vanmiddag voor 16 euro cent.
Eerst de 10% korting pas
en daarna mijn Freebees :lol:
uhhh dat is dan 16 cent zei die.

groetjes Rink

reply
0
RK
Raimond Kieftenbeld
Nov 20, 2003

Dat losse blaadje van mijn Two Towers extented edition,zat alleen vast met twee stickerstjes,aan de bovenkant en onderkant.Was met effe pulleken makkelijk te verwijderen ,gelukkig.

Ik snap ook trouwens niet hoe ze het in hun hoofd halen omdat losse blaadje vast te lijmen is toch zot of niet......

reply
0
E
Ettepet
Nov 20, 2003

Mike Philippens wrote: Chimera: pulken helpt bij mij niet. Het spul zit er gewoon zó vast op en het is zo gruwelijk kleverig dat dat een werkje van enkele uren zou worden.

As er veel lijm achterblijft krijg je die er inderdaad lastig af. Ik heb de zooi telkens bij elkaar gewreven, en dan als "balletje" eraf getrokken.

Je hebt 'em er waarschijnlijk in een "V"-vorm afgetrokken. Om het papiertje er goed af te halen moet je het papiertje "dubbel"-trekken, en heel langzaam in de richting van het nog resterende vastgeplakte papier halen. Dan trek je geen lange draden, en blijft de lijm aan het papiertje zitten. Dat scheelt uiteindelijk 100% van de moeite.

reply
0
RH
Richard Hogaarts
Nov 20, 2003

geoffrey3001 wrote:

De mijne was de 11de verstuurd en nog steeds niks binnen :(
Ik had wel gelezen op Fellowship.nl dat ze voor de CGS (Gift Set) leveringsproblemen hadden in Nederland en een paar andere landen in europa.

Ik wil wel als het kan genieten van mijn EE TTT versie dit weekend nog.

reply
0
G
geoffrey3001
Nov 20, 2003

Harry stadman wrote:

Met een R1 versie kan ik me dit nog wel voorstellen, maar een r2 niet. Deze wordt volgens mij vanuit de UK gestuurd en heb hierover nog nooit heffing gehad.
Misschien dat ze het op het laatste moment hebben gecancelled als er sprake zou zijn van een drukfout? Eigenlijk hoop ik dat dan niet, want drukfouten worden later nog meer waard :D
Maar goed, als ie komt, dan hoop ik niet dat ie net zo erg 'gelijmd' is.

De scarface collector's box R1 heb ik destijds wel netjes op tijd gehad, maar dat zal niet zo'n massale bestelling zijn geweest als deze collector's box verwacht ik.

Persoonlijk is het misschien wel beter als ik hem pas vrijdag krijg, aangezien ik zaterdag nog een midterm heb :) , maar ja, elke dag in frustratie zitten of ie wel of niet komt is ook niet goed.

reply
0
N
Niek
Nov 20, 2003

Ik heb bericht gekregen van Universal Alliance:

Hi Niek,

Unfortunately, we will not be able to accommodate your request. Universal /Alliance Atlantis is issuing replacements for North American consumers only. Please see below for official statement from our U.S. office:
"Universal Studios Home Video sells Region 1 DVDs, which may be sold and shipped only in the United States and Canada. Consequently, we are unable to accommodate your request for a replacement disc. We recommend that as a resident of the The Netherlands, you purchase a Region 2 player and Region 2 DVDs from reputable retailers in The Netherlands."

This will be the case for all international customers who have region 1 DVD's. I apologize for the inconvenience.

Best Regards,

Universal Studios/Alliance Atlantis Home Video

Dus een nieuw exemplaar zit er niet in, heb dvdsoon ook maar even gemailed. Is er misschien iemand die de extended versie ook heeft en een scanner tot zijn beschikking heeft een scan kunnen maken van de beschadigde kant en deze naar mij toe kan mailen, zodat ik deze uit kan printen en er overheen kan plakken? Dat is de beste tijdelijke oplossing die ik kan verzinnen.

-Niek-

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 20, 2003

Niek wrote: Ik heb bericht gekregen van Universal Alliance

Ik heb hetzelfde bericht gekregen van Melissa. Ik ga er alleen niet mee accoord. Pure bullshit dat ze niets mogen sturen naar Europa enzo. Ze doen er ook niets aan om het tegen te houden. Bovendien kunnen ze het ook door de retailers laten afhandelen. Dus dat ze een stapeltje hoezen naar DVDSoon sturen. Dan hoeven zij zelf geen wetten te overtreden als ze daar bang voor zijn.
Ik denk zelf dat er erg veel 'foute hoezen' in omloop zijn en dat ze proberen de schade te beperken door ons uit te sluiten. Maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Tenminste...ik geef het niet zo makkelijk op. Tenminste DVDSoon moet de zaak voor mij vervangen. Ik heb 't bij hen gekocht dus linksom of rechtsom: iemand gaat mij een nieuwe hoes leveren. Zo simpel ligt dat.

Met andere woorden: ik heb een net antwoord teruggeschreven aan Melissa en ik ben benieuwd wat ze erop te zeggen heeft. Anders speel ik de bal terug naar DVDSoon. DVDSoon heeft inmidels wél gereageerd met een verhaal dat ze de zaak bij de studio hebben aangekaart. Ik ben dus hoogst benieuwd wat die me gaat vertellen. Leve het tweesporenbeleid!

reply
0
G
geoffrey3001
Nov 20, 2003

....Ik heb hem!!!!!!!!!! met beeldje en al :D (van Play.com)

Hij kwam vanochtend aan en mijn buurman was zo aardig om het aan te nemen.

Ik heb alles voorzichtig uitgepakt (met mesje het plastic los gemaakt) en de dvd's er voorzichtig uitgehaald. Ik heb geen beschadiging kunnen ontdekken, dus dat is positief.

Het beeldje laat ik er lekker inzitten :-).

Ik hoop maar dat de genoemde gevallen in deze thread toeval is en dat de rest hem goed ontvangt net als ik.

Wel shit dat ik hem nu al heb ontvangen, want dit wordt dus niet leren :-(. Maar ik heb mijn precious :D

Voor diegene die hem nog moeten ontvangen, ik hoop dat die voor jullie ook snel komt (zal vast wel) en veel plezier met kijken.

reply
0
RH
Richard Hogaarts
Nov 20, 2003

geoffrey3001 wrote: ....Ik heb hem!!!!!!!!!! met beeldje en al :D (van Play.com)

Hij kwam vanochtend aan en mijn buurman was zo aardig om het aan te nemen.

Ik heb alles voorzichtig uitgepakt (met mesje het plastic los gemaakt) en de dvd's er voorzichtig uitgehaald. Ik heb geen beschadiging kunnen ontdekken, dus dat is positief.

Het beeldje laat ik er lekker inzitten :-).

Ik hoop maar dat de genoemde gevallen in deze thread toeval is en dat de rest hem goed ontvangt net als ik.

Wel shit dat ik hem nu al heb ontvangen, want dit wordt dus niet leren :-(. Maar ik heb mijn precious :D

Voor diegene die hem nog moeten ontvangen, ik hoop dat die voor jullie ook snel komt (zal vast wel) en veel plezier met kijken.

ik heb hem net binnen gehad :) en alles ziet er piek fijn uit.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 20, 2003

Mike Philippens wrote:
Niek wrote: Ik heb bericht gekregen van Universal Alliance

Ik heb hetzelfde bericht gekregen van Melissa. Ik ga er alleen niet mee accoord. Pure bullshit dat ze niets mogen sturen naar Europa enzo. Ze doen er ook niets aan om het tegen te houden. Bovendien kunnen ze het ook door de retailers laten afhandelen. Dus dat ze een stapeltje hoezen naar DVDSoon sturen. Dan hoeven zij zelf geen wetten te overtreden als ze daar bang voor zijn.
Ik denk zelf dat er erg veel 'foute hoezen' in omloop zijn en dat ze proberen de schade te beperken door ons uit te sluiten. Maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Tenminste...ik geef het niet zo makkelijk op. Tenminste DVDSoon moet de zaak voor mij vervangen. Ik heb 't bij hen gekocht dus linksom of rechtsom: iemand gaat mij een nieuwe hoes leveren. Zo simpel ligt dat.

Met andere woorden: ik heb een net antwoord teruggeschreven aan Melissa en ik ben benieuwd wat ze erop te zeggen heeft. Anders speel ik de bal terug naar DVDSoon. DVDSoon heeft inmidels wél gereageerd met een verhaal dat ze de zaak bij de studio hebben aangekaart. Ik ben dus hoogst benieuwd wat die me gaat vertellen. Leve het tweesporenbeleid!

Je hebt groot gelijk. Het is makkelijk om te zeggen dat ze geen DVD's aan jou mogen verkopen, maar ze sturen ze wel op! Business is Business...
Ik neem aan dat je met creditcard hebt betaald? Dan kun je de creditcardmaatschappij opdracht geven het geld terug te boeken. Moet je 'ns opletten hoe snel DVDsoon een oplossing voor je probleem heeft...

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 20, 2003

Roboter wrote: Ik neem aan dat je met creditcard hebt betaald? Dan kun je de creditcardmaatschappij opdracht geven het geld terug te boeken. Moet je 'ns opletten hoe snel DVDsoon een oplossing voor je probleem heeft...

Nou haal je twee dingen door elkaar... Het antwoord dat ik kreeg, kwam niet van DVDSoon maar van Universal Studios/Alliance Atlantis Home Video. Ik heb deze lui én DVDSoon tegelijk aangeschreven. Kijken wie er het eerst met een goed voorstel komt. De studio hoef ik inmiddels niets meer van te verwachten. Melissa (customer service van Universal) heeft me alweer (een 10 voor snelheid) teruggemeld dat zij er ook niets aan kan doen. Sinds september hebben ze deze policy en daar valt blijkbaar niet aan te tornen. Uiteraard heb ik een 'bon mot' teruggeschreven dat ik dat onfatsoenlijk vind en inconsequent. Ze doen immers niets aan de verkoop door retailers aan het buitenland. Dus de extra omzet vinden ze niet erg, want het zijn dus makkelijker klanten: geen aftersales service. Bovendien heb ik gesteld dat ik daardoor denk dat dit in een rechtszaak wellicht geen stand houdt. Immers: als je iets verkoopt kun je niet later zeggen dat het eigenlijk niet mocht en daardoor geen garantie meer hoeft te geven. Tenminste, dat denk ik.
Ik heb echter besloten met de stelling dat zij linksom of rechtsom tóch mijn hoesje gaan ruilen. Nu ga ik immers bij DVDSoon aandringen op vervanging. Zij kunnen daar niet onderuit. Met hén heb ik een overeenkomst om een deugdelijk product te leveren. Dat hebben zij niet gedaan, dus mogen ze het vervangen. Ik heb dus ook nog even fijntjes aangestipt dat ze nu hun eigen retailers laten opdraaien voor de extra kosten. Leuke manier van zaken doen...

DVDSoon is dus nu het bokje... :twisted:

reply
0
MS
Mark S
Nov 20, 2003

Ik neem aan dat je met creditcard hebt betaald? Dan kun je de creditcardmaatschappij opdracht geven het geld terug te boeken. Moet je 'ns opletten hoe snel DVDsoon een oplossing voor je probleem heeft...

Dat wordt in dit geval lastig. Met bijv. VISA kun je tot 6 maanden (!) na afschrijving een chargeback laten uitvoeren, bijv. als zgn. blijkt dat je de spullen nooit hebt ontvangen, of nooit hebt besteld (in geval van bijv. fraude).
In het geval van Mike is zijn email een bewijs dat hij de spullen wel degelijk heeft ontvangen. A Tough Case. Daarnaast zal DVDSoon echt niet wakker liggen van 1 ontevreden klantje uit een landje zo groot als de puist op de reet van een olifant. In het geval van een chargeback zulen ze het "verlies" op de koop toe nemen..Maar goed, netjes is anders.
Maar het blijft natuurlijk onzin. Als ze dezelfde ondeugdelijke verpakking binnen de US / Canada versturen is het kennelijk wel mogelijk om naderhand een oplossing te bedenken? Een ondeugdelijk product blijft namelijk een ondeugdelijk product...
Anderszijds, kan men Universal verantwoordelijk houden voor het feit dat en van hun afnemers (in dit geval DVDSoon) hun R1 producten buiten de R1 zone verkoopt?
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik maak gemakshalve de vergelijking met Play.com. Als zij een product leveren dat ondeugdelijk is, zijn zij als verkoper daarvoor verantwoordelijk, en niet de filmmaatschappij die toevallig de fim heeft uitgebracht. Het verschil is dat Play.com daar doorgaans ook niet moeilijk over doet. Het wachten is dus eigenlijk op een reactie van DVDSoon.
Ik kan me goed voorstellen dat Mike bij beide partijen verhaal probeert te halen, maar in het geval van Universal lijkt me dit, gezien bovenstaande redenering, vrij zinloos.

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 20, 2003

Mark S wrote: Ik kan me goed voorstellen dat Mike bij beide partijen verhaal probeert te halen, maar in het geval van Universal lijkt me dit, gezien bovenstaande redenering, vrij zinloos.

Ik ben ook begonnen bij DVDSoon omdat ik met hen te maken heb. Iemand anders heeft me daarna aangeraden rechtstreeks bij Universal te klagen omdat ie daar eerder al succes mee heeft gehad. Blijkbaar hebben ze zich nu bedacht.
Ik vertrouw erop dat DVDSoon doet wat het moet doen. Met hen zal Universal geen problemen hebben en gaat men echt niet in op elke individuele claim. Ik verwacht dus gewoon dat het goed gaat komen. Ik kon het echter niet laten om mijn zegje te doen aan die dame van Universal. Of het haar worst is, is mij worst... :wink: ze kunnen mijn mening lekker in hun zak steken.

reply
0
P
Pierre
Nov 21, 2003

Ik heb de 4 disc gisteren gekocht, en geen lijm . Wel 2 stickertjes die de zaak op het juiste plekje hielden. Heb die eraf gehaald en geen beschadiging op de cover.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Nov 21, 2003

Pierre wrote: Ik heb de 4 disc gisteren gekocht, en geen lijm . Wel 2 stickertjes die de zaak op het juiste plekje hielden. Heb die eraf gehaald en geen beschadiging op de cover.

Ja gisteren ook om LOTR geweest, van mij zaten er ook 2 stickertjes om die heeeeeel makkelijk verwijderbaar was..... oef

reply
0
RO
Remco Out
Nov 21, 2003

M@drox wrote:
Pierre wrote: Ik heb de 4 disc gisteren gekocht, en geen lijm . Wel 2 stickertjes die de zaak op het juiste plekje hielden. Heb die eraf gehaald en geen beschadiging op de cover.

Ja gisteren ook om LOTR geweest, van mij zaten er ook 2 stickertjes om die heeeeeel makkelijk verwijderbaar was..... oef
Dat geldt voor mijn exemplaar ook. Ik was er erg blij mee, ik ben opgelucht.

reply
0
EV
Edwin V
Nov 21, 2003

M@drox wrote:

Ja, ik schrok ook wel een beetje toen ik in de winkel die velletjes op het doosje zag zitten. Gelukkig geen lijm maar doorzichtige stickertjes die zelfs zonder beschadiging van 't papier afkomen.

(en niet zoals de sticker van Charlie's Angels, waarbij de lijmlaag blijft zitten :mad: )

reply
0
SR
Sjors van de Rebellenclub
Nov 21, 2003

Mike Philippens wrote:
Mark S wrote: Ik kan me goed voorstellen dat Mike bij beide partijen verhaal probeert te halen, maar in het geval van Universal lijkt me dit, gezien bovenstaande redenering, vrij zinloos.

Ik ben ook begonnen bij DVDSoon omdat ik met hen te maken heb. Iemand anders heeft me daarna aangeraden rechtstreeks bij Universal te klagen omdat ie daar eerder al succes mee heeft gehad. Blijkbaar hebben ze zich nu bedacht.
Ik vertrouw erop dat DVDSoon doet wat het moet doen. Met hen zal Universal geen problemen hebben en gaat men echt niet in op elke individuele claim. Ik verwacht dus gewoon dat het goed gaat komen. Ik kon het echter niet laten om mijn zegje te doen aan die dame van Universal. Of het haar worst is, is mij worst... :wink: ze kunnen mijn mening lekker in hun zak steken.

Ik heb de dvd gisteren ontvangen en bij mij is het dus ook waardeloos, mijn hoes is volledig verkloot. Eerst ben ik bezig geweest met de fohn, maar dat hielp niet, toe stukje bij stukje er vanaf trekken, ben daar bijna een kwartier mee bezig geweest. Het resultaat: Op de achterkant zitten lijmresten, maar de bovenkant is het ergste: Het papiertje dat zat vastgeplakt is gaan scheuren en zat zo stevig gelijmd dat het vast is blijven zitten en ik dus een witte rand heb die er NIET met de hand vanaf is te krijgen. Ik ga het nu toch met stickerverwijderaar proberen, want wat ik nu heb is helemaal van de zotte.

Mike, zou jij me misschien jouw mail willen pm'en die je naar dvdsoon hebt gestuurd, want ook ik ga dit niet pikken!

reply
0
P
Paulus
Nov 21, 2003

Hoewel dit verhaal natuurlijk zwaar zuigt heb ik toch goed nieuws voor mensen die ook bij DVDSoon besteld hebben: niet alle series hebben er last van. Ik kreeg vandaag mijn exemplaar binnen (in de nacht van maandag op dinsdag verstuurd), en de lijm van het papiertje liet redelijk eenvoudig los. Niet supereenvoudig, het papier scheurde een beetje in, maar in ieder geval zonder schade aan de doos. De lijm zit ook op een andere plaats als bij Mike: rechts van het midden ipv links. Natuurlijk wel kl*te als je dan net een exemplaar hebt uit die slechte serie. :x Hopen dat DVDsoon klantvriendelijker reageert als Universal.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Nov 21, 2003

Edwin V wrote:
en niet zoals de sticker van Charlie's Angels, waarbij de lijmlaag blijft zitten :mad:

Ja dat is klote, heb het net kunnen verwijderen met een klein beetje ACETON :evil:

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 21, 2003

Ok liefhebbers,

vanmiddag de 5 disc collectors set aangeschaft.
totaal geen probleem met stickers of wat dan ook.

dat verhaal van die defecte 5e disc geloof ik ook niet helemaal.

wat er volgens mij aan de hand is met MM etc. is dat er geen barcode op de doos staat, waardoor zij bij de kassa niet automatisch kunnen afboeken!
dat is alles volgens mij!
betekend wel dat degene die nu een exemplaar heeft bemachtigd een nog zeldzamer exemplaar heeft, omdat de nieuwe serie wel met barcode komt! :twisted: wordt ook wel een missprint genoemd! :wink:

de film,
gewoon fantastisch!
wat mij opviel is dat het beeld (helderheid) van deze discs beter is. het ziet er allemaal wat helderder uit volgens mij(daardoor meer detaillering in donkere secties). ook meen ik te zien dat alles net wat scherper is als de gewone 2 disc editie. verder valt mij op dat het geluid anders is gemixed met veel meer detail! met name uit de achterspeakers komt veel meer detail naar voren, waardoor je nog beter in het verhaal wordt gezogen door de muziek!
althans, dat is wat ik meen te zien en te horen ten opzichte van de 2 disc uitvoering.

mochten meer mensen verschillen kunnen waarnemen, hoor ik het graag! :wink:

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 24, 2003

Net een bericht van DVDSoon gekregen:
We do apologize for any damage your Lord of the Rings: the Two Towers may have sustained while you tried to remove the unusually well glued content sheet on the back of the product. We have made some inquiries about this to the relevant studio. They have stated that this is the intended packaging for the product. Unfortunately they are not willing to compensate or correct this issue. We understand that the damage was not voluntary so we are willing to exchange the complete product for another copy with the sticker as they will not be issuing a different version. Please keep in mind that this kind of damage is not included in the warranty so we will not be able to reimburse any return costs.

Universal/Alliance is dus druk bezig vrienden te maken... Onbegrijpelijk! Maar ja...gelukkig biedt DVDSoon zelf aan om de boel om te ruilen alleen moet ik de shipping naar Canada zelf betalen. Erg jammer dat het allemaal zo moet gaan. Ik heb in een reply gezegd dat hun actie waardeer en zeer teleurgesteld ben in Universal/Alliance. Ik vraag me af waarom DVDSoon dit zomaar pikt. Ze zullen toch wel meer klachten gekregen hebben? En hoe kan iemand van die studio nou beweren dat dit de 'indended packaging' is? Op zich is dat waar, maar voor een aantal hebben ze een verkeerde lijm gebruikt. Ik heb ze ook gezegd dat die uitspraak een leugen is omdat niet iedereen hetzelfde probleem heeft. En in Nederland zitten ze met twee ronde stukjes tape vast. Dus men weet het wél maar vertikt het gewoon.

Jammer genoeg kunnen we als consumenten de boel niet echt boycotten, want we vinden die films gewoon te leuk die ze uitbrengen. Goed...weer even slikken dus...

reply
0
MP
Mike Philippens
Ik word gek!
Nov 29, 2003

Heb ik eergisteren mijn LOTR box teruggestuurd naar DVDSoon, krijg ik net een mail van Universal:
Hi Mike
Thank you for your email.
We will replace your damaged cover immediately - please accept our sincere apology for this faulty cover. Please email back your complete name and address including postal code.
Best Regards,
Universal Studios / Alliance Atlantis Video

Daar wordt je toch gek van? :shock: :x :(
Ik heb ze maar teruggemaild dat ik sprakeloos ben en nog even beide statements van Universal en DVDSoon bijgevoegd met de mededeling dat ze net te laat zijn en het me nu al geld heeft gekost. En of ze enig idee hebben hoe ze dat gaan goedmaken. Ben benieuwd wat ze zeggen...

reply
0
N
Niek
Nov 29, 2003

Ik heb inderdaad diezelfde mail gehad, en had hem gelukkig nog niet teruggestuurd naar DVDSoon. Wel erg verassend dat ze nu ineens van standpunt veranderen.

-Niek-

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Nov 29, 2003

Das wel heel wazig dat je nu 2 rechttegenovergestelde reacties van 1 bedrijf krijgt. Ene keer roepen dat ze niet vervangen, en dan weer roepen dat ze meteen willen vervangen...
Met een beetje geluk bieden ze aan om je veschepingskosten te vergoeden ;).
Maar vreemd is het wel iig :)

reply
0
W
Wazige
Nov 29, 2003

kan je dus ook 2 nieuwe boxxen krijgen :twisted:

:P

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 29, 2003

Christiaan Sauer wrote: Das wel heel wazig dat je nu 2 rechttegenovergestelde reacties van 1 bedrijf krijgt.

In mijn reactie op het standpunt van Universal had ik gevraagd om mijn verhaal door te sturen naar degene die deze domme en klantonvriendelijke beslissing heeft genomen. Ik denk graag dat ze dat gedaan heeft, en dat ze daarom ineens van standpunt zijn verandert. :roll:

Misschien doen ze een leuke pleister op de wonde: The Return of the King ofzo...

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 29, 2003

Ik heb zo'n idee dat een "hoger" geplaatst persoon alsnog besloten heeft om tot vervanging over te gaan. :wink:

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 30, 2003

Ik heb bij de MM nog wel 20 of 30 collectorssets zien staan!
Ik weet niet of dit de nieuwe zijn of nog de oude, zonder barcode.

reply
0