Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
PS
piet superlight
Michael Kamen overleden
Nov 19, 2003

Net gelezen op teletekst paginga 130/1 "Londen- De Amerikaanse componist Michael Kamen is gisteren in Londen overleden aan een hartaanval. De 55-jarige legde zich vooral toe op filmmuziek. In zijn loopbaanb ontving hij vier Grammy's." Kijk voor de lijst waaraan hij meewerkte (oa driemaal Die Hard, X-men et cetera maar ook Metallica, Pink Floyd en Roger Waters) hier: http://www.imdb.com/name/nm0004383/

RD
Ronald Dassen
Nov 19, 2003

Inderdaad een flink lijstje waaraan hij heeft meegewerkt. Veel te jong overleden weer.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 19, 2003

Hij was zeker een van m'n favoriete componisten. Vooral het iets oudere werk als Mr. Hollands Opus, Don Juan de Marco en Three Musketeers behoren tot m'n favorieten. En natuurlijk het S&M concert met Metallica. Eén van de betere combinaties van een rockband met een orkest.

reply
0
S
starbuck
Nov 19, 2003

Idd een indrukwekkende lijst, ik vond zijn werk in de wat historische films zoals "Robin Hood prince of thieves" en "The three musketeers" zeer prettig om naar te luisteren.

RIP

reply
0
J
Jaap22
Nov 19, 2003

Is hij ook niet van Band of Brothers theme?

reply
0
GB
Gabriel B.
Nov 19, 2003

We verliezen een topper in zijn vakgebied.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Nov 19, 2003

Jaap22 wrote: Is hij ook niet van Band of Brothers theme?

Volgens mij wel... Maakte mooie muziek, erg jammer :(

reply
0
DG
Daan de G.
Nov 19, 2003

Ik luister nog regelmatig naar de BoB OST, geweldige muziek.
R.I.P. Meneer Kamen

reply
0
R
Roland1
Nov 19, 2003

Een zwaar gemis :(:(

reply
0
CV
Coen Vermeer
Nov 19, 2003

Rest in Peace

echt jammer. Zijn minder bekende scores zoals die van the dead zone zijn ook erg genietbaar.

reply
0
F
Flabmaster2000
Nov 19, 2003

DAMN...THE GOOD ALWAYS DIE YOUNG

R.I.P.

reply
0
NS
Nathan Strik
Nov 19, 2003

Erg jammer. X-men theme was erg goed, ook zijn Metallica project is legendarisch.

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 19, 2003

Flabmaster2000 wrote: DAMN...THE GOOD ALWAYS DIE YOUNG

idd...55 is niet oud...

reply
0
C
Cinemaniac
Nov 19, 2003

Shit zeg, dat was ff schrikken toen ik dit las... Kamen is naast John Williams en Ennio Morricone m'n favoriete filmcomponist. En dat S&M concert van Metallica waar hijzelf de dirigent van was, is gewoon waanzinnig. 'n Groot verlies in de muziek- en de filmwereld.

R.I.P.

reply
0
F
Frank
Nov 19, 2003

Dit is voor mij ook schrikken. Echt vreselijk.

reply
0
F
Frank
Nov 19, 2003

Jaap22 wrote: Is hij ook niet van Band of Brothers theme?

Ja, dat is hij.

reply
0
O
Oudgebruiker3
Nov 19, 2003

Ronald Dassen wrote: Veel te jong overleden weer.

Hoezo, is-ie vaker overleden?

...sorry, maar die had je kunnen zien aankomen. 't Is inderdaad een jonge leeftijd om te overlijden, maar Kamen heeft in ieder geval erg veel positieve bijdragen gemaakt aan de filmmuziek.

reply
0
HB
Hans De Bisschop
Nov 19, 2003

Zeker en vast:

Die Hard
Lethal Weapon
Robin Hood - Prince of Thieves
Highlander
Adventures of Baron Munchhausen
License to Kill
Last Action Hero
The Three Musketeers
101 Dalmatians
The Iron Giant
X-Men
Band of Brothers
Open Range

Stuk voor stuk waren het meesterwerken van filmmuziek ... veel te jong gestorven, zijn artistieke inbreng op het genre zal gemist worden. :cry:

reply
0