Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
RB
Richard B.
Jeux d'Enfants
Nov 24, 2003

Voor de liefhebbers van 'Amelie': via een posting op Usenet las ik iets over een nieuwe Franse film die wel eens interessant zou kunnen zijn. Deze heet Jeux d'Enfants en is een zwarte romantische komedie die gaat over twee vrienden (een meisje en een jongen) die elkaar van kind af aan uitdagen tot het doen van uitdagingen. Naarmate ze ouder worden, worden deze uitdagingen steeds extremer en leiden ze tot allerlei problemen EN (de onvermijdelijke) romantische verwikkelingen... Klik hier voor de trailer en hier voor de website van de film. Beiden zijn Franstalig.

P
patrick_h
Re: Jeux d'Enfants
Nov 24, 2003

De film draait inmiddels al in Nederland hoor. Is visueel gezien geslaagd, doet in dat opzicht inderdaad wel heel erg denken aan Le Fabuleux... Het verhaal is wat minder, van mij had het wat sneller over mogen gaan naar de volwassen tijd en de "tussentijden" (wie de film gezien heeft weet wat ik bedoel) wat meer mogen uitwerken, in plaats van gebruik te maken van de voice-over, die erg vervelend is.

reply
0
RB
Richard B.
Nov 24, 2003

Tja, ik had nog niet eerder van de film gehoord. Ik lees net dat ie over een paar weken gaat draaien in het filmhuis bij mij hier in de buurt btw, dus binnenkort ga ik hem zelf eens bekijken. Van hun website deze synopsis:

Na het overlijden van zijn moeder wordt de achtjarige Julien opgevoed door zijn vader. Op de schoolbanken leert hij Sophie kennen en raakt gefascineerd door haar eigenzinnige kijk op de wereld en rijke fantasie. Voortaan zullen ze onafscheidelijk zijn. Via een fraai geschilderd snoepjesblik en het spelletje 'kunnen of niet kunnen', beloven de twee elkaar eeuwige trouw. Als puber kan Julien zich niet langer aan deze belofte houden als zijn vader hem verplicht te breken met Sophie. Hij gaat studeren en volgt de 'normale' levenskoers: carrière maken, trouwen en kinderen krijgen. Vele jaren later ontmoeten Julien en Sophie elkaar opnieuw. En wat blijkt: hun gevoelens voor elkaar zijn nog altijd innig. En nog steeds weten beiden niet wat de realiteit is. Met een energieke cameravoering, speciale effecten en warme fotografie refereert dit visueel verbluffende sprookje sterk aan de avonturen van Amélie Poulain.

reply
0
A
Arvid
Jan 23, 2004

Net gezien in Springhaver, Utrecht...

Leuke film, beetje erg Amelie... Maar beter goed gejat dan slecht gestolen.

reply
0
X
xandernijsten
Jan 23, 2004

Woh cool...maar zal er ooit een film zijn die Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain kan overtreffen?

reply
0
X
xandernijsten
Apr 23, 2004

Volgens DVD-Home komt ie 03-06-2004 op DVD.

reply
0
RB
Richard B.
Jul 22, 2008

Het is ruim 4,5 en bijna 5 jaar geleden dat ik de eerste posting maakte, maar ik heb hem nu toch eindelijk gezien. Soms duurt het even. :)

Ik vond het echt een geweldige film en ik vind het jammer dat ik hem niet eerder gezien heb. De vergelijking met Amelie is wel begrijpelijk vanwege het visuele (de film heeft een vergelijkbare 'look') maar Jeux d'Enfants heeft veel meer te bieden dan dat. Het idee achter het verhaal vond ik geweldig gevonden, en ondanks wat kleine minpuntjes (o.a. wat momenten van typisch Frans melodrama) is de uitvoering ook uitstekend. Het einde is een tikkeltje bizar, maar op de een of andere manier kan het allemaal. Een hele sterke romantische komedie (met soms een dramatische "twist" hier en daar) is dit, en kan hem iedereen aanraden. (y)

reply
0