Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
TK
Tijl Kindt
THX, Dolby en DTS Trailers Download Links
Nov 20, 2003

Naar aanleiding van deze thread maak ik een nieuwe thread om links te verzamelen waar je THX, Dolby of DTS Trailers kan downloaden in stereo of 5.1 (.vob). Hierbij de links die ik tot nog toe gevonden heb: http://www.trailer.eu.org/Thx/ (7 THX trailers in .vob formaat) http://www.fanny18.de/sites/trailer.htm (Een hele hoop stereo trailers. Let wel op dat je geen Download Accelerator gebruikt want dan geeft hij errors, trage site bovendien) http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3 (Dolby en DTS trailers in .vob formaat) http://szukaj.o2.pl/szukaj.php?q=winamp%20na%20macintosh&arch=http:%2F%2Fftpdvd.so.pl%2F (nog een aantal Dobly, THX en DTS trailers in zowel stereo als .vob) http://audio.lukar.net/download.html (hier kan je .vob files via ftp downloaden, mij lukt het echter niet, dus als het iemand wel lukt, gelieve eens te melden hoe je het dan wel gedaan hebt :p) http://www.cine4net.com/fr/liste.php3?mk=118&type=trail (een paar THX trailers in stereo en .vob) http://www.cinesonido.com/descargas/index.html (links om THX trailers in .vob te downloaden via e-Mule) http://hotyb.tripod.com/ (en nog een hoop trailers in .vob...) http://members.aol.com/perlitschke/trailer.htm (kan mij iemand vertellen hoe ik hier iets van download? mijn duits is niet zo goed...) http://nfs.hwextreme.com/downloads.shtml (THX en Dolby trailers in .vob) Iemand nog andere links? *********************************************************** EDIT: TRAILERS VOORLOPIG TERUG OFFLINE. De trailers die je hieronder vindt staan op webspace van de universiteit, dus je kan ze downloaden aan een behoorlijke snelheid tot 600 KByte/s. Gelieve deze links niet op een andere site te plaatsen, noch op een andere site, naar dit topic linken. Het is al erg genoeg dat ik de webspace van de universiteit misbruik om 1 GB aan trailers op te zetten. Als het ganse internet ze dan nog gaat beginnen downloaden dan kan ik het helemaal vergeten ;). Download ze dus gerust voor jezelf. AC3 – Test --- vob (3.6 MB) AC3 – Test The Wall --- vob (15.0 MB) Columbia Tristar --- vob (6.6 MB) DCS – Flying Cube --- stereo (6.0 MB) Dolby – Aurora --- vob (27.3 MB) / stereo (3.5 MB) Dolby – Best Sound --- vob (63.1 MB) / stereo (5.7 MB) Dolby – Canyon --- vob (29.8 MB) / stereo (3.6 MB) Dolby – City --- vob (26.7 MB) / stereo (4.6 MB) Dolby – Egypt --- vob (26.2 MB) / Dolby - Egypt (3.6 MB) Dolby – Enlighten --- vob (5.9 MB) / stereo (0.5 MB) Dolby – Fire --- vob (5.9 MB) / stereo (1.1 MB) Dolby – Game --- vob (8.8 MB) / stereo (1.8 MB) Dolby – Headphone --- vob (18.3 MB) / stereo (1.8 MB) Dolby – Présenté en Dolby Surround --- vob (15.4 MB) / stereo (1.7 MB) Dolby – Rain --- vob (20.3 MB) / stereo (3.8 MB) Dolby – Temple --- vob (27.7 MB) / stereo (3.7 MB) Dolby – Train --- vob (27.5 MB) / stereo (4.2 MB) Dolby – Train (Long Version) --- vob (33.5 MB) / stereo (5.0 MB) Dolby – Train (Surround Version) --- vob (24.9 MB) Dolby – Waterfall --- vob (22.5 MB) / stereo (3.2 MB) Dolby – Wizard --- vob (6.1 MB) / stereo (6.5 MB) DTS – Experience --- vob (69.4 MB) DTS – Sonic Landscape --- vob (20.5 MB) / stereo (1.6 MB) DTS – The Digital Experience --- vob (22.2 MB) Panasonic --- vob (43.5 MB) SDDS – Intro --- stereo (3.3 MB) THX --- vob (4.7 MB) THX – Broadway --- stereo (1.1 MB) THX – Broadway (Short) --- stereo (0.8 MB) THX – Broadway 2000 --- stereo (1.6 MB) THX – Cavalcade --- vob (14.4 MB) / stereo (2.8 MB) THX – Cimarron --- vob (42.8 MB) / stereo (4.6 MB) THX – Cimarron (Laserdisc) --- stereo (2.0 MB) THX – Grand --- vob (41.4 MB) / stereo (3.8 MB) THX – Jungle (audio only) --- vob (21.1 MB) THX – Simpsons --- vob (34.7 MB) / stereo (4.0 MB) THX – Star Wars --- stereo (8.0 MB) THX – Terminator 2 --- stereo (5.7 MB) THX – Tex --- vob (44.6 MB, sommige van de kanalen in deze lijken verkeerd te zijn gemixed) / stereo (5.4 MB) THX – Tex 2 (Cow) --- vob (41.3 MB) / stereo (3.9 MB) THX – Tex EX --- stereo (3.9 MB) Universal --- vob (22.5 MB) Veel plezier ermee ;-).

RS
Ronald Stiebolt
Nov 20, 2003

Als je bij eerstgenoemde het stuk '/thx' van de website sloopt krijg je er ook nog 9 van Dolby te zien en wat aanvullende trailers...

reply
0
R
rink
Nov 20, 2003

Vind het wel een waardeloze verbinding om daar te downloaden
kom niet hoger dan 5.45 kb
normaal zit ik toch aardig aan de 200 kb
Ga niet een uur wachten voor ik een bestandje heb van 28 mb

groetjes :x

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Nov 20, 2003

Ik gebruik daar het programma Teleport Pro voor. Kun je denk ik wel vinden via www.downloads.com.

Geweldig pakket waarmee je tot max. 10 gelijktijdige users kan simuleren. Ik heb 'm gisteravond aangezet en vanmorgen had ik zo'n 500MB aan filmpjes binnen.....

reply
0
E
Elessar
Nov 20, 2003

Gaaf! Bedankt :D

reply
0
F
fleshi
Nov 20, 2003

Er is zeker geen mogelijkheid om die filmpjes met 5.1 Dolby of DTS op een CD te branden?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 20, 2003

Het schijnt van wel, maar vraag mij niet hoe... :P

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Nov 20, 2003

Ga maar 's met Power Director spelen, en dan met name de wizard. Vrij basale mogelijkheden maar je kunt iets heel behoorlijks ermee maken, bv. een achtergrondfotootje, filmpjes en/of foto's neerzetten, muziekje erachter en klaar!

Wil je 't was professioneler doen dan zul je je toevlucht moeten nemen tot Adobe Encore 1.0.

Power Director: http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=45

reply
0
D
Dynamike
Nov 20, 2003

Je kan ook , als je speler het support, gewoon die vob's en mpg's fikken op dvd, of voor de primitievelingen op cd, en als je spelen vcd/mp3 etc ondersteunt gewoon de files 1 voor 1 afspelen. Erg leuk om beetje je set mee te testen.

reply
0
H
HiddeH
Nov 20, 2003

Of je gooit ze op je xbox 8)

reply
0
F
fleshi
Nov 20, 2003

Met welk programma kan je het best vob files afspelen (sorry ben een beetje een leek op dit gebied).

reply
0
PVB
Pim v. Bree
Nov 20, 2003

Met powerdvd of windvd, met windows media player werkt ie niet bij mij. Maar met Powerdvd perfect!

Mijn favoriete tot nu toe is CANYON, prachtig diep geluid, rrrrilling!

reply
0
N
Neo
Nov 20, 2003

Het schijnt dat er een nieuw THX filmpje is omdat het 20 jaar of zoiets bestaat. Het filmpje schijnt fragmenten te bezitten uit allerlei films.

Iemand hier meer informatie over en zo ja....kan je hem downloaden?

reply
0
S
skank
Nov 21, 2003

ondersteunen die filmkes nu 5.1 geluid? of is het allemaal stereo?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Nov 21, 2003

Neo: dit is zo'n beetje het meest interessante wat ik erover kon vinden: http://www.kensei-con.net/cetc/publish/pro_audio/article_12639.shtml

Mocht iemand dit filmpje weten te vinden voor download dan hou ik me aanbevolen!

reply
0
S
Sandor
Nov 21, 2003

Hier nog zo'n nieuwe trailer van Dolby Digital EX:
http://www.dolby.com/press/mp_pr_0302_STOMP.html

Ook hiervoor geldt:
Mocht iemand dit filmpje weten te vinden voor download dan hou ik me aanbevolen!

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 21, 2003

[EDIT] Voor de lijst met trailers op mijn webspace zie mijn eerste post [/EDIT]

reply
0
EVZ
Edwin vd Zwaard
Nov 21, 2003

Quicky wrote: De leukste trailers (althans diegene die ik het leukst vind) kan je ook downloaden via mijn webspace van de Universiteit Leiden.

Ik ga deze files een week online laten, dan gaan ze er weer af want die webspace is uiteraard niet voor amusement bedoeld.
Via deze links zou je een stuk rapper (50 á 400 KB/s)moeten kunnen downloaden dan die links in de eerste post.

Gewoon rechtsklikken en 'Save Target As'.

Dolby - Aurora
Dolby - Canyon
Dolby - City
Dolby - Enlighten
Dolby - Fire
Dolby - Rain
Dolby - Train
DTS - Experience
DTS - Sonic Landscape
DTS - The Digital Experience
THX - Cinnemaron
THX - Grand
THX - Tex
THX - Tex 2
THX

Dit zijn allemaal .vob files uiteraard. Af te spelen in PowerDVD of WinDVD.
Enkel die THX - Tex file is een beetje vreemd... Het lijkt wel alsof het geluid naar de verkeerde speakers gaat... Als iemand daar een betere versie van vind, deel het hier dan mee a.u.b.

Greetz,

Spank you very much voor de service!!
Ik ga ze eens eventjes downloaden!!

reply
0
LS
Leonard Shelby
Nov 21, 2003

Zo maak je vrienden hier.... :) Thanks!

reply
0
M
Mr.C
Nov 21, 2003

Quicky wrote: ...

hey man, thnx. gaat nu wel lekker snel.
heeft er iemand trouwens nog DD-EX trailers of DTS-ES?

reply
0
R
Ro1671
Nov 21, 2003

w00wie
errrrug cool :)

thnx matey
dat word fikke vana :p

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 21, 2003

EDIT:

to save my @$$: trailers online tot maandagochtend 9 uur.
Dit weekend zullen ze wel niet veel kijken naar de traffic, maar maandag zou dat wel kunnen.

Dus als je die trailers wilt downloaden heb je nog tijd tot maandag 9.00 uur... veel plezier ermee. ;-)

Ben trouwens de trailers die ik 'niet zo leuk' vind ook aan het uploaden en ik ben alle trailers nog aan het downloaden die ik kan vinden.

Check dus morgenavond zeker terug, er zullen er nog heel wat meer staan !!!

reply
0
DV
Dennis Veldhuizen
Nov 21, 2003

waarmee kan ik ze het beste branden om op dvd af te spelen? Nero wilt het niet echt.. geeft een error aan dat de files niet goed zijn.

ps: spelen wel gewoon af op pc

reply
0
MK
Marco van Knotsenburg
Nov 21, 2003

Fantastisch initiatief! Enorm bedankt!

Nu alleen nog maar de PC een nachtje laten stampen... :)

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 21, 2003

[EDIT] voor de actuele lijst, zie mijn eerste post [/EDIT]

reply
0
MB
Martijn Bruijn
Nov 22, 2003

Quicky wrote: Hierbij de nieuwe geupdate lijst...
....Veel plezier ermee ;-).

Super! De webservers in Leiden zullen het wel warm krijgen :D !
Bedankt! Nu nog proberen ze op cd te krijgen (heb geen dvd-brander :cry: ).

Martijn

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

Martijn Bruijn wrote: Super! De webservers in Leiden zullen het wel warm krijgen :D !

Ja, 'k hoop alleen dat het ook 'unnoticed' blijft... :?

reply
0
H
HiddeH
Nov 22, 2003

Heel erg bedankt Quicky 8)
Eindelijk een goeie server voor deze samples :)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Nov 22, 2003

Kan je die VOB files op CD schrijven en in je DVD-speler laten afspelen in Dolby Digital of DTS, en hoe doe je dat op CD schrijven?

P.S. bedankt Quicky

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

M@drox wrote: Kan je die VOB files op CD schrijven en in je DVD-speler laten afspelen in Dolby Digital of DTS, en hoe doe je dat op CD schrijven?

Daar heb ik geen verstand van, maar ik ben wel sites tegengekomen die daar wat uitleg over gaven, dus als je wat zoekt met altavista of google zou je wel wat nuttige info moeten vinden, denk ik.

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

[EDIT] voor geupdate lijst, zie mijn eerste post [/EDIT]

reply
0
N
Neo
Nov 22, 2003

Ik heb er ook nog een trailer van THX in starwars versie.
Te downloaden op kazaa.

Die is helemaal cooL!

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

in 5.1 of stereo?
Ik ben hem aan het downloaden in stereo. Heb hem nog niet gevonden in .vob.

reply
0
S
skank
Nov 22, 2003

Hier nog 2 links naar een pal en ntsc versie van 'minidvd' , een iso met véél vobs in (THX, DD,...)

http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3/id,50/
http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3/id,53/

reply
0
N
Neo
Nov 22, 2003

Ik denk stereo.
Volgens mij is ie namelijk gemaakt door amateurs. Maar hij ziet er echt schitterend uit.

reply
0
T
Tjeute
Nov 22, 2003

Allemaal prachtige trailers...maar ik ben er voorlopig niks mee want mijn 5.1 set hangt niet aan mijn pc, wel aan dvd speler...
Is er iemand die een duidelijke manier heeft om die .vob files te kunnen laten afspelen op mijn stand alone dvd speler?

PS: ik heb geen DVD writer

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

skank wrote: Hier nog 2 links naar een pal en ntsc versie van 'minidvd' , een iso met véél vobs in (THX, DD,...)

http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3/id,53/

Ooooooooooh,

Thank you very much !
Juist gedownload en op cd gebrand!
Terminator 2 trailer is coooool in 5.1 :p
En hier gaat het geluid van de THX Tex trailer wel naar de juiste speakers...

Mensen dit is een link om te downloaden ! (vooral die tweede)

reply
0
T
Tjeute
Nov 22, 2003

dus..jij hebt die .iso gedowned en dan openen met....nero?
Dan opent ie dat in nero en kan je op write drukken;..(heb ik al geprobeerd, maar er was write error.) ???
Was het op cd dat je het branden? en kon je het gewoon afspelen met je dvd speler? In 5.1 geluid???
DAt zou echt pure fun zijn.....

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

ik gebruik easy cd creator basic.
Gewoon data cd gemaakt met de .iso file
En ik had een DVD'tje :p.

Hij werkt alleszins op mijn pc met 5.1 geluid.
Ik heb hier geen standalone dvd-speler dus dat weet ik niet.
Maar 'k vermoed van wel.

reply
0
T
Tjeute
Nov 22, 2003

is er nu echt niemand die weet hoe een zielig/verdrietig mensje als ik die "mini dvd" kan branden zodat ik het mooi kan afspelen op een stand alone dvdspeler....
liefst met Nero Burning rom..
Concreet uitleggen aub :)
thx

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Nov 22, 2003

Ik heb dat ding nou al een paar keer (ook elders) opgehaald en dan istie keer op keer zo rond de 90MB. Hier snap ik dus niets van.

Na het branden heb ik ook niet echt een geweldig resultaat (lees: noppes).

Herkent iemand dit fenomeen?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 22, 2003

hmm bij mij werkte het. De file moet wel rond de 500MB zijn, hoor.
Bij mij werkt hij perfect, ik kan hem wel niet afspelen in een stand-alone dvd speler, maar wel op mijn pc met powerdvd.

En euh... nee, 'k ga die file niet op mijn webspace zetten hoor :p. Anders wordt ik zeker gemold door de mensen van de server.

reply
0
-
-Phoenix-
Nov 22, 2003

Tjeute wrote: is er nu echt niemand die weet hoe een zielig/verdrietig mensje als ik die "mini dvd" kan branden zodat ik het mooi kan afspelen op een stand alone dvdspeler....
liefst met Nero Burning rom..
Concreet uitleggen aub :)
thx

Het branden met nero is heel makkelijk: je start nero op, je gaat naar bestand ->image branden. Dan open je het gedownloade bestand, als het goed is een .iso bestand, en je drukt op branden.

reply
0
MB
Martijn Bruijn
Nov 23, 2003

Ik heb zowel de iso-file weggeschreven op een CD-RW, en daarnaast ook, met de trailers van Quicky, zelf een mini-DVD in elkaar gepuzzeld met Vobrator, Spruce Up en Nero. Maar helaas pindakaas, ook al doen ze het wel op mijn PC (zonder 5.1 set), mijn stand-alone speler (Sony NS-305) herkend geen DVD informatie op een CD'tje.

Dus veel werk, voor niets...(heb nu wel mooie trailers op mijn PC :roll: ).

Wil je het zelf proberen, doorzoek het forum dan op VOB en Spruce. Dan vindt je een tread waar de procedure uitgelegd wordt.

Martijn

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Nov 23, 2003

Martijn Bruijn wrote: Ik heb zowel de iso-file weggeschreven op een CD-RW, en daarnaast ook, met de trailers van Quicky, zelf een mini-DVD in elkaar gepuzzeld met Vobrator, Spruce Up en Nero. Maar helaas pindakaas, ook al doen ze het wel op mijn PC (zonder 5.1 set), mijn stand-alone speler (Sony NS-305) herkend geen DVD informatie op een CD'tje.

Dus veel werk, voor niets...(heb nu wel mooie trailers op mijn PC :roll: ).

Wil je het zelf proberen, doorzoek het forum dan op VOB en Spruce. Dan vindt je een tread waar de procedure uitgelegd wordt.

Martijn

idem voor mij :cry:
Spijrigt genoeg ben ik niet in het bezit van een DVD-brander

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Nov 23, 2003

Quicky wrote: hmm bij mij werkte het. De file moet wel rond de 500MB zijn, hoor.
Bij mij werkt hij perfect, ik kan hem wel niet afspelen in een stand-alone dvd speler, maar wel op mijn pc met powerdvd.

En euh... nee, 'k ga die file niet op mijn webspace zetten hoor :p. Anders wordt ik zeker gemold door de mensen van de server.

Ik word er zo moe van! Nou istie weer zo'n 211Mb en de file is schijnbaar 'probleemloos' overgekomen (geen foutmeldingen dus).

Ik snap er helemaal nix van........ :cry:

reply
0
T
Tjeute
Nov 23, 2003

Kheb nu alle stereo trailers gedowned omdat ik de hoop verloren ben met die .vob's
Maar nu wil ik ze in Nero branden als VCD; maar nero zegt telkens weer dat het niet-ondersteundende bestandsformaten zijn......ze zijn toch avi?

Waar zit mijn probleem nu weer?

reply
0
H
HiddeH
Nov 23, 2003

Voor VCD's moet je toch Mpeg-1 hebben?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 23, 2003

Tjeute wrote: Kheb nu alle stereo trailers gedowned omdat ik de hoop verloren ben met die .vob's

Waarom ben je de hoop verloren met die .vob's ? Is er iets mis met mijn webspace of zo? Van mijn ('t is te zeggen, de univ's) webspace moet je normaal snel kunnen downloaden hoor... :?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 23, 2003

Beste mensen, als jullie de trailers (zie eerste post) nog willen downloaden aan een hoge snelheid, haast je dan, want morgenochtend na 9 uur vliegen ze er onherroepelijk af. Althans zeker tot volgend weekend...

reply
0
SH
Sander Hendriks
Nov 24, 2003

Een goed programma om die VOB files op DVD te branden (met behoud van DTS en DD 5.1 geluidskanalen) kan je vinden op:

http://www.mediachance.com/dvdlab/index.html

Het programma heet DVD lab.

Je kan hier een 30 dagen trial downloaden. En die werkt perfect. Ik ben nu bezig om een DVD te maken met daarop zo'n beetje alle DD, THX en DTS trailers die er op het net te vinden zijn (maar dan wel alleen de VOB versies).

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 24, 2003

Weet je toevallig of het mogelijk is om die .vob's niet op dvd maar op cd te branden waarbij niet alleen mijn dvd-rom maar ook mijn stand-alone dvd-speler ze zou kunnen afspelen?

reply
0
L
Loggie
Nov 24, 2003

Tjeute wrote: Kheb nu alle stereo trailers gedowned omdat ik de hoop verloren ben met die .vob's
Maar nu wil ik ze in Nero branden als VCD; maar nero zegt telkens weer dat het niet-ondersteundende bestandsformaten zijn......ze zijn toch avi?

Waar zit mijn probleem nu weer?

VOB files zijn een onderdeel van de dvd structuur. Hier bevinden zich beeld en geluid.
Je kan ze alleen op een dvd r branden en afspelen in je dvd speler.
Je kan ze als mini dvd in Nero 6 branden....dit kan dan op een gewone cdr. Dwz als je dvd speler dit ondersteund.....er zijn er een paar die dit kunnen.
Dus als je geen dvdv brander hebt wordt het al moeilijk helaas :cry:

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 24, 2003

Wie wil weten hoe je een Mini-DVD maakt (of een echte DVD wat dat aangaat): kijk gewoon eens op dvdrhelp.com. Massa's guides over van alles en nog wat.

Tip voor ISO images te branden: Nero zuigt daarin redelijk. Soms gaat het goed, maar vaak genoeg heb ik onderzetjes gebakken. Puur voor images gebruik ik nu BlindWrite Suite. Die kan alle soorten en maten CD- en DVD images branden. Zelfs specifieke Nero (NRG) of Alcohol 120% images. Very handy.

reply
0
L
Loggie
Nov 24, 2003

Mike Philippens wrote: Wie wil weten hoe je een Mini-DVD maakt (of een echte DVD wat dat aangaat): kijk gewoon eens op dvdrhelp.com. Massa's guides over van alles en nog wat.

Niet dat ik reclame wil maken voor www.dvdrhelp.com maar dit is echt een geweldige site ....enne inderdaad prima guides zoals mijn voorganger al opmerkte :wink:

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 25, 2003

Loggie wrote: Je kan ze alleen op een dvd r branden en afspelen in je dvd speler. Dus als je geen dvdv brander hebt wordt het al moeilijk helaas :cry:

Damn, dat wordt wachten tot begin december als mijn huisgenoot zijn dvd writer binnen heeft...

reply
0
BVP
Berry vd Pluijm
Nov 25, 2003

Ik ben eindelijk begonnen aan iets wat ik altijd al wilde doen..

Heb al die Trailers gedownload.. en ben met DVDShrink bepaalde scenes uit DVD's aan het trekken. En met mijn DVD brander maak ik een ultieme demonstratie-DVD. Niet meer 100 keer van DVD wisselen om nét dat stukje te laten horen/zien, maar gewoon die DVD erin en laat maar komen die hap!

Ik wist niet dat DVD-authoren zo leuk kon zijn :)

reply
0
L
Loggie
Nov 25, 2003

Quicky wrote:
Loggie wrote: Je kan ze alleen op een dvd r branden en afspelen in je dvd speler. Dus als je geen dvdv brander hebt wordt het al moeilijk helaas :cry:

Damn, dat wordt wachten tot begin december als mijn huisgenoot zijn dvd writer binnen heeft...

Maar dan begint ook de lol zullen we maar zeggen.
Er zijn een boel programmas om dvd's te maken en te authoren.
Ook zijn er een paar leuke programmas om van allerlei file formaten om te zetten naar dvd formaat. Ook bijv kan je dan trailers in mov (apple) formaat omzetten naar dvdv. Kan je een hele dvd vol proppen met trailers.
De mogelijkheden zijn legio.

Zoals in een post ergens hierboven al vermeld check www.dvdrhelp.com eens.

reply
0
L
Loggie
Nov 25, 2003

nasibal wrote: Ik ben eindelijk begonnen aan iets wat ik altijd al wilde doen..

Heb al die Trailers gedownload.. en ben met DVDShrink bepaalde scenes uit DVD's aan het trekken.
Ik wist niet dat DVD-authoren zo leuk kon zijn :)

Je kan ook eens wat trailers downloaden (vaak in mov formaat) en die omzetten naar dvd formaat met behulp van b.v. TMPGenc Plus (met behulp van een plug-in).
Geeft een prima beeld en geluid. Meestal worden die trailers in 3 formaten aangeboden (klein.middel en groot) altijd voor de grootste gaan dan.
Op www.dvdrhelp.com staan zoals eerder vermeld talloze guides hoe je dat kan doen b.v. deze:

Note aan de crew als dit soort links een probleem vormt of buiten de bedoeling van allesoverfilm.nl valt graag editen!!!!http://www.dvdrhelp.com/tmpgencdvd.htm

Hier kan je quicktime trailers downloaden:
http://www.apple.com/trailers/

Have fun!

reply
0
TK
Tijl Kindt
Dec 12, 2003

DE THX, DOLBY EN TRAILER FILES ZIJN TERUG ONLINE TOT MAANDAGOCHTEND !!!

Ik ben ze nu aan het uploaden, dus ze zullen langzamerhand online komen. Ik vermoed dat ze vanavond rond 20u00 a 22u00 toch bijna allemaal online zouden moeten zijn. Dus vanavond laat, zaterdag en zondag kan je ze naar hartelust downloaden. Veel plezier ermee!

Maandagochtend rond 9u00 haal ik ze er terug af.

reply
0
TK
Tijl Kindt
Dec 13, 2003

bump, niemand nog geinteresseerd?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Dec 15, 2003

trailers voorgoed off line nu...

reply
0
PVL
Paul v. Leest
Dec 22, 2003

Hier kan je quicktime trailers downloaden:
http://www.apple.com/trailers/

'k kan ze hier wel bekijken, maar hoe moet ik ze dan downloaden? :roll: Heb ik daar een andere versie van quicktime voor nodig? Met rechtse muisknop downloaden gaat ook niet...of ik zie hier iets over het hoofd.

reply
0
L
Lesley
Dec 22, 2003

bekijken en kopieren uit je temporary internet files....
Of als je lui bent, de pro versie kopen voor $29.99 dan kun je met een linkje de bestanden opslaan...

reply
0
K
Koffie
Dec 23, 2003

Quicky wrote: trailers voorgoed off line nu...

*snif*

Enige kans dat ik ze nog van je kan krijgen ?
Ik gok zomaar dat er nog best wel veel vraag is naar deze files.
Als ik ze van je zou kunnen krijgen, heel graag dan zet ik ze meteen online op een snelle server.

reply
0
R
Rut
Dec 23, 2003

Koffie wrote:
Quicky wrote: trailers voorgoed off line nu...

*snif*

Enige kans dat ik ze nog van je kan krijgen ?
Ik gok zomaar dat er nog best wel veel vraag is naar deze files.
Als ik ze van je zou kunnen krijgen, heel graag dan zet ik ze meteen online op een snelle server.

Wil ze ook nog hebben :cry:

reply
0
H
hemiparo
Jan 01, 2004

hier nog een... toch maar iets vaker dit topic in de gaten houden...

reply
0
P
P5YCH0
Apr 23, 2004

Zijn er ook DTS-ES 6.1 vobs te vinden?

reply
0
M
martin
May 23, 2004

Heb iemand nog tips waar je bv DD of DTS muziek kan downloaden. Ik heb ergens wel een cd'tje liggen met gedownlaode muziek met DTS maar ben de links van die websites kwijt. ik kweet ook niet of er nieuwe zijn?

ik lees het wel.

reply
0
J
Jamie
May 23, 2004

martin wrote: Heb iemand nog tips waar je bv DD of DTS muziek kan downloaden.

Is gewoon te koop in de betere platenzaak... :roll:

reply
0
M
martin
May 23, 2004

Jamie wrote:
martin wrote: Heb iemand nog tips waar je bv DD of DTS muziek kan downloaden.

Is gewoon te koop in de betere platenzaak... :roll:

Er zijn mensen die zelf wat in elkaar flansen of demo's wat best leuk kan zijn, en dit kan je niet in de platen zaak vinden.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
May 23, 2004

Ik zoek nog steeds de THX 20th anniversary trailer (met allemaal clips uit beroemde films). Is iemand die al tegengekomen?

reply
0
J
Jamie
May 23, 2004

martin wrote: Er zijn mensen die zelf wat in elkaar flansen of demo's wat best leuk kan zijn, en dit kan je niet in de platen zaak vinden.

Aha, op die manier. Dacht even dat je naar kopieën zat te vissen... excuses! 8)

reply
0
M
martin
May 23, 2004

hier heb ik iets gevonden

http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

downloaden en branden op cd-r.

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 13, 2004

AANKONDIGING

Vanaf Zaterdag 13 november 2004 om 18.00 uur tot Maandag 15 november 2004 om 8.40 uur zijn de trailers terug online. Als je ze wil downloaden, wees dan snel, want daarna zijn ze weer off line voor wie weet hoe lang ;).

De trailers die je hieronder vindt staan op webspace van de universiteit, dus je kan ze downloaden aan een behoorlijke snelheid tot 600 KByte/s. Gelieve deze links niet op een andere site te plaatsen, noch op een andere site naar dit topic linken. Het is al erg genoeg dat ik de webspace van de universiteit misbruik om 1 GB aan trailers op te zetten. Als het ganse internet ze dan nog gaat beginnen downloaden dan kan ik het helemaal vergeten ;). Download ze dus gerust voor jezelf, je hebt nog tijd tot maandag 8.40 uur.

AC3 – Test --- vob (3.6 MB)
AC3 – Test The Wall --- vob (15.0 MB)

Columbia Tristar --- vob (6.6 MB)

DCS – Flying Cube --- stereo (6.0 MB)

Dolby – Aurora --- vob (27.3 MB) / stereo (3.5 MB)
Dolby – Best Sound --- vob (63.1 MB) / stereo (5.7 MB)
Dolby – Canyon --- vob (29.8 MB) / stereo (3.6 MB)
Dolby – City --- vob (26.7 MB) / stereo (4.6 MB)
Dolby – Egypt --- vob (26.2 MB) / Dolby - Egypt (3.6 MB)
Dolby – Enlighten --- vob (5.9 MB) / stereo (0.5 MB)
Dolby – Fire --- vob (5.9 MB) / stereo (1.1 MB)
Dolby – Game --- vob (8.8 MB) / stereo (1.8 MB)
Dolby – Headphone --- vob (18.3 MB) / stereo (1.8 MB)
Dolby – Présenté en Dolby Surround --- vob (15.4 MB) / stereo (1.7 MB)
Dolby – Rain --- vob (20.3 MB) / stereo (3.8 MB)
Dolby – Temple --- vob (27.7 MB) / stereo (3.7 MB)
Dolby – Train --- vob (27.5 MB) / stereo (4.2 MB)
Dolby – Train (Long Version) --- vob (33.5 MB) / stereo (5.0 MB)
Dolby – Train (Surround Version) --- vob (24.9 MB)
Dolby – Waterfall --- vob (22.5 MB) / stereo (3.2 MB)
Dolby – Wizard --- vob (6.1 MB) / stereo (6.5 MB)

DTS – Experience --- vob (69.4 MB)
DTS – Sonic Landscape --- vob (20.5 MB) / stereo (1.6 MB)
DTS – The Digital Experience --- vob (22.2 MB)

Panasonic --- vob (43.5 MB)

SDDS – Intro --- stereo (3.3 MB)

THX --- vob (4.7 MB)
THX – Broadway --- stereo (1.1 MB)
THX – Broadway (Short) --- stereo (0.8 MB)
THX – Broadway 2000 --- stereo (1.6 MB)
THX – Cavalcade --- vob (14.4 MB) / stereo (2.8 MB)
THX – Cimarron --- vob (42.8 MB) / stereo (4.6 MB)
THX – Cimarron (Laserdisc) --- stereo (2.0 MB)
THX – Grand --- vob (41.4 MB) / stereo (3.8 MB)
THX – Jungle (audio only) --- vob (21.1 MB)
THX – Simpsons --- vob (34.7 MB) / stereo (4.0 MB)
THX – Star Wars --- stereo (8.0 MB)
THX – Terminator 2 --- stereo (5.7 MB)
THX – Tex --- vob (44.6 MB, sommige van de kanalen in deze lijken verkeerd te zijn gemixed) / stereo (5.4 MB)
THX – Tex 2 (Cow) --- vob (41.3 MB) / stereo (3.9 MB)
THX – Tex EX --- stereo (3.9 MB)

Universal --- vob (22.5 MB)

Veel plezier ermee ;-).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Nov 14, 2004

Geweldig initiatief! Ben al druk aan het downloaden.. :D

reply
0
PVB
Pim v. Bree
Nov 14, 2004

Ah prachtig, ik heb de mijne weer door de tijd verloren, weer even terug halen en maar even op cd zetten, bedankt!

reply
0
E
expo
Nov 14, 2004

Ik zoek de nieuwe THX trailer, je weet wel, de nieuwe naar aanleiding van de zoveelste verjaardag van THX, die zonder beeld geloof ik (NIET JUNGLE) maar geluiden uit o.a. Jurassic Park.... :?:

http://www.thx.com/news/20031007A.html

Noemt Bounty
http://www.thx.com/trailers/

reply
0
O
Oorworm
Nov 14, 2004

Is da 'Jungle' nie?

Als er mensen zijn die er nog andere weten staan dan deze ... share it pls!
Ik zoek oa nog T2.vob maar in 5.1 ipv stereo en wow.vob.

Tevens star wars, Jurrasic Park en andere demo's.

reply
0
RK
Ron kars
Nov 14, 2004

Ik zoek de triler van biosreclame-bedrijf Screenvision. hij staat wel op hun site www.screenvision.be, maar alleen in slechte 3mb mpeg-kwaliteit. heeft iemand een betere?

reply
0
PVB
Pim v. Bree
Nov 14, 2004

Ik zie trouwens dat de DCS-Flying Cube maar stereo is, ik heb hier de echte vob:
http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3/id,40/

Welke tevens aan te raden is.

reply
0
E
El-Jorge
Nov 14, 2004

Kun je dit soort dingen op je pc afspelen, en zo ja hoe dan??
Of moet je ze op een dvd fikken??

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 14, 2004

El-Jorge wrote: Kun je dit soort dingen op je pc afspelen, en zo ja hoe dan??
Of moet je ze op een dvd fikken??

20 November 2003: Pim v. Bree wrote: Met powerdvd of windvd, met windows media player werkt ie niet bij mij. Maar met Powerdvd perfect!

Ikzelf gebruik ook PowerDVD.

reply
0
E
El-Jorge
Nov 14, 2004

Quicky wrote:

Bij deze geeft powerdvd bij mij een DD5.1 geluid aan...??

reply
0
RK
Ron kars
Nov 14, 2004

El-Jorge wrote:
Quicky wrote:

Welke versie heb je? Niet alle versies hebben standaard een DTS-decoder. Mischien ligt het daar aan.

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 14, 2004

El-Jorge wrote:
Quicky wrote:

Bij mij geeft hij ook een DD5.1 track aan. Misschien is het niet de originele track... Of het was te lang om het in DTS online te zetten. Zelfs in DD5.1 is het al 70 MB, in DTS was het nog vier keer meer geweest. :?

Tja... 't is een beetje flauw natuurlijk, maar ik heb er ook geen DTS versie van. Sorry :).

reply
0
V
Vrallie
Nov 15, 2004

Waarom zijn al die stereo links onbereikbaar btw? Staan er bepaalde tussen die ik ook wel wil ;)

reply
0
TK
Tijl Kindt
Nov 15, 2004

ALLES VOORLOPIG TERUG OFFLINE.

reply
0
E
El-Jorge
Nov 15, 2004

Hartstikke bedankt voor al die mooie trailers, hier ga ik eens een mooi dvd'tje van laten fikken.

reply
0
R
Rops
Jan 27, 2005

Weet iemand waar ik deze:
http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3/id,50/

kan downloaden??? Alvast bedankt!

reply
0
J
jorrevdb
thx intro
Mar 29, 2005

Hello
ik zou graag mn pc laten opstarten met een thx-introotje (met het robotje)
ben al naar themexp.org geweest voor wat info, maar dat zijn allemaal foto's
Hoe zou ik het WELCOME-boot screen van windows een filmpje kunnen laten afspelen?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Mar 29, 2005

In principe is dat niet zo heel erg moeilijk; plaats de bestandsnaam (shortcut) van het filmpje in het 'startup' segment onder '(alle) programma's'.

Het filmpje wordt nu direct gestart iedere keer als je Windows opstart. Wellicht moet je nog wel je speler (bv. Windows Media Player) 'tweaken' opdat je het filmpje 'full-screen' te zien krijgt.

Ik garandeer je in ieder geval dat je 't na een keer of 4/5 weer net zo snel eruit sloopt... ;)

NB: voor zover ik weet is e.e.a. niet direct te koppelen aan je 'Welcome screen' omdat tegen die tijd nog geen userinfo bekend is en dus geen individuele settings zijn geladen.

reply
0
J
jorrevdb
Mar 31, 2005

Heb het geprobeerd, maar is natuurlijk niet helemaal hetzelfde.
Mn pc toont nog even het bureaublad voor hij de speler start.
Ben je zeker dat hij userinfo nodig heeft (ik ben trouwens de enige user op de pc)?
Ik dacht als ie een foto kan laden in die ntoskrnl.exe, misschien ook een filmpie kan draaien.

reply
0
M
misterfun
Mar 31, 2005

Volgens mij kun je beter HIER een nieuw draadje aan maken. Ik denk dat je daar betere geholpen wordt.

De ooftopic wordt namelijk niet zo gewaardeerd.

reply
0
TK
Tijl Kindt
Apr 05, 2005

Sinds kort heb ik mijn eigen website (theQuicky.net), dus nu heb ik ook mijn eigen webspace.

Vandaar dat ik van de gelegenheid gebruik heb gemaakt om een 800-tal MB aan THX en DTS trailers op mijn webspace te zetten, zodat jullie die vanaf nu kunnen downloaden via mijn site. Ik heb er een speciale pagina voor opgezet. Bezoek mijn site en klik op 'THX Trailers' in het menu linksboven om naar de trailers te gaan.

Gelieve geen externe webpagina's of mensen rechtstreeks naar de files te linken. Ik zal de traffic nauwkeurig in de gaten houden, en als het teveel wordt, gaan ze er onherroepelijk weer af. Dus laat je allesoverfilm.nl-genoten er mee van genieten door ze enkel zelf te downloaden en niet jan en alleman er rechtstreeks naar toe te verwijzen. Als iemand ze echt wil hebben, vind ie ze wel vanzelf. ;)

Enjoy!

reply
0
D
Dali
Feb 03, 2007

Iemand die nog een link heeft naar die minidvd?

reply
0
TK
Tijl Kindt
Feb 04, 2007

Welke minidvd? :?:

reply
0
D
Dali
Feb 04, 2007

Tijl Kindt wrote: Welke minidvd? :?:

Of iets dergelijks, want die vobs apart krijg ik niet gebrand :(

reply
0
TK
Tijl Kindt
Feb 04, 2007

Probeer ConvertXtoDVD eens... Die doet het bij mij gewoon hoor. Google maar op convertxtodvd en je vindt het wel.

reply
0
D
Dali
Feb 04, 2007

Tijl Kindt wrote: Probeer ConvertXtoDVD eens... Die doet het bij mij gewoon hoor. Google maar op convertxtodvd en je vindt het wel.

Eens proberen

reply
0
D
Dali
Feb 04, 2007

Dat lijkt idd te werken!
Merci ;)

reply
0